Schokkend nieuws: BMW blijkt niet zo premium te zijn wanneer het aankomt op het nakomen van afspraken. Laat de fanboys het maar niet horen, maar de Beiers maken al tijden gebruik van de automaatbakken van General Motors in hun auto’s. Ze waren daar zo tevreden over dat ze GM in mei 2004 hadden gevraagd een nieuwe zestrapstransmissie te ontwikkelen. Daarbij sloten ze meteen een contract af om tot 2015 jaarlijks zo’n 200.000 tot 220.000 exemplaren af te nemen, met een minimum van 1,9 miljoen stuks. Nu weigert BMW echter om de bakken te gebruiken, waardoor GM effectief haar complete fabriek in Straatsburg moet stilleggen.
BMW beweert dat deze 6L45-transmissie niet de ‘nieuwste technologie’ bevat die ze zoeken. Ze doelen daarmee op shift-by-wire en een start/stopfunctie. GM roept echter dat deze vereisten in het oorspronkelijke contract niet staan vermeld, en dat de Duitsers natte voeten hebben gekregen door het faillissement van de Amerikaanse gigant. Ook zeggen ze dat ze meerdere voorstellen hebben gedaan om het BMW toch naar de zin te maken, maar dat deze steeds werden afgewezen.
BMW lijkt ondertussen een deal met ZF Friedrichshafen te hebben gemaakt voor nieuwe automaatbakken, en liet GM dan ook in november 2009 weten dat ze niet langer van de 6L45 gebruik willen maken. Aangezien nog niet de helft van de vereiste hoeveelheid transmissies is geproduceerd, klaagt GM de Duitsers nu aan. Het voornaamste doel hiervan is om het personeel in Straatsburg aan het werk te houden. En natuurlijk dat ze gewoon gelijk hebben: afspraak is afspraak.
Nou, BMW-liefhebbertjes, ik ben benieuwd hoe jullie hier nu weer een positieve Duitse draai aan gaan geven. Maar wel eerst even de complete aanklacht (101 pagina’s) doornemen om je mening te onderbouwen he.
de sjonnies zegt
Idd, laat de fanboys het maar niet horen dat er een GM automaat onder zit. :D
Gerrit zegt
Heb toch een handbak ;) ghehe. Tsjah zoiets was te verwachten. Ben dan wel een BMW fan-boy maar hier kan ik niet wakker om liggen.
Stieness zegt
Sowieso is het hele premium idee volslagen gebakken lucht geworden veroorzaakt door de premium merken zelf. Bedoel waarom zou je nog een dure Audi kopen als je voor 28000 euro een Skoda Superb Combi hebt met hetzelfde niveau afwerking en opties? Alleen omdat Skoda goedkoper klinkt kan ik mij nog bedenken.
Saab_Spyker_Automobiles zegt
@Stieness: Je hebt helemaal gelijk, een superb combi met een 1.4 tsi heggenschaarmotor is een geweldige auto. De mensen die dan zeuren dat je met zo’s klein blok in een grote auto niet eens over een verkeersheuvel komt hebben misschien wel gelijk. Maar mensen zeur niet het kost ook niets.
Saab_Spyker_Automobiles zegt
Even voor de duidelijkheid, de amerikanen hebben natuurlijk wel 1000X zoveel ervaring met automaten, en ook nog eens gekoppelt aan een dikke V8. De automaten van Ford en GM is niets mis mee.
Stableboy zegt
Simpel, was afgesproken dat die nieuwe technologie erin kwam dan heeft BMW gelijk, zo niet dan heeft GM gelijk.
integralechubasco zegt
Waarschijnlijk heeft General Motors zich ook niet helemaal gedragen binnen het contract. Een bedrijf dat op faillisement staat heeft altijd moeite met levertijden.
robbie zegt
Even voor de duidelijkheid het gaat hier om een geschil tussen BMW en Motors Liquidation Company oftewel het oude failliete restje van GM wat niks te maken heeft met het NGMCO Inc. aka General Motors Company.
Meer over Motors Liquidation Company:
http://en.wikipedia.org/wiki/Motors_Liquidation_Company
PS Deze transmissie van GM wordt gebruikt in de volgende modellen:
Applications:
6L45
2007– BMW X3 – 3.0si / 2.5si / 3.0i
2007– BMW 3 series – 330(x)i / 328(x)i / 325(x)i / 323i / 320i / 318i / 316i
2007– BMW 1 series – 130i / 128i / 125i / 120i / 118i / 116i
2009– BMW X1 – 2.8i xDrive
6L50
2006– Cadillac STS-V
2007– Cadillac STS
2007– Cadillac SRX
2008– Cadillac CTS
2009– Holden VE Commodore / Holden VE Berlina / Holden VE Calais / Chevrolet Lumina
2009– Holden WM Statesman / Holden WM Caprice / Chevrolet Caprice / Daewoo Veritas
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_6L50_transmission
rstyled zegt
Autoblog, jullie zijn goed bezig met aannames. Jullie moeten natuurlijk ook met discutabel nieuws komen.
Meestal is dit aan een rechter om te beslissen wat er nu wel of niet van klopt. Er zijn natuurlijk een aantal scenario’s die kunnen volgen. Als er een overeenkomst is waarin afgesproken is dat Bmw haar gewenste techniek zou krijgen, is het simpel een tekortkoming in de nakoming. Het lijkt me aan de andere kant ook weer bizar dat GM toch maar een massaproductie gestart zou hebben, wetende dat ze niet aan de eisen konden voldoen.
Aan de andere kant. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Johnney zegt
@Stieness
Voor de vrouwkes natuurlijk. Een premium merk ziet er uiterlijk gewoon veel beter uit dan zo’n skoda lol.
OT: Dergelijke zaken Gebeuren toch dagelijks in de businesswereld, waarom er weer een bwm-vs-de-rest discussie over beginnen????????
bozewolf zegt
Relletjeeeee!
Het is sowieso niet premium om in dit soort moddergegooi verzeild te raken…maarja, daar blijven het dan ook BoerenMestWagens voor :)
Pieter-Jan zegt
Muahahahahaha, GM bak in je premium BMW. Maar welke zelfrespecterende autoliefhebber koopt een automatische BMW?
Laurens zegt
Nog even en VAG heeft DSG ook niet ontwikkeld…
CS zegt
” Nu weigert BMW echter om de bakken te gebruiken”
Die GM-bakken zitten dus niet in BMW’s? Mischien een optie voor GM om ze weer voor een habbekrats terug te kopen van BMW…Pak je kans GM voor weinig toch een paar miljoen automaten om weer toe te passen in een van jullie eigen merken. Of moet BMW ze verplicht gebruiken in hun eigen modellen?
Heb je daar iets over kunnen lezen Ruben?
GOD zegt
Volgens mij heeft BMW nog nooit een eigen bak gehad hoor.
Misschien alleen samen ontwikkeld maar volgens mij nog nooit helemaal alleen. Misschien alleen uitzonderlijke gevallen als de F1. Was vroeger bijna altijd Getrag en tegenwoordig GM en ZF
Totaal geen nieuws dus. En het is niet het enige onderdeel dat BMW gebruikt dat niet door hun zelf word geproduceerd.
En BMW is ook niet het enigste merk dat onderdelen van andere bedrijven gebruik. Welkom in the real world.
bozewolf zegt
@GOD: Is ook wel zo, kan me niet eens zo snel een autoboer bedenken die echt zn eigen bakken maakt. Ferrari misschien.
Maar even de fanboys op hun snikkel staan is altijd mooi. Kan niet wachten tot die CSL-clown hier iets over te zeggen heeft.
Melvivio zegt
Was bij de opel Omega ook al zo. Daar leverde BMW het blok (de 2.5td meen ik) en het gm wel de automaat bak erbij. Deze wilde wel nog eens een storing hebben kan ik me herinneren
saba zegt
gelukkig, bmw is ryu,…
Frederik zegt
Nen automatic is voor ouwe peten en Amerikanen.
Logisch dus dat BMW de automatische transmissies door GM laat maken.
Ik weet niet wat daar eigenlijk zo OMG aan is …
Aston Martin gebruikt wel Volvo sleutels dusja :P
Search zegt
Gelukkig heb ik een Japanner, met die merken is nooit wat aan de hand. :p
timberleek zegt
Met de info hierboven zeg ik terecht dat ze bmw aanklagen. contract is contract.
en het delen van onderdelen is de gewoonste zaak van de wereld. het scheelt een hele hoop geld voor die bedrijven. zoals bijvoorbeeld de iq/107/c1.
ze kunnen de ontwikkelingskosten mooi opdelen. en dan ook nog eens grotere aantallen produceren waardoor er weer meer geld uit komt.
de gewoonste zaak van de (auto)wereld
Benz.. zegt
Vreemd verhaal.. Echter: Contract is contract. Als BMW zich daar vervolgens niet aan houdt is het GM haar goed recht daar iets van te zeggen.
Heeft GM het echter nagelaten om betreffende zaken als een start/stop systeem e.d. toe te passen bij die transmissies terwijl dat voor BMW een vereiste was is het natuurlijk kinderachtig van GM om daarover te zeiken..
timberleek zegt
en voor de bwm fanboys etc die nu moord en brand schreeuwen. je hebt er duidelijk nooit last van gehad. dus wat is het probleem
Benz.. zegt
@Search: Toyota met haar gaspedalen..
Meer zeg ik niet.
ChrisR zegt
GM is toch failliet? het huidige GM is dan toch een andere rechtspersoon da nhet GM waar het contract mee was afgesloten? Ergo: contract is er niet meer.
Of is et faillisement echt alleen maar in GMs voordeel geweest?
Search zegt
@Benz
Oja? is daar wat mee dan? ^^
NovaStar zegt
@ BWM-fanboys en aanverwanten, heb je het wel eens gemerkt? dacht je wel eens van ‘hmmmm de automaat schakelt zoals in mijn vrouw d’r astra’? vaak vind je hem in de BWM automatisch beter als in een product van GM.
Da gejank allemoal! Afsgieteuh die hap! Stelletje jankballen, afspraak is afspraak. Blijkt nu dus dat BMW gewoon niet vooruit heeft gekeken en dus ECHT maar doet wat de consument wilt (mee doen met de start-stop Hype) en niet sterk in zijn schoenen staat.
Evo500 zegt
@NovaStar: Elk merk doet wat de consument wilt. Dit betekent niet dat de consument automatisch doorheeft dat hij het zou willen. Anders zou het niet een erg lang leven beschoren zijn. En qua start stop systemen waren ze heus niet erg laat en zeker niet tegenover de concurrenten.
patrick zegt
@search maak je een grapje? :lol:
peter zegt
Nogal eenzijdig bericht lijkt me. Voldeed de automaat wel aan de kwaliteitseisen ?
BMW had wel beter moeten weten, na de zeer slechte chrysler motor die ze in de vorige mini hebben gestoken…
los daarvan alles zelf gaan bouwen zou inde 21ste eeuw gewoon achterlijk zijn.
mb man zegt
De gene die denkt dat een skoda op het zelfde afwerkingsniveau zit als van een audi moet maar is even in beide gaan zitten.DAn zie je wel degelijk verschil in afwerking.
Tim zegt
No offence maar deze post is duidelijk geschreven door een anti-BMW persoon. Is niet echt objectief te noemen.
“Nou, BMW-liefhebbertjes, ik ben benieuwd hoe jullie hier nu weer een positieve Duitse draai aan gaan geven.”
Lekker minachtend. Dit is echt wel zwaar minpunten scoren autoblog.nl
Doel van dergelijke website is objectief een kijk te geven op autonieuws in het algemeen.
-edit: zullen wij dat zelf even bepalen?-
Hier sla je toch mooi de bal mis. Ik denk dat je wereldwijd de autofabricanten die elk onderdeel binnenhuis ontwikkelen op 1 hand kan tellen. Zoiezo worden er ALTIJD zaken uitbesteed, zelfs al gaat het slechts over navigatie. Aston Martin gaat bij Volvo, etc etc, …
Gaan ontkennen dat BMW tot een premium segment behoren is toch wel onterecht. Toyota Avensis is bv zonder twijfel een goede wagen, uitstekende garantievoorwaarden en betrouwbaar maar het afwerkingsniveau noch de wegligging kan niet in de buurt komen van een BMW of Mercedes.
Het is spijtig dat er veel jonge snotaapjes rondrijden met een occassie bmw en zich gaan beter voordoen dan de anderen maar daarom moet je niet iedereen over dezelfde kam scheren. Niet iedereen heeft een IQ onder de 100 ;-) BMW’s zijn goede wagens, punt uit.
Rick dos zegt
Nou, BMW-liefhebbertjes, ik ben benieuwd hoe jullie hier nu weer een positieve Duitse draai aan gaan geven. Maar wel eerst even de complete aanklacht (101 pagina’s) doornemen om je mening te onderbouwen he.
Zo, autoblogknulletjes…zaken gaan zo slecht dat je nu maar zelf de bitchfight (en dus de hits te genereren) begint aan te zwengelen?
en dat de Duitsers natte voeten hebben gekregen door het faillissement van de Amerikaanse gigant.
En geef ze eens ongelijk. GM had immers een doorstart en geld van de overheid nodig om te kunnen voortbestaan. Elk zelfrespecterend bedrijf zal zijn voorzorgsmaatregelen nemen. Je gaat niet zitten afwachten totdat het faillisement een voldongen feit is, want dan komt het bedrijf en je productieproces in gevaar.
Maar goed, zal me niks verbazen als er clausules in de contracten staan die de gang van zaken legitiem maken.
Markus zegt
Om nog wat olie op het vuur te gooien; eigenlijk heb je dan gewoon een Daewoo bak onder je BMW hangen. Not cool…
bozewolf zegt
Ohja, Dos was er ook nog. Die verdedigt nog een dode SS’er met een BMW badge op z’n borst.
Rick dos zegt
@bozewolf:
Daar moet jij juist blij van worden. Tenminste íemand die jouw familie wil verdedigen. O nee, wacht, die hadden natuurlijk geen BMW badge op hun borst.
bozewolf zegt
@Rick dos: Sorry, geen SS’ers in mijn familie. Je poging faalt.
koreantaxiproductions zegt
heb jij eigenlijk wel enig idee wat de SS ooit gedaan heeft? Om iemands familie voor SS’ers uit te schelden…
Rick dos zegt
@koreantaxiproductions:
Om iemand er van te beschuldigen een SS’er te verdedigen is dan weer normaal…
bozewolf zegt
@Rick dos: Ik dacht al dat je dat ging zeggen. Het ging om de BMW-badge, dat weet je ook best.
Troll.
Rick dos zegt
@bozewolf:
Maar toch ff dik aanzetten met een “SS’er”…
Shit for brains.
lincoln zegt
welk automerk heeft nog nooit GM onderdelen gebruikt ??
hooguit een paar obscure chinese merkjes denk ik ..
bozewolf zegt
Dat weet ie maar al te goed. Hij dacht waarschijnlijk dat ik hem uitmaakte voor SS’er oid, maar rick is erg goed in lezen, begrijpen wat iemand bedoelt en dan toch net even andere woorden in iemands mond leggen.
Jorden zegt
ze kunnen niet anders…
ze komen in de knoop met milieu eisen en de ontwikkeling van de efficiënt modellen stagneert
M-lover zegt
@tim, so what, als je jong bent en je een bmw kan permitteren koop je er toch gewoon één??? (heb zelf altijd bmw gereden, waarom? vind ze gewoon superfijn rijden en mooi. Zelf ook altijd aan gewerkt btw.)
Als hij van pappie en mammie komt heb ik er wel problemen mee… van de mensen die alleen een auto kopen voor de ‘status’ en om te stoefen krijg ik het sch***! Ze verbrodden het voor de rest!
anyway, ieder merk gebruikt onderdelen die ze zelf niet maakt… en dat is slim, want waarom 2x tijd en geld stoppen in de ontwikkeling van hetzelfde product?
@NovaStar:
Weet je wel hoelang er al start-stop is bij bmw? Ik denk niet niet dat je BMW kan beschuldigen van ‘op de hype spingen’.
@iedereen die iets aan te merken heeft op een of ander merk:
Vooroordelen zat tegen iedereen, maar dat iedereen nu eens gewoon begint met naar zichzelf te kijken, als ik met een dikke BMW ergens 75 rij waar je 70 mag en er komt een volvo in mijn gat duwen, is het dan weer de typische BMW rijder die te hard en egoischtisch rijdt? ik dacht het niet!!
bozewolf zegt
Daar ging het toch om, koekwaus. Een SS’er is aardig “onverdedigbaar”, maar ik grap dus dat als er een BMW logo opgeplakt zit, dat jij je er nog aan waagt.
Weken zien we je niet en 1 negatief berichtje over BMW en hoppa, daar is Dos die de boel weer loopt te verdedigen. Typisch.
Vandaar mijn opmerking. Dat weet je ook best, dom ben je niet. Wel een troll.
Rick dos zegt
Luister pikkienees, als je je nou gewoon bij mijn woorden houdt, in plaats van het gelijk persoonlijk te maken, wellicht dat we dan hier weer eens een keer een fatsoenlijke discussie krijgen.
Citrofiel zegt
SS’er. SS’er in familie. Troll. Shit for brains. Koekwaus. Pikkienees.
Altijd gezellig met Rickie dos in tha house! :P
Rick dos zegt
@Citrofiel:
;) Gebeurt er tenminste iets…
@bozewolf:
Kijk, we kunnen deze polemiek wel blijven voeren, maar het brengt ons niets. Alleen maar dat we nu weten dat ik geen SS’er met een BMW badge zou verdedigen en jij geen SS’ers in de familie hebt. Misschien leuke info voor iemand anders maar ik heb er niks aan.
Dus bij deze, c’est fini, shit for brains.
bozewolf zegt
Mijn SS’er was hypothetisch. Wie antwoorde ook alweer door en passant mijn familie te beledigen? Oh ja.
En dan maak ik het persoonlijk?
Vintage Rick Dos.
Troll.
lincoln zegt
man man man .. wat een armoede ..
bozewolf zegt
Oh, nu worden we opeens verstandig?
Vincenzo zegt
haha kijk de fanboys eens hoog op de poten staan…ja jongens toch echt een GM bak in je premium ride, sta je dan bij het stoplicht…vroem vroem.
En bozewolf heeft een punt.
Evo500 zegt
Wel grappig dat gm zaagt over dat bedrijven hun afspraken niet nakomen.
Benz.. zegt
@Vincenzo: Wat is er mis met een GM-bak? Is een GM-transmissie te min voor een BMW? Dat insinueer je tenminste. Heel veel merken gebruiken en delen onderling onderdelen.. Is nu heel gebruikelijk.
Chrysler 300C: Onderstel vorige E-klasse, Ford GT: 60% van de onderdelen is van Britse makelij, enz..
Een hoop onzin, geen onderbouwing..
Ben ik al wel gewend van je.
Benz.. zegt
Ik merk trouwens wel dat dit moet worden weggezet als zijnde een Anti-Bimmer topic.
“Nou, BMW-liefhebbertjes, ik ben benieuwd hoe jullie hier nu weer een positieve Duitse draai aan gaan geven.”
Lekker denigrerend .. Maargoed, van een USA-fanknul verwacht ik niet anders. ;)
GOD zegt
@ Benz..
Dat jij nog serieus in gaat op vincenzo.
Heb nog geen enkele fatsoenlijke reactie van hem gelezen.
Allemaal anti Duitsland en verder Italiaanse propaganda.
Hij weet blijkbaar niet dat Italiaanse merken ook veel onderdelen in Duitsland bestellen.
Zo gaat het nou eenmaal. En dat is met alles zo.
Benz.. zegt
@GOD: We zullen het maar houden op z’n gebrek aan enige kennis en maybe z’n leeftijd..
Verder heb je wel gelijk.. Pff, maar af en toe! :)
vintrist zegt
Daarom dat onze 5.25d met 240 pk(gechipt) soms na het kuisen van de wagen, of wat spelen met de bak bij stilstaat een foutmelding geeft. Na een blokje om rijden is deze wel geheel weg…
GOD zegt
@ Benz..
Wat bedoel je precies met dat laatste zinnetje? :D
Benz.. zegt
@GOD: Jij zei dat ingaan op die onzin van @Vincenzo verspilde moeite is. Waarop ik weer zei dat je gelijk had maar dat ik het af en toe nodig vindt dergelijke onzinopmerkingen recht te zetten..
Rob USA zegt
@Bozewolf en Rick Dos: Jullie hebben het toch wel over de CAMARO SS toch ? :)
OT: Wat een heerlijke overcapaciteit voor een 1 serie 116i e.d. met dezelfde bak erin als waar een V8 mee rijdt.
C70T5 zegt
gm heeft natuurlijk een punt hier. maar ik snap bmw best, de automaatbakken in de e46 gingen te vaak naar de haaien (denk maar aan het ‘no reverse’ probleem), behalve de bakken die van ZF kwamen dan.
Imom zegt
Ze kunnen misschien ook ééns ergens gaan shooien om een moderne aandrijving.Een premium merk???????? wat een lachertje.
corvettez06 zegt
als het zo is gaat bmw er wel op vooruit hahahaha.
GOD zegt
@ Rob USA
rijden met een 7 liter V8 is geen overcapaciteit ;)
Maar ff serieus, door die overcapaciteit blijft zon auto wel heel lang. Bekend Amerikaans truukje maar dat wist jij wel.
De 1 serie is trouwens op de 100.000km test de meest betrouwbare auto ooit. geen enkel euvel: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=343677
3-serie zegt
Was BMW’s afspraak met “new GM” of met “OLD GM”….
Als GM millarden aan schulden kan dumpen, inclusief de arbeidsplaatsen die daaraan gemoeid is, moeten ze nu niet zitten zeiken.
BMW heeft geen contract gesloten met het nieuwe bedrijf GM, dus….
Benz.. zegt
@3-serie: Allemaal dankzij de Amerikaanse regering..
Benz.. zegt
@GOD kwam, sprak en heeft het bij het rechte end. :D
Cantago zegt
Een auto met automaat is ook nooit een echte auto. Toch wel goed van BMW dat ze nu tegen GM zeggen: bekijk het maar! We maken toch liever zelf automaatjes dan zooi te gebruiken, haha. Maarja.. contractjes stel je niet voor niks op natuurlijk, daar heb je je aan te houden. Heb ik me er zo goed uitgeluld als BMW-fanboy?
Cardesigner zegt
@Cantago: Nee. Gewoon überhaubt dom van BMW om automaten van GM te gebruiken in hun “premium” auto’s. Niet dat de versnellingsbakken slecht zijn, maar het zal wel niet voldoende zijn voor een BMW.
Cantago zegt
@Cardesigner: Achja, ik kwam redelijk ver:P Maar inderdaad geen goede keus, zelf ontwikkelen is altijd beter! ( Of halen ze de bakken nu uit China ofzo? Want dan ga ik janken:P)
Turbo zegt
“En natuurlijk dat ze gewoon gelijk hebben: afspraak is afspraak.”
Ik neem aan dat Autoblog over een kopie van de bewuste overeenkomst heeft en alle feiten kent (dus niet alleen het verhaal van de aanklager)?
Alleen een sufferd komt tot overhaaste conclusies.
Simpson zegt
ik ben benieuwd. Als de rechter GM (of wat daar van over is) in het gelijk stelt vinden we binnenkort allemaal hagelneue automat-schalter auf marktplatz.de?
ohne start-stop, aber ganz nett fur ihr alter 316i
Audi A4 rijder zegt
@Ruben Baeten: Door dit soort onzinblogjes en het feit dat je nu weer eens voor de zoveelste maal BMW liefhebbers basht, komen er volgens mij steeds minder mensen de autoblog topicjes lezen. Zeldzaam triest geschreven stukje flutproza en dan die debiele reacties van sommigen. Echt te triest voor woorden. Ik hoop echt dat we eens wat objectieve stukjes kunnen tegemoet zien in de toekomst.
Majinstar zegt
Ho wacht eens even. BMW zoekt naar de nieuwste technologie, dan ga je toch niet in zee met GM ? Maar goed als GM niet kan bieden wat BMW zoekt en wilt, dan kan je het contract nietig verklaren. Het kan ook zo maar zijn dat GM valse beloftes aan BMW heeft gedaan om zichzelf te verkopen als onderdelen bouwer.
B /\/\ \/\/ zegt
Gewoon even in het algemeen: wat is er mis met BMW fanboys?
Ik ben ook BMW fan, ik rijd al jaren BMW en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind rijden, het premium gedeelte zit in voortreffelijke afwerking, mooie materialen, lekker veel power, en wat meer beleving dan in een standaard Toyota. Niks mis mee toch?
Maar goed, om even inhoudelijk te reageren: afspraak is afspraak, dus als het klopt dat ze zich niet aan hun afspraak houden zijn ze gewoon gout bezig, dat is gewoon niet netjes. Of ze nou fijne auto’s maken of niet, fan of niet, zo ga je niet met elkaar om, simpel…
Ahura zegt
En AB doet gewoon mee met de marketing; premium dit en premium dat roepen.. bah..
Tim zegt
En dat de admins niet arrogant op mijn beleefd bericht gaan reageren?
Lekker minachtend. Dit is echt wel zwaar minpunten scoren autoblog.nl
Doel van dergelijke website is objectief een kijk te geven op autonieuws in het algemeen.
-edit: zullen wij dat zelf even bepalen?-
Sorry maar wordt deze website gerund door 16 jarige mensen? Dit is echt ri-di-cuul…
Max-autoblogger zegt
Ik ben het gedeeltelijk met tim eens een beetje objectiever zou kunnen.
je kan duidelijk in het bericht opmaken dat het meer voor GM is en tegen BMW.
voor de rest ja afspraak is afspraak BMW… toch?
Mr. Dj M. zegt
Tja BMW heeft een probleempje denk ik :P
Dennis21 zegt
of ze willen overstappen omdat GM-bakken te veel kapot gaan :) kunnen de krachten niet aan van een dikke 3 en 3,5
maarja afspraak is afspraak idd
FreudeAmFahren zegt
@ Tim,
Ik kan me volledig in jouw reacties vinden.
Ben trouwe autobloglezer, maar moet helaas steeds meer en meer in de berichtgeving vaststellen dat de objectiviteit verloren gaat. De anti-bmw sfeer hangt al evenzeer mijn keel uit.