Check dit. Op basis van een Mercedes 300 SL Gullwing uit 1956!
Een rolkooi in een Gullwing verwerken is niet echt alledaags zullen we maar zeggen. De topsnelheid van dit beestje is 267 km/u, de Quarter-Mile schijnt te worden afgetikt in 8,1 seconden! Leuk natuurlijk, maar waarom zou je daar een dure klassieker voor opofferen?
Camaro zegt
Ja hoor… vet ruig!
Wessee zegt
Nee, hou eens op!
rob zegt
zonde van de klassieker
ze zijn al zo beperkt en dan worden ze nog eens verkracht
vind het jammer moest em schame da em zo nen auto ombouwd tot dragster
Bosnia_love zegt
@rob: niet huilen kind, er is er maar één voor verpest.
dotternetta zegt
voorbumper ziet er wat vreemd uit, lijkt mij van schuimrubber, maar verder…hmmmm :-) Lekker kontje!
Herman zegt
en toch is het zonde
Barracuda_82 zegt
Waarom? Dat is toch duidelijk…. vergelijk deze auto eens met de gemiddelde dragracer…
Barracuda_82 zegt
En trouwens, er zit waarschijnlijk maar weinig aan van een originele Gullwing, dus echt “zonde” is dit ook niet, afgezien van het imago van de Gullwing.
Alwood zegt
omdat het kan! damn wat ziet dit er lekker uit :D
Blizzzzz zegt
Wat verschrikkelijk zonde,
Was dit echt een originele gullwing of een replica op basis van een corvette chassis?
Kan namelijk niet geloven dat je zo’n kostbare auto tot dragster gaat ombouwen.
sab993s zegt
Wat is er dan van de originele gebruikt?
De carrosserie lijkt me van een soort kunststof en er zal een buizenframe onderzitten omdat ie met het originele chassis “overmidden” getrokken zal worden.
SHFT zegt
Ik pink hier toch een traantje weg, gewoon weg een schande dat men één van de mooiste wagens opgeeft om er een Amerikaans monster van te maken dat enkel rechtdoor kan.
sebastianchubasco zegt
ZONDE… mercedes moet gewoon met zijn poten van die dragster afblijven…
Specht zegt
Heiligenschennis… dit is nog erger dan die lui die een Ferrari Testarossa verkrachten met blingbling velgjes met chromen randen.
bo zegt
Pruts er dan een moderne AMG blok in. maar laat het uiterlijk alsjeblieft voor wat het was. Ik verwens de elke idioot die mee heeft gewerkt aan dit project.
Laue zegt
Hier wordt sinterklaas niet vrolijk van….
Ik heb niet zoveel met het idee dat het verbouwen van een klassier zonde is…. maar dit is toch echt wel zonde als ze er een echte gullwing voor gesloopt hebben.
Bosnia_love zegt
van achteren lijkt het net een dikke vrouw met dikke benen
Susp1cious zegt
Betwijfel of dit ooit wel een echte gullwing is geweest. Het lijkt me niet dat je een auto met zo’n prijs hiervoor opofferd. Ik denk dat het om een replica gaat.
Citrofiel zegt
Er zijn genoeg namaak 300SL’s te vinden, hopelijk is dit slechts één daarvan…
massarati zegt
dragrace is voor mietjes…en mensen zonder smaak
Bart_V zegt
@massarati: idd mensen die alleen recht door kunnen rijden. Drifen is het echte werk. het is niet de snelste manier om een bocht door te komen maar de meest spannende manier
Chevelle zegt
@Bart_V: Hou het nou maar bij je virtuele Dodge Viper..
Bart_V zegt
@Chevelle: hoezo viper (op zijn brabants) da gu ok me un fiestake
uiteraard op een lege parkeerplaats
Chevelle zegt
Dragraces zijn voor mannen. Stel dat ze een originele in goede staat verkerende Gullwing hiervoor hebben opgeofferd is het inderdaad zonde. Stel dat het toch al een wrak was vindt ik het een leuk project.
Diederik zegt
Heel erg jammer dit. Waarschijnlijk een Amerikaan met te veel geld zeker?
Frankypanky zegt
@massarati (moet dat geen Maserati zijn??),
Jij heb zeker nog nooit in een snelle auto gezeten?
Durft te wedden dat je niet verder gekomen bent, dan de 2CV/AX/BX van je vader/moeder… :roll:
Zelf ooit plaatsgenomen naast de bestuurder/eigenaar van een (omgebouwde streetlegale) ’67 GTO-dragger. Had dezelfde vooroordelen als jij.
Nou, die vooroordelen waren heeeel snel verdwenen! Er komt veel meer bij kijken, hoor!
Maar idd. als deze auto een origineel is…dan is dat een zeer grote fout. Of die wagen was eerder “totalled” en het was te duur/onmogelijk om de auto weer in nieuwstaat te krijgen…
massarati zegt
@FrankypankyV8: moet dat geen Frankyspanky zijn…
niks mis met een 2cv overigens.
Maarten SLR zegt
doodzonde!
De mooiste auto ooit ombouwen tot een amerikaans drag dinges echt eeuwig zonde…
bakkerst zegt
ik gok persoonlijk, na een tweede blik op de foto’s dat er een replicabody gemaakt is, die over een (ander) bestaand buizen frame getrokken is. check die achterwielen f8cking dicht bij elkaar staan en enorm zijn, noway dat je dat in een originele SL 300 voor elkaar krijgt.
en die ‘kunststof’ bumpers, gewoon een keertje fijn zandstralen voor een mooi satijn effect..
JT zegt
@ sebastianchubasco
Denk je echt dat Mercedes zich hier zelf mee bezig heeft gehouden?? tuurlijk niet…
autoblogger zegt
@JT: ahum… ik denk niet dat sebastianchubasco serieus was…
Ric zegt
Wat zit iedereen nou zielig te doen?? Met traantjes wegpinken bla bla bla t is alleen een body dat er op lijkt…zoals bij elke dragster. Daarbij blijft t een lelijk ding…en nou niet zeiken dat t zo’n mooi ding is..mijn mening en klaar.
Willem_vd_Velde zegt
waarschijnlijk een complete polyester body, dus nix verkrachten…
C6_R zegt
snel rechtuit, voor de rest kan-ie niks..
Niet aan mij besteedt!
sebastianchubasco zegt
@autoblogger
ik was wel serieus… hebben ze bij mercedes niks anders te doen dan de hele dag maar de nieuwste dragstermodellen te verkrachten. laat deze auto’s in hun waarde, nogmaals… … ;)
florisw zegt
Waarom zou je hier een klassieker voor opofferen?
Dit is geen klassieker, gewoon een plastic malletje
Endlezz zegt
De kans dat dit ooit een echte gullwing was is zo goed als onbestaande volgens mij. Teveel werk en te duur voor te weinig herbruikte onderdelen
ralfcars zegt
pff.. wat maakt het uit, de sls is ook al verneukt, dus de naam van ‘de gullwing’ is toch al weg naar mijn mening.
Jan-Pieter zegt
HEILIGSCHENDING!
C6_R zegt
@Jan-Pieter:
HEILIGSCHENNIS?
L-Fred zegt
Schande!! M’n ogen vallen bijna uit de kom. Levenslang op droog brood voor deze “tuners”. Arch, rillingen.
lamdi zegt
ik moet nogmaals vermelden, dat het jammer zou zijn als het om een echte 300 SL Gullwing zou gaan. maar dat denk ik persoonlijk niet, het zal wel gewoon een dragracer/hobbieïst zijn geweest die een passie heeft voor deze auto.. en daarom dit project heeft gerealiseerd.
zelf vind ik ook de achterkant bijzonder….. bijzonder lelijk dus.. heel jammer..
vanwaar deze (voor een dragracer) navenhand lage specificaties?
gr. japp
bakkerst zegt
@lamdi:
iets met aerodynamica gok ik, die neus is heel leuk en alles, maar niet echt een race neusje.. met al zn bochten en kronkels etc..
Srato's zegt
@bakkerst: Volges mij is er met de aerodynamica van de 300SL helemaal niets mis aangezien deze dezelfde Cw waarde heeft als de moderne E- klasse die als ik mij niet vergis de meest aerodynamische productie Mercedes ooit is.
Timo zegt
Sommige Amerikanen hebben blijkbaar voor niks respect…
RIP 300 SL :(
thommie94 zegt
zonde.
Frankypanky zegt
@massarati,
Idd. niets mis met een 2CV (hoewel ik de Mehari veel leuker vind), maar laat de hobby/sport van een ander in zijn waarde AUB?
En zoals ik al eerder zei, heb jij waarschijnlijk nog nooit in een snelle auto gezeten.
Drag-race is wel de meest laagdrempelige vorm van autosport. Wat denk je dat die straatracertje dan aan het doen zijn met hun Civic/Golf/Escort/Kadett GSI???
Tostitje zegt
jammer van die mooie mercedes
Cantago zegt
GAAAF!
spykerboy zegt
aleen jammer van die grote hoodscoop…
MDA zegt
AAAARRRGH!!!!
Bah! Pfeuw! Vies!
Daar neem je toch niet een originele 300SL voor!
Woorden komen me tekort om deze heiligschennis te beschrijven…
Benz.. zegt
Hopelijk niet op basis van een originele.. Ik denk dat dit een replica betreft of men moet echt zo stom zijn geweest om een echte Gullwing te misbruiken!
@C6_R: Huh.. jij bent toch fan van Amerikaanse auto’s? ;)
C6_R zegt
@Benz..: Ah, je herkon ‘m! :mrgreen:
pizzakoerier zegt
even afgezien van het feit dat dit de lelijkste 300sl gullwing is die ik ooit gezien heb…1050pk en dan maar 267 km/h? zou dat niet mph moeten zijn?
H_Kroese zegt
Dit lijkt toch nergens op een originele Gullwing? Het lijkt me eerder zo’n dragster / monstertruck / Inydcar setup met een buizenframe met daarop een kunstof carrosserie die lijkt op een Mercedes Gullwing.
De constructie van een originele Gullwing zit toch zo dat precies onder de instap een dragende balk/dorpel loopt? Die lijkt hier niet echt te zitten.
lincoln zegt
het zou zomaar kunnen dat de eigenaar GEEN verwijfde sissy-boy was ..
met van die lesbische “race” handschoentjes ..
by far de stoerste Gullwing ooit ..
smeck zegt
wat een gehuil allemaal zeg…
Ten eerste die eigenaar…de eigenaar en mag hij doen wat hij wil (het is niet alsof er nog maar 1 gullwing bestaat)
Ten tweede…deze man gebruikt de auto tenminste waar hij voor bedoeld is (is grote lijnen dan), een stuk beter dan dat ie ergens in een garage staat en niemand hem ooit ziet
En ten slotte…Jezus mensen tis maar een auto en iedereen heeft een andere smaak…anders zouden we allemaal maar in dezelfde auto rondrijden…
C6_R zegt
En on de toppik:
Kan dit wel waarderen, een beetje herkenbare body er op is altijd wel leuker!
En zonde? Ach, het blijft ook gewoon een auto hè? Ik zie dit liever dan eentje die in de kluis van een of andere rijke stinkerd is weg gestopt…
Ikke_ferrari zegt
Wie zegt dat er een echte 300SL voor opgeofferd is?
Dragsters bestaan in 99,9% van de gevallen uit een polyester body dat lijkt op een bestaande auto.
Het zou in ieder geval logisch zijn, want dat bespaard een shitload aan gewicht!
lincoln zegt
@Ikke_ferrari:
sssst .. hou het nog effe stil ..
hebben we nog wat te lachen met de drama-queens ..
Emile_Benz zegt
Dit is gewoon zo’n fiberglass body. Helemaal niet zonde dus. Maar wel heerlijk voor ’t imago van de Gullwing…NOT!
Maar ’n top van 267? WTF! Het origineel kon de 260 aantikken. En die had slechts ’n 6-in-lijn…hier zit waarschijnlijk ’n V8 in.
Chevelle zegt
@Emile_Benz: Ik denk dat hij zo afgesteld is dat het nu meer draait om acceleratie i.v.m. het afleggen van een kwart mijl.
ps: de topsnelheid van de Gullwing was 240 kmh.
Emile_Benz zegt
@Chevelle: Ah dat zou kunnen idd. Wat de topsnelheid betreft:
The 300SL’s engine, canted at a fifty-degree angle to the left to allow for a lower hoodline, was the same 3.0 litre straight-6 as the regular four-door 300. Fitted with a Bosch mechanical direct fuel injection system it had almost double the power of the original 86 kW (115 hp) carbureted version.
While not the first fuel-injected car – Mercedes engineers who had developed the principle for the DB 601 fighter aircraft engine had used fuel injection in the tiny 2-stroke Gutbrod they had designed after the War – it was the first to inject fuel directly into the cylinders. This innovation allowed a top speed of up to 260 km/h (161 mph) depending on gear ratio and drag, making the 300SL the fastest production car of its time.
lincoln zegt
@Emile_Benz:
8.1 secondes op de quart mile is echt serieus snel ..
denk dat de “suggestieve” originele motor de achterbanden niet zo snel rond krijgt ..
laat staan een opwarm burn-out ..
peekaas zijn ook hier van totaal ondergeschikt belang ..
DTB zegt
BARBAREN! Dat zijn het!
bpc zegt
verneukt
Benz.. zegt
@C6_R: :D
Voor een echte drag”star” vind ik de specs nogal tegenvallen..
1NteNSe zegt
Verkrachting! :O
luc zegt
Wat een stelletje Amerikaanse primitievelingen!
Laat ze dat lekker met hun eigen stijlloze autos doen en niet de europese autos verkrachten!
corvettez06 zegt
jeetje jongens stel je niet zo aan man is maar een duitse auto man , wel een mooie maar toch , zijn er genoeg dus huilen doe je maar savonds onder de dekens , onder je ferrari postertje.
blackseries zegt
hopelijk een nagemaakt carroserie en niet op basis van een echte!!
sls zegt
het is waarschijnlijk gewoon een glasvezel bodyschel want in het originele chasis zouden zelfs na aanpassingen niet zulke inmense banden passen
Artijn zegt
ja ik ben BMW man in hart en nieren maar zelfs ik krijg hier tranen van in me ogen en ik heb ook helemaal niets met Oldtimers….
nee geen tranen van geluk maar simpel het gegeven dat die domme amerikanen met hun poten van Europees werk af moeten blijven!! Sukkels kunnen alleen maar te grote V8 motoren in elkaar zetten ok ok de laatste 5 jaar komt er af en toe wat knaps voorbij uh hoe heten ze ook alweer… Z1 en Z06 geloof ik maar verder?
Dus voor alle amerikaanse tuners die het nooit gaan begrijpen: Oprotten! Ga je eigen troep maar oppimpen en verder opboren, knappe circuit auto zal het toch nooit worden!
Amen
Brum zegt
Een buizenframe en een polyester koetsje maakt nog geen klassieker!
HDM zegt
RIP 300SL, ongelovelijk wat er voor volk op deze wereld rondloopt.
Yankerwankers weten wel echt hoe je dingen moet verneuken zeg, denk dat dit wel in de top 5 van automobiele dieptepunten van 2009 kan (zo niet, van alle tijden, samen met die lelijke camoprint gullwing).
Ikke zegt
heel erg zonde… gewoon heel erg zonde
lincoln zegt
@Tjenkers ..
kunnen jullie je effe inhouden .. want Camiel Eurlings leest mee ..
als ie merkt dat er zoveel achterlijk volk in nederland leeft is het wel heel makkelijk voor hem om de kilometerheffing er door te drukken ..
Bob zegt
@lincoln inderdaad 8.1 seconden is waanzinnig snel.
VolvoXCseries zegt
Zonde! Dit prachtstuk hoorde in een museum thuis, maar onverlaten hebben deze wagen hun eigen interpretatie van de “nationale slooppremie” gegeven
hans zegt
Ben zelf net terug uit Essen en ik kan jullie gerust stellen hier is geen 300Sl voor opgeofferd, body is van kunstof welke auto als basis is gebruikt weet ik niet maar absoluut geen 300sl, als je deze auto in het echt bekijkt zie je ook dat deze auto veel langer is het origineel.
C6_R zegt
Kennen we deze nog:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/15/wakker-worden-met-2400pk-in-een-60-corvette
Een ’63 split window, best zeldzaam…
Doet de quarter mile in 6.55 seconden op dezelfde banden als waarmee ie de weg op gaat! :lol:
Edo zegt
Jezus wtf is dit nou weer, die kerel zouden ze op moeten hangen die dit gedaan heeft.
lincoln zegt
@Edo: en waarom dan ??
C6_R zegt
@Timo: @luc: @Artijn: Voordaat jullie gaan janken over respectloze, primitieve en domme Amerikanen zouden jullie misschien eens wat verder moeten kijken dan jullie neuzen lang zijn. Als respectvolle, ontwikkelde, slimme en eigenlijk in alles superieure Europeanen zijnde…
Toch?
Er kommt zur Essen Motor Show: Der in der Schweiz gebaute und vom Schweizer Stefan Winter gefahrene Dragster, den Mercedes-Fans.de hier in einem Bericht bereits ausführlich vorgestellt hat, erinnert an den berühmten Mercedes 300 SL mit Flügeltüren. Unter der Fiberglas-Karosserie steckt ein 6,9-Liter-Motor, der 1050 PS leistet und den Flügeltürer in 8,10 Sekunden über die 402 m lange „Viertel-Meile“ genannte Dragsterstrecke jagt und am Ende eine Vmax von 267 km/h erreicht.
Oeps?
C6_R zegt
Aus 6,9 Litern Hubraum schöpft das auf einem Chevy Small Block basierende Aggregat nun gut 1050 PS.
Jup, ook in Zwitserland weten ze waar je moet zijn als je betrouwbaar veel pk’s nodig hebt!
lincoln zegt
@C6_R: ssssttt .. hou het nog effe stil ..
laat die domme simpele zielen nog effe suggereren dat het een echte Gullwing is die door amerikanen verbetert is ..
gewoon .. om als ramptourist debieltjes te spotten ..
C6_R zegt
@lincoln: :lol: Sorry hoor!
Maar nu kunnen we dubbel hard lachen als er nu alsnog iemand de wiseass gaat lopen uithangen! De mensen met een driedubbele teflon plaat voor hun kop zeg maar…
Hedser zegt
echt zonde man
C6_R zegt
Dat is 1… :lol:
RacingDevil zegt
echt SCHANDALIG dat men zo een beauty zo oneer aandoen met em zo te verkrachten
doodzonde tot en met
E320cdi zegt
Wát een drama, dit doe je toch niet…
Maarten SLR zegt
de standaart versie had nog geen 300PK, deze dus meer dan 3 keer zo veel…
en de top is van 250 naar 267 gegaan? ze doen echt wat verkeerd
BananaFlip zegt
Het ziet er wel wreed heftig uit…
Pieter-Jan zegt
Als je denkt dat dat één molecule originele 300SL aan hangt, dan ben je zot. Voor zover ik kan zien bestaat de carrosserie uit twee stukken (kool)vezel.
406_v6 zegt
Als er een échte Gullwing voor is opgeofferd is er maar 1 antwoord, tegen de muur die gasten…. is het een replica, dan kan ik ‘r niet van wakker liggen.
Hennep zegt
Je kunt toch meteen zien dat dit een replica is. Kun je vast lekker mee gassen :).
Edo zegt
@lincoln
Omdat dit een waardevolle klassieker is waarvan er ongeveer 1400 van zijn gemaakt en in mijn ogen zonde is als ze in de handen vallen van dit soort tuning gasten.
Ik had overigens nog niet gelezen dat het hier waarschijnlijk om een replica gaat dus dan zal het me worst wezen ;)
lincoln zegt
@Edo:
dus omdat jij onlogisch denkt moet een ander hangen ..
ze zoeken in Iran nog een ayatollah ..
Kees zegt
Beste mensen, jullie kunnen ophouden met huilen en weer rustig gaan slapen vanavond… deze auto was ook te zien bij de dragraces in drachten dit jaar. http://www.explosiondragracing.com/ helaas staan er nog geen foto’s online. Deze auto trok mijn aandacht omdat ik een grote mercedes-fan ben, en ik kan jullie bevestigen, de body is van polyesther of een ander soort kunststof. Overigens had de auto bij de race nogal veel panne zodat er niet echt een goede tijd neer kon zetten desalniettemin is een dragracer met SL looks een zeer heersend iets!
F00Ls zegt
Een zoveelste bewijs dat de autoblogredactie en haar lezers geen verstand heeft van auto’s. Dit is helemaal geen 300SL, enkel het kunststof kapje van het dragsterchassis lijkt een beetje op een 300SL, tot zover de overeenkomsten.
W A A R D E L O O S ! ! !
MichaelvdBroek zegt
Je kunt zeggen wat je wilt,
maar WAT een ding :D
vet hoor! 10+ van mijn kant :p
bozewolf zegt
Gelukkig is het duidelijk dat het een replica is voordat de gefrustreerde bloggertjes de fatwa al hebben uitgeroepen.
Kevski-Style zegt
Wat loopt iedereen toch te miepen hierzo? Het is gewoon een volledig kunsttof body die bovendien nog eens uit proporties is zodat elke halve gare kan zien dat het geen echte is. Ik snap het problee niet zo eigenlijk?
LaLaLa zegt
Hey gelukkig zie ik elke dag een gullwing en weet ik dus ook 100% zeker dat ze hier géén echte hebben gebruikt die body is een stuk plastic en in t chassis van een echte gullwing passen die achterbanden never nooit niet….
Verder gadverdamme wat lelijk en een schande voor de naam 300 sl gullwing…
bart zegt
mijn geboortejaar compleet verkracht wat een miskleun