De Audi TT is nog maar net gelanceerd en het geruchten circuit begint al. De TT zou er ook met een diesel komen. Logisch lijkt mij, moderne diesels zijn geen straf om in te rijden en de concurrenten leveren al dieselgestookte coupes, zoals bijvoorbeeld de Brera 2.4JTDM. Sterker nog menig cabriolet is ook in dieseluitvoering te verkrijgen. Naar verluidt is het vorige model TT niet geleverd met een TDI blok, omdat die investering niet meer terugverdiend zou worden.
Dus zal de TT worden uitgerust met het bekende VAG 2.0 TDI blok met 170 pk en de VW Scirocco ook. Vermoedelijk laat Audi het 140 pk blok aan de minder sportieve modellen en krijgt de TT deze dus niet. En om nou eens een gerucht te starten: misschien komt er exclusief voor de TT wel een nog sterkere variant van de 2.0 TDI blok.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
De Vries zegt
http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/18/nieuwe_audi_tt_ook_op_diesel
Lees je eigen site ook eens. Dan gaat er een wereld voor je open.
Ralph zegt
Hopelijk lepelen ze ook de 3.0tdi uit de a6/q7 in de TT!
trouwens ff offtopic voor de beheerders: het viel me op dat al het autonieuws op http://www.quotenet.nl steeds van autoblog.nl wordt gekopieerd! Als er hier nieuws is, komt precies hetzelfde een dag later (soms nog dezelfde dag) op de quote website! Hebben jullie met een quote een overeenkomst of stelen ze gewoon simpelweg?
Mijn reacties op stukjes op quotenet over de overeenkomsten (het jatten) worden steeds verwijderd……
dekster zegt
in topgear stond dat als audi le mans ging winnen er een diesel in de tt kwam=>hier is het gevolg ;-)
JeffreyG zegt
tja ze hebben we bewezen dat diesel dus ook sportief kan zijn :roll:
maar dat wil niet zeggen dat er gelijk een diesel in de TT moet :?
ik keur het dus af ;)
Mr. R zegt
Jammer dat die TDI’s nog altijd zo’n knorrend geluid maken, zeker vergeleken met de concurrentie. Een D5 van Volvo klinkt toch mooier, bijvoorbeeld. Qua geluid is het dus nog niet optimaal, qua kracht is het geen probleem voor dit soort auto’s.
robert zegt
TTTDI = Turbo Turbo Turbo Diesel Intercooler Ik vind 170 pk een beetje weinig voor zoveel turbo’s.:)
autoblogger zegt
@Ralph: er zijn diverse sites die nieuws van ons overnemen, vaak met bronvermelding maar ook vaak zonder. Quotenet noemt bijna altijd de bron (incl link) en is wat mij betreft dus erg correct. En het gaat volgens mij niet om alle autonieuws, maar slechts een aantal.
sacha zegt
Cabrio’s en diesel? Ik kan me er maar moeilijk iets bij voorstellen. Sommige dingen horen gewoon niet. Toch?
Wouter zegt
Dank U voor uw positief kritische houding De Vries van 23.telegraaf.net. Blijkbaar is onze site ook interessant genoeg voor U om van voor naar achteren te lezen.
Koen zegt
ik vind de nieuwe tt mooier as de oude en de nieuwe lijkt van de zijkant zbeetje op de nissan 350z
Rits zegt
Hoppa gooi er ook een 2.5 TDI of een 3.0TDI in.
Kermit zegt
@jeffreyG
hoe kun je dat nu afkeuren, als je geen diesel wil koop je er geen, maar laat de mensen die de keuze willen dan tenminste deze keuze, een diesel is helemaal niet meer minderwaardig aan een benzine, dat is al een heel tijdje niet meer zo, en audi heeft het in le mans onlangs nog bewezen
Mark zegt
Beetje heavy in de neus misschien zo’n dikke 6 cilinder. Chipje in de 170pk versie en je bent blij zat!
roderik zegt
gooi gewoon die van le mans er in. dan zijn diesels ook eens echt sportief.
w0o0dy zegt
@roderik:
wat denk je dat zo’n high-tech race motor kost? Bovendien is het blok veel te groot en ondanks high-tech materialen nog steeds te zwaar voor een auto als de TT.
Marten zegt
Diesels zijn tegenwoordig op vrijwel gelijk niveau als de benzinemotoren. Kijk alleen al naar een van de beste diesels allertijden: De 3.0 twin-turbo van BMW. Die verkies ik boven de 3.0i van BMW. Ook bij VAG zijn ze erg goed bezig met de diesels nu. Dit 2.0TDI blok is echt een parel van een motor.
Ben overigens wel benieuwd naar de ontwikkeling van de TSI-blokken. Zou eigenlijk wel eens zo’n 1.4tje willen proefrijden.
JW zegt
@ Mr R. Dat knorrend geluid komt uit die ouderwetse pompverstuiver diesels van het concern waaronder die 2.0 valt, 2.7 en 3.0 tdi hebben common rail en klinken al een stuk beter mede doordat die 6 cilinders hebben ipv 4
thijs zegt
Wel gaaf zo’n tt met TDI (audi Fan). Ik hoop dat hij een beetje snel wordt.
autoblogger zegt
Nog meer bevestiging: http://www.auto-motor-und-sport.de/d/126866
Folk zegt
TDI in een sportauto….
je zet de benen van een werkpaart toch ook niet onder een renpaart!!
Kris zegt
Gisteren langsgeweest bij grote VAG garage en daar beweren ze dat het niet zal zijn voor 2006 of 2007 … misschien ergens in 2008 en dan nog ????