We kunnen weer een nieuw merk toevoegen aan de lijst met Britse supercars. Het gaat om het bedrijf “Keating” en volgens eigen zeggen hebben ze met een prototype reeds het record van de Veyron verbroken. Het model heeft de naam TKR gekregen en zal op 23 april officieel onthuld worden.
Het topmodel is de TKR, waarbij wordt gesproken over “more power than an F1 race car but with tractability for the road”. Een tweede model is de SKR, deze krijgt 400 pk en zal specifiek worden gemaakt voor GT touring.
The launch of this new British Supercar, which will be held on St George’s Day at an English manor house on the North West coast, will be a closed doors all ticket event. The event will include a descriptive launch and reveal, followed by acceleration and high speed demonstration drives at a nearby RAF airfield and cruising drives on fast public roads.
Het lijkt trouwens dat de Keating TKR het vervolg is op de Barabus TRK, dat monster had 1000 pk. De motor van de Keating supercar is gemaakt door Nelson Racing Engines (NRE) en levert maar liefst 1500 pk vermogen! Het model zal waarschijnlijk TKR1500 gaan heten, alhoewel men in onderstaande video spreekt over 1655 pk…
Yuri zegt
Ik vraag me af of het niet een beetje teveel wordt. Ik vind veel pk’s ook leuk, maar de acceleratie verschillen worden nu zo klein dat 500 pk extra eigk niet echt nodig is, heb ik het idee… wel leuk op zicht ;)
RenJie zegt
wat een plastic ding is dat zeg.. dat kan nooit goed gaan -.-
Wally zegt
Brr, dat geluid die daar uitkomt. Daar wordt ik nu bang van..
Apache zegt
-edit: lees het artikel eerst even-
Esprit_de_Flandre zegt
Ja, is gewoon een Barabus met een andere naam.
Apache zegt
En op die documenten die die man vasthoudt staat “Anthony Keeting” en niet Keating.
Dennis zegt
fuck wat een geluid, krijg er letterlijk koude rillingen van :-)
wat een beest!
BennyB zegt
Nog maar eens… wat een geluid :-) Ik had even schrik dat ik door het scherm gezogen ging worden.
Allemaal mooi en wel natuurlijk die pk’s, maar ik zou toch wel eens willen zien hoe ze dat op de weg gaan brengen. ‘Tractability for the road’ let’s just wait and see.
San Sebastiano zegt
Zolang het geen Ronan Keating is, vind ik alles best..
jela zegt
Laat deze het record maar verbreken, deze ziet er toch al vele malen beter uit dan de SSC Ultimate. Zolang de CCXR er achteraf op zijn beurt nog eens over kan is het goed, want die moet natuurlijk aan de top komen te staan!
Volvo_440_turbo zegt
Voor de tegenstanders:
Volgens mij komt er ooit een einde aan die vermogens- en recordwedloop hoor, als er doden vallen…
Voor de voorstanders:
Een vergelijkende test tussen die 400km/h supercars zou wel eens leuk zijn :p
Mies zegt
Dit ding heeft gewoon een emmer hars bij die je iedere keer dat je stilstaat bij de achterbanden moet neergooien, omdat je anders niet weg komt……
pik zegt
gatverdemme wat een smerige auto, het lijkt tegenwoordig wel een hype om een zo lelijk mogelijke creatie te maken met zoveel mogelijk vermogen!
Zoef zegt
Zegt iemand:
“Ik vraag me af of het niet een beetje teveel wordt. Ik vind veel pk’s ook leuk, maar de acceleratie verschillen worden nu zo klein dat 500 pk extra eigk niet echt nodig is, heb ik het idee… wel leuk op zicht ”
Dat gevoel heeft men al een hele eeuw. Toen in 1915 tien of vijftien pk heel gewoon was en men plots naar 50 of 60 pk ging. Toen men een decennium later de 100 pk passeerde, de 200 enz enz.
Alles verschuift. Dat heet vooruitgang. Laat maar komen.
King zegt
Lijkt verdacht veel op een Saleen S7
rider zegt
en dat blijft allemaal beheersbaar? ook als het wegdek nat is? ik geloof er geen barst van. en blijft het ook een beetje heel? 1500 of 1655pk, what makes the difference? het is en blijft bizar veel vermogen. over design valt te twisten maar het zal allemaal wel met de bedoeling zijn gemaakt om een goede balans tussen downforce en luchtweerstand zijn. dan krijg je de meest bizarre creaties, zoals dit monster.
was dit niet eerst de barabus tkr? nieuwe eigenaar die het plan af probeert te maken. als barabus stond hij al op Top Marques in Monaco en ik zie geen verschillen. (behalve dat de barabus 1000pk had en deze 1500+pk)
–edit: heb je het artikel gelezen?–
welke bandenfabrikant gaat hier rubber aan leveren met straat toelating?
vjp zegt
die 1655 pk dat is bhp niet hp er gaat vermogen verloren bij de wielen
Tephlon zegt
@King: Misschien de kieuwen aan de zijkant, maar voor de rest totaal niet.
carnutter zegt
Lijkt inderdaad veel op de Saleen S7. Maar ik heb die Nelson gast al weleens op tv gezien bij het programma van wijlen Boyd Coddington op Discovery channel. Toen maakte ze ook zo een motor met 1500 pk. Die was bestemd voor een Corvette Stingray replica. Ze hadden in ieder geval wel genoeg grip, want ze hebben iemand van de werkplaats in de band weten te proppen. Ik hoop dat ze hier ook voor brede banden zorgen, anders komt ie ondanks die 1500 pk geen meter vooruit.
Heeft er iemand trouwens wat meer gegevens van deze krachtbeul? Ik kan namelijk geen details of verder specificaties vinden.
Fej zegt
0 – 100 in 1,7 sec!!!!!
Bas zegt
tja…je kunt je natuurlijk afvragen waar het allemaal voor nodig is heh…1600 paardenverkrachten. Er is schijnbaar een enorme berg aan power nodig om een klein beetje harder te gaan en wat schiet je ermee op?
Kijk…het verschil tussen 100 en 200 kilometer p uur snap ik nog wel. Maar wat the fu** is nou het verschil tussen 330 en 400 nog (relatief gezien) nog voor nodig? (is toch waanzinnig inefficient??)
Alsof je, als je het al mag, ergens kunt rijden? Nee dus want al die andere auto’s gaan echt maar iets van de helft of nog zachter.
Kweet niet of er iemand al een keer in een TGV heeft gezeten bij 300 kmh maar geloof me….dan zien de franse scheurneuzen er heel anders uit (alsof ze stil staan)en die rijden echt allemaal minstens 130. Risico is wel heel erg hoog dat je jezelf en een ander dus hardstikke kapot rijdt….en bedenk je….voor de TGV wordt er een appart spoor gebruikt (voor de hoge snelheden) de snelweg is daar echt niet voor bedoeld! (zelfs de peage niet).
Sorry hoor maar voor mij hield het al op bij de Veyron…ik vind 1000pk en 400 gewoon te veel…ik denk dat de ontwikkeling daar had moeten ophouden….noem me een dinosaurier…maar men is aan het doel voorbij gegaan…net als we in de jaren 40 al hebben gedaan met de atoombom.
autoblogger zegt
@carnutter: “Heeft er iemand trouwens wat meer gegevens van deze krachtbeul? Ik kan namelijk geen details of verder specificaties vinden.”
Uhm, daarvoor moeten we dus wachten tot 23 april…
autoblogger zegt
@vjp: klopt, maar dan is het nog steeds ruim 1500 pk ;)
RijNouNsDoor! zegt
Ben benieuwd die auto 4wd heeft, anders zal in ieder geval de 0-100 sprint tegenvallen.
Verder nemen zijn ze slecht bereikbaar, telefoon blijft maar overgaan…
Bart_V zegt
@ king da wou ik ook zegge aleen scrol ik naar beneden zie ik de s7 al staan
sorry mensen in vind de veyron nog steeds het mooiste maar ik vind wel dat hij bruuter geluid krijgen
Mardec zegt
@ Bas
Je hebt wel ergens gelijk, maar je klinkt toch nog altijd gelijk mijn mama :p
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Lijkt op de Saleen?
Nou ja, kan aan mij liggen, maar dat slaat werkelijk nergens op!
Lijkt een A4 dan ook op een 3-serie, omdat het allebei 4-deurs Sedans zijn???????
Verder: tja, 1500pk.
Ik zeg ook eerder: maak liever een mooie auto met 500pk, of 200, dan zo”n gedrocht met 1500pk. Die apparaten zijn gewoon niet mooi te krijgen natuurlijk, omdat je in deze ubercatagorie toch echt wel wat spoilerwerk nodig hebt, maar toch…
Bas zegt
@Mardec:
En je weet het heh…mama heeft altijd gelijk ;)
Daar gaat het me niet om…
Waar het me wel om gaat is:
Er wordt niet meer gekeken naar de praktische toepasbaarheid (haalbaarheid) van de prestatie’s maar naar de prestatie’s opzich.
@Svenska Aeroplan AB
Daar zeg je iets heel wijs…
Vinnis zegt
Gaat het hier om een motor (wagen) die ontwikkeld is voor Anthony Keeding van de Red Hot Chili Peppers of toevallig een naamgenoot?
Willem zegt
… wat een beest
coohla zegt
wat is dit voor gezeik allemaal met die onmogelijke PK´s. De gewone mens heeft de talenten (zowel mentaal als fysiek) niet om dit verantwoordelijk op de weg te gebruiken. Waar houdt dit nu op? Begrijp me niet verkeerd, ik ben een liefhebber van snelle auto´s, maar 1500 PK ¿? .
Ik heb genoeg aan 150 PK (een tiende van dit geweld hierboven) en een gewicht van niet meer dan 1000 kilo. Dat is genoeg om lol te hebben met een auto, al dat gezeik over PK´s en topsnelheid is alleen voor sukkels die niets anders kunnen dan op een recht stuk snelweg het gaspedaal hard in trappen.
Laten ze eens beginnen met auto´s lichter te maken ipv brokken van 2 ton ijzer…. Misschien ook minder dodelijk bij een ongeluk. Is ook wel leuk…
RenesisHP zegt
Pk level “dit is niet leuk meer” bereikt. Volgens mij is er niet eens een spelletje met 1500pk auto’s. Leuk getal, maar ook niet meer. Je kan mij niet vertellen dat deze jongens de handling van de auto op orde hebben, als dat uberhaubt normaal mogelijk is.
ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt
Is de zooooooveeeeeeeeelllste die dat beweerd
Davidov zegt
Ha, klinkt een stuk beter dan een Veyron :)
@ pik: En de Veyron heeft die standaard gezet, lol ;)
Melvivio zegt
service intervals, om de 1000 km, turbos vervangen na 2000 km, bak vervangen, 3000 km, of 10 full throttle starts, Koppeling vervangen na 2 Full throttle starts, en complete motor vervangen na 10000 km.
Zoals ze bij top gear al zeiden, het is niet zo gek lastig om 739 million pk uit een blok te persen, maar maak het maar eens dat je er mee kan rijden 20 jaar lang zonder zeer grote onkosten, ( bak / motor zelf ) De veyron heeft misschien wel “maar” 1001 pk, maar is wel zodanig goed ontwikkeld, dat deze wel 15000 ( bron moet ik ergens opzoeken ) intervallen heeft. Wil het wel eens in praktijk zien, want ik verwacht nog steeds, dat niks aan de veyron kan tippen.
En nee, ik ben geen Veyron fanboy, maar gewoon realistisch :P ( denk ik :P )
CSL zegt
hij zal wel snel van 200 naar 400 gaan!
WithGolD zegt
bababa door vele PK’s wordt de acceleratie echt niet beter :o,
ik snap niet waarom mensne altijd alleen nar de PK’s kijken, ik bedoel een F1 wagen heeft veel PK’s maar NET geen koppel, als je achter een F1 een aanhanger hangt en daarnaast een personen auto met aanhanger zet dan lijk die personene auto in eenkeer zeer snel ;)
dus ALLEEN PK’s zegt niks over de acceleratie
MG2R zegt
Ten eerste wil ik dit al effe kwijt : wa nen auto! :P
ten tweede wil ik aan bas even melden dat het gewoon tof is om zo’n auto te bezitten, en die kracht voelen is onwijs gaaf (ik spreek uit ervaring ^^)
ten derde wil ik ook nog even kwijt dat , zoals mijn voorganger al zei, PK’s alleen niets betekenen… zonder koppel ben je niets, en liefst nog een hoog koppel bij een laag toerental. deze moet al boven de 4500 toeren gaan om een beetje koppel te krijgen… geef mij dan maar de audi rs6 : max koppel (650 Nm als ik me niet vergis) constant tussen de 1950 en de 6500 toeren (die 6500 weet ik niet meer zeker maar tis in ieder geval veel :P)…
uiteraard neemt dat laatste niet weg dat ik gewoon zot ben van deze motor :P ^^
back to the future zegt
newsflash,in 1927 reed op daytonabeach (zand) iemand al 320 kmh,dan moet je toch lef hebben,en/of prettig gestoord zijn,veiligheid toen???;)