Ze hebben de smaak te pakken in Frankrijk!
Afgelopen vrijdag dook er voor het eerst een teaserfoto op van een compleet nieuw model van Citroën en vandaag plofte er een tweede exemplaar in onze mailbox.
Ziet iemand wat het is? Wie gaat er ff lopen klooien met Photoshop om er wat duidelijks van te maken? Wie durft te raden wat dit gaat worden? Lijkt het echt op een 2CV? Dinsdag 15 september om 10.00 uur maakt Citroën meer bekend (IAA). Tot die tijd kunnen we speculeren, roept u maar!
PS: Klik op bovenstaande foto voor een groter exemplaar.
UPDATE 12:30 Met dank aan rpmobilitydesign hebben we nu een iets duidelijkere teaser!
markieanta zegt
De nieuwe Kever?
Made by Citroen?
dennis zegt
Citroën is goed bezig.
Misschien een betaqalbare elektrische auto of een hybride?
Beetje een moderne opvolger van de 2CV
Jorn zegt
nieuwe 2CV
zie ronding neus
xtr zegt
de kont heeft iets van een TA…
met een beetje fantasie natuurlijk
Prinz Pilz zegt
Een eend in de vorm van een MPV.
johann3s zegt
Ik heb een wat opgepoetste versie gevonden:
rpmobilitydesign zegt
makkie
robbie zegt
@rpmobilitydesign: heb je die ook groter?
SjonnieKroket zegt
We hebben ook de stomste reactie van het jaar gevonden
Reactie van: Markieanta:
De nieuwe Kever
Made by Citroen
Citroen maakt geen Nazi karren
Merry zegt
Een 2.0 turbo AWD versie van de C4…
Ohhnee het wordt weer een auto die zuinig rijden leukt maakt…gaap!
rotorhead zegt
Over stomme reacties gesproken @ sjonniekroket.
DRK zegt
Misschien een nieuwe coupé versie van de C3? Ongeveer dezelfde daklijn alleen iets platter dan de komende C3.
Burton821 zegt
Nieuwe C4. De oude loopt tegen z’n end..
markieanta zegt
@Sjonnie,
misschien is er wat in de schappen blijven hangen,
kijk ff naar de tweede foto voor mijn Kever opmerking,
zitten precies oude kever voorschermen op namelijk.
rpmobilitydesign zegt
@ robbie
even op clicken voor groter
robbie zegt
@rpmobilitydesign: Thnx! Kwam er al achter dat ik erop kon klikken :D
@D3N: De DS4 schijnt een soort MPV/Crossover ding te worden:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/21/details-citroen-ds3-ds4-en-ds5-lekken-uit
Escher zegt
Robbie, sorry om zo even binnen te vallen op een ander topic, maar komt er eigenlijk nog een quiz-uitslag?
robbie zegt
@Escher: Yep, maar Robbie was even een paar dagen offline ;)
rpmobilitydesign zegt
U vraagt wij draaien
Simpson zegt
okee, nu weten we hoe hij er uit gaat zien (ongeveer)
Hoe gaat ‘ie heten?
de C4 dali? (om maar eens een surrealist te noemen)
3-Serie zegt
het is zeker gebaseerd op de C4 en niet de C3, zie de wielbasis, die is te lang voor een C3.
Ik denk dit is de C-Cactus, die was ook C4 gebaseerd
Jasje zegt
Zo krijg ik ‘m:
D3N zegt
Mayb nieuwe DS4?
Om de DS lijn na de 3 uit te breiden met iets groters.
C4 voor het gepeupel leasesl***** en DS serie voor de hippe mama en papa.
Vond de DS3 ook al een leuke auto om te zien, leuker als de andere in dat segment…
rsh zegt
Nieuwe 2CV herinterpreatiedingetje van Citroen.
Ziet er best aardig uit voor een citroen moet ik zeggen.
vla zegt
Pff, echt vergelijkingsmateriaal heb je pas als je met de BMW X1 gereden hebt.
(Ah komaan AB, je kon toch niet verwachten dat ik me niet als een kind ging gedragen? :D Kan niet wachten om te zien wat de fanboys hiervan zeggen! :lol: )
alltimer zegt
ik vind em wel iets weghebben van een Chrysler PT loser…
of ben ik dan de enige???
BmwMPower zegt
Duuuuh, dit is de nieuwe F1 bolide van Citroën!
Specs? Ferrari V8, 600 pk en 700Nm!
Moovio zegt
Lijkt me overduidelijk een nieuwe 2CV:
MattCurlew zegt
@Moovio: dat lijkt mij nou ook. Dat mensen praten over een C4 of iets is echt domme onzin. Daarbij wil Citroën ook een schoon submerk achtig iets hebben dus zou best eens een electrische 2CV moeten voorstellen
Potver7 zegt
De productieversie van de C-Cactus?
1-er Reihe zegt
Teasers van Citroen werken bij mij nooit zo goed, ik ben in Citroen sowieso al nooit geinteresseerd (altijd storing die bakken, voor zover ik zelf heb gezien in elk geval t/m de vorige C5) en als je er een doek overheen gooit interesseren ze me zelfs NOG minder!
Potver7 zegt
@1-er Reihe: Als het echt zo slecht was dan werd er echt geen Citroen meer verkocht hoor. Ik rijd al ruim 12 jaar Citroens, gemiddeld zo’n 15000 km per jaar, en ze hebben me echt nog NOOIT in de steek gelaten. Natuurlijk zit er wel ’s een exemplaar tussen dat minder betrouwbaar is, maar je maakt mij niet wijs dat dat bij jouw 1-serie niet het geval is…
1'er Reihe zegt
@Potver7: mijn praktijk-bron is het bedrijf Total, waar ze bijna alleen maar Franse auto’s rijden. Vooral met de (vorig model) C5 onder meer: hydraulische vering die de weg kwijt is, een motor die spontaan vlam vatte, een automaat die storing heeft, en meerdere maandagmorgen modellen die meer in de garage stonden met allerhande storingen dan dat ze op de weg reden.
Even geheel los daarvan, het is algemeen bekend en bewezen dat Fransosen eenmaal heel wat (elektrisch-)storinggevoeliger zijn dan menig Duitser of Jap, de Renault Laguna was slechts enkele jaren terug zelfs nog de meest onbetrouwbare auto uit het ADAC betrouwbaarheidsonderzoek. (duitse ANWB)
De betrouwbaarheid van de 1-serie hoeven we niet in 1 zin te noemen met Citroen, (maar dat weet je stiekem best) in het meest recente betrouwbaarheidsonderzoek van diezelfde ADAC stond die (toevallig) op nummer 1 als betrouwbaarste auto. Gemiddeld genomen zijn het trouwens volgens mij nog steeds de Japanners die de beste auto’s bouwen op dat vlak.
Ik ben wel oprecht blij voor je dat je tot nu toe nog zoveel geluk heb gehad met je Citroens :)
Activa zegt
@1′er Reihe:
BMW is idd bij de betrouwbare wagens, maar als ik u mag geloven is al wat Duits is o.k. en al wat Frans is brol.
Nu, ik rijd ook Frans (nieuwe C5 en geloof me maar die zit echt héél goed in elkaar). Net als Potver7 heb ik al véél Citroëns gereden zonder problemen en ze hebben me op zo’n 500000 Km’s nog nooit aan de kant gezet. Nee, ze waren zeker niet allemmaal even goed of leuk om in te rijden, de minste was de C3 de leukste Xantia Activa V6 (wolf in schaapskleren want erg snel en wat een wegligging!!) en de beste die nieuwe C5.
Als betrouwbaarheidsonderzoek haal je ADAC aan? Het zal wel toeval zijn zeker dat een Duitse auto bovenaan staat in een Duits onderzoek? Fransen zijn chauvinisten, dat is idd zo, maar Duitser zijn dat zo mogelijk nog véél erger. Ik kan het weten want ik werk voor een Duitse toeleverancier in de automobielsector.
Ga eens rondneuzen op het internet naar andere tevredenheidsonderzoeken en je zal zien dat er evenveel verschillende uitslagen zijn als onderzoeken, dus ?????
Je hebt wel gelijk aangaande de vorige reeks C5 die was idd maar zozo tenminste toch de phase I, de phase II was echter wel best o.k. en intussen heeft men bij PSA (en ook bij Renault) zeer hard aan kwaliteit gewerkt.
Mercedes heeft ooit een waanzinnig slechte E-klasse in elkaar gezet (zo rond 2000), is de nieuwe E nu ook slecht? zeker weten van niet!
En om af te ronden de japanners zijn idd meestal de betrouwbaarste (Honda komt er bijna overal erg goed uit, maar hun auto’s zeggen mij niets). Toch laten ook zij duchtig steken vallen. Zo heeft Toyota met sommige van zijn dieselmotoren meer problemen dan je van hen zou verwachten (abnormaal olieverbruik, roetfilterproblemen enz….)
Ik wil hiermee maar zeggen dat er (te) veel mythes in stand gehouden worden en dat is jammer. :evil:
1'er Reihe zegt
@Activa: je slaat mijn reactie nogal plat naar zwart/wit, maargoed. Je zegt verschillende uitslagen op verschillende onderzoeken, doe mij maar eens een voorbeeld dan van een Fransoos die keihard scoort op betrouwbaarheid? Ik sta er absoluut voor open.
Maargoed wie weet breken er betere tijden aan, er worden immers tegenwoordig door PSA ook BMW motoren in Peugeots gemonteerd :D
Activa zegt
@1′er Reihe:
Ik moet je een fransoos doen die keihard scoort op betrouwbaarheid, kijk maar eens in je eigen Adac onderzoek wie er bij de mini-vans op één staat? Yep, een Fransman voor een Duitser (Picasso voor de Touran).
En welke motoren plaatst jouw BMW in zijn Mini als het een Diesel is??
BMW & PSA werken idd samen voor de ontwikkeling en bouw van benzinemotoren, maar vergis u niet ze worden allemaal in elkaar gezet door PSA in Frankrijk, BMW heeft ze wel mee samen ontwikkeld, maar PSA stond in voor het industrieël platform. PSA is trouwens één van de grootste motorenbouwers ter wereld ze leveren aan Ford, Volvo, Mazda, Citroën, Peugeot, BMW/Mini…..
Zo slecht kunnen hun motoren dan toch niet zijn, hé :?
1'er Reihe zegt
@Activa: aha, een Fransman in het Adac onderzoek, misschien zijn ze dan toch objectief? :D maar je heb gelijk hoor, dat is een terecht voorbeeld die Picasso. Ik heb mezelf een beeld gevormd over Citroen door verhalen om me heen, daardoor zal ik er nooit een kiezen. Maar ik spreek niet uit eigen ervaring, en als het jou goed bevalt: super.
Ik heb niets gezegd over de motoren van PSA overigens, volgens mij zijn die prima. Ik haalde alleen de storingsgevoeligheid van Fransosen aan, en die reputatie hebben ze niet voor niets gekregen; maar nogmaals: hopelijk zijn ze inmiddels aan de beterende hand (ondanks dat een vriend van me slechts enkele maanden terug met zijn half jaar oude Peug 308 langs de A4 stond met storing)
Activa zegt
@1′er Reihe:
Hopelijk snap je de ironie (en men sarcasme) een beetje dat Adac onderzoek is nog geen sluitend bewijs dat de Picasso de meest betrouwbare is. Er staan genoeg (cowboy)verhalen over deze wagen op het internet, dus weerom???? Al is mijn vriendin al aan haar tweede Picasso toe, en yep zonder problemen. O, onlangs nog iemand gehoord die een massa miserie had met een Audi, ik wil daarmee maar zeggen dat er overal al eens wat mis kan gaan, ook bij dikke merken.
Timmie zegt
Niet te vroeg juichen! Het lijnenspel op deze concept is veel te radicaal, dus als er een seriemodel van komt, zal al het spannends wel weggegomd worden. Het wordt steeds handig gemaskeerd, maar ik probeer jullie nogmaals wakker te schudden: een concept is zo extreem om de aandacht te vestigen en het toekomstige productiedesign sneller te laten wennen! Om meer geld binnen te halen dus!
sander zegt
Hij ziet er nu niet uit!
Aston_Martijn zegt
hebben ze nou verschillende velgen ( lijkt zo ) ?
-niels- zegt
de eend en de concept? ja die wel idd :p
maar het heeft idd veel weg van een 2cv, met name de lijn van de charleston maar ook de dikkere voor en achterschermen.
hopelijk word het een waardige opvolger van de eend.
goedkoop en waarschijnlijk hybride. ze moeten onderhand wel.
Niels zegt
Hmm..slimme zet van citroen als ze inderdaad de 2cv nieuw leven in blazen. Kunnen ze de schuld afbetalen die ze hebben veroorzaakt door alle dealers in een nieuw jasje te steken. ben benieuwd!
Fbaskopru zegt
wat het ook mag zijn, hij heeft dikke velgen eronder zitten :D
Lotus-Omega zegt
kom op! ik rijdt zelf meerdre 2cv’s maar dit kan niet de nieuwe 2cv worden!! de vergelijking die Moovio geeft vind ik ook onterecht! de 2cv op de afbleeding is een “charleston” dat is een uitvoering en heeft verder niks met de carosserie te maken…
en laten we eerlijk zijn… hij jlijkt niet eens op de 2cv..!!