Foei! Dat mag natuurlijk helemaal niet.
De 20-jarige bestuurder mocht dan ook zijn rijbewijs en auto inleveren nadat hij betrapt was. Op de A270 bij Nuenen reed de jongen (met twee leeftijdsgenoten) langs een lasercontrole. Een motoragent zette de achtervolging in en zette de snelheidsduivel langs de kant. In overleg met justitie moest hij zijn rijbewijs inleveren en werd ook nog de Audi S8 ingevorderd. De jongen kan een flinke boete tegemoet zien. Aangezien het voorval om 9.45 in de ochtend plaats vond, was het nog redelijk druk op de weg. Volgens de politie kan de jongen dan ook van geluk spreken dat de rit goed is afgelopen.
Met dank aan “Ja Nee” voor de tip!
Majinstar zegt
Niks aan de hand. Pappie koopt wel weer een nieuwe.
Thibaut zegt
Zou ik het zeggen? Zou ik?
Hmmm…
Kan het niet laten.
20 jaar en Audi S8? Of moeten papa en mama nu met de bus naar het werk?
BartvK zegt
Dat is wel naar zeg als ze dan ook je auto nog in beslag nemen. Ik heb medelijden met de jongen.
Lampuhkap zegt
:| daag S8 :| damn :| t zou je kind maar wezen :|
AudiFreak zegt
Inderdaad wel zielig voor die jongen:P
Wie wil dat nou niet,, een keertje flink gassen in je dikke auto :P
En zeker een audi S8,, hoop dat hij de auto weer snel terug krijgt zodat hij kan proberen 250 te halen:P
AudiFreak zegt
Trouwens,, wel mega dom van die ouders om zo’n auto aan hub twintig jarige zoon te geven,, maar het blijft lollig :P
K-Kalkan zegt
Weetje, doe het dan wanneer het totaal niet druk is… en ga gelijk de grens over als je het wilt doen :D
AudiFreak zegt
*hun
Gizzy zegt
O mijn god. Nuenen is ook nog eens niet eens zo ver rijden van de Duitse grens. Beetje dommig is het wel van die jongen zeg.
ZeRoo zegt
Pfff zo’n s8 kan veel harder!! (zonder begrenzer natuurlijk)
Freekie zegt
Jaloers ofzo? Het kan ook best zijn dat deze jongen een gat in de markt heeft gevonden? Als je cum laude slaagt aan bedrijfstechnische universitaire opleiding rij je al snel in een 330d of 530d. Dus het kan best zijn dat ze talent in een S8 laten ronderijden.
borrel zegt
Die snelheid is zo makkelijk te halen met die auto… spreek uit ervaring..
Die remmen daarintegen zijn echt super.. als ze staan te laseren moet je ook gewoon remmen die mafkezen staan toch altijd opvallend en in die s8 die vertraagd zo snel dat ze dan niks kunnen meten.
Trouwens waarom ie als ie zo rijk is dan niet in een RS6 is sneller dus leuker
Thibaut zegt
@BartvK & AudiFreak: Ik mag echt wel hopen dat jullie dat ironisch bedoelen. Zo niet, zelf al een rijbewijs?
®uben zegt
242 is niks of is het na correctie ;)
Jimmie zegt
Een S8 is best betaalbaar hoor, voor 10000 zijn ze wel te vinden. Wel een oud model, maar die halen deze snelheid ook zonder problemen. Neem aan dat een 20 jarige niet in de nieuwste zal rijden ;)
Emile_Benz zegt
Auto ingevorderd. Als dat ding op naam van z’n ouders staat, kunnen dezen hem zo weer terug krijgen. Niks aan ’t handje. 242 km/u is ’n nette snelheid hoor. Zal zo ongeveer de kruissnelheid van die wagen zijn, toch? Hij dacht gewoon aan ’t milieu… :lol:
Will zegt
Haha ik woon zelf in Nuenen, en die snelweg ligt achter mijn huis. Is wel echt een stukje waar je aardig door kan trappen nadat je uit de drukte van Eindhoven komt :)
Thibaut zegt
@Freekie: Op welke leeftijd moet je dan naar de universiteit gaan en welke opleiding volgen om al op je 20 al een topfunctie te beoefenen en een s8 te krijgen?
Freekie zegt
Op je 17e beginnen, je bachelor in 2 jaar halen en dan 1 jaar master en voila je bent 20 en klaar.
Moge Maarten zegt
Die jongen verdient een lintje! Met zo’n dikke S8 moet je gewoon blazen!!!
CasperH zegt
@ Freekie: noem mij één bedrijf wat een S8 geeft aan jonge talenten. No way man, echt niet. Wat wel kan is dat deze jongen gewoon een leuke internettoko heeft opgezet of iets dergelijks toen hij 16 was, maar wat jij suggereert is echt onmogelijk.
Lexus zegt
@freekie; en dan direct een baan met vast contract en dusdanig startsalaris voor gelijk een S8 te kunnen kopen, dan wel een lease-auto voor alleronfatsoelijkst hoog maandbedrag…. lijkt me stug op je 20e
Jeroen zegt
Foutje in de eerste zin:
“De 20-jarige bestuurder mocht dan ook zijn rijbewijs en auto kwijt nadat hij betrapt was.”
Mocht dan ook zijn auto en rijbewijs kwijt? Volgens mij kun je dat niet zo zeggen. Was kwijt of misschien mocht inleveren, lijkt mij zo.
En verder, tsja, begrijp het wel. Ff gassen in de auto van je pa, zou het zo doen, alleen zuur dat ie hem nu kan inleveren haha. Maar wel je eigen schuld natuurlijk, dus geen reden voor gezeik. Verantwoordelijkheid nemen heet dat.
Jesper zegt
Ik geef het eerlijk toe, ik ben jaloers!! Alleen had ik wel het gezonde verstand gehad (of niet, als je 242 gaat rijden) om eerst gewoon conform de snelheidslimiet naar Duitsland te rijden…
WittenieWittewel zegt
@Freekie..
Droom lekker verder…
Wel gaaf zo’n S8 , ik heb op dezelfde weg eens 255 km/H gereden……..op een motor…
Het is er wel de weg voor… :-)
corrado vr6 slc zegt
Oh 242 maar…
Ik heb een x op de A16 bij Breda 270 gehaald, wel op een Kawa Ninja.
(niet doorvertellen hé) ;)
jorden zegt
In een audi S8 ga je natuurlijk fluitend naar 242
ik ben 22 en heb mezelf ook wel eens uitgeleefd, ook toen ik 18 was :P (porsche 993)
Dat is toch wat elke autofreak wel een keertje wil/doet
corrado vr6 slc zegt
EDIT:
Maar dan wel ‘snachts om een uur of 2 en niét om 9 uur ‘sochtends in de spits dan hé…
Victor zegt
@ corrado vr6 slc: ja en je hebt waarschijnlijk ook een verschrikkelijk grote piemel! Pochen met hoe snel je ooit es gereden hebt is soooo cheap!
Michael zegt
Wat is de story met auto inbeslag nemen?! Staat dat niet gelijk aan een boete voor (in dit geval) 100k?
Of krijg je hem na een paar weken terug…
Xam zegt
Oei, en het ergste moet nog komen, de boete van €1000,- +!!!
GregBem zegt
Vorderen ze in NL je auto in bij zo’n overtreding?? Krijg je die dan sowieso terug? Vanaf welke snelheid doen ze dat? … Kwestie dat dit me nooit overkomt é ;-)
Krikke zegt
Ja en? Toch volkomen normaal dat ie z’n rijbewijs kwijt is… :)
Antoon zegt
“Aangezien het voorval om 9.45 in de ochtend plaats vond, was het nog redelijk druk op de weg. Volgens de politie kan de jongen dan ook van geluk spreken dat de rit goed is afgelopen. ”
Misschien kan hij gewoon goed rijden en anticiperen. Of hij is net zo handig met groot licht als Wouter :p
corrado vr6 slc zegt
@ Victor:
Vind je het echt zo erg??
En mijn piemel is wel een beetje medium sized denk ik ;)
Emile_Benz zegt
auto-invordering geldt bij 70+ overschreiding. En vraag maar niet hoe ik dat weet… :wink:
Of als je dusdanig gevaarlijk bezig bent geweest voor je medeweggebruikers.
vla zegt
En hij noemde ‘vla’. :D Ik zou trots zijn als vader! :mrgreen:
Just kidding of course, dit is onverantwoord, getuigd van slechte ouders, blablablablabla… Toch is en blijft het leuk, anders zou het hier niet gepost worden!
Ikke zegt
Hard rijden… ok, dat wil iedereen met olie in z’n bloed wel eens.
Maar hoe fakkin dom kan je zijn?!
Ga naar Duitsland of naar het circuit, je gaat toch niet in de spits (of er net na) zo hard over een Nederlandse snelweg rijden?
Ten eerste is het levensgevaarlijk voor jezelf en mede weggebruikers en ten tweede kan je inderdaad met 100% zekerheid zeggen dat ze wel ergens staan te flitsen op die tijdstippen… dat is namelijk makkelijk scoren voor die petten :P
Naja, verdiende loon… hoop dat papa en mama heel boos zijn dat ie hun S8 in heeft moeten leveren… misschien dat ie er iets van leert (ijdele hoop).
DennieFR zegt
Idd,gewoon gassen..Omdat het kan met zo’n auto..
En hij zal het heus niet tussen het drukke verkeer gedaan hebben,want daar krijg je hier in NL dus echt niet de kans voor in de spits he.
corrado vr6 slc zegt
@ DennieFR:
Hoezo kan dat niet, er zijn toch ook vluchtstroken…
Just kiddin’ ofcourse ;)
Thijs zegt
Whahaha, als ik zn pa was zou ik em een lange tijd niet meer achter het stuur van een snelle auto laten zitten. Die tikt echt niet richtig…
TBK zegt
@ corrado vr6 : grappig, mijn snelheidsrecord is ook 270, en ook met een Ninja. :) Was wel blij toen ik terug aarde onder m’n voeten had moet ik toegeven, 270 is fucking snel.
En mijn piemel is trouwens ook medium sized… ;)
TBK zegt
Owja, foei aan deze jonge bestuurder natuurlijk… ;)
Een betere ontwerper zegt
Afpakken en opnieuw lessen laten nemen.
corrado vr6 slc zegt
@ TBK:
ROFLMAO!!!
ripjans zegt
In de bron staat “Ook zijn Audi S8 werd ingevorderd.”, wat al impliceert dat het zijn auto is/was. Lekker dan! :P
fructis zegt
Hmm, audi s8, goede keuze voor eerste auto.
Arnoud zegt
Zo’n kereltje hoort in de bak. De bak in dit geval zijnde de gevangenis. Niet de S8.
Ik rijd ook weleens veel te hard. En als ik dan gepakt wordt hoop ik dat jullie je net zo verkneukelen over mij als ik nu doe over dit “zielige jongetje”. Volkomen terecht dat ie z’n rijbewijs kwijt is. For life, I hope!
SJ zegt
@ Ikke
Altijd zo makkelijke heh, “doe dat dan op een circuit”. Die mogelijkheid heb je hier in NL gewoon niet, of je moet er fiks voor dokken. Naar Duitsland gaan is overigens wel een handige oplossing als je toch in Limburg woont. Dat een 20-jarige zonder problemen 242 kan halen (nota bene in de ochtendspits) geeft overigens wel aan dat de max. snelheid op dat stuk snelweg niet klopt. In Duitsland was zo’n stuk weg dus gewoon limietloos geweest.
Nou wil ik overigens niet die jongen in bescherming nemen hoor. Zeker aangezien hij de verantwoordelijkheid had over twee passagiers.
Timmie zegt
Die police moet dan ook hard doorgetrokken hebben…
Blue Spirit zegt
Eerste keer in de fout op de weg en meteen je auto en rijbewijs kwijt! Waarom jij drinkt niet, gebruikt geen alcohol! Waarom……
Van zo’n nette jongen kunnen velen nog iets leren. En wie trapt er nu niet graag eens op het gas? Er was bijna nix op de weg… Wat de politie zegt klopt niet altijd… Soms kun je daar flink doortrappen….Even de top aantikken en weer terug naar 120, dit is echt domme pech…
J. Bogerd zegt
ik weet niet precies hoe dat zit, maar krijg je de auto ooit nog een keer terug?
406_v6 zegt
@Timmie,
Motoragent…. bij de KLPD rijdt deze bike rond, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird, kenteken MZ-76-SL, 164 pk’s aan ’t achterwiel … top 300 km/u.
wotevajjjj zegt
pff 242 in een s8 is niks
kheb ooit een 76 gereden met mijn fietsje in een veldbaan
het snelheidsgevoel is gwn veel meer
vla zegt
@ wotevajjjj
YEAH BITCH!! Jij speer jij! Hoe doe je dat? Mijn top is 47 km/u op een stalen racefiets met kledij die zo aerodynamisch is als een baksteen met een parachute eraan. (aan die snelheid toch) Btw niet gedacht ‘ik ga dood’? ;)
Cliff zegt
Heb laatst 124 gereden waar je 120 mocht! Was blij toen ik daarna waar met beide voeten aan de grond stond.
Cliff zegt
waar = weer
Audi A6 zegt
http://www.youtube.com/watch?v=JZcZrzvskzc&feature=related
deze jongen aan het stuur is net 18
Mr_R zegt
@wotebajjjj: Háhahaha! ‘Het snelheidsgevoel is gewoon veel meer’ Die jongen moest inderdaad wel 242km/h om ’t een beetje spannend te maken in zo’n S8. Waarmee ’t overigens niet goed gepraat is.
Niet eens zo duur trouwens, zo’n S8! Voor 10 tot 15k ben je klaar: http://www.gaspedaal.nl/?merk=Audi&model=S8
®uben zegt
242 in een S8 is echt niks gewoon cruice control aan, een vingertje aan het stuur terwijl ik mijn koffie op drink en me krantje lees en ook nog is handsfree aan het bellen ben
vla zegt
LOL @ Cliff!!
BaRa zegt
Verstand komt met de jaren… ;)
Ash zegt
*Hoest and falls backwards*
You Doofus! :| Lekker slim :D
RenesisHP zegt
Deze snelheid behaal ik al na een flink bord bruine bonen of hachee, naar de wc toe wel te verstaan…
Blaaah zegt
Ik ga niet alle reacties lezen dus misschien is ’t al wel gezegd, maar met die auto komt het wel goed. Die krijgt ‘ie sowieso terug nadat de jongen (vrijwel zeker) voor moet komen. Als de auto niet op zijn naam stond hadden ze ‘em sowieso niet mogen invorderen. Het knulletje zelf heeft, zeker met betrekking tot zijn rijbewijs, een wat groter probleem…
dude db zegt
gasssen jaap!!:)
BAAP zegt
Ik heb een x 435,5 kmu gereden….ongelovelijk he!
;D
Donstil zegt
Haha ik weet nog dat ik me papiertje haalde,
me pa had toen nog een leasebak en die heb ik toen in dat zelfde weekend gelijk ff op de top getest, (lang geen 242 trouwens :D)
komop dat doet volgensmij iedereen toch wel
Avon zegt
Beter zijn rijbewijs en A8 kwijt dan zijn benen, armen of vrienden.
Het is duidelijk een beginnend bestuurder die de gevaren niet weet in te schatten.
K-Kalkan zegt
LOL @ mx5/rx8owner :lol:
Maar idd, 242 gaan in een S8 is echt niks. als je in een kitkar ( een Lotus ofzo ) 242 rijdt dan lijkt het net of alles nèt wat sneller gaat haha!
lincoln zegt
weer een bewijs dat de regelgeving hopeloos achterloopt op de industrie ..
200 km/u is anno nu toch een fatsoenlijke snelheid .. vrijwel alle auto,s halen dat wel ..
kaai zegt
Ik vind het echt weer een triest geval van zon lullige ambtenaar die denkt heel wat te berijken door zo’n jonge aan de kant te zetten. Denk wel dat hij zich zelf nu trots mag voelen….
Ben zelf ook wel eens aangehouden met een snelheid van 253 km/h…. heb alles ontkent, moest voorkomen maar door gebrek aan bewijs heb ik de zaak toen gewonnen.
Avon zegt
@Lincoln, hetgeen jij zegt klopt maar is totaal uit zijn context getrokken. Als je met 242 tussen het andere verkeer in de ochtendspits gaat rijden dan vraag je om problemen, vooral als je als 29-jarige de gevaren niet ziet.
renaultfreak zegt
jaja lincoln dat is ook niet waar, ze zeggen een top van 200 ofzo maar bij 160 begint het toch wel te irriteren! motorgeluid, lichtvoetig, banden, windgeruis.. en dan heb je het over een middenklasser als de laguna, passat, audi a4
dus laat de kleinere modellen maar staan dus die 200 halen is niet heel makkelijk, dan ben je echt bij premium modellen en luxere modellen van auto’s uit
Jordey zegt
Past ook niet hé! Een 20 jarige in een S8. Als ik 20 was had ik een maserati gekocht. Past veel beter bij een jongere. Stel je voor:
”Haaii schatje, Wil je wat drinken?” Graaag! eenmaal 5 minuten verder: Maar vertel mij eens,.. Wat voor auto rijd je dan als je een landhuis hebt? ”Een audi S8” Unu watte? ” Een hele grote lange audi sedan met een hele grote motor”.. Ohh je bedoelt een auto die Balkenende rijd? ” Nee dat is een bmw 7 serie” Wat is het verschil dan? ” Ja niet veel”.. ow… Okee bedankt voor het drankje!
Neem dan een Maserati Granturismo!
designfreak zegt
Hulde, hulde en nog eens hulde voor de politie !
Volkomen terechte maatregel tegen dit joch.
jos zegt
Waarom kan de jongen in kwestie van geluk spreken?
gezien de snelheid was er meer ruimte ,dan wat er gezien het tijdstip wordt gegeven.
Helaas voor de knaap was er een lasercontrole ai ai
lincoln zegt
@Avon ..
@Renaultfreak ..
lees toch echt dat 242 km/u makkelijk te doen is ..
en dat het in de spits zelfs kan .. ook al heb je net je rijbewijs ..
zeg ook niet dat je 200 moet rijden ..
buiten het feit dat ik de kans zag onze retro jaren 40 kabinet een oorvijg te geven ..
JOBSPOT zegt
Nuenen! Da’s vlakbij!
Richard Brunsveld zegt
Pappie betaalt alles wel even :’)
lincoln zegt
“volgens de politie kan de jongen van geluk spreken dat alles goed is afgelopen” ..
wat een rare realiteit hebben ambtenaren ..
eerst iemands bezittingen stelen en dan nog een bedankje verwachten ??
dat kan alleen een veredelde steuntrekker verzinnen ..
ZwerverRoodbaard zegt
Wil je hard rijden ga dan naar Deutschland maar dat weet elke m*ngool, dus… Ik weet niet waar die jongen zijn hersens heeft, maar om zo hard in de buurt van een grote stad te gaan rijden lijkt me het meer in het onderste deel van zijn lichaam ;)
ZwerverRoodbaard zegt
@lincoln
Nee jij vind het fijn als er een 20-jarige verwende snotneus achter op je bumpertje rijdt met 242 km/u ! Denk dat je dan niet alleen op zoek hoeft naar een andere bumper.
lincoln zegt
@Zwever .. schrijf dat nu eens zonder leeftijd / status / snelheid / angst ..
gewoon zonder rare insinuaties ..
en waarom er iemand graag een botsing zou willen maken ??
Benny1 zegt
Foei! Dat kan nog veel sneller in een A8.
@Lincoln dat vond ik nu ook weer zo’n ambtenaar uitspraak. Als de jonge 240 km voorbij kwam en ze moeten hem daarna inhalen met de motor, dan moet de agent toch ook van geluk spreken dat hij het er goed vanaf heeft gebracht ;)
Het laat maar weer zien in de reacties dat sommige mensen het weer niet kunnen hebben dat andere het beter? hebben, jaloersie is niet goed van de “mens”.
wotevajjjj zegt
@ de vlaeminck
heel makkelijk
je weet de kluisberg wrs liggen als geoefend fietser
als je de veldbaan van boven naar beneden afgaat haal je dat makkelijk
(als je recht blijft) kon myn fietsje gwn niet meer besturen toen
rs zegt
@wotevajjjj
De baan tussen kluisbergen en maarkedal kan je echt wel de topsnelheid van je auto testen;)
lodewijk zegt
zo moesten er meer zijn!
Al die trage slakken op de weg, ik word er gek van..
S3Revo zegt
Er staat alleen een afbeelding van een nieuwe s8, wie zegt dat hij in een nieuw model reed? Die oude zijn nu goed betaalbaar in aanschaf, onderhoud even nagelaten.
Misschien komt ie uit een rijk gezin, misschien heeft hij een goede baan.
Ik rijdt zelf al 3 jaar een S3 uit 2000 en was 21 toen ik em kocht. Dus zal me niets verbazen als die jongen de eigenaar is.
Robbut zegt
GHahaha Lekker dan!
Ik zeg maar niks….
Wel lelijk is dat er veel oudere weg gebruikers zijn en mensen met ‘inhaal’ angst ofzo..
Lekker irritant. daarom wil ik ook meestal zo snel mogelijk van A naar B’eter’.. maarjah acceptgiro op de mat is ook niet alles..:D
Endlezz zegt
Brute pech, dit zou mij ook kunnen overkomen (ware het niet dat mijn huidige auto niet verder geraakt dan 200)
rijbewijs afnemen heeft weinig zin denk ik (althans voor heel lange tijd)
het enige dat je daarmee bereikt is onverzekerde rijbewijsloze mensen op de baan… of dacht je dat autofreaks het langer dan twee maand volhouden om zonder rijbewijs te doen
A6'er zegt
Emile_Benz schrijft,
5 September 2008 om 16:35
auto-invordering geldt bij 70+ overschreiding. En vraag maar niet hoe ik dat weet
Ben ik blij dat mijne max. de 215 (op de teller) haalt!!!Pakken ze mijn auto niet af hahahahaha. Morgen pik ik een S5 bij Pon op…ik word nu al helemaal gek hier achter de pc!
En voor al die mensen die zo jaloers en zielig zijn om te zeggen dat het de auto van de ouders is…WHO CARES…en misschien heeft die jongen wel een gouden handeltje waar wij achterlijke idiooten nooit over na hebben gedacht!! Hulde voor deze jongen…echt waar!!! Oke, qua tijdstip niet echt slim, maar met deze jongen geen last van filevorming!!
Blue Spirit zegt
Zo is ut mar net en ho weet jij dat?
M Freak zegt
Pff, maar 242 per uur? ;)
Joost zegt
Thibaut schrijft,
5 September 2008 om 15:55
@Freekie: Op welke leeftijd moet je dan naar de universiteit gaan en welke opleiding volgen om al op je 20 al een topfunctie te beoefenen en een s8 te krijgen?
Exact. Vrijwel iedereen kent dit universele gevoel. Wat is hier nu weer crimineel aan. Deze jongen kan niet naar zijn werk, een enorme tegenslag voor carriere, krijgt een torenhoge boete en krijgt daarna ooit z’n Audi weer terug. Een gemiddelde veelpleger wordt na een winkeldiefstal echter zo weer op straat gezet, een verkrachter verminkt een meisje levenslang, wordt na TBS en succesvol proefverlof weer gewoon `ge-reintegreerd` in onze verziekte samenleving waarin we sinds 1945 weer steeds minder mogen, zelfs niet genieten van een DUURRRR betaalde automobiel! Hij betaalt ook voor de snelle rit dmv 1:4 Super98 benzine + accijns. Kmstand bijvoorbeeld 100 000 km? Bij 1:6 dus ruim 16 duizend liter benzine. Doe dat ff maal 70 cent tel daarbij alle parkeertarieven, motorrijtuigenbelastingen, en last-but-not-least de totaal criminele BPM diefstal (mag geen belasting heten) en je komt tot duizelingwekkende bedragen die je betaalt om in een dure auto te mogen rijden van onze Roverheid. De maximumsnelheid is op veel autosnelwegen, ook in Nederland, totaal overbodig. Te snel rijden is een overdrijving van oplettend autorijden, en geeft juist aan dat je met niets anders bezig bent dan met het besturen van het voertuig! Altijd en overal, met of zonder snelheidslimiet, komt het aan op eigen inzicht, verantwoordelijkheid nemen en vertrouwen in mensen. Op sommige woonerven wordt als gekken gescheurd. Ga daar maar staan, niet hardwerkende burgers bestelen van zuurverdiend geld (waarover belasting betaald is) die op de autoSNEL?weg `te snel` rijden
9000cse zegt
Boven dit artikel staat toch echt duidelijk “beginnende bestuurder”. Of de S8 van hem is of van pappi en mammie, zal me echt een vette worst wezen en maakt ook totaal niets uit.
Feit is, dat iedere idioot het gas in kan trappen en dat die auto gemakkelijk zo hard kan is algemeen bekend. Maar dat “meneertje” als beginnend bestuurder zijn vriendjes even wil laten zien wat HIJ wel niet kan en even een superieure indruk wil maken, geeft slechts aan hoe sterk zijn verantwoordelijkheidsgevoel als verkeersdeelnemer ontwikkeld is. Niet dus!
Beste mensen! Ik zal door menigeen wel afgeschilderd worden als moraalridder, maar daar zal ik echt geen glas minder om drinken. (Melk!)
Méér dan twee maal de in ons land toegestane maximum snelheid is te zot voor woorden. Terechte invordering rijbewijs en inbeslagname S8. Ik kan alleen maar hopen, dat hij er door de rechter fors voor gestraft zal worden.
9000cse zegt
@ Joost
2 dingen:
1) Wil jij nou weloverwogen hier propageren, dat we hier vóór 1945 méér mochten?
2) Je suggereert, dat het betalen van veel belasting een vrijbrief betekent om overtredingen ongestraft te kunnen begaan?
Zeker sterk voorstandertje van klassejustitie?
Joost zegt
!
vorige reaktie was NIET aan Thibaut maar aan Will bedoeld @ 5 September 2008 om 15:52
“…Is wel echt een stukje waar je aardig door kan trappen nadat je uit de drukte van Eindhoven komt ”
Precies wat ook in mij opkwam! Dit is een universeel en heel menselijk gevoel. Zolang je er anderen niet mee hindert is het geen probleem. De `te verwachten boete` staat in geen enkele verhouding tot de ernst van de zaak: met een super goede auto als deze de snelheid overdrijven op een autosnelweg. Nogmaals.
Arnoud schreef op 5 September 2008 om 17:05
“Zo’n kereltje hoort in de bak. De bak in dit geval zijnde de gevangenis. Niet de S8.
Ik rijd ook weleens veel te hard. En als ik dan gepakt wordt hoop ik dat jullie je net zo verkneukelen over mij als ik nu doe over dit “zielige jongetje”. Volkomen terecht dat ie z’n rijbewijs kwijt is. For life, I hope!“
Goh jij hebt wel een probleem met jezelf he? Ik heb maar weinig vertrouwen in mensen die zichzelf zo direkt tegenspreken, hopelijk ben ik je snel voorbij mocht ik je ooit ergens tegenkomen in het verkeer, zo’n veilige zelfverzekerde rijder zul je niet zijn als je jezelf dit lot toewenst. Zelf toegeven wel eens `veel te hard` te rijden, maar anderen wel gevangenisstraf en levenslange rijontzegging toewensen. Akelig hoor. Ik gok dat je met `veel te hard rijden` 100 bedoelt op een dubbelbaans 50 weg met gescheiden rijstroken, fietspaden en voetpaden.
Joost zegt
@9000cse verkeerd gespeld inderdaad, maar wat dacht je dan dat ik bedoelde. Dank voor je opmerking. Correctie: “…in onze verziekte samenleving waarin we sinds DE BEVRIJDING in 1945 TEGENWOORDIG weer steeds minder mogen”
Verder: neem het niet zo zwaar op joh. Het voorval speelde zich af op een autosnelweg. Mijn gedachtengang: Ik vertrouw bv. een (auto)technicus al dan niet in opleiding (willen is belangrijker dan een kwalificatie) meer dan een ouwe tang van 80 die nauwelijks meer ziet maar toch nog maar weer een gunstig papiertje meekrijgt van de huisarts omdat ze geen taxi kan betalen bla bla. Genoeg gevallen van mensen die zichzelf niet in staat achten nog auto te rijden om wat voor reden dan ook, maar die door onze overheid geholpen worden weer te gaan autorijden.
Zeker, in de stad en op provinciale wegen zijn snelheidslimieten noodzakelijk en van levensbelang. Op een autosnelweg is dit veel minder het geval, en doet de werkelijke `snelheid` er steeds minder toe. Of je nu op straat loopt of in je auto zit, het komt het aan op eigen inzicht, verantwoordelijkheid nemen en vertrouwen in mensen.
r32 zegt
Ik heb vanavond op een goed verlichte, uitstekend onderhoude en last but not least rustige snelweg maar liefst 160 km/h gereden!!!
Op welk politiebureau kan ik mij maandag melden om deze misdaad aan te geven?
9000cse zegt
@ Joost
Ik begreep niet meer of minder dan je schreef.
Joost zegt
@saab
dan ligt het niet aan mij. We zijn bevrijd in 1945. Vrij. Vrijheid. Tegenwoordig wordt je kop gespot als je door het centrum van Nijmegen loopt. Je kenteken wordt gescant op snelwegen. Nieuwe regeltjes zijn bedacht oa ID plicht en worden uitgemolken, in jargon `gesanctioneerd`. Om nog maar te zwijgen van de klopjacht en rooftochten langs autosnelwegen om geld binnen te halen. Er mag steeds minder in dit land, wat vroeger en NA 1945, wel kon. Punt 1 is weerlegd (1) Wil jij nou weloverwogen hier propageren, dat we hier vóór 1945 méér mochten?)
en je tweede punt (2) Je suggereert, dat het betalen van veel belasting een vrijbrief betekent om overtredingen ongestraft te kunnen begaan?) Ja daar sta ik ten dele achter, behalve dat dit geen overtreding betrof maar een overdrijving van een regeltje uit 1978 in één van de meest solide en veilige voertuigen die gebouwd zijn. Ik pas mijn snelheid aan de weers- en verkeersomstandigheden aan, mijn eigen inschattingen en waarnemingen zijn leidend, niet die van de overheid. Gelukkig doet vrijwel iedereen dat (nog wel) want als je denkt dat je veilig onderweg bent zolang je maar stoicijns op je teller aan het turen bent of die nog wel `120` aangeeft na een lange vermoeiende werkdag, dan denk ik dat we op het verkeerde spoor zitten.
9000cse zegt
@ Joost
Ik neem aan, dat je met “Saab” “9000cse” bedoelt.
Dat er toezicht bestaat komt ook ten goede aan jou. Wanneer er in jouw auto wordt ingebroken, wil je ook, dat de dader(s) gepakt word(t)en. En geloof me, die camara’s hangen er echt niet om te kunnen zien of je vreemd gaat.
Verder, welke last heb jij ervan ondervonden, dat je nummer gescand werd? Hoe vaak ben jij op straat aangehouden en op je identiteit gecontroleerd? Ik denk, dat alleen het gewicht van je rechtervoet aanleiding is voor de termen “uitmelken, klopjacht en rooftocht”.
Op het tweede punt persisteer ik alleen met mijn overtuiging, dat iemand, die zich boven de wet stelt, daarvan de gevolgen dient te aanvaarden. En ik wens dit nog meer te benadrukken voor voorstanders van klassejustitie.
Rick zegt
Er staat nergens dat het de nieuwe S8 is, ook niet in het persbericht, het kan net zo goed een bestuurder zijn die de V8 (Vorige S8) had gekocht.
ferrari599 zegt
tja je zit er tegewoordig zo aan
BVO zegt
best knap dat hij dat stukje van helmond naar eindhoven bij afslag nuenen al op de 240 zit (woon zelf in de buurt en daar kom ik relmaitg) fijn dat ik het weet dat daar laser controle word gehouden
joost zegt
je ziet het daar ook niet dat is het probleem, je hebt daar allemaal viaducten en dan gaan ze er net achter staan, zelf ook al een x geflitst terwijl ik toch echt wel op controles let. Ik snap ook niet waarom iemand daar te hard gaat rijden terwijl er een stukje verderop praktisch nooit wordt gecontroleerd (a67).
jampa zegt
een audi s8 hoeft trouwens helemaal niet zo duur te zijn, iedereen kan een audi s8 kopen, als je er een van bouwjaar rond 2000, zeg es, iets eronder, kost ie nog maar €10.000, veel normale huishoudens hebbn een auto die duurder is als €10.000. het is dus absoluut niets speciaals!
w0o0dy zegt
@jampa: de goedkoopste S8 op Autotrader is 11500 euro en bij de volgende zitten we al op meer dan 16000 en er staan er maar 10 van die oude serie. Dus toch best speciaal. Overigens, de goedkoopste v10 S8 kost 94 mille….
Lp640 zegt
Mensen, doe eens niet zo stoer en oordeel niet voordat je de jongen of de situatie kent.. De snelweg is een recht stuk, hij tikt even te top aan en onderweg wordt hij gelaserd.. de politie kon hem makkelijk aan de kant krijgen omdat hij hem uit liet rollen naar 120 na de hoge snelheid die hij maar heel even heeft gereden, dus het was geen “achtervolging” en laat staan dat het druk was, want dan kun je zon snelheid natuurlijk nooit halen :S
ZIJN S8 (anders konden ze hem ook niet invorderen!!) ligt bij 250 beter op de weg dan bijna iedere andere auto bij 180 en de meeste mensen oordelen terwijl ze nog nooit zon auto of zon snelheid hebben meegemaakt..
Hij mag dan 20 zijn, maar heeft al meer dan 100.000km rijervaring en heeft daarbij nog nooit een boete of schade gehad. Dus mensen oordeel niet over iemand die je niet kent of weet hoe goed iemand kan rijden..
Danku
w0o0dy zegt
@LP640: net 20, een S8 en meer dan 100.000km ervaring? Haalt hij zijn drugs per auto uit het midden oosten of zo?
Sorry hoor maar dit klinkt eerlijk gezegd als een boel gezwets…..
Ze kunnen een auto best invorderen als ie niet van de bestuurder is…. alleen kan de eigenaar de auto dan ook wel vrij makkelijk weer ophalen/meenemen.
Ik ken de weg goed en ja je kunt er best makkelijk hoge snelheden halen ook in de spits…. het probleem is dat er ook wel eens plotseling een file veel eerder blijkt te zijn ontstaan dan normaal…. en dan is 240+ echt wel erg hard. Goede auto of niet… binnen 200 meter staat ie echt niet stil bij die snelheid…
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Een vriend van mij maakt ook veel kilometers. Zo’n 50000 per jaar. Dan kun je dus best in 2 jaar tijd 100000 km halen. Hij rijdt alleen we een dieseltje met 90pk. Dat is toch net wat goedkoper.
Met die remweg ben ik het totaal met je eens…. ;)
Rick zegt
@Woody, Ga eens in Duitsland shoppen!
MLTB zegt
Lp640 is “de dader” denk ik :)
Maarja, gelijk heeft ie. Ik zou hetzelfde gedaan hebben, en je hebt echt genoeg stukken in NL waar je dat even zou kunnen rijden. Maarja de overheid heeft nog meer geld nodig he..
w0o0dy zegt
@Mx5/Rx8owner: ik heb ook jarenlang tussen de 40 en 50 mille per jaar gereden dus dat het wel kan weet ik ook wel…. alleen als koerier voor DHL of als vertegenwoordiger voor “all this crap for a buck” kun je geen S8 rijden als je 20 bent en dus net 2 of 3 jaar aan het werk bent….
Lp640 zegt
Ik ben de dader niet, maar je kunt wel stellen dat ik hem goed ken..
Die 100.000 kan echt wel als autoliefhebber verdeeld over 2.5 jaar, idd in een cdi..
Als hij niet op een eerlijke manier aan het geld was gekomen, was hij ws al wel bekend geweest bij de politie en hadden ze dat echt wel gemeld aan de pers..
Jullie weten allemaal niet om welke reden hij die auto heeft, dus doe niet alsof hij hem 2 jaar geleden gekocht heeft en volgende week een W12 wilde gaan bestellen…
Petjes van 20 rijden ook in een golfje, dan zit je ook aan de 10.000 euro, denk daar maar eens over na voordat je begint te roepen dat een s8 ONMOGELIJK is.. Mss heeft hij het wel op het circuit verdiend, wie zal het zeggen ;)
Grts
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Het lijkt mij ook niet logisch, tenzij je hele lieve ouders hebt.
Maar omdat het zeldzaam is, betekend dat niet dat wij het onmogelijk kunnen achten. ;)
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :)
w0o0dy zegt
@Mx5/Rx8 owner: wat onmogelijk is, dat is nog nooit gebeurd.
Onwaarschijnlijk is het wel dat hij op legale wijze genoeg geld heeft verdiend om op zijn leeftijd (en ook nog tijd heeft gehad om in 2 jaar 100.000km te rijden) een S8 te kopen. En brilliant intelligent is hij vast ook niet anders was hij nou niet z’n rijbewijs (en auto) kwijt…..
Anyway, dit is wel weer genoeg energie verloren aan een piepeltje die te hard rijdt…. zo boeiend is het allemaal niet. Hard rechtuit is voor simpele zielen.
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Als ik jou vertel dat ik gisterenavond staande ben gehouden voor een hele fijne controle door politie en belastingdienst, dan denk ik dat deze jongeman ook wel zo’n fijne controle tegemoet kan zien.
Helemaal omdat een jonger maatje van mij dezelfde controle met een uitgebouwde mx3 heeft gehad. Die kreeg vragen over de herkomst van de auto, waar hij het van betaald, etc.
De enige vraag die wij met de rx8 kregen was of de auto de onze was. Dit was dus allemaal probleemloos aan te tonen. Ze hebben(voor de sier, want de auto staat pas sinds 5april op kenteken) even onder de motorkap gekeken(geen vragen over filter) en het geluid bij geringe toeren gemeten(no problems). Voor de rest de standaard alcoholcontrole en overig papiergecheck. We waren dus zo weer weg en de agenten waren uiterst vriendelijk(vertaling, ze stonden gefacineerd om de auto heen te kwijlen).
Hoezo onderscheid?
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Ik bedoel dus eigenlijk te zeggen; Een 20 jarige in een S8 valt erg op. Als het niet zou kloppen, zullen ze dat heel snel uitvinden.
Appeltje zegt
Wat een gezeur hier…
Meeste mensen rijden in een auto die geen 240 haalt of nooit die snelheid hebben gereden en oordelen lekker makkelijk over jonge jongens die in snelle auto’s rijden.
Is wel heel makkelijk toch?
Het is zo’n Nederlands kwaaltje om gelijk over mensen te oordelen als je er een vraagteken bij kan zetten hoe die jongen een S8 kan rijden op die leeftijd? NOU EN
Hij wel jij niet…
Stel je is voor : s’ochtends in de S8 en er valt een lekker open gat, jij denkt even knallen… hup 240 op de klok.
Ik spreek uit ervaring en heb meerdere keren in een nieuwe S8 mogen rijden, het is zo gepiept. Hij blaft net langs die lasercontrole. Kan gebeuren toch?
Lp640 zegt
Hehe, eindelijk iemand die uit ervaring kan spreken en niet zon jaloerse instelling heeft..
w0o0dy zegt
@mx5/Rx8owner: zou het niet zo kunnen zijn dat één van je activiteiten in je privé-leven er voor zorgt dat je met iets andere ogen wordt bekeken en dat het niet eens zozeer aan je auto ligt?
None zegt
Hulde aan deze knaap! Volgende keer 250+.
Blue Spirit zegt
Diegene die zonder zonde is werpe de eerste steen….
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
In dit geval niet.
Zoals ik al aangaf was de controle voor mij een eitje en had ik dus nergens last van. Voor die andere jongen was dat een heel ander verhaal.
ama zegt
Dus er stonden twee agenten een radar te bedienen langs de kant van de weg? Vreemd, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Maar als ze een grote audi als belasting kunnen heffen is hun loon natuurlijk verzekerd. Ja sorry ik woon telkens een half jaar in de Perzische Golf en daar hebben ze geen belastingen, en dus ook geen parkeerboetes/snelheidsboetes of welke belastingen dan ook. 242 is wel snel, maar nu ook niet zooo speciaal. OK 210 is iets normaler.
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Kun je specifieker zijn met “één van je activiteiten”?
Ik heb zo’n idee dat ik je toch niet begreep.
A6'er zegt
Waarom is Woooody er zo zeker van dat deze jongen niet ZELF de auto heeft gekocht…misschien heeft hij 10.000 van zijn ouders kunnen lenen en er op het juiste moment aandelen van gekocht en verkocht…of onroerend goed…of ook al is het drugs..dan heeft hij het goed aangepakt want daarmee is hij niet gepakt!!
En ook al had hij hem van zijn ouders gekregen…stel je aan man….zeur niet zo, jaloers geval. Als ik in de A6 op weg ben, zie je ook allemaal van die stumpers in hun Opel Astra’s naar mij kijken van….dat kan niet…een jongen van 19 jaar in een A6…hoe kan dat nou!! Dan zie je die jaloezie er vanaf druipen….ik vind het echt te triest voor woorden met welke reacties ik soms te maken krijg. Want als ik dan een keer de vinger teruggeef….nou….dat snappen ze dan niet…Triest land, Nederland. Bah.
Guus_____ zegt
Wat een onzinnige discussie zeg, of die auto nou wel of niet van die jongen is. En dan gelijk heel Nederland afkraken, waar is dat nou weer voor nodig? Belachelijk.
Wel erg sneu dat men hier auto’s invordert enkel voor een snelheidovertreding. Meer dan 70+km pu te hard is niet in alle gevallen gevaarlijk, volstrekt overbodige regelgeving naar mijn idee.
9000cse zegt
@ A6’er
“…of ook al is het drugs..dan heeft hij het goed aangepakt want daarmee is hij niet gepakt!!”
Wat een in- en intrieste mentaliteit! Rot alsjeblieft héél gauw op! Bah!
geert zegt
Tja, als het er echt druk was is dit niet goed te keuren. Als het niet druk was, wie heeft zich dan al eens niet laten gaan. Heb mn wagen ook al eens tot de begrenzer gebracht. Gaat snel en meestal gewoon rechtdoor. Ben toen op zoek gegaan naar plaatsen waar meer fun is. En deze zijn zo te vinden. circuit Zoder, Zandvoort etc… Allemaal mogelijk met eigen wagen of een wagen van de organisatoren. Ik kan me daar (Zolder) geweldig uitleven en de drang om te “racen” op de openbare weg is er niet meer. Wel betalen om op het circuit te kunnen. Maar dat kan het probleem niet zijn hé. Of toch??????????
Aron zegt
Mensen toch.. ik ken deze jongen in kwestie, en die auto was gewoon eerlijk van hem..
met deze auto die snelheid rijden is alsof je 120 rijdt met een ‘normale’ auto.
bovendien was het niet druk op de weg, en de a270 is rond die tijd toch uitgestorven. ik rijd gemiddeld 3x per week op diezelfde weg en ik praat die snelheid niet goed, maar op die weg vind ik het wel ‘kunnen’.
ik ken mensen die deze snelheid ook hebben gereden maar totaal niet beseffen wat ze doen.. jullie moeten allemaal niet meteen oordelen over dingen die je alleen kan weten als je hem kent…
Ik zegt
Tja je kunt natuurlijk ook gewoon jaloers zijn dat JIJ die auto niet kon betalen he:s
misschien heeft die jonge wel gewoon een goede baan
srviper zegt
ik ken deze jongen persoonlijk, en het is geen gevaar op de weg. Hij weet waar hij mee bezig is. Hij zal het dus ook niet doen als het druk op de weg is….Ik keur dit zelf niet goed, maar hij weet wat hij doet…
verder zijn deze mensen gewoon jaloers dat ZIJ niet die audi S8 rijden. En dit is de eerste keer dat hij in aanraking komt met de politie.!!!!!!!!!
Blue Spirit zegt
Als je taxi chauffeur bent geweest kom je zo aan die ton..
Want werken is hem niet vreemd….
Geen illegale praktijken dus…
eefje zegt
haha, net goed.
eigen schuld dikke buld, 20 jaar en nog geen verstand!!!
of hele domme ouders….
Texus zegt
Net geen 250. Da’s bale.
Gianfrancesco zegt
20 jaar en dan zo’n auto? Ik ben wel zeer overtuigd dat deze zeer dure bolide niet van hem is. En als dat wel het geval zou zijn heeft ie het niet met normaal werken betaald. Rijbewijs voor altijd innemen met zijn zeer onverantwoord rijgedrag en op die leeftijd.
r.j zegt
sneu toch
bartvh zegt
eindelijk iemand die weet hoe je met zo’n auto moet rijden en pas 20 jaar, geweldig
moh zegt
hahaha
morge pakt hij wel de bmw 760i
jan wit zegt
dit soort asocialen moet levenslang het rijbewijs kwijt zijn: meestal zijn anderen het slachtoffer (dodelijk of levenslang in rolstoel) van dit soort rijgedrag.
don zegt
Hoe hard moet je anders rijden
Robbie zegt
Ach,als de ouders zeggen dat hun zoon de auto zo meegenomen hebben zonder toestemming,is het dus Joyriding en komt de auto gewoon weer terug bij de ouders.
PLIESIE zegt
Volgende x een Mclaren voor die drugsrun te maken?>>>>>>een Audi kan de Pliesie makkelik hebben zoals je ziet…..!!!ff doorsparen jochie!
dario zegt
ach die kleine jongen, heeft van het geld van z’n krantenwijk een autootje gekocht…doen ze hem dit aan..
H.van Schie zegt
Applaus voor de agent die deze jongen van de weg heeft gehaald. Was dit niet gebeurd dan doet hij het vast en zeker meerdere keren tot er iemand wordt doodgereden. Hij heeft zeker nog geen verantwoordelijkheids gevoel. Trouwens volgens de statistieken zijn het niet de 80-jarigen maar de jongeren die de meeste brokken maken. Rijvaardigheid krijg je pas door de jaren heen. Volgens mij hebben degenen die dit gedrag toejuichen en er excuses voor zoeken ook geen verantwoordelijkheidsgevoel.
24/7 Moneymaker eindhoven zegt
h
Stoffel zegt
Wat een L… ze moeten gelijk en rijverbod voor de rest van zijn leven geven
brabus zegt
wat zeggen jullie allemaal.
als je zoon een auto rijd van jezelf en hij word ingevorderd kan de vader hem weer komen ophalen.
Lars zegt
Wat een held!
Zulke mensen verdienen een lintje
Ouwe man met sigaar zegt
Staat leuk op je cv
Neal zegt
ach een audi S8 is niks, ik ben 20 en rij natuurlijk in een X5, 250 km/u is er niks bij..
dank u pappie en mammie
Audi fan zegt
Mooi 20 jaar en dan kunnen zeggen ik heb 242 gereden en wel met een Audi S8.Maar zoals al gezegd doe het niet als het druk is.1 klapband en het leed is niet te overzien.Maar ik als Audi fan heb dit nog nooit bereikt om in een S8 te rijden
blup zegt
ze mogen in nederland wel de max snelheid opschoeven op bepaalde plekken. vooral in de randstad, ik word gek van al die wegen waar k maar 100 of 80 mag rijden.
ik ken die jongen voor derest niet, dus ik zou niet kunnen oordelen of hij wel of niet een goede inzicht heeft op de weg, maar wat ik wel vaak merk, is dat jongeren eerder geneigd zijn om te denken dat ze goede inzicht hebben.
voor derest heb ik ook dik over de 200 meegereden, maar dat was met de piloot die over de startbaan reed, klaar om op te stijgen!
tjsa, met mij 1.9 skoda feliciatje ben ik al blij als k de 160 kan halen.
en voor de mensen die zo blind zijn om t artikel gewoon GOED te lezen en de comments van sommige mensen totaal negeren:
NOGMAALS, er staat nergens of het een nieuwe audi s8 is! alleen doordat er een foto bij word geplaatst wil niet zeggen dat de auto van de foto ook de auto van die jongen was.
VOOR de mensen die niet kunnen geloven dat hij zo’n auto rijd op die leeftijd (of gewoon jaloers zijn, dat zij niet destijds geld hebben opzij gelegd voor een 2ehands snelle luxe wagen, wat niet onrealistisch is!). als je als 20 jarige gewoon fulltime werkt verdien je al gauw minimaal 1200 euro per maand netto, als je dan ook nog eens thuis woont kan je al gauw een lening afsluiten voor 15000 a 20000. niet gelijk mensen beoordelen op leeftijd en auto die ze rijden.
wat ik nog gekker vind is dat ik laatst bij de tankstation zo’n kereltje van 19, 20 met opgeschoren koppie zag die in een 2006 mercedes sl 65 amg reed. dat is wat verdachter, maar wat weet ik, miss. reed ie wel in de auto van papa, of miss. hebben ze de jackpot gewonnen met de loterij of in de casino. who knows.
jammer dat mensen nooit eens blij voor iemand anders kunnen zijn als ze iets moois hebben, altijd maar jaloers (op een paar mensen na dan)!
knuf zegt
het is gewoon zn eigen domme schuld. van mij moeten ze zulke racemonsters hun rijbewijs en auto gewoon niet meer trug geven , als ze met zon associale snelheid worden gepakt. ze zijn een zeer groot gevaar voor de samenleving .
Rudy zegt
Die auto krijgen ze gewoon terug! staat toch niet op naam van de bestuurder, dan is er verder niets aan de hand
San zegt
Tja dat krijg je ervan… stupid!
Emile_Benz zegt
Ik lees nu al verschillende reacties waarin gesteld wordt dat zulke snelheden asociaal zijn etc.
Dat stuit mij behoorlijk tegen de borst!!! Zulke snelheden zijn pas asociaal, wanneer deze snelheden gereden worden in situaties waarin het onverantwoord is!!! Wanneer de weg dus zo goed als leeg is, dan is zo’n snelheid echt niet asociaal, zolang je je snelheid maar weer aanpast zodra je weer meer verkeer om je heen/voor je hebt (en dus niet gaan kleven, omdat degene voor je 120 à 125 km/u rijdt).
300 op ’n snelweg moet dus ook kunnen, zolang je maar goed anticipeert op het overige verkeer!
Nee wat pas echt asociale snelheden zijn: 80 km/u (of minder) blijven rijden op de linkerbaan, ’t liefst nog als er verkeer met 120 aankomt en je met gemak naar rechts kunt, maar ’t niet doet.
En wat te denken van ’t milieu :lol: , onderzoek heeft immers uitgewezen dat 80 km/u schadelijker is dan 120 (of harder).
Frank zegt
als je 18 jaar bent en/of net je rijbewijs hebt dan kun je helemaal “nog” niet (zo goed) autorijden. Dit komt pas na vele kilometers. Ongelooflijk gevaarlijk wat deze jongeman hier heeft gedaan. Je zal er maar rijden met je kinderen en het gaat fout!!
Pete zegt
Wie op z’n 20 al met een S8 kan rijden heeft geen medelijden nodig van niemand en zal die boete waarschijnlijk zelfs niet voelen of toch zeker niet op dezelfde manier. Wie de grote jan wilt uithangen moet met de gevolgen kunnen leven ook… simpel!
mark zegt
Zoon tegen papa, pap ik heb te hard gereden,hmm da sniet zo mooi jongen
en waar is mijn auto, di eis weg, ach dan nemen we wel even een nieuwe in beslag,
hallo politie met ome Koos, hebben jullie nog wat leuks staan ?
jan zegt
Vette bak hoor!
Die krijgt hij wel weer terug.
Maar al dat gezeik over pappie’s auto allemaal jaloerse mensen.
Die pappie betaald alleen met de aanschaf van die auto al een jaar uitkering voor je!
Denk daar maar eens over na ipv altijd de hard werkende Nederlander af te zeiken.
Zo kreeg ik laatst een bekeuring van een conducteur, gewoon een Marrokkaan die ze uit de bijstand hebben gehaald en een knoop om hebben gedaan. En die moet mij dan bekeuren, waar gaat het heen??
rorogadmaas zegt
Een beeeetje dom van zo’n jonge vent; het getuigt zelfs van weinig normbesef. Had idd bij onze oosterburen de ruimte om met een quattro aangedreven V10 even te “planken”. Ben wel benieuwd hoe hij aan de sleutels (keyless go) is gekomen om vervolgens na een druk op de startknop te “blazen”. Als gematigd autofanaat heb ik de grootste moeite om zelfs de minste jaloezie te onderdrukken. Ach, ik kan ook wel “gassen” met mijn gele Zweed (T5-R) sedan. Maar zeker niet zo heftig! Hopelijk maken het procesverbaal en tijdelijke inhouding vh rijbewijs voldoende indruk. Zo niet, dan gaat die jongeman wellicht met een R8 uit Woerden aan de haal….
I.Jeffrey zegt
Die moeten ze een paar weken vasthouden, dan leert hij wel dat het niet kan.
Hannibal1969 zegt
Een S8 in Nuenen ? …. Dat word veel wiet telen op het kamp voor een nieuwe !
Emocion zegt
Wel grappig dat iedereen denkt dat het de auto van pappie is…
Ik woon daar in de buurt en er zijn zat gastjes van die leeftijd die zulk soort auto’s rijden. En die auto heeft ie binnen een paar weken weer terug…
BeeDjan zegt
Dag S8, Hello R8! :-D
16v zegt
Medelijden met die jongen??
Ha, ha… Laat me niet lachen. Had ‘ie van tevoren maar beter moeten nadenken. Goed dat zo een nu eens gepakt wordt. Er rijdt al veel te veel van dat jonge tuig op de weg met soms onnoemelijke snelheden en auto’s met een hoop kabaal. Tijd dat dat eens wordt aangepakt.
Nog nauwelijks ervaring als beginnend rijder, en dan zulke stomme dingen doen, daar kan ik met mijn nuchtere verstand gewoon niet bij.
tim zegt
ik vind het totaal geen stijl dat mensen die jongen afzijken omdat hij een audi S8 heeft, ik vind het heel zielig die mensen die jaloers zijn…
ik heb ook medelijden met die jongen, moet hij wweer gaan sparen voor een nieuwe…
stefan zegt
hallo allemaal het is met een sisser terug gelopenme vader heeft zijn auto terug, nee ze waren op vakantie en ik mocht even rijden gaaga
wil zegt
He wat jammer: geen lijfstraffen meer in dit land..ik dacht zo rechter pootje afhakken ofzo..
pred zegt
veels te overdreven, rijbewijs invorderen ok…. maar auto?!?!? je hebt et toch zelf voor betaalt, de overheid is al een belasting zuiger…
yoeri zegt
tsja,, had je beter effies naar de autobahn kunne rijde ,, hadtie nog veel harder gekunt;)
paolo zegt
Je kan het beste in de nacht rijden als je snel wil gaan.
Het is dan minder druk en je heb xenon verlichting.
Ook is het handig om op de borden te kijken want niet overal meer mag je zo snel als je wil.
Mijn laatste tip is begin met een rustigere auto en ga op de snelweg van een kleine stad dan heb je minder kans op hinder.
Good luck verder in het leven.
laterzzz
Oscar zegt
Progression never stops
Jeroen zegt
Dan heeft hij hem niet helemaal ingetrapt. Beetje magertjes dus.
janella zegt
ja seg dat wel !!!! alsie veel harder ging had hij zn auto niet hoeven weg te geven.
haha..nou das bale k’bedoel hoe dom kun je zijn ???!!
janella zegt
ppfff….., hallo seg dat wel volgens mij weet die niet eens veel van zn auto af…….:):):P
die gast denkt jupie mn rijbewijs en HUP racen maar ….noe dan snap ik niet warom hij zn rijbewijs wil :)
kefding zegt
haha auto krijgt hij volgens mij niet meer terug maar rijbewijs toch weer over 3 maanden :/
Xandy zegt
Zaltbommel 8 september 008
De auto is nog heel. Alleen een bekeuring en de auto krijg je meestal binnen 3 a 4 werkdagen weer terug.
Valt dus nog mee.
Ik heb een Porsche en mijn drie kinderen reden eerst de versnellingsbak kapot, daarna moest de motor gereviseerd worden en toen moest de versnellingsbakvoor de 2e keer gereviseerd worden.
Dan praat ik nog niet eens over de achterbanden die elke 2500 km vernieuwd moesten worden en het extra onderhout.
Ik praat het niet goed wat die jongen gedaan heeft, maar iedereen in alle leeftijden die een snelle auto rijd denkt niet altijd aan het milieu, heeft wel eens last van onvolwassen gedrag en wil de auto wel eens uitproberen zonder daarvoor naar Duitsland te rijden.
Xandy.
Michelle zegt
dan heeft hij geluk dat de auto nog heel is. Paar weken geleden heeft er hieriemand een S8 total loss gereden (heeft de auto van de dealer gekregen voor een test rit) en is in de sloot beland. Bestuurder krijgt wel nog mooi de rekening van Eurov 200.000
Flashy zegt
@ pred: daar moeten mensen vaker over nadenken voordat ze zoiets doms doen
En als iemand er zo mee omgaat is het geen auto meer maar een moordwapen… en ja die mogen in beslag worden genomen ;)
Willem zegt
Reed vorige week nog 250 met mn bmw (in duitsland).
En een Politieauto ingehaald. Ja, op sommige stukken mag het nog !!
Had die sukkel ook beter in duitsland kunnen doen.
Nu is pappa zijn auto kwijt.
steven zegt
Kijk in de eerste plaats is dat voor een auto als die een fluitje van een cent.
Dus daarom niet zo verwonderlijk zullen we maar denken.
De politie doet moeite om geld op te halen van de burger die nog alles redelijk correct doet.
Dat is voor hun ongevaarlijk en er komt nog geld binnen ook of niet soms.
Boeven vangen koste geld en er staan geen inkomsten tegen over en dan kan je een kogel terug krijgen.
dus niet moeilijk doen die jongen heeft de staat weer een dienst bewezen er is weer geld en hup politie nu even aan het werk boeven vangen of ben je bang.
groet steven
A6'er zegt
9000CSE…lees eens een keer goed..het ging om het voorbeeld..zucht…moeilijk he…begrijpend lezen!
jantje zegt
natuurlijk wil je ook wel eens flink op het gaspedaal trapen maar doe dat dan in duitsland!!!!
rorogadmaas zegt
De recente gebeurtenissen in Woerden en Nuenen met resp. een R8 en S8 tonen aan dat zelfs een kind dergelijke voertuigen (en van andere merken die het beetje ertoe doen) kan besturen. Met de vele electronische “hulpmiddelen” kan de weinig ervaren bestuurder veilig en (absurd) snel op de weg blijven. Maar ook de meer ervaren rijder kan het risico van een klapband of zelfs een “bobbeltje” op het wegdek niet uitsluiten! Of je moet een ZEVENVOUDIG wereldkampioen F1-coureur zijn….
bert zegt
een zevenvoudig wereld kampioen kan ook niks tegen een klapband doen…..
Aron zegt
Mensen toch, waarom roept iedereen dat de snelheid zo gevaarlijk is. en een zin later dat je dit maar in duitsland moet doen…
dus in duitsland is het zonder gevaar?
en zijn s8 was een ouder type dan op de foto. als je hard werkt is zo’n auto best haalbaar. hij is een enorme autoliefhebber, en praat zichzelf niet goed. maar ik vind na zijn verhaal gehoord te hebben dat het volkomen verantwoordelijk ging.
het is natuurlijk makkelijk om hier over mensen te oordelen, en maar een lap tekst neer te zetten dat hij onverantwoordelijk is etc etc.
ik rijd gemiddeld 2000km per week(al 3 jaar), ben 21 jaar. en durf te zeggen dat ik over een zeer bovengemiddelde rij-ervaring beschik. omdat ik in 3 jaar al meer als de meeste 30+ers heb gereden.
ik praat niks goed, maar als dit krantenartikel een andere kop had ’30 jarige rijd 242km/h in een audi s8′ dan was er veel minder aan de hand puur om het feit dat het dan geen beginnende bestuurder zou zijn?
Leeftijd zegt nog niet veel over ervaring in het verkeer, het gaat om het aantal km die je zelf hebt gereden.
dus vind ik het erg oppervlakkig om te zeggen dat deze persoon geen verantwoordelijkheidsgevoel zou hebben, overigens praat ik zijn actie NIET goed, gebeurd is gebeurd… maar het gaat meer om de mensen die al meteen een oordeel klaar hebben liggen..
martin zegt
Ja dat is behoorlijk balen, maar de ingevorderde auto kan de eigenaar ( waarschijnlijk z`n vader ) terug krijgen als hij zegt de jongen geen toestemming te hebben verleend om in de auto te mogen rijden. En z`n rijbewijs tsja….
Jansen zegt
ik woon vlak bij de grens van de A12 naar A3 Duitsland en als je ziet hoe slecht de snelwegen er in duitsland er aan toe zijn en laat staan in de regen zonder soab asfalt en daar mag je gewoon blazen wat je wilt (zolang je maar geen andere weggebruikers hinderd) en dan kom je in nederland en daar is de weg overal waterpas zonder enig scheurtje en daar moeten we bijkans stilstaan
jasper zegt
ehm even over dat leeftijd gezeik , hoe oud is louis hamilton ookalweer? en even serieus de helft van de mense zit hier te zeike uit jaloezie , iedereen zou wel eens het gas willen intrappe in een s8..
yl zegt
wat een ezel.. een s8 is niet voor dit soort momenten geschikt. in de semi spits
als het fout afliep.. waren zijn 2 vrienden hoogst waarschijnlijk dood. Gordels? die bestaan vaak niet voor 20 jarige.
Als hij het midden in de nacht deed had ik nog respect maar wat hij gedaan heeft is idioot.
En ZO verkloot hij de premies voor andere 20 jarige die eventueel een snellere auto willen rijden. denk daarbij al aan een snelle gti’s dan hebik het niet eens over een S8.
en zo kan ik nog wel langer door gaan.
A6'er zegt
@ yl
Een S8 heeft gordelsensoren :P Dus dan doe je je gordel echt wel om, want anders irriteer je je dood aan dat piepje. En als ik naar mezelf kijk, 19 jaar, ik doe altijd mijn gordel om…ook omdat ik zon irritant piepje heb..maar ook in een auto zonder gordel-piep gaat hij standaard om…dus gordels bestaan wel degelijk voor 20-jarigen. De ‘oudere’ garde kent het fenomeen overigens niet. ( mijn ouders, zus en rest van de familie) Die irriteren zich dood aan dat ding en al helemaal aan dat piepje.
Maar wat is nou het probleem dan mensen?? Willen jullie soms zeggen dat jullie nog nooit harder hebben gereden dan dat er is toegestaan? 160 in een Golfje, of een 240 in een S8 is qua trillingen gelijk. Dat merk ik in mijn auto wel, zelf een nieuwe A6…en dan stap ik in een 3 serie van 2001…dat is dan al crappy…dus daar moet je ook even een duidelijk onderscheid in maken…en mensen..als je nog nooit in zon wagen hebt gezeten met zon snelheid…ssst dan..
begrijp het wel zegt
bn nu zelf 65 wat rustiger dus, maar 30 jaar geleden ook even uitgegleden met audi 100 210 bij Apeldoorn…. uitgedaagd door twee niet zichtbare(kwajongens) agenten. We hebben er metzn drieen om gelachen. Voor een keer ja begrip, maar kijk uit rij rustig voor jezelf en anderen. het is te druk hier in Nederland. En het wordt ondanks de sorus weer morgen.
Blue Spirit zegt
Goed zo Aron dat zijn wijze woorden, en hij heeft dus uiteraard altijd zijn gordel om
Toekan zegt
Ja leuk man, gewoon 2 x de toegestane snelheid rijden en dan net niet meer op tijd kunnen remmen om die jonge moeder met 2 kinders achterin die net een vrachtwagen in ging halen van de snelweg af te butsen zodat de brandweer de kinderlijkjes met een pincet uit de vangrail kan gaan staan plukken. klasse!
ikkeh zegt
dat de auto dan vast door vader betaald is daar word ik niet goed van. er zijn zoveel militairen en mariniers die op zulke jonge leeftijd wel degelijk zo’n auto kunnen betalen. dat jij dat niet kan betekend niet dat altijd ouders ervoor betalen als iemand jong is
Lichtman zegt
Pa en ma moeten ook gestraft worden !
Tienco zegt
Zeker zo’n zelfde soort Jochie als Joran v.d. Sloot verwend door paps en mams en dan het is zo’n lieve jongen
stefan zegt
Ja toch vet kicke zo’n auto heeft 450pk en een heleboel aan koppel en je bent 20 jaar das toch stoer om dan te zeggen tegen je vriendjes ik heb 242km/h gereden alleen ja dat hij dan net langs een lasercontrole moest komen das ff lullig. Ach straks auto weer terug want die is toch van zijn papie en mamie mocht hem ff lenen, en dan gewoon ff aan je vader vragen of de begrenzer eraf mag en dan ff wat eerder van huis gaan en dan te proberen de 300km/h te passeren en dan ook proberen niet gepakt te worden kijk dan ben je stoer.
stefan.
Hans zegt
Oke, Oke……..jongen is fout.
Maar zoals altijd zal het wel enigzins overdreven zijn weergegeven door justitie.
Met die motoragenten valt zowiezo NOOIT te praten, ze staan direct klaar met hun bonboekje.
Sorry hoor maar respect moet je verdienen naar mijn idee en respect voor een zo’n motoragent heb al jaren geleden verloren, echt misselijk volk is het .
Vraag mij wel eens af of zo’n motoragent wel eens over zijn werk praat thuis, volgens mij nooit want je moet te toch doodschamen met zo’n beroep.
Vandaag de dag kanje beter iemand de strot doorsnijden, zeggen dat het een geloofs ovewrtuiging is, als dat je te hard rijd.
Als hard rijder wordt tegenwoordig afgeschilderd als een zware crimineel…..
leo zegt
ik vind dat hij niet meer mag rijden en zijn rijbewijs mag ze van mijn in houden en niet meer truch moetn geven wand ik vind het onverandwordelijk van hem en ik vind dat hij helemaal niet meer mag rijden nooit meer een rijbewijs
jan zegt
kom op zeg zijn jullie nou dom? die audi komt gewoon weer terug bij de eigenaar. ik werk zelf bij de justitie.
Mark zegt
ik begrijp dat de jongen deze snelheid heeft gereden, dat wil je toch in zo`n geweldige auto. Wel erg sneu dat de auto in beslag is genomen. Erg overdreven straf die niet in verhouding tot de overtreding staat.
A6'er zegt
Al die mensen die zo ontzettend jaloers zijn…wat zijn jullie toch zielig…kunnen jullie misschien ook eens blij zijn voor die jongen dat HIJ wel het geluk had zon bak te kunnen hebben…echt misselijk gewoon….gun die jongen wat…en zoals je had kunnen lezen…want daar zijn jullie te LUI voor…het was een ouder type…die zijn betaalbaarder…en dus haalbaar voor de sparende en werkende jeugd…in plaats van elke weekend klem hebben lopen te zuipen…spaarde deze jongen en kocht een dikke bak….hij voelde zich met zijn maten onoverwinnelijk en trapte even het gas in….en daarna liet hij hem uitrollen en werd ie gepakt…m.a.w. hij had nog respect voor de politie ook…hij LIET zich pakken…in plaats van meteen de politie agent neer te steken of bedreigen…maar daar denken deze jaloerse leasebak apen niet aan…klootjesvoooolk!!!!
9000cse zegt
@ A6’er
Begrijpend lezen doe ik als volgt:
“…misschien heeft hij 10.000 van zijn ouders kunnen lenen en er op het juiste moment aandelen van gekocht en verkocht…of onroerend goed…of ook al is het drugs..dan heeft hij het goed aangepakt want daarmee is hij niet gepakt!!”
Deze voorbeelden zijn jouw voorbeelden en wat ik eruit concludeer is, dat het jou eender zal zijn hoe hij zijn auto heeft verdiend, langs legale dan wel illegale weg. En voor zover het de illegale weg zou zijn geweest (=drugs), vind jij het dan ook okay (goed), omdat hij daarmee niet is gepakt. Je eigen woorden geven niet meer maar ook niet minder aan dan dat waarvan ik walg.
En verder gaat het er niet over of die auto die snelheid wel of niet aankan. Het is meer dan twee keer de toegestane maximum snelheid in dit land! En dat schijnt maar niet onder je hersenpan aan te kunnen komen.
9000cse zegt
@ A6’er
Je reactie van 0:38 is toch wel erg puberaal voor een 19-jarige met een nieuwe A6. We hoeven het niet eens te zijn, maar met een dergelijk taalgebruik heb je elke discussie al bij voorbaat verloren. Vooruit, naar bed! Snotaap!
FastGirl zegt
Hihihih, zo das nog een rijden!
Zo hoort het!
lens zegt
moge maarten,doe jij nou zo achtelijk of ben je dat ook.die jongen is een crimineel en moet veroordeeld worden met een gevangenis straf [niks geen lintje ]
rutger zegt
… auto van pappie en mammie meegenomen zonder te vragen, om op te scheppen tegen zijn vriendjes… kijk! ik ben me rijbewijs en auto nu kwijt!! -.-‘
cees zegt
Snelheidscontrole is puur toevalskarakter,hetzelfde met gokken.Wie weet op dezelfde tijdstip andere audi’s over de wegen raasden ook boven de 200 km/h.Maar het toevalskarakter heeft deze jongen getroffen.En mensen die hier geschreven hebben : hopelijk krijgt de jonge z’n auto terug : Nee,die krijgt ie niet terug !! Hij of zijn ouders mogen het terugkopen !!! Dit is typisch nederlandse wetgeving >> Pluk ze !!!
Leon zegt
Nu kan iedereen wel gaan zeggen dat zijn vader wel een nieuwe koopt, maar dat is gewoon jaloezie. Iedereen die zo’n auto van zijn vader kan lenen zou dat doen, en echt niet dat je dan net jes 120 gaat rijden.
stuart zegt
242 in de ochtendspits dat is onmogelijk, even optrekken op stuk van 400 meter kan zeker, en als je daarvoor je rijbewijs moet inleveren………sorry…..boete….oke, ik reed 210 en kreeg geen boete,,,hij wel. Justice in Nederland,,,,,denk even goed na,,,in de spits flitsen is a Crime itselfs.
Er is in Nederland genoeg snelweg om de spierballen van je bolide te laten zien alleen van korte duur, daar hoef je niet naar Duitsland toe. Pech bestaat ook………….goeie advocaat en over 3 mnd,,mag hij het weer proberen.
Vipzz zegt
Kom op mensen…242 rij je niet zomaar als het druk is…Er zal wel geen hond gereden hebben…En als het druk was geweest en er door de drukte niet hard gereden kon worden dan stond oom agent natuurlijk niet te laseren…Die staat er alleen als er flink te hard gereden kan worden…
En met zo’n S8 is 242 rijden kinderspel…
julia zegt
zielig voor die jongen???? hij heeft het toch zelf gedaan welke idioot gaat er dan ook zo hard ik hoop dat hij er wat van heeft geleerd.
PantheraLeo205 zegt
Gelukkig dat nog íemand het gas intrapt tegenwoordig.
Peer zegt
Ik ken deze jongen ook, Pjotr heet-ie. Hij heeft het hele verhaal uitgelegd en mijn conclusie is dat het onverantwoord zou zijn geweest als hij langzamer reed, maar ja, leg dat een motoragent maar eens uit.
Ik praat zijn actie overigens NIET goed, laat dat duidelijk zijn, vandaar de hoofdletters, als ik naast je stond zou ik het schreeuwen.
Reinder zegt
Ik heb onlangs ook een stukje meegereden in de A8 van de vader van een goede vriend van me, terwijl deze vriend, die zelf 19 is, reed. We haalden op de snelweg ook een snelheid van meer dan 230 km/h. We zijn gelukkig niet gepakt. Eigenlijk een beetje onverantwoord, maar zulke auto’s kunnen een dergelijke snelheid makkelijk aan, en verder was het ook niet druk op de weg. Ik vind dat gezeik van Koos Spee sterk overdreven vaak, want met de huidige strenge regelgeving en handhaving wordt alle fun uit het autorijden geperst. Als die misselijk klote-overheid ECHT wil dat niemand harder rijdt dan 120 km/h, waarom zetten ze dan niet in elke goedgekeurde auto een snelheidsbegrenzer?? Dat zou de meest efficiente methode zijn. Nee, dat doen ze niet, want dan lopen ze al dat geld van de boetes mis, dus eigenlijk willen ze juist dat zoveel mogelijk mensen te hard rijden, want dat spekt lekker de staatskas.
Iets anders is het goedkeuren van dure sportauto’s voor de Nederlandse weg. Maar ze blijken vaak niet over veel snelheidsdrempels te kunnen. Als burger mag je ervanuitgaan dat de Nederlandse weg geschikt is voor auto die ook zijn goedgekeurd. Als je dan als ferrari-eigenaar schade lijdt door zo’n achterlijke drempel van die kut-regering, moet je in principe de staat aansprakelijk kunnen stellen voor deze schade. Zijn hierovereigenlijk al eens rechtszaken gevoerd??
Windhoos zegt
Tja, heb er verschillende meningen over. Bij druk verkeer is het natuurlijk niet erg handig wat die jongen deed en kan het zelfs gevaarlijk zijn, alleen hoe wil je in hemelsnaam 242km/u halen als het druk is? Zelf zou ik het trouwens zowiezo niet snel doen in Nederland, maar wanneer je alleen een gevaar bent voor jezelf dan mag je imho best wel af en toe het gas in trappen….
sander zegt
Wat een domme reacties hier allemaal. Nog medelijden ook. Voor het zelfde geld veroorzaakt hij een ongeluk en vallen er doden. 242 is echt belachelijk op de snelweg, om ff stoer te doen voor zn vriendjes. Ik hoop dat hij dat rijbewijs nooit meer terug ziet.
Dappere Dodo zegt
Kon dat ding niet “HARDER”
Oeps , sneller :P
Atje zegt
Uit welk bouwjaar?
9000cse zegt
@ edit
Sinds wanneer wordt de hitlergroet op jullie site getolereerd? Zie reactie Gino van 15:10.
-EDIT hier: niet. Reactie is dan ook verwijderd.-
stuart zegt
goedzo windhoos, jij begrijpt het helemaal, ik geloof er helemaal niks van, maar je hebt slechts 400M snelweg nodig on 424 te halen, met z’n bolide zeker, en niet te vergeten dat de meeste bolide rijders vergeten de rempedaal te gebruiken,,,,,,,,,,,,,VERDOMME, GESCHIKT MOMENT OM TE LATEN ZIEN HOE GOET DE BOLIDE KAN REMMEN,,,,,,SUKKEL.
Windhoos zegt
@stuart
Remmen doen ze echt wel, want ze zijn vast niet van plan om dwars door andere auto’s te gaan.
Kan uit eigen ervaring (van heel veel andere mensen met ervaring in snelle bolides) je iig wel vertellen dat het met druk verkeer vrijwel onmogelijk is en als je goed had gelezen had je ook gezien dat ik het niet goedkeur. Ik wou er alleen maar mee zeggen dat ik het wel begrijp. Als het echt druk is haal je zelfs met een supersnelle zakensedan nog geen 200…..
RenesisHP zegt
Die drukte kunnen we met een korreltje zout nemen.
Ik vind die 242km/u trouwens maar een sukkelgangetje. Dan val je bijna in slaap, zo traag is het.
En met een snelheidsverschil van 100+km/u inhalen is ook de normaalste zaak van de wereld.
Het overige verkeer kijkt maar gewoon voor mij uit.
En ja, af en toe ben ik Narcistisch. :P
marcel zegt
Ik houd zelf ook van doorrijden en af en toe te gassen . Maar als die sukkels denken dat ze met 20 kunnen auto rijden inclusief een aantal dat ook gereageert heeft . Dan heeft geen van allen een idee van de remweg van een auto . Hard rijden is niet moeilijk . Dat kan iedereen die een rechter voet heeft . Als je zo hard wilt ga dan naar Zandvoort en breng niet anderen in gevaar . aasoos!!!En Sander ik ben het volledig met jouw eens .
Windhoos zegt
Nogmaals, keur het niet goed maar leeftijd is soms relatief. Het klopt trouwens wel dat een grote meerendeel pas op latere leeftijd leert rijden (ben er zelf ook één van), maar dat wil niet zeggen dat iemand van 20 geen inzicht kan hebben. Het is wellicht een enkeling en dus is de kans waarschijnlijk klein, maar ze zijn er wel hoor. Denk bv eens aan de GP2 series.
Trouwens wel een beetje kleingeestig om iemand te veroordelen die je niet kent en dan zelf toegeeft welleens te hard rijden terwijl je niets weet over de situatie. Zelf kan ik pas oordelen als ik het op een filmpje heb gezien of IRL….
9000cse zegt
@ Windhoos
Er wordt in bovenstaande reacties wel meer gerefereerd aan race- en rallyrijders. Zelfs aan F1-coureurs. Jong en ambitieus. En getalenteerd. Er zijn erbij, waarvoor ik grote bewondering heb. En ik doe het ze al helemaal niet na. Maar het is nu eenmaal heel wat anders om op afgesloten wegen of circuits te rijden dan op de openbare weg.
Vraag je maar eens af, waarom dergelijke evenementen op afgesloten wegen worden gehouden, ook al zijn de chauffeurs nog zo bekwaam. Rijders, die in staat zijn om auto’s met, laat ik zeggen 300 km/u, op een circuit perfekt te beheersen, zullen dat op de openbare weg ook wel kunnen. Maar de omstandigheden zijn anders.
Om maar eens een voorbeeld te geven: Op een circuit staat er meteen iemand met een vlag te zwaaien, wanneer er “iets” op het wegdek ligt, om te waarschuwen. Als er op de openbare weg een kapotte band ligt, een oliespoor ligt of een herdershond rondrent, is er niemand die daarvoor waarschuwt. En wat denk je zelf, dat er gebeurt, wanneer je daar met je S8 met 242 km/u mee te maken krijgt? Dat de chauffeur daarbij iets overkomt is natuurlijk erg. Maar het is verschrikkelijk, als er ook nog onschuldigen bij betrokken worden. Dan zijn excuses en “ik heb er zo’n spijt van” echt niet genoeg. En daarom heb ik het over verantwoordelijkheidsgevoel.
sanne zegt
wel allemaal
we moeten niet alleen aan die vette auto en aan de jongens denken maar
stel als er iets erg was gebeurd dan,een aanrijding of zo
nou dan had t niet alleen die klootjes hun leven gekost maar ook een ander
en die ander kan ook een mama/papa/broer/zus/kind wat dan ook van een ander zijn
blij te horen had de agenten hun optijd de beet kreeg en als het aan mij lag
nou dan mag die jongen z’n rijbewijs vergeten,dats belachelijk
nakki zegt
maakt niet uit als je zo een auto onder je kont hebt dan kan je ook die boete wel betalen
jeremia zegt
die kolere motor muis..moet een x met ze bek tegen een muur rijden met 242km per uur..kan ie ook geen mensen laseren..die fun hebben!pleuris smeris!!!
michael hendriks zegt
voor allen dan moeten jullie een keer naar wegmisbruikers kijken op sbs6
ik vind het eigen schuld dikke bult
steffie zegt
Dat is wel naar zeg als ze dan ook je auto nog in beslag nemen. Ik heb medelijden met de jongen.
is wel zijn eigen schuldt
Wim zegt
Een paar feiten,
242 km/u is hoogst illegaal en is dus niet toegestaan
Ik vind ook dat dit niet kan, laat daar geen misverstand over bestaan!!!!!! boete en rijbewijs kwijt lijkt me logisch echter
Niemand weet of die jongen wel/niet heel erg goed kan autorijden. Verschillende formule 1 coureurs zijn pas net 20 jaar jong en rijden waarschijnlijk veel beter dan de gemiddelde nederlander inclusief mezelf
De politie constateert een zware overtredeing, maar gaan er als een dwaas achteraan om deze jongen staande te houden, had ook anders kunnen aflopen. Vaak voelen ze zich opgejaagd. Onderneemt de politie ook actie tegen mensen die met 40 km/u de snelweg opkomen 120 minus 40 km/u is ook al 80 km/u snelheidsverschil, dit kan ook een ravage veroorzaken, en dit en andere dommigheden komen vele malen meer voor per dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vette zegt
Gewoon een domme lul om zonder ervaring zo hard te rijden, ook in Duitsland was dat een domme zet geweest. Je kunt tenslotte maar 1x dodelijk verongelukken, ook in een Audi S8.
Of misschien wou hij laten zien dat ie wel over een sloot kan springen met een Audi??
Vette zegt
Beste Wim,
er staat toch “beginnende bestuurder”. Een F1 coureur is dat zeer zeker niet…
Feit blijft dat het een achterlijke mongool is om zo hard te rijden, op dat tijdstip, zonder ervaring en met passagiers.
Had ie dit niet gedaan, dan had de politie ook niet in actie hoeven komen.
Wanneer iemand met 40 de snelweg op komt, dan ondernemen ze daar ook actie tegen. Op de snelweg besstaat immers, juist om het door jou genoemde argument, ook een minimum snelheid. Maar dat wist je ongetwijfeld.
Ik ben geen moraalridder. Snel rijden is erg leuk, en het kan ook verantwoord… en zo niet, dan moet je je snelheid aanpassen.
Marcel zegt
Hoe kan zo’n knul nou in zo’n dikke auto rijden?
Zal wel een crimmineel zijn ook gezien de snelheid .
Van mij mogen ze de auto verkopen en het geld naar een goed doel geven.
En meneer het rijbewijs over 5 jaar eens teruggeven.
Windhoos zegt
@Vette, hoewel ik het nogmaals absoluut niet goedkeur (dat kan ik niet vaak genoeg benadrukken) moet ik er wel bij zeggen dat dit titel “beginnende bestuurder” volgens de wet alleen maar samenhangt met de tijdsduur dat je in het bezit van een rijbewijs bent……
Windhoos zegt
@Marcel,
Dat is onzin, er staat nergens vermeld in welke generatie S8 hij heeft gereden. Het eerste model S8 heb je al voor 10.000 tot 15.000 euro, ook niet bepaald goedkoop, maar met een goeie baan zeker wel te doen!
nick zegt
geef hem eens ongelijk, daar is zo’n auto toch voor……
japie zegt
Jaloers dat je hem zelf niet kunt betalen marcel?
Had je ook maar een vak moeten leren.
michel zegt
Wie wil nou nie effe lekker doortrappen in een Audi s8 Hij heeft gelijk dat had ik ook gedaan :P
Aleen ik moet nog effe 4 jaar wachten :P
Reinder zegt
Natuurlijk wil elke autogek graag ook eens in een dure auto rijden en dan ook lekker doorscheuren. Wat Japie zegt is natuurlijk flauwekul. Een vriend van me heeft een BV’tje in Belgie en koopt daar een nieuwe Mercedes (en zeker niet eens de duurste) voor meer dan 30.000 euro minder (!!!) dan wat hij voor dezelfde auto hier in Nederland betaalt. Ik ben zelf advocaat, maar advocaat in Loondienst, en zelfs nu ik al een vak heb geleerd (zelfs meerdere), kan ik nog steeds niet een “echte” auto betalen, want uiteindelijk wil ik een Porsche Cayman, maar die zitten snel rond de ton. Wie kan dat betalen, tenzij je een erfenis hebt gehad of inderdaad crimineel bent, zoals Marcel impliceert?? Ik niet in ieder geval. Zeker niet voordat ik partner in een advocatenkantoor ben. Maar ja, dan ben oud, belegen en grijs, en dan is alle lol er ook af
Shaw81 zegt
gewoon de snelheidslimiet afschaffen op rechte/veilige snelwegen op rustige uurtjes, en vrij naar eigen inschattingen van de automobilist eigen snelheid bepalen. Voor `gevaarlijk rijgedrag` hebben we al art.5 van de wegenverkeerswet, veel effectiever. Gedragscodes zoals richting aangeven etc. laten prevaleren boven de `gereden snelheid` op de snelweg, en asociaal gedrag (rechts inhalen, links blijven rijden) hard aanpakken. Lerend effekt van een boete wordt bij redelijke regels groter, 100 of 120 op een lege autosnelweg is al lang onzin en wordt niet meer begrepen
Deze jongen toont maar weer eens aan dat snel rijden op de snelweg geen probleem hoeft te zijn. Hoeveel % (doe maar promille) van de ongelukken op de snelweg hebben te maken met `te snel rijden`? Echt heel weinig, ga maar eens zoeken in de ongevallenstatistieken van Flitsservice.nl Quiz: hoe lang geleden is het dat er op de autosnelweg iemand omgekomen is, puur vanwege de gereden snelheid?
Reinder zegt
Klopt, maar het gaat ook helemaal niet om de veiligheid of milieu. Dat wordt ons voorgehouden. De werkelijke reden is dat de auto een perfect melk koetje is. Zowel door al die sukkels die zich niet aan de “verkeersregels” houden (“U moet zich er wel aan houden, want die hebben we immers met ons allen afgesproken, dus is het wel asociaal als U dat niet doet”), als die sukkels die voor een beetje auto meteen minimaal 60.000 euro of nog veel meer de staatskas inpompen. En dan is “europa” ineens helemaal niet meer zo belangrijk voor JP en zijn aarslikkers
Ron zegt
Rij hard met je hart !!????
Of wat was die overheidsslogan ook alweer.
koos spee zegt
Het maakt niet uit van wie die auto is , het gaat er om dat je met een nederlands rijbewijs je aan de nederlandse voorschriften moet houden . Als bestuurder van de audi is hij verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag met alle gevolgen van dien. Je moet het zo zien je loopt met een uzi over het winkelcentrum schiet je hele magazijn leeg in het rond. En je hebt geluk dat je niemand hebt geraakt. of de mensen konden op tijd weg springen of ze zagen je aan komen lopen met je uzi. Zo moet je het vergelijken Hij reed met een auto gebruikte hem als een dodelijk wapen haalde alles wat er in zat er uit en had geluk dat iedereen op dat moment ergens anders reed , dan vlak voor hem in het vizier. Wat zou jij doen met de man met de uzi?
Rob zegt
Waarom mag een 20-jarige niet in een dikke bak rijden? Ook al is die van paps of mams…
Oké Duitsland was slimmer geweest, maarja No risk No fun!
r1 zegt
je kun na gaan nou heeft die motor agent ook flink liggen scheuren daar word niks van gezegd ook een gevaar op de weg
Fast zegt
ik heb wel met 270 km/u gereden…en dan ook nog langs de klpd….heb ik nu mzzl dat ik nie aangehouden ben of nie
Gerrit zegt
NAh. als ie goedkoop te koop komt koop ik hem op,
14 en zo’n audi doe ej goed.
Reinder zegt
de koos Spee onder ons kan leuk vertellen, maar het raakt natuurlijk kant nog wal, want waarom zou iemand die 110 rijdt geen wandelende Uzi-schutter zijn en iemand die 130 rijdt ineens wel.
Het is natuurlijk flink stom en onverantwoord om met die snelheid over de snelweg te rijden, zelfs al ben je erg ervaren en auto-coureur. Maar de achterlijke redenen die de echte Koos Spee vaak tevoorschijn tovert in bv. wegmisbruikers om ‘zijn’ snelheidslimeten te verdedigen, slaan werkelijk nergens op. “Het hoort nu eenmaal zo”; “het is beter voor het milieu”, en nog meer van die onzin. Terwijl hij ook wel verdomd goed weet dat het 10 keer vervuilender is om in de ochtendspits of in de stad te remmen en op te trekken dan flink door te rijden met een snelheid ruim boven de 120 op de snelweg
Reinder zegt
Eigenlijk zouden we gewoon eens een Burgerpartij moeten oprichten die aan alle ellende in ons land een eind maakt en dus ook aan die onzin van Koos Spee, maar ook aan de BPM, en nog heeeeeel veel andere regeltjes
Jaffee zegt
Ik zie het al hier zijn een hele hoop ervaringsdeskundigen aan het woord tussen de 16 en 23 jaar.
Die kunnen inderdaad aansparaak maken op jarenlange rijervaring.
242Km p/u 20 jaar. Kom over 10 jaar maar weer eens terug dan mag je het opnieuw proberen.
Als er iemand anders een rare beweging of een foutje maakt bij een snelheid van pakweg 110 dan helpen hele goede remmen absoluut niets meer. Leuk voor je passagiers en medeweggebruikers dat je dat zo lekker verantwoordelijk bezig bent geweest. Nu is het goed gegaan en krijgt hij van menigeen een lintje, maar wat als hij door iets onverwachts iemand in jullie directe omgeving het graf inrijdt wat dan? Extra lintje uitdelen dan maar. Want het was wel stoer
ton zegt
nou, hoe stoer t ook is volgens sommige, blij dat hij niemand dood heeft gereden, dan was hij minder stoer…toch…als t familie van je zou zijn…
Robert zegt
Auto krijgen ze binnen een aantal weken/maanden wel weer terug, zou dan wel een hele hoge straf zijn als ze zo’n very expensive S8 innemen :P
Michael zegt
Officieel kunnen ze zijn Audi S8 niet in beslag nemen……. omdat de waarde v.d auto bij verre niet te vergelijken is met de hoogte v.d maximale boete!
Ze kunnen hem het rijbewijs afnemen en de auto zolang de boete nog niet voldaan is en evt. de Rechter een uitspraak heeft gedaan.
De daad en cker het tijdstip zijn natuurlijk niet goed te praten maar ik vind vaak wel dat de agenten-controlleurs op plaatsen gaan staan waar hun uren het best betaald worden en niet zie ze vaak niet/zelden/nooit op plaatsen zoals bij scholen of kinderrijke buurten maar eerder op plaatsen die zich ertoe lenen en de situatie het vaak ook toelaat. (deze extreme gevallen uitgesloten dan)
Mick zegt
Zal te gek zijn als die auto vernietigd wordt, terwijl de jongen samen met zijn ouders moeten toe kijken. WHOAHAHAHAHA Dat gun ik ze van harte
vincent zegt
Vast een blanke jongen,anders was die auto echt niet in beslag genomen.
Henk Zwart zegt
het is 9.45 en je rijdt 242 km/h……..je kunt dus auto rijden, ook al is de bestuurder pas 20. 95% van de Nederlandse bestuurders hebben al moeite bij 140 km/h.
Henk Zwart zegt
zij die hierop commentaar hebben, hebben dus problemen met snelheden hoger dan 100 km/h (denk: spreken is zilver, zwijgen is goud,…….)
glen ramdas zegt
Ja, vincent en de politie vroeg ook nog wat voor geloof hij had en of hij regelmatig onder de zonnebank lag ? Niet als hij autorijd tenminste !
tommie zegt
als ik met mijn renaultje 5 180 rijdt dan lijkt het net of je in een straaljager zit man dat is veel leuker dan zo,n audi frikandel waar je op 100 knoppies moet douwe en moet bellen en koffie moet drinken en al die troep.
9000cse zegt
Kijk eens naar post van Wouter van vrijdag 12 september 2008 om 16:03:
Nissan 360Z crasht hard.
Dit gebeurde “met bijna 160 km/u”. En ik neem aan, dat het een ervaren bestuurder was. Stel je nu even voor, hoe dat zou gaan met 242 km/u op een openbare weg.
En, Henk Zwart, zilver is momenteel ook heel wat waard!
9000cse zegt
Slip of the finger: Nissan 350Z….
Nathalie zegt
Mick schrijft,
14 September 2008 om 21:49
Zal te gek zijn als die auto vernietigd wordt, terwijl de jongen samen met zijn ouders moeten toe kijken. WHOAHAHAHAHA Dat gun ik ze van harte
Je bent nie goed bij je hoofd! gun je toch niemand!!!
Ofjaa, jou gun ik ut nou wel!
En de mense die meteen zegge da die auto van pappie en mammie is; ge wit er helemaal nix van dus moet je ook nix zegge, misschien heeft die jonge zelf wel zown autooo, wete jullie tog nix van of wel!!
Hennie zegt
Feit blijft dat ut natuurlijk ongelofelijk stom en onverandwoord is, wees dan een vent en huur het circuit Zantvoort of Assen een uurtje af. Als je in zo’n auto kan rijden, kan dat er ook wel vanaf. Dan weet je zeker dat je alleen jezelf de kreukels in kan rijden en niet een geliefd persoon van iemand anders.
Lars zegt
20 jaar is niks speciaals….ik heb hier in Dubai een vriend in de klas die 15 is en een Mercedes s600 rijdt( de ouwe auto van zn grotere broer)..(^^)
Smart zegt
Wou 1 dingetje zeggen. Waarom denken zoveel mensen dat die S8
automatisch van de ouders is! Deze jongen kan best een S8 hebben.
Wie weet woont hij nog thuis en als je net als ik 2 mil hebt verdiend met
een stom idee wat iedereen had kunnen verdienen wil je toch iets vets
van je geld kopen. Kopen je gewoon een tweedhands S8 van 65.000
en voel je, je helemaal de chick/man want, er is verder toch niks wat je
op je twintigste hoeft te betalen.
Dus kan best hé :)
Smart zegt
Sorry, van de soms niet Nederlands lopende zinnen.
Ben altijd wat onduidelijk als ik me “ei” kwijt moet ;) !!!
Vette zegt
Jaffee en 9000cse, we zitten duidelijk op een lijn!
Prietpraat van jongetjes die al eens 270 hebben gereden (in wat voor auto vraag ik me dan af, en wie leent zo’n auto bij zijn normale verstand uit aan een opgeschoten kereltje die net zijn rijbewijs heeft…) daar doe ik niet veel op.
Inmiddels ben ik een ervaren bestuurder, ruim 20 jaar mijn auto en motorrijbewijs, en -wat nog meer zegt dan het aantal jaren- met een gemiddelde van ruim 40.000km per jaar op de teller. Ik heb 3 ongelukken meegemaakt, alle drie in de stad, en alle drie had ik geen schuld. En toch twijfel ik af en toe nog wel of ik ze niet had kunnen voorkomen door verder vooruit te kijken en meer rekening te houden met wat de andere bestuurders zien of zouden kunnen doen. Want dat is wat iemand een goede bestuurder maakt, de fouten van een ander in het verkeer kunnen opvangen, of zien aan komen, waardoor ongelukken worden vermeden.
Ik heb jarenlang “de snelste serie moter ooit” gehad. In een paar tellen ga ja van 120 naar 290km/u. Ja ook in het drukke Nederland…. Maar dat zijn toch geen snelheden die je langere tijd blijft houden of waarmee je inhaalt. Op het moment dat je een auto op de rechterbaan ziet, ga je van het gas af en haal je met een acceptabel snelheidsverschil in. Bijna geen weggebruiker in Nederland houd rekening met een snelheidverschil van 30 of meer kmu, die mensen kunnen daar niet eens op anitciperen of de afstand inschatten. Daarom moet de sneller rijdende bestuurder dat voor 2 doen! Als je hard rijd, moet je extra denken voor anderen.
Een beginnend bestuurder mist die ervaring.
Angela zegt
Heel niet zielig voor die jongen, moet die zich maar aan de snelheid houden hoor, iets te hard oke maar dit.. en papa kan wel een nieuwe voor m kopen maar voorlopig is deze jongen toch echt zn rijbewijs kwijt!
V zegt
Geen rijbewijs meer geven. Nooit dus.
marc zegt
echt dom en onverantwoord maar ik zou het ook niet kunnen laten maar het maakt zo`n joch echt niet uit hoor hij krijgt van zijn pappie en mammie gewoon weer een nieuwe
ik zegt
haha, die motoragent heeft hem vast achteraf nog bedankt want hij mog nu ook 240km/h!! rijden.
leuke manier om wakker te worden.
Jarno zegt
Het is toch van de zotte dat sommige mensen dit positief zien…
Ik ben blij dat het goed is afgelopen… Een celstraf vind ik ook niet verkeerd!
Waar ben je mee bezig, zo iemand mag nooit meer de weg op!
rorogadmaas zegt
Met gepaste regelmaat volg ik de reacties; het lijkt me heel indrukwekkend om even met zo’n S8 op pad te zijn. Erg benieuwd naar het geluid vd V10 bij volgas naar 100 km p/u, tussensprints en als er met illegale snelheden op de Autobahn wordt gereden. Is het een beschaafde brul, sympathieke grom of een angstaanjagend gehuil van een roedel wolven? Ben sinds okt. 1996 een trotse en zuinige bezitter van een en dezelfde getunede gele Volvo T5-R sedan. Heb er inmiddels bijna 320.000 km mee gereden en het verveelt niet. Ben uiteraard ook Volvo 850-Clublid. Als gematigd autofanaat en grote fan van Koos Spee rijd ik ook wel eens heel hard en bij gunstige verkeerssituaties zelfs asociaal hard. Maar ZELDEN boven de 200 km/u. Een stevige roffel bij de sprint of even terug naar de 4e bij 150 en volgas naar de horizon. Heeeerlijk… en dat geeft ook een kick, een onbeschrijfelijk gevoel! Ben ik dan SOFT?
et zegt
ach het is niet echt verantwoordelijk maar wat kan ik er over zeggen.Toen ik 20 was heb ik zo hard en harder gereden was S8 maar wel een porche turbo.Toen had de politie ook geen lassers en flitspalen waren er toen niet zo veel.Een audi S8 van nu zijn een stuk veiliger.
Langepeet zegt
Ja dat is precies weer waar de Nederlandse KPLD zich mee wil bezig houden, geloof me dat die politie agenten op hun motortje ook zitten te kikken. Hij heeft in ieder geval de ruimte gehad anders kan je die snelheid nooit bereiken. Dus lulkoek het was in de ochtendspits.
Endlezz zegt
Ik begrijp wel dat het aanzien wordt als ongehoord, maar 240 met zo’n S8, dat is alsof je 160 rijdt met een andere wagen. Ik heb dat gevoel al in een A4 3.0 TDI, laat staan in een S8! Spijtig dat hij het verkeerde land koos om de wagen even te testen, in Duitsland zou dit op een mooi stukje Autobahn helemaal niet opgevallen zijn.
In elk geval vind ik dat Belgen en Nederlanders mietjes zijn. Binnen enkele jaren hebben we totaal geen vrijheid meer en wordt ons leven van begin tot einde zo geregeld dat we slechts kunnen sterven door ziekte. Misschien beter zelfmoord plegen dan? Heb je tenminste nog iets zelf kunnen beslissen. Een boete is gepast in dit geval, maar een auto in beslag nemen of een gevangenisstraf zoals sommigen voorstellen? Belachelijk! Er zijn geen mannen meer. Misschien is het niet zo slecht dat het eens terug oorlog wordt, zodat vrijheid met al zijn risico’s meer geapprecieerd wordt.
Vette zegt
Ik kan me een heel eind vinden in wat je schrijft, maar:
1) De ene auto voelt bij een hoge snelheid beter aan dan de ander, dat is waar. Maar 240 IS gewoon 240, in welke auto dan ook. In Nederland houden medeweggebruikers daar geen rekening mee, en kunnen daar dus simpelweg niet op anticiperen.
Daar schuilt het grote gevaar en daar moet je als snelle rijder rekening mee houden. Hoe veilig het voor jou voelt, zegt in dat licht bezien meer over jou dan over de auto.
2) Sinds wanneer wordt mannelijkheid vastgesteld aan de hand van hoe snel we durven rijden? Ik weet zeker dat er nog echte mannen zijn, zowel in karakter als in prestatie, maar die niet de behoefte hebben om (met grote regelmaat) te snel te rijden!
3) Niet slecht als het eens oorlog wordt? Je weet niet waar je het over hebt! Enig idee wat voor een impact oorlog op een mensenleven heeft?
En dan ben jij zeker die echte man, die in het front gaat meevechten, zijn kameraden ziet worden afgeschoten, andere mensen doodschiet en als held thuiskomt (maar zichzelf geen held voelt omdat je weinig keuze had, en de helft van de tijd van angss in je broek hebt gescheten of gepiest vanwege levensbedreigende situasies waar je tot dan toe nog geen enkel benul van hebt gehad. De helden van de oorlog zijn niet de mensen die daarna met zoveel mogelijk lintjes rondstappen, de helden van de oorlog zijn de mensen die na die tijd geen lintje dragen en alles proberen te vergeten, de helden van de oorlog, de echte mannen, zijn alle jongens die hun leven lieten op het slagveld, waardoor jij nu zulke onzinnige dingen kan schrijven, in alle vrijheid!
Jij weet blijkbaar niets van helden of echte mannen. Laat je daar dan ook niet over uit! Schrijf dan maar liever een verhaaltje over je A4…
Aron zegt
Vette…
ik snap je punt maar leer eerst even de spelling…
Bijzonder irritant dat je denkt dat jij álles schijnt te weten.
Je hebt er niks aan om deze reactie op het internet te plaatsen. De gemiddelde lezer hier is toch rond de 15 t/m 18 dus wijze praat heeft geen zin. Het gaat erom dat deze persoon zich 100% verantwoordelijk stelt op deze actie, dus er valt niks goed te praten.
Verder gaat het erom dat overschrijdingen van deze snelheden vaak word vergeleken met ‘criminele activiteiten’. Terwijl ik persoonlijk vind dat een pedofiel onbeschrijflijk permanent meer schade aanricht dan iemand die een keer te hard rijdt, en gepakt wordt.
In het kort, als je zo’n fantastische auto in bezit hebt en er alleen maar zoetjes netjes 120km/h mee rijdt is dat ook een soort van ‘mishandeling’ als autoliefhebber. Er valt niks goed te praten voor te hard rijden, alleen dat dit als bijna een moord beschouwd word gaat te ver.
Groeten
Vette zegt
Aron…
Aangaande het verhaal hebben we min of meer dezelfde mening.
Voor je persoonlijke reactie op mijn post:
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Gezien het taalgebruik valt Endlezz niet in de door jou genoemde leeftijdscategorie, en zal dus best de aanzet tot nadenken over zijn uitlating begrijpen.
Als jij nou meent dat wijze praat geen zin heeft, omdat de gemiddelde lezer hier tussen 15 en 18 is, begrijp ik je reactie op het topic al helemaal niet meer!
Voor de rest heeft dit weinig met het topic te doen, ik stel voor om het weer lekker daar over te gaan hebben.
9000cse zegt
@ Endlezz
“Misschien is het niet zo slecht dat het eens terug oorlog wordt, zodat vrijheid met al zijn risico’s meer geapprecieerd wordt.”
Jij beweert het volgende: Het risico om het gas van je TDI-tje verder in te trappen dan wettelijk toegestaan moet anders gewaardeerd worden. “We” moeten weer “mannen” worden en buiten de wet kunnen leven. Om dit gevoel van vrijheid weer te bereiken, zou een oorlog wel op zijn plaats zijn. Pas dan kunnen we de herwonnen vrijheid weer echt waarderen.
Wie het “nieuws” van de laatste 15 à 20 jaar heeft gevolgd weet, dat dit het volgende heeft teweeg gebracht:
– massaal verkrachte vrouwen/mannen ( dus óók jouw vrouw/vriendin/partner)
– afgebeten scrota
– afgesneden kelen
– vreselijke martelingen
– uitgestoken ogen
– op hooivorken vastgespieste baby’s en kinderen
en ga zo maar door.
Maar dit moet kunnen/is nodig om harder te kunnen rijden dan nu toegestaan.
Endlezz jongen, jou moeten ze tot lijder van dit land maken…..
Aron zegt
Quote 9000cse; ‘lijder’
hoe bedoel je ‘lijder: leider/lijder/lijer…?
9000cse zegt
@ Aron
Waarschijnlijk meer een leijder, die omgemerkt langs ondemocratische weg is gekozen. :roll:
Muha zegt
hard rijden is niet illegaal , gepakt worden is iets anders ;/
TDIfreak zegt
242 in de spits? dit kan natuurlijk nooit, lijkt me een sepo’tje te worden :D