Er is eindelijk een foto van het Zweedse antwoord op de Veyron; de Koenigsegg CCX.
Over ongeveer 10 dagen zullen we meer specs hebben, dan wordt de supercar onthuld in Genève (via autoblog.it).
Auteur: autoblogger, gepost om – 23 Reacties
Er is eindelijk een foto van het Zweedse antwoord op de Veyron; de Koenigsegg CCX.
Over ongeveer 10 dagen zullen we meer specs hebben, dan wordt de supercar onthuld in Genève (via autoblog.it).
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Jeremy zegt
Volgens mij gaat ie een hogere topsnelheid hebben dan de Veyron. Koenigsegg gaat met niet minder genoegen nemen.
dekster zegt
ze mogen heù houden ik haat koeningseggg’s
toen ik op de site van hun leesde vond ik het zo een prachtige wagen tot ik filmpjes ervan zag op een track en het dashbord is om van te kotsen
dekster zegt
(ik heb het hierover de instrumenten zelf
Patrick zegt
ok je kan um niet mooi vinden maar haten kan vrijwel geen1 autoliefhebber het verhaal achter dit merk is geweldig alleen al daarom moet je er iets voor voelen of je um nou mooi vindt of niet
Alwood zegt
om van te kotsen?! dat moet je me toch uitleggen… het is vrij futuristisch, maar ik vind het zeker wel gaaf.
autoliefhebber zegt
Ik vind ze mooi, het is net een jet op wielen.
dekster zegt
oké ik moet toegeven het is niet zo erg als dat ik zei in mijn comment maar ik vind dit er lelijk aan:
het oogt kitsch
de toerenteller heeft geen redline
de kilometerteller is een simpel display
de achterkant is te druk en kort
de versnellingspook lijkt op een dildo
het design zegt dat het een supercar is maar ik vind het emotieloos
de deuren zijn mooi maar weer zo kitsch
de handeling is niet wat je “perfect” noemt
autoliefhebber zegt
Scandinavisch design is altijd vrij koel. Pas na langere tijd ga je het mooi vinden.
Alwood zegt
eu, scandinavisch? het is toch zwitserland? of hebben ze een ontwerper geimporteerd?
en ze zouden idd aan de handling kunnen werken ipv de topsnelheid. ik vraag me alleen af of ie daar niet wat breed voor is, de kilometerteller zou ik in deze auto niet erg in het oog houden, de toerenteller is zonde en de pook is idd een dildo, maar wel praktisch(euh)… ja hoef je niet ver naast je stuur te reiken.
autoblogger zegt
@Alwood: Koenigsegg komt uit Zweden
Alwood zegt
Zweden?! heb ik al die jaren… huh?! jeetje argh. mijn wereld staat op zun kop 8-S
w0o0dy zegt
zien hoe 388km/uur eruit ziet? komt ie!
http://www.koenigsegg.com/movies/Web_NardoWeb5031816.wmv
Sacha zegt
Die heeft de vaart er goed in zitten.
dekster zegt
prachtig but speed isn’t evrything
dekster zegt
heb je erin gereden ofzo?? met je de ‘handling’ is niet echt perfect!!
Top gear jeremy vond hem toentertijd geweldig!! en persoonlijk vind ik e’m van buiten wel mooi!!
dekster(de echte) zegt
nee maar ik heb een video gezien op de site van koeningseggg
Ejay zegt
Koenigsegg heet iets wat de Veyron niet heeft. Efficiente aerodynamica. Een veyron is ontworpen zoals de toenmalige VW baas het wilde en hij wilde weinig compromissen in het design. Dit leide tot vele problemen en het feit dat je met 1001 pk en zoveel koppel maar een schamele 407 km/u haalt. De Koenigsegg heeft de laagste cw waarde (frontaal oppervlak) op dit moment op personenauto’s. Het design lijkt vrij koeltjes, maar zit vol met leuke stijlelementen, kijk maar eens hoe ver de voorruit doorloopt en hoe de deuren opengaan. Ik denk dat dit beestje in NL tussen de 800k en 1000k moet gaan kosten dankzij die idiote belastingen hier.
dekster zegt
down the less I want the veyron
de veyron heeft charme en de koeningseggg is zo emotieloos
Jeremy zegt
@Ejay: “Schamele 407km/h”, en van welke planeet ben jij afkomstig???:-?
SamSam zegt
Veyron is monsterlijk man gewoon…alleen de naam al
Als ik koenigsegg hoor dan denk ik gelijk aan en ziekte
dekster zegt
of een kale zweed
Jan zegt
Het is dan wel een koningsei maar het blijft tenslotte maar een gewoon ei he.
w0o0dy zegt
een ei heeft wel extreem weinig luchtweerstand… toevallig (jokerp)