Zelf ervaren hoe het is om in minder dan vier seconden naar de honderd te katapulteren en 1.0 G in bochten te trekken?
Spelen met de 450 pk sterke pushrod V8, voorzien van variabele kleptiming en directe injectie, is nu mogelijk. Zij het digitaal. GM heeft de auto namelijk beschikbaar gesteld voor Gran Turismo 5. Gratis te downloaden via het Playstation-netwerk. Doen ze slim, qua hype, want hiervoor hadden ze ook al een gecamoufleerde versie van de Corvette Stingray voor het spel gemaakt, en die werd eventjes 500.000 keer gedownload.
Dit haalt het natuurlijk voor geen meter bij de echte ervaring, om de pook van de zeven versnellingen tellende Tremec TR6070-bak te hand te nemen en al rev-matchend langs curbstones te rijden, maar hé, het is een begin.
Wist je trouwens dat de Corvette Stingray C7 is uitgerust met een Drive Mode Selector? Hiermee kunnen 12 zaken naar wens worden ingesteld, waaronder het ESP, gasrespons, het schakelwerk van de automatische bak (indien aanwezig), cilinderuitschakeling, het limited-slip diff, launch control, vlinderkleppen in de uitlaat, en -indien aanwezig- de elektroschokdempers.
Oh, en als je digitaal gaat racen, kruis dan wel het Z51 Performance Package aan. Het geeft je beter rubber (Michelin Pilot Super Sport in de maten 245/35R19 voor en 285/30R20 achter), andere overbrengingsverhoudingen voor de handbak, betere oliesmering die geen last heeft van extreme G-krachten (dry-sump), grotere remmen met koeling en spoilers voor je stabiliteit op hoge snelheid.
Onze fotoslaaf toog naar de GM-stand waar de onthulling plaats vond en trok een paar fijne platen. Check ze HIER.
mika050 zegt
Ik download hem gelijk
slippie101 zegt
@mika050: ik ook:D
xilver zegt
@mika050: Je kon hem al eerder downloaden ;-), hij was wel gehuld in een camo die er af zou gaan bij de lancering van de auto.
Arco zegt
@xilver: tot heden nog steeds geen update in GT5 … ze lopen achter … alweer …
Arco zegt
@Arco: sorry. Downloadbaar via de store.
a3aan zegt
Nene ne nehne! Wij hebben lekker 4 uitlaten. (Beat that Ferrari)
makzim zegt
@a3aan: Sinds wanneer zou een Ferrari geen 4 uitlaten hebben? California? FF? F12Berlinetta? Enkel de 458 heeft er 3
adyton zegt
@makzim: Maar niet naast elkaar. Een beetje té naar mijn zin. Hij zou veel mooier zijn met 2 pijpjes aan beide kanten.
darrock zegt
@adyton: als je een corvette koopt probeer je niet subtiel te zijn…
Dus gewoon lkkr 4 dikke uitlaten in het midden!
adyton zegt
Heeft niets met subtiliteit te maken. Voor mij is het een minpuntje. Ik vind het gewoon minder mooi.
svenbmw zegt
Wat een bak zeg !!! :D
xiran zegt
wat een monster, de nieuwe corvette is meer revolutie dan evolutie geworden.
benenwagen zegt
Ben erg benieuwd naar het geluid!
sirmustang zegt
@benenwagen: Het gaat hier om gt5. Het geluid is dus waarschijnlijk een kruising tussen een wasdroger en een stofzuiger.
jordy14 zegt
Waarom geen gratis download op forza?! Best wel een brute bak.
dheep zegt
@jordy14: omdat forza dat met de Viper deed
toroloco zegt
Fotoslaaf op de GM stand?!?! Is slavenarbeid niet meer verboden?
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@toroloco: Dat moet je de foto’s vertellen.
Bastiaan zegt
Downloaden!
stanny zegt
Hij is veel moderner en strakker geworden. Enkel het dashboard lijkt nu al 10 jaar oud. Voor de rest is het een mooie wagen die we hier weinig zullen zien.
gertjan2012 zegt
Haha hoe geniaal bedacht van Autoblog, ik denk dat 95% van de bezoekers alleen al om de titel dit artikel aan het lezen is ( ja ik hoor daar ook bij )
Weer eens wat ander nieuws dan een paar sneeuwvlokjes op de weg :)
driescuit zegt
Het was makkelijker deze Amerikaan te haten toen er nog verpakking om zat, nu ziet ie er toch wel sappig uit.
urtarget1992 zegt
Ben normaal een viper fan maar jeeebus deze ziet er strak uit:D Als je nu voor een amerikaanse muscle/supercar wil kiezen wordt het wel heel moeilijk tussen de vette en de viper
gedwongenleaser zegt
Nogmaals; erg dikke bak maar ben ik dan de enige die zich stoort aan die el-cheapo-aftermarket-spoilerlip op de achterklep? Foto 6 geeft nog eens meedogenloos weer hoe slechdt dat ding past/gemonteerd is, dat kan toch niet op een autoshow?
bofkont zegt
Ben er niet kapot van, de voorkant heeft wel wat weg van een 458. Die 4 uitlaten vind ik zwaar overdreven.
De vorige corvette vind ik juist prachtig.
eqaulo zegt
@bofkont: Toen ik deze zag had ik even een WTF moment, en spijtig niet positief bedoeld. Ik vond de vorige imho veel mooier. Voor mij ziet deze eruit alsof ze te hard geprobeerd hebben. Interieur ziet er nogal zelfbouw uit :/ vind ik persoonlijk. Een beetje een gemiste kans? Liever een C1 of C2
Simpson zegt
knap gedaan. Een schreeuwerige auto met een kierende spoiler en ouderwets interieur, van GM…en toch wil je er stiekum wel een.
yerrie zegt
Vind de buitenkant er goed uit zien op die 4 uitlaten na, maar het interieur lijkt nog steeds van logitec toetsenbord plastic gemaakt te zijn.
tweetienduizendste zegt
De nieuwe Vette is VET!!
coenijn zegt
Zo die nieuwe is echt heel bruut
xilver zegt
Vetharde knalbak hoor!
343bhp zegt
Ik vraag me af hoe ze variabele kleptiming doen op een pushrod V8?
Want als er maar 1 (onderliggende) nokkenas aanwezig en ze gaan deze draaien zul je zowel de inlaat als uitlaat timing gelijktijdig en gelijkmatig verdraaien , lijkt mij geen ideaal scenario.
En van de mooie lijnen die al steeds minder werden bij elk nieuwer model is nu helemaal niets meer over, wat een gedrocht..
Aquios zegt
Ik vind het jammer dat ze deze auto als stingray geclassificieerd hebben. Hij lijkt mij te veel op de zr1. De oude stingrays hadden echt een beduidend afwijkende vorm t.o.v. de gewone corvettes. Dat mis ik hier toch een beetje.
Voor een gewone corvette: Gaaf. Voor een stingray: Te lauwtjes.
p.s. 4 uitlaten naast elkaar is wel een beetje een corvette ding dus mooi dat ze dat gehouden hebben.
Arco zegt
Helaas … in GT5 alleen een model met camouflage die je niet kan en mag “kietelen” …
Maarre … hij ziet er in Detroit schitterend uit.
Arco zegt
@Arco: Ah… hij is er toch nog !!! Downloadbaar via de store.
bmwe46csl zegt
Hij is echt mooi