De kredietcrisis, gedaald consumentenvertrouwen en lage dollar maken het nu erg aantrekkelijk om auto’s uit Amerika te importeren. Dat scheelt vaak duizenden tot tienduizenden euro’s. Best de moeite waard dus.
Sacha brak al eens lans om bij onze oosterburen te shoppen, maar nu loont het overvaren van een auto uit Amerika ook al. Ook bij Europese auto’s zoals Audi, BMW en Mercedes kan het lonend zijn. Op zich is dat vreemd, want voor minder geld heeft jouw auto er dan al twee boot tripjes over de Atlantische Oceaan opzitten. De auto’s kunnen niet altijd direct de weg op. Afhankelijk van het type moeten zijknipperlichten en een mistlamp worden gemonteerd en voor auto’s op grijs kenteken kan een tussenschot noodzakelijk zijn.
De grootste kosten zitten echter de belasting die betaald mag moet worden. Op personenauto van buiten de Europese Unie moet 10 procent invoerrechten worden betaald over de aanschafprijs én nog eens 19 procent BTW. Daarna is het feest nog niet over, ook de BPM moet worden afgedragen. Hoeveel de BPM zal zijn, kan bijvoorbeeld op deze site worden uitgerekend.
Welke auto te importeren? Dat hangt af van je persoonlijke smaak, natuurlijk zijn er diverse interessante nieuwe auto’s en tweedehands exemplaren die niet in Europa worden of zijn geleverd. De Ford Mustang en Toyota FJ Cruiser zijn daar voorbeelden van.
Laten we eens een willekeurig rekenvoorbeeld nemen *kuch*, bijvoorbeeld een mooie BMW M3 sedan die iemand voor mij configureerde. Met een paar opties kost de M3 slechts $59.975,-, wat ongeveer 40.000 euro is. Dat is al schrikken, want in Nederland kost een M3 sedan kaal 94.850 euro. Inclusief de paar essentiële opties haalden we de euroton net niet en bleven steken op 99.395,16 euro.
Willen we de auto in Nederland hebben dan zijn de kosten daarvoor +/- 57.000 euro. Daar moet dan nog de BPM bij worden opgeteld, welke 27.000 euro bedraag. Het totaalbedrag komt daarmee op 84.000 euro, bijna 16k minder dan als je de auto direct in Nederland koopt.
Het hele traject kun je zelf doen, maar dat vergt wel wat doorzettingsvermogen. Het is veel regel- en papierwerk, waar je waarschijnlijk zelf geen ervaring. Er zijn ook diverse bedrijven die het hele traject voor je uit handen nemen. Voordelen daarbij zijn dat je zelf minder risico en zij vaak betere contacten hebben om de auto snel op de boot te krijgen. De Ford Mustang die wij testten was geimporteerd door Hendriks in Oss. Het bedrijf Multicar in Gorinchem importeert ook diverse auto’s, waaronder bijvoorbeeld een Audi Q7, BMW M3 of een spannende Toyota Camry Hybride.
VLS-54 zegt
Best goed te doen! Zo’n M3’tje wil ik ook wel!
Christoph zegt
58.000 dollar is minder dan 40.000 euro, namelijk 34.6013 EUR (www.xe.com)
Christoph zegt
Ik bedoel natuurlijk 37,305.49 EUR :-)
Lil Jeezy zegt
Hanidg! een vriend uit me klas en zijn vader heeft een loods gekocht en dan koopt hij spullen in uit amerika en laat het overvliegen :) veel goedkoper als je het bekijkt :)
JANUS zegt
Aha maar we zijn er nog niet….
Importeer een mooie volledig gerestaureerde Amerikaanse Muscle car (1964 Pontiac Grand Prix bijvoorbeeld) en je betaald GEEN BPM en GEEN BTW.
Kassa !!
mike zegt
Dat werk niet bij nieuwe auto’s. zoals bij bmw is er een regeling dat je eerst 9 tot 12 maanden in de usa moet wonen om de auto te kunnen exportere. je moet de auto dus eerst een jaar op naam hebben staan voordat je de auto weer verkoopt. ik weet niet precies hoe het zit maar daar is gedeeltelijk al een stokje voor gestoken voor nieuwe autos
David zegt
kan iemand me uitleggen waarom die auto’s daar zoveel goedkoper zijn?
Laurens zegt
Omdat de Nederlandse regering het nodig vindt ons afschuwelijk veel belasting over een auto te laten betalen, en de Amerikanen niet.
Wouter zegt
@David: koers van de dollar is nogal gedaald de afgelopen tijd. Dus vrijwel alle producten zijn in de VS vrij voordelig.
@de rekenwonders: koers van de dollar varieert nogal, dus ik heb maar geen exacte berekening gemaakt.
Jordytjuh zegt
Ik wil graag een mustang fastback 66 uit amerika halen kan iemand mij een beetje helpen graag onder de 20.000 euro
Wouter zegt
@Mike: dat werkt wel bij nieuwe auto’s. De regeling die jij beschrijft, geldt als je een auto belastingvrij mee wil nemen als onderdeel van je inboedel. Dan moet je inderdaad minimaal 6 maanden ergens gewoond hebben.
Nordic Auto BV zegt
Wij Nordic Auto BV importeren sinds een jaar auto’s vanuit amerika naar nederland. Voornamelijk infiniti en land rover. Maar ook andere merken zijn mogelijk. Wij hebben de contacten in amerika en duitsland om dit proces zo goed en vloeiend mogelijk te laten verlopen.
Mocht u intresse hebben dan kunt contact op nemen met:
Nordic Auto BV
http://www.nordicauto.nl
lodewijk zegt
Ik snap niet dat die auto’s zo goedkoop zijn in the USA, dan moet daar toch iets minder zijn van kwaliteit ofzo. kan toch niet anders..
Nick zegt
@ mike en wouter.
Wouter je hebt gelijk dit is alleen al je als us citizen naar nederland verhuist en een auto als inboedel mee wilt nemen maar je moet dan minimaal 1 jaar inwoner zijn geweest van de USA en daarna moet als je eenmaal in nederland bent de auto nog een jaar op jou naam staan. De douane is ook niet gek. Maar dmv leasen zijn er mogelijkheden. Ik ben dit zelf aan het uitzoeken omdat ik voor een jaar naar amerika ga en hier dus ook gebruik van ga maken!
michael zegt
als iemand zich nog echt wil verlekkeren, of concreet wil zoeken op de betere ‘rides’ kijk dan eens op http://www.dupontregistry.com , zeg maar de European Car Trader van vroeger maar dan nog iets meer bling. Ze hebben trouwens ook een mooie huizen editie en de celebrity car editie is helemaal lachen, erg Cribs, Dub edition.
Mairsil zegt
Kan een Nissan GT-R importeren ook leuk zijn. Die schijnt hier een absurde 120.000 euro te moeten kosten. In de VS kost hij zo’n 45.000 euro ($70.000). Met 10% invoer, BPM en BTW kom je dan rond de 80.000 euro uit, dat scheelt nogal.
El-Loco zegt
@ Autobloggers:
1 Waar halen jullie het gat van €17K vandaan? Shipping only voor dat geld? Neem bij het nieuw kopen van een auto dan de European Delivery in overweging, dan haal je je auto op in DLD met US platen, je rijdt hem zelf naar Nederland en voert hem hier in. Veel gemakkelijker.
2 Ik neem aan dat jullie de firma Nordic Auto BV een factuurtje sturen voor deze reclame. ;)
RubenBaeten zegt
@El-Loco: Die €17K komt natuurlijk voort, naast de transportkosten, uit de genoemde invoerrechten en BTW.
smoke zegt
Het lullige is alleen dat wanneer je net ingevoerde auto het begeeft, je niet even snel naar de dealer kan rijden voor een stukje garantie…
Bob. zegt
Dat van die BMW is enerzijds wel erg goed om te weten eigenlijk, maar aan de andere kant rijdt hij dan wel mijlen inplaats van kilometers. Of kun je dat om (laten) zetten door de BMW-dealer?
Zou BMW Nederland dit ook al voor je kunnen regelen? Ik weet wel dat BMW Nederland binnen Europa (bijv. uit Duitsland) een auto naar de plaatselijke BMW-dealer wil brengen en het een en ander wil regelen tegen uiteraard een vergoeding…
RubenBaeten zegt
@Bob.: Dat is vast aan te passen. Mocht je dat willen omzeilen, dan kun je je auto altijd nog uit Canada halen. :-)
Albert zegt
Komt wel wat bij voor aanpassingen aan EU normen. Denk aan lichten, km teller ipv miles etc. Sommige USA modellen hebben ook andere programmatuur vanwege emissie eisen.
Garantie is geen punt, wordt door de fabrikant gegeven, dus ook de plaatselijke dealer moét garantie verlenen (waarschijnlijk wel tegen zijn zin…)
Mardec zegt
Nu nog een groot probleem. Wat ga je doen als je stukken hebt? garantie telt hier niet toch?
P1et zegt
@ Sir Smokalot
voor 16k kun je behoorlijk wat repareren :-]
Dat auto’s importeren loont was al langer duidelijk maar met de huidige koers is het wel erg aantrekkelijk natuurlijk :-]
bartholomeo zegt
vergeet niet die gruwelijke oranje reflectors die de amerikaanse wagens verplicht moeten hebben ( check de RS4 maar es voor de amerikaanse markt )
Nordic Auto BV zegt
@ El loco
Haha de site bepaald zelf of ze de reactie plaatsen of niet he ;)
En el loco, de meeste auto’s uit amerika hebben aanpassingen nodig die je zelf niet 1,2,3 kunt verzorgen. Daarnaast hebben de auto’s een duitse TUF keuring nodig omdat de RDW deze auto’s niet erkend.
Als het allemaal zo makkelijk was dan zou iedereen het doen maar er komt meer bij kijken dan een auto kopen en verschepen.
Maar ik wil alleen zeggen dat het bij bijna elk auto merk loont om in de US een nieuwe auto te kopen muv porsche en nog een aantal merken.
Gr.
kareltje zegt
mijn mini cooper S komt uit Amerika!
scheelde me 4500 euro!
Rick zegt
En om hem dan helemaal EU te maken moet je EU kofferbak, EU voorbumper (zonder SML) KM/h teller, die godsvergeten piep uitzetten als je je contact sleutel verrgeten bent, kost je ongeveer ook weer zo’n €1000,-
RenJie zegt
@Nordic Auto BV
ben jij serieus van dat bedrijf? Want door je spelling kom je niet echt professioneel over eigenlijk.. ;)
—
Zou anders wel graag een M5 importeren! Heerlijk! :)
Denis zegt
@ Jordytjuh
Check eens: http://www.california-import.com
Bij marc Lenaerts, een kenner en liefhebber uit België, weet waar te zoeken en regelt alles voor je! Kijk maar op z’n site en wees verbaasd over zijn collectie.
ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt
Kunnen we ook de benzine goedkoop er bij importeren
David zegt
@wouter
naar mijn mening kan de koers van de dollar toch niet zorgen voor een prijsverschil van 54.850 euro op een wagen die hier 94.850 euro kost, en dan nog eens naar daar moet geëxporteerd worden
Jordytjuh zegt
@ denis
Alvast bedankt !
floris zegt
@ David.
Jaa er zijn ook nog van die hatelijke dingen als Taxxen, belastingen en dergelijke..
Joris O zegt
En het aanschaffen van een wagen(klassieker) in de usa, via ebay.com, is dat aan te raden?
Hier liggen prijzen vaak stukken lager! Alleen staat er bij veel wagens dat ze alleen binnen us verkopen.
Zijn er ook organisaties die dit opzich nemen en transport naar nederland voor je kunnen regelen?
lincoln zegt
@Joris O .. kan leuk zijn als je het avontuur zoekt ..
maar in nederland zijn zat usa klassiekers te koop .. met kentekenplaat en al .. voor de prijs hoef je het niet te doen iig .. voor de fun wel ..
topg zegt
Haha, jullie zijn zo geneukt met die bpm he. In het artikel is sprake van 27000 euro voor een wagen van ongeveer 80.000 euro. :) Das verdorie de prijs van een volledige full option GTI (bij ons in België dan, niet bij jullie in Holland :) )
En 120.000 euro voor een GTR lol, hier in België, 76.000 euro :) Dat is iets duurder dan een Cayman S. Audi TTS 50.000 euro ongeveer, idem voor SLK, Z4 :)
Gotta love it.
En idd een goede tip, voor hier hoeft die bpm dus niet, dus dan heb je voor ongeveer 60.000 euro een M3 op de stoep. Mjammie. Zeker als je nog een tweedehands zoekt :)
topg zegt
VW Golf GTI bedoel ik: 27.000 euro
Joris O zegt
@ Lincoln
Het zou mij ook niet gaan om een usa klassieker maar een klassieke wagen uit de usa.
Een datsun 240Z. Deze staan daar voor zeer leuke prijzen te koop en zie je in nederland zelden in goede staat te koop staan.
Maar iemand die me kan vertellen hoe dit via ebay werkt??
lincoln zegt
@topg .. fijn dat er nog iemand om kan lachen dan ..
RubenBaeten zegt
@topg: Ach, op auto’s van een paar jaar oud is de BPM net zo hoog als de Belgische BIV dus dan hebben we ’t nergens meer over. ;-)
CSL zegt
Ooh, maar dit kun je ook bij de BMW dealer zelf doen. En zelfs zonder al die opties. En als die eenmaal op kenteken is gezet dan gooi je hem vol met opties.
Hiervoor was BMW zelfs door de belastingdienst voor de rechter gesleept en toch konden ze BMW niets maken ;)
Wat ook leuk is om te weten dat je dit het beste kunt doen bij je hobby auto.
Dus een M3 in de US of rechtstreeks bij BMW zelf kopen en hier niet op kenteken zetten en klaar maken voor op het circuit en na aantal jaren desgewenst ombouwen tot straatauto. Tot die tijd geld die BPM wet ook allang niet meer ;)
Edo- zegt
Hier stond ik pas ook verbaasd over hoe voordelig dat wel niet kan zijn. Die prijzen daar in de vs zijn echt zo laag
neemt auto mee ui usa zegt
BMW, Mercedes hebben een boete clausule voor auto kopers en voor de dealer van meer dan
10 000 dollar voor auto’s die niet langer dan een jaar op usa kenteken hebben gestaan. zodoende wou een Mercedes- BMW dealer in Michigan aan mij geen ML 320 CDI/X5 verkopen. dus er komt wel mee bij kijken en bij BMW moet je veel veranderden waardoor je wel weer meer kostene hebt. Range Rover heeft dit niet. groeten uit USA
Steve zegt
@wouter: het exporteren van nieuwe auto’s vanuit de US is voor vele merken aan regels gebonden…zelf werk ik veel in de US voor diverse mercedes dealers…MBUSA staat geen verkoop van nieuwe auto’s voor export toe…dealers zijn zwaar bestraft voor het verkopen van nieuwe auto’s voor de export omdat MBUSA simpelweg alle chassisnummers doorgeseind kreeg van de auto’s die per boot het land weer verlieten…nadat dealers dachten MBUSA te slim af te kunnen zijn door de nieuwe export auto’s per air het land uit te vliegen zijn de betreffende dealers nog veel zwaarder gestraft tot aan gevangenis straffen aan toe. Het gaat dus niet allemaal even eenvoudig…en het achterhouden van een euro-delivery auto (wat hierboven al eens ergens genoemd is) gaat ook niet ongestraft werken.
greetingz,
Gino zegt
Hm, Het importeren van een ‘nieuwe’ (bij de normale huis-tuin-en-keuken dealer kan je ze volgens mij niet krijgen) Ford Crown Victoria Police Intercepter met kooi en pushbumpers lijkt me wel leuk, Iemand een idee of de overheid daar moeilijk over kan doen?
Gino
lincoln zegt
@Gino .. nope .. kan niemand moelijk over doen ..
doe jezelf een heeeeel groot plezier en schaf aan zo,n bak ..
ik ben ook al aan het shoppen voor zo,n ding ..
FVL.Ugur zegt
amerikaanse versies zijn naar mijn weten toch lelijker van binnen.. de materieelen die ze voor amerikaanse uitvoeringen gebruiken hebben toch minder kwaliteit enzo??
Westleah zegt
Ik ga denk ook maar even een autotje importeren en dan zet ik hem op de b.v. Dan krijg ik mijn btw ook weer terug of werkt dat niet in dit geval? Scheelt me helemaal een paar euro’s.
tss68nl zegt
@Westleah
Ja, als je een taxi bedrijf bent krijg je zelfs de BPM afschrijving over de komende 3 jaar terug.
Maargoed, betaal je geen BTW, als je er zelf in wil rijden betaal je gewoon bijtelling aan de belasting hoor….dus wat wil je B.V. met die auto?
bmw zegt
waarom kopen jullie je auto niet gewoon in België? En vraag meteen ook een Belgische pas, die zijn toch in de uitverkoop. Dan heb je meteen mooie wit-rode nummerplaten.
Nordic Auto BV zegt
@ RenJie
Sorry voor mijn spelling heb dislexy. Maar we zijn wel degelijk een autobedrijf!
Zoals je kunt zien op de website.
Mvg
Nordic Auto BV zegt
@ RenJie
M5 importeren we graag voor je. Neem eens contact op:)
We zijn nu bezig met een Audi S5. We weten nog niet exact wat voor voordeel het oplevert.
Dinky Toy zegt
@ “NICK” & “neemt auto mee ui usa”;
Kunnen we niet ff contact onderhouden want ook ik ben straks in de USA voor een tijdje en wil deze truuk ook wel uitvoeren. Kunnen we van elkaar leren en elkaar behoeden voor fouten.
Mvg.
Multicar zegt
Wat een reaktie’s hiermee zie wel weer dat de hoge belastingtarieven onacceptabel zijn.Verschillende instantie’s melden dat afgelopen jaar al meer auto’s door particulieren worden geimporteerd.Adviezen hoe te handelen stuur maar een email naar ons typegoedkeuring .laat u niet afschrikken door RDW of andere instantie’s
Nick zegt
@ Dinky toy
Neem ff contact met me op
[email protected]
Johannes zegt
Ik ben ook lang op zoek geweest via Amerikaanse websites naar een Jeep Grand Cherokee. Er is een gigantisch aanbod en het is veel goedkoper dan in Nederland. Maar wie zegt je dat het een goede auto is? Je kan niet ffe gaan kijken. Via een ander forum kwam ik op http://www.usacarimport.com
Ze hebben voor mij een Jeep gezocht, gekocht en naar Nederland gehaald.
De prijs was uiteindelijk goedkoper dan het sommetje van alle prijzen die ik zelf had opgevraagd. En ik heb zelf niets hoeven doen.
herrmann zegt
chopinoise
wat mij zoal opvalt is dat er weinig concreets valt te ontdekken op deze site. Zelf krijg ik het idee…,dat ik onmiddelijk naar douane en RDW moet gaan…, teneinde welke restricties dan ook te kunnen achterhalen, en om te weten waar ik precies aan toe ben.
Ik denk in dit geval aan een 300 SD of wel een 300TE begin jaren 80.
Wanneer U het weet…,graag Uw gewaardeerd antwoord.
Wel zag ik op you-tube leuke verhandelingen over bio brandstof en aanpassingen voor de door mij genoemde 300td of SD.
Ja…, er komt inderdaad echt wel iets bij kijken .., behalve verschepen enz.
Chopinoise wacht Uw antwoord af.!
Roeler zegt
Probeer een recente 3 liter turbodiesel g-klasse te kopen in de US, zet hem op een boot naar nederland, haal hem op met een trailer en laat het hele zwikkie hier op een gestraald en gepoedercoat oldtimer chassis van een g-klasse van voor 1983 met nederlands kenteken overbouwen. Dan betaal je ook nog eens geen wegenbelasting :)
AK zegt
een diesel in de USA…
misschien dat het bij de G-klasse “makkelijker” is, maar toch succes ;)
Erwin zegt
iedereen is zo gefocust op de USA dat ze de andere landen vergeten.
Ik woon zelf namelijk in VAE (Dubai) middle east. Over alle geimporteerde auto’s wordt maar 4% belasting betaald geen BTW en geen BPM. Vandaar dat alle USA import auto’s onder de prijs van de USA zelf zitten.
nieuwe Q7 4.2 full optie voor 38.500Euro
nieuwe Dodge charger 5,7 V8 26.350Euro
nieuwe Ford Explorer 4.0 V6 23.250Euro
De meeste auto’s zijn na 3 jaar de helft minder waard. Vandaar dat ik nu zelf een zwart Chrysler 300C SRT 6.1 V8 heb gekocht uit 2006 voor maar 22.000Euro Tja in nl betaal je voor een nieuwe nog altijd 93.000Euro.
jose zegt
die 10% invoerechten een 19%btw geld dat voor alle gebruikte auto”s uit usa (heb het niet over oltymers)
Joey Smit zegt
Beste Auto liefhebbers,
Ik ben Joey Smit en ben werkzaam bij Schumacher Cargo Logistics in California. Wij zijn gespecialiseerd in het verschepen van auto’s. Wij hebben locaties in New York, Charleston, Miami, Houston en Los Angeles. Wij hebben ook de mogelijkheid om overal in de VS auto’s op te halen en naar een van onze loodsen te brengen. Wij verzorgen het hele traject in de VS van het ophalen van de auto, laden in de container, transport naar de haven en alle douane formaliteiten.
In Nederland en Belgie werken wij samen met Marlog en PTI in Antwerpen. Dit zijn onze agenten en zij ontvangen de auto en doen de handling, inklaring in Rotterdam en Antwerpen.
Mochten jullie vragen hebben dan ben ik te bereiken op 001 562 370 8257 of via de e mail:[email protected]
Groeten
Joey Smit
john zegt
Wij willen een Polaris RZR (4×4 zonder kenteken) vanuit Canada (Ontario) naar Nederland halen. Heeft iemand nog goede tips voor ons? Mail ons dan aub.
[email protected]
bert zegt
weet iemand ook of het voordeliger is om een us auto
via duitsland te importeren . zo ja hoe gaat dat