Daar wordt even een klassieker bruut geherinterpreteerd. Dat kan alleen maar Bo Zolland zijn!
En ja hoor, daar is ‘ie weer, een van onze favoriete knutselZweden met een voorliefde voor het opdikken van klassiekers. Coachbuilder Zolland heeft dit keer wederom zijn oog laten vallen op een stukje Amerikaanse muscle (zijn laatste project wat dat betreft was een ’55 T-Bird) in de vorm van een 1968 Chevy Camaro. Bring it!
Onlangs zagen we nog een stukje franje waarvan Zolland aan de basis stond in de vorm van de Lyonheart K (formerly known as Growler a.k.a Fuzzy Muff), maar hij heeft alweer een nieuw projectje. De Camaro moet klaar zijn voor de 2012 SEMA show (epische babegallery HIER), zo is het streven. Dan heeft hij nog even, want het evnement wordt eind oktober gehouden.
De klassieker krijgt een supercharged LS3 V8-motor onder de kap, en daarnaast nog een hele zwik donororganen van een moderne Corvette (remmen, vering). Op de eerste renderings is een lekker laag, gechopt uiterlijk te zien, met wederom royaal gevulde wielkasten. Tegenover Carscoop verklaarde Zolland het volgende: “We made extensive body mods, but kept the Camaro looks. The roof section is original.” We zijn benieuwd!
Overigens doet Zolland nog veer meer dan auto’s. Boten bijvoorbeeld. Kijk maar eens op zijn site. Een aantal alternatieve renders kan je vinden in de gallery:
mclarenmercedes zegt
Walgelijk!
fristie zegt
@mclarenmercedes: +1
james125 zegt
@mclarenmercedes: met zo’n nickname heb je wat wansmaak betreft weinig recht van spreken, al ben ik het wel met je eens.
mclarenmercedes zegt
@james125: jaa jaa leuk :P
jordy14 zegt
Ubervet!! Zet die maar voor mijn deur, daar kan ik flink mee patseren!
genialstatue13 zegt
@jordy14: dan ben je wel een hele zielige patser met zon lelijk ding voor de deur
carmasterr zegt
@genialstatue13:
Want patsters rijden altijd in beelschone sierlijke auto´s: BMW X5/6, Mercedes ML/G/GL, Audi Q7…
dennisr zegt
ben nooit zo’n fan van die verkeerd om geplaatste luchtscoops.. (of hoe ze die dingen ook nomen, op de motorkap) maare.. op dat ”detail” na een stoer ding..
bullgod76 zegt
@dennisr: Luchtscoops zijn het niet, die dingen worden powerdomes genoemd.
Anders past dat enorme motorblok namelijk niet onder de kap
rikus zegt
@bullgod76: Zo! Dennis heeft weer iets geleerd!
benzinehoofd zegt
Heiligschennis! Maar hopelijk een fotosoepje, net als de meeste van die ´projecten´ op de site?
norge zegt
De 68 Camaro is 1 van mijn favorieten ,dat is deze aandacht trekker dus niet…
dennisr zegt
@norge: doe het zoals ik, zie dit los van een standaard ’68 camaro.. zoiets moet je gewoon niet willen vergelijken.. dan gaan de tranen..
als een project (want zo zie ik het, lekker eenmalig zo’n ding in elkaar sleutelen) is het een stoer ding..
TSI-tje zegt
@norge: Absoluut ! En als’ie dan toch ‘verkloot’ moet worden, doe dan maar een ‘Yenko’. Deze niet…
beckerbauer zegt
Mijn god, het lijkt wel alsof ze deze auto regelrecht uit een spelletje hebben gehaald.
Ze hebben in ieder geval niet te zuinig gedaan met allerlei glimmedingen, niet mijn smaak.
Freewarefreak zegt
Waanfreakinzinnig gaaf! Ben van dit soort tuning. De 68-er van Foose, de Mercedes Bent, nu deze, laatst die 68 Mustang in een nieuwe jas (met die groene wielen..) ik vind het schitterend. Heb je de “Extreme Lee” van die US Rock gitarist wel eens gezien. Is ook eens op Discovery geweest. Een 69 Charger volledig nieuw mopar opgebouwd. Inclusief lederen interieur van Foose, navigatie, subwoofers, etc. Gewoon kicke dit soort dingen. Dus zwarte Camaro, yes please!
dennisr zegt
@Freewarefreak: hebbie een plaatje van die Mustang?
Freewarefreak zegt
@dennisr: Ik weet het niet meer Den, dat artikel is hier voorbij gekomen. Was dat niet die 68 Need for Speed versie?
dennisr zegt
@Freewarefreak: ooh, je bedoeld de RTR-X, had ik moeten weten :mrgreen: is idd een gaaf ding!
carmasterr zegt
@dennisr:
Das trouwens een ´69. Een heel bruut aparaat.
kaasboerin zegt
Ja, ik zie mij daar wel in rollen.. Zo met m’n haartjes net boven de onderkant van de raamlijst uitstekende..
mrdj zegt
fugly
joepvd86 zegt
Lijkt wel een creatie uit Chop Shop!
skinnybmw zegt
Een standaard ’68 Camaro is gaaf, ben wel van origineel is (meestal) ’t mooist maar moet zeggen dat ik dit ook fantastisch vind!
thewillempiej zegt
Fokking fet!
Haha echt een gave wagen!
RubenPriest zegt
Kan ermee door.
a3aan zegt
Hoewel hij wel ontzettend dik is (vaak wel mooi), vind ik hem niet mooi
Hupke zegt
De wielen een maatje te groot en de wielkasten zijn mislukt voor de rest vind ik het wel goed gedaan. Zeker geen heiligschennis ofzo.
larsdbs9 zegt
GENIAAL!!!!
meneersander zegt
Het is wel heel dik, maar ik vind het wel echt zonde.
bobodotcom zegt
zwart kleed slank toch?? nou in dit geval niet
joeytrambel zegt
ik heb het niet echt op amerikanen maar dit is gewoon super, wat een verbeteringen t.o.v het origineel.
mauricemercedes zegt
wat een vreselijk lelijk ding!
michelyman zegt
Het orgineel is al prachtig genoeg. Een mooie dame don’t need make-up.
siaram2 zegt
Hijs echt mooi stoer!!
six-trey zegt
lelijk, als je een muscle car wil tunen doe het dan motorisch en steek een andere ophanging en remmen maar laat please zijn uiterlijk origineel.
Dit is een 69 even hard getuned maar met respect voor het origineel. Op de velgen na vind ik hem perfect.
six-trey zegt
Ik snap ook niet waarom je een LS3 motor zou steken als hij origineel een 454 big block had.
carmasterr zegt
@six-trey:
Waar staat dat ie een 454 had dan?
Dat is anders inderdaad een doodzonde.
aschie1 zegt
Stuk voor stuk gruwelijk dik
midasracer zegt
Heerlijk om naar te kijken, maar niet om te hebben. Met zo’n ding de straat uitrijden kost al 5 euro aan benzine.
wobwobgaserop zegt
Ben niet van de Amerikaanse auto’s, maar dit ziet er superdik uit. Als olie uit de achtertuin spoot, dan MOET ik die witte hebben met de grijze jetsers eronder! =)
grrrrommmmm zegt
Tsja, mooi is anders, maar het is wel vet.
Maar het hoeft inderdaad niet zooo uitbundig
i4 zegt
Qua looks zijn de (oude) Amerikaanse musclecars mooi en blijven mooi. Maar anno 2012 durven ze nog steeds musclecars te maken met bladveren achter… roadhandeling als een dronken opa op een fiets met excentrische wielen ? oude technologie.. 3 traps automaat etc.. nee dan BMW! 8 traps automaat en excellente wegligging.. of een Nissan GTR! Dat is technologie..
mopar zegt
@bobo123: Er is maar 1 hedendaagse musclecar met bladveren van de 3 en die wist ook nog eens een M3 te verslaan rond laguna seca dus das wel een snelle dronken opa dan…
3 traps automaat? Misschien toen jij nog 15 was maar tegenwoordig kunnen Amerikaanse wagens worden voorzien van dezelfde ZF 8 bak die in jouw geliefde BMW zit, dus dat argument gaat ook al niet meer op. Word eens tijd om je mening te herzien, die musclecars zijn tegenwoordig zo slecht nog niet.
carmasterr zegt
@bobo123:
Ze hebben tegenwoordig gewoon een 6bak hoor. De laatster 3traps is er in de late jaren 70 al wel uitgegaan…
En de auto met bladveren waar jij aan denkt is helemaal geen muscle car, namelijk de Corvette. Dat is een tweezits sportwagen. Toegegeven, de Mustang heeft een starre achteras, maar die is wel opgehangen met schroefveren.
carmasterr zegt
@bobo123:
Daarbij, cutting edge technologie en muscle cars gaan gewoon niet samen. Een Tri-turbo Mustang met een start/stop systeem, KERS, 8traps DSG en motorgeluid uit de speakers? Ik krijg er koude rillingen van.
dotternetta zegt
Mooie sjops
carmasterr zegt
Die rare Corvette hoekbumpertjes en uitlaten mag ie weglaten. Waarom ook de indruk wekken dat ie sidepipes heeft en dan alsnog een standaard Corvette setje uit de bumper laten steken? Verder wel een brute bak.
blownbird79 zegt
Ach ja en laatste Corvette die op bladveren was in 1961.
Sinds 1962 onafhankelijke wielophanging met een overdwarse bladveer die werkelijk niets heeft te maken met een bladverenophanging.
o.t. Die velgen veel te groot,en voor de mmwah de originele is zo mooi!!!Zonde!