De huidige direct ingespoten benzine-BMW’s van de 3-, 5- en 7-serie schijnen een probleempje te hebben. De modellen van het bouwjaar 2008 hebben moeilijkheden met de software die de motor aanstuurt, en bij modellen die tussen maart 2007 en januari 2008 zijn gebouwd zijn problemen met de Piëzo-injectoren vastgesteld.
Een woordvoerder van het premium-merk (ok, nu houden we ermee op) bevestigt deze berichten.
De softwarefout zorgt ervoor dat het noodprogramma van de motor zonder reden wordt ingeschakeld. Wanneer de ontsteking wordt gestaakt en de motor opnieuw wordt gestart schijnt het euvel verholpen te zijn.
Wereldwijd gaat het om 35.000 BMW’s met een zescilinder. Hiervoor stelt BMW een software-update beschikbaar.
De problemen met de injectoren zorgen ervoor dat een van de cilinders uit kan vallen, waardoor de bestuurder dan nog maar een 5-in-lijn overheeft, net zoals niet-premiummerk Audi ze vroeger maakte. Dit probleem kan bij zo’n 20.000 BMW’s opduiken.
Het rare is dat BMW voor het laatstgenoemde probleem geen terugroepactie plant, maar in plaats daarvan van plan is de defecte injectoren bij een volgend regulier onderhoud pas te vervangen. Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik zou hiermee zelf geen genoegen nemen. (via AMW)
jakob_147 zegt
misschien was vroeger alles toch beter ;)
Divad zegt
en dat voor….euhm…. een premium merk :-)
corrado vr6 slc zegt
Alweer dat software gezeik, eigenlijk moeten auto’s gewoon weer zonder computers rijden net zoals vroegah.
Lekker met carburateurtjes. ;)
sebastian zegt
vroeger toen alfa’s gewoon nog roestten en bmw’s nooit kapot gingen…
Audi R8 zegt
BMW is duidelijk niet goed bezig : lelijke 7 series en dan nog eens wat fouten
Citrofiel zegt
En wat houdt het noodprogramma van de motor dan eigenlijk in?
Arie Nap zegt
@ Citrofiel
Dat zal wel gebruikt worden wanneer b.v. te lage olie druk / te hoge temperatuur gemeten wordt, zodat je niet zomaar je motor stuk rijdt.
Ach ja foutjes in de software zul je altijd houden, gelukkig stelt een software update helemaal niets voor, sterker nog liever injectoren die een software update nodig hebben dan caburateur die minder vermogen geeft en brandstof verspilt.
En die injectoren is ook niet echt vreemd hoor dat die niet preventief vervangen worden, ik zie bij andere automerken ook heel veel standaard kwaaltjes waarvoor je gewoon moet betalen, BMW is zo aardig dat wanneer het voorkomt het iig gratis te doen.
Wel vreemd trouwens dat ze die injectoren bouwen mbv Piëzo techniek, Epson printers zijn het ultieme bewijs dat Piëzo techniek alles behalve betrouwbaar is :)
xjs678qr zegt
BMW Automatic Updates gewoon inschakelen en het is verholpen!
lincoln zegt
hier neem ik geen genoegen mee ..
op naar de BMW dealer om te klagen ..
want voor iets meer geld had ik tenslotte ook een BMW kunnen hebben ..
marcel zegt
Altijd vervelend als je auto op 5 benen loopt. Heb je er nog wel altijd 1 meer dan de rest.
Maar serieus, het is soms niet eens direct merkbaar bij een 6-cilinder dat je er eentje mist, maar of het zo verstandig is om daar een paar duizend km mee door te rijden?
Waxweazel zegt
is dit een vroege 1 april grap ? :p
een duitse automerk dat problemen heeft met electronica … ? dat kan toch enkel een boze droom zijn ? :p
(voor al diegene die het nog niet door hebben, dit is sarcastisch bedoeld ;) )
de grote mythe die in Nederland leeft dat “alle duitse wagens zo betrouwbaar zijn” wordt echt wel dit jaar totaal met de grond gelijk gemaakt :)
Citrofiel zegt
@ Arie Nap; Dan wordt het gebruikt ja. Zoiets kon ik ook nog verzinnen. Maar wat doet het dan? Schakelt het de motor gelijk uit?
Ron zegt
@Waxweazel nou inderdaad! Dit compleet onschuldige feitje slaat het hele fundament onder duitse betrouwbaarheid weg, sterker nog: we zijn spontaan de gigantische hoeveelheid storingen bij vooral de Franse romm… ehh auto’s in één klap vergeten!
oh wacht…. ben ik nu ook sarcastisch? ;)
Rob USA zegt
@Marcel:Serieus dat zijn 3 benen minder als mijn auto en de meeste USA cars!! :) De 7 serie van een paar jaar terug stond toch ook veel langs de weg met soft ware problemen??
rippance zegt
@xjs678qr:
Misschien nog niet eens zo een gek idee, die auto updates. Als die nieuwe modellen al met internet worden uitgerust…
Als ie na het updaten maar niet opnieuw hoeft te starten :)
JanJansen zegt
Er hebben meer merken last van, zoals mijn in Duitsland gebouwde Ford Fiësta 1.4 TDCI waarvan bekend is dat de injectoren het na 80.000 km begeven.
Mijn dealer keek er al niet eens meer na; hij wist door de telefoon al te vertellen wat er aan de hand was toen ik zei dat hij stationair niet mooi rond liep.
Wellicht gebruikt BMW ook Siemens verstuivers zoals bij mij auto het geval is.
Timmie zegt
Een terugroepactie van een premiummerk? Dat is toch geen positieve publiciteit he…
w0o0dy zegt
Sta je toch een beetje voor lul als bmw-exec als je met hebt lopen blaten dat audi niet premium is en je mag binnen twee weken met het schaamrood op de kaken toegeven dat jouw premium merk gewoon dezelfde problemen heeft als de meeste concurrenten. I beu ie feels like a class A premium jackass!
thom zegt
@ Citrofiel
Dat gaat ie vooral net zo hard meer. Wat et precies doet weet ik ook niet maar de motor zal denk ik ook in toeren begrensd worden. Vriend van heeft et een keer gehad met een vorige gen. ML270 B.A.S. deed et niet meer en volgens mij kwam ie niet meer boven de 80.
RScosworth zegt
En das nummer twee. Nu nog wachten totdat Mercedes geen premiumdinges meer is en we kunnen allemaal aan de Lexus ofzo.
Mercedes zegt
BMW heeft, net zoals Mercedes met zijn vorige generatie, problemen door TE geavanceerd te willen zijn :)
Ze zullen nog even moeten wachten of ze gaan financieel ook dezelfde problemen als Mercedes hebben.
porno bob zegt
ze moeten gewoon eens bij die jappen aankloppen want die zijn wereld kampioen electronica ,wel jammer van die bmw ,s een lexus zal daar nooit last van hebben dat betreft hebben die jappen het beter voor elkaar
dekster zegt
Blijkbaar geen Premium injectoren.
Sim zegt
-edit:nutteloze bijdrage-
Dirk zegt
Bmw’s zijn nog nooit betrouwbaar geweest en ik heb er drie nieuw gekocht zodus ik weet waarover ik spreek.
Mijn peugeot 407 coupé is op alle vlakken de betere auto dan mijn vorige auto een bmw 525d maar sommige snobs zullen dat natuurlijk tegenspreken.
Benjamin1 zegt
@ Dirk, onzin BMW is premium en dus kunnen ze niet kapot. Geef mij maar zo’n mooie nieuwe 7 serie, lekker premium rijden.
Btw, niks tegen peugeot: 300.000 zorgeloze km’s :D
vla zegt
Tja, dat heb je met hogedruk inspuiting: door die kokendhete en daardoor minder goed smerende diesel die door de leidingen, inspruitstukken en brandstofpomp gejaagd wordt gaat het allemaal kapot.
Rick dos zegt
Dirk, heeft je moeder het je nog niet afgeleerd? Duimzuigen is niet goed voor je.
Dirk zegt
@ rick dos
Geef me je telefoonnummer of geef me adres en tijdstip en ik kom naar je toe met bewijzen.
Ik ben 45 jaar en rij ongeveer 50000 km per jaar en heb al veel verschillende merken geprobeerd.
Ieder merk heeft leuke en minder leuke modellen maar meer betalen voor minder zoals bmw was ik beu.
vla zegt
@ Dirk
Kan kloppen, want als je het zitten hebt met een 525d dan heb je het zwaar zitten! Ken iemand die exact dezelfde BMW had en hij had allerlei kwaaltjes: deuren die automatisch sluiten tewijl de motor draait, problemen met de motor enzovoort. Hij heeft dan maar een E-klasse gekocht. Maar je kan eigenlijk met elke auto problemen hebben als het lot het zo wil. ;)
vla zegt
@ Dirk
Btw for your information: Rick dos is BMW fanaat, als je op zijn teentjes trapt dan maakt hij je helemaal kapot! ;)
@ Rick dos
Wat? Ik zei niets! Ik zweer het, grote swami! :P
smoke zegt
@vla
Met als enige kanttekening dan dat we het hier niet over diesel maar over benzine hebben…
Rick dos zegt
@Dirk
Och gut, jij bent ook al 45 jaar. Volgens mij is iedereen hier ineens 45 jaar en hebben ze miljoenen km’s gereden met alle auto’s.
Hé, kijk nou, een grote korrel zout.
@de vlaeminck
Ik heb het gehoord! ;)
Je trapt mij niet op de teentjes als je je mening geeft. Als het echter overduidelijke BS verhalen zijn dan voel ik mij vrij om mijn mening daar op te geven.
w0o0dy zegt
@Rick dos: je gaat me toch niet vertellen dat je niet gelooft dat de betrouwbaarheid van Peugeots iets anders dan 100% bulletproof is hè?
C’mon dat kun je niet menen, hahaha.
vla zegt
@ Sir Smokalot
Ah… Nouja, ik vond het toch maar eens interessant om te vermelden, dit zijn namelijk de neveneffecten waarover je niet in een brochure leest en dan mee in de aap gelogeerd bent!
@ Rick dos
Mmkay, maar ik heb ook een probleem met BS verhalen: ik ben nogal naïef. ;)
RenesisHP zegt
Hahaha. :lol:
Mijn maand wordt alleen maar beter. Het zelfbenoemde premium-merk valt nu wel goed door de mand. Geeft ook niks, elk merk heeft z’n kuren zo nu en dan. De status heeft alleen een deukje extra.
RenesisHP zegt
Peugeot zuigt al net zo. Niet lullig bedoeld, het is gewoon zo.
Rick dos zegt
@w0o0dy
Ik was op een haar na bijna in het geloof gevallen dat Peug’s inderdaad 100% bulletproof zijn. Om de één of andere reden werd ik wakker. ;)
@de Vlaeminck
Jij, naïef? Geloof ik niks van. ;)
vla zegt
@ Rick dos
Wacht eens ff… Jij gelooft niet dat ik naïef ben… Dat wil zeggen dat jij het ongeloofwaardig vindt dat ik veel geloofwaardig vind… :? It’s just a whole lot easier to say LOL. :D
Turbo zegt
Een oude BMW die na 12 jaar nog prima rijdt, daarvan weet je dat het goed is. Niet voor niets gaat het gerucht dat de 2002 turbo blokjes gekozen zouden zijn uit onderblokken die het de eerste 100.000km vol hadden gehouden.
Bah, al dat nieuwe spul ;)
JasperVDH zegt
Kleine productiefouten kunnen altijd wel voorkomen, bij alle merken. Zelfs bij Bentley hadden ze zelfs onlangs productiefouten.
Rick dos zegt
@de vlaeminck
Huh?! Wat?! Uhm…..jaaaaaaa….. ;)
bradley zegt
@citrofiel ik kan je perfect zeggen wat het bericht zegt (jammergenoeg), ik spreek dan voor de 7 serie.
ik zal het vrij vertalen, idrive vermeldt : “Er is een motorfout opgetreden, accelereer niet zwaar en begeef u naar de dichtstbijzijnde BMW dealer.”
Wanneer ik ermee verder rij verlies ik gewoon het vermogen van de wagen. Herstarten is inderdaad de trick..dan doet hij weer normaal.
Is nu al de tweede maal dat ik iets meemaak met dat idrive gedoe, eerste met mijn 1 reeks, nu met de 7…
w0o0dy zegt
@mx5/rx8 owner: als die peugeot echt zou zuigen dan was in ieder geval de sticker op de achterkant helemaal waar “Je voelt je lekkerder in een Peugeot” Yeah baby! :D
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
What kind of sick mind do you have. :P
Zou overigens een hele goede uitvinding zijn. Voor sommige mensen zou het een uitkomst zijn.
Ps.
Nog bedankt, ik heb nog een hoop zoek en denkwerk.
Alfabruur zegt
De softwarefout zorgt ervoor dat het noodprogramma van de motor zonder reden wordt ingeschakeld.
Dan is de reden toch foute software…..
Dirk zegt
@ rick dos
adres en tijdstip en ik sta er.
Volgens mij ben je zelf een zielig jongetje die niet eens zijn rijbewijs heeft en droomt dat die ooit met een bmw zal rijden.
kom aub van die wolk en kom in de realiteit.
Ik heb niets tegen bmw integendeel want ik heb er drie nieuw gekocht maar de meerprijs die nu gevraagd wordt voor sommige modellen is echt niet in verhouding met de geleverde kwaliteit.
Mocht ik het me kunnen permiteren reed ik nu in een 6 serie maar dat is voor mij te hoog gegrepen.
Maar na testritten met audi a5 2.7 peugeot 407 coupé 2.7 en opnieuw bmw 525d want de 3 coupé is echt veel te klein heb ik gekozen voor de beste van de drie en dat is echt wel de peugeot.
ik ga de peugeot niet hoger steken dan wat hij waard is want ik ben echt niet merkgebonden en mijn volgende auto kan evengoed een bmw of audi of zelfs een alfa zijn , merk of land zijn niet belangrijk als het maar leuk is.
lincoln zegt
@Dirk .. kom op man .. je hoeft toch je tevredenheid van je aankoop aan te vechten .. ben serieus blij dat jij blij bent ..
@Rick dos .. bluf bluf bluf ..
Ron zegt
Als we kijken hoe vaak Dirk hoofdletters vergeet, taalfouten maakt, vermenigvuldigd met de hoeveelheid onzin gedeeld door de enorm ongeloofwaardige opmerking dat iemand het in z’n botte hersens haalt om ooit bij zijn volle verstand van een BMW 525d over te stappen naar een Peugeot 407, is de einduitkomst dat Dirk maximaal 15 jaar oud is en dat zijn papa in een Dacia Logan rijdt met sportvelgen en een M logo achterop.
Persoonlijke noot: ik heb een halfjaar het (on)genoegen gehad om in een Peugeot 407 te rijden, en kwalitatief zou je die niet eens in dezelfde straat mogen parkeren als een BMW!
Rick dos zegt
@Dirk
Ja, hoor knul. Ik geloof je.
RenesisHP zegt
@Dirk.
Ik vind je knap kinderachtig voor een vent van 45.
Thijs zegt
@ Dirk, Rick Dos en alle andere mensen die benieuwd zijn naar de vette peugeot van Dirk.
Ik stel het volgende voor. Dirk blijft lekker thuis en hoeft niet naar Rick Dos te rijden. Daarvoor in de plaats maakt hij gewoon een foto van Dirk, bovenop zijn peugeot met de ramen open, met een half lege fles coca cola in zijn linkerhand, en in zijn rechterhand de autosleutel. En een muts op. Ik denk dat ik dan iets zekerder ben van een deel van zijn verhaal. Altijd leuk lijkt me!
Dirk, succes! Ik zie de foto morgen wel! Wel een beetje stoer kijken :D
Rick dos zegt
:lol:
CSL zegt
software-updateje dus!!
Ach ja, zelfs een ps3 krijgt om de week een nieuwe firmware!
RenesisHP zegt
Nu maar hopen dat Dirkje gek genoeg is. :lol:
clijde zegt
Arme Dirk…
Iedere malloot weet dat het verschil tussen een 525 en een 407 levens groot is. (in het voordeel van de duitsers :) )
Ilquadrifoglio zegt
Tja… Duitse rommel… Allerlei ‘premium’ kreten, en niets waar kunnen maken. Overigens zie ik de term ‘premium’ voor te dure Duitse auto’s.
Maar het zijn Duitse auto’s, dus dit is toelaatbaar volgens veel mensen. Als dit bij een Italiaanse of Franse autofabrikant was gebeurt, dan was het gewoon slechte kwaliteit. Wie zijn er nu naïef? Over het design is ook al weinig goeds te zeggen wat betreft Duiste auto’s. Nee, ik laat deze ‘premium’ producten lekker staan, en ga voor auto’s met karakter.
vla zegt
Kom nou, pesters… Nooit gedacht dat een 16 jarig jochie het voorbeeld moet geven. :roll:
vla zegt
@ mezelf
Haakjes vergeten… Dacht al dat er wat niet klopte aan die zin…
Dat moet dan Kom nou, pesters… (Nooit gedacht dat een 16 jarig jochie het voorbeeld moet geven. :roll: ) zijn. :)
matthieu zegt
Mijn 320d (en dit is inderdaad een vierpitter) heeft ook problemen. Met 8500 kilometer op de teller was er bij het starten opeens een proleem met het motormanagement, het elektrische open dak wilde niet meer sluiten en de vergrendeling van de elektrische trekhaak bleek plots niet meer te werken, hoewel die nog nooit werd uitgeklapt… Het bijhorende alarm om me dit allemaal ineens te melden deed het wel nog en kan niet worden afgezet. De 50 km die er op volgden waren bijgevolg de meest irritante ooit in mijn leven.
Marco zegt
Logisch, kunnen ze in hun statistieken weer roepen dat hun terugroepactie-aantal is gedaald…
Tomsns zegt
Jezus, wat een nieuws, ieder merk heeft z’n kwalen, moest het een Dacia geweest zijn zou dat deze site niet halen :-) Automatic Updates ON :-) :-) :-)
Peugeot Vs BMW, heb zelf berlingo met 200.000km, en qua elektriciteit kan ik ook al een plezant verhaal doen :-) maar kom, geen oude koeien. Qua motor … geen klagen.
Vroeger alles beter? Minder ingewikkeld zeker! :-) Injecties zijn natuurlijk toch wel zuiniger.
@Dirk, tuurlijk het prijsverschil is er … net m’n 24-jarige BMW E30 verkocht in perfecte staat. Nu weet ik waarom BMW net iets meer kost :-) :-) :-)
BMW afbreken op een auto-fan-site? Ik hoop dat het lef is want verstand zou er op 45jaar moeten zijn :-)
C200 Kompressor zegt
Dirk, ik geloof je.
Rick dos, jij kan gewoon niet hebben omdat een BMW is.
Niek zegt
Handig, zo’n viercilinder met twee reservecilinders! :-)
En dan het contact uit- en aanzetten om alles weer te resetten? Klinkt als een methode met een erg hoog Bill Gates-gehalte. Het “error”-lampje ontbreekt nog.
Veel plezier met die nieuwe BMW’s.
Groetjes,
Niek
p.s. ik rijd trouwens zelf een 1990’er E30 316i met 320.000km zonder olieverbruik, injectorproblemen en al helemaal geen softwareproblemen. HA!
vinox zegt
Gisteren nog de discussie gevoerd in de refter hier, over handremmen met drukknop, of zelfs gewoon automatisch… No thanks, voor zo’n dingen heb ik liever een hendel, net als automatische lichten en ruitenwissers en al die zever. Kben blij dat in mijn fiesta 2002 alles lekker oldskool is, in een modern jasje weliswaar, want hoe meer elektronica, hoe meer er elektronisch kan kapot gaan.
Ik werk bvb voor een liftenfirma, en het merendeel van de defecten is echt wel elektronisch, mechanisch komt veel minder voor. Ergens logisch i suppose.
markieanta zegt
Sinds wanneer is BMW in Franse handen?
Overigens is het niet de eerste keer dat ik een discussie zie over het feit dat BMW veel beter is dan alle auto’s op deze hele aardkloot.
Iedereen heeft een eigen mening.
Iedereen heeft een eigen budget.
Oh ja, BMW is alleen premium bij bepaalde bevolkingsgroepen, het liefst zijn de zogenaamde Beemers dan 15 jaar oud en hebben ze 19″ halfords eronder.
Mensen wordt eens wakker, waarom noem je een BMW premium, omdat je er meer voor betaald dan voor een gewone auto. Wat is de meerwaarde van een BMW? Ze hebben achterwielaandrijving, verder nog iets?
Nee.
JC30 zegt
Is geen premium oplossing voor een premium merk als BMW
9000cse zegt
@ RScosworth, 3 July om 19:26
Sinds ruim twee weken in de Duitse autopers: Mercedes A- en B-klasse vertonen ernstige roestproblemen. Is dat niet premium? Maar och, ijzersterk imago, niet? Kan verder geen kwaad…….
Ome Mul zegt
Helaas zijn het niet alleen de 6 cilinders.. deze arme drommel heeft een 320ci uit 2007 en ik ben aan mijn 5de!! set injectoren toe.. Efficient dynamics.. nix efficients aan.. Met een 5 cilinder heb je nog wat over maar als je maar 4 cilinders kunt betalen dan ben je toch redelijk dood in het water als er 1 mee stopt..
Helaas is het een lease voiture dus kan ik wel heel boos worden maar heb je weinig invloed.. De garage schaamt zich inmiddels wel de ogen uit hun kop. Mijn auto is inmiddels al weer een week bij ze logeren..
Ome Mul zegt
BTW verder is het wel een fantastische auto. En ja ze zijn premium! Mensen met een plastic alu look moeten maar de binnenkant van mijn auto komen bekijken (en voelen) en het geluidsniveau vergelijken met de gemiddelde midden klasse.
Jammer dat de motor in dit geval echt een drama is, maar de volgende is weer een BMW.
BMW, Audi en Mercedes (not my favo maar toch) hebben gewoon een mooier, beter afgewerkt en stiller interieur dan een middenklasser. Maar hebben net als alle andere auto’s van nu problemen met de overdaad aan techniek.
pieter zegt
Slim. Met een vijfcilinder wil BMW nu de concurrentie met de nieuwe Focus RS en de Volvo V70 aangaan.
RScosworth zegt
@ 9000cse
Ik zie het ook alleen maar omdat het altijd de BMW en Audi boys zijn die met elkaar zitten te bekvechten. Mercedes rijders hebben het ook behoorlijk zwaar tegenwoordig, en dan doel ik niet op die instapmodelletjes die jij noemt. De C, CLK, E en S zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.
RScosworth zegt
zie = zei
JMK zegt
@ markieanta
Verder nog iets: op motorengebied wellicht. Dat enorme aantal groene labels die BMW heeft zegt toch ook wel iets!? Het NL labelsysteem mag dan dom zijn, maar ook Audi en Volvo moeten met dit systeem werken en komen bij lange niet aan de resultaten van BMW…
330i Cabrio zegt
Klopt,.. hebben wij ook gehad. Injectie van de 5e cilinder kapte er mee. Het was wel snel verholpen onder garantie (gewoon vervangen). Van de week heeft hij de software update gekregen dus alles moet nu weer goed zijn :)
Baztrd zegt
Kan iemand een (volume)merk noemen dat in de afgelopen 10 jaar niet minstens 1 zo’n soort terugroepactie heeft moeten doen? Als dat er is zal het ongetwijfeld japans zijn :P
En Dirk… jij hebt 3x pech gehad met een BMW, en je denkt dat dat representatief is voor de kwaliteit van alle BMW’s? Hmmm… Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. En ja, je betaald bij een BMW een hoop voor de badge (net als bij MB en Audi), da’s het hele idee van Premium :D Als je een BMW kocht omdat je dacht dat je dan de beste prijs-kwaliteits verhouding kreeg ben je d’r wel een beetje ingestonken ;)
En dat je de peugeot beter vindt, tja, da’s een persoonlijke voorkeur. Als je comfort en rust belangrijker vindt dan wegligging en respons etc. misschien zelfs een hele logische….
Het heen en weer gewauwel over wie er wel of niet 15 is en van wat voor auto dan ook droomt is wel een beetje kinderachtig, wat valt daar nou mee te bewijzen? O.o
yeahhhh zegt
Dit had ik niet verw8 van BMW
Tommy zegt
Tsja dat moet je voor lief nemen als je geen premium-merk rijdt, ach op 5 cilinders rijdt ook mooi zoals premium-merk Audi vroeger al bewezen heeft.
Dirk zegt
@ rick dos en andere bmw fanaten.
Het is echt niet mijn bedoeling BMW af te kraken maar duidelijk te maken dat die handige marketingjongens van BMW erin slagen julie een duurder product te laten aankopen met een zelfde of zelfs mindere kwaliteit.
Ik hou van alle automerken ook van BMW en je zou beter zelf eens gaan kijken bij de concurentie en zien wat er te koop is.
Mijn huidige Peugeot hoeft in niets onder te doen dan een ander merk maar het is maar een Peugeot en geen snobmerk.
Mijn vorige auto een 525d was trager , verbruikte evenveel en was minder stil dan mijn huidige 407 v6.
lincoln zegt
@Dirk .. no worries mate ..
er van uit gaande dat werkelijk elke auto 15 jaar vrijwel perfect blijft als je er fatsoenlijk mee omgaat en onderhoud serieus neemt ..
wel heeft BMW de naam iets meer hufter-proof te zijn .. moet ook wel met al die leasemietjes ..
en jouw 407 coupe benijd ik van alle kanten behalve de FWD ..
geloof ook dat ie het goed doet in de algemene opinie op autoblog.nl ..
al met al .. je hoeft je keuze hier niet te rechtvaardigen ..
jij blij = iedereen blij ..
Turbo zegt
Waar blijft die foto van die Peug nou?
Robin zegt
Ieder merk heeft problemen met electronica.
Duitse Franse en zelfs Japanse wagens gebruiken bijna allemaal Bosh producten en die ontwikkelen ze niet per merk maar ieder gebruikt hetzelfde.
Alleen zou het voor een merk als BMW die zoveel meer vraagt voor een gelijkaardige auto van een ander merk niet mogen voorvallen en zou de auto meer testen moeten ondergaan.
Nu is om kosten te besparen de klant de tester.
CSL zegt
@Dirk
Dan koop je toch een 535d!
CSL zegt
@Robin
De auto’s worden extreem getest onder elke omstandigheden.
Maar soms worden er door externe fabriekanten verkeerde, en niet de juiste onderdelen geleverd die vervolgens onbedoeld in de auto’s terecht komen.
Patrik zegt
@ 9000Cse
Weet ik al jaren dat Mercedessen dikke roestbakken zijn en niet alleen de A en B-klasjes, maar ja durf dat maar hier een te zeggen op autoblog. Begin toch echt te denken dat dit de Duitse versie van autoblog is…. Premium van mijn kl….
9000cse zegt
@ Patrik
Het is niet mijn bedoeling om merken als Audi, BMW en Mercedes-Benz af te kraken. Er zijn best modellen bij, die ik mooi vind, maar waarvoor ik niet bereid zou zijn zoveel geld neer te tellen.
Gebruikte materialen en afwerking zijn natuurlijk top, maar mag dat alsjeblieft ook voor dat geld?
Maar waar ik minder goed tegen kan, is wanneer er “reaguurders” op deze blog zijn, die blind achter hun favoriete merk blijven staan en met het grootste gemak over de blunders van hun favoriete merk heen kijken, om het produkt van een concurrent vanwege een achterlicht dat hen niet bevalt gelijk de grond in te boren en tot vijand te verklaren.
En als ik dan kijk naar de tevredenheidstest van J.D.Power van een paar dagen geleden in Duitsland, waarbij de Prius als beste uit de bus kwam, dan beweer ik zonder bescheidenheid, dat dat pas echt premium is. Ja, lach maar!
Felix zegt
2 Sir Smokalot en anderen:
Heb sinds 18 mei een 335iA Cpe in mijn bezit, productiedatum midden april 2007. Onlangs in Duitsland hem voor het eerst op top gehad. Volgend fenomeen deed zich voor : Ratelend geluid bij stationair en gas geven was sterk waarneembaar vanuit motor compartiment. Luisterend met oor aan 1 van de uitlaatpijpen, was datzelfde geluid minder intensief ook waarneembaar. Naar de dealer geweest en na nader onderzoek zei deze dat de het stangenstelsel van de achterste turbo die cil 4,5,6 bedient trilt en het geluid veroorzaakt. De turbo diende vervangen te worden. Tevens vondt ik al vanaf aflevering dat de motor volop overslaat tijdens de koudestartfase. Op bedrijfstemp. sloeg de motor nog slechts af en toe over en trilt de wagen licht bij stationair draaien. Gereclameerd bij de dealer en zonder problemen is de turbo vervangen. Ik heb wel gevraagd of de 2e turbo ook vervangen diende te worden, aangezien ze wellicht van dezelfde charge zijn. Dit bleek niet nodig aangezien ze niet identiek zijn volgens de receptionist, althans het stangenstelsel. Sinds een week is de turbo nu vervangen en tevens hebben ze gemodificeerde software geladen. Huidige stand van zaken: De motor klinkt anders, behoorlijk wat agressiever (supercoole sound nu) en hij trekt als nooit tevoren, hangt veel meer aan het gas als voorheen, automaat schakelt m.n. in sportstand schokvrij(er) dan voorheen. Niets dan lof, echter. Het geratel is voor 90% niet meer hoorbaar, maar ik hoor het nog steeds. Bij onbelast gasgeven in steegjes/tunnels. Bij belast optrekken vanaf 1500 o/m tot 2200 o/m. hoor ik een snerpend geluid. Vraag 1: Was het wel het stangenstelsel (van de actuator?) of iets anders : waste gate, veerkarakteristiek van actuator niet optimaal, waardoor wastegate eerder opent of… Vraag 2: Heeft de software update om het probleem omtrent het noodprogramma op te lossen ook invloed op het motorgeluid, stationair loop, koude start en prestaties of heeft de dealer stiekem software die alles een extra boost geeft? Hoor graag van je (jullie). Greetz.
Robin zegt
Beroepshalve ben ik met auto’s bezig en dan weet je het wel.
Wie zoveel geld neertelt voor bv een 320 d moet wel erg van een merk houden want ik heb er één in mijn bezit gehad en dat is voor mij tot nu toe de grootste ontgoocheling geweest in mijn actieve carriérre.
Voor veel minder geld rijdt een Ford Focus 2.0 tdci beter dan de BMW.
De restwaarde van de 3 reeks is door het overaanbod op de markt heel laag en dat in tegenstelling wat sommige mensen denken over hun drietje.
BMW maakt natuurlijk ook leuke auto’s maar daarvoor moet je een eindje kunnen doorsparen.
Verder is een BMW niet slechter of beter dan gelijk welk automerk want het is net als ieder merk een massaproduct.
Ik hou van ieder merk en heb nog nooit tweemaal na mekaar bij hetzelfde merk gebleven.
Merk of land maakt niet uit als het maar leuk is.
Tombnolz zegt
Moet nu echt iedereen aan de diesel?
kempenaer zegt
@9000cse
“En als ik dan kijk naar de tevredenheidstest van J.D.Power van een paar dagen geleden in Duitsland, waarbij de Prius als beste uit de bus kwam, dan beweer ik zonder bescheidenheid, dat dat pas echt premium is. Ja, lach maar!”
De 5-serie kwam overigens ook goed uit die tevredenheidstest. Ik vraag me overigens ook af of het verwachtingspatroon van eigenaren van verschillende merken niet verschilt en invloed heeft op de uitslagen van dit soort onderzoeken.
sebastian zegt
al met al komt hier naar voren dat de echte liefhebbers van het merk bmw waarschijnlijk nooit een splinternieuwe bmw aangekocht hebben…
Ome Mul zegt
@ sebastian
Dus wel en het resultaat is dus niet heel bemoedigend het nogmaals te doen. De nieuwste injectoren en software voor de 320ci zijn nog steeds niet top. Dealer en BMW Nederland hebben uitgebreid gekeken en de hele meuk vervangen, maar de motor loopt nog steeds niet zoals BMW zou willen. Er wordt gewerkt aan een verbetering. Volgens de dealer is met name de arme afstelling om aan die B labels te komen de bottle neck. Deze afstemming luistert heel nauw en op 1 of andere manier wil mijn motorblok daar niet aan mee werken. Volgende keer ga ik toch voor een motor die langer op de markt is. De coupe is erg mooi, relatief zuinig (1:13-14) en heeft een interieur wat qua ruimte echt groot is. Mijn MTB past in de bak met de bank plat. En 3 man op wintersport is geen probleem. (4 met een dak koffer, maar dat gaan we dus niet doen). Al met al mooie auto met helaas een maandag ochtend motorblok.. maar gelukkig zag ik afgelopen weekend een splinter nieuwe A4 langs de kant staan met panne… gelukkig anderen hebben ook wel eens pech..
sebastian zegt
@ome mul,
wat dacht je van een alfa gt… een stuk betrouwbaarder en mooi lijnenspel ;)
Frank van Son zegt
Bij mijn 320i E91 die in Jan. 2009 uitgeleverd werd is al meerdere malen de injectoren vervangen. Een aantal bougies zijn al een keer vervangen en bij de laatste reparatie is ook een bobine verwisseld.
Auto loopt beter, maar heeft nog steeds af en toe in meer of mindere mate onregelmatige / haperende loop. Dit vooral bij accelereren in deellastbereik tot zo’n 3000 omw./min.
Nog niet tevreden ermee.
Justme zegt
Bij onze 116i (feb-2008 gekocht) werd al eens een bobine vervangen en recentelijk viel er blijkbaar een injector uit. Vanuit BMW Nederland gaf men aan dat alle 4 de injectoren “op garantie” vervangen konden worden. Prima aan de ene kant, anderzijds verwacht ik dergelijke problemen niet bij een BMW.