De achterwielaangedreven Subaru coupe (die er ook als Toyota komt) zou pas in 2011 op de markt komen, maar de ontwikkeling lijkt al behoorlijk rap te gaan.
Een prototype van de auto werd namelijk op de foto gezet bij een testcentrum in de UK. De auto heeft wat carrosserie delen van de Legacy geleend, maar de wielbasis is korter, de kofferbak kleiner en er zijn sportieve kuipstoeltjes gemonteerd. Onder de motorkap zal zeer waarschijnlijk één of meerdere varianten van de boxermotoren van Subaru te vinden zijn. De 180 tot 220 pk zal via een zesversnellingsbak zijn weg vinden naar de achterwielen. De auto komt waarschijnlijk zo wel met Subaru als Toyota badge (AE86 anyone?) op de markt. (bron foto’s: camaro5.com)
floryn zegt
komt die dan ook met zo’n 450pk STi blok? :)
Hugo zegt
Raar hoog ding, dat japannertje komt ook maar net boven het stuur uit…
wouterhil zegt
De voorkant oogt lekker dik.
De achterkant lijkt me wat smalletjes maar dat zou optisch bedrog kunnen zijn.
floris zegt
Toyota Paseo anyone, oh nee die hebben ze meteen afgeschreven. Doe indd maar die 3.7L uit de nieuwe legacy STI ! Het zal waarschijnlijk wel bij een 2.0/2.5 turbo blijven.
Melchior zegt
Mijn eerste indruk is dat deze meer lijkt op een 3-deurs hatchback, genre huidige Ford Focus 3-deurs, dan als een echte coupé zoals een Honda CRX. Daklijn mag gerust enkele centimeters lager. Lees gestroomlijnder. Maar dit is nog een prototype en nog geen werkelijkheid.
babbaloerie zegt
Valt dat even tegen zeg, zal geen waardige vervanger voor mijn MR2 worden denk ik :|
k0walsk zegt
Velen malen te hoog, zeker in verhouding met die Jap xD
Achterkant lijkt hol te zijn, lelijkkk.
Onehp zegt
Dit is waarschijnlijk een mule waar onderliggende onderdelen en configuratie getest worden. Het koetswerk zal zo vroeg in de ontwikkeling waarschijnlijk niks te zien hebben met de uiteindelijke auto; dan is de tape geen camouflage maar gewoon letterlijk een plakband om de geleende koetswerkdelen van de bestaande modellen aan elkaar te plakken…
Hummer zegt
“De auto komt waarschijnlijk zo wel met Subaru als Toyota badge ” Als de auto zo wel komt, hoe komt hij dan niet is mij vraag? Of bedoelen wij hier zowel?
Luc Jagers zegt
Laatste Coupe dat ik gekocht heb is de Celica van 2000 en die is na 8jaar toch wel eens aan vervanging toe. Als toyota met dit afkomt is het tijd voor keer iets anders.
W!d zegt
persoonlijk denk ik dat het in europa als subaru op de markt wordt gebracht. Toyota wil hier toch milieuvriendelijk lijken.. en subaru sportief! Denk ook een mule en hoop met de 300 pk uit de impreza
denny zegt
ziet er wat gewoontjes uit.
Arnoud zegt
Duidelijk geïnspireerd op het vorige model Lexus IS. Niks mis mee, vind ik. Als ze er maar een sterkere motor in hangen. De standaard 150pk van de toenmalige IS200 was veel te weinig om van een echte sportcoupé te kunnen spreken. 250 pk zou een goed begin zijn.
babbaloerie zegt
Hij ziet er trouwens uit als een ingekorte Subaru Legacy
http://www.autoblog.nl/singapore/?gallery=Subaru/Legacy
Breinstein zegt
volgens mij zijn de meeste autoblog bezoekers nog niet bekend met de term Mule. Dit houdt in dat alle zichtbare delen afkomstig zijn van bestaande modellen, zoals de voorkant van de legacy. Ze testen hier echter het onderstel, en daarom kan je nog niks van het definitieve uiterlijk zeggen.
Svensson zegt
Inmiddels is bekend dat deze auto alleen in Japan op de markt komt als Toyota, in de rest van de wereld plakt er een Subaru-badge op. Ook wordt er geroepen dat het nog niet zeker is of Subaru Europa/NL ‘m überhaupt wel gaat opnemen in hun modellenprogramma. Zou natuurlijk eeuwig zonde zijn… komt er eindelijk een sportieve, enigszins betaalbare Japans coupé, gaat het feest voor ons misschien alsnog niet door :?
Esprit_de_Flandre zegt
Hoop dat het enkel een mule is, want op een Legacy-coupe zit niemand te wachten. En idd het hoge dak is het eerste dat opvalt.
Esprit_de_Flandre zegt
@W!d: Hybride-versie voor Toyo?
marklebber zegt
Tja om hieral een oordeel over te geven zal slecht gaan. Als je ziet hoeveel tape en undercover wit eroverheen zit.
Breinstein zegt
@ Esprit de Flandre:
Lezen blijft moeilijk he, dit IS een mule
tom zegt
ik vind het maar niets
het lijkt me eerder op overblijfselen van 2 gecrashte wagens (in dit geval een subaru en toyota) en er zijn dus precies productiekosten gespaard door het simpelweg in je garage aan elkaar te lassen
STJ zegt
Het is een mule mensen je kan duidelijk zien dat het een verkorte legacy is.
Citrofiel zegt
Goed dat jullie het er even bij zetten dat een Legacy is, ik dacht toch even dat het een oude Rover 45 was…
Waarbij ik overigens wel moet melden dat ik met de Legacy normaal gesproken helemaal niets mis vind. Erg gave bak.
STI-OWNER(sti-lover) zegt
mmm valt me tegen lijkt gwn op een legacy maar dan coupé
CSL zegt
celica?
wrx2003 zegt
http://www.cartoday.com/images/news/2008/06/subaruoata3_305.jpg
voor het te verwachte eindresultaat
luukiesubarie zegt
echt vet!
achterkant lijkt wat op een legacy…
is dit dan ook een opvolger van de oude svx?
http://www.dragtimes.com/images/9100-1994-Subaru-SVX.jpg
Ben Libotte zegt
Hopelijk wordt het een mooi strak design vanbinnen en vanbuiten, met +300pk STi techniek. De huidige 5deurs STi vind ik maar niks zonder kont en vrij banaal interieur. Anders zal het voor mij een Insignia OPC worden (al is die met +1700kg vrij zwaar). Die komt voor eind 2009 dus Subaru/Toyota zet er vaart achter a.u.b.!!