In België staat een zeer leuk collectors item te koop, een Porsche Stationwagen Cargo Turbo uit 1981. De Shooting break is weer helemaal terug, dus mocht je nog ergens 25K hebben liggen…
Deze wagen heeft slechts 25000 km gereden en is in absolute showroomconditie. Er zijn nog slechts 5 exemplaren van de 7 ooit gebouwde, en dit is de enige in België. De wagen is gekeurd voor dagelijks gebruik in België. Intussen is de auto oldtimer en kan dus rijden met 29 euro taks en 90 euro verzekering per jaar. Door zijn concept en zijn 177 PK kan hij echter perfect mee in het dagelijkse verkeer, dus ideaal als originele 2e wagen.
Meer info op ebay.
Het schijnt overigens dat je de auto kunt nabestellen bij het Duitse DP-Motorsport.
Jandepandaman zegt
Jaaaa die wil ik…….! Mooi gedaan!!!!
nichos zegt
nu vraag ik mij toch af waarom ze die verkopen.. Prachtige wagen!
realcar zegt
Wat een gedrocht. In het verleden werd door Porsche kenners de 924/944 gezien als een Volkswagen, dit bevestigd het beeld wel.
Markus zegt
Dat hebben ze lang niet slecht uitgevoerd, mooi hoor. Vooral met die dikke brede wielen eronder staat heel goed.
Maarten zegt
Wil je dit soort foto’s niet meer zo vroeg in de ochtend posten? Doe maar eigenlijk helemaal niet meer
rishi zegt
@realcar
Hou toch een keer op met het bashen van de 924 / 944.
1- Porsche en VW zijn verbonden aan mekaar.
2 – Het is een Porsche, werd gemaakt / verkocht door Porsche, Er staat een Porsche badge op.
3 – Jaloers omdat jij er niet 1 hebt?
4 – Tegenwoordig delen zoveel auto’s onderdelen met elkaar wat is daar mis mee?
5- De Shooting Break zou ik willen hebben, mooi uitgevoerd, beter dan dat gedrocht van een Z3.
raspaardje zegt
Gaaf ding!
Duizend maal beter dan dit…
raspaardje zegt
Of dit…
raspaardje zegt
Maar dit is toch wel de mooiste…
RubenBaeten zegt
Leuk ding!
@realcar: De 924 misschien, bij de 944 kun je dat toch echt niet meer zeggen.
Mauce zegt
Beetje het BMW z3 M Coupe gevoel hier bij. niet?
Antoine zegt
Geweldige auto zeg , en nog praktisch ook.
En vw heeft er aan mee ontwikkeld , so what dat doen ze bij derest van het Porsche gamma ook.
vr6 rijder zegt
De achterkant lijkt op de ruit van een X5, correct me if i’m wrong
peter zegt
Is geen 944!
De 944 is nooit met twee liter motor geleverd, dit is een 924 met audi 100/ VW transporter motor…..
Maarten G zegt
@peter
Jammer dat er geen foto bij staat van het motorblok; in de 924 ligt namelijk een Volkswagen-blok, in tegenstelling tot de 944 waar een Porsche-motor onder de kap zit.
C30CDIAMG zegt
die 944 van raspaardje is wel wijs
C30CDIAMG zegt
geen porsche, maar ook wel grappig
Tinos zegt
en deze dan: http://carcatalog2.free.fr/sw13f.htm
niet slecht voor een Amerikaan. Al zullen ze in Texas toch zo’n gun rek op hun pick up prefereren.
wimbers zegt
hij is bijna mooi, de originele wielkastlijn had wat beter door mogen lopen. en het dak loopt wel erg op, iets aflopend naar beneden en een kleinere achterklep was mooier geweest.
Tinos zegt
jammer van die ordinaire sportuitlaat. en vallen die wielen nog wel in de wielkasten?
geen break maar zeker wel shooting was deze:
Alwood zegt
Hele mooie wagen :D …maar 25000 is wel heel erg over the top! :o zo’n 9000 lijkt me een redelijke prijs.
maartenunplugged zegt
Alleen even die vreselijke cup-spiegels eraf trappen!
Racer X zegt
@ realcar.
De 924 heeft misschien sterke verbintenissen met VW/Audi, maar de 944 is een rasechte Porsche met een 4 in lijn die ontwikkeld is vanuit de V8 uit de 928.
Ik zit er zelfs over te denken om een 944 S2 aan te schaffen als eerste auto.
Thibaut zegt
De 944 werd pas geïntroduceerd in 1982. Dit is een 924.
Citrofiel zegt
Sja. Het is bijzonder… Maar ik vind er maar niets aan.
Robin zegt
Wat een super ding!
vla zegt
ik ben geen fan van de shooting break maar die is wel uitzonderlijk mooi!
zeg, is de volvo 480 dan ook geen shooting break of is dat gewoon een hatchback?
betonstaal zegt
@de vlaeminck: De volvo 480 is een onvervalste Shooting Break
Mairsil zegt
@rishi
Jaloers omdat jij er niet 1 hebt?
Hahaha! Jaloers? Op een 924?
Goh, 0-100 in 9.6 seconden, 204 km/u top! Kon mijn 7 jaar oude 206 dat maar!
Oh wacht, die is veel sneller en ziet er nog beter uit ook.
bartez zegt
@ Racer X
Waarom de porsche 944 S2??
Kun je beter de turbo versie heb veel meer kracht, hijs alleen een paar jaartjes ouder.
Zit er zelf ook over na te denken voor mn eerste auto :D
kees-jan zegt
het lijkt van achter wel een aude passat
mark@gt40 zegt
zoooo best wel mooi van de zijkant maar de achterkant is echt illl
Racer X zegt
@ Bartez
De S2 heeft power genoeg, 0-100 onder de 6 seconden en een top van 240 is toch best netjes voor een eerste auto? Ook zijn de S2 uitvoeringen nog met een redelijk bescheiden kilometerstand te krijgen en is z’n ontwerp net wat strakker.
De turbo’s zijn al wat ouder en hebben dus meer kilometers gelopen, waardoor er wellicht een dure reparatie aan de turbo aan zit te komen…
Markus zegt
@ realcar: dus Porschekenners weten beter wat een Porsche is… dan Porsche zelf?
Michel zegt
@Mairsil
Hahaha! Jaloers? Op een 924?
Goh, 0-100 in 9.6 seconden, 204 km/u top! Kon mijn 7 jaar oude 206 dat maar!
Oh wacht, die is veel sneller en ziet er nog beter uit ook.
————————-
Maar wel een betere wegligging, en betere kwaliteit..zie nog maar weinig peugeotjes uit die jaren rondkarren. En ik weet niet wat voor 206 je hebt maar denk dat een 924 type s wel aardig mee kan komen al dan niet sneller is
Sem zegt
@ de vleaminck
de 480 is volgens mij gewoon een hatchbak maar wel met naar mijn mening aparte looks. mijn pa heeft er zo een trouwens ;)
Franco zegt
Leuk gedaan…Alleen vind ik van veel ‘Umbau’ de zijruiten (achter) veel te groot!
Armada zegt
@ de vleaminck
Volgens mij waren ze daar bij Volvo ook nog niet helemaal uit toen dat ding ontwikkeld werd.
C30CDIAMG zegt
die volvo is een nederlandse productie, NedCar
henk zegt
Tja mijn meeste km maak ik in mijn susukie alto en daarna in een axam brommobiel om naar mijn paarden te gaan mijn 944 daar rijd ik alleen op zondag in dan wil ik de opgespaarde branstof toch wel op het asphalt loslaten en ff genieten zone station wagen lijkt me wel leuk om te hebben daar kan teminste een baal hooi in verder lijkt me dat iedereen moet doen wat hij leuk vind met zijn auto dus geen gesijk van wat moet je ermee het lijkt me niets doch bekijk het eens postief
yabba zegt
@Mairsil: ik rij toch liever in mijn 951 tegen +200 heel relaxed over de Duitse Autobahn, dan in eender welke opgepompte kleine middenklasser, vooral omdat ik weet dat de hele wagen op zulke snelheden voorzien is , ook de remmen , en vooral , ook de kooi. Trouwens , ik wil je 206 wel eens 0-100 in 4.9 s. zien doen, of een top van 285 klokken. Rijd jij nou maar rustig verder in je 13-in-een-dozijn massaproductje, ik hou van mijn klassieker en weet UIT ERVARING dat er op gebied van techniek en afstelling echt niet veel beter rondrijdt dan de Porsche 951 hoor, zelfs veel recentere auto’s.Maar ja, je kan natuurlijk wel 1 ding stellen, jouw 206 is een echte Peugeot, of zag ik daar toch een Citroen bodemplaat ondersteken, vreemd…
Stijn Vandamme zegt
@ raspaard
die 2e (/sw185.jpg)is nochtans een echte 924 Carrera GT (type 937)shooting break
echt door Porsche zo ontworpen, en gebouwdin Stuttgart
210 pk, andere kop dan 924 turbo, intercooler etc
en deze is echt zeldzaam, slechts een 20 tal gemaakt
als er 1 shooting break is die ik zou willen, zou het wel die zijn
geen misbaksel van een of andere huis tuin en keuken tuner
Carlo zegt
Wat een bullshit allemaal weer van mensen die geheel niet weten waar ze over praten. Ja, de 924 had een (door Porsche) getunede 2.0 motor uit een Audi 100. Nee, deze was niet echt bijzonder rap.
Maarrrrr, de 924 had voor zijn tijd al een fantastische wegligging, door het transaxle principe (blok en koppeling voor, versnellingsbak achter) had de 924 een super gewichtverdeling. De auto was ook niet bedoelt als auto die de 911 wel even van de troon zou stoten.
Toen kwam de 944, met een geheel door Porsche zelf ontwikkeld 2.5 blok. 100% Porsche, 160 pk (toen meer dan genoeg), vlot zat en door wat wijzigingen aan het onderstel een nog betere wegligging. Niet alleen was het een sportwagen, je kon er ook geweldig lange afstanden mee rijden. Een GT dus.
Toen de Turbo kwam moesten ook de laatste azijnzeikers toegeven dat het wel goed zat met de power. Niet voor niets wonnen de Porsches in vele race-klasses waar ze aan meededen.
Als toetje kwam er de S2, een 3.0 16v die nog erg lang te boek heeft gestaan als grootste vier-cilinder. Een vermogen van 211 pk zorgt er zelfs tegenwoordig nog voor dat je riant mee kunt komen met het snelle spul. Alle duitse autobladen klokten betere tijden dan er op papier stonden (een trekje van Porsche, die wilden nooit dat klanten teleurgesteld werden in topsnelheid e.d.).
Of ik er eentje heb? Ja, ik rij al 1,5 jaar bijzonder gelukkig rond in een zilvergrijze S2 uit 1990. En dan even een hele logische: zit ik de 944 te roemen omdat ik er eentje heb? Nee, het is geheel omgedraaid: omdat de 944 zo’n fantastisch rij-ijzer is heb ik er eentje gekocht.
Een 206 net zo snel als een 924? Ja, en? 1 bocht en het is afgelopen. Ga ik de 206 afkraken? Nee, geheel niet, het is gewoon larie-koek om ze te vergelijken. Zet een 924 (kwam halverwege 1975) eens naast een tijdgenoot van Peugeot? Net als je nu een 206 naast een 911 zet. Tijden veranderen, superauto’s niet!
Ik geniet iedere dag van mijn 944 S2. Niet objectief? Ik rij ook twee Giulia’s en een Panda 100HP dus objectieviteit genoeg.
Als je je 206 al wil vergelijken doe dat dan met een auto die je voor hetzelfde geld hebt: een rappe 944. Echt een 206 is een prima auto maar hou met vergelijken en neem jezelf serieus. ;)
Ciao,
Carlo
Henk zegt
Tja das waar vandaag had ik er weer een ik was even aan het toeren door de ardennen (ik woon bij Spa Belgie) die met zijn uitgedorste golfje (de F1 is hier nu he)bumper ging kleven om te laten zien dat hij het bij hield doch op de bochtige stukjes bleef ik lekker tusen de wite lijnen rijden en zag dat hij al gouw de bochten af moest snijden dus maar een beetje gas gegeven en hem klijner in mijn spiegeltje zien worden, ik sta nog elke dag verbaast hoe hard je de bocht om kan gaan met een 944 (ik heb een gewone 944 uit de usa met alles er op en aan bijna geheel orgineel en klokgaaf) en elke keer als ik lekker ga toeren dan krijg ik nog steeds vlinders in mijn buik he en ik denk dat hij in dat 3 maal zo dure golfje eerder angs zweet heeft gehad toen kij ging gleien maar ja dat kan ook leuk zijn
thom zegt
Ben et helemaal met Carlo eens. Persoonlijk vind ik de 944 S2 cabrio het mooist, iemand uit mn klas had er een.
thom zegt
Alleen heb je er weinig aan in NL
allard zegt
Ik sluit me aan bij Carlo. De 944 is een prachtwagen die op het circuit de meeste auto’s van tegenwoordig eruit rijdt. Dan praat ik nog niet eens over het vakmanschap waarmee de 944 is gefabriceerd. Zo is er op mijn 944 type2 targa uit 86 geen spatje roest te vinden. (even een vergelijking) Zet er een peugeot uit die tijd naast,… Oh sorry, nu ben ik een hoopje roest met een sportbolide aan het vergelijken. :P
Waarom zou iemand trouwens een vw golf, honda civic, of peugeot 206 kopen, als je voor het zelfde geld een prachtige 944 hebt???
Henk zegt
Hoi ik denk dat je pas besmet word met het Porsche virus als je er zelf eens in gereden hebt voor die tijd lijkt het maar niets een auto die laag is en die een apart geluid heeft iedereen denkt dat het merk auto waarin hij rijd het beste is (anders koop je hem niet he) doch als je eenmaal vastgeplakt op het wegdek gezeten hebt en de krachten in je rug hebt gevoeld dan word je verlieft op je Porsche als ik naast mijn baas zijn mercedes 600 sta (die 10 maal zo duur is)en er lopen een paar jongetjes langs die dan naar mijn Porsche kijken en zeggen gaaf een Porsche en zij die mercedes niet meer zien staan en aan mij vragen om er even in te zitten kijk den weet je dat die mercedes een vervoermidel is en dat de Porsche een auto is verder over dat roest mijn 944 van 1995 uit de usa heeft een veroest accu bevestigings stripje verder niets dus voordat hij doorgerot is leef ik niet meer
O-man zegt
Inderdaad net wat Henk zegt ”het porsche virus” daar heeft hij helemaal gelijk in!!
Mensen hebben te snel commentaar op de 944,het gaat er om wat de eigenaar er van vindt.
En ik ben zeer blij en gelukkig als ik weer eens lekker in mijn 944 82′ Nr189
aan het toeren ben en 163pk is wel lekker in het verkeer :)
ElBarto zegt
De 944 is meer dan fiks onderschat als automobiel rij-ijzer door de niet-kenners.
Ik deed er zelf ook aan mee, totdat ik gister even mocht sturen in een ’86 944 Turbo…wat een steengoed stuk automobiel!
*Jaloers op alle 944 eigenaren*
WillyRed zegt
Mensen, mensen, mensen. Het is toch duidelijk er is maar 1 Porsche en dat is de 911. Doorsparen en er 1 aanschaffen, dat is mijn advies!
jean brabans zegt
beste poorschisten,ik rijd sinds1978 met porsche sinds ,met een GEWONE 924 koste evenveel als een mercedes was indertijd een heel toffe wagen zijn tijd vooruit,dan heb ik mij een PORSCHE924 TURBO gekocht met 170pk en deze wagen staat volledig gerestaureerd in mijn garage,dan ben ik overgegaan naar een 911SC TOFFE AUTO maar de prijs bijlange niet waard,10jaar mee gereden plezant maar geen luxe maar het was een 911 HE Dan overgegaan naar 944 ongelooflijke wagen mooi,luxe en dit voor de prijs van een MERCEDES S dus geen arme mensen wagen is ook nog steeds in mijn bezit,dan voor mijn vrouw een PORSCHE 944S2CABRIO gekocht EEN DROOM WAGEN,is ook nog steeds in mijn bezit wordt alleen met gereden als het goed weer is,en nu tot de point de 924?EN DE 944?EN DE 944S2 ZIJ LUXE SPORTWAGENS DIE ECHT AF ZIJN EN INDIEN IN GOEDE HANDEN PROBLEEMLOOS ZIJN,wat is nu het probleem koop het in ocasie en je hebt gewoonlijk een probleemauto,omdat deze wagens meestal wordt gereden door jonge gasten die het onderhoud niet kunnen betalen en ze dan voor een klein bedragje verkopen spijtig. en een 944 is wel degelijk een echte PORSCHE,en ik kan het weten met mijn 60jaar en steeds PORSCHE RIJDER GEWEEST. EN NOG,en is geen POOR MAN PORSCHE?ZOALS VEEL ZEGGEN ,een cabrio S2 KOSTE IN 1991 ZOMAAR EVENTJES 54.000 euro aub.En zij die zeggen dat er maar en PORSCHE BESTAAT EEN 911 mannen doe je OOGKLEPPEN AF JB
Banen zegt
Het klopt wat Jean schrijft mijn 944 uit 1985 is bijna klaar om hem 100% te krijgen is nog al kostbaar ,de revisie bij de Porsche heeft €7600,00 gekost verder heb ik daar zelf nog eens €1000,00 aan uitgegeven aan kleine dingetjes (zit nu te wachten op een nieuw daschbord overtrek uit de USA ) daar kun je bijna ale onderdelen nieuw kopen, dan nog €650,00 om de bestuurders stoel van nieuw leer te voorzien , dus aan het ijnd kost hij €10000,00 maar voor dat geld heb ik een 100% gave auto die in nieuwstaat is en ook nog eens als een auto rijd
ironpatje zegt
als er een porsche embleem opstaat, en op de papieren staat porsche …….
dan zal het wel een porsche zijn zeker ??????
mijn 914’tje (volgens sommige ,kenners’ een volkswagen ) 2-liter van 1974
(34 jaar dus !!!!) geraakt elk jaar probleemloos door de keuring !!! (voor dagelijks gebreuk, dus geen oppervlakige oldtimerkeuring !!!!)
met m’n vrouw haar fiat (multipla van 2000, 8 jaar dus ) zijn er altijd problemen op de keuring !!!!!!!
(dat wil toch wel wat zeggen over de kwaliteit van PORSCHE !!)
betonstaal zegt
Zo he, veel mooier dan een gewone 944. Doe mij maar. Dan kan ik mooi mijn racefiets er achterin donderen en snel naar en van de koers rijden!
stijn vandamme zegt
@betonstaal… Een racefiets kan ook al in een gewone 944.
voorwiel eruit, een pedaal af vijzen en het zadel beetje induwen… En dan past dat allemaal als gegoten…
Je zou versteld staan als je wist wat er allemaal in een 9×4 kofferruimte past..
Een volledig gemonteerd 911 motorblok… voel je wel in de handling al dat gewicht.. maar toch..
Of alle metalen plaatwerk van een 911.. voorste fenders, links rechts, 2 deuren, lange motorkap, achterklep… past allemaal in 1 keer.
Ik gebruikte mijn 944 zoals een andere een bestel wagen gebruikt…