De Bugatti Veyron is een knap staaltje techniek, die je niet zomaar tuned door een paar “schroefjes wat strakker aan te draaien”. Als tuner brandt je je vingers hier dan ook liever niet aan. Daarbij mag het niet eens, want een Veyron koop je alles behalve vrijblijvend.
En toch is Viper tuner Hennessey naar eigen zeggen bezig met een upgrade voor het uitlaatsysteem van de Veyron. Deze moet in Januari 2007 klaar zijn. Hiermee moet het vermogen zo’n 10 procent kunnen toenemen, wat voor voor de Veyron neerkomt op een totaal van 1.100 pk.
Broodje aap? Het ruikt er in ieder geval wel naar (via: autoblog.it).
Nick zegt
Ja joh alsof het nog niet genoeg is *zucht*. leuk voor die sultan van bruneij (of hoe je he took schrijft) heeft tie weer een verzameling’kje aan veryrons uitgebreid :D
erik zegt
Ik meende dat het motorvermogen gem. al 1050pk was, zodat er onder alle omstandigheden tenminste 1000pk beschikbaar is. Die laatste 50pk is dan ook te verwaarlozen. Lullig als die Bugatti monteur die per vliegtuig aankomt z’n handen niet meer vuil wil maken aan je auto van 1,3miljoen.
Pipo_de_Clown zegt
100 pk extra door een andere uitlaat?
laatste keer dat ik dit hoorde was op een verjaardag. Remus onder de 306XS… juist, jij bent de professional!
denk et niet eh
Sander zegt
staat ook uitlaatsysteem heh.. niet opzetstukje…
Rick dos zegt
Oh gelukkig maar! Dit is net dat extra wat een Veyron nodig heeft….net die extra 100pk…..want tja 1001pk is natuurlijk niet genoeg he! Dat snappen jullie toch wel……..
route66 zegt
ronduit schandalig vindt ik dit ( en dat woord gebruik ik in heel me leven nu voor het eerst…dus dat zegt wat )
ik vind dit echt gewoon niet kunnen…als er iets in de autowereld perfect is dan is deze auto het wel ( en niet die bmw M3 met 38 met ducktape geplakte turbo’s van die turken ) , dus waarom raak je zoiets nou aan ik snap dat niet he…voor zoiets heb je toch respect…om nog maar te zwijgen over het feit dat VW hier nog verlies op draaien ook , om deze auto te maken , dan krijg je er al helemaal hoog respect voor
zo dat lucht op :)
Sander zegt
Eens
SimonMc zegt
Ik geloof het wel, 100 pk lijkt misschien wel heel veel, maar op een wagen van 1000 pk, is het eigenlijk toch maar 10%.
Vraag is eerder, is dit wel nodig?Ik bedoel maar, ga je die 100 pk wel voelen met deze wagen?Wie weet trekt hij dan 0.1 secondetje sneller op hierdoor.
Djivy zegt
Ik denk dat iedereen het eens is met: “Whats the point?”
En inderdaad; recent geproduceerde Veyrons zouden al dicht aan de 1100pk standaard zitten.
bertje zegt
nu maar wachten op het eerste spoilersetje
Lampredi zegt
@Route66: Volgens Ettore Bugatti, de echte, is een auto pas perfect als zij er ook perfect uitziet. En al is de Veyron bruut, van elegantie kun je haar niet betichten.
Stephan zegt
Hahaha wat zal dat wel niet met het gemiddeld verbruik doen :|
Pieter-Jan zegt
Hennessey staat bekend voor zijn slechte klanten service, en ontploffende motoren. Hij demonteerde bijvoorbeeld de Vipers van klanten voor onderdelen, terwijl zij maandenlang op hun auto zaten te wachten. En zelfs hun perswagens gaan nooit meer dan een paar kilometer mee voor er iets fout gaat.
…
For example, in April 2001, according to a detailed Internet posting, one eager buyer sent his Dodge Viper GTS, with a check for $122,500, to Hennessey Motorsports in Houston. The check was for converting his stock Viper into a Hennessey Venom 800 Twin Turbo, and it was supposed to be delivered in 12 weeks. Later, the buyer sent an additional $20,000 to pay for a further horsepower boost to 1000. But the owner didn’t get the car back in 12 weeks. In fact, some 10 months later, in February 2002, no work had been done on the car—and worse, according to the buyer, several parts had been removed from his stock Viper and sold off! This owner has since filed a lawsuit against Hennessey seeking the return of his car, his $142,500, and the usual “punitive damages.”
Another customer with a long-overdue Venom says he went armed with a video camera to confront John Hennessey at his Houston shop. Hennessey reportedly had the customer arrested for making “terroristic threats.”
…
http://www.caranddriver.com/columns/2844/the-steering-column.html
KevskiStyle zegt
Tja, waarom zou je doen: Omdat het kan! Hoe duur het stukje techniek ook is, er is altijd ruimte voor verbetering. En 100Pk extra voor een uitlaatsysteem verbaast me ook niks. Op een turbomotor doet een uitlaat een hele hoop. Deze heeft 4 turbo’s. Geluidseissen zijn er niet in de VS, behalve in Californie misschien. Dus technisch gezien is het makkelijk haalbaar. Wat betreft de service, als dat werkelijk waar is, dan vraag ik me echt af waarom het bedrijf nog bestaat….
Base zegt
Als ik een zuto kon betalen van 1.3mln zou ik er uberhaupt al NIEMAND in de buurt laten komen met welk gereedschap dan ook tenzij die figuur een persoonlijke brief van de hoogste VW-bobo op zak heeft waarin staat dat hij aan Veyron’s mag knutselen.
Ik geloof dat Hennesey zijn markt-onderzoek niet echt goed gedaan heeft: er is dus echt geen kip die dit gaat kopen (zelfs niet zonder kop).
Benny zegt
Hennessey maakt veel mooiere dingen:
http://www.hennesseyperformance.com/hennesseyperformance/ItemDetail.php?Item_ID=142&cart=hYsVDbdD&DoThis=Dodge+Viper+SRT10&ActionReq=Where
Ja sorry smaken verschillen, bugatti is zeker mooi! maar er kan er maar één de beste zijn;)
Benny zegt
De laatste:
http://www.hennesseyperformance.com/hennesseyperformance/ItemDetail.php?Item_ID=238&cart=hYsVDbdD&DoThis=Venom+1000+Twin+Turbo+SRT&ActionReq=Where
(duidelijk een viper fanaat)
autoblogger zegt
@Benny: we hebben het hier al eens gehad over die viper:
http://www.autoblog.nl/archive/2005/10/03/1000_pk_viper_veyron_beater
911 zegt
Eindelijk wat pk’s erbij. De veyron was ook zooow ontzettend traag dat was echt niet meer normaal dit had de veyron echt nodig…….. wat een opluchting.
Benny zegt
Had je weleens eerder mogen zeggen ;) dank u autoblogger.
autoblogger zegt
Geen dank ;)
route66 zegt
@lampredi
zeg ik dat tie perfect is ? ik zeg alleen ALS er een auto perfect is , zal die het zijn. en ja ok , het uiterlijk is niet al te best , dat is ook wel zo , maar het zal wel met de ( ohjeej nu komt het :-p ) áerodinamica ( of zoiets ) te maken hebben he , rijd anders beetje lullig met 450 of 400 km/h ( als je dat op zo’n moment úberhaupt kan halen…)
route66 zegt
die als van mij is btw een mening ;) ga niet voor anderen praten dat lijkt me niet zo verstandig…
Appeltje zegt
Deze actie vind ik nou niet echt een nuttige bijdrage, extra peekaas is nou juist hetgene dat deze auto niet nodig heeft, ik ben wel benieuwd naar de wegligging aangezien hij behoorlijk zwaar is. Ik denk bijvoorbeeld dat er best auto’s zijn die hem eruit rijden op de nurburgring (McLaren F1?), en dat heeft niets met vermogen te maken.
Lampredi zegt
@route66: zeg, we gaan toch niet met meningen lopen strooien he. Maar-eh, tja, ik zie die perfectie niet zo. Ik zie een grote motor met veel pk. Heb voornamelijk bewondering voor degeen die de banden heeft ontworpen die bij 400 km/u heel blijven. De rest zie ik niet zo. Van mij mag er een sportuitlaatje op. Ze doen maar hoor.
luuk zegt
alsof 1000 pk nog niet genoeg is…..
kiko zegt
De banden kunnen trouwens een max. snelheid aan van 370km.p
Nick zegt
@Rick dos: In ieder geval is die 100PK wel mooi meegenomen! ;)
Rick dos zegt
@Nick
Ja inderdaad, in plaats dat de top op 407 km/u ligt komt ie nu op vierhonderdenACHT echte kilometertjes! ;) :)
Wouterman! zegt
Zeg, niet zo kritisch allemaal. Ik vind het wel stoer. Als je een Veyron koopt wil je natuurlijk wel wat meer dan die 299 anderen!!!
Over dat “wurgcontract”, volslagen bullshit!!! Als je 1,8 miljoen betaalt moet je toch zelf mogen weten wat je ermee doet! En als ze dit al goedkeruren, waarom dan geen getunede uitlaat: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/28/waarom-de-veyron
Crimo zegt
Als ik zo’n wagen had, liet ik er niemand aan sleutelen. Dan zou ik hem zelf wel pimpen! Ik leer toh voor automonteur, laat dat eventjes mooi uitkomen ;). Of je die 100PK extra merkt, denk het niet. Waar het omdraaid is het aantal NM van het koppel, die heb je nodig.