De Ford Mustang is jammer genoeg niet leverbaar in Europa, of je moet je best doen via de grijze import. Maar waarom biedt Ford de wagen niet aan? Zijn de risico’s te groot? Gaan ze alleen voor een safe bet zoals de Focus? Vreemd, want de Ford GT komt wel naar Europa (gelimiteerd weliswaar). Als de Ford Mustang beschikbaar zou komen in Europa wordt het volgens mij gewoon een regelrechte hit, waardoor Ford hier weer wat aanzien zou krijgen. Anderen bleken er ook zo over te denken en hebben een online petitie gestart om de Mustang naar Europa te krijgen.
Oh ja, we willen de Ford Mustang belastingvrij aub! Onderteken de petitie op www.neuroticweb.com/mustang/.
Als het lukt hoop ik dat ze niet vergeten de Mustang Shelby GT500 editie ook aan te bieden, damn!
Update: het lijkt dat de Engelsen geluk hebben…
wenzel zegt
De 1967 is nog altijd de beste!
Waarom is de nieuwe zo’n mooie bak? omdat hij gebaseerd is op de oude, en niet op die van 1999
Ronald zegt
Prachtige retrobak, voldoende oog voor details. Waarom ik de nieuwe Mini een betere retro vind dan de nieuwe Kever? De mini heeft meer chroom, net als vroegah. Daarentegen lijkt de kever gestript van dergelijke details, en is alleen de kale basisvorm overgebleven. Lijkt wel plastic.
De Mustang is mooier dan beiden, én hij verbruikt ook nog eens meer benzine.
Een paar dingen zijn toch jammer:
1.Ford maakt te weinig gebruik van de opgebouwde reputatie van de Mustang. Waarom b.v. geen “Eleanor” uitvoering, of een groene “Bullit”-versie? Je wil je toch Steve McQueen of Nicholas Cage wanen in zo’n bak?(Groen is zelfs niet eens meer leverbaar, net als zoveel mooie kleuren van vorig jaar.)
2.Het glazen dak van het prototype is nooit leverbaar geweest. Jammer, in gesloten coupé vorm is de Mustang het mooist naar mijn mening; een glazen dak kan dan zorgen voor een fris “open gevoel” zonder door elkaar te waaien, bagageruimte in te leveren, of torsiestijfheid te verliezen.
Gelukkig levert Saleen ze binnenkort met een glazen dak, alleen worden dan al die leuke Mustangbadges weer vervangen….
Het is ook nóóit goed; wat ben ik toch een verwend nest.
O ja, als je een jaar in Amerika hebt gewoont, kun je er 1 belastingvrij meenemen als deel van je inboedel; scheelt al gauw 20 mille. (Hearsay, don’t shoot the messenger!)
jp mach1 zegt
Vroeger was het al zo dat de snelle mustang voor de export was en de tamme versie voor europa.
De Boss 351 De Mach1 429 SJC, SJ Shelby Europe .Shelby Cobra GT 500.
Maar het is inderdaad mogelijk via grijs inport of via andere weg
GR JP MACH1