Zo te zien is er inderdaad niks veranderd aan het vermogen: 485 pk en 588 Nm max koppel. Het gewicht is echter wel naar beneden gegaan. De SpecV weegt 1680 kilo, terwijl de standaard GT-R een gewicht van 1740 kilo heeft…
Hieronder de overige specs (via rocketpunch):
Nissan SpecV Main Specification:
Name and Type:
- Nissan CBA-R35
Transmission Type:
- Type GR6 Dual Clutch transmission
Dimension:
- Length x Width x Height (mm): 4650 x 1895 x 1370
- Interior Length X Width x Height (mm): 850 x 1475 x 1095
- Wheel Base (mm): 2780
- Track [Front] (mm): 1590
- Track [Rear] (mm): 1600
- Minimum Ground Clearance (mm): 110
Weight, Capacity:
- Curb Weight (kg): 1680
- Passenger Capacity: 2
- Gross Weight (kg): 1790
Performance:
- Turning Radius (m): 5.7
- Fuel Efficiency (Km/L): 8.3
- Fuel Saving Strategy: Variable Valve Timing
Drivetrain:
- Drive: 4 Wheel Drive
- Steering: Electronically Power Assisted Rack & Pinion
- Suspension: Front- Independent Double Wishbone
- Suspension: Rear – Independent Multi-Link
- Brake: Front & Rear – Ventilated Disk
- Tire [Front, Rear]: 255/40 ZRF20 (97Y), 285/35 ZRF20 (100Y)
Engine Specification:
- Engine: VR38DETT
- Type, Cylinder: DOHC, V6
- Bore & Stroke (mm): 95.5 x 88.4
- Displacement (L): 3.799
- Compression Ratio: 9.0
- Power: 357 Kw (485 PS) / 6400 rpm
- Torque: 588 N.m (60kgf.m) / 3200~5200 rpm
- Fuel Delivery System: Nissan EGI (ECCS) Fuel Injection System
- Fuel Type, Fuel Capacity(L): Premium unleaded, 74
Gear Ratio:
- First: 4.056
- Second: 2.301
- Third: 1.595
- Forth: 1.248
- Fifth: 1.001
- Sixth: 0.796
- Reverse: 3.383
- Final: 3.700
San Sebastiano zegt
Dat had ik niet verwacht. Minimaal 550 pk was logischer geweest…
Jan Rap zegt
Hmmpf, niet zoveel bijzonders dit. Doe mij de gewone maar!
Dat wijnrood met zwart en carbon is trouwens wel heel vet!
Jaapschaap zegt
Ik vind het matig van het vermogen, enkele tunerts blaffen er zo honderd pk meer uit…
Webber zegt
Scheelt weinig inderdaad.
Als je er een dik persoon in zet, zal hij dus weinig van de upgrade merken. ;)
RenesisHP zegt
“Turning Radius (m): 5.7”
Ja daaag. Dat lukt je met een Mini misschien net.
De rx8 heeft een draaicirkel van minimaal 11m. Dit ding zal dat echt niet veel beter doen.
Breinstein zegt
joepie 80 kilo minder, daar doen we het voor! flikker op man, dit is de term specV niet waardig.
rotorhead zegt
@mx5/rx8bezitter: Er staat dan ook dat het de radius is..
Breinstein zegt
sterker nog, het gaat om maar 60 kilo.
Stephan zegt
Uiteraard zullen er wat dingen nog scherper zijn gesteld, maar de gewichtsbesparing lijkt me sumier. Vraag me af hoe dit wordt ingezet op de markt. Bedoel de gewone versie is al uiterst goed, ben je meer van het hardcore werk dan ben je beter uit bij een japanse tuner dan met deze versie denk ik. Per bodypanel moet wel tussen de 5-10 kg gewonnen kunnen worden door gebruik van carbon toch? Achterbankje eruit, titanium uitlaat en je hebt denk ik wel meer dan 60 kg bespaard..
Robertovicioro zegt
@mx5/rx8owner
Lol… je zegt het zelf al 11 m draaicirkel bij de RX8 –> 5,5 m radius.. (komt al dichter in de buurt niet? ;))
Mean Green zegt
In de Autovisie stond dat de standaard versie al meer vermogen had dan opgegeven en heel veel meer koppel dan opgegeven. Dit was gemeten op de rollenbank. Dus deze cijfers zullen ook wel ‘understatements’ zijn…
RenesisHP zegt
Eigenijk had ik wel wat meer van deze SpecV verwacht.
Als de prijs daadwerkelijk 2 keer zo hoog is als die van de “normale” GT-R, vraag ik mij af waar dit precies in zit.
Ik weet dat bepaalde onderdelen erg duur zijn, maar daarmee haal je die meerprijs nog niet.
RenesisHP zegt
@moi…
Lul, begrijpend lezen is ook een vak.. :x
RenesisHP zegt
“Interior Length X Width x Height (mm): 850 x 1475 x 1095”
85cm lengte? Welke meetpunten gebruiken ze hiervoor?
Renee zegt
Understatements of niet. Het verschil is niet extreem. De “Curb Weight” van 1680kg blijft veel.
Djivy zegt
Vergeet absoluut de banden niet, want die alleen blijken al goed voor een tijdswinst van 7 seconden op een rondje ‘Ring…
Mic zegt
@mx-5/rx8owner:
De specs die jij noemt zijn van interieur niet exterieur
Exterieur staat er boven:
•Length x Width x Height (mm): 4650 x 1895 x 1370
•Interior Length X Width x Height (mm): 850 x 1475 x 1095
RenesisHP zegt
@Mic.
Daar ben ik mij geheel bewust van. Mijn vraag gaat daar dus ook over. ;)
guzmann zegt
Hoe zat dat eigenlijk bij de R34?
VonStroke zegt
Vrij frappant om zien hoe ze dat immense prijsverschil willen rechtvaardigen. Zelf kan je er ook makkelijk andere banden op leggen. Met een duidelijk prestatieverschil als gevolg, zoals djivy vermeldde. Zelf kan je ook de achterbank slopen, bespaart je heel wat kilo’s. Datzelfde geldt voor de voorste stoelen, haal ze eruit, plaats kuipstoelen in de plaats en opnieuw zal je heel wat kg’s kwijt zijn.
Ik vind 1680kg trouwens nog steeds (te) zwaar.
paul zegt
GRappig hoor,
Cijfers zeggen nietsssssss bij jappanners.
Weet uit betrouwbare bronnen dat de witte skyline van Visscher Amsterdam meer als 700 nm draaide op de testbank.
En nee kom niet aanzetten ligt aan de testbank etc,etc. Ken de bank en de eigenaar en deze heeft zich in autosportland meer dan genoeg bewezen.
Dit is geen gelul. Auto is en was toen ook volledig standaard.
Time attack Assen heeft de auto zich bewezen.
Dus als ik 1 tonnetje extra krijg weet ik het wel voor woon-werk verkeer
2.5s sneller als een opgevoerde gt2 met 500+ pk’s over Asen
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Zo, best wel een zwaar apparaat dus!
Die 80kg maakt dan ook niet bijzonder veel uit.
Ik vind de foto van die SpecV trouwens VRE-SE-LIJK!
De ‘normale’ vind ik niet verkeerd, maar hiermee trek je hem echt in een soort Foute Sjonnie-The-Fast-And-The-Furious hoek…
Maarja, ook daar zijn er blijkbaar genoeg van.
guzmann zegt
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline_GT-R#5th_generation_.281999.E2.80.932002.29
w0o0dy zegt
@mean green: Motortrend heeft eerder op basis van 5 tests op rollerbanken geroepen dat het vermogen hoger lag dan Nissan claimde maar is op z’n eigen conclusie teruggekomen en zegt na de laatste dyno op een nieuw type rollerbank dat het vermogen van de gewone gt-r gewoon 485pk is en niet zoals eerder gedacht tegen de 520pk. Het koppel lag wel duidelijk hoger met 635nm. De gewichtsbesparing valt mij ook nogal tegen maar het zit wel op plekken waar het verschil veel uitmaakt (onafgeveerd gewicht) en wellicht moest het onderstel verzwaard worden met sterkere schokdempers? Het zwaartepunt zou ook omlaag moeten zijn gegaan. Ben benieuwd maar de nieuwe toptijd zal pas rond maart bekend worden… Als ze nog durven ;)
Tinus zegt
Nog steeds een zwaargewicht..
Laue zegt
mag hier de stempel: “Fail” op?
Mathieu Vantieghem zegt
Beetje teleurstelling vind ik.
Heyhuub zegt
Ik weet niet waar iedereen zich druk om maakt, want als je je een beetje in de geschiedenis van de GT-R verdiept kom je er achter dat van R32 tot R34 de V-Spec modellen ook niet heel veel van de basis modellen verschilden.
Silverarrow zegt
De V-Spec biedt onder meer:
– Een versnellingsbak die niet na drie keer launch control kapot gaat.
– Een lading extra elektronica waar je U tegen zegt, om je nog sneller de bocht om te laten gaan en zelfs de meest lompe idioot op de weg te houden.
– Een titanium uitlaat (Omdat ze niet achter kunnen blijven bij de GT2)
– 5 pk extra (Volgens Nissan, wat inhoudt dat er 20+ pk bij is gekomen)
– Gewichtsbesparing: 0,0 (Daar hebben we de elektronica toch voor?)
Ondanks dit alles toch een leuke wagen.
STJ zegt
@Breinstein
Iedereen die zegt dat de GTR Spec V de prijs niet waard is weet echt niet waar over hij het heeft.
Ga maar is een keer op GT-RR.com kijken hoeveel de meeste onderdelen die op de Spec V zitten apart kosten! De velgen en Bilstein veren kosten al alleen $20000.
Mies zegt
Nu nog wachten op de prestatiecijfers. Daarbij zijn deze gegevens niet bepaald volledig!? Bv bij de remmen staat alleen dat het geventileerde schijven zijn (zoals de standaard versie), terwijl deze keramisch zijn…. Zou haast zeggen dat het een HOAX is.
CRASH zegt
ik wil een handgeschakelde
anders GEEN deal!
Kempenaer zegt
Veel te zwaar voor een een auto met sportieve pretenties.
Rijdynamiek is voor een groot deel niet in cijfers te vertalen.
jan zegt
Ik denk dat de meeste mensen hierzo die zeggen dat “de V-spec de moeite niet waard is” verwachten wat NISMO deed met de R34, de Z-tune
Jesper zegt
Mensen, die 485pk is een fabrieksopgave he, de eerste beste eigenaar die m op de dyno zetten kreeg er geloof ik al 530pk schoon aan de haak uit…
Ze zijn bij Nissan extreem voorzichtig met dergelijke dingen… Kijk niet gek op als Chris Visscher dit ding over een paar weken op de dyno zet en er een uitdraai van 580pk ofzo uit krijgt :P
911gt2 zegt
Hij blijft natuurlijk intens lelijk
Volvo_440_turbo zegt
Hoi iedereen.
De meesten hier zijn precies allemaal kenners en mensen met ervaring met de desbetreffende wagen zo te zien!
Ik wacht liever eerst op de mening van iemand die met de beiden wel degelijk gereden heeft en een objectieve vergelijking kan maken
Dat ie niet meer vermogen heeft wil zeggen dat de Japs blaken van zelfvertrouwen wat hun kennis van onderstelafstelling betreft…
Om eventjes een voorbeeld te geven:
Een kennis heeft (had? want ik heb hem lang niet meer gezien) een mazda mx5 turbo met 235pk, verlaagd en een race mx5 met een standaard ongeblazen 140 pk motor met slicks uiteraard.
Op het circuit van Zolder is de race mx5 stukken sneller ondanks 100pk verschil.
Dus menskes, niet blindstaren op vermogen!
KamerOlifant zegt
Zo, vreselijk bruut! Wat een monster…
Vind het plotseling niet meer zo een ramp dat hij alleen voor Japan bestemd is, hij had toch wel minimaal 520 pk moeten krijgen, maar goed… Waarschijnlijk verbazen de Japanners ons met deze versie ook weer.
Volvo_440_turbo zegt
ps, dit wou ik nog kwijt,
Rond de 500 pk vinden de meesten precies niet genoeg, maar geloof me, laat 9 op de 10 forummers hier met 300pk spelen en ze schijten al in hun broek… laat staan dat ze, ondanks de elektronica, dit onder controle kunnen houden.
Ik heb zo’n flauw vermoeden dat dat SpecV gevalleke, méér dan rap genoeg zal zijn…
ps, sorry dat ik weeral de advocaat van de duivel speel :p
johnny t-jet zegt
pk;s zit in ons hoofd.
rider zegt
dat had ik ook niet verwacht. dat er gewicht af ging is een zeer goede zaak maar ik had toch wel een peekaa of 40 extra verwacht. de transmissie kan die vermogenstoename makkelijk verwerken! maar aan de andere kant is een gewichtbesparing van een hele nette 60kg een puike prestatie! zeker als je de prijs in je achterhoofd houd. daar kunnen de duitsers en de italianen nog wat van leren. maar die doen er dan ook weer een handje vol peekaa’s bij! dus echt te vergelijken is het ook weer niet! maar wat, is de grote vraag, doet hij ten op zichte van de standaard versie beter!?
VonStroke zegt
Ik heb er helemaal geen probleem mee dat die SpecV hetzelfde aantal pk’s heeft als de gewone. Maar ik kan enkel vaststellen dat de auto voor een prijsverschil van €90,000 (in Japan) op papier niet bijzonder veel verschilt. Hij beschikt niet over meer pk’s en is niet belachelijk veel lichter. Onderhuids kan er inderdaad veel verschillen maar dat kan de GT-R moeilijk verkopen, nét omdat de gewone al zo spectaculair was.
w0o0dy zegt
Wat lezen mensen toch slecht… Echt jammer dat “iedereen” achter de meest wilde verhalen aan blijft rennen terwijl er betrouwbare gegevens zijn die de indianen verhalen weerleggen. De meest betrouwbare test is die van motortrend en staat op youtube. Daar komt uit dat de stnd gt-r gewoon 485pk heeft en 635nm. De rest van de claims zijn onzin/een sprookje en/of waardeloze metingen met absurde transmissieverliezen als omrekenfactor. Na de beschuldigingen van porsche denk ik niet dat nissan het aandurft om deze v veel meer vermogen mee te geven dan de claim, twee keer een beschuldiging en iedereen zal nissan met geen woord meer geloven. Of het nou waar is of niet. Hoe betrouwbaar is de bron van deze specs?
tibor zegt
dit moet je zien als de rs variant van de gt3. daar zit nog minder verschil tussen
madru zegt
@mx5/RX8/121/323/626/Xedos 6 en 9 owner…..r = radius of ook wel STRAAL…..
ikke_ferrari zegt
@madru, joh spuit 11, lees voortaan ff voordat je reageert… omg!
On topic: uitermate teleurstellende specs voor een Vspec…
Geen vermogen erbij, slechts 60kg er af.
Ben benieuwd wat er verder allemaal gedaan is om em Vspec waardig te maken dan?!
Ze zullen zondermeer het onderstel nog wat verbeterd hebben, maar is dat dan echt alles :(
Buyck zegt
485 pk voor een GT-R SpecV sorry maar is toch wat magertjes. Alhoewel nog altijd heel wat natuurlijk. Maar we spreken hier wel over een dure en uitzonderlijke wagen. Tja het had beter standaard 550 pk en optioneel tot 750pk gemogen. Het gewicht is in verhouding 485pk tegenover 1680 wel heel veel voor een zeer sportieve wagen.
Ollie zegt
Gevalletje FAIL! doe mij maar weer een Porsche Turbo / GT2 :P
STJ zegt
@Ollie
Weet je wat pas FAIL is dat de normale GTR op de ring sneller is dan een Turbo en GT2. Wat zal de Spec V dan met ze doen!
MC zegt
Het blijft een lelijk hok. ben blij dat dat ie zo snel is, dan mag ie snel uit mijn ogen verdwijnen…
Ik heb liever een iets minder snelle auto die er mooi uitziet, want ik denk dat menigeen hier niet de skills heeft om echt het volle potentieel uit zo’n auto te halen. Dus dan maar 200 pk minder, maar dan wel een mooie auto ;)
RGGR zegt
Nissan heeft eigenlijk maar een echte fout gemaakt met deze GT-R. Ze hebben hem 10% te groot gemaakt.
R34 Skyline was natuurlijk alleen voor de Japanse markt, en met de R35 moesten er ook dikke Duitsers en Amerikanen in passen. Maar het is eeuwig zonde dat deze wagen niet binnen de 1450-1500kg is gebleven.
Deze SpecV is gewoon een teleurstelling.
SimonMc zegt
Had eigenlijk wel een vermogenstoename verwacht, maar gewichtsbesparing is zeker zo goed als meer pk.
Het is ook zoals W0o0dy zegt, verstevigingen en sterker materiaal wegen meer.Beste voorbeeld daarvan is de CLK63 amg black series.
Ondanks al die gewichtsbesparingen, is hij er in geslaagd om zelfs meer te wegen dan de gewone CLK63 amg.
En is die trager dan de CLK63 amg?Verre van…
madru zegt
@jij_ferrari….Wat heb ik dan wel gezegd dat niet juist is ?? Is r as in Radius niet straal dan ?? en wat mag een hollander dan wel bedoelen met “joh spuit 11” ??? Snap niet goed moja ik heb niet goed gelezen zeker ??
bozewolf zegt
^ Boh, 33 en 34 wogen ook 1560 schoon aan de haak. GT-R’s zijn nooit lichtgewichten geweest.
Specs zeggen niet veel met Japanners. Zet ‘em maar op de baan, kunnen we zien hoe snel ‘ie is.
Heyhuub zegt
@RGGR
De R34 GT-R was anders ook al ruim 1650kg hoor.
tibor zegt
@ simon mc
jij snapt het!
sebastianchubasco zegt
@wOoOdy
635nm is natuurlijk ook extreem. duidt er ook op dat het geen specifieke toerenmotor is maar wel beresterk. precies wat je wilt met 4wielaandrijving.
Sjaakk zegt
je betaald dus zoveel meer voor wat carbon(koolstofvezel) een lelijke lak kleur. oh en hij is maar 60 kilo lichter, dus daar zal je niet veel van merken. zijn dit wel de goede specificaties??????
Stovrik zegt
Wat is dit voor een upgrade? Ff bank achter eruit fl!kkeren, die 60kg besparen en huppa een Vspec? Dat kan toch niet..
RGGR zegt
Ik had graag een R35 GTR gezien het 10% kleinere buitenmaten.
1740kg is gewoon een bakbeest. En stond elke KG gewicht niet gelijk aan een half PK???
[img]http://www.carzi.com/wp-content/uploads/2008-nissan-gt-r-size-1-headonjpg.jpg[/img]
Citrofiel zegt
Absurd… :? Ik was fan van de GT-R, maar dit is vreemd. Zou ik het durven… Ja. Ik noem het uitmelkerij. :P
Mark zegt
jammer dat er geen vermogen bij is ik had zowieso op 500+ gerekend
Jammer Nissan
RenJie zegt
@madru
iets nog een keer zeggen wat door andere mensen ook al is gezegd (of al duidelijk is geworden..)
Maximus-GTR zegt
Valt inderdaad een beetje tegen. Ik ging eerlijk gezgd ook wel van minimaal 550pk uit. Ik weer blij dat ik niet gewacht heb op de V-spec en de ‘gewone’ versie maar besteld heb. Die 60kg gooien we er zelf ook van uit/af.
Sjaakk zegt
@Maximus-GTR
jaja.
Ikke zegt
iedereen staart zich blind op de pk’s en het gewicht, het gewicht is 1 ding dat is verbeterd, maar wat mensen niet snappen zijn de veranderingen die verder aan de auto zijn gedaan, bij de R34 zat er bijvoorbeeld een compleet nieuw achterdifferentieel in.
wat ik nog even wil ophelderen over het vermogen en rollerbanken:
De GT-R was getest op een rollerbank, en er werd rekening gehouden met een 15% verlies van vermogen door de aandrijving, dit getal bleek veel lager te liggen toen dit met een geavanceerdere rollerbank werd gemeten die ook aandrijf assen en differentieel weerstand meet, deze gaf aan dat de auto ongeveer 485 pk zou moeten hebben, maargoed.
Naast het gewicht zijn de versnellingsbak, de ophanging en het motormanagement op de schop gegaan, als ik me niet vergis heeft hij ook andere remmen en is ook het differentieel aangepast, het is dan ook niet verwonderlijk dat hij weer een stuk sneller is dan de vorrige GT-R
de V-spec versie van de r34 had ook hetzelfde vermogen als de normale r34 gtr.
wat ik overigens wel erg grappig vind is dat dit lang niet de eerste keer is dat Nissan de concurrentie de ogen uit steekt met de GT-R, met de R34, R33 en R32 deden ze dat ook al, alleen werden die slechts in Japan verkocht, maar wel op de Nurburgring getest, toen Nissan voor het eerst de R32 ging testen eind jaren 80 reden ze op de Nurburgring de porsche 911 en bmw M3 zoek, en dat doen ze nu weer, tegen een fractie van de prijs.
Helaas voelen sommige mensen zich dan op de tenen getrapt, ik vind het wel grappig leedvermaak.
BMW zegt
Beetje jammer dat iedereen weer zit te huilen over de specificaties, ik ben het met “ikke”‘ eens dat iedereen zich hier blind staart op specs.
Meeste hier hebben geeneens een rijbewijs en denken te kunnen spreken over auto’s alsof ze er dagelijks in rijden.
Je mening is nooit verkeerd om te geven maar hou je “expertise” a.u.b. in je broekzak als je nog nooit met je tiener lichaam op een circuit bent geweest.
En dan bedoel ik ook daadwerkelijk de baan i.p.v. op een bank met een mars in je kadaver.
Rocket Punch zegt
“# Mies schrijft,
12 January 2009 om 15:21
Nu nog wachten op de prestatiecijfers. Daarbij zijn deze gegevens niet bepaald volledig!? Bv bij de remmen staat alleen dat het geventileerde schijven zijn (zoals de standaard versie), terwijl deze keramisch zijn…. Zou haast zeggen dat het een HOAX is.
”
I can assure this is not a HOAX; Everything I posted were directly from Nissan Japan. Unless they are lying, this is as official as it gets.
The article is what they called “base specification”. Special features like “HIGH GEAR BOOST” or NCCB are not part of this specification, which I did wrote a separate and very detailed article explaining all those features.
Knoopie zegt
Mooi hoor! Alleen wordt ik ondertussen een beetje kriegel van die GT-R.. Elke dag staat ie er 2 keer op. Om moe van te worden..
SJ zegt
Net zoveel pk als de gewone GT-R?
Die bleek er ook omstreeks 520 te hebben, dus ik ga bij deze maar van zo’n 540 pk uit.
mugman zegt
mooie auto echt een hoe een GTR hoort te zijn, maar voor een specv had ik wel ietsjes meer motorvermogen verwacht zoals iedereen denk ik… (rond de 550 ofzow)
maar dat is misschien wel een tip voor nissan als ze een gtr36 of iets als dat gaan maken.
phantom zegt
in het echt had de standaard gtr toch 497 pk en 712 nm?
Davidov zegt
1 ding begrijp ik niet: waarom opeens specV en niet V-spec?
w0o0dy zegt
Eerste test van de SpecV….. 400m met staande start 11,5 sec en 124 mph eindsnelheid, 74mph slalom (da’s rap) en 1,12g op de Skidpad…..(very good indeed)
Video: http://www.youtube.com/watch?v=_wL_KxV6q2c
w0o0dy zegt
BTW dat is dus 0,2 sec sneller over de standard drag dan de GT2 en maar liefst 3mph sneller door de slalom dan die gt2 en 0,1g meer dan de 2007 GT3….. best wel indrukwekkende cijfertjes en dus ook echt een stuk sneller/beter dan de gewone GT-R.