Maar alleen als de kosten laag zijn!
Tja, dat wordt een lastig verhaal. De Formule1 staat toch voornamelijk bekend als een zeer dure autosport. Maar er is wel ruimte voor nieuwe autofabrikanten, aangezien BMW en Honda zich afgelopen jaar hebben teruggetrokken.
Volkswagen is op korte termijn niet van plan om mee te doen, vooral vanwege de hoge kosten. Reinhold Carl, directeur van Audi Singapore, liet dit weten tegenover de Straits Times. Maar als de budgetten verder dalen, dan wordt het misschien interessant. Wellicht dat Renault en Toyota zich komende tijd nog terugtrekken uit de F1? Mocht VW een eigen team krijgen, dan zal dat onder de naam Porsche of Audi gebeuren. Alhoewel “Volkswagen” ook niet uitgesloten wordt. (via motorsport.com)
Keits zegt
Hoop dat ze mee mogen doen ;)
Merry zegt
Alle Formule1 auto’s lijken op elkaar tegenwoordig, dus dat is wel Audi zijn ding natuurlijk.
super zegt
@Merry: hehe
Handtjesthuis zegt
Whaha! Dat zal eens mooi zijn; een vierwiel aangedreven audi supercar in de formula 1!
Roy zegt
Ze kunnen ook meedoen onder de naam Lamborghini, dikke oorlog met Ferrari zou ik zeggen.
Simpson zegt
nou, 1.2tsi er in en gaan!
de laatste die over de streep komt doet toch ook mee…
Vincenzo zegt
whahah en dat gaat net zo’n mislukkig worden als BMW, Benz, Toyota en al die andere wannabees. Die gingen allemaal wel ‘even’ kampioen worden.
Conundrum zegt
@Vincenzo:Benz gaat toch er lekker lijkt me zo.
Vince zegt
@Vincenzo: Benz is een behoorlijk succesverhaal in de formule 1! Met Mclaren had het het enige team dat structureel de stijd met Ferrari aan kon, met meerdere wereldtitels tot gevolg. Dit jaar worden ze kampioen met Brawn GP en 9 van de 15 races zijn gewonnen door Mercedes motoren.
Eric zegt
Porsche heeft al met succes een F1-motor gebouwd voor McLaren in de jaren ’80. Porsche heeft de technologie in huis om een F1-motor te bouwen en te leveren aan een team dat betaalt. Een Red Bull met Porschemotor ipv.Renaultmotor indien deze zich terugtrekt.
Merry zegt
@Eric:
Ik wil Porsche inderdaad ook een kans geven.
Zeker omdat Porsche ook niet meer meedoet met de FIA GT al ik het goed begrepen heb.
En het LM2 project van Porsche in ook niet alles dus ze zullen toch wel iets aan de top willen doen van de autosport.
Relief zegt
Iedereen lacht wel, maar is iedereen vergeten dat ze de kennis van Porsche in huis hebben nu?
WId zegt
Die jappen van Toyota hebben gezegd dat ze minimaal pas stoppen als ze wereld kampioen zijn geweest.. en dat zie ik volgend jaar nog niet gebeuren, dus doen ze nog even mee.
Ik zou het ook logisch vinden als Bugatti zijn weg weer terug vindt in de racerij! Daar zijn ze toch bekend mee geworden!
sjorsx87 zegt
@WId: Ik durf te wedden dat Toyota de F1 verlaat in 2012(als hun contract erloopt) als er voor die tijd geen kostenbesparingen worden doorgevoerd! Wel of geen wereldkampioen…
Ontopic: Zou een leuke toevoeging zijn tussen de huidige fabriekteams! Wat voor badge er dan op komt interesseert mij niet zo. Meer wat voor motor er in komt te liggen; een uit de rekken van VAG, van een ander team, of een cosworth waar de FIA de nieuwe teams het liefst mee ziet rijden.
Zou “Lamborghini” ook om deze toekomstplannen hun koolstofvezellaboratorium geopent hebben?
rsh zegt
Lijkt me erg mooi om te zien. Ploffende motoren en bakken zijn waanzinnig fraai!
cecotto zegt
was dat voor een auto op de pica?
autoblogger zegt
@cecotto: de Volkswagen GX3,doe maar met je muis eroverheen.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/04/gx3-project-is-nu-echt-dood
Atomic Wedgie zegt
“Porsche heeft al met succes een F1-motor gebouwd voor McLaren in de jaren ‘80.”
Honda ook.
Harie zegt
Ja goed idee…. gewoon meteen een stuk of 4 teams beginnen… Volkswagen, Audi, Seat en Skoda… Allemaal exact dezelfde auto… Audi als top team voor metrosexuele coureurs voor wie image alles is, Volkwagen als team voor de coureurs die willen leasen, Seat voor de coureurs die net niet genoeg sponsors hebben om zich bij het Volkwagen team in te kopen en Skoda voor de coureur die geen reet geeft om uiterlijk vertoon en die weet dat het tóch dezelfde auto is…. Ik kan niet wachten!
Alwood zegt
@Harie: nou zit er koffie op m’n keyboard! ;) lol!
Spidox zegt
Zou Volkswagen niet een project op willen zetten met een TDI…???:S Doen ze in veel autosportklassen. Van mij mogen ze lekker op Le Mans blijven rijden.
Maar aan de andere kant, onder de naam Porsche of Lamborgini… Niet verkeerd..
peter zegt
niemand hen gezegd dat het RWD moet zijn ? :-)
GOD zegt
dikke lol @ Harie
Ferdinand1 zegt
Dan hoop ik dat ze onder de naam Porsche gaan rijden, aangezien Audi domineert in de Le Mans. Maar Lamborghini, Bugatti of Bentley zal ook wel lache zijn! Maarja, eerst maar eens zien of dit wel echt gaat gebeuren…ik denk het niet.
Citrofiel zegt
Alle grote fabrikanten gaan weg, VW (of eigenlijk VAG als ik het goed begrijp) wil erin. Ze willen zeker alleen meedoen als ze geen concurrentie hebben. :P
@harie: Haha! :D
integralechubasco zegt
een F1 team maar niet te veel willen betalen… echt winnersmentaliteit.
kortom niks meer als veldvulling.
Race_Kees zegt
Doe maar een dieseltje dan, scheelt weer in de brandstofkosten.
cecotto zegt
Merci, de 3 wieler, jammer, 4 wielen zou leuker zijn geweest!
Casey zegt
Hmmm…een fabrieksteam zou alleen in de F1 zitten als het aantrekkelijk is, het is voor hen namelijks niets anders dan reclame. Daarom is Honda, en nu ook BMW, opgestapt.
4 wielaandrijving mag niet volgens de regelementen. Zijn in het verleden al verschillende projecten mee geweest.
@ Vince
En Renault in jaren 90 met Williams!
DenE zegt
@Vincenzo, Lees eerst eens wat informatie voordat je onzin spuiwt. PRE-Michael Schumacher presteerde Ferrari al jaren niets meer, na Schummi hebben ze ook niet echt titels gewonnen is het wel ?… dus vanwaar jou onzin ?
@Citrofiel: Ferrari, Mercedes, Toyota, dat zijn allemaal ‘kleine fabrikanten’ ? Jammer dat je alleen focust op Renault die de F1 waarschijlijk verlaat vanwege de blamage van Team-orders. Ferrari kon de rug wel rechten in ging door, weinig respect voor Renault in de opzicht.
Daarnaast ben ik benieuwd wat Cosworth gaat doen volgend jaar en de renstal Lotus (mits goedgekeurd door de FIA)
OT:En ja, VW staat voor VOLKSwagen, dus moet wél goeiekoop zijn hé… :D En LATEN ze er maar een TDI inhangen, krijg je hetzelfde gehuil van de andere teams als in de WTTC.. :D
Citrofiel zegt
@DenE; Aan mijn smiley kon je al zien dat ik het niet echt serieus bedoelde. Maar goed, natuurlijk is er nog genoeg competitie. Ik hoop dat ze het lekker slecht doen met een klein budget. ;)
sjaak1234 zegt
”@Vincenzo, Lees eerst eens wat informatie voordat je onzin spuiwt. PRE-Michael Schumacher presteerde Ferrari al jaren niets meer, na Schummi hebben ze ook niet echt titels gewonnen is het wel ?… dus vanwaar jou onzin ?”
Uhhh Raikonnen is WDC geworden en Massa heeft bijna het WDC gewonnen op 1 punt na en ze zijn ook nog kampioen geweest bij de constructeurs dus ze hebben zeker wel gepresteerd na Schumacher.
”Daarnaast ben ik benieuwd wat Cosworth gaat doen volgend jaar en de renstal Lotus (mits goedgekeurd door de FIA)”
Lotus gaat er niet komen want Williams en Campos willen geen 14e team toelaten en Cosworth dat word 1 grote grap.
Cosworth heeft namelijk geen nieuwe motor ontwikkeld. Ze gaan een aangepaste motor gebruiken die ze al in andere series gebruiken. Heel leuk, maar het schijnt dat het verbruik van de Cosworth motor een stuk hoger ligt dan dat van de andere motoren en dat de teams dus extra gewicht mee moeten nemen in de vorm van brandstof waardoor ze eigenlijk bij voorbaat al kansloos zijn.
Banaan911 zegt
Auto union? :p
Sebastian Cooper S zegt
@ Sjaak1234, Lotus komt in de plaats van BMW, BMW is overgenomen door Qadbak Investments en die zijn nu het 14e, nog niet toegelaten, team.
Ik zou het geweldig vinden als VW mee gaat doen, ook al is het maar reclame/sponsoring, de rest van de F1 heeft ook sponsoring nodig. Kijk wat VW met Bugatti gedaan heeft, ze hebben technologie van Audi en Porsche in huis.
Ik zou persoonlijk als merknaam kiezen uit Bugatti/Porsche/Lamborghini.
Gelukkig een fabrikant die er over nadenkt in te stappen,
zonder fabrikanten zou iedereen met Cosworth rijden…..
ganryu zegt
Porsche was succesvol in samenwerking met TAG, en dan ook niet gelijk in het eerste jaar.
Lamborghini succesvol ? Nee, niet echt…dus het sprookje dat VW of Audi zomaar ineens races gaat winnen is precies dat..een sprookje.
Pixed zegt
Ik herinner me nog, het is ondertussen verschillende jaren geleden, vooraan op de cover van het Duitse Autobild:
MICHAEL SHUMACHER IN 2010 MIT VW IN FORMULE 1…
De pers hé…
bengelke zegt
zoiets noemen ze de silly season. Ik denk echter dat lada meer succes zou kunnen hebben dan vw of porsche . De renault ceo mag dan wel tegen de f1 zijn, maar wat een succes zou lada dan niet kennen? Een betaalbare wagen, die meestrijd voor de podiumplekken , en die vw in verlegenheid brengt
audi4ever zegt
dat zal goed zijn stel je voor wat een konbinatie
lamborghini
bentley
BUGATI
porsche
en ook nog lotus en ducati als ze die kopen
in EEEEEEN dat word eeen formule 1
Esprit_de_Flandre zegt
Het is duur en er zijn enorm veel regels aan verbonden die het bijna onmogelijk maken om technisch enorm beter te zijn.
Ik zou graag eens een Formule zien die volledig ongelimiteerd is, zowel in budget als techniek. Een driewieler met een elektrische T12-motor? Moet kunnen! Een 6WD met 7-cilindermotor in stervorm en meer elektronica dan Google HQ? Laat maar komen! Alles mag, niets moet, zolang je er maar records mee vestigt. En niet alleen snelheidsrecord, maar ook endurance, zuinigheid en al de rest. Met elk record kun je een hoop reclame maken.
gekke-turbo zegt
@Esprit_de_Flandre:
Helemaal mee eens! De F1 is verloren gegaan in de restricties die zijn gezet door de jaren heen. Ooit zo mooi en puur en nu zo tam en commercieel…
Vroegerrrrr! zegt
Reactie op kop: Tuurlijk, en Lada ook…
Jo-zef zegt
“We willen wel meedoen in de F1, maar niet op korte termijn. Misschien later wel hè misschien ook niet. Zal onder de naam Porsche of Audi gebeuren, of misschien Volkswagen” Dus het enige wat die lapzwans verkondigt is dat het blijkbaar niet onder de namen BUGATTI, BENTLEY, SEAT of SKODA zou gebeuren. Allé ja, misschien eh als ik het goed begrijp. Vraag me trouwens af wat een “Singaporese Audi directeur” in het Ingolstadt-se Audi-hol te roeren heeft 8) Echt een non-informatie topic dit!
Revolution zegt
Zodra het budget onder de 100 euro komt wil ik ook mee doen met een eigen team.
Frankypanky zegt
@Revolution,
Nounounou, 100 treuro??!
100.000 is mij zuinig genoeg hoor! Maarja, dat weet ik al dat ‘men’ gaat klagen over het gebrek aan innovatie.
Maar laat dat nou HET aantrekkelijkste (geweest) zijn aan de F1! Tenminste, voor de freakfans en de technici in de F1 zelf.
De neutrale toeschouwer wil eigenlijk alleen maar ’toffe, spannende gevechten’ op de baan zien…En dan zeggen Mosley en Ecclestone dat de F1 niet in een crisis zit?!?
Volgens mij wel; naast een financiële, zit de F1 ook in een identiteits-crisis!
hilbert zegt
Een zeer goed idee, nu Opel nog