Afgelopen weekend werden de zevende Rizla Racing Days op het TT Circuit van Assen gehouden. En aangezien Smoke toch niet veel beters te doen had op de mooie zondagmiddag, heb ik besloten er een kijkje te gaan nemen. Je kon je eigen toegangskaarten printen, en op die manier extragratis naar binnen. Vandaar waarschijnlijk dat er meer mensen op het idee waren gekomen om ‘even een kijkje te komen nemen’…
Ook onze motorvrienden waren ruimschoots aanwezig
De tribunes waren dan ook goed gevuld
Grote publiekstrekker op zondag was Jos Verstappen, die een paar rondjes met zijn A1 GP-bolide kwam gummen. Helaas had ik de dure camera in de bedrijfs-SLR laten liggen, dus mijn foto’s zijn niet geweldig, maar gelukkig bieden foto’s van trouwe lezers dan weer uitkomst!
Nadat ‘Jos the Boss’ zijn auto netjes een paar rondjes op het asfalt had weten te houden liet hij zijn banden nog even goed roken….
…en na een verplicht praatje over hoe mooi het circuit was ging Jos er weer vandoor en werd het tijd voor de Recaro Formule 3-race.
Helaas was dit niet erg spannend, maar gelukkig zijn er dan altijd nog de babes om de boel op te vrolijken!
Deze dame had zo’n mooi figuur dat ze een apart plekje op autoblog verdient ;)
Na de Formule 3-bolides was de beurt aan de BRL-V6-racers. In deze relatief jonge klasse komen we o.a. Allard Kalff tegen. Uitgangspunt is een gewicht van slechts 925 kg met een vernogen van 325 pk. Hieroverheen komt een Ford Mondeo wide-body. Door de hoge banden heeft de BRL-V6 een Nascar achtige uitstraling en de uit de Ford Mustang afkomstige 4,0 liter V6-motor geeft een karakteristieke diepe Amerikaanse grom.
Een leuke afwisseling is dat de auto’s d.m.v. een ‘rolling start’ worden losgelaten.
Deze klasse is redelijk betaalbaar, en dat was te merken ook!
Tering kannonen wat waren die gasten aan het smijten met hun bolides! Gevolg was dat het publiek aardig wat mooie momenten kreeg voorgeschoteld. Ik had zelf een beter plekje opgezocht, en dat betaalde zich meteen uit: nummer één ging achterstevoren in de chicane en kwam meteen vast te zitten in het grind. Einde oefening
Een paar rondjes later klapten 2 auto’s elkaar uit de race. Gevolg: een safetycar tot bijna aan de finish.
Deze dikke S4 is wel een extra plaatje waard
Na dit spektakel vond ik het wel welletjes, maar op weg naar de parkeerplaats kwam ik nog wat oude rommel tegen ;)
sacha zegt
Is Rizla nou de sponser van dit evenement of van Sir Smokalot?
Lekkere dikke reet op die oranje baandame :)
Marco zegt
@ Sir Smokalot, toch jammer dat je zo vroeg bent weggegaan, heb je wel die dikke Megane Trophy gemist, welke meereed in de DSCC…
JustSmile zegt
Idd, wat geeft dat ding een prachtig geluid !
Guz zegt
iid die Megane, hoewel die V8-star ook heel bruut klonk. En wat kon die Porsche hééérlijk ploffen
Benny zegt
Dikke reet?? dat valt toch best wel mee Sacha?
Leuke foto’s van het Rizla Racing, nu nog een video ;)
Bart zegt
Die oranje pitspoes mag er zeker wezen…
Niks geen dikke reet , das juist een perfect kontje… lol
Kevin_BMW zegt
nog mensen van autogespot tegen gekomen ??
autoblogger zegt
@Kevin_BMW: hoe zou je die moeten herkennen?
m5 zegt
@ autoblogger aan hun ferrari’s f40’s
Sir Smokalot zegt
@Marco
Klopt, maar ik (en mijn gezelschap) had geen zin om me eerst nog door de kartjes heen te worstelen. Maar als je goede foto’s hebt wil ik ze altijd zien natuurlijk!
En de eerste de beste die beweert dat die blonde dame een dikke a$$ heeft is niet goed wijs :-). Dat kontje en die bovenbenen waren juist retestrak, beter dan al die andere Tante Sidonia’s.
Maar de volgende keer zal ik proberen de camera niet in de SLR te laten liggen, dan hebben jullie ook nog wat beeldmateriaal…
Franqie zegt
@m5: lol