De vorige keer propte Heffner 800pk in een Ford GT, nu hebben ze er nog eens 100pk bijgedaan.
Dankzij de welbekende Ford designer Camilo Pardo is er weer een nieuwe Ford-GT “special edition” uitgebracht, in samenwerking met Heffner Performance. Met behulp van een twinturbo heeft de auto meer dan 900 pk en een topsnelheid van meer dan 200 mph (320 km/u). Tijdens een quarter mile haalt dit beest maar liefst 150 mph (240 km/u).
Heffner Performance and Camilo Pardo team for Special Edition Ford GT
Heffner Performance is a name that has become synonymous with ultra high performance exotic car tuning. Having already successfully modified Ford GT and Lamborghini Gallardo’s for added performance, the team at Heffner Performance looked to expand their range by teaming with world reknowned artist and Ford GT chief designer Camilo Pardo for a special edition Ford GT. The combination of these two unique talents has provided for one of the most desirable Ford GT supercars ever produced.
Camilo Pardo had met Jason Heffner in 2006 when Heffner Performance modified Camilo’s first GT, an all-white 2005. Having had the chance to drive one of the initial twin turbo GT cars, Camilo immediately qualified it as “the baddest GT I’ve ever been in.” It was only a matter of time before they began discussing a collaborative effort, as each sought to take the GT to another level of performance and design quality.
The Heffner Twin Turbo system for the Ford GT is already proven on the street, as well as the track. Whille the car retains all its stock driveability, performance was shown to be otherworldly at the inaugural Car and Driver 0-200-0 shootout. Making over 900hp, the system has proven to obtain 200 mph from stop in under 19 seconds, clocking over 150 mph in the quarter mile. One of the few outside vehicles to ever see the inside of the Ford proving grounds in Dearborn, MI, the Heffner Twin Turbo was an instant hit with many of the team who engineered the original supercar. The essentials have remained the same for the Camilo Edition, but this special edition features an all new, Camilo-designed billet aluminum intake.
The car features a number of key aesthetic improvements the designer had wanted to include from the factory including
Unique Roundel and Number Graphics
Heritage racing-inspired paintjob
Flat black BBS wheels
Concept-Style rear bumper treatment from Classic Design Concepts
Black-lip mirrors
Aluminum seat grommets
Chrome Shift ball
Lasercut door trim rings from OEM supplier Quality Metalcraft
Wide-shaft shiter
Wrinkle black valve covers
Flat black gas cap and door latches
T&A Shocks lowering
Polished exhaust tips
Brembo caliper graphicsThese represent subtle modifications that Camilo Pardo felt could transform the car with a more futuristic, race-inspired look. By any measure, the artistic talents of Camilo have taken this car to another level. It is a striking vehicle on the road, retaining the grace of the Ford GT but with an intensity that screams out for speed. The Camilo Edition Heffner Performance TT GT also includes a Setrab transmission cooler for additional performance enhacnement.
The project was a true collaborative effort by leaders in their respective fields. The car was sold only moments after it was revealed at the Ford GT National Rally III to a GT owner that decided, though he already had 4, he absolutely had to have it. At this time, Camilo and Heffner are looking forward to the chance at collaborating on another successful and exciting project.
Superflip zegt
Mijn droomwagen! <3
Quicknick1987 zegt
Ik weet nu wat ik met Sinterklaas wil hebben! :-)
Tering wat een mooie wagen!
gently zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
JzAero zegt
Mooie kleurtjes, past bij deze periode van het jaar.
Die pk’tjes wil ik als sinterklaas cadeau en de auto als kerst cadeau
Martijn zegt
320 km/u das een beetje miezerig met 900 pk, nog steeds erg hard maar als je het vergelijkt valt dat wel tegen. Echt mooi vind ik hem ook niet dus van mij mag de sint voorbij rijden als hij dit in z’n zak heeft
Lout zegt
Is er geen fillempje van ??
SimonMc zegt
Topsnelheid van 320 km/h?Nah…Moet wel een pak sneller zijn.
Systeem is misschien betrouwbaar gebleken tot 320 km/h, maar bv een cls rocket heeft 730 pk en haalt 366 per uur, en die weegt wel een heel pak meer dan deze Ford GT.
bozewolf zegt
En om de 40 kilometer naar de pomp zeker?
Hij blijft wel heel tof.
en lmao @ 150 mph trap speed. Da’s gewoon ziek.
Citrofiel zegt
Zijn ze nu nog steeds bezig met die antieke GT? :o
@ SimonMc; Er staat ook “meer dan 320 km/h”. Dat kan variëren van 321 km/h tot 400 km/h, om realistisch te blijven.
VonStroke zegt
Ronduit belachelijk. Prop gerust 8 turbo’s op dat blok en trek er dan 5000pk uit. Een prestatie? Alles behalve, dat ding zal snel rechtuit gaan en nog veel sneller stuk.
Rick zegt
Turbo? geen supercharger zoals bij vrijwel elke USA V8 ;)
bozewolf zegt
^^ De GT komt standaard met supercharger.
clijde zegt
Geef deze ford goede begeleiding, this is sick…:)
Michel zegt
Leuke hoeveelheid pk’s, maar ik vin t wit aan de voorkant nix :)
P@trick zegt
Hier is een gele GT met 1000pk van Heffer :D
http://www.youtube.com/watch?v=fuSa6-WAOSQ
Franco zegt
Heffner…Heffner?
Die deed toch iets met blondjes, die voorzien zijn van plastic tietjes?!?
:mrgreen:
Tombnolz zegt
Wat ben ik fier op mezelf! Ik heb tenminste geen dag gekickt op die betekenisloze pk-race. Voldoende pk=voldoende, teveel pk=teveel en alles wat met “te” begint is slecht!
sacha zegt
@Franco: Dat is Hefner met één f
Pieter-Jan zegt
Heffer is al even een even grote afzetter as Hennesy. Kijk eens daar de fotos die een ontevreden klant op het 6speedonline forum plaatste. Verkeerde (goedkopere) onderdelen, groteske boor- en slijpschijf gaten, verroeste onderdelen, plakband, lasnaden waarvoor een amateur zich zou schamen,…. En zijn dienst-na-verkoop bestaat erin de klant te beledigen. En deze klant is niet de enige met klachten.
http://www.6speedonline.com/forums/lamborghini/149134-my-decision-change-my-gallardo-tt-system.html
BasaBas zegt
Misschien staat er topsnelheid >320km/u, omdat de banden slechts tot 320 getest/garantie hebben? Als er 360 staat, gaat men ervanuit dat dat ook werkelijk veilig gehaald kan worden, incl goedgekeurde banden dus.
bozewolf zegt
Hennesey heeft idd een hele slechte naam gekregen. Broddelwerk, afzetterij, grote bek. Ook paar keer (succesvol meen ik, bovendien terecht) aangeklaagd.
Dus ja, denk tweemaal na voordat je heilige koetje naar die kerel toebrengt.
Mr Maserati zegt
@ Tombnolz
Wat dat je van TEvreden en TEquila?
Ontopic: Nice… die velgen vind ik zeer cool bij zo’n rood-witte auto
kyanite zegt
Leuk karretje, beetje overdreven maar leuk.
Waarom is de mooie Gulf-striping zo vernaggeld door deze uit te voeren in rood-wit ipv licht blauw-oranje?
Rene zegt
zo dan 900 pk is niet niks. het is trouwens wel een speciaal wagentje je ziet ze nooit of hoort er altijd weinig van.
thomas zegt
350 pk meer en dan maar 10 of 20 km harder rijden? nuttig. niet dat topsnelheid alles is maar dit ik wel heel broos een standaard gtr kick dit ding.
Laurens zegt
Die van mij is begrensd op 200. Kan ik mee leven.
Citroen AX zegt
Wat een geweldige bak!!!!!
JanJansen zegt
Hoeveel ruimte wil je tussen de naden van je plaatwerk?
3cm? nou Heffner kan het voor je regelen!
Het is namelijk heel moeilijk om het plaatwerk op de achterbumper te laten aansluiten, zeker als je zo beperkt bent in je budget als Heffner.
Ik durf de schade-auto van mijn schoonmoeder nog niet zo de werkplaats te laten uitrijden.
sjaak1234 zegt
‘Topsnelheid van 320 km/h?Nah…Moet wel een pak sneller zijn.
Systeem is misschien betrouwbaar gebleken tot 320 km/h, maar bv een cls rocket heeft 730 pk en haalt 366 per uur, en die weegt wel een heel pak meer dan deze Ford GT.”
Bij zulke snelheden is weerstand veel belangrijker dan gewicht, die paar honder kilo meer of minder boeit dan niet meer zo. Veder blijft 320 natuurlijk vrij laag met 900pk. Dat haalt de standaard auto ook al bijna geloof ik en zelfs een F40 van 20 jaar terug haalt dat met zijn nog geen 500pk (en ook 2 turbo’s).
edgar zegt
vette specs maar wat is-tie mooi!!! :shock: !!! mss wel beter dan die heritage edition!
307hdi zegt
“200 mph from stop in under 19 seconds” op een 0-200 mph run, dit wil dus niet zeggen dat ie dus ook ‘maar’ 200 mph loopt
Yeelen zegt
haha zoals mijn NeedForSpeed GT! de mijne heeft er 921 en gaat 401 km/u :D
Pieter-Jan zegt
@JanJansen
Ik vrees dat die 3cm gapen dit maal niet de schuld zijn van de knutselaars bij Heffner. Ik stond eens met een paar mensen rond een witte Ford GT, en het duurde een tijdje voor we konden besluiten dat het een echte was, omdat er daar een onaanschouwelijk dikke rubberen band zat tussen de motorkap en de bumper.