Ziehier: één van de 57 varianten van de ‘kleine’ verkooptopper van de BMW-groep, netjes ingepakt in folie.
Naar verwachting maakt de next-gen MINI in 2013 zijn opwachting. Het merk, dat momenteel in de basis 6 verschillende varianten aanbiedt, zal naar verwachting niet minder dan 10 verschillende versies op het volgende platform aanbieden. Dit UKL1-platform moet bovendien plaats bieden aan de kleinere (FWD) BMW-modellen, kan ook AWD ondersteunen, en wordt geschikt voor 2 verschillende wielbases.
Met de Franse trendbreuk voor wat betreft het niet langer groter maken van de bestaande modellen doen de Duitsers niet mee. De nieuwe MINI groeit nog een stukje ten opzichte van zijn voorganger, en dat is natuurlijk omdat er een mini-MINI aan zit te komen, waarvan we een preview zagen in het Rocketman-concept. Op deze manier bezet MINI ongeveer alle honken van klein (Rocketman) tot groot (Countryman). Geruchten over een MINI-truck kunnen wij nog niet bevestigen.
Qua motorisering: veel MINI’s krijgen gewoon weer een vierpitter, maar uiteraard doet BMW’s nieuwe driecilinder ook zijn intrede in MINI-land. Daarnaast ligt het voor de hand dat er hybride- en elektrische toepassingen hun weg naar de volgende generatie MINI vinden. De MINI E heeft al de nodige kilometers gemaakt, van de opgedane kennis moet de volgende generatie kunnen profiteren.
theman1996 zegt
mini’s zijn al niet mooi maar deze is echt lelijk
kaasboerin zegt
@theman1996: Zie jij dan verschillen?
theman1996 zegt
@kaasboerin: die lelijke koplampen
Citrofiel zegt
@theman1996: En waarom is deze lelijker dan de andere Mini’s dan? Door de camouflage valt namelijk weinig te zien dat echt anders is dan de huidige Mini…
YSF42 zegt
@theman1996: het is maar een spyshot
theman1996 zegt
@YSF42: daarom kun je toch wel zien hoe de auto er uit ziet
TheVeenmeister zegt
@theman1996: Waarop baseer jij dat?? Hij lijkt mij niet veel anders… De lampen zullen waarschijnlijk op het productiemodel anders zijn..
screamer zegt
@TheVeenmeister: Ik mag hopen van wel. Dit lijkt op allemaal losse kleinere lichtunits. ipv 1 groot (rond) geheel.
kaasboerin zegt
@screamer: Jawel, in 9/10 gevallen van een gecamoufleerde auto, is de koplampunit ook gecamoufleerd, slechts de échte lampen zijn (uiteraard) gewoon ongecamoufleerd.
Hubert zegt
Is dit nu een generatie 1, 2 of 3???
GeoBem007 zegt
@Hubert: 3e generatie sinds 2002 oid.
Hubert zegt
@GeoBem007:
Goh, dat jij het verschil nog kunt zien…
kaasboerin zegt
@Hubert: Tóch (ondanks de redelijk dikke prijs) gaan deze als warme broodjes over de toonbank. Ik zou zo’n Mini Cooper S opzich wel als 2e ‘oto’ willen hebben, beetje chippen en raggen maar.
flutterby zegt
@kaasboerin: De Mini Cooper S is toch wel een heerlijk autotje om in te rijden, heerlijk vlot, maar niet zenuwachtig.
Hubert zegt
@flutterby:
Cooper S niet zenuwachtig?
Hier op het werk hebben we een Cooper S clubman als testauto, en als je vol het gas intrapt vind ik de auto nogal zoekerig overkomen. Je moet het stuur verrekte goed vasthouden.
Verder natuurlijk supergaaf (en super onpraktisch) karretje.
TheVeenmeister zegt
@Hubert: Volgens mij zelfs de 4e.. R50, R53, R56 en nu de nieuwe
Hubert zegt
@TheVeenmeister:
Hier in Venray zijn we nu bezig met de F56 (nieuwe mini).
Dus alle codes zijn wel bekend, maar wat lijken ze allemaal op elkaar. (en de nieuwe die er aan zit te komen is ook niet veel anders…)
kaasboerin zegt
@Hubert: Het heeft een unieke look en dan ook de nodige charmes, dat kan je ook wel zien aan het succes van het merk. Ik vind het wel wat hebben. ;)
kaasboerin zegt
@Hubert: En daar komt natuurlijk bij; never change a winning team eh.. :D
Alex_79 zegt
@kaasboerin: aan het uiterlijk hoef je van mij niet zozeer te sleutelen, dat zat wel goed bij mijn R50. Al gaf de voorruit door dat ie zo rechtop stond wel veel problemen met steenslag. Het interieur is mijns inziens wél aan een opfrisbeurt toe. Die grote stationsklok van een snelheidsmeter heb ik eigenlijk altijd gehaat (ik had hem door een Cockit Chrono pack laten vervangen, praktischer en mooier) en toen ze de radio ineens in dat ding monteerden werd het nog lelijker.
kaasboerin zegt
@Alex_79: Dat steenslag sja, dat is gewoon balen, ik heb ook weer een deuk in m’n motorkap. De snelheidsmeter sja, dat is een beetje een kwestie van karakter behouden. Het ‘mini-sentiment’ behouden. Ik vind het zelf ook fugly namelijk. Cock-kit chrono pack is altijd goed natuurlijk. :lol:
Alex_79 zegt
@kaasboerin: grinnik, heb ik dat weer, mis ik een “p” o’ de juiste ‘laats ;)
TheVeenmeister zegt
@Hubert: Nee idd. Meestal zijn de lichtunits wat anders ingedeeld.. En de grille wat anders gedesigned.. Meer dat de originele R50 (welke ik nog steeds de mooiste vind) gefacelift wordt.. En dat heerlijke Chrysler 1.6 supercharged blok lag daar nog in… Graag een rode JCW in Italian Job styling!
Hubert zegt
@TheVeenmeister:
Ohja, de R53 is de R50 in Cooper trim.
zie ook :
http://www.bmwarchiv.de/e-code/
gammzor zegt
@Hubert: De R50 was de eerste generatie van de “Cooper” en de “One”. De R53 was de eerste generatie van de “S” reeks, die met supercharger werd geleverd. De R56 was de tweede generatie “S” reeks met turbo…
TheVeenmeister zegt
@Hubert: Yes my Bad.. De gefacelifte versie van de R50 werd ook gewoon als R50 verkocht..
Dus dit wordt het 3e model Cooper…
dustin24 zegt
De Mini’s van tegenwoordig zijn al niet meer zo ‘mini’ sommige zijn ondertussen al zo groot als een golf.
kaasboerin zegt
@dustin24: Nog wel groter denk ik, maar hij ‘oogt’ nog wel aardig ‘mini’, en dat is natuurlijk wel geinig.
talow zegt
@dustin24: Ze zijn zeker niet zo groot als een Golf… heb je de koffer van een MINI al eens gezien? Krijg je geen 3 bakken bier in :D
On topic: Ik ben benieuwd! Die lampen worden natuurlijk nog wel veranderd, het dashboard ook hoop ik! Want zo te zien staat er bij deze geen leuk toerentellertje meer voor je neus…
Het zijn heerlijke wagentjes! Ze rijden gewoon super! Voor mij hoeven ze nu eigenlijk nog geen 3e generatie te maken, die 2e is nog goed zat!
euro95 zegt
Ik ben benieuwd totdat ik een “echt” plaatje zie ;)
Deze spot zegt mij niets in elk geval!
norge zegt
Maar goed dat ze deze melkkoe over hebben gehouden na het Rover verliespostje.
masterstig zegt
Hij lijkt wel héél erg vierkant…
BRT zegt
Ah de tellers gewoon achter het stuur zover ik kan zien. Dat is wel de grootste afknapper van de huidige mini’s.