Een compacte stadsauto met 61 briesende paarden op het circuit: logisch toch?
Aznom kennen de meeste bloggers waarschijnlijk nog wel van de dubbelvla-gele Fiat 500. Met dat modelletje schijnen ze aardig wat succes te hebben, dus daarom maakt Aznom nog maar zo’n exclusief stadsrakkertje. Een Smart ForTwo was dit keer aan de beurt om compleet onderhanden genomen te worden.
Aan de buitenkant vallen als eerste de bronzen grille, buitenspiegels en velgen op. Vóór zijn deze velgen in de maat 16″, achter vullen 17″-ers de wielkast op. Een goed contact met de weg is immers van essentieel belang voor een snelle rondetijd. Daarnaast valt de zilverkleurige omranding van de veiligheidskooi op in combinatie met de sneeuwwitte lak van de auto.
De binnenkant is wederom op z’n Aznom’s: oog voor detail waar je ook kijkt. Plakkaten carbon en alcantara alsof het niets kost en in de hoofdsteunen is bovendien het logo van het Monza-circuit geborduurd. Je moet er natuurlijk wel aan herinnerd blijven worden dat je met een volbloed te maken hebt. Al met al kun je concluderen dat er allemaal gadgets zijn toegevoegd die erg ‘relevant’ zijn bij de aanschaf van een budgetautootje. Aznom denkt echter toch nog 10 exemplaren aan de man vrouw te zullen slijten.
Rest alleen nog de prangende vraag: gaan we voor de Aznom smart of voor de Brabus ULTIMATE 112?
Aznom is proud to present you our last realization in the Car Pleasure field: the Smart Aznom Tender to Track.
This car is characterized by the personalization, in the Aznom usual luxury standard, created in collaboration with the Autodromo Nazionale Monza, with whom Aznom has obtained the use of theimage and name.
A sportive and exclusive car specially dedicated to the lovers of the famous Italian F1 Grand Prix circuit; the ideal, quick, sportive and distinctive way for easily move inside the area of the Autodromo and certainly for quickly and easily darting in the every day traffic.
NLX zegt
lekker karretje… ik vindt die smarts wel iets hebben
mikey zegt
Ik krijg er niet echt GT3-achtige gevoelens bij…
lambofreak zegt
Als je niet oppast, maak je een wheelie met zo’n lichtgewicht :-D
CSL zegt
Hij heeft wel achterwielaandrijving.
Nu nog een hayabua motorblok erin.
Rick zegt
@CSl en Traction Controle ;) anders maak je nooit die wheelie ;)
CSL zegt
Ja toch, lekekr een Motorfiets blok erin. Ik bedoel dat deed BMW al in de jaren 50 met de BMW Isetta :)
skinnybmw zegt
Dit een auto durven noemen is al zo erg…
Berbertjes zegt
Heeeel mooi uiterlijk :D nu aleen een 1000cc racemotorblok erinbouwen ;) net als de smart diablo niet bekend ? voer maar ff in op google :P
Pieter-Jan zegt
Ziet eruit als een vat vol plezier. Zit die zwakke schakelbak nog steeds in de nieuwe generatie?
snelste zegt
Leuk voor sportieve bejaarden
Jan zegt
Berbertjes, deze bedoel je dus!
http://nl.youtube.com/watch?v=vExpEl0_5-Y
die PWND zwaar!
Jordey zegt
Prachtige foto’s! Maar 61pk vindt ik zelfs in een smart nog veel te weinig. Brabus kan dat veel beter. Alleen vindt ik de styling van brabus 10x niks.
IlCuoreSportivo zegt
Wat een belachelijke auto, en dan nog duur ook waarschijnlijk.
De fik erin
RenesisHP zegt
Is het bochtengedrag nu ook racewaardig?
Leuk dat dit mogelijk is, maar voor een luxe stadsmini koop je toch gewoon een Lancia.
jack zegt
intereur ziet er echt fenomenaal uit. Ben geen smart fan, maar kan me voorstellen dat in de gruwelijke drukke steden zo’n auto toch best een uitkomst kan zijn. Dan zou het iig deze gaan worden.
JP zegt
Betaal je voor deze ook 14% bijtelling??
Blitz zegt
UUUuMMMMm NEP!! ziet er een beetje GAY uit… maar dat is mijn mening…
Citrofiel zegt
En dat is weer een gevalletje “Ik weet niet wat ik met mijn geld moet”.
Het interieur is wel leuk, minder overdone dan die 500 gelukkig. Maar met de combinatie brons-wit-zilver kan ik niet leven. Jakkes.
floryn zegt
als ze nu zelf hun expertise op materiaalgebeid gebruiken en dan brabus de techniek laten doen komt het wel goed