Toen Porsche destijds aankondigde een SUV te gaan bouwen, waren er behoorlijk wat critici van dit plan. Immers een zware SUV kon nooit een echte Porsche worden. Toch heeft de Cayenne Porsche enorm veel succes gebracht.
Volgens MotorAuthority zal de volgende generatie Cayenne dan ook lichter en kleiner worden dan de huidige Cayenne. We moeten in ieder geval wachten tot eind 2009, maar dan zien we wellicht een Cayenne die gebaseerd is op het platform van de Audi Q5. Behalve kleiner zal de Cayenne ook minder offroad capaciteit uitstralen en ook een kleinere voor- en achteroverhang krijgen. Het goede nieuws: het uiterlijk wordt strakker.
Nog meer goed nieuws: de line-up aan motoren blijft gehandhaafd. Met dank aan minder kilogrammen en wat extra pk’s belooft dit veel goeds voor de prestaties. Voor onze eko-freunden weet Porsche te melden dat er ook een hybride variant komt die redelijk zuinig wordt (8.9L/100km).
Jeroen zegt
Erg mooi
Hugo zegt
overall veel betere lijnen, ziet er goed uit!
Br3cht zegt
Vanvoor heeft die wat weg van een porsche panamera :O
Vanachter is die wel vet (vooral heb ik het over de uitlaten)!!!
Vindt het opzich toch een kleine verbetering hoor ;)
NuttelozeBPM zegt
Zeer mooie wagen, jammer dat je weet dat ie nooit precies zó zal uitkomen.
DJD zegt
achterlichten van een golf variant en de (uitgerekte) voorlichten van een carrera GT. okee, ze hebben tenminste wat nieuws. ze moeten hun onderdelen toch ergens vandaan halen. mooie bak, maar doe mij dan toch maar de huidige. dit is net een tiguan alternatief. liefst de turbo met zilveraccenten op een zwarte body.
RA999 zegt
Dat ie lichter en kleiner wordt kan ik wel beamen, alleen vind ik deze impressie nog steeds te erg op de huidige Cayenne lijken (=lelijk) dus hopelijk verandert er een stuk meer aan…
w0o0dy zegt
“minder off-road capaciteiten uitstralen” of “minder off-road capaciteiten”? Als het werkelijk minder wordt dan wordt het dus zoiets als de X3? Nog meer een compromis en dus in feite nog minder Porsche? Come on, stop milking the cow and make it a good one!
Autobandventieldopje zegt
..kzie in de voorkant een beetje Carrera GT , 360/430 en Gallardo terug…niet verkeerd..zou ik zo zeggen…achterkant mag van mij nog wat spectaculairder..uitlaten zijn wel erg mooi vormgegeven…afwachten wat het resultaat gaat worden..ongetwijfeld super..
Zwiepe Gerard zegt
Wat een slechte photoshop als je het mij vraagt: lichten van een carrera gt op een cayenne zetten als facelift hmmm
Paragon zegt
@ Zwiepe
Slechte fotosoep of niet. Het ziet er een stuk beter uit dan de huidige Cayenne. Ik begin hem bijna mooi te vinden.
pimmert zegt
Klinkt interessant. De huidige Cayenne is al een stuk kleiner dan z’n soortgenoten, en dat heeft wel wat vind ik, ziet er sportief uit.
Wordt dit een nieuwe trend: kleinere opvolgers? Eerst de mazda2, nu de cayenne, wie volgt?
k0walsk zegt
voorkant is wel aardig, maar ik ben het met DJD eens: die golf-variant achterlichten mogen wel anders… uitlaten zijn op zich mooi, maar passen niet bij de rest. de vorm van de zijruiten vind ik nu wel meer porsche-like :)
ML Benz zegt
Jezus hej… jullie denken toch niet dat ie er met de carrera gt lichten zo uit gaat zien of wel dan..
beetje van hetzelfde, zeker niet bijzonder
Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt
@ ML Benz… mee eens…
iets andere lijnen maakt hem niet per definitie mooier…
SCHOENMAKER HOU JE BIJ DE LEEST!!
ik zal hem ff uitleggen voor alle opelrijders onder ons :oops:
schoenmaker –> porsche
leest –> sportwagens
een slager bakt ook geen brood en een prostituee leid toch ook geen kerkdienst…
RUS zegt
Waar wordt dit op gebaseerd?
Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt
dit wordt gebaseerd op persoonlijke ervaring… ik heb nog nooit een slager brood zien bakken persoonlijk…
om toch nog ff ontopic te komen… Als porsche dan persé een suv moet maken maak dan echt iets compleet anders en compleet oever de top!!
Jerudo zegt
Porsche ging toch volledig over de top, ze bouwden met de Cayenne één van de lelijkste auto’s uit de geschiedenis.
Kyanite zegt
Porsche moet gewoon weer sportauto’s gaan bouwen en dit soort gedrochten achterwege laten. Porsche is een sportauto en geen SUV bouwer. Dit geldt overigens ook voor alle andere merken, schop al die SUV’s de deur uit en ga weer echte personenauto’s en/of terreinwagens maken en niet van die net niet dingen.
jan zegt
achterlichten wat veranderen en zet dan maar aan m’n deur
jos zegt
Koplampen net ferrari :(
http://static.autoblog.nl/images/ferrari_f599_gtb_fiorano_front.jpg
niet exact natuurlijk maar dit was toevallig echt het eerste waar ik aan moest denken toen ik naar beneden scrollde en die neus zag..
achterkant tja zonde van de dikke uitlaatpijpen nu wordt het er niet “dikker” of “vetter” op, gewoon 4 dikke pijpen!!!
Porsche Fan zegt
@ jos
Die koplampen lijken op de Carrera GT hoor !
GerreLekker zegt
Ferrari koplampen en Peugeot achterlichten. Lelijk dit ding! Het is nooit iets geworden en het zal zo te zien nooit iets worden.
Peperbus zegt
Jongens ga er nu eerst eens een tijdje in rijden….en kom dan met je oordeel terug over de rij-eigenschappen :)
LP640 zegt
de ontwerpers van Porsche moeten het wel heel erg druk hebben met andere dingen want dit is echt (…) lelijk. ze blijven het moeilijk vinden om auto’s te ontwerpen.
StormRAM zegt
Straks wordt t nog een concurrent voor de Nissan Qashqai :P
Whoohoow zegt
Supermooi ding.
Wat een argumenten hierso, Porsche moet gewoon weer sportautos maken, dan doen ze ook!, je kan beter zeggen BMW kan beter gewoon bij het oude motoren bouwen, toen hadden ze tenminste succes.
Bertus zegt
Kijk, da’s weer ets voor de patjepeeërs om naar uit tekijken, zorgen dat je er als eerste mee op de PC Hooft wordt gezien. Leuk hoor, als dat tenminste je ding is.
Voor mij is het dus gewoon weer drie keer niks, het is niet sportief, het is nu helemaal niet meer geschikt voor offroad, en als pakezel werkt ’t ook niet.
Kortom, je hebt voor veel geld een auto die eigenlijk niks goed kan, dan opgeblazen doen. Beetje type bodybuilder in de sportschool. Veel lucht, weinig substantie. Net als de plebserige cliëntele dus.
VeyronLover zegt
mja, zal waarschijnlijk weer verkopen als een beest, maar ik ben er niet zo super fan van… Ik bedoel hij wordt kleiner enzo mat dezelfde motoren en hij zal sneller en zuiniger worden. Maar toch, ik vindt bv de wielkasten te groot en de velgen zijn sterk overdreven!
Peperbus zegt
“Voor mij is het dus gewoon weer drie keer niks, het is niet sportief, het is nu helemaal niet meer geschikt voor offroad, en als pakezel werkt ‘t ook niet.”
http://nl.youtube.com/watch?v=_xr27uUGCds
Eerst kijken, dan denken en dan pas praten :)
Citrofiel evil twin zegt
Hoeveel uitlaten krijgt de volgende Cayenne? :D
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/15/8-delig-uitlaatsysteem-voor-je-cayenne#post-12519
gekke turbo zegt
lijken de achterlichten niet een beetje teveel op die van ‘zustermerk’ volkswagen golf variant
http://www.autoliefhebber.com/catalog/images/autonieuws/VOlkswagen%20Golf%20Variant%20-%2001032007%20(1).jpg
Herman zegt
Waarom toch altijd afkraken wat je zelf toch niet voor de deur zal hebben staan?
Lees nu al een tijdje Berichten hier op autoblog en reageer express niet omdat
ik van mening ben dat mensen hier meer reageren om dingen de grond in te boren.
Nu Mijn Mening: Vind dit er stukken beter uitzien dan eerste cayenne/facelift.
achterkant is zeer smaakvol en ziet er super uit. Wat zou het jou boeien dat die achterlampen lijken op die van de golfvariant ? ze doen hun werk en maken het af dus goeie keuze zou ik zeggen!
voorkant vind ik iets minder en ben ook van mening dat die lampen iets weg hebben van ferarri’s.
offroad ? porsche kennende zal er vast wel Luchtvering onder zitten en kan je dat ding echt nog wel een stuk de lucht in pompen.
Dejmir zegt
die banden zijn idd te groot, maar verder is het een mooi ding.
RScosworth zegt
Nou moe wat een revolutie. Kunnen ze bij autostyle ook niet zo’n kitje ontwerpen ben je een stuk goedkoper uit.
phantom zegt
Photoshop+platgeslagen en verbreed+carrera gt koplampen?
nico zegt
niets verandert behalve lichten voorraan
ELB zegt
Heb ik deze niet eerder gezien? In ieder geval de achterlichten al eens op een tuner…
Leejon zegt
Wauw wat een verbetering :O Die oude Cayenne was neit om aan te zien, zo lelijk gewoon! Sowieso zal ik van een SUV niet zeggen dat-ie er mooi uit ziet, maar hier neem ik me petje voor af. Good job, Porsche!
ELB zegt
In mijn opzicht alleen de lampen…
InfinteNissan zegt
Dit is sowieso ee nrendering, dus niet hoe die er uit zal zien in 2010.
De cayenne kan best aardig wat off road, ook al vind ik dat totale onzin. Eindelijk hebben de fabrikanten ook door dat dit onzin is. Het is ook geen geheim dat al de nieuwe duitse SUV’s een voorbeeld gaan nemen aan de FX35. Goed!
Citrofiel zegt
Ik ben teleurgesteld. Dit is geen nieuw model, dit zou zomaar een facelift kunnen zijn, een doorontwikkeling tov de huidige Cayenne. Maar ja, hoe had ik ooit iets anders kunnen verwachten van dat qua design saaie Porsche…
Citrofiel zegt
En ja, ik heb door dat dit niet het uiteindelijke model is, maar het zóu toch wel de richting aan moeten geven waarin Porsche werkt, anders slaat dit nergens op.
dekster zegt
Wat een journalisten bij MotorAuthority, zelfs het kleinste kind weet dat de volgende cayenne lichter moet zijn. :roll:
audi racer zegt
achterlichten á la golf station, voorkant moet ik nog aan wennen.
superman zegt
de achterlichten zijn idd net van een golf…
verder zeker een mooie auto! voorkant vind ik wel dik, maar dat hoort gewoon bij porsche.
mooie kleur ook trouwens.