Waren de hybride aangedreven voertuigen niet bedacht als wapen tegen het broeikaseffect? Toch zien we steeds meer dat autofabrikanten en auto-tuners hybride motoren zien als een middel om toch vooral veel vermogen te genereren en het milileu staat hierbij niet langer voorop. We zagen al eerder een opgefokte hybride sportauto van L3 Research, die goed is voor 350 km/h, maar ook Toyota is nog steeds bezig met de supersportieve Toyota Alessandro Volta…
De Toyota Alessandro Volta, is een sportieve auto met een een 3.3-liter V6 motor en daar bovenop een electrische motor voor iedere as. Naast de Alessandro Volta werkt Toyota aan een hybride V8. Milieu-organisaties zullen niet supergelukkig zijn met deze ontwikkeling. Ik zie de bui alweer hangen. Straks moeten we onderscheid gaan maken in gewone asobakken en de hybride asobakken.
Lees meer op autoweek.com (via: jalopnik.com).
Lukas zegt
Huh? da’s toch een concept uit 2004?
Dennis zegt
Klopt en ineens toch weer heel actueel…
autoblogger zegt
De betekenis van hybride is op dit moment toch vooral dat je in de stad (onder de 50km/u) een alternatieve brandstof gebruikt (elektriciteit)? Dat heeft dus nul-komma-nul effect bij dit soort wagens, en inderdaad; wat is de meerwaarde van hybride in dit geval???
Dennis zegt
@autoblogger: Momenteel is het idee van hybride inderdaad soort van “of:of”, terwijl dit nu verschuift naar “en:en”. Hoe ze dit technisch in elkaar steken moet je me niet vragen (ben geen techneut), maar de combinatie van een benzine motor en een elektra motor zou ook meerwaarde moeten kunnen bieden wanneer je voor prestaties gaat.
Lukas zegt
Om toch nog iets toe te voegen aan het hybride verhaal:
Yamaha presenteert een hybride motorfiets op de Tokyo Motor Show, de Gen-Ryu.
Fototje:
http://img.engadget.com/common/images/3060000000048867.JPG
Artikel:
http://www.yamaha-motor.co.jp/global/news/2005/10/05/tms.html