Aangezien de reguliere Mustang en Mustang GT een nieuwe motor hebben gekregen, kon het topmodel natuurlijk niet achterblijven. En daarom laat Ford ons vandaag kennis maken met de nieuwe Shelby GT500. Het stalen motorblok van de vorige versie is vervangen door een lekker licht aluminium exemplaar. En daardoor is het gewicht afgenomen met iets meer dan 54 kilo.
Het nieuwe blok is een gemodificeerde versie van het blok dat eerst achterin de Ford GT te vinden was. De 5.4 liter grote V8 levert een vermogen van 558 pk en 691 Nm aan koppel, niet verkeerd toch? En dan biedt Ford ook nog eens een optioneel SVT Performance Package aan waarmee je GT500 ook nog eens op het circuit beter uit de voeten kan.
lincoln zegt
beter dan alles .. en dat voor een lousy 48.000 Dollar ..
(wie maakt er euro van) ??
Vreddy_B zegt
@lincoln: € 35.100,-
OT: vind de kleuren combinatie niet echt wat.. verder fantastische auto’s die mustangs.
GH zegt
2011?? Crisis, is 2010 al begonnen?
robbie zegt
@GH: we leggen je wel een andere keer uit hoe het Amerikaanse systeem van modeljaren werkt…
Voor de liefhebbers heb ik nog 2 video’s!
http://www.autojunk.nl/2010/02/2011-ford-shelby-gt500-coupe
http://www.autojunk.nl/2010/02/2011-ford-shelby-gt500-convertible
Camaro zegt
Wow!!
Heeele vette wagen!!
JDM__Wotevajjjj zegt
ik zie echt geen verschil met die van 2010
robbie zegt
@JDM__Wotevajjjj: soms gaat het om verbeteringen die niet direct zichtbaar zijn ;) Een sterkere motor, verbeterd onderstel, nieuwe velgen en een lichtere auto maken een heleboel goed wat dat betreft.
JDM__Wotevajjjj zegt
@robbie: hoe zit het met de CO2 uitstoot van dit nieuwe blok ?
robbie zegt
@JDM__Wotevajjjj: dit nieuwe blok is uiteraard zuiniger dan het vorige blok. Maar de exacte verbruikcijfers zijn volgens mij nog niet bekend. Erg rouwig om?
Tinus zegt
558 pk! Dat is serieus..
Een compressor is echt cooooooooooooool
Jordi zegt
@JDM: WHO CARE’S ? :P
Hupke zegt
blijft verdomd groot
tijdens de 24u van zolder rijd er regelmatig eentje mee, en ondanks dat hij veel meer lawaai maakt dan welke auto dan ook (meer dan de bmw’s meer dan de vipers meer dan de corvette’s meer dan de porsche’s en meer dan de astons) is hij toch verweg de traagste. En ik denk niet dat hij al uitgereden heeft (nu dit zal eerder met het team dan met de wagen te maken hebben).
Dit is gewoon geen sportwagen, maar ik denk dat als er plaat genoeg is het best wel een leuk speeltje kan zijn.
six-trey zegt
@Hupke:
de GT500 was ook nooit bedoeld als circuit wagen de GT350 en BOSS series daarin tegen wel en om met een muscle car circuit te racen moet je ook kunnen met muscle’s racen (iets wat dat team kan tekort komen)
Nee een GT500 is een sport wagen om comfortabel van A tot B te graken (geen super stijve ophanging, geen harde kuipzetels, geen echt hoog toeren geluid,…) maar om toch telkens je aan de verkeers lichten staat de hel los te breken en iedereen in je achteruitkijk spielgel te laten
yns zegt
ik denk dat de ene verschil tussen de 2010-2011 de zwarte dakje is of beter gezegd de panoramisch dak is
Neal zegt
zohee… als die riem over gaat op dat blok ….
Rob USA zegt
Bring it on!Deze in die mooie licht blauwe kleur van de vroeger. Moet echt een greencard !! Deze gaat hier zwaar over de ton euri dadelijk! :(
Cantago zegt
Weer een nieuwe versie? Nouja, een lichtere motor is altijd goed he…
Arnold zegt
Ik was vanmiddag nog in de TT hal in assen naar dat horeca event daar stond ook nog een leuke mustang :D
maar deze is toch echt leuker hoor :D
9000cse zegt
Ford Mustang. De Amerikaanse “sportwagen”, die ik in z’n ontwikkeling, -door de decennia heen-, zo heerlijk vergelijkbaar vind met “onze” Europese versie daarvan: De Porsche 911.
Alhoewel! Roep ik nou geen duivelswraak over me af? :(
Maar, had ik het geld, dan wist ik het wel! 911!!!!!
PS. Voor de “echte” kritikasters (of hoe je dat ook schrijft): Ik weet ook wel, dat je die twee auto’s niet echt met elkaar kunt vergelijken, maar ik bedoel de ontwikkeling van het uiterlijk, oftewel het design. :?
laulau zegt
het verbruik is gemiddeld 1 op 5,9 en op de snelweg 1 op 9.
maar dit is een vette bak echt value for money met ook nog een v8 met eaton-compressor met air-to-water tussenkoeler,,, kortom vet!!!!!!!!1
killioq zegt
hij blijft echt heel erg mooi.
FeRaRi zegt
Heel mooi en ook voor een heel net prijsje.
Sukijaki zegt
Beter dan de vorige versie, maar het staat dubbel en dwars vast dat Amerikaanse auto’s alleen rechtuit en niet door bochten kunnen. Ze zijn dan snel, maar niet geschikt voor alledaags gebruik.
lincoln zegt
@Sukijaki:
ach .. voor jouw soortje staat zoveel vast ..
jzaero zegt
@Sukijaki: Je kennis zit duidelijk ook een beetje vast. Ga zo door jongen.
wouter zegt
@Sukijaki:
Wat dom dan van die amerikanen, dat ze er wel een stuur in hebben gemaakt
L-Fred zegt
Heeeeerlijk! Wat houd ik toch van dit soort muscle cars!
Freewarefreak zegt
Super! Dit vind ik toch wel de mooiste Amerikaan die er is. Wat een dikke bak. Ik vind hem toch stiekem mooier als een Camaro.
Rob USA zegt
@9000cse: ??? De 911 is het bekendste voorbeeld van design waar alleen de koplampen maar van wijzigen sind zijn bestaan. Ik vind dat je de ontwerpers van de 5/6 generaties Mustang hiermee te kort doen en dat er wel degelijk heeel veeel verschillen zijn in nde div generatie. Duik nog maar even in de historie aub. :)
Vanquish zegt
Chip Foose, dat moet vetter kunnen xD. Deze vind ik niet super veel specialer dan de mustang. Moet ie wel zijn, net als de vorige.
Sukijaki zegt
@lincoln en jzaero
Het staat gewoon vast dat USA cars niet goed door bochten heen komen. Duitse auto’s kunnen dat veel beter.
lincoln zegt
@Sukijaki: nogmaals .. er staat wel meer vast bij jouw ..
jzaero zegt
@Sukijaki: Arm kind… Jouw communicatiemiddelen werken volgens mij niet 100% optimaal. Als jij onder die steen vandaan kwam, wist jij vast wel dat huidige USA cars al die Duitse eruit rijden. Dat over het algemeen USA cars niet bochten door kunnen zal best zo wezen, maar niet alle USA cars zijn logge monsters.
LOL @ Wouter
Sukijaki zegt
@lincoln
Dat klopt.
OT: het is gewoon zo dat USA cars niet goed door bochten heen komen. Feit. Punt uit.
tibor zegt
@ Sukijaki
En wat dacht jij dan van de dodge viper acr en corvette zr1, die sneller op het circuit zijn dan elke lamborghini, porsche of ferrari? kijk maar naar de nurburgring tijden.
en de caddilac cts-v is ook sneller dan al zijn mofse concurrentjes, kom eens onder die steen vandaan jong.
On topic: Voordat geld de gaafste auto die je kunt kopen.
Trevor zegt
Vette auto maar in NL veel te duur… Ze vragen hier voor een gebruikte (vorig model) al snel 60.000 euro met 30.000 km op de teller…. terwijl een nieuwe in Amerika dus nog geen 50.000 dollar kost…
EJS zegt
Prachtige wagen! Zwaar over de top, maar hij is gewoon zo fout dat ’t weer goed is..
PCCB zegt
De facelift is wel geslaagd. De auto ziet er lichtvoetiger uit zo. Het blijft ongelofelijk als je de prijs per pk bekijkt van deze dingen. Beetje patserig, maar in Amerika mag dat allemaal wel.
FuelMinded zegt
Inclusief Oldskool starre achteras zonder differentialen. :D
corvettez06 zegt
@sukijaki, dat je nog durft te reageren, door mensen zoals jij die zulke domme opmerkingen maken blijven dit soort cliche,s bestaan, bekijk deze video even , die schenk ik jou voor je kennis op te vijzelen veel sucses, want deze corvette van j.bleekemolen rijd alle rondetijden schijt tegen over porches aston bmw ferrari enz.http://www.youtube.com/watch?v=ofsuu5xs74k
corvettez06 zegt
btw dikke vette stang helemaal top.
AMG Powerrr zegt
35.000 euro… Heb je hier een heuse Golf VI GTI met 211pk voor!
Vincenzo zegt
lekker apparaat.
C6_R zegt
Mooi hoor, nieuw tintje rood ook volgens mij… Al had ik wel liever de oude velgen onder de mijne.
Hoera voor Suckyjakkie trouwens, dat soort eencelligen die denken iets te weten maken mijn dag altijd een stuk vrolijker! Keep up the good work!
BananaFlip zegt
Nou zeg, lekker hoor! Prachtige kleur idd, die rode.
Hennep zegt
Je moet niet eens de tijd nemen om op Sukijaki te reageren :lol:.
corvettez06 zegt
@ hennep ja eigenlijk heb je een punt.
Woestijnridder zegt
@Sukijaki: het is maar net welke auto’s je met elkaar gaat vergelijken want wat is “niet goed door bochten heen komen”? Dat zegt op zich helemaal niets.
Benz.. zegt
Leuke bak.. Wil niet zeggen dat US-cars geen bochten kunnen maken maar het bochtenwerk van bijv. deze Stang komt niet in de buurt van bijv. een E-class of 5-serie.
@jzaero en sommigen anderen hier: Dat een CTS-V nou toevallig even wat sneller is op een 24km lang circuit wil nog niet zeggen dat Ami’s overal op elk terrein winnen van bijv. Duitse tegenhangers.. Verdiep je er eerst eens aandachtig in voordat die nonsens op tafel komt. Alleen al op bagageinhoud, hoofdruimte en bijv. afwerking komen de Duitsers duidelijk beter voor de dag.
Om het over die torenhoge afschrijving nog maar niet te hebben. De E63 AMG 2010 won het zelfs van een CTS-V in een test een tijdje geleden.
@Suckyjaccie: Dan vergis je je toch lelijk. CTS-V sneller dan M5 (die overigens aan vervanging toe is), Viper ACR een van de snelste tijden.
De Enzo is trouwens sneller dan de ZR1 op de Ring..
wimpie zegt
wa een bruut ding
C6_R zegt
@Benz..:
De Enzo is inderdaad sneller op de ring…
“Third quickest was the Enzo Ferrari, with a very impressive 7:25.21. It might have been able to go quicker – but the electronic dampers at the rear of the car stopped working, on two separate laps on different days.“ :lol:
Een hele prestatie voor een wagen die ruim 4,5 keer zoveel kost als een ZR1, maar dat terzijde… :lol:
On: zou het niet zo kunnen zijn dat de CTS-V en andere Amerikaanse succesnummers hier genoemd worden om de achterlijkheid van suckysucky te onderstrepen en niet zozeer om te “zeggen dat Ami’s overal op elk terrein winnen van bijv. Duitse tegenhangers..” Ik weet niet hoor, is maar een idee?
Trouwens wel knap dat je komt met termen als afschrijving en hoofdruimte als het twistpunt de vermeende bochtenallergie van Amerikaanse auto’s is! :lol:
Rob USA zegt
@Benz:Ford GT/ZR1/Z06/Camaro/Pontiac G8 vergeten ??
De E63 AMG zal met opties haast 3x duurder zijn als de CTS-V hoezo afschrijving ?? Die zal van de Benz altijd meer zijn in the long run !
Bagageinhoud en hoofdruimte moet je toch ook echt bij de Ami’s zijn, Ford Excursion/Yukon XL/Escallade/Ford F350/650 enz enz.
P.S. Deze shelby kan ook echt wel bochten nemen wees niet maar niet bang..watch you tube.
Sukijaki zegt
Het is en blijft een feit dat je met een Amerikaanse auto niet fatsoenlijk door een bocht kunt. Overigens vind ik ze allemaal een lelijk design hebben.
lincoln zegt
@Sukijaki: ja knullie .. er zit wel meer vast bij je ..
BakPouwww zegt
wat is het verschil met die uit 2010 ???
Rob USA zegt
@Sukijaki:Ook een feit is dat jouw Sukijaki Alto een beter bochtgedrag en ook een mooier design heeft. Veel plezier er nog mee trouwens.
corvettez06 zegt
hey hoe oud zou suzuki eigenlijk zijn?
Rob USA zegt
Met de Nederlandse jaartelling -4! :)
Benz.. zegt
@Rob USA: Huhh? Een full-option E63 DRIE KEER zo duur als een CTS-V?? Heb jij uberhaupt enig benul van prijzen, cijfers etc??
Geef maar onderbouwing voor die crap.. :lol:
En op het gebied van hoofdruimte en bagageruimte kom jij op de proppen met SUV, pickups and so on..
Mercedes en BMW maken ook terreinwagens en SUV’s dus so what?
Ik maakte enkel en alleen een duidelijk vergelijk tussen een E63, CTS-V en de verdere concurrentie.
Even begrijpend lezen de volgende keer?
Benz.. zegt
@Rob USA: De CTS-V is na 4 jaar ruim 2/3 deel van de nieuwprijs afgeschreven. In zijn klasse het meest dus..
“P.S. Deze shelby kan ook echt wel bochten nemen wees niet maar niet bang..watch you tube.”
Bochten nemen kan elke auto.. De manier waarop: Dat is bij de één net even wat beter/slechter dan bij een ander.
Qua wegligging zal BMW of Mercedes zich totaal geen zorgen hoeven te maken.
Dodge maybe? :)
Benz.. zegt
@corvettez06: Zoek even op bij wikipedia..
Rob USA zegt
@Benz:Ok ik overdrijf een beetje maar tegen de 2x loopt het verschil zeker. :)
De Duitse SUV´s rij met 2 treeplankjes zo achterin een Ford Excursion om even het verschil van grote aan te geven. :)
Kijk nou eerst maar op you-tube bij motortrend ed dan zie je dat ook “de manier waarop” ook prima in orde is!
P.S.Volgens mij is elke MB van 250.000 of meer na een paar jaar te koop voor de helft of minder of niet ? Heb geen zin om het op te zoeken maar jij weet dat vast beter.
Oftewel ze schrijven makkelijk het aankoopbedrag van een CTS-V af. :)
C6_R zegt
“Qua wegligging zal BMW of Mercedes zich totaal geen zorgen hoeven te maken.”
Dat denk je, of dat weet je? Of denk je dat te weten? Of lul je maar wat in het luchtledige?
http://www.insideline.com/ford/shelby-gt500/2010/comparison-test-2010-camaro-ss-vs-2009-challenger-srt8-vs-2010-shelby-gt500.html
http://www.insideline.com/bmw/m6/2007/2007-bmw-m6-convertible-vs-2007-mercedes-benz-sl65-amg.html
Shelby GT500
Skid pad, 200 ft diameter (lateral g) 0.91
Mercedes SL65 AMG
Skid pad, 200 ft diameter (lateral g) 0.89
BMW M6
Skid pad, 200 ft diameter (lateral g) 0.83
Timmie zegt
ff kleine reactie van iemand die zelf met ami’s rijd.
het klopt gedeeltelik dat ami’s niet suren, dit was vooral waar in de jaren 50 tot 70. denk aan de corvair, cadillac deville, dodge charger,….
MAAR dit isvanaf dan stilaan beginnen te verandren.
wist je dat de eerste IROC races met een porsche 911 werden gereden, maar dat deze het jaar erop werden veranderd door camaro’s omdat deze betere handling hadden ?
ook is het vaak zo dat je bij een amerikaan een hoop optiecodes hebt waarvan je als europeaan gewoon geen weet van hebt.
om je een idee te geven. mijn camaro ( thirdgen model) zou standaard 0.89 G trekken in de bochten wat vooreen auto van 82 tot 92 zeker niet slecht te noemen valt.
toch kan ik zeggen dat mijn rs als een vod op de baan ligt.
hoe komt dit.
1) irocZ had stijvere vering + matched shocks + dikkere stabilisatie bars, enz. als ik mijn vin nummer door de computer haal blijkt mijn eigen auto de ” comfort” suspension te hebben ( GROOT VERSCHIL )
2) een nieuwe auto, tegen een auto die al 20 jaar op de baan is met een versleten ophanging speling op ophangingsonderdelen,versleten rubbers, ( metaalmoeheid aan het chassis waardoor er flex ontstaat )
dit draagt allemaal bij aan een auto die slecht bocten neemt.
dan, wist je dat als je optiecode 1LE aanduide op deze wagens, een ophangingnog eens werd geupgrade met grote schijfremmenrondom, tesamen metpolyutheraan rubbers enz.
op moderne amerikaanse auto’s is dit ook zo. je moet morgen maar eens in amerika een camaro white body bestellen.
dan krijg je een lee camaro chassis dat je zelf mag opbouwen naar je eigen wensen.
hoeveel mensen hier aan deze kant van de oceaan weten dit ?
niet veel. en in amerika, mss een paar racers.
net de mustang juist hetzelfde.
zo had je in 2005 de mustang GTR, deze mustang was een opgepepte van ford zelf.
ze hebben dit model nooit verkoopbar gemaakt. maar alle onderdelen die op die mustnag geinstalleerd waren, kun je via ford racing parts verkrijgen. MAW, in maerika stap je naar je dealer, en zeg je gewoon van ik wil dit en dat geinstalleerd zien op mijn auto dat ik eb besteld. en dan komt dat in orde.
corvettez06 zegt
@ timmie mooie uitleg , zo zit het zeker voor het grootste deel in elkaar,en ook niet te vergeten dat die upgrades way less kosten tot in tegenstelling wat hier voor een upgrade gevraagd word .een vriend van mij heeft zijn mustang met teflon body mounts uitgerust en wat een verschil damn,ik heb zelf een z06 en wil hem superchargen , maar word me steeds weer afgeraden , tot ik iemand sprak en zei als je het doet , vercheep hem naar de states kost je 1600 heen en terug , want daar hebben ze dr meer kaas van gegeten dan hier , en je totaal prijs ligt lager , zou dat kunnen denk je ?
Timmie zegt
@corvettez06:
er zal wel gedeeltelijk iets van waar zijn, hoewel ik me wel afvraag hoe het dan zit met invoertaxen enz,..
het is natuurlijk een feit dat je in amerika mss in elk staat meerdere tuners hebt voor jou auto die zich wel degelijk elke vrijdag nog gaan bewijzen op de dragstrip.
buiten lingenfelter enz denk ik aan hawksthirdgenparts.com die zijn LSx motoren kent ( doet voornamelijk F-body’s maar ook soms eens een corvette )
vraag maar naar
Mark Hick’s 2007
STS Twin Turbo Vette
Installed STS C6 Twin Turbo Setup
with STS Program
dan heb je nog vette doctors enz
in belgie is er maar 1 echte persoon die zic hieraan zou kunnen wagen. en dat is dannycars in houthalen.
zij houden zich dan ook bezig met funnycars tot 3000pk
en ze weten dus hoe een motor te tunen. in nederland heb je ook nog een paar engine tuners.
voor de rest is het veel zelf proberen met trial en error. en bvbeeld in bvbeeld beginnen met 6psi boost en en de timing mss iets of wat terug zetten, en dan stilletjes aan timing vervroegen of boost verhogen. en kijken dat de motor niet begint te pingelen. zien dat de motor nog stoich loopt ( arm/rijk) liefst met een wideband o2 meter IPV de standaard o2 meter.
nu veel van die kits komen met een standaard calibratie.
dat wil zeggen alle onderdelen die je nodig hebt + een voorgeprogrammeerde chip voor een standaard corvette.
het is pas als je gaat beginnen met andere inlaat/uitlaat, nog meer zelfs met nokkenas, en kleppen enz dat je mss wat moet bijtunen.
als je een brug thuis hebt en wat werkgerief, en de handleiding komt mee met de kit die je koopt, dan valt dit gerust te doen op een paar dagen.
hou wel rekenig dat die 9u installatietijd die ze rekenen bvbeeld niet altijd klopt.
als je het de eerste keer doet mag je die tijd soms X3 doen. bvbeeld boutje dat niet wilt losdraaien of overgedraaid is, een pakking die niet meekwam en die de lokale winkel pas 2 dagen later kan leveren, enz….
maar het valt dus wel degelijk zeer goed zelf te doen als je met een andere sleutel dan de contactsleutel kunt omgaan in een auto.
;)
Davidov zegt
Prachtige auto :)
Timmie zegt
btw, excuses voor mijn wel zeer slechte spelling, ik zit hier al een hele week op hotel op een traag laptopje te surfen via de wifi van het hotel.
:(