Doen waar je goed in bent, het verfraaien van Land Rovers. Dus afblijven van Aston Martins.
Project Kahn is geen onbekende in de autowereld. Soms verguisd, maar vaker geliefd vanwege de dingen die hij doet met voornamelijk Defenders. En de Huntsman is daar geen uitzondering op. In navolging van de Mercedes G63 AMG 6×6 heeft Kahn deze oude terreinbeul voorzien van 6 wielen en een dikke motor. Jazeker, een heel dikke motor. Je kunt hem natuurlijk gewoon bestellen met de originele 2,2 liter diesel, maar je telt pas echt mee als je de 6,2 liter LS3 V8 neemt. Dan kom je nog eens ergens, met je 500 pk. Ook op de beurs staat hij zijn mannetje. Wát een vette bak!
Prijzen van deze verhoogde, verbrede en verlengde Defender beginnen bij 99.875 pond (135.000 euro). Kahn zegt er twintig per jaar te kunnen maken.
kenwood zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
eferrari zegt
@kenwood: mooi hoe je jezelf verwoord.
lincoln zegt
wat past er in dat bakje waardoor er 2 assen nodig zijn ??
anyway .. de prijs is echt serieus goed ..
en is uiteraard 100X mooier dan een MB quasimodo variant ..
super zegt
@lincoln:
Het reserve wiel…
Den zegt
@lincoln: eens, best schappelijk bedrag als je m vergelijkt met die 6×6 van Mercedes
robert110 zegt
@lincoln: Ik denk 2,5 euro pallet, 5 big bags of 4 big packs.
metalmike zegt
@lincoln: Het ego van de bestuurder
rolov zegt
Wel kicken om met zon ding over je landgoed te knallen.
scottishcarspotter2000 zegt
@rolov: hoeft er ook geen kenteken op, dus f*ck belasting! ?
gladanus zegt
Kahn zegt er 20 per jaar te kunnen maken…
Klinkt me bekend in de oren..
ginger zegt
Neppe sjeik mobiel
wildewesten zegt
Prijs valt wel mee vergeleken met de G63 7×6
mikkeloentje zegt
@wildewesten: Reken je nou het reservewiel mee?
wildewesten zegt
@mikkeloentje: Tuurlijk, daar betaal je immers voor ?
dutchcorvette zegt
-: edit nutteloze bijdrage-
misterdrogba zegt
Achterwielen lijken een beetje te dicht bij mekaar te staan maar misschien komt dat wel door de foto. Anyway, leuk dingetje!
Ikke_ferrari zegt
@misterdrogba: Dat was ook het eerste wat ik dacht… die staan (zo lijkt het op deze foto iig) echt ziek dicht bij elkaar, dat kan nooit goed gaan op het terrein.
misterdrogba zegt
@Ikke_ferrari: inderdaad! maar of zulke wagens ooit een toefje offroad zullen zien is ook een andere vraag natuurlijk :)
406_v6 zegt
Kahn gaat ze dus bouwen van gebruikte Defenders; de productielijn ligt tenslotte stil.
lincoln zegt
@406_v6:
er zijn nog miljoenen hagelnieuwe onderdelen op voorraad ..
en een lopende band heb je niet echt nodig ..
lekbak zegt
@nicolasr: Volgens mij is de kleinste diesel in een G klasse de 240d (2.4 liter dus uiteraard) geweest, maar die is al een paar dagen uit productie. En die 72 manke veulens zullen ook wel erg veel moeite hebben met die extra as.
lekbak zegt
@lekbak: half bezopen zijn zo vroeg op de avond is geen goed idee…
nicolasr zegt
@lekbak: is wel een goed idee. Alleen niet reaguren op Autoblog dan! ?
pinut187 zegt
Doe mij de Merc maar in Brabus gewaad.
dwersbongel zegt
Daar is nu toch ook een programma van op Discovery? Die lui komen daar niet heel professioneel uit de verf…
undifined1 zegt
Is het een 6×6 of een 6×4?
robert110 zegt
En dan bedenken dat de Defender voor zo’n €30.000 de dealer verliet, dan vraag ik me toch echt af waar die €100.000 in zit.
rikus zegt
@robert110: Voor het grootste deel in de beurs van meneer Kahn.
Dutchdriftking zegt
Waarom een Amerikaans blok? De 5.0 V8 supercharged van Rangerover past toch ook prima?
xj40 zegt
Doe mij maar die JK die er achter staat
Alfarobert zegt
Kijk ook op TV na die programma’s over Kahn. Ze bouwen de auto’s niet zelf maar ontwerpen alleen? Zo komt het bij mij over.