Citroën zal, in het teken van haar 90e verjaardag, een nieuwe stijl doorvoeren in het logo van het merk. Het gaat om een zeer kleine aanpassing, waarbij het huidige ontwerp (met een rood vierkant) plaats zal maken voor een meer ronde vorm.
André Citroën is de oprichter van het merk, hij was een uit Polen afkomstige ingenieur die aan het begin van de twintigste eeuw een autofabriek begon in Frankrijk. In 1900 verwerft hij in Polen een Russisch patent voor een productiemethode die hem in staat stelt om tandwielen met een V-vormig loopvlak te produceren. Deze bijzondere vorm is achtergebleven als de “dubbele chevron” in het Citroën logo. Deze beroemde dubbele Chevron zal blijven, alleen iets minder hoekig.
Het nieuwe logo was reeds te zien op de GT Concept. Het eerste productiemodel dat het logo zal dragen is de C3 Picasso.
Bunzing zegt
nounounou wat een nieuws:O
Aston Martin Rapide zegt
Heel mooi. Ze moeten gewoon ook eens met de tijd meegaan. 3D logo’s zijn tegenwoordig heel gewoontjes.
jeroen zegt
ik vind het een beetje op een boot logo lijk ik zie het eerder op een boot dan op een Citroën.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Citrofiel: kom er maar in! :D
Voor de rest: redelijk gebruikelijk, doet ieder merk eens in de zoveel tijd…
AtakanGül zegt
Ik vind het ouwe vorm toch stukke mooier, maar deze waardeer ik ook ;) !
Victortje. zegt
het nieuwe style item van 2009 is minieme logowijziging, zie de ford mustang en ik geloof nog wel een paar van eind vorig jaar.
veder is dit eigenlijk een mooier logo dan de vorige maar om daar echt over te oordelen, dat laat ik over aan onze citroen expert:
citrofiel
Esprit_de_Flandre zegt
Euhm, heb ier het boek ‘Het paard van Ferrari en andere Auto-Biografieën’ liggen. Een verzameling van korte biografieën van verschillende merkoprichters.
André Citroën was een Fransman. Zijn grootvader was Nederlands en heette Barend Limoenman. Barends ouders waren fruithandelaars en bedachten die naam in 1811 onder het bewind van Napoleon. Barend zelf werd juweliersknecht, wou trouwen met Netje Rooseboom, maar schoonpapa vond de naam niet goed, dus werd het veranderd naar Citroen.
Ze kregen twaalf kinderen. 4e zoon Levie trok naar Warschau als handelaar in parels en trouwde daar met Maria Kleinmann. Ze trokken naar Parijs en daar kregen ze 5 kids, André was de jongste.
Levie pleegde zelfmoord toen hij 42 was, André was toen 6.
In Polen kocht hij inderdaad een octrooi voor een nieuwe productiemethode voor V-tandwielen (tot dan zeer moeilijk te fabriceren). Hij was echter nog niet afgestudeerd, en moest nog zijn legerdienst doen. Een paar jaar later kon hij dan eindelijk beginnen met zijn bedrijf.
En der staat nog heel veel in maar ik ga dat hier niet allemaal typen zeker want anders krijg ik nog miserie met auteursrechten. Ga gewoon een keer dat boek halen in de bib.
Mathias zegt
André is zo te zien geboren in Frankrijk volgens jullie eigen link! En z’n voorouders waren Nederlanders… :)
MurcieBoy zegt
iedereen wacht op Citrofiel. LOL!!! :lol:
blokker5 zegt
Ziet er niet spectaculair anders uit, misschien mooier om hem zo in de grill te verwerken
Esprit_de_Flandre zegt
Lang verhaal kort: Hij was niet “een uit Polen afkomstige ingenieur die aan het begin van de twintigste eeuw een autofabriek begon in Frankrijk.”
Hij was een Hollands-Poolse Fransman. Of zoiets…
lincoln zegt
beetje een dubbele boomrang ..
ik ben tegen .. zwaar tegen ..
N!SS@N zegt
Andre Citroen? Was toch André Limoenman (Dus het merk werd Citroen, later de “ë” zodat de fransen het konden uitspreken. Geboren is NL, getrouwt met een Poolse, daar een fabriek begonnen, in FR de eerste auto gebouwd. Bovendien lijkt me sterk dat dit door gaat. De Chevron is toch ‘heilig’ voor Citroën. Dus die gaan ze echt niet wijzigen. Bovendien is de C3 Pic. al gespot met ‘normaal’ logo, ook zou dat betekenen dat alle modellen de huidige ‘chevron grill’ zouden verliezen/wijzigen… HOAX! :P
Jaapschaap zegt
Het is in ieder geval EEN wijziging, niet zoals die van de mustang of van Opel… :P
a_buis zegt
Ik vond de volgende toch mooier.
dekster zegt
Logo’s vervangen is en blijft nutteloos.
autoblogger zegt
@Mathias: vreemd, hier staat weer iets anders:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn
Jaapschaap zegt
@ a_buis
De volgende of de Vorige :P
Jordey zegt
Als zo’n logo net zo mooi kunnen maken als de C5 ben ik erg ”buh nieuw t!”
Een betere ontwerper zegt
@dekster: niet mee eens. Zoek maar eens plaatjes op van alle Mercedes sterlogo’s, en probeer de nieuwe in te beelden op een oldtimer (echt oude..), en de oude logo’s op de huidige CL bijvoorbeeld.
Dit kan nog leuk worden, de tanden van tandwielen, die steeds afgeronder worden. Dan houden we twee boogjes over….
dekster zegt
@Een betere ontwerper
Ja, zou mooi zijn eh :D
Citrofiel zegt
Het doet me deugd dat jullie me missen, jongens! ;)
Ik moet toegeven dat het huidige officiële logo (dat op papier, niet die op de auto’s) wat bedaagd oogt, doordat het slechts 2d is, waar veel andere merken al iets van diepte in hun logo’s verwerkt hebben. De double chevron moet uiteraard behouden worden, en het afronden vind ik eigenlijk niet kunnen. Zouden die tandwielen ook met afgeronde chevrons gedraaid hebben? Vast wel overigens, maar aangezien ze niet zo gemaakt zijn, vind ik dat het hoekig hoort te blijven.
Daar mag wel iets van diepte in verwerkt worden, maar dan vind ik iets als dit beter dan een afronding.
Helaas is er bij dit artikel nog geen officieel plaatje vrijgegeven van het nieuwe logo, zoals het er op papier uit zal zien, dat zou erg veel schelen. Het logo op de auto’s was trouwens al iets veranderd ten opzichte van het ‘papieren’ logo, de hoeken van de chevrons waren namelijk stomper geworden, geen scherpe hoeken meer.
R36 zegt
ze kunnen dat logo nog zoveel aanpassen als ze willen, het is en blijft dikke brol!
Jesper zegt
@ JaapSchaap: Zeg wat je weet maar weet wat je zegt… de Blitz van Opel is bijna vanaf het begin hetzelfde, alleen het lettertype waarin Opel geschreven werd is van tijd tot tijd verandert…
Emile_Benz zegt
Strax wordt ’t nog eens dit als logo voor Citroën… Als dat gebeurt, ga ik naar de Citroëndealer…
2x NSFW-alert
lincoln zegt
jongens .. geen commentaar meer ..
het orakel heeft gesproken ..
Victortje. zegt
@citro, er moet nog even onder, dit was de uitleg van Professor, dhr Citrofiel.
veder wel een goed uitgelegde mening maar ik vind nu het iets stomper iets meer friendly want dat scherpe ziet er toch zo scherp uit zeg maar..
Victortje. zegt
@ emile, verschirkkelijk veel lol sorry maar dat moest ik echt eff zeggen, mooi gevonden, maar op wat voor sites zit u?
RoT___ zegt
Ben benieuwd hoe dit logo er uit gaat zien als het in de grille verwerkt is, daar is juist de iets hoekiger versie wel mooi.
Zoals in de C6, de hoekige lijkt me een stuk mooier. Anders komt de vouw in het midden van de motorkap ook niet goed meer tot z’n recht.
(foto uit autoblog gallary van c6-rijtest)
Emile_Benz zegt
@ Victortje: gewoon via google…
vla zegt
@ RoT___
Juist. Gewoon juist. ;) :D
@ Emile
Neee! Vertel hem niet van onze geheime pornstash!! :lol:
ML Benz zegt
Zolang hij niet in de gril verwerkt wordt vind ik het prima hoor. Het logo
ziet er aardig gelikt uit vind ik. Maar ik prefereer de ster hoor ;-)
Emile_Benz zegt
@ Citrofiel: Wat is ’t motto van Citroën eigenlijk? “Meer plezier met ’n Citroën”?
Citrofiel zegt
@ RoT___; Goed dat je dat noemt. Daar heb je helemaal gelijk in. De auto’s die het logo in de grille hebben (C4 (Picasso), C5 en C6) voldoen (onder andere daardoor) aan een eenduidige scherpe lijnvorming over de hele koets. Een ronde grille zou daar afbreuk aan doen.
@ Victortje; Ook jij hebt een punt. Op sommige modellen, zoals de nieuwe C3 Picasso, staat een ronder logo beter, door de rest van de koets. Maar andersom geldt dat ook… Dilemma… :?
En die eerste afbeelding van Emile was een van de eerste resultaten als je ‘citroen logo’ invulde bij google. Dat is inmiddels geloof ik veranderd.
http://www.bannerblog.com.au/news/2007/07/thats_not_a_citroeen.php
@ lincoln; Dank je.
Jandepandaman zegt
@ Autoblogger- Wie weet er nou niet dat de Wiki niet onfeilbaar is?
Ik ben opgegroeid met de geschiedenis dat André Citroën toch echt Nederlandse voorouders had. De Poolse episode in de geschiedenis van die Nederlandse familie is maar een korte geweest. He kom op man, geef dat kleine pokke landje van ons nou toch gewoon die eer dat wij ook nog iets van doen hebben met het onstaan van Citrofiels obsessie…! ;-)
Citrofiel zegt
@ Emile; Euhm, euh, euh… *wordt heel zenuwachtig* :oops:
“Alleen een Citroën rijdt als een Citroën” was het geloof ik, of zoiets onzinnigs.
Hahaah! Bron gevonden: http://www.buxx.nl/2007/09/24/automerken-en-hun-slogans/ :D . Met een leuke quote van die bron:
“In mijn optiek is er maar 1 slogan die waar is, er is namelijk geen enkel woord in gelogen, is herkenbaar en heerlijk simpel. Een beetje de Heerlijk Helder Heineken onder de auto slogans. En dat is die van Citroën. Want feit is nu eenmaal dat alleen een Citroën als een Citroën rijdt.”
Citrofiel zegt
Oh, ik heb nu pas goed door dat autoblogger probeert de Nederlandse invloed op Citroën te verdoezelen. :evil: Ik ken ook de versie van Esprit en N!SSAN…
Victortje. zegt
@de vla, kom vertel vertel haha.
@emile, ik moet toch is beter gaan leren googlen hoor:P
@citro, ik geef deze gouden tip aan u dus luister goed:
Dien een voorstel in om 2 logo’s te doen (ze lijken toch op elkaar) dus de scherpe hoeken bij auto’s waar het logo in de hele gril loopt, en de vriendelijke in auto’s waarin ie niet over de hele lengte word gebruikt.
Alle winst die u hiervan krijgt ontvang ik natuurlijk wel maar de eer mag naar u gaan!
Succes!
Citrofiel zegt
quote citroen.nl: “André Citroën ziet op 5 februari in 1878 in Parijs Frans levenslicht, als zoon van een uit Nederland afkomstige vader.”
quote citroen.com: “Son of Lévie Citroen, a Dutch diamond merchant, and Macha Kleinan, a Pole, André Gustave Citroen is born on 5 February 1878 in Paris.”
quote en.wikipedia.org: “André-Gustave was the 5th and last child of the Dutch Jewish diamond merchant Levie Citroen and Mazra Kleinmann (of Warsaw, Poland).”
Moet ik nog meer zoeken? :D
WieAndersDasAuto zegt
@Emile
Haal je me dan ook op? Gaan we samen naar de Citroën dealer… Dan mag je buiten wachten tot dat ik klaar ben met ”shoppen” :P
Citrofiel zegt
@ autoblogger; Je research is echt belachelijk. :evil: Als je op die pagina waarvan jij de link net gaf doorklikt naar André Citroën, dan krijg je wel de juiste info… :roll:
@ victortje; Hm, best aantrekkelijk… ;) Overigens, de beveiliging van google uitzetten helpt ook. :twisted: (bij voorkeuren, en dan het filter uitzetten. :P )
autoblogger zegt
Ik heb het aangepast, en ik had het notabene moeten weten! Ik heb er immers zelf al eens over geschreven: http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/19/nederlands-autodesign
ik wordt oud…
WieAndersDasAuto zegt
@ autoblogger
Je bent nooit oud genoeg om te leren… Ik heb een hekel aan mierenneuken dus ik zeg maar niks. Maar kijk eens naar je laatste zinnetje ;)
Citrofiel zegt
Nou zeg, je hebt alleen maar het foute doorgestreept, en niet gelijk het goede toegevoegd. Kom op, geef Holland nou wat credit!! :D
Overigens, dat octrooi heeft hij naar mijn weten wel degelijk overgekocht uit Polen, en niet zelf bedacht, dus daar heeft de NLse wiki weer ongelijk… Die streep mag weer weg dus. :P
Emile_Benz zegt
@ Persoon wiens naam verwijst naar ’t merk voor petjesvolk: Waarom ik buiten wachten?! …
Citrofiel zegt
@ Das Auto; :lol:
Victortje. zegt
@citrofiel, ik maak het nog aantrekkelijker, voor u maar liefst 0.002 procent van de winst(ik schat dat dat zo’n 1 miljard is) en dan ik 99.998 procent. akkoord?
@Das Auto, wat is mis met de laatste zin?
WieAndersDasAuto zegt
@ Persoon wiens naam verwijst naar ’t merk voor oude mensen die op een ander neerkijken alsof ze meer zijn: Misschien kun je dan even de snufjes in de nieuwe S-klasse uitproberen terwijl ik bij de dealer ben?
WieAndersDasAuto zegt
@ Victortje
Ik wordT oud…
Citrofiel zegt
@ Victortje; Ik zal mijn connecties met Citroën aanhalen. ;)
Grappig dat je zelf zo correct schrijft, maar een ernstige dt-fout je niet opvalt.
@ Das Auto; De snufjes van de S-klasse uitproberen bij de Citroëndealer? :?
autoblogger zegt
wordt = word
dus…
WieAndersDasAuto zegt
@ Citrofiel
Ik moet toch wat verzinnen om hem bezig te houden waarvan ik zeker weet dat ie ermee bezig is ;)
Emile_Benz zegt
@ Persoon wiens naam verwijst naar ’t merk dat bedacht is in opdracht van die man met dat gekke snorretje: Wacht jij maar buiten… :wink:
Citrofiel zegt
@ autoblogger; Sportief dat je niet gelijk je reactie edit, en doet alsof je van niets weet… deze keer. (geeft hiermee geen tip ;) )
WieAndersDasAuto zegt
@ De persoon wiens naam verwijst naar het merk met veel knopjes en hout:
Ok, maar dan moet er een S 65 AMG staan. Dan wil ik wel even wachten hoor ;)
Victortje. zegt
@Das Auto, mooi dat ik nog jong ben dus nog meer kan leren!!
Mika_Hakkinen zegt
Bestaat Citrioën nog? niet mijn soort auto`s
Victortje. zegt
@citrofiel, ik denk van ik schrijf zonder spelfouten zodat ik niet weer word geband ofzo iets. En U zeggen is gewoon uit beleefdheid.
En suc6 met het aanhalen maar ze kunnen hier gewoon niet omheen en anders mogen ze van mij falliet gaan!
WieAndersDasAuto zegt
@ Victortje
Zo zie je maar weer, Autoblog kan heel leerzaam zijn ;)
Emile_Benz zegt
@ Das Auto: Alleen bij ’n S65 AMG?! :o Niet bij ’n SLR 722? Lijkt me toch interessanter om naar te kijken (en te luisteren…)…
Victortje. zegt
@Das Auto, dat is zeker waar met professor Autoblogger en Leraar Wouter&sasha en de rest!
@emile, ik zou eerder even naar een AMGtje gaan dan zo’n SLR want die ziet er toch niet uit..
ene jonges kom nou meer dan 60 reactie’s over iets met Citroen, waar gaat de wereld heen!
Citrofiel zegt
@ Victortje; Ben je ooit geband dan? :shock: Sowieso is het goed, en prettig voor je medebloggers om spellingsfoutvrij te schrijven, gewoon volhouden dus. Dat U zeggen mag je tegen mij overigens wel laten, zoveel schelen we nu ook weer niet in leeftijd… Al was het wel zo, het klinkt vreemd voor mij. Autoblog is gewoon een gezellige gemeenschap, waar het zonder U ook wel moet kunnen. ;)
@ Emile; Jullie begonnen over een S-klasse, vandaar de 65 AMG.
@ Mika; Helaas voor jou, leuk voor mij.
WieAndersDasAuto zegt
@ Emile_Benz
Ik had nou eenmaal over een S klasse zodat je bezig kon zijn terwijl ik… ;)
En ik zal niet alleen bij S65 AMG stil staan. Geloof me ik vind Mercedes een echt goed merk… Bij een SLR 722 edition zou ik een slaapzak meenemen :mrgreen:
Citrofiel zegt
@ Victortje; Zoveel over Citroën gaat het nu ook weer niet. Daarnaast helpt mijn gespam ook aardig mee. :mrgreen:
WieAndersDasAuto zegt
Laten we eerlijk zijn. Ik vind het niet de moeders mooiste auto’s (hoewel de nieuwe C5 vind ik erg mooi) maar ze zijn zeer comfortabel (C6). De een gaat voor een race monster de ander voor een stoere SUV en de ander voor comfort.
Citrofiel zegt
En de ander voor eenheidsworst… :twisted:
WieAndersDasAuto zegt
Dat klopt niet helemaal vind ik. VW gaat de goede kant op qua modellen!
En zoals jij het wilt, de ander gaat voor eenheidsworst :D (blij dat de smaken verschillen, ’t zal niet best wezen, iedereen voor gek op 1 merk…)
Citrofiel zegt
Oke, het was een stoot onder de gordel, en er was nog niet eens bij nagedacht. ;) Alleen over het uiterlijk geoordeeld is de Scirocco zeker mooi, en de Passat CC ook. Maar bij VW denk je toch vooral aan Polo, Golf en Passat. En dan denk ik: Jakkes. De motortechniek (benzine dan) is overigens wel top! Had PSA maar zulke TFSI’tjes…
BMWGuy zegt
poeh héé!!!
wat een verandering zeg:o
Tago zegt
als ik zo het verhaaltje van esprit de flandre lees, dan waren de voorouders van andre citroen niet nederlands maar joods.. ik zag al een paar gasten gelijk met een brede glimlach trots roepen dat Citroen een nederlands oorsprong had.. al zou dat t geval zijn dan zou ik toch trotser zijn met 99% vd andere merken dan met een citroen..
lincoln zegt
ja .. he he .. echte nederlanders zoals Victor Muller laten we nix van heel ..
maar als een respectabel persoon eens in het keukenhof is geweest ..
dan is het ONZE held ..
RoT___ zegt
@Citrofiel: Even iets betere research doen voor je een comment typt;)
Peugeot levert al een tijdje VTi/THP motoren in de 207 en 308, namelijk in de vorm van een 1.6, nog altijd wat meer dan VAG maar toch, ze zijn er mee bezig. De motoren leveren 120/150pk (in de 207RC 175pk). Met de facelift van de C4 een klein tijdje geleden hebben ze ook de motoren aangepakt en dat heeft als resultaat dat de VTi-motoren nu ook in de C4 (Picasso) leverbaar zijn. De C3 Picasso zal er ook mee geleverd worden dacht ik.
Citrofiel zegt
@ RoT___; Hé jij! Lees me niet de les. ;) Dat weet ik ook wel, anders zou ik per direct afstand doen van deze naam. Echter, VW is veel verder in de ontwikkeling, en vooral de toepassing, en dat vind ik belangrijk, daar ging het me om in die comment.
@ Tago; Dus de meeste merken die we (willekeurig land)s noemen zijn niet (willekeurig land)s, maar Christelijk? Kom op zeg, sinds wanneer staat je religie gelijk aan je land van afkomst… :roll: En dat jij geen Citroën wilt moet jij weten.
Roderick zegt
Laatst op de autoroute een aantal van die C3 Picasso’s gespot. Ook nog heel wat Meganes (+driedeurs), Golfjes en een Laguna Coupe :)
RoT___ zegt
@Citrofiel: Excuseer excuseer. Ik dacht een keer een mooie slimme opmerking te kunnen maken:P
Herke zegt
@ RoT__; moet je niet doen:P er zijn altijd slimmere mensen aanwezig:P
de sjonnies zegt
Bah, Bah en nogeens Bah ! het Citroën logo symboliseert een stuk industrieel erfgoed, nl twee tanden van een tandwiel, Andrë Citroën was op famillie bezoek in Polen, was in een houtzagerij waar hij deze vorm van tanden op een tandwiel in werking zag.
Hij was intelligent genoeg om de mogelijkheden hiervan onmiddellijk in te zien en kocht het idee van de man aldaar en patenteerde het toen hij terug in Frankrijk was. Deze dubbele vertanding kan nl veel meer druk en kracht verwerken dan een schuine of rechte vertanding.
Dankzij deze tandwielconstructie kon hij zijn imperium opbouwen vooral tijdens de eerste wereldoorlog.
En nu gaat men een stuk industriele symboliek moderniseren, wanneer wordt er aan de Merceds ster gesleuteld !
Wat voor mensen voeren het beleid van Citroën ? Dit is een ijzersterk logo !
DrDre zegt
@de sjonnies
Ik moet zeggen deels heb je gelijk, maar een logo moet ook met zijn tijd meegaan en ze maken er niet een heel ander logo van ;-)
Kijk volvo, de ontwerpers hebben tog ook voort geborduurt op het oude logo?
En is het slecht uitgepakt? Ik vind zelf van niet!
Henk zegt
bij lelijke auto’s hoort ook een lelijk logo past dus wel bij elkaar
RoT___ zegt
@Henk: ijzersterke reactie, klasse! U gaat het nog maken in de wereld.
U rijdt zelf een Japanner uit de tijd dat het nog saaie koekblikken waren en bent stiekem jaloers op het design van de laatste Citroëns?
Onderbouw op z’n minst de reactie in plaats van dit soort on-intelligente reacties te plaatsen.
Car-Nerd! zegt
Wel leuk nieuws maar ik spaar emblemen. Moet alleen maar meer dokken haha…
erik zegt
toch wel een klein beetje ironisch dat al die WO deux films de gestapo enzo rondcrosst in traction avants op jacht naar onwenselijk gespuis in het derde rijk.. daar had de zoon van een joodse diamanthandelaar vast geen rekening mee gehouden toen hij een van de briljantste wagens ooit bouwde
Troyk zegt
Forse logo wijzingen zijn bij gevestigde merken immer zeer klein, dit omdat het nieuwe logo wel direct de merknaam en de daarbijbehorende kwaliteit/uitstraling moet doen vermoeden.
Ziet er prima updated uit, over 2 jaar ziet het logo er waarschijnlijk net weer iets anders uit en over 10 jaar herken je er niets meer van het oude logo in terug. Logo-verloop noem ik dat.
Bossinkje zegt
Ik vind het logo dat nu nog wordt gebruikt mooier. Iets hoekiger lijkt me mooier, vooral als je kijkt naar de grilles van de nieuwe Citroens, bijvoorbeeld die van de C6. Als dan de hoekige punten weg zijn, komt de vouw van de motorkap ook minder mooi uit lijkt mij.
jodocus zegt
Sleutelen aan het Citroën-logo ??
Dat zou zonde zijn, want het is zondermeer één van de sterkste logo’s worldwide allertijden die er bestaan : eenvoudig en erg krachtig!
Het verwijst daarenboven naar de historische technische ontstaangeschiedenis van het merk – de vorm van de innoverende tandwiel-techniek – en technische innovatie is steeds een rode draad geweest voor Citroën,
Zo symboliseert het logo ’technische vooruitgang’ maar gelijktijdig ook in vormgeving geeft het uitdrukking aan beweging – vooruit gaan – aerodynamica – en dat is net de kracht ervan voor een automerk.
Mooi is ook de wijze waarop het logo in de laatste generatie Citroëns geïntegreerd werd in het front (C4, C5, C6, C-Crosser, nieuwe Berlingo,…) zodat de wagens bij een eerste oogopslag onmiskenbaar herkenbaar Citroën zijn.
Ach, de afgeronde versie heeft ook wel wat, maar is lieftalliger en softer, en m.i. niet zo tijdloos… best mooi voor de kleinere C1, C2 en C3’s ?
Citrofiel zegt
Het vervolg op dit bericht: http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/05/nieuw-citroen-logo-officieel-bevestigd#post-20409 .
@ de sjonnies; Het schijnt nu eenmal not done te zijn om te veel voort te bouwen op het verleden. Je moet innoveren, veranderen, om interessant te blijven.
@ jodocus; Precies wat ik dacht. Het verschilt per model of dit logo wenselijk is of niet.
@ RoT_; Was het ook, in het geval ik het niet had geweten. ;)