Switzer Performance heeft de vernieuwde Porsche 911 Turbo aangepakt. In plaats van de standaard 500 pk krijgt de P800 een upgrade naar ongeveer 700 pk. Het koppel neemt toe tot bijna 900 Nm.
Waarom men gekozen heeft voor de naam P800 in plaats van P700, wat iets logischer zou zijn, is mij niet bekend. Wel adverteren ze met het feit dat de nieuwe turbo’s een veel soepeler krachtontwikkeling hebben dan de variabele exemplaren in de standaard Porsche. Bovendien wordt de 700 peekaa gewoon behaald op Amerikaanse premium-peut (is iets minder dan onze ’98). Hoe heeft Switzer dat voor elkaar gekregen? De P800 heeft een nieuwe uitlaat en headers, elektronische turbodrukregeling, specifieke turbocompressors, MONSTER intercoolers en een vers geherprogrammeerde ECU.
Filipino zegt
Ja, deze is dik.
Yeelen zegt
Is’t wel de facelift? De achterlichten zijn die van de pre-facelift…
Petsmaster zegt
De ramen zijn wel heel mooi geblindeerd moet ik zeggen.
Lan_Evo zegt
Ziet er uit als een mooie upgrade kit. Geloof alleen niet dat hun turbo’s een betere vermogensafgifte geven dan die van Porsche waar waarschijnlijk veel meer onderzoek in gegaan is.
BananaFlip zegt
Volgens mij heet die GT-R van Switzer ook P800.
Petsmaster zegt
Lan_Evo : moet je ff op jalopnik kijken, daar vind je ergens een link naar een diagram die de poweroutput vergelijkt tussen de Switzer-Turbo’s en die van Porsche zelf.
BananaFlip zegt
Ik ben overigens wel van mening dat er twee dikke pijpen onder moeten.
BananaFlip zegt
Die GT-R heet dus ook P800. En die heeft ook 700 pk :roll:
citro-feel zegt
zoooooooooo fucking mooi :shock:
RobinS zegt
Damn! I definitly got to have one of these!!!
-realiteit modus aan-
Yay…
Brutus zegt
Omdat 800 tussen de 700 pk en 900 Nm ligt :D
Thomas Bol zegt
Techart kitje erop?
Machoman zegt
nu maar wachten op een shootout tussen de Switzer P800 GT-R en de Switzer P800 911
PCCB zegt
Op de foto’s staat niet de facelift Turbo
DimitriS zegt
wat een vette geile scheurbak!
Love it! (L)
Kevski-Style zegt
-edit: ja, dat weten we nu wel-
Ikke_ferrari zegt
Mooi mooi mooi… alleen zo onbereikbaar :(
kevinc3 zegt
dat zijn de oude achterlichten.. O_O
is dit wel de facelift?
STI377 zegt
geslaagde ingreep
bassie zegt
@ brutus
geniaal in zijn eenvoud
C70T5 zegt
ik wordt zo onderhand moe van alle tuningboeren. ik kan het echt niet meer bijhouden. alsof iemand die dingen koopt.
BaySideBlueBoy zegt
De is de Porsche 997 Mk.1 want er licht een 3.6L 6 cilinder boxer. En pre-facelift non-LED achterlichten. ;)
BaySideBlueBoy zegt
@BaySideBlueBoy: *licht=ligt
JanJansen zegt
Oh ja, we hadden vandaag nog geen Porsche post…
911’s zijn zulke midlife Chryslers.
Volvo_440_turbo zegt
De gewone standaard turbo gaat al in 11,1 seconde naar de 400 meter, als ik het in het Belgische autogids goed gelezen heb, da’s fameus snel, hoe rap is dit monster dan?
Btw, een door Zwitsers getunede GT-R met +100pk doet dit in een 11,4 seconden, maar ben even de tuner in mijn hoofd kwijt, had dit gelezen in een duits Autoboekje.
Yeelen zegt
@Volvo_440_turbo: Ik las ergens 10 seconden…
AudiQuatro zegt
leuk leuk leuk alleen graag de 911 turbo velgen. desnoods in het roze alles is beter dan deze!
xilver zegt
Zeer vette wagen met heel coole taartschep. Vind ook wel dat een er een stel überdikke uitlaatpijpen op had mogen staan
killioq zegt
foutje? dit is de 997 mk-I en niet de mk-II. dan zou hij er ” een stuk beter” uitzien.
Volvo_440_turbo zegt
@ Yeelen, deze getunede bedoel je?
Btw, ik weet het terug, het was Novidem, die de GT-R had getuned, met een drukknop kon je de extra 100pk vrij maken, wel leuk omdat ik op mijn ‘zielig’ volvootje (toch vergeleken met die porsches en zo) ook zo’n systeem heb geplaats, een dualstage boostcontroller
Yeelen zegt
@Volvo_440_turbo: Yep, Switzer is blijkbaar nogal bezig met 400m tijden :) op de site staat er nog wat spul..
vale46 zegt
Mooi geblindeerde ruiten!
De uitlaten zitten nog steeds in de parallellogram-achtige uitsparingen, steek er dus ook een uitlaat is die vorm door, geen 2 ronde exemplaren.
De motor heeft een mooie upgrade gekregen!
Alleen spijtig dat het nog niet de nieuwe turbo is.(die met standaard al 500pk)Ze lopen een beetje achter denk ik.
Kunnen ze terug opnieuw beginnen want de nieuwe turbo heeft een volledig ander motorblok.
Al bij al is het zeker geen verkeerde wagen!
yuyu zegt
aha met de vorige turbo serie van porsche was switzer weer goed bezig,, bekende drag racen van rusland (moskou) was de porsche met switzer tuning 1ste geworden.
Dimglor zegt
Ik dacht eerst dat het een projectje van techart was, aan de velgen te zien…
Mja ziet er niet slecht uit..
(Hebbe hebbe ;) )
Palla zegt
gewoon super dik. me likes
Yanktank zegt
Goed geslaagd. En hij is niet eens opzichtiger dan de normale 911 turbo.
Maximus-GTR zegt
Dit pakket heet P800, omdat het 800pk op de krukas doet. De 700pk is aan de wielen. US tuners vermelden bijna altijd pk’s aan de wielen.
demoder zegt
Hoe kan je iets moois maken van iets dat al eindeloos mooi is. Zie hier het is de mannen toch gelukt. Als je van auto’s kunst is dan is dit een rembrandt of een van gogh. Zo mooi kan kunst zijn. Alleen dan auto kunst.
Zoo mooi
Kevski-Style zegt
@ autoblogger:
Het was een relevant artikel, dus waarom wordt de link wegg ge-edit?
Bart_V zegt
Hier een vergelijking met de GTR switzer P800 (700PK) vs 911 Switzer spi750 (750PK)
De GTR verliest het sprintje
http://www.youtube.com/watch?v=EwjnapX25Vo
timmm9 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Vincent996 zegt
Prachtig! Zo hoort een Turbo eruit te zien! :D
Frederik zegt
Heb nog niks gelezen, maar toen ik die foto zag … SWEET!!
Frederik zegt
Kwijl Kwijl … Dit is mijn droomwagen! Prachtig!
Eric zegt
Verbruik wordt nooit vermelt bij dit soort tuning. Waarschijnlijk 30l/100KM. Dus kom je met een volle tank 250 km.ver!!??
Kevski-Style zegt
@ Autoblogger:
Aangezien ik niet snap waarom mijn link weggehaald wordt, plaats ik hem nog maar een keer. daar valt te lezen wat het verschil is tussen brandstof in Europa en Amerika….
http://www.klassiekerrally.nl/techniek-benzine/