We kennen de Techart GTStreet (630pk op basis van de 997 Turbo), we kennen de Techart GTStreet RS (700pk op basis van de GT2), maar er is nu ook een GTStreet R.
De GTstreet R is net als de gewone GTStreet op basis van een Porsche 911 Turbo, maar in dit geval heeft men dankzij de ervaringen met de RS er wat extra vermogen uit kunnen halen. De TECHART performance kit levert 660pk en een maximum koppel van 860 Nm. De sprint van 0-100 gaat daardoor in 3,4 seconden (met Tiptronic S), de topsnelheid is 345 km/u!
TECHART Automobildesign GmbH presents the direct successor to the TECHART GTstreet RS presented in spring – the new TECHART GTstreet R, based on the Porsche 911 Turbo.
‘Quod erat demonstrandum’ (this completes the proof). It was with this sentence that Sir Isaac Newton always completed the presentation of his mathematics and physics-based evidence. At TECHART, the phrase stands for the challenge of kitting out ‘Non plus ultra’ ex works vehicles with impressive performance capabilities. The result: the TECHART GTstreet RS based on the Porsche 911 GT2.
This vehicle concept is now being applied to the Porsche 911 Turbo in the form of the TECHART GTstreet R. The latest addition to the TECHART GTstreet family, which has stood for uncompromising sportiness since 2001, is therefore one of the world’s top performing sports cars.
Impressive performance data
The GTstreet R is fitted with the TECHART performance kit TA097/T3 with an engine performance of 485 kW (660 hp) and a maximum torque of 860 Nm at 4,600 rpm. The GTstreet R with Tiptronic S can accelerate from 0 to 100 km/h in just 3.4 seconds and with manual transmission it only takes a tenth of a second longer. The remarkable propulsion levels out at a top speed of 345 km/h.An ample increase in performance is guaranteed thanks to the new turbochargers, large carbon fibre inlet pipes, special intercoolers, a sports exhaust system combined with high-performance manifolds and an improved sports air filter. A balanced downforce on the front and back axels and specially adapted TECHART VarioPlus coil over suspension guarantee excellent driving performance at high speeds and ensure extra driving stability and safety.
Technology meets emotion
The design of the car body brings sporting agility and a perfect exterior design. The aero-bonnet, headlight trims and mirror trims, striking sill panels and carbon fibre roof spoiler characterise the dynamic design of this sports car. Precise air ducts on the front spoiler and rear wing optimise the engine ventilation. The striking rear apron with its carbon fibre diffuser and air ducts to the intercooler are additional special features of the comprehensive TECHART GTstreet R aerodynamic programme.TECHART interiors stand for exceptional quality and care worldwide and are produced by hand at the TECHART saddlers department. This also applies to the diverse range of interiors available for the TECHART GTstreet R. A high degree of design freedom is on offer including individually tailored leather fittings, striking decorative stitching and sporty highlights in individual colour combinations. Additional accessories such as the non-slip TECHART 3-spoke sports wheel, aluminium pedals and much more round off this comprehensive range of interiors.
jasper zegt
oke, dit ding lijkt echt op zon gembella geval.
Ford zegt
WAUW!!!! ÜBER GEIL!!!!!!!!
maar waarom wil je minder peekaas dan een TECHARTGTSstreetRS???
Maar wat is ie MOOOI!!!:D:D:D:D
Waxweazel zegt
en dan vinden jullie de Nissan GTR lelijk ??
Veel verschil met dit is er niet, enkel dat het puur functioneel zal zijn die lelijkheid
dirk zegt
top echt heftig,goede tuner!!
sebastianchubasco zegt
wat doet dat rekje achterop? of wacht, dat is zo’n spoiler wat ze vroeger op auto’s hadden toen ze de aerodynamica van de carroserie nog niet onder controle hadden… zucht…
Mikeee zegt
kwijl,kwijl wat een geil aparaat is dit maar waarom minder ponnys??
Rick dos zegt
Oké, dit is dus een gevalletje waar een tuner compleet is doorgeslagen….
DRU zegt
Heel fout, maar wel heel bruut. Eigenlijk is hij lelijk. Maar zijn bruutheid maakt het aan de andere kant toch geslaagd. De kleur is perfect gekozen. Ik zeg ja. Hij mag door naar de volgende ronde.
Pieter-Jan zegt
Een beetje cryptische inleiding. Ex Works is volgens het internet een term die wordt gebruikt voor goederen waarvoor de koper alle logistieke verantwoordelijkheid neemt. Dit is een “non plus ultra ex works”. Misschien wil dat zeggen dat dit een testwagen is voor de bodykit, en dat ze er achteraf een paar grote turbos hebben opgeschroeft, en een prijs erop hebben geplakt.
Dat het de finale uitdaging (Quod erat demonstrandum) is voor Techart om hun prototypes rijklaar en verkoopbaar te maken.
Ik vermoed dat de lagere pee kaas te maken hebben met de limiten van de tiptronic bak.
kowalsk zegt
Ik word toch zo moe van dit soort creaties… Hoe krijg je het voor elkaar dit mooi te vinden?
TinQ zegt
Goedemorgen wat een dik ding!!
www.stijnvankooten.com zegt
In 3.2s met PDK!
bmw mtech racer zegt
ow mijn god, dit is gewoon echt bruut!
bozewolf zegt
Co-sign @ DRU. Zo fout dat ie ergens wel lekker is.
Nogmaals, LEKKER. Niet mooi. :)
JOnas zegt
zo zo, ik doe weer geen oog dicht vanacht wat een bruuuuut ding!!!
glenne zegt
die spoiler is net te veel!
vraag me af of gemballa een reactie geeft op deze auto
nuja liefst zo een mirage gt! lekker in mat zwart!
baztiaan1 zegt
over the top, extreem veel tupperware, schreeuwerig uiterlijk, niet veel over gebleven van de lijnen van de originele porsche, and hell i love it :p bruut ding
marruk zegt
Het is toch logisch als een R minder pk heeft dan een RS ??
Of ben ik nou gek?
De RS heeft bij Audi toch ook meer vermogen als de S?
TechArt noemt het alleen R, in plaats van S… prima toch?
Maargoed, als je toch zo’n foute Porsche laat (om)bouwen,
dan zou ik gewoon een RS nemen ofzo.
Guan zegt
Totally agree @ kowalsk
Coen zegt
Een Porsche met een naam die toch wel erg op GTR lijkt… ? Hmm… ;)
fructis zegt
die achterkant is veel te zwaar overdreven
Cantago zegt
Iets kleinere spoiler, zwart spuiten en ik neem hem!(A)
dekster zegt
Die spoiler is te smal, doet me denken aan de FIA GT MC12’s
pizzakoerier zegt
ja in een standaard kever *kuch* ik bedoel porsche kun je natuurlijk niet gezien worden tegenwoordig toch is ie altijd op mijn oprit welkom hoor
hairry zegt
Hey ,een neef van de Reventon.
Tinus zegt
Dit ding is een karikatuur van zichzelf!
bvking zegt
@ meerdere mensen
de rs is op de gt2 gebaseerd en de r op de turbo. Standaard is het verschil hiertussen 50 pk en nu dus 40 pk verschil. Dit komt bij meerdere tuners voor. Zo is er ook een tuner die 700 pk haalt uit de turbo en 750 uit de gt2. Dit heeft er denk ik mee te maken dat de turbo’s van de gt2 toch niet helemaal identiek zijn vergeleken met die van de turbo
Eric zegt
Goeie morgen,
De kleur bevalt me wel. Maar is dit een mengeling van bruin/grijs in het mat??
Wie helpt me hier even?
GerreLekker zegt
Mooie kleur, mooie velgen die er voor een keer goed bij passen. Enkel die strijkplank achterop is weer genoeg om heel de boel te vern**ken… :(
EL Loco zegt
Autoblog hou de meelboks in de gaten, ik zal zo even wat tippen over een veul toffere P-car.
JRDN zegt
660 pk mag gezien worden hor! :D je moet deze spoilers en toestanden niet op je standaard 911 schroeven dan is het weer triest! :P
edgar zegt
Beetje te lomp hè
Mardec zegt
Normaal vind ik deze dingen niet mooi, maar deze is echt wel brutaal, and I like!
Richard Brunsveld zegt
Damm, dit is echt vet.
T-rocks! zegt
Zeker wel de coolste porsche eva tunend!!!!!!!
:mrgreen:
matthis zegt
mooie techniek maar jamer van die bodykit. zit totaal geen porsche lijn meer in.
mooie speelgoedauto trouwens dekster
Ashley zegt
Heb zondag nog ’n Techart gespot Porsche 997 Turbo ;)
timz zegt
talkin´about a nasty madafaka