We kenden reeds de “gewone” F430 Bi Compressor van Novitec, voor komende zomer presenteren ze nu de Spider variant. De motor met dubbele kompressor levert 656 pk en dat zorgt voor een topsnelheid van 350 km/u.
De sprint van 0-100 km/u is daardoor mogelijk in 3,7 seconden, dat is 0,4 seconden sneller dan de standaard F430.
Er is verder wat gestrooid met spoilers en carbon. De velgen zijn beschikbaar in 20 inch, de keus is gevallen op Pirelli P-Zero: 255/30 R20 van voren en 325/30 R20 van achteren. Ok dan, doe mij die maa…
dekster zegt
Ik benneuh… aangenaam verrast :D
Ziet er werkelijk prachtig uit ;)
DE_LOO zegt
Ziet er voor een keer is idd goed uit
Davidov zegt
Lekker duister wordt ie op deze manier, met ook niet zoveel optische aanpassingen gelukkig. Mooi gedaan :)
pelezinho zegt
wat een bak!!
masterpiece
dikke richard zegt
Poeh… die is mooi!
Spaz zegt
Lekker hoor
Staat mooi ook die zwarte achterlichten
Racer X zegt
Geinig dat een Scuderia sneller naar de honderd gaat met minder vermogen.
binkie zegt
Whey, mooi! Deze is beter dan het origineel, echt goed gedaan vooral inderdaad die achterlichten. Nice!
Michael zegt
Geinig dat iedereen hier deze auto mooi vindt..
Jay zegt
Die achterlichten hadden voor mij voor t effect ook best wel rood mogen zijn!
Prachtwagen!
?????? zegt
leuke specs :D..en ja die wagen..spreekt voor zich ;)
Jelmer zegt
Maar ligt het nou aan mij of heeft hij links een andere kleur velgen dan rechts? Zal vast wel tijdelijk zijn, maar toch …
sebastian zegt
20 inch en n o g zijn die wielkasten goed gevuld.
RenJie zegt
standaard is hij toch het mooist :)
sebastian zegt
@jelmer
fotootjes voor de optielijst… me dunkt.
sebastian zegt
ik bedoel natuurlijk dat die remschijven de velgen goed vullen… of zoiets,
… iets is goed gevuld hier in ieder geval
Dennis zegt
mafiastyle!
SimonMc zegt
@Racer X: ja klopt, maar de scuderia weegt dan ook 100 kg minder als deze…
En misschien is ie trager van 0-100, maar dat is het ook wel.Reken er maar op dat in de tussenacceleratie’s deze novitech wel een stukje sneller is.
Maar moest ik bergen geld hebben en kiezen tussen deze of de scuderia, zou ik zeker gaan voor de scuderia.Reden: de 100 kg gewichtsvermindering !En dat komt alleen de handelbaarheid maar ten goede.
FrankyCash zegt
wie zet zo’n auto nou ZO op de weg neer…. echt…. rijbewijs innemen…
verder leuke autootje… maar doe mij maar een Scuderia :)
Freddy zegt
wat een prachtige ferrari, *keeps on dreaming*
bleegh zegt
@simonMc
de 430 scuderia heeft ook een ontzettend goeie tractioncontrol… helpt weer met een paar tienden
Jurgen zegt
Bi compressor op een Scuderia = pure porno :)
350 km/h, TE zot
Leuk voor in Joegoslavië of Moldavië daar op die verlaten snelwegen.
bob zegt
Zooo .. en nog wat Co2 uitstoot erbij op deze aardbol ;)
bramwillemse zegt
ben benieuwd hoe dat voelt als je met 350km/h en het dak open aan het cruisen bent :)
toffe bak!
David zegt
Veel mooier dan de gewone, maar nog steeds niet fantastisch
Stiggie zegt
Novitec is zeker goed bezig, en ben vaak niet te spreken over tuners, maar novitec staat op mijn fanlijst
RV zegt
Wanneer komt de opvolger eigenlijk van de F430? De 430 is nou al 5 jaar op de markt als ik me niet vergis.
Stephan zegt
@ RV
En nog steeds is hij mooier en beter dan de concurrentie, in hoeverre deze auto dan nog concurrentie heeft.
Bob zegt
Lieve Meneer Ferrari, luister maar niet naar die gekken hier boven mij.
Ook zonder compressor of met dak mag de 430 hier voor de deur gestald worden.
En de 430 Scuderia hoeft er dan niet bij.
:)
joey zegt
die zwarte schoentjes staan hem lekker
rider zegt
en het mooie is, dat deze firma desgewensd alles op de stoep, voor de deur kan inbouwen cq modificeren. dit om ook klanten als bv sjeiks in het midden oosten te kunnen bedienen zonder dat ze de auto weken kwijt zijn. nu kunnen ze de volgende dag al flink krachtiger weer rijden. wel zo handig en klantvriendelijk. alle kosten zitten reeds in de prijs inbegrepen. verzekering, transport en montage inbegrepen. het inbouwen, kijk maar eens op youtube hoe ze dat inbouwen, echt mooi.
ook lekker als je naast een enzo staat, kun je hem gewoon bijhouden en dat ook nog eens met je hoofd in de wind!
KImi en Felipe zegt
LELIJK!!!!!!!!!! Gewoon lekker orgineel houden is mij motto.
sjors zegt
bah. van ferrari’s moet je nagenoeg altijd met de zogeheten fikken vanaf blijven. Dus novitec, ga lekker golfjes en zo tunen, laat ferrari het design zelf doen.
Ringfan zegt
Die driedelige velgen zijn de shit!!!
Wally zegt
linkerkant mooier dan de rechterkant!
Jorden zegt
Die velgen zijn echt juweeltjes!
Maar ik weet niet waarom iedereen het over de scuderia heeft….
Of heb ik de primeur Scuderia spider gemist???
Sjon zegt
Zo ziet dat er uit met de acceleratie: http://youtube.com/watch?v=eY82ndS1lJg
Polman zegt
Whohoooow Ö!! Zaaalig!!
Dick zegt
Zeer geslaagd, alleen jammer van die gerookte achterlichten, geeft net een beetje een sjonnie effect!
Timmy zegt
Die duitsers van novitec weten altij wel waar ze mee bezig zijn e. Hoewel ik hun tu nero toch nog net dat tikkeltje meer vind hebben. Kan ook aan het feit liggen dat ie mat zwart is en dat het geen cabrio is. Want cabrio, niet echt mijn ding. Maar das persoonlijke smaak. Verder wel weer een strakke bak.
Jay zegt
Oooh… Matzwart… nog geiler..
lautje23 zegt
Van 225/35-19 inch naar 255/30-20 inch. Dat is voor de voorbanden een behoorlijke stap.
Nu staan die 225/35 ook veel te iel en heeft een Scuderia gelukkig al 235/35-19″ .
Aangezien een nieuwe Audi TT-RS al 255/35-19″ heeft kan 255/30-20″ dus ook..
Wel gek trouwens dat een Audi R8 een smallere bandenmaat v’o’or heeft dan een TT ?!?
De voorwielen hoeven ook alleen maar te sturen, maar toch..
Ik ben van mening dat 245/35-19 inch de beste maat voor de voorbanden van een F430 is.