Er is niemand die Porsche het verwijt kan maken niet het onderste uit de kan te halen als het gaat om de 911. De nieuwste generatie van de Porsche 997 (zo heet ‘ie intern) is er nog maar een jaar en er zijn alweer acht verschillende modellen die de koper met de dikke beurs moeten verleiden…
Je hoeft maar met je ogen te knipperen en er is weer een nieuw 911 model. Even op een rijtje voor de liefhebbers: de Carrera, Carrera S, Carrera Cabriolet, Carrera S Cabriolet, Carrera 4, Carrera 4S, Carrera 4 Cabriolet en de Carrera 4S Cabriolet.
Het is een luxeprobleem, maar we klagen niet hoor. Toch zijn sommigen bang dat met zoveel varianten en bijbehorende productie-aantallen, de 911 wellicht een beetje van zijn allure verliest. Maar goed, ieder voordeel heeft zo zijn nadeel en het einde is nog niet in zicht.
Er staan op zijn minst nog vier varianten op de agenda, waarmee Porsche naar verwachting zal uitpakken op de Autoshow in Genève in maart 2006. Onder deze vier een 911 met een turbo zoals we die van Porsche nog niet eerder zagen. Hans G. Lehmann wist de nieuwe Porsche tijdens testen vast te leggen op de gevoellige plaat.
Nog niets is definitief of uberhaupt officieel medegedeeld, maar volgens geruchten zal de nieuwe 911 uitkomen op ongeveer 450 pk, waarmee het sprintje naar de 100 in minder dan 4 seconden moet lukken en ook een top van 320 km/h mogelijk moet zijn (bron: autoweek.com).
carlo zegt
(devil)
autoblogger zegt
Hey kijk, hergebruik door autoweek.nl: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4202
dekster zegt
het zal de eerste wagen zijn met variablenkleppen turbos
dekster zegt
hij zal gwn de F430 van het circuit blazen
tom zegt
recpekt voor deze wagen
db zegt
is dat op de foto nu de nieuwe 997 turbo cabrio