Want een standaard vermogen van 670 pk en 1.000 Nm koppel is voor mietjes.
We hadden het al voorspeld: Mercedi-tuner RENNtech gaat warp leveren voor de SL65 AMG Black Series. Hoe ze dat doen? Om te beginnen vergroten ze het koelvermogen van de intercooler. De turbo’s blijven echter ongewijzigd. Een andere chip in de ECU en een sportuitlaat van formaat maken het af. Pats! 816 peekaa, dat zich een weg naar het asfalt moet vinden via de enorme achterwielen.
Het uiterlijk laten ze verder ongewijzigd. Want wie de wereld wil overtuigen dat hij/zij in een gemodificeerde Black Series rondrijdt kiest maar lekker de Brabus Vanish. Voor de motor-upgrade ben je $16,390 kwijt. Dan heb je alleen nog geen Transmission Upgrade en een Limited Slip Differential van RENNtech. Iets wat ze wel aanbevelen, mocht je alles heel willen houden. Een video van de testbankrun staat HIER. (via AB.com)
Chris zegt
Zinloos
John zegt
Gevaarlijk apparaat, bodemplaat overigens mooi weg gewerkt.. Toch blijft het helaas zo`n nogal Duitse SL..
LJ zegt
echt vet(H) niet teveel opsmuk en plastic op de SL plakken..heel goed:D
Bazzl zegt
Wat zinloos om nog te gaan sleutelen aan zo’n snelle wagen
mark zegt
die bandjes zijn even dik als mijn 4 autobanden naast elkaar…
Bah zegt
Dan kom je nog vaker bij de bandenboer. Want als je toch geen mietje bent met 816 paarden, dan doe je de traction control ook niet aan.
Overigens zullen ze wel weer het vliegverkeer stil leggen als je optrekt met dit ding. De wolk die je ermee maakt laat het KNMI vast schrikken.
meneersander zegt
Nee, dankje?
CSL zegt
Als je al zoveel geld uitgeeft aan zoiets dan moet je deze pakket gewoon nemen. Vooral die 100% LSD is alleen maar beter.
Jurrian zegt
@CSL: 100% LSD? 100% Limited? dan ga je geen bocht normaal maken met zo’n beest. het lijkt me sterk dat ze de boel vastlassen.
Hupke zegt
Bruut, en de “standaart” was er al over.
Simpson zegt
leuk dat die luchtrem/spoiler op de rollenbank ook omhoog gaat.
voor de rest compleet bezopen natuurlijk, ik denk dat je er geen seconde sneller thuis mee bent, ook niet op het circuit.
700 pk plus is voor een vrachtwagen.
Cantago zegt
Klinkt nog altijd niet boeiend… Jammer!
EJS zegt
Je schiet er niks mee op.. Maar het is wel vet! En dit is dan de eerste tuner die ook tot zo’n belachelijk koppel komt of niet, de rest begrensd dat namelijk allemaal?
Dimglor zegt
Pf ik zie hier het nut niet meteen van in….
Steiger zegt
Wat heb je aan 100% rear lock? Dat is toch alleen maar een nadeel. Dan heb je helemaal geen tractie meer. Toch al het zwakke punt van deze auto als je Topgear mag geloven.
Timmie zegt
Dat is nu weeral een voorbeeld van tuners die geen enkel greintje respect tonen. De wagen is af-fabriek al heel exclusief, opvallend, krachtig én snel. En dan komen er nog steeds tuners op af… Hersenloze CEO’tjes zitten daar…
GOD zegt
@ CSL
100%? Kun je net zo goed een starre achteras nemen.
vale46 zegt
@GOD: In de bochten is het nog het beste dat het bijna 100% is!
Alleen als je wielen doorslippen komt het diff in werking. Dus in een kalme bocht blijven de wielen onafhankelijk van elkaar.
De vergelijking met een starre achteras is dus een beetje ongelukkig
Freude_am_Fahren zegt
een AMG Black Series moet echt niet getuned worden.
MacReady zegt
100% betekent in deze dat bijde wielen dezelfde snelheid draaien in een bocht. Dat wil je niet, zeker niet in korte/scherpe bochten (=mega onderstuur en mega draaicirkel). De vergelijking met het doorlassen van de achteras (als ware er geen differentieel) is correct.
–
Als je denkt dat een differentiel alleen in werking komt als wielen doorslippen, dan heb je de werking van een differentieel niet begrepen.
MacReady zegt
-Facepalm-…beide*
Rick zegt
Zo hoort het :)
spykerboy zegt
haha lekker:)
Jokkebrok zegt
Waaw, mooi karretje!
rider zegt
standaard al niet op de straat te houden en in bochten is het helemaal een gevecht. en dat is al in de standaardversie zo, laat staan in deze veel te sterke versie. maar wel lekker!!!!!
italian design zegt
wolf in schapenkleren? ik vind m mooier dan de brabus maar ik houd er toch al niet van om supercars met plastic en al die dingen te gaan beplakken :p
Autoliefhebber zegt
Dat is best wel veel.
Daar moet je zeker wel een ervaren bestuurder voor zijn om met zoveel kracht goed om te kunnen gaan.
killioq zegt
super gaaf ding, wil ik wel voor mijn deur hebben staan
robert1 zegt
mooi ding
Benz.. zegt
Totaal overbodig natuurlijk zo’n upgrade..
Echter: De funfactor zal waarschijnlijk hoger liggen. (En daarbij ook gelijk het onderhoud en de brandstofkosten)
PeugeotGTI zegt
heh bah RENNtech :roll:
lambo4all zegt
ik dacht dat de black met 670 pk al moeilijk te beteugelen was… je kan beter een extra setje banden meenemen, want die zul je na 3 stoplichten wel nodig hebben:P!