Soms kan het zo makkelijk zijn: een nieuw chipje in je motor en je bent in een klap vele pk’s verder. Bij Lorinser zijn ze echter nog van de old school en past gewoon de nokkenassen van Mercedes’ 3,5 liter V6 aan. Dat kan natuurlijk ook.
Een andere ECU erop, en het vermogen van de lekkere zescilinder springt plots van 272 naar 305 pk. Ook de trekkracht krijgt een boost: 380 Nm tegenover 350 voor het origineel, en het komt reeds bij lage toeren beschikbaar. Daar doen we het wel voor.
Maar Lorinser zou Lorinser niet zijn als ze niet nog wat meer aanpassingen aan de auto zouden doen. Zo vinden we op deze C-klasse een verlaagd onderstel, een nieuw uitlaatsysteem, een rits bodykit en een keus uit verschillende 19″ wielen in zilver of matzwart. Horny!
Emerald Green Jag zegt
Met dit soort bodykits wordt het al gauw zo’n Sjonnie auto.
Dit heeft toch geen stijl meer?
Nou ja, het is maar waarin je gezien wilt worden.
thijs zegt
Ik vind het jammer dat ze die ster uit de grille hebben gehaald. Dat Lorinser logo vind ik niet geslaagd daar, veel te groot! Achterbumper is ook niet mijn smaak, maar de tuning daarentegen is wel geslaagd! Vanaf welk toerental is het koppel beschikbaar?
FFFBBB zegt
Deze generatie heeft zowiezo geen ‘mercedes-uitstraling/klasse’ dus vandaar dat ik deze bodykit m denk ik ook wel goed vind staan
The_Godfather zegt
ik vind het geslaagd, wat voor mij zeldzaam is voor Lorinsercreaties.
jack zegt
@fffbbb
vindt deze generatie net wel weer echt mercedes, het is weer een echte “german-cruiser” zoals vroeger de 190
Autofans.be zegt
Achterkant komt vrij ‘stom’ over. Algemeen goeie kit
jampa zegt
zure merc!
Roadronner zegt
Die SLR-lookalike Lorinser velgen zijn nog steeds de bruutste aftermarket velgen die er zijn! Staat supervet.
Susp1cious zegt
De motortuning is natuurlijk altijd welkom. De body-kit doet mij iets te veel ‘Lexus’ aan. Als ik een Lexus wil dan koop je die wel, dan hoef je, je C niet om te laten toveren. Brabus en Carlsson hebben recent toch echt een mooiere body-kit afgeleverd.
Timo zegt
Sowieso wil je niet in een C klasse gezien worden zelfs niet als sjonnie ….bovendien staan er 2 verschillende soorten velgen ..beetje appart ….gewoon een nette S zonder tuning reutemeteut
Mercedes zegt
@ Timo
sorry hoor maar de verkopen wijzen op iets anders.
@ godfather
je hebt gelijk ik heb ook nooit van de creaties van Lorinser gehouden.
Ik snap sowieso niet wat hier nou zo mooi aan is.
T lijkt net of de baas van Lorinser een of andere pornokoning is of zo..
Timmie zegt
Is dit niet exact hetzelfde vermogen als de onlangs vernieuwde SLK 350?
RobertJ zegt
Ach ja, ik zou mijn C350 niet laten aanpakken. Goedkope bodykits staan me sowieso niet aan, en die paar pk’s meer vind ik niet echt belangrijk. Het koppel is overigens wel interessant. Ik zou denk ik toch voor de 320CDI gaan, 500NM doet toch een hoop goed.
DennieFR zegt
Lorinzer zou idd Lorinzer niet zijn als ze eindelijk eens een fatsoenlijke bodykit ontwerpen.
Ik vind het totaal niet passen op de auto.
Ook al zie ik bij ons in de buurt de W204 C-klasse erg veel met de AMG-kit,toch zou ik die ook liever hebben omdat die gewoon perfect op de auto aansluit en niets aan z’n belijning breekt.
Pier zegt
Dat logo van Lorinser in de grille kan echt niet. Als je gewoon de ster erin laat zitten en met originele velgen (5 spaaks AMG ofzo) kan deze bodykit wel :)
Maghrebi zegt
Prachtig mooi auto
PloegR zegt
De nieuwe bluemotion met een 350CGI heeft toch ook al 300pk?
Rene zegt
hij ziet er geschikt uit die achterkant vind ik wel gaaf alleen die velgen er onder ben ik het niet zo mee eens