Het is echt moeilijk om me in te houden, maar dit is echt fucking heet nieuws mensen! Hier hebben we jaren op gewacht! Een glimp van de nieuwe ongecamoufleerde Alfa Romeo Milano, de opvolger van de reeds klassieke Alfa 147. Here it is!
Geil he? Die donders originele LEDjes en die strakke grille waar straks een kenteken overheen komt te hangen. Vooral dat laatste, als ik ergens gek op ben dan zijn het de non-symmetrische eigenschappen van een auto… Juist ja. Nu alleen nog wachten tot iemand wat ordinaire sloeries inhuurt om over die auto te glijden, dat zou het nog net wat spannender maken. (via autoblog.it)
cheetacars zegt
NICE!! Ziet er goed uit, minder stoer enzo dan de 147, maar dat went wel. Nu de rest nog :P
deVia zegt
bah, vond de 147 mannelijker, dit is een nare auto…
Maarten SLR zegt
Wat een gedrocht, de MiTo was zo perfect mooi!!! Hoe kunnen ze dit nou doen??
TYPHOON zegt
zo speels moeten ze die auto nu ook weer niet maken, dan wordt ie te babyachtig.
CasperH zegt
Pff, tegen de tijd dat het ding op de markt is lijkt hij alweer verouderd doordat we hem al achthonderd keer hebben gezien. Die gasten bij Alfa hebben geluk dat ze aardige tekenaars hebben, want met hun vernieuwingsdrang (die 147 is uit 1972 toch?) is een tijdloos ontwerp strikt noodzakelijk!
Maikel zegt
hij ziet er geslaagd uit, vind het een strakke voorkant hebben. Doe mij er maar eentje ;)
autoblogger zegt
@Maarten SLR: de MiTo “perfect mooi”?!?
mrB zegt
het vlak waar het kenteken moet komen steekt idd wel er opvallend uit. Het klopt ook niet helemaal dit
Simpson zegt
niet slecht. Ik hoef hem zelf niet, maar een leuke aanwinst voor ’s neerlands wegen.
Al die saaie C4 picasso’s en Prii verveelt ook maar
bramwillemse zegt
haha mooie objectieve journalistiek autoblogger ;-) Daarom kom ik hier zo graag.
Ik vind het er wel aardig uit zien, maar vrees het ergste…. Weer zo’n hompje auto zoals de mito? Ook al is dat best een liev en mooi hompje …
Neluz zegt
ziet er al mooi uit :D nu de rest nog van de auto :P
erce zegt
en weer die kentekenplaat naar de zijkant. kom op alfa, dat kan beter
Solstice zegt
Ongelooflijk hoe mensen zich druk kunnen maken om iets triviaals als de plek van de kentekenplaat. Aanpassingsmoeilijkheden? Blijf dan gewoon in die Golf (met kentekenplaat veilig in het midden) rijden! :x
lincoln zegt
effe een rare vraag ..
heeft 1 van jullie de Mito al eens in het echt gezien ??
dat ding zou de wereld veroveren .. maar nog weinig van gemerkt ..
Chris zegt
Damn…… m’n 159 wordt over een paar weekjes geleverd. Misschien had ik toch langer moeten wachten en voor de milano moeten gaan.
Nouja, over 4 jaar zien we wel weer :)
sebastianchubasco zegt
mito is uitgebreid te zien meer wereldlijke steden als amsterdam…
CasperH zegt
Chris, de 159 is veel mooier.
Henkie zegt
Eindelijk.
ziet er op het eerste gezicht goed uit, ben alleen bang dat de wielkasten, net als bij de Mito, en bij veel andere auto’s te ruim uitgesneden zijn, endan daardoor 17 inch wielen nog klein lijken. Voor de rest ben ik positief, mits de auto niet te duur wordt. Met de techniek zit het in iedergeval wel goed!
@ mrB:
Bij de Alfa 156 zat er ook zo’n uitstekend vlak op de bumper waar de kentekenplaat op hoort te zitten. Hier zie je na plaatsing van de plaat niets meer van. Al had mijn 156 vroeger nog gewoon en “amerikaans” plaatje voorop, dat was veel beter.
@ Chris:
De nieuwe 1750 TBi? ben namelijk wel benieuwd hoe die is ;)
robbie zegt
@lincoln, je wist nog niet dat de MiTo een bedreigde diersoort is? Kijk maar op de lijst van het WWF :D
Cas zegt
Hmm…. Op het eerste gezicht ben ik blij met mijn MiTo als ik de voorkant van dit apparaat zie…
shrink zegt
Te vroeg om te zeggen “net zo lelijk als de Mito”, maar erg veel hoop geeft dit ook weer niet (zegt een alfa-rijder op zoek naar een nieuwe).
Benjamin1 zegt
Hij is liev!!!!
156/2005 zegt
@ Shrink
Koop gewoon een 166 met de échte 3.2l, niet duur, exclusief, mooi. Wel eentje van na de facelift. ;)
matthijsln zegt
Gelukkig niet de uilen-ogen van de Mito, maar wel erg rond. Had van mij wel wat stoerder en scherper gemogen… En wat Henkie zegt mbt de wielkasten
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Zoals eerder gemeldt: laat het uitmelken van een concept nou aan Heras-Hekwerk-Audi over… Begin er niet aan Alfa, please!
Weer een 8C kloon onderweg.
En had hem nog zo op het oog voor mn vriendin als opvolger voor de 147!
Wat nu????
christophe zegt
Valt op het eerste zicht wel mee die voorzijde , heeft iedereen die hier over de mito aan het klagen is deze wel al eens in het echt gezien? Valt reuzegoed mee…
WiseguyNL zegt
Van stoer merk naar vrouwenautofabrikant. Nee dankje.
Blue zegt
Had gehoopt op agressieve looks zoals de 159 die heeft, maar nee. Kans gemist. Valt echt tegen….
Niettemin, ben ik nu alleen maar blijer met mijn 159. :)
Frank zegt
Toch altijd knap, dat op basis van 1 vaag shot van een half front, jullie altijd direct kunnen zien of het een mooie auto is of niet…..
SDM zegt
Ben ik nu de enige die ziet dat dir bijna precies exact hetzelfde is als een MiTo?
Je weet wel die auto die iedereen lelijk vind, waarom zou deze dan wel mooi zijn.. snap er geen drol meer van en sluit me aan bij Frank.
wj zegt
Als het nou over Alissa ging . .
http://www.truthordarepics.com/sexstoryarchive/alissamilano/images/alissamilano.jpg
GOD zegt
LOL @ autobloggers stuk text :lol:
@ Frank
met jou kan ik praten
vin zegt
@ Wiseguy NL
Stoer merk? Sex op wielen bedoel je!
En echte schoonheid is vrouwelijk:
Frank zegt
Tipo 33 Stradale…prachtig!
AMG Powerrr zegt
veelbelovend om te zien. Neus is een stuk meer in verhouding dan de MiTo. En kentekenplaat aan de zijkant. Dat hoort gewoon bij Alfa Romeo.
J. zegt
Ziet er niet verkeerd uit, maar ik ben meer een aanhanger van het ultra-agressieve uiterlijk van de Brera en de 159.
Noël zegt
Wat betekent: Su esplicita richiesta di Alfa Romeo abbiamo rimosso la fotografia dell’Alfa Romeo Milano.
Staat op autoblog.it
Joost1990 zegt
Zeg autoblogger, niet zo ironisch he. Dit merk heeft tenminste nog zijn eigen ziel.
Alfisti zegt
Dit ziet er best mooi uit! Maar het was niet echt een verrassing, aangezien het een grote versie van de MiTo ging worden. Ben wel benieuwd hoe ze ’t gaan oplossen aan de achterkant, want dat is de mooiste kant van de MiTo…
Wil wel veel liever weten hoe ‘ie rijdt :)
Nanning zegt
Met de 1750 TB wordt dit een (h)eerlijke Alfa!!
Laue zegt
Rustig blijven autoblogger.
het is maar een alfa.
B-ride zegt
To all die een MiTo lelijk vinden,
Of ze hebben hem nog niet in het echt gezien ofwel met de verkeerde kleur en velgen.
Je moet moet niet te krenterig zijn voor deze wagen.
Mijn vriendin heeft er een en iedereen ja iedereen vindt hem meer dan cool.
Laue zegt
@ B-Ride
ja, ik heb de mito in het echt gezien in diverse kleuren.
nee, ik vind hem niet mooi. Ik word alleen al moe van het interieur.
over goede smaak valt niet te twisten.
Dirk zegt
Lijkt net of de bumper gesmolten is? :P
Naja, heb het niet zo met alfa ;)
Pert zegt
Leuke auto, als je van sleutelen houd…….
Doewap zegt
Autoblog, wor es wakker joh!!!
Dit is gewoon een Delta met een andere lipstick en een stringetje.
Ooit was Alfa Romeo een automaker, tegenwoordig is het meer een coverbandje.
Ze gaan een 169 op basis van een Chrysler bouwen, godbeterd…
Lada zegt
Dus Alfa’s familie-gezicht word de platgeslagen vissenkop?
designfreak zegt
@ autoblogger
Wat heb jij een naar taalgebruik.
Zo dat ben ik kwijt.
VonStroke zegt
Weer veel te massief die muil, net zoals bij de MiTo.
lyxaz zegt
original photo
christophe zegt
het is gewoon eens wat anders dan al die opeltjes en volkswagen golfs. Wat mij betreft heeft alfa steeds meer looks dan de rest.
Benz.. zegt
Huh… waar is het Dodge-logo? ;)
Jakob_147 zegt
Vind de koplampen toch minder presence hebben dan de mito, jammer genoeg. voor het totale plaatje nog even wachten.
ondertussen rijd ik mooi verder met mijn 147 :)
ChryslerFan zegt
jezus kan iemand mij vertellen waar alfa mee bezig is?
de 147 was een bloedmooie auto maar dit!!!
dit lijkt egt nergens op !! het spijt me om te zeggen maar
dit is wel het allerlaatste wat ik had gehoopt van de nieuwe alfa’s.
tripple zegt
blijft een gare alfa, en verkopen doet ie toch niet
hape zegt
De rendering van Giuseppe Amici is echt goed, let maar eens op de details !
http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/23/rendering-alfa-romeo-milano.
Autoblog hoopt natuurlijk met z’n sarcastische ondertoon op vele reacties… hoe doorzichtig zo langzamerhand.
In ieder geval is de foto hier niet verwijderd…..
AGGIORNAMENTO: Su esplicita richiesta di Alfa Romeo abbiamo rimosso la fotografia dell’Alfa Romeo Milano.
betekent dat autoblog.it de foto van de Milano op uitdrukkelijk verzoek van Alfa Romeo heeft verwijderd.
STJ zegt
Die rond koplampen moet en echt weg vind het echt ongeloofelijk lelijk. Het lijkt net een koreaan of zo!
johnny t zegt
Autoblogger , kun jij niet gelijk naar die geenstijl clubje. Hier heb je weining tot niets te zoeken.
BTW al die aandacht voor Alfa begint me ook te benauwen. Laat het aub geen massa auto worden HEER.
aptabak zegt
mooie wagen hoor,zeg nu eens eerlijk,heeft Alfa Romeo ooit lelijke auto’s gemaakt de laatste 10 jaar????????
Golf FSI 2.0 zegt
Fucking?? Vind ik niet thuis horen in een autoblog artikel.
En ja je hoort het, ben geen Alfa fan.
SummerSky zegt
Gewoon weer een Italiaans Signor Rossi (wie kent ‘m nog?)-koekblik, om daar nou enthousiast van te worden…
Een echte Alfa begint bij de 159, daarvoor is het allemaal marketinggeneuzel
R1k zegt
Wat ik ervan kan zien ziet het er mooi uit, net als de andere ‘nieuwe’ modellen, de MiTo en de 8C uiteraard. Deze manier van het nieuws brengen spreekt mij ook niet heel erg aan, maar als andere mensen daar blij van worden.
Rick dos zegt
Op deze manier krijg je Alfa natuurlijk nooit uit het slop…
Nijntje_ zegt
te vroeg om een oordeel te vellen, ik vind hem wel oké langs voor… Toch vraag ik me 1 ding af, die 159 koplampen, die waren net zoooo mooi, waarom die niet meer? :(
6C Jordy zegt
@Vin,
Jij snapt! Mooie autos zijn vrouwelijk.
Autorijden doe je met een auto,
Met een Alfa doe je dat dan met een vrouw. (als een echte hetero)
Moet er niet aan denken om met een “mannelijke” auto te rijden.
Voelt zo gay……
@autoblogger,
“”als ik ergens gek op ben dan zijn het de non-symmetrische eigenschappen van een auto””
Dan zul je wel een dolgelukkig mens zijn. De eerste symmetrische auto moet nog ontworpen worden.
Bugger zegt
@ autoblogger en 6c Jordy; Het kenteken maakt ook geen deel uit van de auto, dat is noodzakelijk kwaad dat achteraf gemonteerd wordt. Dus het non-symmetrische heeft daar niks mee te maken.
mashell zegt
Minder kinderachtig dan een MiTo maar nog steeds niet volwassen.
En natuurlijk is een kenteken wel een deel van de auto, dat is verplicht! Dat de ontwerpers bij Alfa teveel jaren 70 porno kijken en graag driehoekjes in het midden plaatsen om de auto wat vrouwelijks te geven doet daar niets aan af.
johnny t zegt
zoals bugger het zegt , maar waarom dat gepapegaai. Als de eerste er niet over begonnen was , was de rest niet gevolgd.
Heb lef en begin eens over roest ! Zolang niet gehoord….
Want weten we zeker dat deze niet roest ?
F355GTB zegt
Ziet er niet slecht uit!
Werd ook wel eens tijd om de 147 te vervangen, al is het nog steeds de mooiste auto in z’n klasse. Wel vind ik het een beetje jammer dat ineens ieder merk van LED-jes moet gaan werken…
@johnny t: Dat Alfa’s zouden roesten is echt crap! De enige auto die ik heb gehad die NIET roestte, was een Alfa.
Dat roest-imago van Alfa stamt uit de Alfasud-tijd. Hier een citaat van Wikipedia:
In eerste instantie waren de reacties op de Alfasud positief: de auto zag er goed en sportief uit, reed goed en had nog relatief veel ruimte binnenin. Later kwamen echter de kwaliteitsproblemen aan het licht: de afwerking liet te wensen over en de Alfasud had problemen met roest. Om deze problemen op te vangen werd in 1978 de Alfasud Super gebouwd met een ander soort staal dat beter bestand was tegen roest. Het roesten van de Alfasud zou echter nog jaren voor een imagoprobleem zorgen bij Alfa Romeo.
Smokin zegt
@F355GTB:
Bijkomend probleem was destijds dat de Sud-jes in het zuiden van Italië gemaakt werden, waar ze vaker staakten dan werkten. Al die tijd lagen de carosseriën buiten.
Daar is toen in een paar jaar tijd een naam ontstaan die ze ervoor nooit hadden, en erna nooit kwijtgeraakt zijn. Ik heb zelf vele Alfa’s gehad, maar nooit eentje die roestte. Mijn Honda Civic CRX daarentegen….
Bert zegt
Net zo lelijk als de Mito.
Ik zeg: Ze zijn de weg kwijt bij Alfa. Het ziet er toch gewoon niet uit. Wat een vissenkop!
Na 2 x 145, 2x 156, 1x GTV, 1 x159 ben ik nu definitief afgehaakt. Voor mij geen AR’s meer.
Bugger zegt
@ mashell; Een verplichting maakt het toch nog geen onderdeel van de auto? Een geel hesje of brandblusser is tegenwoordig ook in veel landen verplicht, dat is ook een deel van een auto volgens jou?
Is het ook niet zo dat in bijvoorbeeld sommige Amerikaanse staten een kenteken aan de voorkant niet verplicht is?
Ik vind de voorkant van de Milano wel mooi trouwens, en waarom het gay of vrouwelijk zou zijn is mij niet duidelijk.
johnny t zegt
mashell, een alfa roest niet meer hoor ik net en kijkt niet boos genoeg volgens jouw (en mijn interpretatie) . De Ibiza , is dat niet iets dan ? Kijkt wel een beetje boos namelijk.
Citrofiel zegt
De koplampen vind ik nog meevallen, maar toch had ik ze liever anders gezien…
sebastianchubasco zegt
mito doet het extreem goed op de duitse automarkt!!! (italiaspeed.com)
Fiat Group Automobiles has posted a highly impressive month’s sales in Germany during June with the Fiat, Lancia and Alfa Romeo brands all seeing their sales volumes surging year-on-year as the overall new car market rose thanks to the government’s scrappage scheme.
The scrappage scheme sees the German government paying cash incentives to owners to take older, more polluting vehicles off the road and trade them in for newer, efficient models in order to stimulate stagnant sales caused by the economic downturn, and it has been effective helping the German new car market bounce back in recent months, and with 427,111 new vehicles arriving on the country’s roads in June, the market was up by 40.5 percent. After the first half of the year 2,059,405 new cars have been registered in Germany, which puts the market up 26.1 percent on the same period last year.
Alfa Romeo was in fact the fourth best performing brand year-on-year in Germany during June with an 86 percent increase in sales after seeing 1,478 of its sporty cars finding buyers, driven in particular by demand for the new MiTo. Only Lada (+193.5 percent), Renault/Dacia (+96.9 percent) and SEAT (+95.9 percent) saw bigger sales gains than posted by Alfa Romeo. The Italian brand claimed a 0.3 percent share of the German market last month. After the first half of the year Alfa Romeo has notched up 6,639 registrations in Germany, which is a 111.5 percent increase in sales on the same period last year, with only Lada (+138.2 percent) and Hyundai (+130.8 percent) posted bigger gains over the year’s opening six month period. It also gives the Italian brand a 0.3 percent share of all sales in Germany so far this year.
In volume terms the Fiat brand had a very strong month with 17,323 sales in Germany during June which put it up 82.0 percent year-on-year and gave it a 4.1 stake in the market. After the first six months of the year the Fiat brand (which includes Abarth sales) has 102,487 registrations which equates to a 106.9 percent year-on-year rise in sales and gives it a 5.0 percent share of the total market. The third FGA brand, Lancia, also outperformed the total market last month as with 382 sales of its three model range – the Ypsilon, Delta and Musa – it was up a very strong 49.8 percent year-on-year. After the first six months of 2009 Lancia has sold 2,095 of its cars in Germany which puts it up 17.0 percent on the same period last year.
6C Jordy zegt
@Bugger & Johny,
Daarom vraag ik het hem ook.
Ruitenwissers zitten immers ook niet in het midden…….
sebastianchubasco zegt
mag je eigenlijk niet het nummerbord in 2en hakken, stukje links, stukje rechts… :)
johnny t zegt
ach , roest doet geen opgeld meer , nu weer het kenteken , ook een zeker traditie van het merk !
F355GTB zegt
@Smokin :
Dat van die stakingen, had ik ook vernomen ja.
Maar we zijn het dus eens. Mensen die zeggen dat Alfa’s roesten, stammen nog uit de alfasud-tijd… of praten hun vader na…
Die van mij roestte (als enige auto) dus ook niet. Andere alfa-bezitters die ik spreek, geven ook aan nooit last te hebben van roest.
Alfa rules!
clubbtraxx zegt
En weeeeer die nummerplaat uit het midden :-(
Welke idioot dat bedacht heeft en dan niet doorheeft dat er echt potentiele kopers door afhaken snap ik niks van.
johnny t zegt
potentiele kopers om een nummerplaat …..heb het lef alleen al eens ernaar te kijken , laat staan kopen.
Als het voltallige volk Alfa gaat rijden stop ik ermee. Amen.
erce zegt
Solstice schrijft:
3 July 2009 om 16:47
Ongelooflijk hoe mensen zich druk kunnen maken om iets triviaals als de plek van de kentekenplaat. Aanpassingsmoeilijkheden? Blijf dan gewoon in die Golf (met kentekenplaat veilig in het midden) rijden! :x
fijn onderbouwd solstice. Een kentekenplaat is een wezelijk onderdeel van het design van een auto, want valt altijd op. Het naar de zijkant plaatsen van de kentekenplaat is pure designarmoede. Er zijn tientallen mooiere auto’s te noemen die wel een passende oplossing hebben gevonden voor de kentekenplaats.
KoFFiE zegt
Best geslaagd die milano! Ziet er allesinds minder hoog uit dan de MiTo, iets wat daarbij toch effe wennen was…
En wat een gezeik over dat kenteken… Ik vind dat net mooi staan dat dat niet centraal in het midden zit, alsof dat zoiets superbelangrijk zou zijn ofzo… Het driehoekige schildje heeft voorrang wat mij betreft :D
6C Jordy zegt
@erce,
Zolang kentekenplaten geen standaard afmetingen en/of kleuren hebben moet je de kentekenplaat simpelweg wegdenken.
Op geen enkele auto staat een kentekenplaat mooi.
Koop jij toevallig alleen een gele auto omdat onze plaat toevallig geel is?
Of een witte als je belg og duitser bent?
erce zegt
@ c6 jordy: kentekenplaten hebben in europa al jaren een standaard afmeting. behalve bij onze zuiderburen, maar daar is wel meer niet standaard. Maar de reden dat jouw kentekenplaat netjes past in de door de fabrikant gereserveerde ruimte komt omdat die plaat dus een standaard afmeting heeft (in belgie lossen ze dat op door er een b-tje naast te plakken en een soort wapentje van de dealer). ik zou in ieder geval niet gezien willen worden in een auto waarvan de ontwerper van ellende niet wist wat ie met de kentekenplaat moest, dus hem dan maar ergens aan de zijkant van de bumper heeft geplakt. Maar ja, ik rijd dan ook maar in een saaie bmw e92 3 serie coupe (toch, solstice?)
6C Jordy zegt
@ erce,
Dus het is nog steeds geen standaard. De wereld reikt verder dan de E.U.
Is die saaie coupe van je toevallig geel?
Ik zou niet gezien willen worden in een auto waarvan de ontwerper van ellende alleen wist waar de kentekenplaat moest. Waardoor die vergat de rest van de wagen redelijk te vormen.
Echte ontwerpers laten zich niet bedreigen door een “standaard geaccepteerde plaats voor de gele plaat”. Al zit die plaat op de motorkap, als het ontwerp maar mooi is.