Minister van Verkeer en Waterstaat is een ondankbaar beroep. Je zou het kunnen vergelijken met een voetbal bondscoach. Iedereen weet het altijd beter en zelfs wanneer je wint hebben mensen nog wat te zeiken. De Minister van Verkeer en Waterstaat, heeft in vergelijking tot een bondscoach mijn inziens nog een extra nadeel: je kunt niet winnen. Kijk bijvoorbeeld naar de files. Ook hier heeft iedereen een mening, maar het ei van Columbus hebben we na al die jaren nog steeds niet gevonden. Ik geloof er dan ook niet in dat we het fileprobleem ooit zullen oplossen.
Ondanks dat Minister van Verkeer en Waterstaat geen populair baantje is, zijn er toch mensen die onze huidige Minister Karla Peijs zullen missen. Organisaties RAI en BOVAG vinden het bij monde van RAI directeur Peter Janssen, erg jammer dat Karla Peijs na de verkiezingen niet meer in het kabinet wil en zich ook niet verkiesbaar zal stellen voor een Tweede Kamerzetel. De organisaties hadden een goede relatie met haar opgebouwd (via: bovagkrant).
Ik vraag mij af: Wat zijn nu écht de verdiensten van Karla Peijs geweest en zullen wij Karla ook gaan missen? Ik weet in ieder geval hoe je je als Minister van Verkeer en Waterstaat onsterfelijk kunt maken. Denk jij wat ik denk…, precies! 160 is beter.
Wouter zegt
Ze kan het nog net regelen voor de verkiezingen :-)
dekster zegt
heeft iemand een overzichtje van wat ze allemaal al heeft verwezelijkt?
autoblogger zegt
@dekster: leuk overzicht: http://www.autoblog.nl/index.php?tag=peijs
Met als hoogtepunt het verbod op rommel in de auto…
Ohja: “Organisaties RAI en BOVAG zullen haar missen”, Yeah right, die willen in de toekomst ook nog even gebruik maken van haar lobby-kwalitieiten?
dekster zegt
nee we zullen ze niet missen :-D (al had ze soms toch wel goede ideeën)
Rick zegt
Als minister verdien je helemaal niet zo veel hoor, punt is wel dat de meeste kamerleden ergens wel weer zaakjes hebben lopen. Jammer dat er bij ons nooit een keer een schandaal aan het licht komt waarbij er beslissingen zijn genomen ten gunste van een bedrijf waarin de minister een aanmerkelijk belang heeft :p
Ramon zegt
Geen trechters maken dus van snelweg (aantal banen naar stad).
1 minder verkeerslichten
2 meer doorvoer rotondes
3 minder regeltjes
4 meer voorrang verlenen
5 meer gebruikmaken van vluchtstrook.
6 Laat vrachtautos rijden op vluchtstrook wij gaan wel opzij voor een ambulance
7 Tom Coronel minister van verkeer maken!
Ramon zegt
Heb ik even aan Achmed gevraagd! en hij wist het goed te vertellen.
Mats zegt
geen snelheidslimiet is ook beter!
Alwood zegt
ik haat tom coronel!
en Peijs was niet zo dramatisch als jorritsma of netelenbos… volgens mij is ze lang niet ideaal maar het kan absoluut slechter.
Klaas zegt
Wat voor roadkill heeft ze in vredesnaam om haar nek gedrapeerd?
Overigens is een beetje files niet erg, die komen in alle welvarende dichtbevolkte gebieden voor. Maar in Nederland loopt het soms uit de hand. Hier is betere scheiding nodig tussen doorgaand verkeer en lokaal verkeer. We hebben eigelijk geen snelwegen, we hebben alleen nog maar lokale wegen.
Geboren Rotterdammer zegt
Ten eerste vind ik het een stoer wijf !
Ten tweede had ze meer goeie ideen dan tien van haar voorgangers
Ten derde laten we zelf van alles toe in dit land als het gaat om mobiliteit en de kosten daarvan,niemand demonstreert toch als de benzineprijzen stijgen,als de bpm wordt ingvoerd op bestelauto’s,als de a4 en de a10 tegelijkertijd bewerkt worden en heel zakelijk Amsterdam platlegd……………toch ?
Kuddevolk !
snelste zegt
De Minister van Verkeer en Waterstaat, heeft in vergelijking tot een bondscoach mijn inziens nog een extra nadeel: je kunt niet winnen.
Ik heb gewonnen ze gaat weg
Files zijn goed, dat zorgt voor minder verkeer en minder vebruik, de stomme koe, lekker stilstaan met elkaar een flink gat in de ozonlaag vlammen wordt het ook een wat warmer
Z-Rider zegt
@ geboren rotterdammer:
Je hebt helemaal gelijk behalve dat ze een stoer wijf is…..
Ben de 80 km zones nog niet vergeten die een heleboel belastinggeld opslokken en toch weer zullen verdwijnen. (om maar even iets negatiefs op te halen)
jammer dat ze weggaat.. zegt
ze heeft het zeker heel goed gedaan, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo’n rotfunctie die ze eigenlijk heeft beter hebben kunnen doen
vr6 rijder zegt
ik stel mezelf kandidaat voor minister van alcohol in het verkeer !
luwek zegt
hahaha:P…als je dan gekozen wordt, doe dan meteen iets aan de snelheidslimiet=):P
750i zegt
Als je nog even terug denkt aan Hanja Maij Weggen, dan was dit absoluut een wereld wijf!!! En natuurlijk ben ik de 80-km zones nog niet vergeten, maar ook het ramen wassen langs de A1 niet. Ik ben benieuwd wat we er voor terug krijgen en of we dan wel de A6 doorgetrokken naar de A9 krijgen…
Benny zegt
Een kleine toevoeging… dankzij haar is het “zwaar”motorrijden naar 24 jaar gegaan. Ik ben haar daar NIET! dankbaar voor.
C30CDIAMG zegt
ach benny en terecht! je gaat op je 18-de toch ook niet gelijk ferrari rijden???
Benny zegt
@ amg. ik zou er geen nee tegen zeggen ? jij wel dan ;) ?
Dennis zegt
@C30 CDI AMG: “je gaat op je 18-de toch ook niet gelijk ferrari rijden”
Vanaf welke leeftijd dan wel? Dat weet ik of ik er nog naartoe kan leven, of dat ik wellicht de boot gemist heb. ;)
C30CDIAMG zegt
nee dennis, je begrijpt me niet. Ik wil ermee zeggen dat het belangrijk is om eerst ervaring op te doen in het verkeer. Ja klinkt stom en vaderlijk he van een jongen van 22, maar het is toch gewoon zo.
C30CDIAMG zegt
maar oke, bij nader inzien, pff, ik rij ook liever ferrari dan een peugoetje als ik de keuze krijg! :P Maar het gaat om het idee dat ik er aan gedacht heb dan :P
Benny zegt
Precies goed gedaan ;) ik snap het ook wel dat sommige mensen beschermd moeten worden, maar in dit land kunnen we daar nog weleens mee doorschieten. Als iemand zonodig op een motor hard wil rijden dan is 21 toch wel oud genoeg om te door te hebben wat daar de gevolgen van zijn. Ik rijd natuurlijk nooit te hard ;)
dekster zegt
@C30 CDI AMG
mijn eerste wagen was een hele oude porsche 911 (van een familie lid)
en geloof me daar doe je genoeg ervaring mee op, maar hier gaat het om moterrijden vanaf 24 oké 24 is wel wat oud, maar zo een moter weegt veel en vergt veel oefening om er goed snel mee te rijden ;-)
RM zegt
en die zien we nooit meer terug !
arjan zegt
Benny, fouten met motoren zijn al snel fataal. Dat blijkt uit statistieken, maar ik weet het ook uit eigen ervaring. Alle motorrijders op een na uit mijn kennissenkring kwamen vroeg of laat een keer in het ziekenhuis terecht. Ook heb ik er drie eerste hulp mogen verlenen. Van de laatste word ik nog misselijk als ik er aan denk, maar ja, je mag als leek niet zeggen dat het geen zin meer heeft. En misschien wil je ook wel niet geloven dat er alleen nog maar dood vlees en vocht in zo’n leren pak zit…
SummerSky zegt
LET OP. Nu volgt een sexistische uitspraak, die mensen met feministische overtuigingen, na lezing, eventueel tegen de borsten (A-cupje vast) kan stuiten. Dan nu de uitspraak:
Ik zou graag een keer een autoliefhebber (M) op die post zien. Er hebben wat mij betreft nu al teveel verzuurde trina’s (wat zou Karla zelf rijden? Een fokking Prius?) op de ziel van de NL autoliefhebbers gestaan.