Nadat we een paar weken geleden de gefacelifte Audi Q7 lieten zien willen jullie er natuurlijk allemaal een kopen. Hoeveel centjes je daar precies voor moet meebrengen heeft Audi zojuist laten weten.
De goedkoopste Q7 staat op je oprit voor €75.900. Je hebt dan een 3.6 FSI quattro te pakken, een benzine-V6 met 280 pk. Wil je de 4.2 FSI V8 met 350 pk, dan ben je minimaal €101.900 kwijt.
De diesels beginnen bij de 3.0 TDI quattro (240 pk), die €76.900 moet opbrengen. Van deze zescilinder is er ook een ‘clean diesel’-versie met evenveel pk’s, die kost €2.000 meer. De 4.2 TDI V8 brengt 340 pk in het spel voor een sommetje van €103.900. Ten slotte is er de beestachtige 6.0 V12 TDI, daarvoor moet je €184.500 meebrengen.
De nieuwe Q7’s zitten wat rijker in hun standaarduitrusting dan hun voorgangers, met bijvoorbeeld een automatisch dimmende binnenspiegel, Xenon Plus met LED’jes, een comfort-middenarmsteun en elektrisch inklapbare buitenspiegels. Voor €6.900 kun je bovendien het Pro line-pakket bestellen, met leer, verwarmde voorstoelen, MMI navigatie, volautomatische airco met vier zones, Parking Plus en cd-wisselaar. Achtcilinders krijgen bovendien een elektrische kofferklep en voorstoelen met geheugen.
Vind je dat niet voldoende, breng dan €11.900 mee voor een Pro line Plus-pakket. Hiermee is alles nèt een tandje luxer: MMI navigatie Plus, Parking Advanced en Adaptive Light met trixenon. Kies je voor acht cilinders dan krijg je wederom een bonus: Adaptive Cruise Control, Side Assist en Lane Assist.
Vernieuwde Audi Q7: de prijzen
• Leverbaar vanaf € 75.900
• Standaarduitrusting nog completer ten opzichte van voorganger
• Ook leverbaar in Pro Line- en Pro Line plus-uitvoeringLeusden, 6 mei 2009 – Deze zomer start de levering van de vernieuwde Audi Q7. Het nieuwe model valt op door een subtiel gewijzigd uiterlijk, zuiniger motoren én de beschikbaarheid van de clean diesel-uitvoering met de schoonste dieseltechnologie ter wereld. De vernieuwde Audi Q7 is leverbaar vanaf € 75.900 ( Audi Q7 3.6 FSI quattro). Alle modellen zijn ook leverbaar in de extra luxueuze Pro Line- of Pro Line plus-uitvoering.
De vernieuwde Audi Q7 wint dankzij gerichte uiterlijke wijzigingen nogmaals aan dynamiek, alle motoren zijn nog zuiniger dan voorheen en de standaarduitrusting is verder uitgebreid. Zo beschikken alle nieuwe Audi Q7-modellen nu standaard over een automatisch dimmende binnenspiegel, Xenon plus-verlichting (inclusief LED-dagrijverlichting), een middenarmsteun van het type comfort en elektrisch inklapbare buitenspiegels.
Brede keus
De vernieuwde Audi Q7 is er met een ruime keus uit benzine- en dieselmotoren. Het benzinegamma start met de Audi Q7 3.6 FSI quattro (206 kW/280 pk). Dit zescilindermodel staat in de prijslijst voor € 75.900. De Audi Q7 4.2 FSI V8 quattro (257 kW/350 pk) staat te boek voor € 101.900. Het dieselprogramma begint met de Audi Q7 3.0 TDI quattro (176 kW/240 pk) voor € 76.900. De zeer efficiënte Audi Q7 3.0 TDI clean diesel quattro (176 kW/240 pk) met de schoonste dieseltechnologie ter wereld staat in de prijslijst voor € 78.900. Vervolgens is er de Audi 4.2 TDI V8 quattro met 250 kW/340 pk. Dit model is verkrijgbaar vanaf € 103.900. Het absolute topmodel, de Audi Q7 6.0 V12 TDI quattro, kost € 184.500.
Nog meer luxe: Pro Line en Pro line plus
Alle Audi Q7-modellen – met uitzondering van de Q7 V12 TDI – beschikken standaard over een zeer complete standaarduitrusting. Deze is met de Pro Line- en Pro Line plus-uitvoeringen verder te individualiseren. De Pro line-uitvoering biedt de volgende aanvullingen op de standaarduitrusting: MMI Navigatie, volautomatische airconditioning met vier klimaatzones, Audi parking plus, telefoonvoorbereiding, CD-wisselaar, Audi Music interface, lichtpakket, Bose Surround Sound, lederen bekleding en verwarmde voorstoelen. Voor de achtcilindermodellen komen daar nog de volgende items bij: een elektrisch bedienbare achterklep (open/sluiten), geluidsisolerend glas, elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie en lederen ‘Cricket’ bekleding. De meerprijs voor de Pro Line-uitvoering bedraagt in alle gevallen € 6.900.
Voor nog meer luxe zijn er de Pro Line plus-uitvoeringen van de Audi Q7. Pro Line plus staat voor alle elementen van de Pro Line-uitvoeringen, maar dan aangevuld met de volgende extra’s: MMI Navigatie Plus, Audi Parking System advanced, Adaptive Light met Tri Xenon verlichting en automatisch dimmende buitenspiegels met geheugenfunctie. De achtcilindermodellen krijgen in Pro Line plus-uitvoering bovendien standaard de beschikking over Adaptive Cruise Control, Audi side assist en Audi lane assist. De meerprijs voor de Pro Line plus-uitvoeringen bedraagt € 11.900.
De vernieuwde Audi Q7-modellen zijn vanaf heden te bestellen.
tss68nl zegt
Ik blijf het weggegooid geld vinden zo’n Q7. Je moet em eens van binnen bekijken, niet ruimer dan een A6 zullen we maar zeggen.
Ik wilde afsluiten met iets positiefs….maar kan niets bedenken? ;)
Laue zegt
De V12 TDI wil ik graag een keer rijden of de R8 V12 TDI. helaas het geld er niet voor, maarja daar zullen vast meer mensen last van hebben.
dure bak, laat zien dat je wel aardig geld heb. zal wel als patserig bestempeld worden :P
DRIVR zegt
Zijn die structurele blutsen in de zijdorpels om het logge silhouet te camoufleren?
Verder sluit ik mij aan bij bovenstaande comments;
als ik een boot wil, da ga ik wel voor mijn vaarbewijs.
Den zegt
tri-xenon? het blijft een lelijk apparaat, hoe vaak je ‘m ook facelift.
mrp zegt
Wat is trixenon eigenijk? Dimlicht, grootlicht en ???
Crosscabouter zegt
Sinds wanneer pompen ook personenauto’s ‘AdBlue'(zie foto 11)? Ik dacht dat alleen vrachtauto’s dit deden. (al komt de Q7 wat formaat redelijk in de buurt ;))
SjoerdV zegt
@ mrp
en stadslicht?
Eric zegt
@tss68nl,
Een positieve noot. In België kost ie een pak minder!!!!
RenesisHP zegt
Ik kom net een ton te kort om dit slagschip te kunnen betalen. Jammer.. Ik had wel zin om een BMW M5 te pesten
tss68nl zegt
@SjoerdV
Ja wellicht stadslicht inderdaad. Dat licht wat je in Nederland nooit mag gebruiken tenzij het in combinatie met je dimlicht is, waardoor het toch nauwelijks meer opvalt ;) Ok, als parkeerlicht dan…echter heb je dan ’s ochtends een platte accu door je xeon lampjes ;)
Ik dacht trouwens dat Audi veel meer op de LED toer was qua verlichting. Verbaast me dat ze dan het stadslicht niet in LED hebben uitgevoerd, zou energiezuinig zijn om als parkeerlicht te gebruiken.
matthijspr zegt
@SjoerdV
@tss68nl
Die LED lampjes zijn toch de stadslichtjes? Ik denk eerder dat ook de mistlampen/verstralers zijn uitgevoerd met xenonlampen
DavidZ zegt
Raar dat die 3 liter V6 met compressor (nog?) niet leverbaar is? In Amerika vinden ze de Q7 vaak sportief en compact overkomen tov hun Suburbans/Escalades/Navigators en Lexus LX modellen. De Audi lijkt me ook veel meer rijplezier bieden en stabieler bij een ongeluk omdat hij niet zo hoog is als die truck based SUV’s.
Pier zegt
Of misschien dimlicht, grootlicht en mistlicht voor?!? Lijkt mij eigenlijk logischer. Verder een lomp hok, koop liever een A6 Allroad :D
Laurens zegt
Ja, viel me ook op, dat AdBlue. De auto voor de wannabee trucker dan :lol:
Sorcerer zegt
Apart, dat tri-xenon. Dimlicht, grootlicht en stadslicht? Wel fel voor een stadslampje, doe dan gewoon een ledje, kun je hem tenminste ook een dag lang geparkeerd laten staan met stadslichten aan…
Mao zegt
@DavidZ
Zat ik ook al aan te denken, waarchijnlijk wachten ze tot de 4,0 tfsi, denk dat de huidige v8 te weinig koppel en vermogen levert tov van de 3,0 tfsi.
RenJie zegt
@tss68nl
helemaal gelijk, maar dat is wel bij meer SUV’s het geval.
Laue zegt
tri xenon? dimlicht,grootlich en de mistlampen mischien?
six-trey zegt
Heef mij maar een Escalade of Suburban, mooier design, meer ruimte binnen in, groter, grotere motor, meer PK en bijna de helft goedkoper
tss68nl zegt
@Laue
Dat is inderdaad waarschijnlijker ;) Of het 3e setje xeon is stiekem je remlicht ;)
sebastianchubasco zegt
premium merken hardst getroffen in de autoverkopen? ga zo door audi… “da gibt es kein substitut fur kubik inches” :lol:
Eric zegt
Je hebt dan een 3.6 FSI quattro te pakken, een benzine-V6 met 280 pk.
Rare zin ;)
Eric zegt
oeps, ik interpreteer de zin verkeerd. Het is wel een goede zin.
ManicManiac zegt
Heb onlangs een dagje noodgedwongen met een 3.0TDi Q7 van een ‘collega’ rondggetoerd en was eigenlijk heel aangenaam verrast. Op zich heb ik best wel een hekel aan SUV’s en stapte dus behoorlijk bevooroordeeld in het ding, maar al na een paar minuten kon ik niet anders dan tegen mezelf toegeven dat m’n vooroordelen behoorlijk ongegrond waren. De wagen rijdt echt heerlijk, zelfs sturen doet ie enorm goed, en dat voor zo’n bakbeest. Enkel het interieur is inderdaad vrij klein, of zo leek het tenminstte toch, heb niet echt gebruik gemaakt van de ruimtecapaciteiten van de Q7. Ook de motor past best wel, 240PK klinkt misschien wat weinig voor zo’n log ding, maar ie krijgt de Q7 zeker van z’n plaats. Nu, goede auto of niet, ik blijf toch nog steeds iets tteggen SUV’s hebben, enige verschil is dat ik nu geen plausibele argumenten meer kan bedenken over waarom ik er nu eigenlijk iets tegen heb. :)
BananaFlip zegt
Gewoon weer heel erg dik!
Die LED-mascara bij voor- en achterlichten is misschien een heel klein beetje overdone, maar dat is wel hip enzooooww… je weet toggggg…
En dat instap-V6je is natuurlijk niks, een echte Q7 draait op zes liter vervuilende diesel, zonder roetfilter en met Pro Line Plus enzo.
Hij heeft er wel een beetje een sexy uitstraling van gekregen, niet meer zo rauw en boos.
BananaFlip zegt
Overigens ook wel funny dat je net dat beetje extra krijgt bij een V8 t.o.v. zo’n miezerig V6je.
Dat is nog eens marketing ;) .
RippiN zegt
Voor €184.500 koop ik veel liever een R8. Iets minder praktisch maarja.
Henk zegt
ManicManiac schrijft:
6 May 2009 om 14:44
Heb onlangs een dagje noodgedwongen met een 3.0TDi Q7 van een ‘collega’ rondggetoerd en was eigenlijk heel aangenaam verrast. Op zich heb ik best wel een hekel aan SUV’s en stapte dus behoorlijk bevooroordeeld in het ding, maar al na een paar minuten kon ik niet anders dan tegen mezelf toegeven dat m’n vooroordelen behoorlijk ongegrond waren. De wagen rijdt echt heerlijk, zelfs sturen doet ie enorm goed, en dat voor zo’n bakbeest. Enkel het interieur is inderdaad vrij klein, of zo leek het tenminstte toch, heb niet echt gebruik gemaakt van de ruimtecapaciteiten van de Q7. Ook de motor past best wel, 240PK klinkt misschien wat weinig voor zo’n log ding, maar ie krijgt de Q7 zeker van z’n plaats. Nu, goede auto of niet, ik blijf toch nog steeds iets tteggen SUV’s hebben, enige verschil is dat ik nu geen plausibele argumenten meer kan bedenken over waarom ik er nu eigenlijk iets tegen heb.
—–
dit vind ik nog eens een eerlijke reactie; gewoon zelf eens kijken of je vooroordelen terecht zijn en dan een gefundeerde mening geven.
Deed iedereen dat maar eens die hier consequent een Prius of andere hybride auto, of een ander willekeurig automerk afzeikt, terwijl ze er nog nooit ingezeten hebben………
Citrofiel zegt
Dus niemand weet hier met zekerheid te vertellen wat trixenon inhoudt? Ik kan het ook al nergens vinden… Bestaat het wel? Misschien worden we er met zijn allen ingeluisd… :mrgreen:
orre zegt
tri xenon houdt in: grote lichten, dim lichten en mist lichten…
Chriss zegt
@ orre: klopt! Stadslicht is namelijk in de led ;) Xenon mistlampen zijn overigens best k*t voor je tegenligger, want zoals wel vaker schijnen ze tog feller en hoger dan de standaard mistlampen, dus je wordt lelijk verblind..
Project America zegt
@ six trey
Helemaal met je eens ;) alleen vergeet je dat de topmotorisering van de Q7 (V12 TDI) wel 500 pk uitpuft wat inhoudt dat hij meer pk’s heeft dan de amerikaanse SUV’s.
sebastianchubasco zegt
maar wel optimistisch blijven hoor… anders gaan de aandeelhouders janken en dan heb je echt een probleem….
sebastianchubasco zegt
@ruben beaten
hmm, deze 2 laatste comments waren eigenlijk voor de bmw string bedoeld…
my bad
Svenska_Aeroplan_AB zegt
‘Vernieuwde Q7’, laat me raden: ledjes en klaar?
Oh nee, ook nog een ‘comfort armsteun’…
Zo, ze hebben wel uitgepakt dit keer zeg!!
;)
six-trey zegt
@Project America
so what, De Escalade heeft een 6L V8, 400PK, en beter design en dat vanaf €70.000euro :D dat is minder dan de goedkoopste Q7
mashell zegt
Audi heeft zich er gemakkelijk vanaf gemaakt zowel bij de auto als het persbericht.
De clean diesel kost 2000 extra en dat kun je zien want TDI clean diesel staat met een sticker op het achterraam ‘?!? Armoe troef.
Uit het persbericht:
“Alle Audi Q7-modellen – met uitzondering van de Q7 V12 TDI – beschikken standaard over een zeer complete standaarduitrusting.”
Dus de Q7 V12 TDI heeft geen zeer complete standaarduitrusting??? Armoe troef.
RX-7owner zegt
Mazda CX-9
49.995 euro
3.7 liter V6 motor met 277pk
VivelaFRANCE zegt
@ six-trey,
ach, alles heeft zijn prijs. Mooie dingen zijn meestal iets duurder dan lelijke dingen ;)
…en trouwens waarom zou je ooit 70 mille aan een foute rappersbak uitgeven?!?
six-trey zegt
@vivelaFRANCE
Ik vind hem persoonlijk mooier dan de Q7, ik hou van hoekerig design :D
hij heeft een betere motor, is goedkoper en groter dus meer plaats binnen in, hij rijd super comfortabel. Geef toe een Escalade ziet er toch ruiger en indrukwekkender uit ook
en het grootste voordeel ze zijn verkrijgbaar met een kleine korte laadbak wat hun belastings vrij maakt :D
Waarom zou je dan nog een Q7 kopen? :P
en rappersbak tja ik ben persoonlijk een grote fan van rap dus ik zie daar geen probleem van in ;) en als Bruce Willis, Ice T, Fat Joe, Shaquille O Neal en Snoop Dogg er een hebben zal het wel geen slechte wagen zijn zeker :P
VivelaFRANCE zegt
@ six-trey,
Als je van rap houdt en je de Escalade een mooie auto vindt, dan vind ik dat prima. Ieder zijn smaak :) ! Maar persoonlijk zou ik eerder voor de Q7 gaan.
Ik vind ‘m niet per se mooi (die voorkant is véél te dik), maar wel móóier dan de Escalade. Allebei de motors zijn volgens mij wel prima. Dat de Escalade nóg groter is dan de Q7, vind ik negatief. De Q7 is al “huge” (laat staan groot genoeg), less is more en klein is fijn in dit geval. En eerlijk gezegd vind ik de Q7 er een stuk luxer uitzien, en hij zal vast ook een stuk beter afgewerkt zijn.
Maar goed, dat is mijn mening, ik zou zelf ook nooit de Q7 nemen. Te groot en te dik. Dan heb ik liever de Q5 of nog beter: de A6 Avant Allroad!
Rolf zegt
Als je om aandacht verlegen zit koop je dit.
Wat een lelijke bakken die Q7’s.
572 zegt
26.000 euro extra voor maar 70pk :s
Dan zet ik liever een andere chip/luchtfilter/uitlaat om dat te bereiken. Veel goedkoper.
CarWasher zegt
@ tss68nl
een Q7 is vet veel ruimer hoor;) dan een A6 en een A6 heeft al veel ruimte achter
verder is ie niet zo log, stel je eens voor dat je wat groots moet meenemen;) is wel praktisch, met een andere auto wordt dat gelijk met een aanhangertje
helooo zegt
geen negatieve of stomme reactie’s omdat je dit niet kan kopen !! audi heeft weer een super auto gemaakt !