Op zich ben ik het eens met de stelling dat alles altijd beter kan, maar het hoeft niet altijd beter, soms zijn dingen goed genoeg. Dat laatste zijn tuners het zelden mee eens. Het maakt niet uit wat voor auto een fabrikant op de markt zet, het is nooit goed genoeg. Dit geldt volgens tuner H&R ook voor de Audi A5 en S5.
H&R ging met de vering van de auto aan de slag en verlaagde de A5/S5 25 tot 35 millimeter. De aanpassingen maakte de auto ook ietsjes lichter en dit alles bij elkaar zorgt volgens de heren voor een veeeeeeel betere wegligging en rij-eigenschappen dan de standaard uitvoering. Om de ietwat overbodige tuning nog enige inhoud te geven werd de auto op 18 of 19 inch lichtmetaal gezet. Het zal wel…
From now on, the Audi A5 and S5, the new powerful and elegant coupes, can even be made more dynamic by H&R’s attractive suspension packages. The H&R spring kit not only further enhances the sporty look, but the lowering by 35 millimeters also results in improved driving dynamics. A spring kit is available for the S-line packages as well. Here, the ground clearance is reduced by about 25 millimeters as compared to the standard model.
Hence, the 18 and 19 inch rims perfectly fill out the wheel arches and complete the elegant side view. The chassis nevertheless does not become uncomfortable, but rather ensures excellent road contact.
For still more agile handling, the suspension specialists from Lennestadt have developed a monotube coil over which can be equipped with H&R’s upgraded sports stabilizers. Therewith, the A5 becomes even more dynamic and feels like a smallersized sports car.
The A5 now makes winding roads seem straight – a fact that will nearly take your breath away.
In addition to this, H&R’s TRAK+ aluminium wheel spacers reduce over- and understeering tendencies and give great optics. A weight saving of up to 70 percent as compared to conventional steel wheel spacers helps to keep down the unsprung mass.
H&R thus offers the perfect supplements to Audi’s new chassis concept and enhances the look of the sporty, elegant A5.
JPM zegt
Is dit een computeranimatie?
Basta zegt
Ziet er goed uit
Joker zegt
het enige dat ik me dan afvraag is waarom audi dit niet zelf doet als de wegligging er zoveel beter van wordt:O
beetje slechte kleur trouwens….
lijkt alsof ie zo uit een computer rollt…
gelukkig een HD printer anders hadden we er vlekken opzitten:P
Stefan Schuilenburg zegt
Mooi strak, en niet overdreven. Precies zoals het een goed tuner betaamt.
Kennie zegt
Mooi getuned.
De oorspronkelijke vorm blijft behouden. En in’t zwart komt de A5 het mooist uit.
Velgen zijn ook goed gekozen.
JANUS zegt
Ik heb een zilvergrijze A5 zien rijden en vond het eigenlijk maar een saai gebakkie….Deze daarintegen !!!
Ziet er goed uit hoor.
Summer Sky zegt
Zo! Ik vind de A5 t.o.v. de Nuvolari een gemiste kans, maar dit exemplaar maakt dan weer iets goed…top
cl600 zegt
”H&R rommelt wat aan de audi A5 en S5”
je haalt de woorden zo uit me mond…dit is idd prutswerk
Enrico zegt
wat een lelijke spiegels!!!!!!!!!!!!!!!
Rvh zegt
@ Joker ik denk dat audi dat niet doet omdat dan ook het comfort veel slechter word.
Supreem zegt
Dit lijkt mij toch gewoon een render van een standaard S5 te zijn; optisch is er niet al te veel aan veranderd.
Ik denk dat de mensen van H&R over genoeg expertise beschikken om de S5 beter op de baan te zetten. Het is alleen jammer dat de bijgevoegde prentjes afkomstig lijken te zijn van iemand die net zijn eerste stapjes in Adobe Photoshop heeft gezet.
TomRS6 zegt
Overduidelijk een slechte Photoshop..
S3rvo zegt
ze hebben het over gewichtsbesparing, als die s5 ook het magneticride systeem heeft dan weet ik voldoende. Waarom nog een verlagingsset kopen?
BennyB zegt
@ Enrico die spiegels hebben niets met H&R te maken, is gewoon standaard S5
Tunen omvat heel wat meer dan enkel het optische. H&R is nu eenmaal bezig met vering en andere afstellingen van de rijeigenschappen. Willen we dan dat ze er wat tupperware op gaan plakken zoals iedereen?
Dat de wegligging zoveel beter wordt is wel logisch. Audi zal zelf namalijk de ideale verhouding zoeken tussen comfort en wegligging. H&R legt gewoon meer de nadruk op wegligging. Ze zeggen het zelf, het wordt niet oncomfortabel. Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat het even comfortabel is als de standaard S5…
robbe zegt
waarom heeft een audi nog betere wegliging nodig?
Apache zegt
@ Summer Sky, Joker, Janus en robbe
Omdat Audi zuigt.
– Apache
Supreem zegt
@ robbe
waarom niet?
MurcieBoy zegt
wel raar dat ze er nooit de nadelen erbij zetten he?! :P
jela zegt
Wat een contrast! Nuja, het is een zwarte S5 (of A5, volgens mij ongeveer hetzelfde) dus het kan niet erg slecht zijn.
jasper zegt
in natuurlijk het nieuwe wit (=zwart)
Klassiekerrally zegt
The A5 now makes winding roads seem straight
Dat wordt dus gigantisch saai!
Trouwens: de auto wordt niet lichter. De door H&R gebruikte spacers zijn van alu, en die zijn xx% lichter dan de ‘gewone’ stalen exemplaren. De auto wordt dus door die spacers en de grotere velgen waarschijnlijk gewoon zwaarder. Maar who cares?
Ik vind ‘m optisch trouwens wel fraai. Voor een Audi dan… ;)
Justfendi zegt
Velgen maken de auto dıkker dan dıe werkelıjk ıs
mark zegt
proper
Zo hoort hij te zijn, geen lelijke overdreven aanpassingen zoals deze, die er chaotisch bij is.
Die beemerjohny’s toch
dekster zegt
Dit is tuning zoals ik ze wil, de wagen perfectioniseren en niet verpesten :D
RobTWo zegt
Uit welke Need for Speed komt die Audi?
audi_fanaat zegt
je kunt zeggen wat je wil maar ik vind dit een schoonheid zet hem maar bij mij in de garage.
Rob USA zegt
Mooi in zwart. Zwart het nieuwe wit las ik al eerder hier :) idd wit is alleen mooi in zonnige landen !!! Niet in NL dus !! En ik vind hem precies 3x mooier als de 3 coupe.Is hij ook niet iets groter ??
Rick dos zegt
LOL! :lol:
Als iemand die idolaat is van Amerikaanse auto´s dit zegt:
“En ik vind hem precies 3x mooier als de 3 coupe.”
Dan weet je dat als je een beetje smaak hebt, voor de 3 serie coupé moet gaan. :) :P
Rob USA zegt
@ Rick Dos LOL ja ik zie van de duitse auto’s de audi’s het liefst, ondanks dat er
idd weinig verschil in de modellen zit . Op de mb cls en 6 cabrio na dan.
CSL zegt
De auto is in zijn geheel standaard. Zelfs de velgen. Het enige verschil is dat die wat lager ligt.
Jurgen zegt
Als ze hem nou een chipkuurtje hadden gegeven of een leukere turbo, maar dit ?
Dit kan ik zelf ook in overleg met Koni BV.
westerstraat15 zegt
@ dennis & CL600
Dit is nou juist een perfect voorbeeld van een goed geslaagd voorbeeld, vanwaar jullie cynisme? ? ? ?
Windhoos zegt
CSL schrijft,
30 July 2007 om 1:17
De auto is in zijn geheel standaard. Zelfs de velgen. Het enige verschil is dat die wat lager ligt.
——————————————————————————–
idd, en een paar kilo’tjes lichter (waarschijnlijk niet eens het opnoemen waard). Beetje nutteloos allemaal als je het mij vraagt…..
Windhoos zegt
Hij word er trouwens ook niet veel mooier op, imho veel te laag zo
audi_fanaat zegt
ik vind hem supper mooi je mag zeggen wat je wil.
ben er verliefd op sjongen wat een juweeltje.
Windhoos zegt
@audi_fanaat, ik vind hem ook wel mooi hoor, maar dan wel een paar cm hoger. Standaard is hij imo namelijk elegant en toch sportief, maar na deze verlaging vind ik het eigenlijk maar een pauperbak…..
resul zegt
Een auto hoort in het orgineel mooi te zijn!!!!