De Mitsuoka Galue hebben we al eens besproken (cabrio-versie), maar toevallig is er afgelopen week eentje gespot in zowel Cannes als Monaco.
De Galue sedan is gebaseerd op een Nissan (Cefiro?) en er ligt een V8 onder de kap. De exacte specs kan ik echter niet terugvinden, misschien heeft iemand daar meer info over? Er is inmiddels ook een nieuwere versie van de Galue (“the new Galue”), info hierover staat op mitsuoka-motor.com maar ik wordt er niet veel wijzer van…
Bekijk hier en hier meer afbeeldingen.
SugarFree zegt
Ach gut…
Dat meen je toch niet?!
Wie heeft hier een dergelijk complex dat ie zo een monsterlijk en afzichtelijk stuk blik moet aanschaffen?
autoblogger zegt
@SugarFree: in bepaalde kringen is het moeilijk om jezelf te onderscheiden, dat weet je nu toch wel;) Een M6 is dan zo gewoontjes…
Alwood zegt
opzich wel grappig… coachbuilding, japanese style :P maar definieer mooi toch anders. De allergrappigste Mitsuoka vind ik overigens op de site staan… een mini-s type :D dat is nou pas een ‘schattig’ wagentje!
ananas zegt
zot zijn doet geen pijn?
fordfan zegt
die type/f is wel heel erg namaak hoor. kgeloof dat ze die niet meer bouwen. gelukkig.
Serzjuhh zegt
Ik heb um ook een paar weken terug in Juan-Les-Pins gezien (vlakbij Cannes kan heel goed dezelfde zijn. Ik had foto’s met mn mobiel genomen maar zijn niet zo mooi geworden
wow zegt
net een oude rolls royce model alleen staan de lampje anders
polomen zegt
heeft wel iets van een Rolls-Roys, Bentley, Porsche en een Wiesmann. Pure lelijkheid,of hij heeft een ongeluk gehad.
Jandepandaman zegt
Raar mengsel van jaren ´50 design en iets moderners… Als ´ie nou een notenhouten zijpanelling had, dus als een echte luxe Woody, dan zou ik het wel een toffe wagen gaan vinden.
MiuRa zegt
is dit ding een eigen topic waard?
GM zegt
ja die fotos vn in cannes zijn door mij gespot wist effe nie wa ik zag haha
Jandepandaman zegt
…Trouwens- Zitten we een paar topics verder allemaal te katten op die Chinezen— Hebben we hier al eens gekeken naar het autoverleden van Mitsokua…? Een en al jatwerk en afgrijselijk slapeloze nachten verwekkende ellende daar!!!
rider zegt
zo te zien (of zo te raden) gebruiken ze Nissan als basis. Ik meen namelijk de micra en de primera daklijnen te herkennen. wellicht dat ze ook de motoren daar betrekken. het dashboard is gewoon van de primera! alleen flink optisch luxer gemaakt. ik weet alleen niet of nissan in japan een v8 leverd!?
stefan zegt
@rider
Deze mitsuoka is gebaseerd op de nissan cedric en nissan levert wel V8 motoren in japan, in de fuga, cima en president.
Rvh zegt
sjit wat lelijk
Citrofiel zegt
Dit is ook een leuke, een, eh, Jaguar MkII? http://www.mitsuoka-motor.com/lineup/viewt/index.html
Tenck zegt
@ Citrofiel
Wat een pausmobiletje :D
Rick Dos zegt
Weet je wat eigenlijk nog veel erger is dan zo’n auto te bezitten? Er foto’s van maken! :) :P
Geintje! :D
En het wordt ook hier weer bewezen. Japanners en stijl gaan niet samen. Een beetje zoals Amerikanen en stijl. En kijk daar! De uitleg waarom Japanse auto’s zoveel succes in Amerika hebben. ;)
MichaelNizet zegt
LELIJK:O
Doe mij die THESIS wat ernaast staat maar!!!!!!
Robin zegt
Ja dan is een Kia Opirus toch in eens een mooie auto he… als je dit ziet.
@Rick Dos
Ben ik dus niet de enige die denkt dat auto spotten sneu is?? ;-) (sorry jongens, ik kan er niets aan doen dat ik die mening heb gevormd zo)
stefan zegt
@Rick Dos
Omdat deze mitsuoka lelijk is betekent het niet dat de Japaners geen mooie auto’s kunnen maken. Want de auto waar het op gebaseerd is de nissan cedric is velen malen mooier en eleganter dan de bmw 5-serie en mercedes e-klasse.
http://i232.photobucket.com/albums/ee58/roulantG/cedric2_b-1.jpg
Robin zegt
@stefan
Mooier dan een 5 serie? Ik vind het niet echt hip of mooi of zo, bovenrand van de vooruit is wat rond en de grill is smerig.
Bliz zegt
http://www.mitsuoka-orochi.com/
Die vind ik nogal uhm uhh apart
carlover zegt
zo een heb ik ook al gezien in Munchen (Duitsland)
Rick Dos zegt
@Robin
Hebben zoiets als zwijgrecht hier op Autoblog? Als dat zo is, dan wil ik daar in dit geval gebruik van maken. :)
@stefan
You’re shittin’ me, right? Zo niet, dan is dit weer een goed voorbeeld dat smaken ook ECHT verschillen.
f430 zegt
hoe duur is ie?
Pordon zegt
Ik vind m wel mooi… igv mooier dan een rolls
Armada zegt
@ Rick Dos.
En zoals je weet is wansmaak ook een vorm van smaak. (niet om mensen te beledigen)
Opel The Best!! .. zegt
Als julie het echt willen weten Mitsuoka gebruikt idd de grille van Rolls-Royce Maar daar hebben de overeenkomsten met gesloten samen met Rolss-Royce.
lincoln zegt
heerlijk .. dit soort meuk zie ik graag .. alles is beter na die 400 columns over de nieuwe 3 serie.
Rick Dos zegt
@Armada
*knikt stiekem achter z’n computer instemmend mee om verder ook niemand te beledigen* ;)
Racer X zegt
stefan, kom op zeg. Die Cedric is naar mijn mening echt een suffe bak.
Oh wacht, jij was Nissan fetisjist. Ieder z’n ding…
kenneth zegt
@Rick Dos
Zie de cedric in het echt en je zult werkelijk verstelt staan!. on-Japans om te zien en idd de auto is dan ook ontworpen door een Italiaan.
Misschien bedoelde je het met een knipoog maar toch, je weet toch wel dat Amerikanen een auto vnl zien als gebruiksvoorwerp en sheit hebben aan stijl of wat dan ook.. de auto moet het gewoon doen. en tja dan beter een Japanner als een of ander Europeaan.
emiel zegt
Cedric is minstens net zo saai als een Nissan Maxima!
Sem zegt
@ pordon
beter dan een rolls? voel jij je wel lekker? jongens kan iemand hem ff naar de dokter brengen?
beter dan een rolls..egt niet! dat ding is spuug en spuug lelijk!!
MilleMiglia zegt
Dit is wel origineel, maar dat is een huis bouwen van eierbakjes ook…
@Citrofiel
idd, die Mk 2 act kan echt niet!! http://www.mitsuoka-motor.com/lineup/viewt/index.html
Klassiekerrally zegt
Ach, zo erg vind ik ’t niet. Wel grappig eigenlijk.
Het heeft wel wat van de auto’s die ze bij Bangla-Bangers maken :)
joe23 zegt
MIJN FOTOS :S MIJN SPOT IK HEB HEM GESPOT IN MONACO EN OP AUTOJUNK GEZET NU WORDT DIE GEBRUIKT ALS ITEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
–edit: de ultieme kroon op je werk!–
Rob USA zegt
@Rick Dos, Daar gaan we weer,amerikanen en geen stijl.
Ze hebben om te beginnen gelukkig hun eigen stijl.
Dus niet zoals de rest van de massa die je van een afstandje al niet meer
herkent bv. een 3 serie sedan en een willekeurige jap of een 3 coupe en A5 (allen van achteren bekeken) een kia, toyota,hyundia,honda hou je ook allemaal niet uit elkaar enz enz enz.
Ik ga ze niet allemaal opsommen maar hier wat stijliconen die iedereen zich over 100 jaar nog zal herkenen en herinneren, Corvette Stingray, Mustang,Thunderbird,Charger,Camaro,Hummer enz enz enz
Wat een stijl heeft de 2009 camaro dan wel niet en de huidige Mustang of 2008 Challenger en de 300C . De meeste zoniet alle modellen van de laatste 3 generaties van de bmw 3/5/7 mb en audi ben je zo vergeten vind ik en die wil ik ook graag niet herinneren, audi 80 ieeeuww en de 5 serie uit 1998 bv enz enz.
Bot zegt
Deze is anders wel mooi.
http://www.mitsuoka-orochi.com/
Gijs zegt
echt lelijkkk
yannick zegt
dat platgedrukt uiteengerokken mercedes SL gedoe van dit merk is langs voor zoooo lelijk!?! langs achter vind ik het wel geil!
my $0,02
Negativan zegt
Wat ben ik blij dat jij dat ding bent tegengekomen en niet ik. Wat een orgel. Camera stuk nu, logisch.
Mr X zegt
@Joe Gefeliciteerd jonge.
Back to the subject: Lelijk, troep, Paarden******. :D
Rick Dos zegt
@Rob USA
Ik vind je enthousiasme voor Amerikaanse auto’s zeker wel vervrissend en leuk hier op Autoblog hoor, want zo vaak zie je dat hier niet.
Maar als je vervolgens iconen (want stijl vind ik het eerlijk gezegd niet hebben. Wel een eigen stijl maar niet de stijl waar ik het over heb) met serie productieauto’s gaat vergelijken, dan is dat appels met peren vergelijken natuurlijk. Als je ze dan al gaat vergelijken neem dan ook iconen uit Europa 250GTO, Porsche 550 spyder (zelfs een grote Amerikaanse stijlicoon James Dean was gek op Porsches), Jaguar E-type, BMW 507, MG, Mercedes Gullwing etc. etc. etc. (en dat zijn echt wel wat meer etc’s dan die van jou ;) ).
Kijk en als je het dan over BMW 3/5/7, MB en Audi 80’s hebt zet daar dan ook de Amerikaanse equivalent tegenover zoals een Ford Taurus, Chevrolet Caprice of Chevrolet Baretta om maar wat te noemen. Denk je dat ze over 100 jaar nog weten welke auto’s dat waren? Nee toch?
BennyB zegt
Lelijk … en euh… Misschien is het nog wat vroeg, maar ik vind dat hij van voor lijkt op die vliegende hond van The Neverending Story….
Rob USA zegt
@ Rick Dos “Enthousiasme voor amerikanen…” ja someone has to do this dirty
job. :)
Je hebt gelijk dat die andere auto’s die jij noemt stijliconen zijn maar een stijlicoon hoeft niet per defenitie onbetaalbaar te zijn !!! Stijl vind ik heeft ook te maken ( logisch) met het ontwerp,tijdloosheid en de beleving er omheen en dat vind ik van de auto’s die ik noemde in grote mate aanwezig en het mag van mij best een massaproductie auto geweest zijn. Daarmee vind ik ook wel dat die Europeese ook heeel veel stijl hebben. Maar ik wil alleen maar zeggen dat stijl en USA-cars wel degelijk samen kunnen!!
Jandepandaman zegt
Ik zag een tijdje terug een oude Camaro helemaal in Camouflagekleuren gespoten voorbij rijden- Dát vond ik pas grote klasse…!
Herry zegt
Fantastisch, zal het zeker niet kopen, maar het is apart en dat kan ik waarderen.
Autoblogworld opent met de zin: over smaak en cultuur valt niet te twisten, maar over elk zijn opvatting van klasse en stijl evenmin. De ene (mezelf inbegrepen) denkt aan rolls, bentley de ander aan mustang en nog een ander aan een oude porsche om nog maar te zwijgen over de tuningsjonny’s. Laat ons elkaar niet opeten om een smaak verschil, het leven is het niet waard. Wees eens eerlijk tegen jullie zelf zo lelijk es het nu ook niet, in een globaliserende wereld moet je breeddenkend zijn. Als je iets lelijk moet vinden dan is het wel dat dashbord.
Rick dos zegt
@Rob USA
Je hebt stijl en je hebt stijl. De auto’s die je opnoemde hebben natuurlijk een bepaalde stijl. Het typische Amerikaanse stijl. Het cowboy en rauwdouwerige stijl. Een stijl die heus wel te appreciëren valt.
Maar het soort stijl waar ik het over heb, is het soort stijl wat deze auto tracht te zijn, maar waar die (in mijn ogen) de plank finaal misslaat .
Om het even in perspectief te zetten, zie mijn bedoeling van stijl dan zo: Met wat voor een auto ga je naar een gala of grand opening or whatever black tie event?
Ahura zegt
Geweldig auto :) Foeilelijk maar ozo grappig
Rob USA zegt
@Rick Dos Ik begrijp je punt wel maar neem nou de 66 er Corvette Stingray
uit de gelijknamige TV serie , met de gebogen achterruit. Dat kan je echt geen
cowboy of rauwdouwerige auto noemen,deze auto heeft zo’n mooi design
en zoveel finesse en details er zijn heel weinig auto’s ( ook geen Italiaanse)
die dat hebben gebracht vind ik.Kijk alleen al hoe mooi de uitlaten weggewerkt zijn en vergelijk het dan met de E-type dat is echt smerig (zie ook Ferrari Dino,bahh). Buiten het feit dat hij de meeste met zijn 425pk het nakijken gaf !!!
Ik zou zeker naar dat gala de 66 er Lincoln Continental convertible met de onovertroffen suicidedoors nemen als dat geen STIJL is ik weet het niet meer!!!
En dan kan ik ook nog wat jaren 50 Cadillacs e.d. noemen maar you get my point denk ik. :) Nee de echte top ontwerpen vind ik aan de andere kant van de oceaan,het is mij allemaal te gladjes aan deze kant.
Rick dos zegt
@Rob USA
Ik begrijp je voorbeelden en de auto´s die je opnoemt hebben zeker wel wat, maar bij mij missen ze net die finesse wat ik voor ulke gelegenheden zoek.
Het is natuurlijk duidelijk dat dit ook weer op smaak terugkomt en dus zal ook dit een oeverloze discussie worden……
maseratiman zegt
prachtige auto, voorkant van rolls een beetje, koplampen oldtimer, en die vorm van auto zelf is van een mercedes s (vorig model). echt een geweldige auto, wat zal ie kosten :)
anoniem zegt
wat een lelijk eh…….ding!
willem_vw zegt
Ik rijd al een flink aantal jaren met de voorganger van de donorauto op Bonaire. Deze bak is 14 jaar oud, staat dag in dag uit in 35 graden Celsius, 50 meter van de zee. Als ik dan jonge 5 series voorbij zie rijden met gebarsten dashboards en uitgebeten lak, dan realiseer ik mij dat japanners de beste auto’s toch wel voor eigen gegruik houden. Mijn auto heeft alleen voor een o-ringen revisie van de automaat ooit een garage gezien. Voor de rest alleen filtertjes en remschijven. De motor in de mijne is de 3.0 V6 SOHC die de basis deelt met de skyline. Altijd Europees gereden maar ik wil dus nooit meer terug. De Mitsuoka Galue I importeer ik hierna denk ik.