Autoblog trendspotting zegt: terugroepacties gaan het helemaal worden in 2010! Renault roept in België 1200 Scénics en Méganes terug in verband met , u raad het al, problemen met de pedalen!
In heel Europa zou het gaan om in totaal 35.000 auto’s, zo meldt het Belgische persbureau Belga vanmorgen. Ben je in het bezit van een Scénic of Mégane, check dan even of deze is geproduceerd in juni of juli 2009. Is dat het geval, kijk dan even of rempedaal nog vast zit, of dat het ergens los op je vloermatje ligt. Opvallend is dat in juni 2009 bekend werd dat China de import van een aantal modellen van Renault stopzette omdat ze onveilig zouden zijn. Onder die modellen waren de Scénic en Mégane. Geen idee of er een relatie is, maar opvallend is het wel.
En denk niet dat je het wel even op kan lossen met de handrem, want die schijnt bij deze modellen niet te werken boven de 10 kilometer per uur. Wat natuurlijk bijzonder saai is met de heerlijk gladde omstandigheden op de vaderlandse wegen op dit moment. Het is overigens -nog- niet bekend of in Nederland ook een terugroepactie in het leven wordt geroepen.
len zegt
HAHA het kan dus ook de slechtste overkomen!
mrtn zegt
Goh, bij Toyota was ik nog enigzins verbaasd, maar bij Renault, niet echt nee. :’)
robbie zegt
@mrtn: bij Renault ben ik eerder verbaasd over het feit dat het slechts om 35.000 auto’s gaat ;)
Renault is er aan de andere kant wel op tijd bij. In tegenstelling tot Toyota…
Osprey zegt
Alsof er in het verleden nooit terugroepacties zijn geweest… Waarom moet dit alles nu zo breed in de media worden bemeten??
Duke zegt
Dit zal het merk geen goed doen. Ze hebben net geprobeerd weer hun imago wat op te krikken. Ik blijf meer vertrouwen in Toyota hebben dan Renault. Liever een gaspedaal dat blijft plakken dan niet kunnen remmen.
Reinault zegt
Blijven hangen van gaspedalen is voor Renault ook niet nieuw. Zowel een Safrane als Megane cabrio gereden die daar last van hadden bij kick down (die bleef dus down). Werd onder garantie gefixt maar is nooit media aandacht aan gegeven.
lincoln zegt
ach jee .. die fransosen moeten ook weer aandacht ..
btw .. ik ben sowieso tegen pedalen ..
joystickie moet anno 2010 makkelijk te doen zijn ..
Lotus-Omega zegt
whaha! afremmen op de handrem?? die is meestal electrisch bij die dingen haha!
Linkador zegt
Er zijn reeds een paar op hol geslagen Franse wagens geweest, zelfs met politie escorte op de snelweg tot de brandstof op was. Maar de Franse constructeurs hebben hun betrokkenheid steeds onkend.
Hoewel… bij de minste weersverandering veranderen menig Franse wagens in een rijdende kerstbomen bij het remmen en-of richtingaanwijzen. Gekke jongens die Fransen om dan ‘fly-by-wire’ toestanden uit te testen.
Notorious zegt
Aaaaah boeie. Onze Scénic komt uit eind 2008, werkt prima en heerlijke auto om in te rijden. Al dat gezeur altijd. So what als je even een middag je auto naar de plaatselijke dealer moet brengen.
rikl zegt
volgens mij was dit al langer bekend, had al een paar jaar terug gelezen dat een renault rijder een zelfde soort probleem had, de cruise control bleef hangen bij 180 kmh.
Dimglor zegt
mja de autobloglezertjes zullen weer plezier hebben, ze kunnen Renault weer afzeiken…..
Bob zegt
@Osprey
Blijkbaar is er toch veel veranderd. Voorheen kreeg je bij een terugroepactie een uitnodigingsbriefje of e.e.a. werd tijdens het reguliere onderhoud uitgevoerd. Men kreeg nog een leuke ijskrabber of sleutelhangertje en de klant verliet dik tevreden het pand, hoorde je verder niemand over. Tegenwoordig worden dus elke recall breed uitgemeten in de media. Veroorzaakt door een toegenomen wantrouwen tussen consument en producent door de crisis, bangere mensen i.c.m. afgenomen zelfredzaamheid en het zoeken naar “medeslachtoffers” om ergens bij te willen horen.
Patrick zegt
@ Dimglor;
Idd!! Je hebt gelijk.. Stom gezeik als; “het kan dus ook de slechtste overkomen” zullen we nu wel vaak te horen krijgen..
Gionni zegt
@rikl: de man die dat claimde is door Renault aangeklaagd wegens laster. Van zijn claim bleek niet zo veel waar te zijn ;)
Wat me overigens opvalt is dat dit soort dingen steeds meer in het nieuws komen. Is dat…
1) Omdat het meer gebeurd?
2) Omdat de media er gewoon meer aandacht aangeeft?
Waxweazel zegt
Aangezien de meeste merken dezelfde leveranciers hebben, wacht ik vol spanning tot het eerste Duitse merk met hetzelfde probleem naar buiten komt.
Of misschien zullen ze zoals altijd het probleem doodzwijgen en doorschuiven naar de klanten.
Gaan we daar dan ook een berichtje hier op Autoblog.nl krijgen ? Of zwijgen jullie dat ook dood ? :D
Timo zegt
Zoals mijn dealer zei “de personen die Duits rijden hebben evenveel miserie maar dat word gewoon doodgezwegen” want oh wee moest een ander weten dat hun BMW een probleem heeft ….Bijna alle elektronische onderdelen zijn BOSCH zowel bij BMW als bij FIAT als Renault….dus iedere Europeaan heeft vroeg of laat wel dezelfde akkefietjes …
Vincenzo zegt
ohh daar zijn de kleuters weer…als toyota het gebeurd dan is het…maar ze er iets aan..en nu is het zuid europees en dan is het te verwachten.
En dan zelf alleen maar klompen en fietsen maken, hilarisch gewoon.
VeyronLover zegt
Maar 35 000?
Endlezz zegt
@bob
De nagel op de kop!
Lan_Evo zegt
Renault is wel hip bezig. ;)
august zegt
@Lincoln, dikke eens. Zoals ik laatst al bij de nieuwe A8 opmerkte, ‘leuk, maar nog steeds gewoon met wielen’. Waar is die vooruitgang? Waar zijn de massa’s zwevende hypermobielen met joysticks, laser-afterburners en powerbeamplasmaray-units? …maar daar is dit misschien niet het juiste topic voor:)
petervd3 zegt
35 000 vind ik anders wel heel veel hoor :shock: En waarom niet gewoon gelijk goede auto’s maken? :S
SDM zegt
Komt in de “beste” families voor, veel lees plezier:
http://www.google.nl/search?as_q=VW+recalls
Diablo zegt
The same photos:
http://www.diablomotor.com/2008/07/14/renault-scenic-iii-volcada-en-pruebas/
Toms zegt
Ben ik de enige met een irritante renault reclame onderin.
Slechte timing van renault en onhandig van autoblog om hun sponsor voor een slecht voetlicht te plaatsen.
Bij autoweek zo zo’n stuk over VAG het nooit halen! ;)
lars zegt
zowel renault als toyota kunnen er niks aan doen dat is de schuld van de fabrikant van de pedalen!!!!!!! is dat zo moeilijk te bedenken
AMG Powerrr zegt
D’uhh, dr staat toch Renault op :D hahahahaha
NN zegt
Zodra het woordje Renault in beeld komt worden de kleuters hier wakker hoor, te zielig voor woorden!
Vaudiwagen zegt
mmm word dit de nieuwe trend in 2010?
Ik denk ook dat dit aan de fabrikanten ligt? Wie weet welke merken er nog meer met terugroepacties komen. Als de pedalen van een fabrikant niet goed zijn, zouden er nog veel meer merken en auto’s problemen hebben….
fiestafeest zegt
mijn Renault trafic moet ook terug naar de garage wegens een terugroep actie ik weet alleen nog niet waarvoor precies misschien ook het gaspedaal??
Ghettoblaster zegt
Hmmmmm , de autoindustrie is de pedalen aan het verliezen ;-)
Van Renault verwacht ik niets anders
Dimglor zegt
Ah we zullen eens een leuk verhaaltje vertellen voor onze Renault haters/duitse wagenliefhebbers….
Bij een vriend van mij hebben ze 2 maand geleden hun nieuwe bmw x6 gaan halen… Die staat voor het moment al reeds 4 weken in de garage met elektronische problemen (Zegt de Renault hater nu.. tiens dat is toch een typisch Renault probleem????……..) Ze hebben nu al 3 verschillende vervangwagens gehad en er is nog altijd geen oplossing gevonden… mja zoals eerder in dit artikel al gezegd is: Het kan dus ook de slechtste overkomen ….
Cantago zegt
Dat is nog altijd een van de slechtste dingen aan Renault, een handrem die alles is, behalve een handrem! Stom ding. En de gaspedalen zijn geeneens het ergste, hoe vaak gebeurd het wel niet bij de Megane dat er een ruit spontaan in de deur verdwijnt? Juist, heel vaak! Koop dan ook geen Renault… Maar wel goed om het nu de wereld in te gooien, scheeld ze imago nu Toyota ook onder het mes gaat;)
Waxweazel zegt
@ Cantago
Die ruit die spontaan in de deur verdwijnt is een kwaal van de VAG groep en van niemand anders !
Als je toch wil klagen, zorg dat je de feiten eerst juist hebt voor je uw mond open doet !
bor zegt
Aan alle negavisten van Renault. Hoge bomen vangen veel wind. Als bijna de hele wereld met renault rijdt dan kan er al eens iets mislopen. Iedereen kent de renault modellen, Maar wat is bv een audi R8? Zelfs dan denk je aan Renault. Ik ken toevallig een Audifan, al jaren reed ie met audi. Nu een Scenic. zijn ervaring? nog nooit zo een leuke fantastisch rijdende en bovendien goedkope auto gehad. Tja…..
Sjoerd zegt
Helaas dat sommige mensen het niet snappen:
Een trugroep aktie is iets wat ui voorzorg gebeurt. De negatieve lading die men hieraan geeft is totaal niet ok.
Deze akties worden gedaan om te controleren of het eventueel bij deze auto zo zou kunnen zijn.
Het aantal wat daadwerkelijk niet goed blijkt te zijn is maar minimaal.
Dus hou nou eens op met zeiken en probeer eens positief te zijn, met name over Renault. Dit is volgens de ADAC, de ANWB van Duitsland, een van de beste merken van Europa. DWZ minste storingen en de minste problemen. Dus de NGATIEVE SPIRAAL is doorbroken alleen jammer dat sommigen dat niet door hebben!!!!!
Groeten Sjoerd.
Bram zegt
Mijn vader rijdt al 17 jaar met en renault safrane. Nog geen enkel probleem mee gehad, buiten de gewone onderhoudskosten. Je moet gewoon geluk hebben met een nieuwe wagen, of het nu een audi, renault, ferrari,Vw ofzo is.
Btw, heb zo een megane coupe besteld. Vindt het een mooie wagen. Veel beter dan de vorige reeks.
Mat zegt
Mag vrijdag onze Renault Mégane Grandtour 3 gaan halen.
Ook voor en tegenstanders gehoord. Mijn pa reed vroeger altijd Renault (nooit problemen gehad) en een nonkel heeft nog niet anders gereden, en heeft hem onlangs de Scénic gekocht.
Zoals hier reeds geschereven in de topic is Renault één vd betrouwbaardere wagens/merken geworden. (gekeken tussen 2003 en 2008) als ik me goed herinner)
Meerdere “technische problemen” zaten blijkbaar bij Ford. En neen, ik wil het merk niet bekritiseren.