We hebben een jaar geleden al eens geschreven over een Veyron Targa, welke een targadak van Webasto zou krijgen. Deze informatie blijkt nog steeds actueel…
Autogespot weet via een betrouwbare bron te melden dat deze Veyron Spider in een gelimiteerde oplage van 80 stuks beschikbaar gaat komen! Dit is in vergelijking met de 300 dichte versies nog een stuk exclusiever.
De Veyron Spider wordt dus niet een volledig cabriolet zoals we die kennen van de F430 Spider of Gallardo Spyder. Het targadak is vergelijkbaar met het dak wat we kennen van de Porsche Carrera GT of Koenigsegg CCX.
De prestaties van de Spider zullen helaas minder indrukwekkend zijn, de topsnelheid wordt begrensd op “slechts” 350 km/u. Hiermee is de Veyron niet de snelste cabrio ter wereld, dit blijft namelijk de eerder genoemde Koenigsegg CCX met een top van 395 km/u.
Bovenstaande impressie/shop met dank aan “Murcielago“!
Armada zegt
Mooi zo. Een beetje Nederlandse glorie in een van de duurste auto’s ter wereld
jakob zegt
vind er niet zoveel aan(aan dat dak althans)
de auto zelf mag er best wezen ;)
Stephan zegt
Welk dak?
autoblogger zegt
Dat afneembare dak…
Scuderia__Ferrari zegt
Ik vind dat de lijn volledig weg is, ben nooit fan geweest van de Veyron nu nog minder!
wapz zegt
http://www.webasto.nl/am/nl/am_auto_sunroofs.html
kies maar uit! cheap dat ze dat niet zelf ontwikkelen, voor dat geld!
ottoface zegt
waarom nederlandse glorie?
Armada zegt
@ ottoface
Webasto is een Nederlands bedrijf.
ottoface zegt
@ armada
nooit
DRU zegt
Gelukkig geen dak van Inalfa. (C3 pluriel) Dan zou je het afneembaredak nergens kunnen opbergen en dus in de garage moeten laten. En als het dan plotseling regent zoals vandaag, dan ga je huilen. Tenzij ze ervan geleerd hebben. Ik gebruik bewust geen smilies, want ik ben bloedserieus. Dus.
g zegt
autoblog pak je vandale en zoek de woorden op taga en cabrio op zijn 2 verschillende wagens man succes met lezen
–edit: thanks! taga zeg je?–
RenJie zegt
zaag gewoon je dak van je oude Veyron eraf en je hebt een Spider :D hoor je ook lekker bij de exclusieven.. voorzover de eigenaar dat al niet was
mikey zegt
Tuurlijk laten we gewoon even lekker in veyrons gaan zagen. Maar even zonder gekkigheid, een veyron moet natuurlijk wel gewoon 400 lopen. basta
Tombnolz zegt
Benieuwd hoe het monster er in die gedaante uit zal zien. 350 per uur met het dak open, dat moet pijn doen aan de oren.
NARCIRIS zegt
als ze het doen vind ik het platte commercie – eerst 7 jaar zoeken om zonder aan het origineel ontwerp van Kaban te raken over de 400 te geraken en dan dak er af ? ik weet van de mensen van Molsheim – hoewel zonder details – dat de “ontwikkelingsactiviteiten” nog steeds bezig zijn, dus het zou wel kunnen. Men voegde er wel aan toe dat ALLES afhangt van 1 man : de voorzitter van de controleraad van VW.
Stef zegt
Daar gaat je stijve carroserie…
Hubert zegt
webasto is toevallig 100% duits. met toevallig een kantoor in Nederland.
Kun je beter de nieuwe kleine Rolls Royce kopen, daarin zit een 100% Nederlands dak van Inalfa
Leendert zegt
Ziet er lelijk uit zo zeg
motje-knotje zegt
Heel erg lelijk….De Veyron koop je ( neem ik aan) al niet voor zijn superieure looks maar om zijn brute kracht en topsnelheid. Door er een cabrio/(targa) van te maken is zijn hele identiteit weg. Of je behoudt de mogelijkheid om 400 km/h te gaan met of zonder dak, mocht dit niet mogelijk zijn dan kan je het hele concept gewoon in de prullenbak gooien…
persoonlijk zou ik eerder een carrera GT willen dat een Veyron met open dakkie
Martijn zegt
de enigste reden om zo’n tanker te kopen was dat het de snelste auto ter wereld is… die reden valt weg dusss mijn vraag: Waarom zou ik meer dan 1.5 milj euro uitgeven aan een tank met een saai geluid… hmmm
Veyron of Carrera GT(2e hands 500.000), M5(130.000), M3(V8)(100.000), Ferarri F430(200.000), Porsche GT3(150.000) en en en Lijkt me duidelijk!!!!
JPM zegt
Dat ze een targa gaan maken is heel makkelijk te verklaren.
Ze proberen op die manier de schade zo veel mogelijk te beperken. Het Bugatti project is/was een prestige project. Volkwagen had nooit de intentie om het een winstgevend project te laten zijn. Ze wisten al dat ze per Veyron miljoenen verlies leden. Nu proberen ze de verliezen wat te beperken door een targa, immers ze hoeven niets nieuws te ontwikkelen voor een targa, ze kunnen gewoon de materialen van de Veyron gebruiken. Waarom bouwen ze dan niet meer dan 400 Veyron’s? Nou ook heel simpel: dat zou de exclusiviteit aantasten en waarschijniljk zijn er niet eens meer dan 400 klanten voor de Veyron.
Jurgen zegt
Hmm zou mooi zijn, snelste productiewagen EN snelste cabrio ter wereld, 407 km/h.
Hoewel dat natuurlijk pure zelfmoord is voor je oren, 407 met open dak. Die wind is dan een monster.
gmy zegt
hahaha koop die dan wel of win hem ;) maar ff sparen :P
Nick zegt
NARCIRIS: Kaban’s originele design was niet functioneel genoeg.
Hij hamerde er op los dat zijn design niet aangepast mocht worden voor functionaliteit.
Jammer dat Piëch toen al pleite was, want die had dat niet gepikt.
Bij dit soort auto’s is het (of eigenlijk hoort) sowieso form follows function of bot weg functionality above design.
Als Kaban z’n zin had gekregen was de Veyron waarschijnlijk een onbetrouwbare auto die veel te snel heet werd en/of overhit raakt.
phantom zegt
Ik zou helemaal geen spider van die veyron maken, ze hebben nu laten zien wat ze kunnen, tijd om een stapje hoger te gaan. Een lichte veyron dus: minder gewicht,luxe,prijs etc. Dan is het niet meer van: veyronkiller dit veyronkiller dat…, dan zal de veyron voorlopig de allersnelste zijn
pipo zegt
@ tombnolz: pssst, kijk eens boven naar het foto’tje, dan weet je het meteen ;)
Naiefje zegt
Kunnen ze er niet zo’n kap op zetten zoals bij de vw kever. Hoeven ze ook niet opnieuw te ontwikkelen, die hebben ze toch al in huis. Moeten ze hem wel op 200 begrenzen. Dat maakt toch niet uit, je mag toch maar 120 pu.
Windhoos zegt
Dat gaat ten koste van de snelheid vrees ik :( …………
Windhoos zegt
Heb trouwens ook al een indrukwekkend filmpje gezien van de “normale” Veyron. In een paar seconden van 120 naar 270 :-D
Volgens de tester was de wegligging trouwens dusdanig goed dat hij volgens hem qua gevoel niet veel sneller leek dan een snelle TT ;-)
autoblogger zegt
FLD: http://www.youtube.com/watch?v=4fUKLftbln4&feature=dir
Check vanaf 2:15 ;)
Met dank aan Apache voor de tip!
Windhoos zegt
Goeie reclame ;-)