Ferrari heeft tijdens de officiële presentatie in Nederland een prijskaartje aan zijn lichtgewicht 430 gehangen. Kopers krijgen de sleutels van de 510 pk sterke Italiaan pas als ze, schrik niet, 281.500 euro neergeteld hebben.
Hiermee is de Scuderia 56.500 euro duurder dan de F430 Coupé. Kost wat, maar dan heb je ook wat: 20 pk meer, 100 kg minder, een sneller schakelende transmissie en een exclusievere auto dan de F430. Per slot van rekening moet Michael Schumacher ook betaald worden voor zijn medewerking aan deze auto zullen we maar zeggen.
Hoe zei Jeremy Clarkson het ook alweer? “Apparently, the less parts you have on your car the more expensive it becomes.” Hear hear!
UPDATE: saldwin was in het weekend van 22/23 september op het circuit van Fiorano, waar ook een Scuderia aan het blazen was …LEKKER!!!
a6avant zegt
Yes! Nog maar 64 jaar sparen! Of toch maar even een staatslot kopen?
Ton Jansen zegt
Als ik t had, zou ik m zo kopen, heb m gemist bij de Top Gear test :d
ELB zegt
HAHAHA die reclame van autolening er ook onder! XD
marijn zegt
Faaking mooie auto:) Maar tis idd wel een beetje duur. Maar dan heb je ook wel een Ferrari 430 Scuderia:D
Joost zegt
@Ton Jansen
Deze was niet bij Top Gear, Jeremy doelde op de andere supercars in die aflevering (Aston, Porsche GT3 RS, Superleggera)
vla zegt
net wat meer dan een DB9…en ik zou de DB9 nemen…en een R8 ;) maar een Ferrari is niet echt zo praktisch in het dagelijkse leven (behalve een 599 GTB en een 612 Sciaglietti)
dat weet ik want ik rijd namelijk in een F430 (NOT)
polomen zegt
Koopje !
ÓF:
LEEN VAN FRISIA FINANCIERINGEN!
Hylke zegt
Bijna 3 ton voor een FIAT.
Je bent gek als het dat koopt.
]M[ zegt
@joost
Ton bedoelde niet dat hij topgear niet gezien heeft maar dat de ferrari niet in de test zat en dat hij hem daardoor miste… Ik had ‘m zelf ook liever gezien dan de lambo, super autootje dit!
joep zegt
Ja dat was idd weer een erg logisch klinkende maar volstrekt onnozele en zinloze opmerking van de heer clarkson…. Mooi is dat :D
Brian zegt
Hylke schrijft,
9 October 2007 om 17:46
Bijna 3 ton voor een FIAT.
Je bent gek als het dat koopt.
WEER EEN VROUW AAN T WOORD HOR!!!
ALN zegt
@ Hylke
Helemaal mee eens!
smokin zegt
@Hylke:
Het zou mij niet verbazen als deze auto over een aantal jaren een veelvoud op moet leveren, in dat geval ben je gek als je hem niet koopt.
Maar goed, ik zal eens bellen met leen…
Leozonderdeo zegt
Ik ben een van de gelukkigen die hem lelijk vind en dus zijn geld in zijn knip kan houden!
– de velgen zijn ruk
– lelijke striping
– uitlaten zitten op de verkeerde plaats
– schumacher
Jesko zegt
@ Brian:
PRACHTIG die opmerking, mensen moeten eens ophouden met auto’s naar een ander automerk te noemen.
OnT:
Ik zou denk ik toch voor de 997 GT2 gaan. Ik vind de ferrari een super mooie bak, maar hij stoort me toch op een of andere manier (maar kan niet zeggen wat).
clijde zegt
als die kop van schumacher er op staat, nee dankje…
Hylke zegt
@brian
Nee geen vrouw aan het woord !!
Waarom zou je 3 ton aan een FIAT uitgeven?
Voor minder geld heb je veel meer !!
Alleen de naam FERRARI dat is waar je voor betaald !!
Die andere 2 ton die je overhoud kan je beter aan een goeie stichting schenken die ervoor zorgt dat mensen schoon drinkwater hebben !!
,Hylke
Ejay zegt
Het enige wat niet goed aan de auto is, is die Duitse flapdrol die erbij staat. Verder zou ik hem zo bestellen.
Ducatisti zegt
@hylke
Klinkt allemaal leuk en aardig maare, dat slaat dus werkelijk nergens op. Het is alles behalve een fiat. Als je je misschien wat meer interreseerde in dit soort auto’s wist je misschien waar je over praten. Maar nu dus duidelijk niet. Het argument over geld schenken aan een stichting klinkt leuk, maar dan zou je dat over elke auto kunnen zeggen.. Dan kan ook iemand die audi rijd beter een dacia logan kopen en de rest weggeven. Dus in mij ogen is zoiets onzin om hier te posten.
joep zegt
@Hylke, doe ons dan eens even uit de doeken wat die vele dingen, die veel meer voor veel minder, zoal zijn?
Wally zegt
Ik ga niet volledig akkoord met Hylke. Hij heeft wel een punt dat je een even zware supercar kunt krijgen voor minder geld maar dan is het nog altijd geen ferrari. Supercars betaal je voor hun naam en hun beperkte oplage én uiteraard hun exclusiviteit.
Maar aub Hylke let op je spelling, zeker die dt fouten :p
Hylke zegt
///M3 CSL?
Wat moet je met zo’n fiat, roestbakken zijn het.
Iedereen ooooh kijk daar een farrari!
Hij is duur…dus is hij goed.
Nee Nee.
Je betaald voor de naam verder niet.
Daniel zegt
Ik snap egt niet wat jullie zeuren.
Ferrari is gewoon een fantastisch merk, haast elke supercar van welk merk dan ook is van een andere auto.
en schumacher mag van mij wel even wat aan mijn auto doen
na al die jaren bij formule 1 weet die kerel fucking veel van snelle auto’s
gewoon een topcoureur.. dus niet zo zeuren..
het is gewoon een ziekelijk vette auto
Nelis zegt
@ hylke
Ooit een Fiat gezien die zo mooi is?
Je betaald echt niet alleen voor de naam, ook voor exclusiviteit!
Hij heeft de prestaties van 5 fiats bij elkaar.
Dus om een lang verhaal kort te maken, een Ferrari is een Ferrari, alleen onderdeel van Fiat, Ferrari en Fiat zijn 2 totaal verschillende merken.
ronald ccx zegt
@ de meeste hierboven..
je betaald idd voor de naam,exclusiviteit,prestaties…
maar niemand zegt iets over de kwaliteit?? de techniek??
niemand op discovery ofzo da productie proces gezien??
beetje vreemd allemaal….
w0o0dy zegt
@iedereen die Hylke aandacht geeft….. die kan zichzelf prima belachelijk maken met z’n opmerkingen dus laat em lekker z’n gang gaan. Duidelijk geen idee waar ie over praat.
Zo en dan nu on-topic: ja deze is schofterig duur! Nee niet alleen veel geld, ook echt duur! Maar….. de auto is net zo snel als de Enzo op Fiorano klopt vrijwel zeker alles wat alle andere fabrikanten hebben uitgebracht qua prestaties en vooral qua rijgenot.
Als ik het geld had dan kocht ik em niet, gewoon omdat ik denk dat een aantal auto’s me meer zouden opleveren dan deze ene en omdat ik er moeite mee zou hebben zoveel voor welke auto dan ook uit te geven. Maar dit is een echt topproduct op eenzame hoogte. Astons, Porsches (misschien de carrera GT), Audi’s R8, Lambo’s en waarschijnlijk zelfs de Nobles kunnen hier een puntje aan zuigen…. Ik hoop toch zo dat iemand deze eens serieus over de Ring boenderd en de wereld het verschil tussen snel en deze Scuderia duidelijk maakt…..
Aston Martin Rapide zegt
Mooie wagen…maar ik zou zelf doorsparen voor Aston Martin DBS. Prestaties van Scuderia zal vast wel beter zijn, maar ik vind hem echt niet de mooiste wagen die er rijdt. Zet je een DBS ernaast….oordeel zelf. Dat de Scuderia sneller is doet me niet veel, we mogen hier in NL nou eenmaal 120 rijden.
@ Ducatisti
Goed gezegd! Het is idd een pure onzin wat Hylke allemaal uitkraamt.
Stefan zegt
Tja, ik ben ontzettend pro-porsche, maar een GT2 kost +/- 270.000 euro’s. Als ik dan toch voor een dergelijke beslissing zou staan (lees ik zou om wat voor reden over zo’n belachelijk bedrag beschikken) dan zou ik voor 15k extra deze F430 pakken. Een ferrari doet mij toch net even dat beetje meer.
Barry330cd zegt
@Hylke: Ach jongen toch, zodra je eens een rijbewijs hebt en ooit nog misschien een auto kunt kopen, wellicht dat je dan heel misschien eens een proefrit mag maken in de BMW M3 CSL en dan maar hopen dat je ook nog eens ooit zelf in deze versie van de 430 mag sturen. Dan zul je met het schaamrood op de kaken moeten vaststellen dat je ooit zulke domme dingen hebt getypt op autoblog.
Oh Here, gelukzalig de armen van geest, amen!
CSL zegt
Gruwelijke auto, maar ook gruwelijk duur. ALs je zoveel geld heb voor zo’n auto dan kan je de Enzo ook wel betalen. Dan maar de Enzo met nodige aanpassingen ;)
Hylke zegt
Ik heb zo goed als alle sport coupes gereden, duidelijk was de bmw het beste.
Fej zegt
@ csl
maar deze auto is beter en sneller dan de Enzo, dus waarom nog een halve ton meer uitgeven?
Rick dos zegt
“Kost wat, maar dan heb je ook wat: …, 100 kg minder”
Dit geeft mij toch een tegenstrijdig gevoel…..
Floryn zegt
nou ja ik had er één fout dat betekent wel wat natuurljik maar ach het is nog lang niet zo echt als echt en dat zal het niet snel worden ook
Japjood zegt
@ Hylke
hou is op met huile joh jankebalk.
Gewoon een dikke sportwagen is het.
Rick dos zegt
@Floryn
Toevallig het verkeerde topic binnengewandeld?
Superturismo zegt
@Hylke
HAHAHA,,de M3 een supercar???
M3 goed? als je het normaal vind dat 1 op de 3 zn M3 moter in de soep draait…..
–edit: het is motOr! Herhaal: MOTOR!–
Quepee zegt
ach al maken ze hem 300k hij wordt toch wel gekocht.
PeterVanHteV zegt
prachtig alleen 56000 konijnen meer dan een normale 430 is mij net iets te veel, in hakent op de fiat ferrari discussie laat ik hylke links liggen en zeg ik tegen:
@NELIS: fiat maakt prachtige autos in een andere prijsklasse, Barchetta, Coupe, 124, 131, 850coupe, toppolino, fiat dino, 8V, enz
Laurens zegt
@ PeterVanHteV
Ik wou net zeggen! (Ferrari-gedeelte ;) )
Ik kan het zo niet meer herinneren van de TG-aflevering zondag maar voor de Superleggera was het volgens mij een dikke 20 mille meer en de GT3 RS nog minder.. Kan er ook helemaal naast zitten, maar het is in ieder geval een stuk minder dan 56.000 euro!
Is het dan niet goedkoper om de om de Novitec Tu Nero te nemen?
supahgeil zegt
@ hylke Achjoh als je zoveel geld hebt en de kwaliteit is wat minder kan je best een extra beurtje betalen ;-) En je rijd er natuurlijk ook nooit zoveel mee! is leuk om mee te touren, als we zaken gaan doen pakken we de S600
Verder een geile bak hoor :-D
Mpower zegt
In dit geval geldt: ”Less is more”.
En voor ‘more’ betaal je ook ‘more’.
BART! zegt
@ Mpower:
Less is more: Koop een Ariel Atom…of ga voor luxe: een Lotus Elise.
Prachtige auto dit, geweldige prestaties, gaat vast goed verkopen, Ik ben blij voor iedereen die hem kan betalen maar “not my cup of tea”.
lancia delta 1.8 lx zegt
ik snap dat ingewijden hier zo onnadenkend reageren op het idee dat je 50.000 euro betaald voor lucht:
citeer: “Kost wat, maar dan heb je ook wat: …, 100 kg minder”
Dit geeft mij toch een tegenstrijdig gevoel…..
je betaald uiteraard juist voor hoogwaardige technologie in een omgeving waar gewicht enorm telt. als je een tennisracket koopt, al doe je dat niet graag, dan ga je voor een lichtgewicht titanium of carbon versie en niet voor een houten uit het jaar kruik. vervelend om dit soort cliches op te rakelen…
Rick dos zegt
Ik snap dat bij sommige mijn opmerking niet helemaal geland is…..natuurlijk snap ik de achterliggende gedachte.
Maar die zin heeft toch iets van contradictio in terminis in zich?
Aan de ene kant zeg je ik heb wat, maar aan de andere kant zeg je ik heb 100 kilo minder.
sebastian zegt
ik denk dat een aan eetstoornis, 350 kg schoon aan de haak, lijdende man het geen contradictio in terminis zou vinden om geld uit te geven aan iets wat hij graag kwijt zou willen. eerder andersom is het voor hem een contradictio in “terminis” om gewicht aan te komen.
1000 en 1 redenen zijn te bedenken waarom geld zich niet altijd in gewicht uitbetaalt.
Rick dos zegt
Ja, en zo zijn er ook 1000 en 1 redenen te bedenken dat wannneer je meer betaald dat je ook meer mag verwachten….
Ach, laat maar weer….
lancia delta 1.8 lx zegt
je krijgt ook meer voor je geld!
bijvoorbeeld titanium drijfstang t.o.v. hoogwaardig staal… pffff.
Rick dos zegt
OH GOOOOOD! NEEEEEEEEEEE!!!!!!
Sjon zegt
Tsja zo’n model is sowieso duurder om te produceren door de duurdere exotische materialen, maar het lijkt altijd maar raar dat je meer betaald voor ‘minder’ :)
Je betaalt natuurlijk ook voor de ontwikkeling en prestaties die je er voor terug krijgt.
sebastian zegt
@ dos
als je dat ding koopt kun je met je 100 kg zware vrouw erin gaan zitten…
Gerben zegt
Jongens jongens wat een hoop gezeik hier…..
Porsche GT2:
Ferrari F430 Scuderia:
Lambo superl.
Aston DBS…
etc….
dus Scuderia is sneller dan al de rest… en toch nog goedkoper als de DBS….
Prijs is dus tov zijn concurrenten gerechtvaardigd.
Gerben zegt
enkel die gekke striping eraf halen of overspuiten en je hebt de ultieme race-car van het moment.
sebastian zegt
striping is optie
Rick dos zegt
@sebastian
*slaat met zijn kop op de tafel*
Je begrijpt mijn opmerking nog steeds niet, hè?
Laat maar jongen, het is al laat. Slaap er een nachtje over, wellicht dat ie morgen eindelijk bij je landt….
sebastian zegt
bovendien moet je voor de striping als optie betalen net als de race carbon stoelen. als je er niet voor kiest dan betaal je minder voor een dure auto maar weegt de dure auto meer. dit vind de heer rick dos een contradictio in terminis.
PieterA zegt
Dit is mijn ‘car of the year ’07’. Droomt….
silly zegt
ik heb toch geen geld
Ronney King zegt
LoL sebastiaan,
Die van die zware vrouw was lachen! Op zijn bek :D
En om nog iets ontopic te zeggen: ik vind de voorkant wat tegenvallen, er is te weinig aan. Doet me denken aan een sneeuwvlieger (naam?) uit star wars. lol
Dr. S zegt
en hoeveel kost hij in België? Iemand een idee?
rider zegt
dat is een forse meerprijs zeg! maar ja voor exclusiviteit betaal je altijd veel meer. maar he, dat is niet eens zoveel vergeleken bij een F40/F50 of een Enzo, terwijl hij toch wel even dezelfde tijden laat noteren op het Ferraritestcircuit dan de veel duurdere Enzo! Dus wie heeft het dan nog over duur!?
stefano zegt
Wat kost dat?
0900 0989
Trevor zegt
Voor op t circuit, doet u mij deze maar! Voor op de weg.. DB9… ach met een DB7 oid ben ik ook best tevreden…
Lucky zegt
@Hylke
Waarom moet je haten op Ferrari?
en kijk waar je over praat.
Een M3 Houdt Never nooit een Scuderia bij.
je gunt mensen die een Ferrari hebben het gewoon niet.
omdat je het zelf niet kan betalen..(ja AutoLening misschien)
Maarja genoeg..
ik vind het een prachtig ding.
en idd wat Jemery zei klopt wel:P
is dit ding sneller dan een enzo?
lijkt me sterk…
kan iemand even de spec’s op een rij zetten aub?
w0o0dy zegt
@Lucky: “With a dry weight of 2775 lb (1250 kg) and 510 hp delivered at 8500 rpm by its naturally aspirated 4308 cm3 V8 engine, the 430 Scuderia boasts an extraordinarily low weight-power ratio of just 2.45 kg/hp, which allows it to sprint from 0 to 100 km/h in just 3.6 seconds. It can also complete a lap at Fiorano in a time comparable to that of the Enzo,”
http://www.ultimacarpage.com
en “Should I give it garage space? Absolutely – not withstanding the small issue of price. The Scuderia provides a phenomenal demonstration of how F1 technology can translate to the road, and any suspicion that it might be a one-trick, track-prancing pony is instantly dispelled when it’s driven on the road. This is one of the most capable point-to-point supercars ever, its trick electronics allowing novices and heroes alike to get something from the driving experience. If you’ve got the money, buy one. You won’t be disappointed.”
http://www.verdictoncars.com
En de getalletjes:
Performance
• Acceleration
0-62 mph (0-100 km/h) in less than 3.6 s
0-124 mph (0-200 km/h) in less than 11.6 s
0-1000 m in 20.9 s
• Maximum Speed 198 mph (320 km/h)
• Dry weight/Power 5.4 lb/CV (2.45 kg/CV)
Frari zegt
@ hylke ga lekker een stukje varen in de kameleon, of lees en leer wat over auto’s op dit blog van en voor auto liefhebbers.
Vloeken in de kerk is makkelijk, maar doe je ook niet uit goed fatsoen.
Ga je mond spoelen.