Het was al duidelijk dat Audi hoge ogen zou gooien in de Duitse pk-strijd. De langverwachte introductie van de RS6 nadert en de meeste mensen waren het met elkaar eens dat deze een astronomische 579 pk zou krijgen. Genoeg om de concurrentie voor eventjes voor te blijven zou je denken. Maar volgens de laatste geruchten hebben de Audi-engineers een tik van de molen gekregen en zal de nieuwe RS6 in werkelijkheid nog 40 pk meer leveren, 619 pk dus. Gekkenhuis!
Dit schrijft Motor Authority, die zegt zich te baseren op een ‘betrouwbare bron’ binnen Audi. Het vermogen van 579 pk zal in de folders blijven staan, maar het werkelijke vermogen schijnt dus nog hoger te liggen dan dat van een S65 AMG (612 pk). Het wachten is op het eerste exemplaar dat op de testbank belandt, maar dat de nieuwe RS6, met nog meer vermogen dan bijvoorbeeld een Gallardo Superleggera, een idioot snelle familieauto wordt staat als een paal boven water!
Johan de Dooper zegt
wow
PieterA zegt
Waarom zouden ze er +600 in steken om vervolgens minder in de folder te zetten?
smoke zegt
Kan een stukje strategie zijn.
Er is een aantal fabrikanten dat standaard erg laag zit met prestatiecijfers, zoals Porsche of Ducati bij motoren. Hierdoor krijgen ze in de ogen van de consument een betrouwbaarder imago dan degenen die standaard te hoog zitten met hun schattingen.
Furby C-Rules zegt
Vreemd, intern verklaren dat het 600+ is…maar in de folders mindah laten staan…dus volgens mij een legende / mythe / fabaltastisch verhaaltje…
Timmie zegt
Dit is volgens mij een pure marketing-stunt. Uiteraard is 600+ pk in een sedan zéér opvallend.
Het is dezelfde motor als in de Gallardo, maar dan met +100 pk erbij? Dat klinkt bijna absurd! Bovendien zou ie grote broer A8 het schaamrood op de wangen brengen, met een minimaal verschil van bijna 200 pk (sterkste A8 is 450 pk).
Zou ie in dit geval sneller zijn dan een S65 AMG? Het vermogen en de quattro-vierwielaandrijving (en waarschijnlijk ook het leeggewicht) spelen in zijn voordeel, terwijl de kleinere longinhoud een licht nadeel is. A ja, de motor in de S65 levert met 2 (!) turbo’s “slechts” 102 pk per liter. Dan kan ik mij niet voorstellen dat Audi (ook met één of twee turbo’s) ineens 124 pk per liter produceert.
roderick zegt
Shit herinner mij een artikel op autoblog waar een M6 door Gpower (G-POWER G6). wordt opgefokt naar 620 PK en dit is gewoon STANDAARD WOW. Gevonden http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/15/bmw_m6_wordt_g_power_g6_coupe_
sacha zegt
Sterk verhaal; in de folder minder als in het echt. Maar omdat het een turbo motor is zal het opfokken vrij makkelijk via een ECU upgrade plaats kunnen vinden, en dan is 600+ makkelijk haalbaar.
Ruud Bosch zegt
Het was toch zo dat de RS6 579 pk kreeg, en de RS6 Plus 620-630 ?
Tenminste, zo heb ik het gehoord.
smoke zegt
Er wordt inderdaad over een Plus-versie gespeculeerd met die vermogens ongeveer.
Het zou dus zo kunnen zijn dat de bron van motor authority een Plus-versie bij de kladden had, maar die komen normaalgesproken een behoorlijke tijd later uit.
daan zegt
ik weet niet of het al iemand is opgevallen maar de foto hierboven is wel een a6 sline(staat ijn de gril)
smoke zegt
Het is een RS6 vermomd als S-line?
http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/24/audi-rs6-opnieuw-gespot
JW zegt
als jij het nieuws een beetje hebt gevolgd van deze bolide weet je dat dit een testmodule is.. en daar zetten ze dus niet rs6 op..
Zephyr zegt
Nog een paar jaar en we leasen met z’n allen een 1001 pk’er.
Armada zegt
Het is natuurlijk leuk dat die wagens meer en meer vermogen krijgen, maar ze worden ook steeds zwaarder. (niet dat dat nou rechtevenredig gaat)
michiel zegt
hoe duur gaat die weer nie zijn?
en ik denk dat hij ook serieus gaat doorwegen in prijs en gewicht
Robin zegt
Jammer zouden ze de moeite en investering doen om 40 pk extra uit het blok te krijgen en er dan vervolgens geen reclame mee maken?? Dat is juist een groots verkoop argument….
Nah, ik geloof het niet, als dat ding 619 pk krijgt dan zullen ze dat eerder van de daken schreeuwen dan stil houden zodat ooit eens iemand met een rollerbank het ondekt.
Félix zegt
lekker nutteloos. Als je snel wilt met veel ruimte koop dan een Impreza Plus.
Poekie Lauda zegt
wow! ik vond 579pk wel genoeg ;) :D
marruk zegt
Timmie, gozer..
Je praat over verschil van 200pk met een S8,
maar met 579pk in de RS6 zou het dan alsnog
+150 zijn..
En met 579 heeft ie ook al meer pk’s dan een Gallardo,
maar toen het bekend werd had iedereen wel
van oooh, oooh! M5 wordt straks keihard geownd.
En nu komen er 40 bij en dan kan het ineens niet?
Ik zou niet weten waarom niet,
alleen jij wordt dolgedraaid omdat je 600+ ziet staan.
Ik zou zeggen laat BMW maar ns zien wat jullie kunnen..
De A6 verkoopt/verkocht een tijdje beter dan de 5,
dus als ze nu met hun supersedan ook boven de 5
willen staan moet Audi dat vooral doen.
N.b: Zal Mercedes dan in 2010, na de introductie van de E in 2009,
de motor uit de S65 in de E63/E65 hangen?
Dan heeft die ook een 600+ ..
Zal me ook niks verbazen als Audi tegen die tijd
alweer een nieuwe A6 heeft die het naar de 650 brengt ofzo,
in de VOLGENDE RS6.
Haha toekomstmuziek, ik lul maar wat,
maar ik wil een 620pk V10 in de 2007 RS6 wel geloven.
Kit zegt
Njaaaaaa :-)
vla zegt
haahaa!!!
op z’n plat vlaams; bende erpels!!!! (vertaling; bende aardappels :lol: )
een T5 in een volvo is al genoeg voor een familiewagen, maar 600+????
das gekkenwerk om in een familiewagen te pompen, maar ik hou er wel van, het is the right car for the job!
en nu maar wachten tot hij enkele testbankejes sloopt zoals met de Bentley Continental GT
sacha zegt
@Zephyr: Nog een paar jaar en de benzine is op :-/
Jeffrey zegt
Wat een bizar vermogen, 579 was al veel maar 619 pk pfff absurd maar wel leuk. Dan moet deze auto echt snel zijn van 0-100.
vla zegt
@ Zephyr
das nog niet gezegd; hoe meer PK, hoe meer productiekosten, hoe minder winst dus moet de prijs torenhoog zijn ofwel plant audi er veel van te verkopen
Antoon zegt
Compleet over the top! In het huidige verkeer is dit alleen leuk aan de borreltafel. Hoewel de techniek fantastisch moet zijn om dit allemaal op de weg te houden heeft het geen enkel rationeel nut. Hoewel ik net als de meeste mensen dit soort autos geweldig vind, moet ik bekennen dat dit gewoon teveel van het goede is.
Ach laten we er maar van genieten. Zoals Sacha al zegt. De benzine is binnenkort toch gewoon op………………
sus zegt
@ sacha & antoon :
De benzine zal nog zo snel niet op zijn, met het smelten van de ijskappen is er een nieuwe oliebron gevonden die ons weer enkele decennia extra van benzine kan voorzien :D !
On-topic : 619 pk , das wel veel !
Ik vind het alleen spijtig dat het zo lang gedurd heeft voor die rs-versie.
Ik vond deze a6 een geweldig mooie auto maar ben er ondertussen alweer p uitgekeken.
Misschien dat de rs-tupperware de rs er wel wat hipper doet uitzien.
Laten we hopen.
wimbers zegt
tsja, ik houdt wel van een rappe kar. Maar in het huidige europese verkeer is voor een familiewagen 200 pk met 400 – 500 nm koppel toch meer dan zat.
om echt lekker te rijden en schijnbaar moeiteloos een paar honderd kilometer af te leggen is het ontzetten prettig om een solide auto te hebben die rond kruissnelheid voldoende koppel heeft. ik merk dat bij veel nieuwe benzine auto’s juist daar alle kracht ontbreekt en dat er geschakeld moet worden.
voor mij is de ideale auto dan ook een ruime stille kar, met een rotsvaste wegligging, het comfort van een grote auto en genoeg koppelvoorraad om tot +- 140 km per uur stevig uit de blokken te komen als je het gas intrapt. oh, en het schakelen laten we lekker over aan de computer, die kan dat vast zuiniger dan ik.
leuk dat je een station maakt met 500 pk, maar dat isk niets meer dan haantjesgedrag natuurlijk
ruud zegt
dit wil zeggen dat er dus een R8 aan zit te komen met 600+ pk
dit word zeker vuurwerk
dekster zegt
Is this the last stand of the petrol car?
Joey zegt
Geloof er geen flikker van.
floryn zegt
eerst zien dan geloven hier is al eerder over gespeculeerd, maar wat nou precies het doel is van deze auto’s snap ik niet helemaal meer. Ze hebben genoeg pk’s om met 250+ over de autobahn te razen, ze zijn te zwaar om met de echte sportauto’s te concurreren maar zijn natuurlijk wel botergeil
SugarFree zegt
Dikke onzin!
600+ pk in een familieauto.
Zoiets koop je alleen als je
– echt niet meer weet wat je met je geld moet;
– alleen Audi mooi vind en je van je geld af moet;
– niet weet dat er meer is dan Audi en dat je nog meer rekeningen moet betalen…
Echt waanzin dit!
M5 lover zegt
@ sugarfree
beetje jaloers? is toch fantasties met je gezin op wintersport in een auto met 600+ PK! is leuk in duitsland haha
joost zegt
Dit is puur een publiciteitsstunt. het rainmaker principe. Van alles uit de kast halen om maar zoveel mogelijk mediaoutput te genereren. Autoblog doet er lekker aan mee.
Iedereen weet nu wel dat de rs6 enorm veel pk’s zal krijgen. Eerst kwan het gerucht dat deze nieuwe audi 550 pk zou krijgen. Toen werd het 579 pk. En een paar weken later zitten we alweer op 619 pk.
Neemt autoblog zichzelf nog wel serieus door dit soort berichten te publiceren?
autoblogger zegt
De 335i had toch ook meer peekaa dan in de specs stond?
http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/14/335i-op-de-dyno-bijna-m3-powerrrr
http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/04/rijimpressie-bmw-335i-coupe
Rik zegt
Ik vermoed dat het hier gaat om het vermogen dat de motor levert. Maar dat op de wielen 597PK gemeten wordt.
@Timmie
In de jaren 80 haalde Audi met de Imsa GTO 700+ pk uit een 2.2 liter vijf-cilinder. Zoveel pk’s de liter kunnen ze dus abs zeker uit een 5.2 V10 blok halen.
Als laatste.
De grootste afdeling bij Audi is onderhand de marketing afdeling geworden mijns vermoedens.
Cedric zegt
Wanneer komt ie nu eindelijk op de markt?
Barry330cd zegt
Laten we nu eerst even rustig afwachten of het klopt dat hij zoveel PK’s zal krijgen en dan zal Autovisie wel als de kippen erbij zijn om de M5 en deze uberAudi tegen elkaar te testen. Dit worden mooie tijden mede autoliefhebbers!
autoblogger zegt
Offtopic: Ja leuk! Een test van Autovisie!
En als de kippen erbij zijn? Net zoals het nieuws wat ze publiceren? Ook altijd zo actueel…
Gaaaaaap
autoblogger zegt
@Joost: natuurlijk nemen we onszelf niet serieus!
Barry330cd zegt
Je kan veel zeggen over Autovisie, maar ze testen goed en uitvoerig en laten rijplezier zwaar meewegen. Bij AM&S heb ik vaak het gevoel dat er een bepaalde politiek bij komt kijken.
Barry330cd zegt
Ze waren toch ook heel snel met de test tussen de RS4 en de M3?
Timmie zegt
@Rik
ok, 700+ pk uit een 2.2 (720 pk @ 7500 rpm, 720 Nm @ 6000 rpm), maar die motor is waarschijnlijk ontworpen om het een paar wedstrijden uit te zingen, en de vermogens- en koppelcurve zijn wellicht nogal grillig. Bij een model vor de openbare weg moet de constructeur ver binnen de grenzen van de motor blijven…
Karaya zegt
Die M5 kan je dus op marktplaats zetten.
Herry zegt
ali, leuk.
Zolang ze maar geen zo’n idioot mediasysteem insteken als in de M5, zodat je direct kunt starten en niet eerst een halve computerslag moet voeren.
tip: de veyron heeft 125 pk per liter, en motor draait nog niet op zijn maximum.
Dus met een veyron-engeneer by the hand (zijn waarschijlijk dezelfde als van audi) zal dat wel lukken.
Kan idd mss wel gaan over een upgrade van de gewone rs. tha die malle duitsers al een facelift uitbrengen en het origineel is er nog niet.
Stephan zegt
1.4 t-jet van fiat levert toch ook 180 pk?
Roadronner zegt
Audi, schiet eens op met die RS6, de M5 bestaat ook al weer n aardige tijd.
jesper zegt
Wordt die plus versie dan niet gwoon de rs6 abt?
Davidov zegt
@ Barry330cd: ja, dat ze snel waren met die RS4/M3 test vind ik dus ook :) en verder is het een prima autoblad
jordey zegt
jongens!
dit is een moment dat maar 1x in je leven, nou misschien 2x in je leven voorkomt.
namelijk dat audi de nmr 3 was van het lijstje audi,bmw,mercedes van krachtigste motoren in eigen autos, ineens op de nmr 1 staat!
joehoe! audi power!
lol, straks dus ook een nieuwe audi a8 met V10 619 pk. wel raar want als dat echt zo zou zijn, zou de 6.0 li w12 a8 slechter gaan of niet verkocht worden.
maargoed. hoe gaat bmw zich hier tegenover manuvreren? v10tje naar 535 pk opkrukken zeker.:p sorry niet genoeg :-)
sven zegt
kan iemand me zeggen hoe ik een foto in een post krijg ?
bartholomeo zegt
Ach, wat is 40 pk meer of minder nou op 500+ paardjes.
Word zowiezo een bijna onbetaalbare auto voor de gewone man.
Ik geloof dat ik zelfs nog nooit een plus versie van de ‘ouwe’ rs6 heb gezien.
SugarFree zegt
@ M5 lover
Nee hoor, niet jaloers.
Zelfs als ik me probeer te verplaatsen in iemand met veel, heel veel geld, dan nog denk ik dat ik geen RS6 koop. Het geld in verhouding tot het gebodene is het gewoon niet waard.
Ik ben het met je eens dat het smullen is, op de Autobahn. Maar smullen doe je ook met een auto van wat minder geld. Wat maakt het uit: 300 of meer dan 600pk? Ik moet je bekennen dat ik er ook principieel iets op tegen heb: áltijd maar groter, áltijd maar meer… het heeft iets van… gemis aan bescheidenheid…
Maar uiteraard: da’s mijn persoonlijke en bescheiden mening. Voel je niet aangevallen ;)
GOD zegt
@ Rik
BMW haalde 1500PK uit een 2.4L 4-in-lijn
SugarFree zegt
@ Joost
Autoblog neemt zichzelf minder serieus dan je denkt ;)
Af en toe
Soms
Niet altijd
Bij gelegenheid
:)
DennieFR zegt
Erg leuk,als het 600 [+?] pk zou worden,maar houdt het dan nooit op?
Ik bedoel,wat moet je er nou ECHT mee?
Ik met m’n 180pk kan overdag nog geen 2sec vol op het gaspedaal trappen vanwege overig verkeer,laat staan 4x zoveel vermogen met zo’n 800kg meer.
Maar toch wel leuk om te hebben iig :D
mike zegt
Al dat gejank de laatste tijd als er een “dikke” auto hier staat, dan loopt iedereen te mekkeren “wat moet je er mee”…
Jalours gejank, als morgen iedereen hier het geld ervoor had bestelde iedereen een rs6 MET chip, want vermogen heb je NOOIT genoeg…
Nou ik vind het wel vet en totaal niet nutteloos, en ieder die dat wel vind, GA LEKKER EEN BOOM KNUFFELEN stelletje moraalridders…
Jos zegt
kwijl kwijl kwijl….maar zullen we allemaal gewoon eerst wachten op de officiële specs….maar het klinkt allemaal erg leuk!
jasper zegt
OMG:| dat is egt eng 619 pk :| hondert meer dan een gallardo
Knorrit zegt
En vervolgens gaat BMW naar 650+ pk, en dan Mercedes weer naar 700+ pk en dan gaat Audi weer naar… zucht…
Maar desondanks bruut hoor.
Rob USA zegt
@ Mike What’s y’re problem ?? Te kleine auto en te klein voortplantingsorgaan??
Goeie combi…en daardoor gefrustreerd en altijd maar klagen en zeuren.
On topic : Kan niet wachten tot ik hem in het wild kan zien/rijden !!!
Sem zegt
dit kan nooit goed zijn. laat voorop staan ik hou van sterke auto’s maar dit lijkt me echt over the top, daarbij 600 of 579 maakt me niet uit het is zo ie zo teveel. wie koopt een auto als deze? iemand die niet kan rijde zoald die kerel met die GT3! en het is niet helemaal eerlijk want die auto’s gaan zowat over de 2 ton.
Swinkels zegt
Hij zal denk ik niet meer krijgen dan 600pk, is toch wel iets te extreem voor zo’n auto. 550pk is genoeg, dan heeft hij ongeveer dezelfde pk/kg verhouding als een M5. Want een M5 is al 180kg lichter als een S6.
De pk-wedstrijd gaat ook te ver, laat Audi nou maar eerst een keer kijken naar het gewicht in plaats van vermogen. Daar heb je ook veel meer plezier van dan alleen meer Pk’s.
mike zegt
-edit:
majinstar zegt
Audi denkt meer auto’s te kunnen verkopen als ze er meer pk in stoppen ???
Goed bezig met “de algehele” ontwikkeling :D
Rossi zegt
http://www.autoblog.it/post/9824/audi-rs6-nuove-foto-spia-2#more
Audioot zegt
Kicken.
Ari_M5 zegt
en dat moet een concurrent worden van de M5 ?
Dat ding heeft 112 pk meer man.
Wees een beetje redelijk man.dus het word een M5 tegen een RS6 , die M5 gaat er uitgetrokke worde net als de SLR tegen de Veyron
M5 lover zegt
@ Sugarfree
nee ik voel me niet aan gevallen hoor, alleen als wij op wintersport gaan is het fantasties om in me pa’s M5 230 over de autobahn te knalle maar die houd op bij 507 pk wat me pa niet zo leuk vind als ik die allemaal gebruik als ik rij. maar als ik in me eentje in een RS6 zou rijden met 619 pktje zou ik me niet in kunne houden opweg naar oostenrijk ;) alleen houd me pa niet van audi dus houd het meteen op…
Leejon zegt
Hmm.. gezien de reacties hier: Eerst zien, dan geloven :P Maar zou wel mooi zijn ;)
x-es zegt
trekauto van het jaar :)
Windhoos zegt
Vreemd, héél vreemd al helemaal gezien het feit dat er eerder al gegevens zijn gelekt met specs waarin duidelijk 579,4 staat wat zou moet duiden op het vermogen. Wellicht dat 619pk op de PLUS versie slaat (als die al komt tenminste)?
Apache zegt
Ja, natuurlijk! Een gat in de markt! Goed bezig Audi! Als er één iets is dat we allemaal nodig hebben, dan is het wel 619 pk in onze familiewagen! Altijd handig toch? Voor bijvoorbeeld… njah… awel, … ehm …. dus…. awelja, stoplichtsprintjes natuurlijk! ja dat is het! Goh ja zeg, die € 75 000 extra is het zéker waard! Liever deze opgefokte A6 dan een Maserati Quattroporte of een Jaguar XJ die beiden nog goedkoper uitkomen en veel meer luxe, comfort, qualiteit en verfijnde schoonheid leveren, maar geen 619 pk hebben!
– Apache
dekster zegt
Heb vandaag een nieuwe (ongewamoufleerde!) rs6 gezien in de ardennen (rond bastogne)
De bestuurder knipperde van ver al z’n lichten om duidelijk te maken dat hij erlangs wou, aan 230passeerde hij me. Dus van foto’s trekken is er niet veel in huis gekomen.
Moet zeggen dat het geluid nog van ver (in het zog) hoorbaar is en met een Nascar V8 vergelijkbaar is.
Windhoos zegt
Zonde dat je er geen foto’s van hebt Dekster, dat de RS6 meer geluid produceert dan de S6 bleek al uit de testvideo ;-)
Arnold_GT zegt
Ach ja… en over 10jaar rij ik met een Audi Sedan de huidige Veyron het snot voor ogen..
tuurlijk is het leuk, maar waar houdt het op mensen??
Knorrit zegt
Mijn persoonlijke en zeer vluchtige kijk in de glazenbol.
2009: Mercedes E88 AMG (954 pk).
2010: Nieuwe BMW M5 (1015 pk).
2011: Audi RS6 (225 pk in de boekjes (wat zijn die jongens toch bescheiden!), 1134 pk in’t echt).
…
2025: Mercedes E254 AMG (15728 pk)
2026: BMW M5 (17967 pk)
2028: Audi RS6 (20340 pk)
…
(onder voorbehoud)
2040: Mercedes E235872835 AMG (426.325.234.124 pk)
2042: BMW M5 (512.865.456.702 pk)
2044: Audi RS6 (653.238.780.235 pk)
RSN zegt
die M5 uit 2042 zou k nu wel willen
Emmanuel zegt
Eigenlijk kan je het grootste deel bovenstaande reacties heel eenvoudig samenvatten.
De absolute autofreaks – hoe meer pk’s hoe beter: “Wauw 100pk meer dan een Gallardo”, “trekt er een Veyron uit”, “veeeeeet”, …
De brave, maar gefrustreerde werkmens die nooit een RS6 zal kunnen betalen, en dus vindt dat niemand er één mag hebben: “Nutteloos”, “belachelijk”, “moest verboden worden”, …
Kunnen we misschien even proberen om genuanceerd te zijn? Natuurlijk is het leuk om 580pk onder je motorkap te hebben. Niemand zegt dat je die constant hoeft te gebruiken. Maar het feit dat dit in een voor de rest normale A6 ligt maakt het alleen maar fijner. De blik op het gezicht van een Porsche 911 S rijder als je hem er doodleuk uittrekt aan een verkeerslicht of na wegenwerken: priceless. Uiteraard betaal je deze zeldzame vreugdemomenten ook navenant, maar dat mag toch wel de vrije keuze van de koper zijn, of niet?
Want wat kan het nu kwaad dat er iemand mee rijdt? Hij bezorgt de samenleving massa’s geld door de immense taksen die hij betaalt: op de aankoop, BPM, wegenbelasting, taks op de brandstof, enz. En wees nu eerlijk: wat gaat de extra vervuiling van die paar RS6’en die er zullen rondrijden nu in godsnaam uitmaken?
dekster zegt
@Arnold GT
570pk is wat een RS6 nodig heeft om z’n tekortkomingen in de bochten te compenseren blijkbaar…
Dit zal wel tot een halt komen, ik herriner me dat supercars in de jaren 90 ook pk’s hadden die de pan uitvlogen, maar inmiddels is dat al wat teruggedraait ;)
SugarFree zegt
@ M5 lover
Oke, M5 lover, ik ben het roerend met je eens: als mijn pa een M5 zou hebben, zou ik minstens zo genieten als jij, dat is zeker. En ik zou best kunnen denken dat nog meer vermogen best funny is.
Maar toch: ik vind het onzin, omdat het absoluut niet nodig is. In NL is het toch geen reet aan met alle controles en files, en de keren dat ik in D ben, is op een hand te tellen in een jaar. Ik zou mijn geld anders besteden, dat is zeker. Dan nog liever een (ik noem maar wat) Volvo T5 (ook lekker ruim, en rijd best door) en een echt snelle circuitauto, waarmee je dan af en toe de Ring op gaat.
Maar, no offense, ik respecteer je standpunt! ;)
Marco van Wensveen zegt
Het blijft een ouwelullenbak, al prop je er 1001 pk in!!!
jaguar fan zegt
Men zegt wel´ ik pomp hem even in Duistland`, maar daar mag het op de meeste wegen al niet meer.
Hij wordt (als Audi slim is ) begrenst op 250 km,
Je kunt de begrenzer en natuurlijk afhalen, maar er zijn natuurlijk nog meer mensen op de linker baan dus voluit kun je toch niet.
En laat dat stoplichtsprintje ook maar achterwegen wand hoe vaak zal er nou iets naast je staan wat een beetje gelijkwaardig is en dan maar gezellig met z´n twee tot de 50 of 80, kan me geen grotere lol bedenken.
Kortom die pk´s zijn praktisch nergens goed voor.
(blijft natuurlijk wel een leuke auto begrijpt dat niet verkeerd ;)
Chief_S5 zegt
Ik vind het wel grappig dat sommige mensen zeggen dat BMW wel kan gaan inpakken met hun M5… :?
Ik vind het zo, je moet kijken waar JOU hart bij ligt. Is dat bij een auto met een propeller-logo, een typisch BMW interieur en de looks & rijeigenschappen van de M5, dan is het zeker niet stom om dan geen RS6 te kiezen. Alsof dat je een M5 koopt om op de snelweg de hele tijd tegen RS6’sen op te boksen. Een 550i zie je zelfs niet elke dag op de weg, laat staan een RS6 of M5. Mensen die nooit in deze auto’s hebben gereden, moeten al helemaal niet zeggen dat dit of dat merk moet gaan inpakken met hun model, omdat ze nooit zullen winnen van de concurrent, aangezien ze zelf geen ervaringen hebben en dus geen goede keuze kunnen maken. (kijk ik zou hoogstwaarschijnlijk voor de RS6 gaan, de looks spreken mij aan, lekkere motor (net zoals de M5), en ik ben gewoon gek van Audi’s, maar ik heb nog niet gereden (tja, lastig zonder rijbewijs..))
Dit soort dingen kan je zeggen bij vergelijkingen als 3-serie, A4 en C-Klasse, aangezien dit heel veel verkocht wordt en je ze veel op de weg tegenkomt, maar ook bij deze klasse moet je kiezen wat jij het lekkerste vind, en niet wat autobladen, specificaties of wat dan ook zeggen. :)
En 600 of 507 pk, dat maakt niet uit. Het is jou keuze. Waarom zouden mensen anders een Veyron kopen. Met een Suzuki Alto kan je ook meekomen op de snelweg. Maar jij kan em betalen, je vind em mooi, je hart ligt erbij. Daarom kies je voor een Veyron. En in dit geval voor een RS6 of M5.
Zo, dat was m’n preek voor vandaag mensen. :)
Over de RS6 zelf: Top bak, ingetogen zal het zeker worden, maar van binnen een enorme kracht. Prachtig gewoon. Ik->25+rijbewijs+goed leven+veel geld= 1 RS6 verkocht. :D
CSL zegt
600+pk!!??
Blijkbaar hebben ze gehoord dat de M5 een kleine upgradje gaat krijgen.
Achja of 600 of 800pk er een betere, leukere auto van maakt dan de M5 laat ik in het midden.
Windhoos zegt
@Chief_S5, mooie preek. Ikzelf heb dat Audi-vs-BMW kinderachtig gezeik eigenlijk nooit zo begrepen. Als je als BMW liefhebber/fan een BMW in bezit hebt dan mag je daar apetrots op zijn, hetzelfde geldt natuurlijk voor de Audi liefhebber/fan. Ik vraag me ook af of men het verschil tussen 507 en 600 pk zonder waardig opponent IRL wel verneemt….
jm zegt
wow uber brute bak
El Comento zegt
Ik geloof er gene fluit van !
R. zegt
very nice.
en Audi, leg die dan meteen in de gallardo
audi_fanaat zegt
waar mensen zich druk om maken zeg bbrr.
f1-frankie zegt
@FELIX,
Ten eerste ; We hebben het hier over audi(‘s) en niet over andere auto’s .
Ten tweede ; Als je dan vergelijkt vergelijk dan geen appels met peren.
Ten derde ; Een Legacy Wagon 3.0 R-spec is wel OK maar een Impreza plus is wel de aller aller lelijkste net niet stationwagen die de laatste 100 jaar op de markt is gebracht.
Ten vierde ; (uitzonderingen daargelaten) Impreza’s zijn “petje achterstevoren” en “boom-boom” auto’s voor de ex-golf-II-dikkebumper generatie. En de enige Japanse auto’s die mijns inziens in de buurt van RS6/C65AMG of M5/M6 komen zijn Toyota Supra Twin Turbo en Alle Nissan Skyline GTR uitvoeringen vanaf de R32 (Oh ja, en natuurlijk ook de Citroen Visa Sport , kwijl)