BMW is sinds 2005 de meest succesvolle fabrikant van premiumauto’s, een titel die het merk overnam van Mercedes. Ze zijn daar nog maar net van de schrik bekomen en de volgende inhaalslag wordt alweer gemaakt: als alles zo doorgaat verkoopt ook Audi volgend jaar meer auto’s dan de Stuttgarters, mede dankzij hun prestaties in China.
Dat niet alleen: BMW bouwt zijn voorsprong verder uit en zal een niet malse 80.000 auto’s méér wegzetten dan het merk met de ster. Dit voorspelt autoexpert Ferdinand Dudenhöffer. Als reden geeft hij op dat Mercedes weliswaar veel modellen heeft, maar daar vaak te laat mee op de markt komt. Bovendien slaan ze soms nergens op, zoals de R-klasse. Ook mag men stellen dat BMW de koppositie heeft verworven op gebied van milieumaatregelen, zo schrijft Dudenhöffer in zijn onderzoek; de Beierse auto’s stoten gemiddeld 154 gram CO2 per km uit, tegen 175 gram voor Mercedes.
Verder heeft Mercedes enige tijd geleden steken laten vallen wat betreft kwaliteit, wat er mede voor gezorgd heeft dat Audi op dit gebied nu als toonaangevend wordt gezien. Toch is het zo dat Audi, uiteraard mede dankzij een hoop platform sharing met VW, met een kleinere omzet dit jaar twee keer zoveel winst maakt als Mercedes, wiens auto’s simpelweg veel duurder zijn om te produceren. Gratis tip van Dudenhöffer: investeer je F1-budget, van 300 tot 400 miljoen euro, voortaan in andere dingen. (bron: der spiegel)
LJ zegt
tja, een veredelde volkswagen is natuurlijk top-premium…
Laue zegt
Ohjeej, ik voel een nieuwe premium dicussie opkomen. zie hier boven.
Esprit_de_Flandre zegt
Was te verwachten. Is die R-klasse nu nog niet geschrapt?
Thomas Bol zegt
Beter Audi dan Mercedes.
victortje zegt
@Thomas Bol:
oftewel liever een volkswagen dan Mercedes?
VinnieG zegt
tja over die R klasse, ik heb d’r laatst ingezeten voor’t eerst. (eerst een R320 CDI en later R500), vond ’t eigenlijk echt wel een goede wagen, die 500 is echt snel, achterin zit je zo’n beetje hetzelfde als in een S-klasse. Als ik geld had en kids had ik het wel geweten!
Timmie zegt
Altijd grappig om deze imagostrijd te zien.
Emile_Benz zegt
Hm, dit vind ik goed nieuws. Nu blijven de nieuwe Mercedessen tenminste iets zeldzamer en dus meer premium… :wink:
Nog meer goed Mercedes-nieuws op m’n verjaardag?
lincoln zegt
@Emile_Benz .. gefeliciteerd collega MB-rijder + blogger ..
Bart_V zegt
@Emile_Benz: Proficiat !!
Agjaa de Duitse garde probeert al jaren te beweren welk merk beter is en nu heeft Audi weer binnenkort iets te argumenteren.
406_v6 zegt
@Emile_Benz: Proficiat en neem een stukje taart ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KHXDUG64.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MTOZGOGS.jpg
RenesisHP zegt
@Emile_Benz:
Ik ga je niet feliciteren. Met dank aan deze jongens. ;)
Emile_Benz zegt
@gekke-turbo: Laat dat lieve a.u.b. weg…
@RenesisHP: Dank je! :wink:
@lincoln: Hm, nog ff en ik ga denken dat ik nog populairder ben dan Wouter (dan Aimée gaat niet lukken…). :lol:
@de theekransbende: ’t Bier staat al koud… :wink:
@b0z4: Blijkbaar. Maar dat krijg je met ’n begrip dat is bedacht door de marketinglui…
BAAS zegt
Als er 1 merk is die modellen maakt die nergens op slaan, is het BMW wel.
IIIM zegt
@BAAS: da is misschien dan jou mening, maar dit artikel bewijst het tegendeel ;-)
Socrates zegt
Hoho,
Ik vind de R-Klasse toevallig een buitengewoon machtige reiswagen !! Zie het maar als een S-Klasse station/MPV crossover :)
Als ik er de centjes voor zou hebben dan stond er zeker eentje op de oprit te pronken !!
Laue zegt
Audi mag dan wel een VAG onderdeel zijn, maar een beetje kenner weet dat een audi veel meer te bieden heeft dan een VW als je kijkt naar luxe. technische zijn ze gewoon het zelfde(dus goed). Natuurlijk is dit zuur voor de merc liefhebbers vooral omdat mercedes al sinds jaar en dag “premium” is en audi eigenlijk een broekie is en nog niet zolang focused op “premium” dan de oude garde.
FarmerFORCE zegt
Jammer dat ik nog geen deftige/recente audi gereden heb, maar als ik moet kiezen tss bmw of mercedes is het zeker een mercedes. Voor sportief rijden en moest de openbare weg een circuit zijn, nam ik een bmw. Maar gezien de staat van veel wegdekken en alle regels die er zijn in het verkeer zou ik voor een mercedes kiezen. Véél comfortabeler zonder scherpte te ontbreken!
troublesome88 zegt
“Bovendien slaan ze soms nergens op, zoals de R-klasse.”
Yeah right, en de X6 slaat wel ergens op dan!?
Bart_V zegt
@troublesome88: nee alles wat buiten de 1 de 3 de 5 en de 7 Serie is gewoon nutteloos
Laurens zegt
De fusie met Chrysler heeft MB erg veel geld gekost. Dat komt dan uit het researchbudget en iets als kwaliteit, en daar komt de klant tzt achter. Delco onderdelen, in een Benz?
Hoop dat Fiat het wel overleeft :-)
Laue zegt
wat dat betreft speelt audi het safe door geen R-klasses, of X6’en te maken. of moet ik nu zeggen dat audi saai is?
@ Emile -> Gefeli!
pica zegt
Gelukkig is er beterschap voor mercedes. De nieuwste modellen scoren zeer goed op vlak van kwaliteit.
troublesome88 zegt
En over dat CO2, dat komt gewoon omdat Mercedes in verhouding meer snelle onzuinige auto’s bouwt zoals de AMG/500/600 modellen.. Want als je de meest verkopende modellen C- eb E-klasse vergelijkt met de A4 en A6 is Mercedes daar toch echt zuiniger in met hun BlueEfficiency modellen hoor..
Henk zegt
Mercedes heeft een dipje gehad in de kwaliteit, maar is nu weer helemaal de oude.. Audi heeft niet zo’n goede rijkwaliteiten en met voorwieltrekkers, ben je al geen top meer. De nieuwe BMW’s hebben dan weer een te simpel (goedkoop) interieur en slechte onderstellen. Dat is de algemene conclusie, die je kan trekken bij de eigenaren en vorige eigenaren van dit soort wagens.
Laue zegt
@Henk: een beetje voorbarig. Graag zou ik je mee willen nemen in de audi a6 avant 3.0 TDI (van mijn pa natuurlijk :mrgreen: )dat ding ligt als kart op weg en stuurt zo scherp als een mes. FWD is natuurlijk een ander verhaal.
Pordon zegt
@Laue: Wij hebben ook 2 jaar een Audi A6 3.0 gehad en die reed toch echt niet zo fijn en comfortabel als de Mercedesen die we daarvoor hebben gehad, voornamelijk op hoge snelheid (wat bij ons regelmatig gebeurd aangezien we circa 10x p. jaar naar Oostenrijk gaan) is de Audi gewoon slecht, vanaf 180 is het echt geen pretje meer. Nu sinds een jaar een nieuwe C 320 CDI, en laatst in duitsland 200 op cruisecontrol geen enkel probleem. zelfs 242 km/h (kon niet harder door stom verkeer) voelde veiliger aan dan 180 in de Audi.
AutomotivePassionNL zegt
@Henk
Jij noemt enorme roest problemen in de TWINTIGSTE EEUW een klein dipje? Kom op zeg, zeker als premiummerk mag je dat niet overkomen. En dan is het nog knap dat ze het uit de publiciteit hebben weten te houden. Desalniettemin heeft het ze klanten gekost, die nu BMW of Audi rijden.
rsh zegt
Mooi hoor. Door zelf te claimen dat je premium bent ga je het ook worden, niet waar?
jack zegt
Achja, het is goed dat een merk af en toe op z’n strepen gezet wordt. Worden/blijven ze alert van.
Wim zegt
Nochtans worden die “lelijke” X6’en zeer goed verkocht. Zelfs in tijden van crisis. En we spreken hier over veel geld. De X5 doet het trouwens ook nog altijd zeer goed. Dus wat mensen er ook van vinden, zolang het verkoopt, is het goed, want daar gaat het namelijk om…
Onze deur wordt trouwens plat gelopen voor de nieuwe 5GT ook. Iedereen heeft er ook zoveel commentaar op, en toch verkoopt het. Bizar toch he, als het toch, en ik citeer “zo’n lelijk hok”, is.
@ Emile: Congratz!
Henk zegt
Dat ging over electronicaproblemen.. roestproblemen, daar heb ik nog geen Mercedeseigenaar over horen klagen, maar het zou natuurlijk kunnen, dat het voorgekomen is. Maar dat is allemaal garantie. Dan kan je ook verhalen uit de kast halen, dat de Turbo van de BMW’s het snel begeven en flinke kosten met zich meebrengen.
steve zegt
…ik heb ooit eens een MB C250D gehad en heb daar een slordige 680.000km mee gereden (zondar dat de klepdeksel pakking er uberhaupt maar 1 keer af hoefde)…ondanks het feit dat ik de meeste hedendaagse audi’s mooie auto;s vind moet ik er toch echt NIET aan denken dat ik iederen 60 to 90.000km een distributieriem moet laten vervangen! Dat is toch niet van deze tijd!
R-klasse niet geslaag…CLS wel geslaagd…GLK niet geslaag…smart wel geslaagd…het zal wel niet altijd succes kunnen zijn
greetingz,
406_v6 zegt
@steve: Dat zijn cijfers !! Dat probleem van riemen vervangen WILLEN de meeste fabrikanten niet oplossen; je wordt zo weer verplicht tot bezoekje aan de garage….
Overigens, waarom zouden de meeste taxi’s Mercedes zijn? Niet omdat ze zo goedkoop zijn of een “premium” uitstraling hebben, nee ze lopen met gemak 6,7 ton en er zijn erbij die de miljoen km’s passeren.
Dat heb ik nog geen enkele Beemer of Ouwdie zien doen.
Merry zegt
Ja maar welke type Audi’s geven de hoge verkoop cijfers en hoge omzet?
Dat zal de A3/4/5 zijn neem ik aan en niet de A6/8.
Voor BMW zal ook de 1-serie een hoop extra verkopen opleveren.
MB faalt gigantisch met de B-Class die moeten ze dumpen het haalt alleen maar de naam naar beneden.
En dan van de C-Class een goede coupe maken en niet dat gedrocht wat ze nu hebben.Dan kunnen ze de A5 wat tegen gas geven.En dan is dat het kleinste wat ze bouwen.
En als je dan wat kleiners wil moet je maar een Ford kopen.
Dan komt het allemaal goed!
Henk zegt
Comfort is ver te zoeken bij een audi en als je een goede wegligging wil hebben, dan moet je een Subaru kopen. Bij deze 3 (premium merken), heeft Mercedes het beste compromis en dat is ook wat je altijd leest in de vakbladen en tot die conclusie kom je ook, als je er zelf mee op pad bent.
Jelle zegt
Heeft iemand de verkoopcijfers van BMW afgelopen maand gezien? Echt niet normaal! 1931 stuks! Ik dacht zelf dat Audi goed bezig was, maar BMW doet er gewoon 3x zoveel! Wat een top merk is dat BMW toch!
Majinstar zegt
Eens te meer het bewijs dat BMW gewoon meer verkoopt dan de andere twee merken en dus de beste premium auto is tussen alle merken. Leuk voor Audi dat ze Mercedes op termijn in zullen halen, maar BMW halen ze nooit in.
Relief zegt
Haha meer verkopen staat voor premium? En mMrcedessen heeft nutteloze modellen? Dat de R-klasse flopt wil niet zeggen dat het nutteloos is? En bmw geen nutteloze modellen? De X1, 5GT en de X6?
Mercedes is tot de dag van vandaag nog steeds niet voorbij gestreefd als het gaat om kwaliteit en duurzaamheid. Ik zie een Audi nog geen 1 miljoen kilometers maken.
Laue zegt
@Relief:
de voorbeelden van TDI’s die 1 miljoen draaien zijn eindeloos.
w0o0dy zegt
@Laue: Geen enkele Audi stuurt als een kart (al schijnt de R8 wel erg goed te zijn) en een A6 avant diesel zeker niet. Maakt de auto niet slecht maar die opmerking maken is de plank behoorlijk missen.
Audi kan zelfs dichtbij de verkoopcijfers van Bmw in de buurt komen dit jaar, ze groeien waarschijnlijk zelfs waar de anderen de aantallen zien teruglopen. Mij doen die Audi’s niet veel maar slecht spul is het niet.
Laue zegt
@w0o0dy:
Je moet echt eens in een audi gaan zitten met volledige quattro aandrijving (dus niet een neppe,de 4×4 inspringt wanneer nodig) ik kan je vertellen dat een a6 met sport onderstel als een baksteen op de weg ligt, 280 diesel PK terzijde.
w0o0dy zegt
@Laue: kan zijn dat je veel grip hebt, maar ook comfort, vage besturing en veel gewicht. Dus nee, niet in de buurt van een kart (dan komt mijn hobbyauto al meer in de buurt maar zelfs daar zou ik dat over zeggen).
TopBMW zegt
Als wij naar de prijzen van de genoemde Duitse premium kijken zijn ze nauw genomen even duur. Waarom verkoopt BMW gezien de cijfers wereldwijd de meeste auto’s? Vanwege de beste wegligging (netzo goed als een Porsche) en rijdynamiek, en natuurlijk de beste balans tussen de comfort en sportiviteit. Laat staan dat ook BMW op het gebied van innovatie en milieu al jaren tot de beste organisatie van de wereld herkozen wordt. M.a.w. BMW is uniek en Audi en Mercedes hebben niets unieks, anders hadden ze goed kunnen verkopen, en dit zien de klanten (klanten zijn niet dom!). Audi verkoopt dankzij de VAG-dealers en is een luxe VW waarvoor je heel veel voor betaald i.p.v. dat er genoeg andere auto’s in die categorie.
Gezien het onderzoek en de nieuwe modellen van BMW (denk hierbij aan X1, 5GT,…en in 2011 nieuwe 1-serie, 2012 nieuwe 3-serie) zullen ze komende jaren allen maar groter worden en Audi en Mercedes ver achter zich laten, en Audi zal denk ik met haar verkoop niet boven 1 miljoen auto’s komen.
Henk zegt
Je kan het vergelijken met IKEA.. De meeste mensen kopen dat spul, maar of dat nou zo goed is.. Het probleem is, dat er te veel domme mensen zijn (DSB enz.).
AutomotivePassionNL zegt
@Henk
Dus je weet veel van Merc. maar niet dat ze enkele jaren terug enorm veel schadebedrijven hebben opgekocht zodat hun C-klasse en S-klasse daar heen konden om de roest te verhelpen van 2 jaar oude auto’s?
Elektronica problemen hebben ze ook gehad inderdaad, maar daar zijn meer merken van die dat in eerste instantie niet goed voor elkaar kregen (Renault, Ford)
TopBMW zegt
IKEA is voor de doorsnee mensen en BMW is voor de mensen die verstand hebben van zaken en gek zijn op het autorijden. Freude am Fahren-gevoel
Corolla G6 zegt
Mij is geleerd dat de klant altijd gelijk heeft.
Dus alle bloggers hier kunnen praten wat ze willen:
Blijkbaar heeft Audi op dit moment de overhand omdat de auto’s blijkbaar een groot publiek aanspreken…
Niets mis mee, misschien dat over tien jaar Lexus wel de overhand heeft.
Beetje zielig dan ook dat gezeur dat BMW unieker is dan Audi of dat Audi een luxe VW is, enzovoort.
Accepteer gewoon dat Audi ook een merk is dat door veel automobilisten net zo gewaardeerd wordt als Mercedes en BWM.
Henk zegt
Als er niks van naar buiten is gekomen, dan was er ook geen reden voor, omdat het dan prima met de eigenaren is opgelost. Net zoals de electronica problemen, die zelfs buiten de garantie netjes zijn verholpen. Zo’n merk kan zich geen problemen permiteren, dus handelen ze er ook zo naar en dat is uit (omgeving) ervaring.
Henk zegt
Zo groot als DaimlerChrysler zal Audi (vw) NOOOOOOOOOOIT worden.
Dus gefeliciflapstaart!
SiemAudi zegt
@TopBMW
Bullshit dat BMW een evengoede wegligging heeft dan Porsche
Porsche is 2 klasses beter;)
TopBMW zegt
Je zegt het zelf. Audi is een gewone auto zoals een Opel, Ford, VW, ed. En BMW is een unieke premiumauto waar wereldwijd heel veel liefde is bij de klanten die hart hebben voor genietend autorijden
TopBMW zegt
@SiemAudi
Gezien de prijs van Porsche waar je bijna dubbel voor betaald heeft BMW een betere wegligging. Tip lees de tests van Auto Motor und Sport en zul je lezen dat BMW altijf op het gebied van de wegligging het hoogste scoort. BMW heeft de beste balans tussen comfort, sportiviteit en het prijs. Dat kun je van een Porsche absoluut niet zeggen!!!Ze zijn tevens dankzij VW gered anders was de naam Porsche een verleden tijd!!
KYC zegt
ach ja, voor mij altijd een Mercedes-Benz :)
amg zegt
Bullshit, dus als je meer verkoopt ben opeens premium?? Onzin, mb blijft het beste wat duitsland te bieden heeft.
CarAddict zegt
Ik denk dat Mercedes de laatste jaren de plank een aantal keren heeft misgeslagen (of de afslag gemist..).
Neem inderdaad de R-Klasse op zich een prima concept maar hij is gewoon te lomp en lelijk en te duur.
De a-klasse was natuurlijk ook een debacle met het om kieperen tijdens de eland test.
Ik denk dat het ‘succes’ van Audi vooral te danken is aan de relatieve laagdrempeligheid, het staat bij wijze van spreke naast de fox in de showroom. En de kwaliteit is gewoon zeer goed, de interieur-en worden de hemel in geprezen, gewoon strak, netjes en misschien een tikje saai. Wat verder nog meespeelt, iets wat misschien wel aan het veranderen is aangezien Audi de laatste tijd voor meer premium wordt aangezien, is dat als je een Mercedes rijdt er vaak alleen over de auto gesproken wordt, iets wat voor directeuren niet prettig is aangezien men dan gewoon zoiets heeft van we zullen wel te veel betalen want hij rijdt een dikke Mercedes. Bij een BMW is dit min of meer hetzelfde verhaal. Met een Audi ben je wat dat betreft nog enigszins incognito.
En wat misschien nog wel het belangrijkste is: Een BMW rijder gaat in principe nooit een Mercedes rijden en een Mercedes rijder gaat in principe nooit een BMW rijden. De “strijdt” met Audi is op dat vlak een stuk minder rechtlijnig.
Maar dat is slechts mijn visie:)
406_v6 zegt
@CarAddict: dat verhaal van de R-klasse gaat natuurlijk ook op voor de Q7; Lomp, lelijk en duur.
@majinstar: “Meer dan premium”…. Negeer jij dan de problemen die BMW jarenlang heeft gehad met z’n diesels? Dat is/was toch niet echt premium.
TopBMW zegt
@CarAddict
Ik ben met je helemaal eens. Een Audi is een gewone auto en allemaals vriend (objectief) en een BMW en een Mercedes koop je met je hart en ziel (subjectief), dus een bewuste keuze. En BMW en Mercedes hebben een unieke historie, ze staan ergens voor.
406_v6 zegt
@TopBMW:
Qua historie wint Mercedes natuurlijk glansrijk !!
Met dank aan knappe koppen als Gottlieb Daimler en Carl Benz.
Automobiel ontwikkeling en productie sinds 1886, dat is 123 JAAR !! (BMW begon pas 42 jaar later met auto’s produceren)
Tijmen zegt
@TopBMW:
“een BMW en een Mercedes koop je met je hart en ziel (subjectief), dus een bewuste keuze”
Het kan dan wel een bewuste keuze zijn van ‘binnen’, alleen dat betekent ook dat je niet let op het product, maar alleen op het merk. Geen bewuste keuze dus vanuit het product gezien.
Zo wie zo vind ik al dit ‘premium’ gebrabbel nergens op slaan; wat maakt een auto nou premium? Als men de top van de markt bedoelt, dan behoren BMW, Audi en Mercedes daar totaal niet toe. Dit zijn enkel de merken zoals Rolls-Royce, Bentley etc.
Kortom; premium is alleen een marketingterm, waarvan niemand behalve de bedenkers ervan de betekenis weten.
Majinstar zegt
BMW heeft de status van: Meer dan een premium.
Mercedes heeft de status van: Gevestigde premium orde.
Audi heeft de status van: Net niet premium.
Zolang alle merken blijven bestaan hangt dit beeld naast hun modellen. Hahaha
Jochempie zegt
Wel een beetje terecht, Audi’s zijn couranter..
En Audi heeft de status van wel premium. Volvo heeft een status van net niet premium. Al is BMW net ietsje meer premium dan Audi. Mercedes is ook behoorlijk premium.
Johan-SV zegt
ik vind BMW een stuk fijner rijden dan een soortgelijke mercedes (5serie-Eklasse(audi heb ik nog niet gereden) maar de mercedes rijd lomp en groot en stuurt minder scherp dan de beemer.
Pordon zegt
@Johan-SV: gelukkig is dat persoonlijk, want ik vind de E-klasse veel prettiger rijden dan een BMW 5. Veel relaxter en heerlijk comfort en gewoon uitgerust op de plaats van bestemming aankomen. Dat is in de 5 toch een stuk minder.
GOD zegt
Mercedes doet wat ze al jaren doen en dat is op zich niet verkeerd, alleen is de markt veranderd en daar hebben ze zich nog niet echt op aangepast. zijn ze nu wel mee bezig alleen een beetje te laat zoals vaker bij Mercedes.
Rob zegt
Het leuke van Audi is dat ze eigenlijk niet opvallen. Daarom is het een allemans vriend. Niet veel mensen vinden ze echt lelijk. Wat zeker bij BMW wel anders is. Ik ken genoeg mensen die de X6 super mooi vinden, maar ken daar in tegen ook aardig wat mensen (hoewel die groep kleiner is) die de X6 super lelijk vinden. Een tussenweg is er eigenlijk niet.
Met Mercedes vind ik dat je laat zien dat je het gemaakt hebt. Zo zien hun modellen er ook uit. Zeker de S-klasse heeft zo’n uitstraling. De A8 is daarintegen heel ingetogen en eigelijk saai. Maar dat is juist de kracht van Audi! Eigenlijk is het best knap van Audi die net komt kijken het zo goed doet. Hulde!
Rob zegt
Maar nu moet Audi natuurlijk geen grootheidswaanzin krijgen en gaan roepen dat ze HET premium merk zijn. Dat vind ik niet passen bij het imago van Audi. Laat ze maar niks zeggen en lekker in hun vuistje lachen.
EJS zegt
volgens mij maakt het qua kwaliteit ook allemaal niet zo’n probleem meer, onze audi met 2.5 tdi is ook over de 5 ton zonder noemenswaardige problemen..
Verder vind ik de bmw’s gewoon minder mooi, de mercedes stijlvoller maar meer voor oude mensen, en audi.. is niet mooi, niet lelijk, wel érg anoniem, maar ze zitten goed in elkaar..
Citrofiel zegt
Het zou inderdaad heel erg helpen als Mercedes een succesvol C-segmentmodel zou hebben, zoals de 1-serie en A3. De A-klasse is geen echt alternatief, raar ding als het is. Als ik het goed onthouden heb, dan wordt de volgende A-klasse normaler en zou Mercedes Audi wel weer eens voorbij kunnen komen. Hoop ik…
@Emile_Benz: Gefeliciteerd! Maak er een mooi jaar van, een een groot feest vandaag. ;)
Aad zegt
Understatement is in tijden van crisis gewenst dus dan ben je bij Audi beter af dan dat je met een grote ster op de voorkant van je opvallende auto moet rijden. Bij Mercedes is het toch wel een beetje van: Kijk mij nou eens succesvol zijn en bij de andere twee merken is dat een stuk minder.
EJS zegt
btw zijn dit soort discussie’s wel erg goed voor het aantal reacties en vermoedelijk ook het aantal pageviews van autoblog, ik kan je nu al vertellen op welk artikel deze week het meest gereageerd gaat worden..
CarAddict zegt
@406_v6:
De Q7 is inderdaad groot en lomp, maar wel gewoon een SUV en heel dik, ik persoonlijk vind hem niet lelijk, maar dat zullen we maar even in het midden laten. Kijk mercedes heeft ook een G-klasse, die is ook groot lomp en lelijk en dat verkoopt beter dan een R-klasse, gewoon weg omdat mensen voor een people-carrier (sorry voor het woord maar weet even niks beters) niet zoveel geld over hebben als voor een dikke SUV.
Naast het feit dat Mercedes meer historie heeft, is het toch ook vooral een auto voor het “oude geld” en BMW en Audi meer voor het nieuwere geld, niet alleen is er relatief veel minder “oud geld” dan vroeger er is ook veel meer nieuw geld. Iets wat Mercedes niet direct helpt.
Wat verder nog meespeelt is dat als Mercedes of BMW een nieuw model uitbrengen, het oude model gelijk heel verouderd lijkt, dit is bij Audi veel minder het geval. Al moet ik wel zeggen dat dit bij de BMW 7 en de 3 serie nogal mee valt.
Laue zegt
Ik denk dat we vergeten dat elke “dure” auot wel premium is. Ik vind een Citroen C6 net zo premium als een a6/5serie/e-klasse en ook nog mooier ook.
KippieKnaus zegt
@Laue: meestal hoort bij het woord premium een bepaalde kwaliteit waar franse auto’s niet aan voldoen. Wat jij zegt is opzich niet fout, ieder zijn eigen definitie..
Dat gezeur over veredelde Volkswagen slaat echter nergens op. Wat maakt het echt uit dat er nog een merk onder staat. Doet dat iets af aan de auto? Het is echt van die typische fanboy onzin.
w0o0dy zegt
daar zou ik dat NIET over zeggen).
DavidZ zegt
Audi en BMW trekken een veel jonger publiek, dat is echt een groot probleem (al heel lang) voor MB: de (veel) hogere leeftijd van hun klanten.
Kwalitatief ontlopen deze Duitse drie elkaar weinig op dit moment.
Autojunkje zegt
We hebben ooit een MB vito 115 Cdi gehad ( wist niet wat me pa bezielde een busje van 45000 )
hij had er in 3 jaar zo’n 100.000 kilometer opzitten en in die 3 jaar is dat ding 5 keer weggesleept met elektronica problemen daarna hebben we hem mooi ingeruild voor een BMW 320d touring Geweldige auto die later weer is ingeruild voor een x3 3.0d
Merceds is er de laatste jaren flink op achteruitgegaan met kwaliteit En er komt nooit weer eentje bij ons op de stoep !
JPM zegt
Er is maar één echt Duits premium merk en dat is Mercedes-Benz. Maakt niet uit wie meer auto’s produceert of wie meer winst maakt, Mercedes is en blijft dé auto.
Jochempie zegt
@JPM: Nee :)
Majinstar zegt
@ 406_V6:
Bmw heeft nooit interesse gehad in de diesel markt, maar omdat de consument hierom vroeg moesten ze zich wel aanpassen.
Er rijden meer Audi TDI-tjes en Mercedes CDI’tjes rond dan de D’tjes van BMW.
Laurens zegt
Ik zie het altijd zo… Bij Mercedes ligt de nadruk op comfort, bij BMW op lef en sportiviteit en bij Audi is het een balans (een beetje een brave auto). Voor alle drie is wel wat te zeggen denk ik, al duw ik liever mijn Alfa…
T-Spark zegt
@ TopBMW: beetje bevooroordeeld he? Zelf heb ik geen eerstehand ervaring met Audi en Mercedes, daarentegen zal je mij niet snel meer een BMW aansmeren. Ik heb het genoegen gehad *uch* on in een 2 jaar oude BMW 320D full option flink wat te rijden en mijn ervaring daarmee is verre van premium. Na ongeveer 60K Km op de teller moest daarbij het complete airco regelings systeem vervangen worden a meer dan E1000 en nog zorgwekkender waren de achterremmen helemaal kapot door productie fouten (was gewoon levensgevaarlijk) ook ong. E1000. Daarnaast vondt ik de kwaliteit van voornamelijk de stoelen voor de achterpassagiers erbarmelijk slecht, het was alsof BMW het leer meteen over het aluminium had getrokken. Daarop had ik zelf nog geen 10 KM uitgehouden. De wegligging kan ik ook niet special waarderen en die is zeker niet in de buurt bij een porsche, ik snap natuurlijk dat een 320D geen top model is, maar als BMW zo premium zou moeten zijn moet ook die auto toch beter dan gemiddeld sturen? Dit is dan wel allemaal in een engelse BMW, maar dat mag natuurlijk geen verschil maken. Deze BMW had ik kunnen rijden omdat het een ex-lease (van een vrouw)was die nog in het wagenpark zat van het bedrijf waar mijn vader werkt.
Als ik een strak sturende auto wil dan pak ik mijn AR147 wel, ik denk dat weinig BMW mij in een bocht dan nog kunnen volgen, mja dat onderstel is niet meer standaard dus telt natuurlijk niet echt;)
SiemAudi zegt
@TopBMW
Dat betekent dus niet dat BMW een evengoede wegligging heeft als Porsche;)
Zub-zero zegt
tja… laten ze nu eerst eens een serie auto’s maken van +/- € 750000,- euri’s. en dan noem ik ze ook Premium.
A.H zegt
en terecht!! krijg je als je jaren keihard werkt en niet zo’n arrogantie vertoont als Mercedes (en BMW)
In de jaren 30 hadden ze al diverse records waar je nooit iemand over hoort, en dan nog maar niet te spreken over de OER-quattro’s die bijna elke rally wonnen (ik noem Pikes Peak, nu nog niet verbeterd!!)
Ik snap de ophef ook helemaal niet over die wegligging van BMW want heb je er weleens mee in een regenbui gereden? Die 3x bagger! en bij een Mercedes is dat nog erger met die slappe baggervering.
Overigens zijn er genoeg TDI-tjes met 1 miljoen op het klokje en ook 5-cilinder benzinemotoren met 600.000 dus verdiep je eerst voordat je zo’n uitspraak doet!
dick zegt
@A.H:
Dan zijn het vast niet de tdi’s uit de transporters want die van ons heeft al van alles kapot gehad: waterpomp stuurbekrachtingspomp tempratuursensoren. bij 70.000 dus heb er geen vertrouwen in dat die miljoen gaat halen.
Onze de MB300gd heeft al 600.000 gelopen zonder problemen
cardesigner@USA zegt
Mercedes is nu wel aan een kwaliteit-opmars bezig, maar met schone motoren lopen ze achter.
A.H zegt
T-Spark, je hebt helemaal gelijk!
Blogger4Ever zegt
Het ligt niet alleen aan de auto’s zelf.. Maar OOK aan de mensen die erin rijden!
Audi : Zakenmensen
BMW + MB : Slecht volk (zoek zelf maar uit wat daaronder valt)
Verder heeft MB veel te veel varianten in modellen. BMW ziet er tegenwoordig van binnen goedkoper uit als Audi en MB en rijdt niet zo comfortabel. Audi komt met steeds meer verschillende modellen zodat ze gaan concureren met MB maar over het algemeen heeft Audi mooiere modellen en vooral een betere kwaliteit dan BMW & MB.
Greetz.
SIM zegt
De wegligging van een doordeweekse BMW 320 d is niet beter dan die van een doordeweekse Dacia Logan.
Al wie beweert dat dit niet zo is heeft weinig verstand van auto’s.
Een BMW M3 daarentegen is wel top.
Een ordinaire 3 reeks wordt veel te duur verkocht omdat er geld nodig is om de kleine volumes en daardoor heel hoge ontwikkelingskosten van de topmodellen op te vangen.
Heb je een bescheiden budget en kan je je enken een 320 of 330 permiteren blijf dan weg bij BMW en kijk eens bij andere merken waar betere auto’s te koop zijn.
Trango zegt
Mercedes is ook gewoon de duurste van de drie. Normaal dat die dan minder verkopen, niet iedereen kan die of wil dat geld ervoor geven.
Laue zegt
Hoe premium ben ik eigenlijk? Ik heb (had) het geld voor een A4 maar heb toch gekozen voor dik aangeklede caliber met wat extraatjes. Dat is toch veel cooler dan een A4 :P
Megakix zegt
@merry: ben het helemaal met jou eens, Merc heeft zichzelf in de nesten gewerkt door (mede) zich ’te verlagen’ tot een allemansvriend…helaas is Audi dit al (die eveneens super op z’n bek is gegaan met die gruwelijk lelijke A2) die als opmars gebruik gemaakt heeft van de allemansvriend VOLKSwagen. Nix verkeerds aan, Audi heeft het gewoon slimmer gespeeld op dat vlak. BMW is altijd al de benchmark geweest in auto-die-kan-ik-nog-net-betalen-land. Superieur in rijeigenschappen, een modellenpallet dat schril afsteekt tegen die van Merc (die wel 1000 modellen heeft ofzo ? ;-)). Schoenmaker blijf bij je leest ! Iets dat Merc opnieuw moet gaan scanderen.
De X1 is overigens een fantastische auto, die zéker goed verkocht gaat worden. De 5GT kunnen wij hier niet betalen, maar in Amerika zijn ze ‘redelijk’ betaalbaar en zal het zeker een hit worden. BMW kijkt vérder dan Europa (net zoals Audi overigens), met name naar Amerika en China.
Laue zegt
@Megakix:
ik vind de A2 wel leuk eigenlijk. Hij is alleen te vroeg op de markt gezet. destijds hadden mensen geen intresse in 1.4 TDI c02 zuinige rommel.
David zegt
In China wordt je inderdaad dood gegooid met Audi A6L’s à 1 miljoen renminbi per stuk.
Megakix zegt
@David: ja, èn de reden waarom BMW tóch een V12 in de 7-serie heeft geplaatst…
Megakix zegt
@Pordon: Merc heeft altijd al de ‘hoogste topsnelheden’ gehad ! De sprinttijden 0-100 zijn altijd voor BMW, de tussensprints voor Audi en de lange adem sprints voor Merc. Absoluut met je eens dus ! Een echte Duitse auto, die gereden moet worden op hoge snelheden met hoog comfort ! Audi is inderdaad een ‘soeperige’ auto op hogere snelheden.
Jan Smit zegt
Mercedes is voor boeren, bouwvakkers, taxi’s, zigeuners en zangers van het volkslied.
Audi is voor mensen die Volvo te stijf vinden.
BMW is voor patsers
Mercedes heeft de grootste doelgroep, waarom verkopen ze dan zo weinig?
amg zegt
@Jan Smit: Ga nou maar naar je mammie huilen dat je vriendin weggelopen is voor een rijker iemand in een bentley, en neem onder tussen een gerookte alleseter (paling). Kom dan de doelgroep van mb analyseren. MB is voor de mensen met goede smaak en iets bredere portemonnee, en dat zijn er idd heel veel.
MRStephan zegt
En ineens weet je het; JAGUAR :D
Xenonverlichting zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Majinstar zegt
@ Laue:
Jij bent super premium, omdat je wijselijk niet voor een Audi kiest.
@ Jan Smit:
Omdat de MB doelgroep bestaat uit dromers.
Supra1981 zegt
Mercedes heeft veel in moeten leveren doordat ze de E-klasse een aantal jaren terug heel ‘wijselijk’ helemaal vernieuwd hadden behalve de buitenkant. Daarna gingen de verkopen sneller naar beneden dan de ondergang van DSB
C6_R zegt
Nog ff een knuppel in het fanboyhok:
Enjoy! :twisted:
Reageer zegt
Zo zie je maar hoe snel de perceptie kan veranderen, hier hebben de meeste mensen trouwens nooit anders geweten dat BMW een premium merk is… is ooit wel anders geweest, om die reden alleen al zou je het Alfa museum moeten gezien hebben. Dat zijn de echte zes-in-lijn blokken! :)
Mercedes is ook al veel langer een echte premium bak, voor mij nog steeds hét toonbeeld van comfort & luxe. Al zijn er veel merken die gestaag hun deel van de taart opeisen. Lexus is er bijvoorbeeld eentje van. Ook BMW probeert al jaren hun 7-serie tegenover de S-klasse te plaatsen (idem voor Audi en hun A8), enz.
Ik kan het niet genoeg herhalen, babbel eens met je grootvader … de perceptie van het heden wordt helemaal overhoop gegooid, enkel die ster van Mercedes blijft schitteren.
:idea: Dus bij deze een oproep, wat hebben we nu aan de perceptie?
Telkens je de HUIDIGE auto’s gaat vergelijken, neem dan ook ajb de moeite om een OBJECTIEF vergelijk te maken… !
Wat een gezeur hier ook altijd over premium dit of dat; en dan altijd maar scheve vergelijkingen maken met auto’s die je vroeger gehad hebt, daar hebben we NIKS aan! :roll:
Emile_Benz zegt
Kwaliteit boven kwantiteit…
C6_R zegt
@Emile_Benz: Inderdaad!
http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/15/nieuwe-mercedes-dieselmotor-heeft-een-kinderziekte
Emile_Benz zegt
@C6_R: Uhm ja, shit happens… :oops: Dat krijg je als je milieubriendelijk wil/moet doen…
Emile_Benz zegt
Vroegah waren Audi en Bimmer niet eens actief in het segment waar Mercedes zich destijds al jaar en dag op richtte (en zich nog altijd primair op richt). Bimmer maakte slechts motorfietsen en opgevoerde bromfietsen (dwergauto’s à la BMW Isetta). En Audi? Dat bestond toen überhaupt nog niet. Dat waren Auto Union en DKW (ook iets met motorfietsen en 2-cilinders)…
Als we dan naar de autosport kijken, stelde samen met Mercedes en Ferrari, Rolls-Royce en Bugatti alleen Auto Union wat voor… (en laten we Renault dan ook maar niet vergeten). De tijd dat het merk Porsche nog niet bestond en Lamborghini zich nog met tractoren bezich hield (of zelfs daarvoor).
406_v6 zegt
@Emile_Benz: ehm…je vergeet de 1 na oudste autofabrikant Peugeot. ;)
Emile_Benz zegt
@406_v6: wat jij wil… Die vergat ik met opzet…
Emile_Benz zegt
milieubriendelijk = milieuvriendelijk…
Emile_Benz zegt
EDIT: en bezich = bezig :roll:
406_v6 zegt
@Emile_Benz: Het valt ook niet mee he, typen als je wat ouder bent ;)
Merry zegt
@Emile_Benz:
Mercedes heeft volgens mij altijd al een hekel aan diesel gehad want alle diesel van MB vind ik vreselijk.
Maar MB is wel even wat anders dan Audi.
Ik heb hier al meerde keren gelezen “als je de quatro heb” of “Als je de betere types van Audi neemt” dat is precies het verschil met MB die maken alle auto’s gewoon goed.
Je kan er 1 kopen met een kleine zuinige motor die voor normaal rijden is en dat ook perfect doet en je kan snelle modellen kopen die ook nog normaal kan rijden, perfect toch.
Ik heb de C63 AMG gereden en de M3 en de MBW is sneller suurt scherper en is ongeveer 1 tot 2 sec sneller op een circuit, maar ik ben nog nooit een circuit op weg naar me werk tegen gekomen of als ik naar familie ga of als ik mijn kinderen ophaal.
MB maakt gewoon de beste straat auto’s zo simpel is het en er is gewoon beter mee te leven.
En toch wil ik ze allebij niet ;)
Ik heb toch maar een japanner gekocht.
lincoln zegt
@Emile_Benz .. 116 keer gefeliciteerd in 115 comment !!
da,s gewoon bizar ..
gekke-turbo zegt
@lincoln: Als jij de volgende keer een seintje geeft wanneer je jarig bent op een druk bezochte post, dan zorg ik er voor dat je 117 keer gefeliciteerd wordt. ;)
Harie zegt
@ Sim:
Overtuig me eens van die stelling… ik heb nog nooit in een Dacia Logan gereden, maar ik kan me zo voorstellen dat er wel enig verschil is…
(p.s. ik heb wél verstand van auto’s, dus daar kan het niet aan liggen…)
RJ zegt
@Emile_Benz: gefeliciteerd!
maar nu even over de blog:
ik denk dat we alle drie deze merken de status van Premium mogen opplakken. en dat de een meer premium zou zijn dan de ander dat heet naar mijn mening gewoon smaak.
Ik prefereer ook het ene merk boven het andere maar dat wil niet zeggen dat het andere merk niet Premium is of minder premium dan het andere.
BMW kan dan wel meer auto’s verkopen het is even premium als de andere drie merken alleen met een grotere afzet.
dit komt natuurlijk omdat BMW veel modellen heeft en door de relatief zuinige wagens. Mercedes Benz en Audi zijn hier naar mijn mening iets minder mee bezig en daardoor zie je deze resultaten.
gekke-turbo zegt
Lieve Emile,
Van harte gefeliciteerd. Alleen denk ik dat dit jaar niet echt een goed MB-jaar wordt, helaas…..
-Street `dY zegt
Er is maar één echt Duits (Auto) premium merk en dat is BMW. Maakt niet uit wie meer auto’s produceert of wie meer winst maakt, BMW is en blijft dé auto.
p.s BMW stuurt net zo scherp als een Porsche misschien wel beter ;)
RenesisHP zegt
Messcherp sturen met een Audi?
Bij messcherp denk ik ergens anders aan. ;)
http://www.spitsnieuws.nl/archives/bloot/2009/10/tila_tequila_speelt_met_messen.html
b0z4 zegt
Betekent tegenwoordig meer winst maken , meer premium zijn ?
sim zegt
@ Harie
Ik heb ook nog nooit met een Dacia gereden maar wel met de BMW 320d.
Een middelmatige veel te dure auto als je het mij vraagt.
Heb je geld zat dan kun je bij BMW leuk speelgoed kopen, moet je echter op je budget letten dan ben je beter af bij andere merken die auto’s leveren waarvan de afwerking minstens zo goed is en evenveel rijplezier en comfort bieden.
Het stuurgedrag van een Focus is beter dan van een BMW 3 en de afwerking van de Peugeot 308 is volgens de autogids beter danbij BMW.
Tommy2 zegt
Ach ze zijn alle 3 ongeveer even groot en ze maken alle 3 goeie en mooie auto’s. Alleen begind BMW de laatste tijd de weg wat kwijt te raken, ik zou zeggen back to the roots en opzouten met die domme X6 en 7-serie compact AKA 5-serie GT!
Windhoos zegt
@Merry,
Klopt als een bus, Mercedes heeft gewoon de beste straat auto’s van de drie en toch blijf ik bij Audi, daar ben ik namelijk mee opgegroeid ;-)
k’Moet trouwens wel zeggen dat Mercedes wel mooie bakken maakt, vooaral de C klasse en de CLS zijn echt keigaaf
AMG Powerrr zegt
En de X6 en de 5 GT slaan dus wel ergens op? Slap argument vind ik eigenlijk. Maarja, mij maakt het niet uit, zo is Mercedes dus wel de exclusiefste van de 3!
atmosferisch zegt
@AMG Powerrr: en jouw reactie is niet flauw? bij elke discussie tussen bmw en andere merken wordt dat gebruikt de 5 gt en X6 en wat is er eigelijk mis met die auto’s de X6 is volgens veell mensen lelijk maar ik vind persoonlijk toch als ik er zo één zie passeren dat dat een mooie auto is en de 5 gt weet ik niet bij bmw kun je ook maar oordelen wanneer je ze in het echt hebt gezien maar zijn het daarom slechte auto’s? ik vind jouw reactie echt slap hoor je had waarschijnlijk niks beters kunnen verzinnen
Rob USA zegt
Ik blijf ondanks alle comments Audi het leukste merk van de 3 duitse vinden, mooiste ontwerpen en weinig echt foute berijders.
HDM zegt
Mercedes melkt niet uit (BMW+Audi), de modellen zijn nog te onderscheiden van elkaa (Audi), en tis een fantastisch merk vind ik.
En hoezo komt Merc te laat op de markt met modellen xD. Wat een lulkoek, de R en de CLS waren zo ongeveer de eerste in hun klasse.
Liever een CLS dan een A5 Sportback en liever een ML63 AMG dan een MX5 of MX6 (sorry BMW, beter nadenken voor je namen gaat geven).
Maar goed, dit soort verhalen gaat mij niet anders laten denken, mijn CRK-AMG blijft een Mercedes :P.
AriM6 zegt
@HDM:
Zo een beetje iedereen hier op AB weet dat het X5 M is en niet MX5…
pizzakoerier zegt
@emile_benz
Gefeliciteerd mede mb liefhebber!
Ot: je kan gewoon niet f*cken met mercedes, de eerste en de beste autofabrikant. Sure bmw verkoopt nu wat meer en tuurlijk zijn er ook veel audi-leasesletten maar nooit maar dan ook nooit stralen ze de prestige van een mercedes-benz uit. Neemt niet weg dat bmw en audi ook beide goede auto’s zijn…
AriM6 zegt
OT: Leuk voor Audi, maar echt byzondere wagens maken ze niet.
Het lijkt wel alsof ze een ideaal voor ogen hebben en dat word bij elk model toegepast.
Niet echt premium .. :P
mercedesfan zegt
Hoe de geschiedenis vreemd kan lopen, ongeveer 50 jaar geleden was Audi ( toen nog Auto-Union) eigendom van Mercedes. En waarvoor het het automerk voor de massa was. Maar werd wegens kwaliteit problemen aan VW verkocht.
En nu zijn de luxe-VWs bijna even groot als Mercedes. Wat onterecht is, want Mercedes is gewoon beter.
Windhoos zegt
@Mercedesfan,
Zelfs als fan moet je soms toegeven dat je geliefde automerk allesbehalve perfect is. Dat geld trouwens ook voor BMW en óók voor Audi, als je echt een goeie auto wil dan neem je mijn inziens geen auto uit de duitse top drie, die neem je met je hart….
AriM6 zegt
@Windhoos:
Idd ..
Mooi gezegd ;)
M5Power zegt
@Windhoos: amaai dat is mooi gezegt! en jij bent nog eens een objectieve fanboy, ware ze hier maar allemaal zo!
mercedesfan zegt
@Windhoos: Dat is wel waar de beste auto’s komen uit de Duitse top drie, maar ik blijf nog altijd de voorkeur hebben voor Mercedes.
HDM zegt
@AriM6: open die doppen van jou en lees me reactie nog eens. Read first, reply second. Nu pas je echter de amerikaanse taktiek toe, eerst schieten dan vragen.
@Windhoos: idd, als je echt een goede auto wint bouw je em zelf, dan weet je hoe en wat er mee moet zijn.
AriM6 zegt
@HDM:
Ik heb je reactie gelezen.
Ik denk eerder dat jij je reactie nog even na moet lezen ..
Jij zegt liever een ML63 AMG dan een MX5 en dan zeg je nog dat ze moeten nadenken dat ze namen moeten verzinnen ..
Dat houd in dat je MX5 niet goed vind ..
HDM zegt
*wint=wilt
JaguarXF3.0DSowner zegt
beter een jag dan een merc
HDM zegt
Ja, ik houd van consequent blijven en dan is een X5 van Motorsports een MX5. 3/M3, 5/M5…
atmosferisch zegt
@HDM: het is ook niet mx5 maar X5M
M5Power zegt
@HDM: het is echt wel een X5M hoor
SimonMc zegt
Tuurlijk verkoopt Audi meer auto’s dan Mercedes, het is gewoon een klasse lager…en dat is niet beledigend bedoeld.
Ik wil in dit geval zeggen dat de instapmodellen goedkopere motorisaties kunnen hebben,met bijgevolg lagere taksen ed.
En kijk maar naar een A8 bv.Je kunt zo’n auto gewoon krijgen met voorwielaandrijving !
En ja, echt spannend is het allemaal niet he.Als je van één model houd, hou je van ze allemaal.Mercedes is te verscheiden.Je hebt bv de R-klasse en de CLS klasse, die wel een heel stuk afwijken van het gewone gamma.
Vandaag bv zag ik mooi in één rijtje 4 audi’s achter elkaar rijden.Maar ja, ik woon dan ook in een stad vol met margin…
Oeps, dat laatste heb ik niet gezegd.
Gerard zegt
Pfff…, waar gaat het eindigen… :? ;) :D
Windhoos zegt
@mercedesfan,
Dat blijkt niet uit de cijfers. Zelf zou ik er nooit voor kiezen, om de reden dat ik er verder niets mee heb, maar Jappanners hebben al met al toch de minste problemen….
Gerrelekker zegt
Geen wonder natuurlijker, mooier, praktischer, groter, technisch een aantal stappen voor op de concurrentie (S-tronic bvb).
Mercedes blijft met een gigantisch imago probleem zitten: voor taxi’s en ouwe boerenl*llen
Zub-zero zegt
@Windhoos,
Je kan toch geen Jap vergelijken met een Duitser? of heb gaan we het hebben over S600, S8, 760i,? noem eens een Jap met dit soort auto.
Cantago zegt
Gaaf! Vond BMW altijd al gaver dan Mercedes, maar dat Audi ze nu ook ontstijgt vind ik helemaal gaaf! Ze maken ook verdomd mooie auto’s;)
Henk zegt
Zo.. nu hebben we al de kinderlijke reactie’s wel gehad, met gaaf en cool en ouwe boeren.. Er is maar één conclusie en dat is dat de topmensen in de wereld in een Mercedes rijden.. BMW en Mercedes voor de succesvolle zakenmensen zijn en de mensen onder hen, een Audi (VW) krijgen. Hiermee moeten we het doen en de zaak is gesloten!
Windhoos zegt
@Henk,
Over kinderlijke reacties gesproken. Jouw bijdrage is er iig eén van……
Windhoos zegt
@Zub-Zero,
Mercedesfan had het over betrouwbaarheid, en dat is ALTIJD te vergelijken….
Jip zegt
Oh mijn god. De strijd tussen de fanboys barst alweer los. Ik ben er zelf ook een. BMW is de beste!!! Maar Mercedes heeft in ieder geval meer karakter dan dat klinische, volkswagen-afstammende, er-hetzelfde-uitziende(verschil tussen a8,A3,A6 zie je amper), slecht sturende, onnodig vierwielaangedreven merk dat Audi heet. Audi wil het beste van twee werelden, het comfort van Mercedes en de rijeigenschappen van een bmw. Alleen weten ze het te presteren om geen van beide zo goed te doen als bmw en mercedes. En kom niet aan met tegenargumenten, want dit is simpelweg mijn mening, net als dat het mijn mening is dat het feiten zijn :S. Ik verwar mezelf een beetje met dat gezwets, dus ik hou op met fanboy-stierenshit.
Jip zegt
@ mensen die een bmw, mercedes, of audi NIEUW kopen: Sukkels!
@Laue
Stel je voor wat voor een bmw je had kunnen kopen van die (gokje) €30.000 van je caliber. Daar koop je een m5 e 34 voor.
Ik snap niet hoe sommige mensen zulke dingen kunnen aanschaffen. Sorry als ik mensen beledig.
PS Alle mensen die op mij reageren en zeggen dat ze niet beledigd zijn, zijn beledigd en snel op hun teentjes getrapt.
Pordon zegt
@Jip: Denk je dat mensen die een E-klasse kopen t.w.v +- 80K een 2e hands willen rijden? Denk het niet.
Laurens zegt
@Pordon: een dag nadat het ding jullie showroom uitgereden is, doen ze dat…
Pordon zegt
@Laurens: ? omdat ?
@Mikkeeey: Wat een onderbouwd statement zeg poehh, getuigt van intelligentie
Laurens zegt
@Pordon: ruil jij een op kenteken staande auto in tegen de cataloguswaarde?
Men heeft wel eens onderzocht, dat het nieuwe auto gevoel 6 weken duurt. Ik hoop dat je dat soort klanten hebt, bij pordon…
Pordon zegt
@Laurens: Nee, maar vaak zijn klanten die shoppen met 80K wijs genoeg om de auto zelf samen te stellen en op maat laten maken dan er 1 te kopen die al toevallig op kenteken in de showroom staat. Als je iets minder te besteden hebt gebeurd dat wel vaker want dan is die auto van 80K opeens nog maar 60K. Bovendien klopt het gevoel van nieuwe auto misschien wel, maar het gaat meer om het idee dat het echt JOU auto is en alleen van JOU. Het is lastig uit te leggen wat ik bedoel, als ik het zou proberen hebben we hier zo dadelijk een hele lap tekst aangezien ik pas net me bed uit kom dus het moet allemaal nog op gang komen. Ik hoop dat je het begrijpt.
P.S Pordon bestaat al tijdje niet meer, verkocht aan Stern Groep.
Laurens zegt
@Pordon: dacht gelezen te hebben dat je handelaar was.
Amerikanen pakken iets uit het rek, dan zit alles er al op. Hier stellen we zelf samen, ook omdat er BPM bestaat.
Overigens schrijft zo’n “smaak” Benz fenomenaal af. Sommigen komen daar pas achter, als het mis gaat, in een crisis…
Pordon zegt
@Laurens: ‘dacht gelezen te hebben dat je handelaar was’ Klopt, was. Althans me pa en me opa, spijtig genoeg is het bedrijf verkocht voordat ik er een rol in kon spelen:(
Windhoos zegt
@Jip,
Waarom mogen we niet met tegenargumenten komen dan. Misschien dat iemand anders een andere mening heeft?…..
Windhoos zegt
@Jip,
Een M5 E34 voor €30.000? Met gouden wielen zeker? Met een E30 M3 kom je al een stuk dichter in die buurt….
Jip zegt
Ik weet niet of mijn vorige post erdoor is gekomen, maar
@Windhoos
Kijk maar eens op autoscout.de, in Duitsland heb je voor €30.000 al een E60 M5. En voor 15.000 een e34. Dus…
Je hebt wel gelijk met wat je daarvoor zei, maar je kan wel met tegenargumenten komen, mijn mening verander je niet. Daarom zei ik ook wat ik zei. Niemand laat zich hier waarschijnlijk ergens van overtuigen, want de meeste mensen die hier een reactie op geven, hebben een mening over deze merken die niet verandert. Althans, ze geven het niet toe als je hun mening verandert met goede argumenten.
(ik behoud me het recht voor om onzin uit te kramen.)
Windhoos zegt
@Jip,
Bij onderwerpen met veel berichten lees ik alleen maar globaal, en van mij mag je net zoveel (on)zin uitkramen als je zelf wilt hoor, mijn pies wordt er (spreekwoordelijk gezien) niet lauw van ;-)
Benz.. zegt
@JaguarXF3.0DSowner:
Beter een Merc dan ee Jag..
mikkeeey zegt
@Benz..:
dat is dus egt neit waar
die nieuwe modellen van jag zijn 10 keer beter dan merc.
lincoln zegt
@mikkeeey: je komt op 1 of andere manier zeer ongeloofwaardig over ..
chivas zegt
Het grootste verschil tussen een Mercedes en geen Mercedes is het comfort. Een BMW is stugger, een Audi en een Volvo deinen teveel, een Jaguar maakt teveel rijgeluiden en een Citroën is te zacht. De enige die in de buurt komt van een Mercedes E is de Peugeot 607. Die is dan wel kwalitatief veel minder.Qua wegligging is er denk ik niet veel verschil. Wie gaat proberen een afslag 2 of 3km/h sneller te nemen ? Ik ben Mercedes fan ( heb er 2 ) maar moet toegeven dat er in het huidige gamma qua design enkele miskleunen zijn. Ik kan bijvoorbeeld niet wennen aan de nieuwe E en laat dit nu net het model zijn die voor grote verkoopscijfers moet zorgen. Van achter bekenen en 3/4 is het net een Hyundai Sonata van de vorige generatie.
Jip zegt
@ Pordon
Voor €80.000 heb je een amg e-klasse 2e hands. En daaraan zie je misschien niet eens dat ie tweedehands is. En daarom vind ik nog steeds dat je een ongelooflijke malloot bent dat je voor zoveel geld een nieuwe e klasse gaat kopen. Eigenlijk vind ik je sowieso al een malloot als je zo’n e-klasse gaat kopen, maar goed. hieronder een link:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bqgixxeozfwk
Pordon zegt
@Jip: Klopt inderdaad wat je zegt, ik heb het ook niet over mezelf, hoewel als ik het geld kan missen zou ik ook liever een nieuwe kopen ipv een 2e hands, ik bedoel je weet niet hoe een auto behandeld is, of dat er iets meegedaan is, niet alle dingetjes zijn op het blote oog zichtbaar he. Maar zolang ik dat geld toch niet heb zou ik ook voor een 2e hands gaan.
Pordon zegt
Bovendien is het bijna onmogelijk om een auto 2e hands te vinden die precies voldoet aan wat jij wilt met opties, kleursamenstelling etc. Als je een auto nieuw koopt en zelf samenstelt heb je dat probleem ook niet.
Windhoos zegt
@Pordon,
Maar met spiksplinternieuwe auto’s heb je wel een enorme afschrijving. Dat heb je met een net ingereden bak met bv circa zo’n 20.000km op de teller al een stuk minder
Pordon zegt
@Windhoos: Ach zo heeft het allebei voor en nadelen. Ik kan uit ervaring spreken dat ik behoorlijk veel waarde hecht aan een ‘nieuwe eigen’ auto. 3 Jaar geleden voor het eerst een 2e hands A6 gekocht, z’n werk heeft hij prima gedaan, voornaamste reden was het quattro systeem voor in Oostenrijk, de auto heeft alleen nooit aangevoeld alsof het echt onze auto was. Nu vorig jaar een nieuwe C gekocht en eigenlijk meteen in de eerste 2 weken het gevoel van ‘Ja dit is echt onze auto’.
Windhoos zegt
@Pordon,
Gefeliciteerd met jullie super aankoop! De C klasse is imho mooier dan de A4, dus wat dat betreft een goeie keus! ;-)
Pordon zegt
@Windhoos: Dankje;)
waltens johan zegt
mercedes 200d w124 was ooit de betrouwbaarste voor de toyota cressida onderzoek door autogids.