Oftewel, Wouter Bos doet een Al Gore. Het is verkliezingstijd en de linkse rakkers van dit land hebben besloten om op donderdag 26 oktober een nieuw wereldrecord neer te zetten. Onzenen Wouter, die voor de vorm getrouwd is, zal op de Coolsingel in Rotterdam 1,8 mijl met een Formula Zero waterstofauto rijden. Hij wil daarmee de eerste tijd op deze afstand laten vastleggen.
Op die manier wil Meneer Bos laten zien dat het hem menens is met de PvdA-ambitie om in 2020 de schoonste en meest efficiënte energievoorziening van Europa te hebben.
De recordpoging zal worden gecontroleerd door commissarissen van de Nationale Autosport Federatie. De TV-zender Discovery Channel zal opnamen maken van het hele gebeuren, zo schrijft De Telegraaf.
Formula Zero gebruikt de populariteit van motorsport en de ‘need for speed’ van autoliefhebbers als basis voor de nieuwe generatie raceauto’s en organiseert races voor brandstofcelkarts.
CSL zegt
Uitlaat
Formula Zero racing = Zero emission racing, na 6 minuten racen heb je een flesje water van 0,3ml geproduceerd, dit is zo schoon (gedestilleerd water) dat je er extra mineralen en zouten aan moet toevoegen om het te kunnen drinken.
WAHAHAHAHHAH
heidekonijn zegt
Ik hoop dat onze linkse rakker al een bezoekje chiropractor ingeboekt heeft, een kart heeft nemelijk over het algemeen geen of weinig vering.
Nou ja, geniet ervan zou ik zo zeggen.
Vincent#1 zegt
is dat grappig?
Appeltje zegt
Het is alweer duidelijk, de meeste politici hebben totaal geen verstand van techniek. Als iemand ze kortzichtig vertelt dat een auto op waterstof geen emissie geeft, nemen ze dat maar aan en gaan ze overal roepen dat we op waterstof moeten gaan rijden. Maar de “synthese” van waterstof is een proces dat heel veel energie kost (meer dan de verbranding ervan oplevert, want geen 100% rendement), en dus waarschijnlijk ook veel vervuilt. Dus eerst mogen ze wel eens in de boeken duiken en uitrekenen of het nou werkelijk schoner is.
Vincent#1 zegt
@appeltje: Het produceren van waterstof kost inderdaad zoveel niet schoon opgewekte elektriciteit dat het rijden daarop niet echt schoon is. Maar dat is een probleem van een andere orde en maakt de techniek niet minder interresant. Waterstoftechniek is zeker toekomst gericht.
Ondanks dat ik griezel van Wouter Bos zijn eeuwige glimlach en dat ik het jammer vindt dat waterstoftechniek voor de kar van de PVDA gespannen wordt, vindt ik het goed dat er de politiek er aandacht aan besteed.
Rossi zegt
Wouter Bos is een oud topman binnen Shell, vandaar de connecties voor deze campagne stunt :S
SuperShallow zegt
@autoblogger: Moet je echt getrouwd zijn om met een waterstofbolide een wereldrecordpoging te ondernemen? Of geldt dat alleen voor de 1.8 mijl? :-D
SuperShallow zegt
@appeltje: ik zie je regelmatig uit je slof schieten als het over waterstofprojecten gaat. En je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat het opwekken van waterstof ook (veel) energie kost. Maar wat ik niet zo goed snap, is dat je niet inziet dat dat opwekken van waterstof een proces is dat vele malen beter te controleren is dan de uitstoot van verbrandingsmotoren. Je hebt ten dele gelijk als je zegt dat het probleem verplaatst wordt, maar aan een waterstofcentrale kun je veel sneller en gerichter engineeren. De investeringen die je kunt doen om het maken van waterstof te optimaliseren zijn vele malen efficiënter dan de investeringen die het vergt om afzonderlijke voertuigen een beetje schoon te krijgen. Ingewikkelde zin. Maar je begrijpt wat ik bedoel. Tog? ;-)
Appeltje zegt
Hehe, je hebt helemaal gelijk, steeds als het weer ter sprake komt heb ik weer een ietwat agressief betoog klaarliggen. Je kunt op deze manier de vervuiling wel beter controleren en je kunt het efficiënter splitsen van water naar waterstof/zuurstof natuurlijk centraal regelen, het efficiënter maken van brandstofauto’s niet.
SuperShallow zegt
Grootmoedig, deze reactie. Zondermeer! Ik snap het overigens wel: als je zoveel kennis en beeldmateriaal hebt van de meest waanzinnige octaanmonsters (rokende spierballen, wapperende borstharen, wijdopengesperde neusvleugels, en ieder vleugje olie- en benzinedamp verenigen je meer met die asfaltverslindende, doodsverachtende, gierende hel die onder je rechtervoet aan zijn kettingen rukt. Jij ademt in, je hoort de turbo gieren, en terwijl de toerenteller je gezicht rood verlicht blaas je een gat in de nacht). Tja, dan is zo’n flesje gedestileerd water echt voor mietjes, natuurlijk…
Of voor Wouter Bos. Die getrouwd schijnt te zijn…
Mr. R zegt
Heel leuk, dat gedoe met waterstof, maar niet echt realistisch. Voordat we op waterstof rijden zijn we heel veel jaren verder.
Laten we eerst eens aan bio-ethanol en bio-diesel werken. Motoren vragen een geringe aanpassing, het is schoner dan benzine, diesel en LPG en schijnt niet eens zo duur te zijn. Waarom rijden wij niet, net zo als in Zweden, op biobrandstof? Ow, dat spekt de staatskas minder. Logisch dat het er nog niet is. ;)
Rick dos zegt
Ach ja…..het zal wel……..
Z-Rider zegt
Wouter Wouter Wouter……
Ik kan het niet opbrengen een fatsoenlijk post te tikken met die walgelijke vent als leidraad.
Ik laat het maar hierbij.
JANUS zegt
Please please please, kan iemand me vertellen dat waterstof UITERST explosief is ???????!
(Ik bedoel, het is zonde van ons prachtige stadhuis maar ja dat is maar een klein offer om het Bos probleem op te lossen !)
heidekonijn zegt
Het voordeel van waterstof is dat het niet *hoeft* van vervuilende brandstoffen te komen.
Het *kan* ook komen van golfslagcentrales, windturbines, nucleaire koude fusie, of geothermische centrales.
Traditionele brandstoffen kunnen dit niet.
Rick zegt
Ja Wouter Bos, wat een ongelooflijke kwal is die vent toch, oww ik kan me echt kapot ergeren aan die man!
FrieZ zegt
@ Rick: Sluit ik mij bij aan ;) :D :P
Ik vind hem helemaal NIET oprecht. Doet net alsof ie alles leuk vind (althans zo lijtk het, als ik hem zie in TV-programma’s o.i.d.) . Hij wil populair worden, maar bij mij daalt ie steeds verder en dieper weg.
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Ach ja
Zo leuk weer. Willen ze net doen alsof ze voor schonere auto’s zijn. Maarja dan kan de verzorgingsstaat nooit opgebracht worden. Want waar moet dan al dat geld vandaan komen? Dan verzinnen ze wel een andere reden om de autorijder veel te laten betalen.
Net zoals dat Femke Halsema zo strijdt voor het milieu met GroenLinks maar zelf in een oude Mercedes diesel rijdt…
En zoiezo is Nederland al te klein om het energieverbruik van alle huizen uit windenergie te halen. Dus wat als je dat wil doen voor het maken van waterstof??
Multicar zegt
Wat een eikel die Bos & PVDA partij van de armoede geld weggeven wat niet van hun is.en dan maar blijven heffen op auto,s op allerlei manieren.
autoblogger zegt
Nou, hij heeft er vanmiddag gereden maar geen nieuws over een record?
Hij deed gemiddeld 12,593 seconden over de twee maal 200 meter. Bos vond het na afloop een hele belevenis. „Het gaat ontzettend snel en dat wordt nog eens versterkt omdat je zo dicht op het wegdek zit”, aldus een verhitte lijsttrekker die er aan toevoegde het vooral erg warm te hebben in zijn racepak en helm. (Telegraaf)
Ben Zuidwijk zegt
Voor de critici: alle door Formula Zero gebruikte waterstof wordt ‘groen’ geproduceerd. tegenwoordig wordt de waterstof die met het winnen van aardgas naar boven wordt gehaald gewoon afgefakkeld, maar dat gaat veranderen. Shell steunt Formula Zero niet voor niets.
Michael zegt
nucleaire koude fusie
dude dat laat nog wel eventjes op zich wachten denk ik:-D
herman zegt
Ik begrijp niet waarom we nu eens de auto laten staan voor een week,dus ook niet werken,zullen de heren/dames oplichters wel anders piepen.
stuur het Gajes met Ali Baba(bos hoofdman dievenbende )naar huis/