Blijkbaar zit niet iedereen in Japan te wachten op een elektrische koffiemolen of een PlayStation flipperkast met wielen, want de complete voorraad Chevrolet Camaro’s die aan het land werd toegeschreven is nu al uitverkocht. Moeten we er wel bij zeggen dat het slechts om een ruime 120 stuks gaat, maar toch.
Net als in Europa is er in Japan een selecte groep mensen die geen genoeg kan krijgen van Amerikaanse musclecars. De Ford Mustang en de Corvette deden het bij hen al erg goed, en ook met de komst van de Camaro zijn ze klaarblijkelijk erg gelukkig. De kopers van de Chevy zijn vooral mannen in de dertig en veertig die niet eens de officiële prijzen af wilden wachten, want deze worden pas in oktober bekendgemaakt. Er wordt geschat dat ze zullen variëren van een dikke €32.000 voor de V6-versie tot bijna €40.000 voor de V8. Nog altijd een stuk goedkoper dan hier dus… (via insideline)
JosJ zegt
Bumblebee!
C6_R zegt
Hulde voor die eerste zin! :lol:
Nu nog wachten tot ze wat vaker bij ons het straatbeeld komen verfraaien!
JPM zegt
Ik vind dit ook een redelijk leuke auto’s. Opzich is dat een wonder want Amerikanen hebben me de afgelopen 30 jaar niet kunnen bekoren. De achterkant is niet al te spectaculair en het interieur is even luxe als een Dacia maar verder is het zeker van voren een stoere auto om naar te kijken. Hopelijk kan hij ook nog een bocht om want dan is zo een auto voor die prijs het overwegen waard!
T-To-The-OM zegt
Wat een ontiegelyk lelijke auto is het zeg, Ik kan serieus niet snappen dat mensen dit hok mooi vinden. Alsnog wel een echte muscle car en een lekker blok maarja.. Het eerste oog gaat toch naar het uiterlyk he
jan1666 zegt
en als je m nou met schade importeert?die schade is dan bijv aan een paneel wat makkelijk en goedkoop te vervangen is. of een paneel van een andere wagen vervormen, ander raampje erin en de koplampen bvervangen en molle, kosten? 1000,-, winst? veel
Innokenty zegt
Wat zijn daat voor prijzen? Passat CC prijzen.
DAT zegt
Uitverkocht in Japan. Werkelijk elke strohalm wordt tot goed nieuws gebombardeerd tegenwoordig.
Maar het is inderdaad een fraaie. Bijna alle muscle-cars uit de VS zien er tegenwoordig goed uit. Dat is een heeeeele lange tijd wel anders geweest. Wat een bagger was dat.
Jesper zegt
32 tot 40k?!? :o
Daar heb je hier net een volaangeklede prius voor :shock:
VonStroke zegt
Das echt spotgoedkoop. Hebben die hap!
Erwin zegt
Ja en dat te bedenken dat ze in de USA 15000 dollar kosten….. mmmm en dan 40K euroos neer te hoesten,, is het overheids naaigevoel compleet.
Wel mooi zo’n Bumblebee in de schuur.
six-trey zegt
De japanse prijzen zijn even hoog als de belgische,
wel goed nieuws, blijkbaart zijn er toch nog mensen die liever met een echte auto rijden dan met een naai maschine, dat er in japan zo’n markt voor is verbaast mij niets de Japanse musclecar, Lowrider, Hot Rod scene is ook 1000 maal groter dan de Europeese maar dat wil niet zeggen dat de Camaro slecht verkoopt hier
sjaak1234 zegt
Er rijden trouwens sowieso best wel aardig wat niet Japanse auto’s rond in Japan. Dat verbaasde mij wel toen ik daar was. Je ziet idd ook relatief ”veel” amerikaanse auto’s al zijn dat dan wel meer de sport achtige auto’s. Hell, heb er zelfs een citroen BX en een 2cv gezien :P
ballenjongen zegt
Fraai maar technisch zwaar achterhaald als het nog een starre achteras heeft. Dan liever een Playstation flipperkast met dubbele draagarmen en multi-link ophanging!
RubenBaeten zegt
De Camaro heeft geen starre achteras, ballenjongen.
Bazanaka zegt
Die lompe houding ten opzichte van Japanse auto’s hier begint toch wel storend te worden.
Er zijn ook autoliefhebbers die wel van fantastische techniek houden en daar zijn de Japanners toch wel sterk in. Amerikanen hebben een historie van lelijke, onbetrouwbare rommel, op een paar mooie oude exemplaren na dan.
Ze hebben ook een motorinhoud van minstens 8 liter nodig om een auto een beetje vooruit te laten gaan. Stijl is bij de Amerikanen meestal ver te zoeken.
Maar goed, de meeste lezers hier zullen dit wel niet begrijpen..
cardesigner@USA zegt
@Bazanaka, de houding ten opzichte van Amerikaanse auto’s is veel slechter op deze site (op Ruben Baeten na dan). En Jezus Christus zeg! De Dodge Viper SRT-10 met 8.4 liter motor heeft anders wel een record op de Ring, en de GT-R zal dat niet snel gaan verbeteren.
six-trey zegt
@Bazanaka
de amerikaanse wagens hebben toch een betere historie dan japanse wagens, kijk maar eens naar die american classics auto’s uit de jaren 30-40-50-60 en begin de 70 die nog steeds opkunnen tegen hedendaagse auto’s die veel mooier design hebben dan gelijk welke nieuwe auto, noem mij een japanse wagen van voor 1990 die echt een klassieker is
en onbetrouwbaar? zeg nu eens zelf, wat denkje dat er eerst zal verslijten? een 1.6L 4 cilindertje dat altijd op hoge toeren moet draaien en die gekoppeld is aan onbetrouwbare electronica en turbo’s die maar een 10 jaar mee gaan of een 6L V8 die altijd op lage toeren draaid?
en lelijk tja ik vind elke japanse “tuner” van de civic tot de skyline stront lelijk, beauty is in the eye of the beholder
kempenaer zegt
Wat betreft techniek, kwaliteit, duurzaamheid en precisie, zijn bepaalde Japanse auto’s gewoon erg goed. Honda voorop.
Qua design is het vaak wat behelpen.
kempenaer zegt
“en onbetrouwbaar? zeg nu eens zelf, wat denkje dat er eerst zal verslijten?een 1.6L 4 cilindertje dat altijd op hoge toeren moet draaien en die gekoppeld is aan onbetrouwbare electronica en turbo’s die maar een 10 jaar mee gaan of een 6L V8 die altijd op lage toeren draaid?”
ALs je het zo stelt dan zou je verwachten dat het hoogtoerige, 1,6 liter grote, 4-cilindertje van Japanse makelij het als eerste zal begeven, maar de realiteit is dat het net omgekeerd is.
Een 1,6 liter, 4 cilinder VTEC motor is onvoorstelbaar duurzaam, ondanks de gecompliceerde techniek en het hoogtoerige karakter van het blok.
KoguchiPower zegt
Waren er maar 120 besteld… Zegt dus eigenlijk nog niks…
Benz.. zegt
”Net als in Europa is er in Japan een selecte groep mensen die geen genoeg kan krijgen van Amerikaanse musclecars.”
Precies.. een ”selecte” groep mensen. Ik wil niet gelijk beweren dat dit ding slecht tot niet verkoopt maar met 120 aantallen in Japan is er toch niet gelijk reden tot vreugd?
Evengoed een mooi resultaat van GM! (dat mocht ook wel eens..)
Prisma zegt
Breng deze wagen met een min 160 pk V4 uit in Europa en je ziet er 1 staan op elke hoek van de straat. Hopelijk weten ze bij Chevrolet dat ze daar een parel van een wagen hebben zelfs vrouwen worden er wild van.
blokker5 zegt
doe dan toch maar een playstation flipperkast…
Freewarefreak zegt
Eens met Benz… Ben zo blij voor GM! Eindelijk weer een kasknaller. Heel de wereld loopt weg met dit model. Overal is het een verkoopknaller. Ik gun het ze van harte. Hoop dat GM er weer bovenop komt.
OT: Blijf er gek van… wat een mooie auto. Bumblebee I love you!
Japie zegt
TOP bak,…..serieus,…
KoguchiPower zegt
Wat een heerlijk suggestieve titel trouwens ook :D
Benz.. zegt
@Freewarefreak
Ze hebben het imo ook slim aangepakt. Want, mede vanwege de film ”Transformers” is de Camaro ongekend populair in the States. En dan nog iets: Het brandstoftarief is weer lekker laag dus gaat men ook met z’n allen aan de benzine slurpers.. (lees: Camaro, Ford Raptor and so on..)
Slimme zet van GM en dit verdienen ze ook!
James Hunt zegt
Wat een kansloze titel!!!
Yanken hebben waardeloze onderstellen,
interieurs waar je spontaan van begint te janken….
Onbetrouwbaar als de pest en een verbruik van een tank …..
tja je moet wat over hebben voor de looks.
Yanken lopen achter op het gebied van moderne autotechniek…
sterker nog bijna op elk punt lopen ze achter de feiten aan, prove me wrong!
@ jap haters :
Wat een rotzooi, gooi er een absurd idioot groot blok in en natuurlijk van 8 liter en natuurlijk gaat die bak als de brandweer over een rondje nurburgring.
(= overhyped circuit wat echt niet alles zegt!!) Rondje Tsukuba doen?
en een beetje NSX, Supra, RX-7 of Skyline zou al genoeg zijn om m te vernederen!!
Ohja al die bovenstaande auto’s zijn Japanse klassiekers van voor 1990,
op de honda na…ff dat je het weet :-)
Die bakken wat jij historisch noemt noem ik roestbakken…
Dat Jappen de ‘looks’ niet hebben van een Yank, prima, ben ik met je eens, Maar ga een Jap niet afkraken op het punt waar ze nu juist in uitblinken!!! en waar een yank nu net niet om bekend staat!
B-E-T-R-O-U-W-B-A-A-R-H-E-I-D.
Onbetrouwbare eletronica in een Jap?? Waarschijnlijk ben je in de war met een auto uit de VAG group.
Oh ja nog iets: gelukkig zijn de Japanners wél zo sociaal om zich wel met het milieu bezig te houden…supercar of niet!! Weet je wat de uitstoot van zo’n Viper is met een vrachtwagen blok????
Nee waarschijnlijk niet, want Yanken maken zich daar niet druk om, een GT-R stoot de helft uit van een Viper !!!!!
zie onderstaand artikel:
“Regelmatig horen we over de op handen zijnde olietekorten.
Gelukkig worden auto’s steeds zuiniger, zodat we het nog even kunnen uithouden met de voorraden die er zijn. Maar klopt dat wel?
Volgens wetenschappers van de Universiteit van Michigan zijn voertuigen
(in alle categorieën) in de Verenigde Staten de afgelopen eeuw niet veel zuiniger geworden. Michael Sivak en Omer Tsimhoni vergeleken het verbruik in 1923 met het verbruik in 2006 en kwamen tot de conclusie dat de efficiëntie in die ruim 80 jaar met een kleine 23 procent is gestegen. Reed een gemiddeld voertuig in Amerika in de jaren twintig van de vorige eeuw 1 op 6, nu is dat 1 op 7,3. In 1973 was het verbruik van een gemiddelde weggebruiker zelfs ongunstiger dan dat aan het begin van die eeuw: 1 op 5,1. Maar door de oliecrisis in de jaren zeventig werden producenten gedwongen maatregelen te nemen. Het gevolg was dat auto’s en vrachtwagens snel zuiniger werden: zo’n 40 procent in twintig jaar tijd. Maar sinds de jaren negentig is de efficiëntie met slechts 2 procent toegenomen.
De prestaties van de Amerikaanse slurpers steken schril af tegen Europese en Japanse auto’s, die overigens ook hun weg hebben gevonden naar de VS. De zuinigste auto uit de Japanse garages was in 2007 de Toyota Prius (hybride) met een verbruik van 1 op 23,3. Helaas hebben de wetenschappers geen data gebruikt van na 2006; misschien zou het beeld daardoor iets rooskleuriger worden”
Das gewoon te triest voor woorden anno 2010!!
het leuke is, ik rij niet eens in een Jap :-)
RubenBaeten zegt
@James Hunt: Zo!
VermyK zegt
Nou Nou! Er zijn hier dus echt mensen die zich echt druk maken om de commentaar van anderen! Wel de economie draait gewoon rond koning auto. Kan je maar beter met een vette bak rondrijden,niet dat de camaro zó vet is maar lijkt me best wel ok. Heb al in het echt (jawel) gezien en zonder meer draai je toch spontaan even je hoofd om als ie komt voorbijgeroffeld.
lincoln zegt
amerikaanse auto,s zijn het slechste wat de wereld te bieden heeft ..
goeie zaak ..
alsjeblieft houden zo ..
nix meer aan doen ..
believe the hype .. want dat is de waarheid ..
Bob zegt
@Erwin De camaro kost echt geen 15k hier hoor. 23.000 dollar begint het basis model.
@James Hunt … gelukkig heb je nooit files in Nederland en kun je altijd gebruik maken van de prestaties. Ik heb begrepen dat je nog betere zuinigheid krijgt als je je auto verkoopt en met het openbaar vervoer gaat rijden.
Een van mijn auto’s die in de VS gemaakt is rijdt zuiniger dan een Jap, maar gelukkig hebben we allemaal nog het recht om onze eigen auto’s te kopen :)
Rob USA zegt
Kwamen er maar 120 naar NL, die zouden het straatbeeld hier behoorlijk opvrolijken tussen de door de Nederlanders zo geliefde Polo’s, Twingo’s, Kadetjes, Golfjes enz enz
@Six trey: Kan jij geen V8 beschikbaar stellen voor een filmpje?? Dan kom ik ook wel even in B langs!
Benz.. zegt
@lincoln
”amerikaanse auto,s zijn het slechste wat de wereld te bieden heeft ..”
Maar wel ”lincoln” als username gebruiken.. ;)
Rob USA zegt
@Bob: Zie je ze al wat vaker rijden in jou buurt?
Kom jij of een andere Nederlandse collega nog ooit eens terug naar NL? Neem er dan maar ééntje mee terug voor mij! :)
Bob zegt
@benz .. ben jij dan nog zo trots op wat Benz in het laatste deel van de jaren 90 heeft gebouwd? ;)
corvette z06 zegt
@ jpm ga asjeblieft terug naar je hol waar je de laatste 10 jaar niet meer ben uit geweest met je bochten opmerking .
Rob USA zegt
@Benz: Het is sarcastisch bedoeld. :)
En ik moet hem gelijk geven, hoe meer mensen USA cars slecht/lelijk vinden des te exclusiever blijven ze ! En voor de auto’s die Lincoln wil zal dat ook alleen maar de prijs opdrijven. :)
Rob USA zegt
@JPM: Leren stoelen met mooie stiksels in een Dacia ?? En dat design in een Dacia ?? Nostalgische meters in een Dacia ?? Stoelen die goede zijdelingse steun geven in een Dacia ??
Veel plezier in je Dacia !
lincoln zegt
@Benz ..
voor de fijn besnaarde fags die nederland rijk is en al janken als ze een piepje/kraakje horen ..
en pijn in hun rug krijgen omdat er een knopje die ze toch nooit gebruiken niet direct binnen handbereik is ..
is een amerikaanse auto het slechtste wat je kan overkomen ..
bijkomend voordeel is dat je onbeperkt mag klagen over “bezineslurpers” en tegelijke tijd om het hardst schreeuwen dater een V10 in de nieuwe M5 moet komen ..
Bob zegt
@RobUSA .. ik zie ze regelmatig .. maar ik zie eigenlijk de nieuwe Challenger meer. In het echie is de Camaro stukken mooier dan op foto’s moet ik toegeven. De locale Chevy dealer heeft er een stuk of 2 staan. Die gele kleur maakt me trouwens niet zo warm .. zou ik liever rood of zwart kiezen.
lincoln zegt
en trouwens .. dat gezeik over “slechte periodes” moet ook maar eens afgelopen zijn ..
elke fabrikant heeft wel een slechte periode gehad ..
maar elke fabrikant die bestaat heeft bestaans recht ..
en dat hebben ze zelf verdient ..
(behalve NedCar .. want die kan toch niet failliet) ..
lincoln zegt
@RobUSA ..
Ted v/d Lans heeft zojuist de eerste binnen ..
zit bij je in de buurt als het goed is ..
(bron KR8 cruise magazine) ..
Benz.. zegt
@Bob
Leuk dat je het vraagt..
Nou, te beginnen bij de Mercedes S-klasse W140. Het klinkt misschien raar in jouw ogen maar ik vind hem mooi. Velen vinden het een vierkante hoerensloep maar ondanks het hoekige design is het een indrukwekkend mooie klassebak. Uiteraard kon je hem bestellen met een waslijst aan goodies, opties en andere speeltjes. Maar.. hij raakte duidelijk verouderd en toen uiteindelijk was het W220-model aan zet. In mijn ogen nog steeds de mooiste S-klasse ooit. (Ikzelf bezit een full-option S500 W220 ..) :)
Als je het hebt over de E-klasse W210 in de jaren 90, dan deel ik geheel jouw mening. Te bollig, te saai en een gemiddeld design waar ik niet warm voor liep/loop. Hetzelfde geldt voor de C-klasse toendertijd.
Nee, ben lang niet fan van elke Benz, maar wel van de meesten. (ook klassiekers als de 300 SL of de SEC modellen.
@Rob USA
Toch wel sarcastisch? Pff, gelukkig. :)
En het is gewoon bullshit als men zegt dat de hedendaagse Yanks geen bochten kunnen nemen. Die tijd is voorbij.. Echter, ik ben geen fan/voorstander van het design. Enkel de 300C van Chrysler, de Nitro en Challenger van Dodge én de nieuwe Ford Mustang vind ik auto’s met een klasse design. Volkomen smaakgericht, want jij zal zeggen dat Amerikanen wél mooie auto’s bouwen.
six-trey zegt
@James Hunt
als je gaat bleiten om dat het interieur van amerikaanse wagens wat minder is kijk dan ook eens naar de prijs/pk verhouding bij jappen en amerikanen
en betrouwbaarheid ik weet dat 50 jaar oude primitieve V8 blokken nog steeds perfect draaien, en dat je bij nieuwe nissans na 2 jaar al last krijgt van roest op je auto dat is toch een probleem dat de amerikanen niet hebben waarschijnlijk om dat ze geen auto’s kunnen bouwen? Je kan mij echt niet wijsmaken dat amerikaanse auto’s onbetrouwbaar zijn of dat jappen betrouwbaarder zijn.
het enige waar ik je gelijk in kan geven is dat amerikanen meer vervuilen maar verbruik kan mij echt niets geven, ik betaal liever 50 europ per maand meer aan benziene en dat ik relaxed kan cruizen met een prachtig motor geluid en zachte ophanging dat dat ik goedkoop kan rijden in een steen harde, 2cm grote naaimachine dat amper lawaai maakt
@Rob USA
ik ben sold out heb geen enkele mustang, camaro, challenger meer staan tja het is crisis he :P binnen 4-6 weken krijg ik een nieuwe lading chevy’s ik zal dan een link van een filmpje posten ;)
Bob zegt
De SL uit die periode vind ik persoonlijk beter, maar de W210 is niet alleen saai, maar heeft ook alleen maar problemen.
De Nitro is trouwens niks maar zoals je zegt .. smaken verschillen. Auto’s in de VS zijn noodzaak en daarom vaak wat meer ‘practisch’ gestyled.
Bob zegt
@Six-trey … hier kun je nog wat vinden voor je collectie ;)
http://www.parkplaceltd.com/inventorydisplay.aspx?brw=collectibles&s=collectibles
lincoln zegt
@Bob ..
kan jij me aan een internet-site helpen waar ze veel jaren 50/60 spul aanbieden ??
liefst een beetje restauratie projecten .. bvd ..
Frankypanky zegt
Wat een gel*l om “Jappen en Yanks”!
Hoezo ‘jappen’ roesten na twee jaar? In welke tijd leef jij? Bedoel je dan ook ‘jappen’ die in Amerika gemaakt zijn??? :roll:
Hoezo USA-motoren zijn onbetrouwbaar? Een lekker laag toerental zorgt juist voor weinig slijtage. Het is eerder de onbekwaamheid van veel eigenaren, dat zo’n auto kuren vertoond.
En dat een USA-auto een hoog verbruik heeft klopt ook niet. Met een C5 reed ik ooit 1 op 12 op de snelweg (120 km/u bij pakweg 1400 rpm)!!!
Iedereen heeft nu eenmaal zijn/haar voorkeur. Ik heb er maar 1 (wens). Het moet een dikke, betrouwbare V8 zijn.
Of dat dan uit Nippon komt of USA zal mij een biet wezen!
On Topic; Ik ben blij dat men weer ‘echte’ USA-auto ’s bouwt, hoewel dat min. 10 jaar te laat is.
Bob zegt
De eerste is de grootste toch wel … de rest een beetje kleinere dealers die spul zouden kunnen hebben.
http://www.autotraderclassics.com/
http://www.classiccarprojects.com
http://www.daves-classic-cars.com
http://www.oldride.com
lincoln zegt
@Bob .. thanks dude ..
ik heb sterk het gevoel dat ik aan een 57er Olds moet klooien ..
heb dat gevoel wel eens vaker ..
en heb ervaren dat ik dommer/zwakker ben dan mijn oer-gevoel ..
six-trey zegt
:lol: @Bob
wat een overpiced site die http://www.parkplaceltd.com/inventorydis… ik kan aan al de wagens die daar op staan graken voor 1/4de van de prijs er staan wel een paar prachtige exemplaren tussen ;)
Bob zegt
six-trey … Park Place is een zeer dure zaak ja. Ze zitten ook echter aan de overkant van de Rolls en Lambo dealership hier. De meeste auto’s zijn echter gerestaureerd tot topniveau.
Benz.. zegt
@Frankyspanky88
Precies, voor elk wat wils..
Mijn voorkeur ligt trouwens ook bij de achtcilinders.
James Hunt zegt
@ bob als je goed leest heb ik het niet over de koper maar over de fabrikant,
wat je koopt zal mij een worst wezen.
Ik probeer alleen duidelijk ze maken dat ze best milieu vriendelijker mogen worden anno 2009, dat jij daar geen %^& mee te maken hebt zegt meer iets over jou…
@ Six-Trey
klopt als een bus dat pk/prijs verhouding erg voordelig is….
daarvoor rij ik motor!
Je hebt een Yank die zuiniger is dan een Jap…..
kan best kloppen, een 350Z verbruikt idd meer dan een Neon of PTCruiser hahaha :-)
Ochja ieder zn ding,
als iedereen hetzelfde mooi zou vinden zou het ook zo saai worden…
ik vind ze in ieder geval 3 x niets!!
Maar stijl hebben ze zeker…
Rob USA zegt
@Lincoln: Ik weet het maar hij zal niet zo happig zijn om hem even voor een ritje klaar te zetten . Ik ken hem en heb ooit een Chevy van hem gekocht, maar hij weet ook dat ik mijn laatste aanwinst zelf heb gehaald.
Vuurman in R’dam heeft er ook al één staan en ben al wezen kijken maar ik wacht toch echt op de convertible.
@Benz: Ik vind zelfs niet alles mooi maar wel veel!
Zo kan ik als ik er op vakantie ben gerust een stoeltje langs de weg zetten en veel kijk/luister plezier hebben dat ivm kijken naar het NL wagenpark! :)
@Six trey: Als je weer wat SSjes binnen krijgt en ik zou een stukje mogen sturen laat het me zeker weten ! :)
Rob USA zegt
@James hunt:Met een slecht onderstel en alleen maar een absurd dik mototblok rij je echt geen top ringtijden !
Als je nog dit toevoegd aan jou zin : “Maar stijl hebben ze zeker…”
Mooi geluid/ veel powerr/exclusief en apart in NL/ veeel pk’s die toch betaalbaar zijn en je hebt de meeste punten om USAcarlover te worden/zijn!!!
Benz.. zegt
@Bob
Hetzelfde gold voor de type 400 modellen van de S-klasse en M-klasse. Gaven ook alleen maar problemen, vooral op elektronisch gebied mankeerde er van alles.. Wat jammer is, want qua motorisoring zat men goed met 250 paardenkrachten uit de V8 diesel..
James Hunt zegt
@ FrankypankyV8; sorry maar jij verkoopt nu echt kul …..
“een yank is niet onzuinig omdat je ooit met een citroentje onzuinig hebt gereden op de snelweg” (??????) ok….. deze logica ontgaat mij volledig!!
niemand roept hier trouwens dat hét V8 blok onbetrouwbaar is….
maar volgens mij heb je nog 101 zaken nodig om een auto te laten lopen,
Mijn inziens hebben de Jappen dit kwalitatief aanzienlijk beter voor elkaar dan de Yanken.
maar je hebt gelijk voor ieder wat wils…
six-trey zegt
@James Hunt
een C5 is ook een chevy :P
cardesigner@USA zegt
@James Hunt, een Veyron heeft een 8 liter motor en die heeft geen baanrecord op de Ring. Dus jouw “theorie” klopt niet. En dat Jappen wel zo milieubewust zijn, hahahaha! Japan vermoordt de meeste walvissen per jaar “voor de wetenschap.” En auto’s gebruiken echt niet alle olie hoor, hooguit 10% ofzo. Het Prius-verbruik klopt niet en jouw reactie is te triest voor woorden.
Benz.. zegt
Wel frapant dat men altijd ”de Ring” moet noemen..
(Wie heeft trouwens een overzicht van alle Ringtijden voor productieauto’s..?) ;)
six-trey zegt
@Benz.. neer maar ik heb ooit eens een lijst tegengekomen van alle productie wagens hun quarter mile tijd de veyron stond niet eens in de top 10 en de 1 en 2de plaats werd gedeed door de 1969 Dodge Charger Daytonna en 1970 Plymouth Superbird
S2000 zegt
Het wordt weer eens tijd voor een wereldoorlog …
Benz.. zegt
@sixt-trey
Met alle respect.. denk je nou werkelijk dat een Veyron op de quarter mile (ong. 404 meter) wordt ingemaakt door een Charger of Superbird?
Nope, de Veyron eet ze op. Is totaal geen schande aangezien het in de verste verte geen concurrenten zijn. Het is dan ook totaal geen vergelijk.
Het kan verklaarbaar zijn..
Ten eerste kon het een lijst zijn waarin enkel de muscle-cars werden genoemd of de auto’s die jij noemde zijn zwaar overpowered getuned.
Maargoed, Ami’s uit de jaren 60-70 kunnen mij het meest bekoren. Namen als de Challenger, Charger, Cuda and so on zijn legendarisch en worden of zijn al gereincarneerd..
ff oftopic:
Kan het kloppen dat de M3 CSL een tijd van 7:50 heeft afgelegd op de ring?
Benz.. zegt
@S2000
O ja? Grapje zeker..
lincoln zegt
@2000 ..
inderdaad .. en dan die 120 Camaro,s van de Jappen afnemen ..
je hebt echt een sterk argument ..
oorlog is tenslotte het antwoord op alles ..
w0o0dy zegt
@JPM: uit de vergelijking van een aantal leuke auto’s op laguna seca blijkt dat de mustang GT500 duidelijk beter de bocht door wil dan de camaro. De onafhankelijke achterwielophanging werkt goed maar de voorkant onderstuurt nogal veel. Maar goed een beetje tuning met wat stabi’s, veren, dempers en de uitlijning en het zal een stuk beter gaan….
Prisma zegt
Mijn grootvader zijne eerste Toyota was nen crown, hij heeft er 500 000 kilometer mee gedaan, zonder vernoemingswaardige problemen. Toyota heeft dan ook mijn grootvader een nieuwe wagen aangeboden voor zijn crown. Japaners zijn dus betrouwbaar, ook een reden waarom ze zo geliefd zijn in landen waar het economisch minder gaat en waarom je daar net geen Amerikaan ziet rijden.
@six trey, “noem mij een japanse wagen van voor 1990 die echt een klassieker is”
Toyota GT2000 die ook in een James bond film te zien was.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_2000GT
Toyota celica Carlos Sainz (als ik me niet vergis is die van 1992).
JPM zegt
@ corvette z06
Rustig jongen, adem in en weer uit. Ik zeg niets over het bochtenwerk, alleen dat als het goed is dat zo een auto het overwegen waard is. Beter lezen en minder fanboy uithangen.
JPM zegt
@ W0o0dy
Ik vind de Camaro een stuk beter ogen dan de Mustang. Die lijkt lomp en zwaar. Ik heb in geen van beiden gereden dus over het bochtenwerk kan ik niets zeggen maar als het in orde is, dan is de prijs erg scherp.
RubenBaeten zegt
@Bob: Ik word hebberig van die Park Place site…
Hoe geweldig is dit wel niet: http://www.parkplaceltd.com/inventoryDisplay.aspx?s=collectibles_detail&year=1966&make=Chrysler&model=Imperial%20Crown&inv=282&vin=YV43J63106480&total=39&pos=13¤t=1&size=50
lincoln zegt
@Ruben Beaten ..
check die http://www.classiccarprojects eens uit ..
zoveel ouwe meuk voor de oud-ijzer prijs ..
word je helemaal vrolijk van ..
w0o0dy zegt
@JPM & others… video van Motortrend met de camaro op Laguna seca
http://www.youtube.com/watch?v=TAb-zh_BVdc
w0o0dy zegt
Mustang Challenger en camaro
http://www.youtube.com/watch?v=as2erdrkQbI
Frankypanky zegt
@James Hunt,
Wie is hier de sukkel.
Alsof zo’n k*lere Citroen C5 1400 rpm draait bij 120 km/u!!!! Bah, ik spuug op die Franse ‘dingen’!!!
Wel blijven opletten knul!
cardesigner@USA zegt
@Prisma, in landen waar het economisch minder gaat rijden anders ook veel HUMVEES en G-klasses rond ;D
cardesigner@USA zegt
;) :D
ballenjongen zegt
Goed, dus de Camara heeft geen starre achteras. Maar technisch vernuft is het niet. Geen Vorsprung durch Technik en daarom geen Freude am Fahren. Zonder Power of Dreams, weinig Pursuit of Perfection. :)
clubbtraxx zegt
Zeg ballenjong, leuk gevonden, maar ik weet heel en dan ook heel erg zeker dat er meer Freude Am Fahren in de camaro zit dan een willekeurige beemer voor hetzelfde geld…
Daarbij komt nog dat ie in elk geval een heel stuk mooier is dan de meeste auto’s van de merken die jij kennelijk aanhangt.
Als ik er het geld voor vrij had dan kocht ik een zwarte SS ;-)
lincoln zegt
@ballenknullie ..
da,s een knap stukje marketeers napraten ..
en jezelf nationaal voor sulletje zetten ..
RenesisHP zegt
@six-trey.
Ooit van de Mazda Cosmo gehoord?
Prisma zegt
@cardesigner@USA, lol
lincoln zegt
@Six-trey .. ik denk dat je de Japanse industrie een beetje erg onderschat ..
ballenjongen zegt
@clubtraxx
Filmpje gepost door W0o0dy van Motortrend met de Camaro op Laguna Seca al gezien? Weinig Freude am Fahren als ik het zo hoor.
@lincoln
Ach wat erg! Het is hier ook zò serieus hè (ironie)
six-trey zegt
@lincoln
ik onderschat de japanse industrie niet ik weet gewoon zeker dat 99% van alle japanse wagens nooit de reputatie, legendarische status,… zullen krijgen dat 70% van alle amerikanen uit de jaren 60 hebben
en als het op betrouwbaarheid aankomt dat de meeste amerikaanse V8s nieuw of oud onverwoestbaar zijn
Bob zegt
@ballenjongen … met file geen snelheid. Al dat power en vorsprung of freude is zoek als je morgen weer in de file staat naar je werk.
@rubenbaeten .. dat is niet zo’n heel erg speciaal model, maar wel je de juiste prijs :)
RubenBaeten zegt
@Bob: Inderdaad geen te gekke prijs, Imperials zijn nog altijd een stuk zeldzamer dan Cadillacs of Lincolns. En dit model heb ik altijd briljant gevonden.
Rob USA zegt
@Wooody: Leuke filmpjes,maar bij de eerste vergelijken ze hem met de $20.000 duurdere GT500, voor dat geld haal je die onbalans er wel uit denk ik en heb je nog $6995,00 over om er een turbo op te zetten die 750PKtjes levert(zie laatste art. Camaro5.com :) )
Rob USA zegt
@ballenjongen: Een Camaro is, filmpje 2:”out of the ordinairy” en “most memberable interieur” Dat kan je van jou grijze merkjes niet zeggen.
Henk zegt
@six-trey
als jij werkelijk gelooft dat amerikaanse motoren degelijker en betrouwbaarder zijn dan Japanse, dan moet je misschien eens een pilletje nemen dat ik ook weleens aan Laurens aanbeveel. Wat een leugens zeg….
Rob USA zegt
P.S @ Wooody: En het scheelt ook nog eens een 100pktjes!
w0o0dy zegt
@Rob USA: Ja die Mustang is een veel duurdere auto en voor het geld krijg je die Camaro ook wel op order denk ik, maar toch…. DIE mustang gaat wel echt beter de hoek om ondanks starre as (overigens kan het wel eens zo zijn dat de onafhankelijke achterwielophanging van de Camaro in feite te goed is in verhouding met de voorkant…)
De Camaro vind ik op zich wel iets mooier en de basis lijkt goed… dus vooral ff bijpunten met behulp van een specialist die weet wat ie doet.
RubenBaeten zegt
@lincoln: Wat ik nou weer tegenkom… Iets voor jou?
http://sfbay.craigslist.org/sby/cto/1330138108.html
Rob USA zegt
@Wooody:Daar zeg je wat:”met behulp van een specialist die weet wat ie doet.” Dat is het enige waar je als USAcarlover tegenaan loopt hier in NL, de te beperkte kennis van de meesten hier. Dus moet ik de USA sites vollop blijven volgen.
Rob USA zegt
P.S.@Wooody: Maar idd die GT500 mag er idd ook best zijn na alle negatieve berichten van de vorige generatie.
En wat de Camaro betreft is hij idd iets mooier maar vooral beter.