Komt ‘ie weer. De jaarlijkse lijst met ergernissen die tot stand is gekomen door drie man en een paardenkop 516 automobilisten te ondervragen over hun haatmomentjes in het verkeer.
Als we de discussie over hoe representatief een onderzoek van Eileen onder zó weinig verkeersdeelnemers is even links laten liggen, zien we een opvallende afwezige in de lijst. Files behoren niet langer tot de grootste hoofdpijnbezorgers op de weg. U bent er wellicht content mee, dat nutteloze stilstaan in een zee van zilversaaie leasebakken, óf het komt omdat we gewoon minder in de file staan met zijn allen. Vorig jaar stonden files nog op een vijfde plek.
De onbetwiste winnaar van dit jaar is bumperkleven (48,9%), gevolgd door hufterige personen met haast die worden samengevoegd onder de noemer ‘agressief rijden’ (46,0%). Met een alcoholische versnapering danwel drogerende middelen achter stuur plaatsnemen kwam op de derde plek te staan. Uiteraard is er ook weer een plekje weggelegd (#7) voor het fenomeen ‘op het laatste moment ritsen’ terwijl we niets anders kunnen concluderen dat dat zulks de juiste manier van invoegen is.
Enfin, hier de complete Top10. Achter de nummering staat de positie van vorig jaar. Uw onderbouwde ergernissen lezen we graag terug in de reacties.
1. (2) Bumperklevers 48,9 %
2. (1) Agressief Rijden 46,0 %
3. (4) Rijden met alcohol en/of drugs op 40,8 %
4. (6) Geen richting aangeven 21,5 %
5. (3) Onnodig links rijden 20,0 %
6. (9) Te hard rijden binnen de bebouwde kom 16,3 %
7. (8) Op het laatste moment ritsen 15,2 %
8. (10) Rechts inhalen 11,6 %
9. (7) Zondagsrijders 11,1 %
10. (-) Drempels 9,3 %
BananaMan zegt
volgens mij is er een sterke relatie tussen ergernissen 1, 5 en 8…
964rs zegt
@BananaMan: volgens mij wil, in mijn geval zoiezo
kliko zegt
@964rs: [taalnazi aan] zoiezo of sowieso? :lol: [taalnazi uit]
xilver zegt
@kliko: Hartelijk dank
964rs zegt
@kliko: macht der gewoonte. Maar je hebt wel gelijk
964rs zegt
@964rs: eigenlijk zou je een rijbewijs voor de snelweg moeten hebben en een voor de b-wegen. en dan met een vignet. makkelijk te controleren en goed voor de doorstroming in het weekend
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@964rs: goed idee! En als je rechts inhaalt (zoals jij net zo trots zegt) krijg je geen van beiden!
bennyblisto zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Wat is er mis met af en toe rechts inhalen? Ik doe het op dagelijkse basis: je rijdt op een rustig moment over de A2 van Amsterdam naar Utrecht met een gangetje of 115-120. Het is rustig dus je rijdt op de meest rechter baan. Maar dan zijn d’r ook van die lui die om de middelste baan lopen te Henken met 100. Ga jij dan oprecht vier banen naar rechts om ze voorbij te gaan en vervolgens weer vier banen naar rechts? Gewoon rustig rechts langs tuffen.
kaasboerin zegt
@bennyblisto: Dat is eigenlijk hypotetisch, ik denk dat het hier meer om slalommende tokkies gaat op de highway.
meneersander zegt
@BananaMan: ben het helemaal met je eens!
sanki zegt
@BananaMan: Doe daar 9 ook maar bij ;)
marokkaanseheld zegt
Een hele goedemiddag AutoBlog!
Treff zegt
iedereen heeft zo zijn eigen mening over het verkeer!
Ik erger mij vooral aan mensen die links blijven kleven met 100kmh, er is mij altijd geleerd tijdens rijlessen dat als je ruimte hebt altijd naar rechts te gaan.
MAB zegt
echt drempels moeten er echt uit hier.. heb zo een hekel aan.
harrymerc zegt
1: lees onnodig links rijden
2: lees precies 50 rijden, 500meter voor een rotonde afremmen
3: lees Terecht!
4: lees Begrijpelijk
5: lees verdient nummer 1 bumperkleven
6: lees hier kunnen ze ook flitsen ipv op de snelweg( wacht brengt niet genoeg geld op..)
7: lees tja t mag wel hoor
8: lees moet je maar niet onnodig links rijden
9: lees veel van de andere nummers
10: lees slecht voor de vering..
BananaMan zegt
@harrymerc:
I agree!
NielsGP zegt
@harrymerc: Hier ben ik het mee eens, behalve op het laatste ritsen, dat is tegen mijn principes..
NielsGP zegt
@NielsGP: En hiermee bedoel ik niet zozeer ritsen, maar als er een file is, even doen alsof je naar rechts moet en dan mooi vanvoor in de file gaan staan. Waarsch moet het ook zo staan in het lijstje?
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@harrymerc: Die drempels he, niks te maken met vering.. tenminste.. als je er met een bmw overheen wilt moet je 10 km/h rijden anders vern**k je je onderkant..
mashell zegt
@harrymerc: hoe kan precies 50 rijden (daar waar dat mag) nou agressief zijn. Ik rij in de bebouwde kom geen km sneller dan 50, ongeluk kans te hoog, pakkans te hoog, tijdswinst te klein. Logisch toch?
timberleek zegt
@harrymerc:
inderdaad meestal wel, maar ook niet altijd.
Ik had laatst ook eentje op de bumper, toen ik met 150 een stel vrachtwagens inhaalde. Dan lijkt het met toch dat je weinig te klagen moet hebben, ik kan het ook met een politiek correcte 120 doen. maar nee hoor, meneer moest maar dichterbij kruipen.
seinen, kleven etc.
dan neig ik toch naar het gebruik van het middelste pedaal… dat begreep hij uiteindelijk…
stefandeman zegt
@harrymerc: gelijk!
cupsport zegt
Tja, ik moet helaas toegeven dat ik weleens bumperkleef (1.) bij zondagsrijders (9.) die onnodig links rijden (5.). Vervolgens haal ik deze rechts in (8.)op een agressieve manier (2.) zonder richting aan te geven (4.) en dit kan er voor zorgen dat ik te hard rijd binnen de bebouwde kom (6.)
Maar we zijn allemaal mensen! :)
luuktb zegt
@cupsport: Draagt u toevallig een petje ? (en een wilde gok E36 coupe met sport uitlaat)
cupsport zegt
@luuktb: Nee hoor. Ik vind een beetje doorrijden gewoon fijn. :)
luuktb zegt
@cupsport: Ja maar als ik de manier waarop zo zie lijkt het aardig op petjes gedrag.
ik heb het niet over een leeg stuk weg waar je hem vol op de donder geeft.
jack_abarth zegt
@cupsport:
En dit uit alle haast vanuit een feestje (3). ;-)
MAB zegt
@cupsport: kun jij niks aan doen toch:P
BmwM zegt
@cupsport: En zo hoort het ;)
Pordon zegt
Bumperkleven op 1… Ik begrijp de ergernis maar wil er bij toevoegen dat het vaak wordt veroorzaakt door het onnodig links rijden van sommige bestuurders. Maar desalniettemin is het nooit echt verantwoord en tevens gevaarlijk. En laten we inderdaad even bijna iedereen een cursus ritsen geven want mensen snappen er maar weinig van.
BananaMan zegt
@Pordon:
vooral bij matrixborden! dan zien ze ergens in de verte een pijltje staan dat de rijbanen samen gaan en dan willen ze gelijk. Als je dan gewoon (zoals het hoort) doorrijdt tot aan de daadwerkelijke afsluiting (het rode kruis boven de weg) dan worden ze allemaal boos…
Gaoske zegt
@BananaMan:
Dan hoor je ook je snelheid al te hebben aangepast aan de rijbaan waarop je invoegt en niet als een malloot met 20 km/u verschil je auto ertussen rammen en vervolgens een baksteen op je rempedaal te smijten. Leer dat al die lease-rijdertjes maar eens.
BananaMan zegt
@Gaoske:
nee hoor. Ik hobbel gewoon (met mijn eigen auto) met 5 kmh er voorbij voor zover het toegestaan is. Maar ook dan worden die idioten die veel te vroeg ritsen al boos.
dawwg zegt
Met 81 naar de linkerbaan komen om een vrachtwagen inhalen, zonder gas bij te geven; het liefst in een muesli-bak, en pas op het allerlaatste moment richting aangeven en ‘m gewoon naar links duwen en vervolgens ook nog na afloop met 81 nog links blijven plakken omdat er in de verte weer een vrachtwagen zichtbaar is …
AAAARRRGGGGGGGGGGGGhhhhhhhhhhhh !!!
BrutaalAapje zegt
@dawwg: Dan heb ik nog een variant voor je: Zo’n eikel die de hele tijd achter blijft rijden op linkerbaan. Want hij rijdt 2 km sneller dan jouw. En elke keer haalt hij je niet in en dus moet je je eigen auto er weer voor zetten om een auto in te halen. En dan eindelijk haalt hij in maar doet zo fucking traag dat jij in de ankers moet die vrachtwagen die al groter wordt….
Pordon zegt
@BananaMan: Precies, maar inderdaad niet te hard er voorbij knallen gewoon rustig met de snelheid mee. Als dan de mensen op de rechterrijstrook ook meteen een gaatje laten vallen op hun voorganger zodat de ritsers er tussen kunnen is er niks aan de hand en rijdt alles prima door. Waar ik mij aan erger is dat velen soms expres dicht op een voorganger blijven zodat je er niet tussen kan.
laurensl zegt
Op het laatste moment ritsen. Is dat niet de bedoeling?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1242849/2011/03/29/Vlamingen-ritsen-verkeerd.dhtml
Joost1990_2 zegt
@laurensl: Precies.
kliko zegt
@laurensl: dat dus. niks ergeren. gewoon asfalt gebruiken dat je mag gebruiken!
BananaMan zegt
ik mis de inhalende vrachtwagens in het lijstje. Of heb ik daar alleen last van?
agera zegt
@BananaMan: Inderdaad die horen eigenlijk ook in deze lijst, maar in Nederland valt het nog mee in het buitenland zijn die vrachtwagenchauffeurs vele malen erger dan in NL.
BananaMan zegt
@agera:
ik rij ook mijn meeste km in Dld
rikkon zegt
Lekker een persbericht opstellen met heerlijk relevante tiendeprocenten geeft aan de cijfers een gewichtigheid en een wetenschappelijk tintje dat kant nog wal raakt.
Laat dan gewoon de aantallen zien… %@$#! alfa’s.
1. (2) Bumperklevers 257 personen
2. (1) Agressief Rijden 237 pers
3. (4) Rijden met alcohol en/of drugs op 211
4. (6) Geen richting aangeven 111
5. (3) Onnodig links rijden 103
6. (9) Te hard rijden binnen de bebouwde kom 84
7. (8) Op het laatste moment ritsen 78
8. (10) Rechts inhalen 60
9. (7) Zondagsrijders 58
10. (-) Drempels 9,3 %
rikkon zegt
@rikkon: en 9.3% komt overeen met 48 ondervraagden…
kaasboerin zegt
Linksrijders, zondagsrijders en drempels.. Deaud motte ze.
rikkon zegt
@kaasboerin: Kaasboerin de drempeldoder :-)
Succes ermee!
sacha zegt
Die nº7 is werkelijk zooooo’n faal in deze lijst.
luuktb zegt
@sacha: Ik denk dat het komt doordat dat de automobilisten die weten hoe het werkt het op een dusdanige manier doen dat het als agressief word opgevat.(lees:hoeken, te hoge snelheid en geen richting)
bozewolf zegt
Iedereen die bij bumperkleven meteen begint te zeiken over onnodig links rijden moet gewoon leren om 4 gram geduld te hebben.
Stelletje petjes. Iedereen moet maar voor jullie aan de kant en als ze dat niet meteen doen, ga je lekker op de bumper hangen.
Aso’s.
luuktb zegt
@bozewolf: Maar goed mijn geduld raakt ook wel eens op als er een toyota picnic op de rechter baan plakt met 105 , ik zet in dat geval mijn knipper licht naar links en flits een keer.
autogedrocht zegt
@luuktb: Dat herken ik, misschien ook niet legaal, maar veiliger dan bumperkleven.
Overigens ben ik van het type dat steeds langzamer gaat rijden naarmate men meer gaat kleven.
bozewolf zegt
@luuktb: Absoluut, het is ook bloedirritant, onnodig links hangen. Lightsignaaltje, knipperlampie, handgebaar naar keuze als je er eindelijk langs kan, noem maar op. Doe wat je kunt om te laten blijken dat ze eerder naar rechts moesten.
Maar zelf gaan kleven is nooit een oplossing. Dat hoeft maar één keer bijna fout te gaan en dan ben je daar van genezen.
kaasboerin zegt
@bozewolf: En de egoisten die meestal druk bezig zijn met hun telefoon of passagier, en de hele tijd op de linkerbaan blijven hangen met 110km/h met 3 auto’s achter hen.. Die moeten eens enige fatsoen in hun sodemieter krijgen.
bozewolf zegt
@kaasboerin: Die mensen zijn afgeleid en dat is niet verstandig van ze. Echter doen ze het hoogstwaarschijnlijk niet expres en dus kun je niet over een gebrek aan fatsoen praten.
Dat jij meteen op hun trekhaak wilt hangen als ze zich niet meteen uit de voeten maken als jij er aan komt zegt meer over jouw gebrek aan fatsoen dan dat van de linksrijders.
kaasboerin zegt
@bozewolf: Niet expres? Het is gewoon puur asociaal gedrag, niet in de gaten hebben dat je anderen dwars zit. Je pakt toch bewust die telefoon, als ik een passagier mee heb praat ik bewust weinig.. Waar staat dat ik dat zeg? Had ik maar een trekhaak.. :lol:
desjonnies zegt
@bozewolf:
Geen woord fout aan deze stelling.
De weg is van IEDEREEN!
Ga eerder van huis.
Of doe -toen ik mijn oude 911 nog had- het volgende :
’s zomers om 05.30 je bed uit.
Ding de werkplaats uitrollen en een rondje Nederland doen.
Je kunt behoorlijk trappen en jij bent niemand tot last.
Want jij wilt namelijk zelf hard rijden.
Zelfs 1 keer staande gehouden met 145km/uur en geen bekeuring gekregen.
kaasboerin zegt
@desjonnies: Dat is nu wel anders hoor.. :)
bozewolf zegt
@desjonnies: Als je met een snellere auto wilt knallen is dat indredaad met afstand de beste oplossing. Lege weg, risico voor niemand, de kit ligt vaak nog op één oor…
Als je dat een paar keer per maand doet, heb je ook de neiging niet meer om tijdens de werk-thuis run de Fangio uit te hangen.
desjonnies zegt
@bozewolf:
Fangio?
Ik speelde altijd Pedro Rodriguez. :D
Hupke zegt
@bozewolf:
Er is een verschil tussen geduld moeten hebben en een idioot die onnodig links rijd.
Onnodig links rijden is als ik het me goed herinner een overtreding, je moet altijd zo rechts mogelijk gaan rijden tenzij je moet inhalen of in een file rijd.
Dat vervelende tuig dat dus onnodig links rijd is net zowel in fout als diegene die er langs rechts voorbij gaat.
Ik heb geen problemen met iemand die een ander inhaalt tegen 110 en daar een minuutje over doet maar iemand die uren links blijft hangen als rechts terug vrij is word ik woest van. Ofwel zijn dat mensen die niet bekwaam zijn van op de snelweg te rijden omdat ze niet van rijstrook durven veranderen (‘wie weet kan ik als ik achter die kamion inzit nietmeer terug naar links is zal maar links blijven hangen totdat ik die binnen een half uur heb ingehaald’), ofwel zijn dat van die vervelende moraal ridders die willen dat iedereen 110-120 rijd en daarom niet aan de kant willen gaan, en eventuele motorrijders die toch in proberen te halen worden dan vakkundig van de weg geramd door dat piratenvolk.
kaasboerin zegt
@Hupke: Onnodig links rijden is gewoon puur egoïsme en schijt hebben aan een ander, dat vind ik nog meer neigen naar petjesgedrag dan bumperkleven zelf. Als je niet van rijstrook durft te wisselen behoor je per direct je rijbewijs in te leveren.
bozewolf zegt
@kaasboerin: Ah…afgeleid deelnemen aan het verkeer en daarbij enig hinder veroorzaken voor een ander is “meer aso” dan iemand bewust op de bumper hangen, daarbij twee auto’s en minimaal twee levens, waaronder je eigen, in gevaar brengen?
Dit is duideijk weer een redenatie van traditioneel kaasboerinniveau, ja.
“ZIJ zijn het asociaalst en ZIJ moeten maar boeten als IKKE-IKKE-IKKE er niet z.s.m. langskan, want IKKE-IKKE-IKKE is het allerbelangrijkst in deze wereld. Fuck you en je linksrijden, ik ben kaasboerin en ik wil er NU langs anders duw ik je van de weg”
Aso
bozewolf zegt
@Hupke: Oh, ik bestrijd ook niet dat de echte linksrijders lullo’s zijn die beter moeten opletten in het verkeer. Ik heb ook een pleurishekel aan vastzitten achter een stel non-opletters met 105kmu.
Gaat mij om petjes zoals kaasboerin die linksrijden gebruiken als een inherent excuus om zelf de aso uit te hangen door te kleven. Combineer dat nog met een mooie verdraaide poging om linksrijders nog aso’er neer te zetten dan de klevers zelf, en je hebt meteen het hele punt te pakken waar ik tegen ageer.
kaasboerin zegt
@bozewolf: Kap nou maar met dat gezeik van je, omdat ik het niet met je eens bent stop je maar ongefundeerde woorden in m’n mond, je kent me niet eens, ik rijdt hartstikke fatsoenlijk maar dat zeg ik er niet bij, en meneer gaat direct uit z’n dak en vervelend doen.
bozewolf zegt
@kaasboerin: Oh? Volgens mij beweer je een paar posts terug toch echt dat linksrijden asocialer is dan bumperkleven.
Ook al is bumperkleven praktisch altijd een bewuste beslissing, linksrijden lang niet altijd.
Ook al is bumperkleven van zichzelf een gevaarljke verkeerssituatie, linksrijden niet.
Dat riekt nogal naar een zelf-verzonnen excuus…
autogedrocht zegt
@bozewolf: Goed bezig!
Pordon zegt
@bozewolf: Bumperkleven is inderdaad gevaarlijker dan links rijden maar het linksrijden goed praten met excuusjes van we moeten eens wat meer geduld hebben of ze doen het niet altijd expres heeft natuurlijk geen enkel raakvlak met de realiteit. Is toch erg juist dat mensen zich er niet eens van bewust zijn soms… Tijdens je rijlessen wordt er constant verteld houd zoveel mogelijk rechts tenzij je moet inhalen of in een file staat. Ik zal me niet zo snel schuldig maken aan kleven maar lichtsignalen en een gebaar kan je wel verwachten en dat doe ik alleen maar voor de linkshanger in de hoop dat die het hopelijk een keer door gaat hebben. Overigens erger ik me ook dood aan de personen op de A2 (Utr-Ams) die op de middelste baan blijven rijden terwijl rechts gewoon helemaal vrij is. Er zijn dan wellicht nog wel 2 linker banen vrij maar ga gewoon naar rechts en blijf niet in het midden hangen. Misschien asociaal van mij maar ook al is links dan vrij kun je van mij alsnog een lichtsignaal verwachten en als dat niet helpt, links er voorbij en zodanig terug naar rechts gaan dat er toch misschien iets gaat gebeuren in die bovenkamer waardoor die ook naar rechts gaat. Vaak een doeltreffende methode.
pomfriet zegt
@Hupke: dakhaze die er een minuut over doen om mij in te halen terwijl de achterkant van een vrachtwagen groter wordt op de rechter strook en ik op de rem moet vind ik nie echt fijn. Die mensen irriteren mij. Als je gaat inhalen geef dan gas ga er voorbij en ga terug na rechts.
Hupke zegt
@pomfriet:
Ja goed dat kan niet leuk zijn maar daarvoor ga je niemand verwensen en vinden dat z’n rijbewijs moet worden afgenomen (ik toch niet). Op zich doet die niets fout, iemand die darentegen moedwillig links blijft hangen is eigenlijk in overtreding.
desjonnies zegt
@Hupke:
Beste Hupke, hoe ga jij dan om met invoegerts?
Ik bedoel, iedereen duwt zijn voertuig tegenwoordig gewoon de baan op terwijl je bij het invoegen toch echt een voorrangsweg oprijdt.
Persoonlijk ben ik van mening dat de meeste bestuurders daar nog minder van bakken dan het onnodig linksrijden.
En dan heb ik het nog niet eens over de uitvoegers van de baan af.
Ik rijd regelmatig met een vrachtwagen (ter lering ende vermaak) en als ik de capriolen voor me zie die sommigen uithalen om toch nog eventjes voor die vrachtwagen de baan af te gaan, kan ik er wel 6 keer per dag een nieuwe voorbumper op krijgen.
Hupke zegt
@desjonnies:
invoegerts?
Bedoel je mensen die van de oprit afkomen en gewoon zonder kijken voor je in vliegen? (ik ga meestal even links rijden als ik iemand van de oprit zie komen dan heb ik daar geen last van)
Of bedoel je mensen die je links inhalen en dan veel te vlak voor je terug invoegen? (ook daar heb ik weinig last van want diegenen die mij inhalen rijden vrij vlot en blijven meestal links hangen)
Ik begrijp je vraag eigenlijk niet goed.
luuktb zegt
@luuktb: Linker* natuurlijk
dinobreezy zegt
dat lijkt er dus op dat 252 van de 516 ondervraagden onnodig links rijd, die hebben dan namelijk last van bumperklevers :)
MARS zegt
Bumperkleven, me grootste hobby!
Op ’t circuit noemen we dit slipstreamen.. ;)
kliko zegt
@MARS: :lol: +1
marokkaanseheld zegt
Ik vind dat er speciale drempels moeten komen op snelwegen.
:)
Christiaanvdd zegt
Ik haat bumperklevers vóór me:x ;)
Benjamin1 zegt
516 is voldoende grootte voor een steekproef mits deze wel voldoet aan de representativiteit ( chi square test).
Ik zou wel eens willen weten of bumperkleven en onnodig linksrijden( negatieve) correlatie vertonen eigenlijk…
ralphbeen zegt
gezeur over rechts inhalen altijd…
hoe kan men nou rechts inhalen als er niet onnodig links gereden wordt?
BananaMan zegt
@ralphbeen:
vluchtstrook? maar dat is voor de echte malloten…
musztiistar zegt
Bijna alle punten ontstaan doordat een oma met 50 over de snelweg rijdt
spykerboy zegt
heb er geen hekel aan hoor :)
ik erger me alleen aan grootlicht rijders. links rijders. drempels. rijden met alcohol en drugs. en mensen die echt 10 of 5km langzamer rijden dan toegestaan is en er niet langs kunnen! dat is de grootste. bumperkleven doe ik zelf 24/7 moeten ze maar niet voor me rijden :)
bozewolf zegt
@spykerboy: En als er iets gebeurt, no problem want rijke pappa helpt je uit de brand, right?
Tenzij je met je gezicht in een achterruit begraven ligt. Dan kan papa je niet meer helpen.
Rij nou maar gewoon, spykerventje, anders mogen de bedienden van papa je straks in de zandbak begraven.
spykerboy zegt
@bozewolf: vind het wel grappig dat men altijd meteen denkt dat al het geld ed van papa komt… echt tiepisch nederlands dat naife gedoe… ow hij rijdt een M3. ach kan alleen van pappa zijn blabla.. had je zelf maar beter kunnen sparen dan zuipen had je het ook kunnen hebben allemaal toen je jong was ;)
kaasboerin zegt
@spykerboy: 2 kratjes p/w is max. 30 piek, daar kan ik geen M3 van betalen hoor..
spykerboy zegt
@kaasboerin: en wat geef je nog meer uit per week aan uitgaan en andere dingen (behalve eten en kleding)
Vreddy_B zegt
@spykerboy:
24/7 Bumperkleven? Jij bent zo’n type die onnodig tijdens het file rijden ook op mijn bumper zit? Stop er maar mee want ik ben namelijk nooit onder de indruk.
bozewolf zegt
@Vreddy_B: Te hoog afgestelde lampen is inderdaad irritant, alhoewel dat denk ik vooral voortkomt uit gebrek aan kennis en een tikje onzekerheid. Mijn moeder b.v. heeft een hekel aan rijden in het donker en wil graag zo ver mogelijk kunnen zien, dus die wil ze nog wel eens aardig opschroeven. Op het moment dat ze dan klaagt als iemand anders hoge lampen voert ben ik er natuurlijk als de kippen bij om haar belabberde argumentatie onderuit te kegelen :P
dennisr zegt
@bozewolf: gewoon groot licht toch :P
dennisr zegt
@spykerboy: ze stoer als jou is natuurlijk niemand.. gelukkig is er genoeg zand waar ze je kunnen begraven..
Vreddy_B zegt
Ik irriteer me overigens ook ernstig aan mensen die lampen verkeerd hebben afgesteld. En waarom rijden er tegenwoordig zoveel mensen onnodig met hun mistlampen aan!
the-budel-guy zegt
@Vreddy_B: om dat dat vet koel mega über gaaf de bom strak is of zo iets
Vreddy_B zegt
@the-budel-guy:
En bloed irritant. Maar je hebt gelijk ;-)
RoT___ zegt
@Vreddy_B: Ik snap ook niet waarom de automatische hoogte regeling enkel op auto’s met xenon zit, zoiets moeten ze per direct ook inbouwen op koplampen met halogeen pitten.
faalhaas zegt
Ik heb ook een hekel aan bumperklevers!, sodemieter op naar rechts en laat me erlangs :S
rufctr01 zegt
Onnodig links rijden zou bij mij wel iets hoger staan dan de 5e plek.
gedwongenleaser zegt
Punt 7 nuance: Op het allerlaatste moment ritsen als er GEEN file is! Scenario met 3 banen: rechterbaan is ‘vol’ en rijdt 110-120, middelste baan rijden een paar auto’s (bijv. stuk of 5) die al doorrijden/inhalen met 130-140 en zijn bijna bij het punt waar de linkerbaan zou moet gaan ritsen. Rij je zelf op die middelste baan en zie je iemand vlot achterop komen rijden en nog net even naar de linkerbaan gaan om met 150+ op het laatst een paar auto’s in te halen, maar dat redt hij niet waardoor iedereen op de middelste baan als een gek in de ankers moet, persoon die inhaalde is vervolgens nog boos ook omdat deze geen ruimte kreeg. Grrrr…
costyn zegt
@gedwongenleaser: +1 als er geen files zijn, gewoon een leeg plekje opzoeken in de rij auto’s inderdaad.
Moet zeggen dat ik als spits-rijder me zelden erger aan andere mensen. De lui die dagelijks op en neer rijden naar hun werk tijdens de spits zijn over het algemeen goeie chauffeurs die opletten en niet onnodig links rijden enzo. Buiten de spits is het drama met zondagsrijders en lui die aan de telefoon hangen.
gedwongenleaser zegt
@costyn: klopt helemaal!
alfamannetje zegt
HET moment NU eerst naar ons eigen rijgedrag te kijken . Neem daarbij het lijstje als leidraad.
bozewolf zegt
@alfamannetje: Ik ben van dat lijstje alleen sporadisch schuldig aan #3, ik rij wel eens als ik een spliffy heb gehad, maar meer effect dan dat ik geen haast heb heeft dat niet. Tis ook niet alsof je überhaupt nog wilt rijden als je echt knijter bent. Ik heb toen ik 18 was één keer met drank op gereden en mezelf daarna 4 weken vervloekt. Nooit meer gedaan sindsdien (niet meer weten hoe je thuiskwam is echt heel eng als je met de auto weg was).
Voor de rest let ik altijd op dus ik rij nooit onnodig links en ik geef praktisch altijd netjes richting aan (1 op de 50 vergeet je ik ’t, tsja). Kan me wel kapot irriteren aan mensen waarbij pinkertjes blijkbaar een optie waren toen de auto werd gekocht. Sta je te wachten om een hoofdweg op te rijden, komt een andere auto aan, daar wacht je dan netjes op, 5 meter voor ie bij je is, doet ie z’n pinkertje uit, remt hard en slaat af. Godverde$@#(*!@*%$! denk ik dan, doe dat ff eerder.
Agressief rijden doe ik niet aan, ik ga uit van het oude wijze adagium “verwacht dat elke andere weggebruiker een mongool is en geef ze de ruimte”.
Te hard binnen de bebouwde kom is bloedlink ivm overstekende kinderen en huisdieren en onoverzichtelijkheid.
Op laatste moment ritsen maak ik me niet schuldig aan, maar ik irriteer me er ook niet echt aan, tenzij het duidelijk voordringen is.
Rechts inhalen doe ik ook niet aan, maar je kan d’r op een 3-baansweg met 1 onnodige uiterst-linksplakker beter volledig rechts langs dan achter hangen en/of bumperkleven.
Zondagsrijder ben ik niet. Zondag is de dag van de Heer, dan rij ik sowieso nooit (haha..)
Drempels irriteer ik me wel aan, maar kan niet echt zeggen dat ik me schuldig maak aan drempelen ^_^
Alwood zegt
Bumperklevers: irritant
Mensen die onder de max rijden: irritanter
Nooit in
kunnenmogen halen (rechts, overal dichte middenstrepen, etc..): irritantstNederland moet eens even heel snel een verkeersbeleid invoeren wat doorstroom bevorderd in plaats van vertraagt en frustreert.
jensdm zegt
Bumperklevers heb ik niet. Haat aan zondagsrijders en hoge drempels, zeker als je auto iets lager dan de gemiddelde staat.
the-budel-guy zegt
Nummer 7 is toch heel normaal. En dat bumperkleven hebben we ook vaak last van maar dan op de voorbumper :p
broodje_aap zegt
Mijn eigen lijst:
1) Rijden met alcohol
2) Onnodig links rijden
3) Geen richting aangeven
4) Zondagsrijders
dennisr zegt
@broodje_aap: mee eens, die 4 doe ik ook altijd..
nitroman zegt
Wat mij betreft mogen drempels nog wel wat meer stijgen in het lijstje :-P
Sciurida zegt
Mijn allergrootste ergernis, waar ik echt van ga schelden is mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde! Daar moeten ze echt een keer een campagne tegenaan gooien, al was het alleen maar voor de doorstroom. Verder mis ik extreem in de ankers gaan voor een flitspaal (is iemand laatst door overleden!) in de lijst.
4991 zegt
Op het laatste moment ritsen is de juiste manier.
72bug zegt
@4991:
Waarom staat er dan 300 meter van te voren: ritsen vanaf hier?
4991 zegt
@72bug: Hier in België is het anders.
0904783b zegt
Als er iemand zit te kleven bij mij op een baan met een enkel rijvak waar ik de maximumsnelheid rij, dat is irritant. Ik reageer daar dan ook op door mijn snelheid te laten zakken met 10km/h.
Wesley zegt
Ik erger mij vooral aan van die mensen die dan 40 gaan rijden op een 50 weg, maar zodra je ze wil inhalen ze net zo hard gaan rijden als dat ik doe. Gevolg? Een hele stoet achter je omdat je niet achterlijk veel te hard wil gaan rijden en daardoor iedereen dus denkt dat jij degene bent die niet kan rijden… Inhouden en er achter heeft vaak ook geen nut omdat een trage rijder vaak ook auto’s achter zich hebben.
sebastos zegt
@Wesley:
Helemaal mee eens! Ik ben, daar waar mogelijk, ook helemaal voor een minimum snelheid die tevens de max snelheid is. Op een 50 weg, ga je 50 rijden en op een 80 weg ook 80. En dus niet 60.
luuktb zegt
@Wesley: ik moet zeggen als er een petje zit te drukken op de snelweg bij 130kmh , dan wil ik ook wel eens bij het eerst volgende moment naar rechts gaan tot hij naast me zit en dan vol gas geven.
Wesley zegt
@luuktb: Maar ik ben geen petje =) Ik rij altijd heel braaf de max snelheid, oke soms 5 er boven, 10 met inhalen. Doorstroming enz. En ik reed voornamelijk in de Yaris van m’n moeder, zegt wel genoeg denk ik :P
E34M5Touring zegt
Ik zie er een niet tussen staan. Mensen die volgens eigen meetwaarde gaan bepalen of jij aan het bumperkleven bent en vervolgens vol gaan remmen om jou zogenaamd een lesje te leren. Mocht je me ooit op je bumper vinden (wat je niet lukt) mag je het doen. Als ik netjes 2 sec afstand houd en je gaat vervolgens bovenop je rem gaat staan omdat jij hebt bepaald dat ik er te dicht op zit ben je gewoon een mongol die iedereen in gevaar brengt.
bozewolf zegt
@E34M5Touring: Klopt, ook bloedlink. Als je vanuit een “dit is gevaarlijk, doe het niet” oogpunt de situatie nog gevaarlijker maakt, dan heb je ergens de afslag Logica gemist.
Als ik last heb van een bumperklever zijn het ook meteen de achterlijksten. Dan ben ik een treintje vrachtauto’s oid aan het inhalen met 135-140 en dan vind je nog iemand op 2 meter van je trekhaak. Wtf denk ik dan, wat wil je dat ik doe? Naar rechts kan ik niet en in principe rij ik al 20 kilometer te hard. Ik heb geen inspector-gadget wielen die de auto kunnen opkrikken en helikopterwieken zitten er ook niet op.
Ik rij dan vaak maar ietsje harder (km of 5) om een beetje afstand te creëren en laat ze d’r langs wanneer het kan. Kijk dan altijd wel ff wat voor type d’r achter het stuur zitten, bijna altijd mannen die zo kleven.
E34M5Touring zegt
@bozewolf: Nou precies wat je zegt, je rijd al 140 en dan nog zo’n mongol op je bumper. Die 3 sec tijdswinst ben je bij de eerste inhalende vrachtwagen al 20x verloren. Toen ik net begon met rijden was ik ook iemand die zo reed. Als je dan wat ouder bent en serieus km’s gaat maken merk je pas wat voor een gedrag je hebt gehad. Ik zie met mijn 110.000km per jaar een hoop mafketels en de ellende die er soms uit voortvloeit. Het zet je wel ff aan het denken.
varln1991 zegt
@E34M5Touring: Helaas zijn er veel van die gekken, bij 120 vol op de rem stampen, tja dan is 2 seconde wel krap.
Wanneer ik het idee heb dat iemand te dicht op mn bumper zit, gaan de mistachterlichtjes even aan en gooi ik de ruiten/koplampensproeier(BMW 740D) even open, vaak is dit voldoende.
Kleven gaat in 9 van de 10 gevallen onbewust, of mensen laten hun auto uitrollen en komen zo iets dichterbij de bumpert…
Dit laatste is goed voor het milieu, dat is toch iets waar we tegenwoordig zoveel om geven?
autogedrocht zegt
@E34M5Touring: Ik ga niet remmen, maar laat wel me gas los..
Werkt irriterend i know, maar hoe meer ze duwen hoe langzamer ik rij.
Kip en ei verhaal…
cupsport zegt
Mijn ergernissen Top 3:
1. Aso’s in hun hypocriete-muesli-Prius die rijden alsof ze Porsche hebben.
2. Oude mensen die het verkeer ophouden / in gevaar brengen.
3. Onnodig lage snelheidslimieten.
varln1991 zegt
@cupsport: +1
Misschien kan onnodig onder de max. snelheid rijden er ook nog even bij?
Ook betweters(remmen bij bumperkleven) verdienen eigenlijk een plekje in zo’n top 3…
desjonnies zegt
@cupsport:
1 Deze mensen schijnen een onuitstaanbare drang te bezitten om andere -snelle- voertuigen te laten zien dat ze ook een potje kunnen meeblazen.
Zelf heb ik het meeste last van gierende 160 rijdende Honda Hybrids.
Ik ken die dingen geeneens.
3 ben ik het helemaal mee eens, vooral ’s avonds irriteer ik me aan onze maximumsnelheden op ’s rijkswegen.
Vooral als je in een rustig slot zit, weinig verkeer voor en achter je en je gewoon lekker met 140 kunt door duwen zonder iemand tot last te zijn.
jeanclaude zegt
Volgens mij rijden deze mensen nooit op de A2. daar tussen Utrecht en Amsterdam rijden 7 van de 10 mensen onnodig links.
laus zegt
@cupsport
ik moet die boetes op een bepaalde manier compenseren hey…
ik erger me maar aan 1 ding: vertragende zaken. (medewegbewoners, stoplichten, files etc…)
Ze moeten bumperklevers geen boete geven, enkel degenen die het veroorzaken. Als je een stuk software bouwt en je constateert een probleem op het scherm, los je dat toch ook in de code op en niet door met een stift de gewenste dingen op je scherm te tekenen?
pomfriet zegt
Bumperkleven kan leuk en spannend zijn. LET WEL, Begin er alleen aan als je een prima reactievermogen hebt en een stel redelijke remmen.
ytrewq zegt
soms is het ook wel grappig als mensen niet precies de regels volgen, ik zag een keer iemand die precies door bleef rijden op een rotonde in plaat van netjes over de weg te gaan
sebastos zegt
Van mij mogen die on galante aso’s die rechts blijven rijden waardoor je van de oprit niet eens de snelweg op komt terwijl de linkerbaan helemaal leeg is ook een ***** krijgen. Ik stond van de week gewoon stil op de invoegstrook omdat er GEEN ruimte gemaakt werd en ze gezellig met z’n allen rechts bleven rijden terwijl de linkerbaan mooi vrij was.
max147 zegt
Mensen die last hebben van bumperklevers kunnen toch gewoon naar rechts? Ik heb er nooit last van. Ook mensen die op het laatste moment invoegen, staan in de top 10??? Dat is nou net precies wat al die borden langs de weg aangeven, ritsen NA 300 meter. Als iedereen elkaar nou een beetje ruimte laat dan werkt ritsen tenminste. Nu is de ergenis dat men op het laatst invoegt en de invoeger heeft in zijn top 10 staan, mensen die gaten dichtrijden zodat je er niet tussenkunt. Ik vind deze laatste categorie storender en file veroorzaker nummer 1 dus doe daar eens wat aan.
1. Te traag invoegen of na invoegen met te lage snelheid gelijk naar die linker baan
2. Onnodig links rijden
3. Zonder richtingaanwijzer van rijbaan veranderen of denken dat als je richting geeft dat je dan voorrang hebt en dus gewoon op dat moment gewoon “gaan” terwijl het niet kan ivm snelheidsverschil
4. Richting geven op rotondes als je rechts af moet en dan niet juist wanneer het moet, nl ALLEEN bij het VERLATEN van een rotonde
5. Mensen die kinderen niet goed vast hebben zitten, te veel kinderen in de auto of erger nog, in zo’n auto ook nog bellen, hardrijden en/of roken!!!
6. Alcohol/drugsgebruik uiteraard ook maar dat moet sowieso op 0 gezet worden alsmede min 5 jaar rijontzegging voor aggressief rijgedrag gevolgd door een ongeluk
7. Waar blijft dat punten rijbewijs. Systeem Duitsland werkt prima, copy -> paste. Boven de 50 te hard of bepaald aantal punten dan 3 maanden rijbewijs kwijt, dat zal ook de miljonairs/directeuren etc ook afschrikken. 10 dagen werkt niet en 700 euro ook niet voor de rijken
8. Te zacht rijden
9. Zacht links rijden en als je dan naar rechts gaat harder gaan rijden
10. Midden van de weg blijven rijden
Lucb zegt
Zondagsrijders horen toch wel wat hoger in die lijst, ze zijn ook diegene die andere ergernissen veroorzaken. Een van die ergernissen is bijvoorbeeld het links rijden
72bug zegt
Ik haat het als mensen nog een hele ritsstrook doorrijden tijdens een file en dan op het laats ertussen duiken, ik rij dan altijd zo dicht op mijn voorlegger dat ze er niet tussen kunnen, krijg de tering maar
Peej zegt
@72bug:
let op hé!
“Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:
1 Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook 2 Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
3 Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
4 Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen”
Zomaar even opgezocht…
*facepalm*
72bug zegt
@Peej:
In geval van rijdend verkeer ja, niet bij een file in mijn opinie, want dan staan er van die hazen helemaal aan het eind van de ritsstrook die zichzelf er dan nog tussen duwen. Dan doe ik een aan regel 3 niet mee. Pacefalm
desjonnies zegt
ooit was ik ook zo.
Ik moest en zou mensen wel even een lesje leren als ze me iets aandeden in het verkeer.
Heeft dat geholpen?
Ik denk niet dat er eentje bij is die plotseling een veel beter rijgedrag heeft getoond na mijn ‘lesje’
Dus ben ik tegenwoordig de apathie ten top.
In mijn rode bolide maak ik me nergens meer druk om.
Zoals Amerikanen het doen.
En het helpt.
Zeer zeker voor mezelf.
Zoals ik ooit uit pure woede de spiegel van die auto afschopte die me tot twee keer toe levensgevaarlijk had gesneden.
En de bestuurder als een lappenpop met 1 arm van de grond aftilde.
Pure adrenaline. Maar ook pure onmacht.
’t hoeft niet meer, want op zulke bestuurders staat er ergens een hele dikke oude eik te wachten.
Al eeuwen.
En eiken, die doen pas pijn !
autogedrocht zegt
@desjonnies: +1
dennisr zegt
wel grappig, rijden er 2 achter elkaar op de linkerbaan.. de voorste ergert zich aan de achterste want hij bumper kleeft, de achterste ergert zich weer aan de voorste omdat die ”onnodig” links rijd.. maar geen van beide doen ze er iets aan..
wanneer rijd je eigenlijk onnodig links? als ik dat nou nodig vind.. wie is ‘hij’ dan om te zeggen dat dat onnodig is..
qoekje zegt
Ik heb de reacties niet gelezen maar Hoee …. Hoee …. Hoee … Kan het dat inhalende vrachtwaggels hier niet tussen staat
dennisr zegt
@qoekje: daar zeg je wat.. daar erger ik me nog het meest aan, kan niet wachten op dat verbod :P kan me overigens wel voorstellen hoe irritant het is voor een vrachtwagen chauffeur om er niet om heen te mogen.. mja.. fuck dat :)
Peej zegt
@dennisr:
Zo denkt de vrachtwagenchauffeur ook ‘Fuck dat’ inhaalverbod :)
dennisr zegt
@Peej: gelijk heeft ie.. :P
dennisr zegt
wat is eigenlijk het nut van de linkerbaan.. als je eigenlijk rechts moet moet.. tenzij je MOET inhalen.. en eigenlijk moet iedereen de juiste snelheid rijden, als iedereen dat nou eens doet hoef je niet in te halen, is een 1 baans weg genoeg..
volgens mij is de linkerbaan bedacht voor mensen die te snel rijden.. :lol:
dennisr zegt
overvloed aan moetjes..
E34M5Touring zegt
@dennisr: Ik vind je mening ineens ontzettend waardevol!! Rijbewijs gehaald??? :)
dennisr zegt
@E34M5Touring: haha ;) moet hem morgen nog ophalen maja.. :lol:
E34M5Touring zegt
@dennisr: Ah mooi man gaat het grote avontuur beginnen have fun!
dennisr zegt
@E34M5Touring: thnx thnx :) gaat ongetwijfeld een genot worden! :D
dennisr zegt
ik erger me trouwens niet aan het overige verkeer, dat laat ik aan hun over :mrgreen:
Jeyo zegt
Moet wel zeggen dat ik me het meest irriteer aan zondagsrijders. Ik woon in Noord Groningen waar je veel plattelandswegen hebt en ff lekker strak door de bochten kunt gaan, maar dan is het zo irritant dat er dan weer zo’n bejaarde met 30 km/h door een bocht kruipt….en jij erachter zit. Ook heb ik een godsgruwelijke hekel aan drempels… maar voor de rest rijd ik best netjes althans dat vind ik zelf :P
dennisr zegt
@Jeyo: IDD! drempels.. waarom staat dat niet op 1..
norge zegt
Ik erger me alleen maar aan idioten die zich niet aanpassen aan de rest van het verkeer .
Modus zegt
What about het asociale late in/uitvoegen wat steeds meer gemeengoed lijkt te worden. Dus als het verkeer al vaststaat op de uitvoegstrook lekker langs op rijden tot de strook afbuigt en dan gewoon op de snelweg stil gaan staan om hem er nog tussen te proppen.
En enigszins samenhangend: de fratsen die men tegenwoordig uithaalt om f***ing 1 auto te kunnen inhalen, bv. vlak vóór men afbuigt richting snelweg. Waar men AL-LE ruimte heeft om in te halen wat men wil, maar nee, het moet nog net ff daarvoor, daarmee ander verkeer hinderend dat er niks mee te maken heeft.
baasbas zegt
1. Medeweggebruikers
2. .. euh
RoT___ zegt
Op het moment dat zich weer eens een 5 voor mij op houdt krijg ik de neiging om 1 uit de kast te halen, dat ziet 9 dan al snel aan als 2. Overigens zal ik 8 niet snel in praktijk brengen.
Voor wat betreft 4: De meesten reageren er toch niet op. Terwijl aan de beweging én knipperlicht allang te zien is dat iemand de rotonde verlaat blijven de meesten wachten, dodelijk irritant. Op een 3>-strooks weg kent men in Nederland dan weer niet de betekenis van het links knipperen als de linker baan leeg is en degene op de rechterbaan naar links wil terwijl daar iemand rijdt. Kijk me dan niet zo dom aan maar schuif gewoon op, in alle andere landen snapt men het tenminste wél!
fiestafeest zegt
waar ik me toch het meest aan erger zijn de mensen die TE langzaam rijden waar je 60 mag rij dan ook gewoon 60km!!
RoT___ zegt
Nog een die op de lijst mag van mij: Onjuist gebruik maken van de spitsstroken. Vooral wanneer de vluchtstrook ingezet wordt als spitsstrook is dat ding vrijwel altijd leeg. De groene pijl brandt niet voor niets!
dennisr zegt
@RoT___: klagen dat de baan leeg is ? mooi toch, vol gas! :D
RoT___ zegt
@dennisr: Totdat er een wakker wordt en naar rechts komt. Ik slalom lekker tussen iedereen door, vaak ook in de (valse) hoop dat men het licht ziet.
mashell zegt
Ik snap niet dat zoveel mensen zich kunnen ergeren aan bumperklevers want volgens mij kijkt de meerderheid maar zeer zelden in de spiegels ;)
Ik erger me steeds meer aan treiterij: vooral van verkeerslicht installaties die op rustige momenten aan alle kanten op rood staan. Jij komt aanrijden, laat op tijd je gas los, remt een tikkie bij, staat net stil en dan springt het licht op groen. Pure treiterij. Heren kruispuntinrichters: kies een hoofdrijrichting en laat bij geen verkeersaanbod daar de lichten permanent op groen staan. Kost niks en bespaart een flink aantal ergernissen!
janklaassen zegt
Geen richting aangeven, dat hekel ik wel zo erg.
sportquattro zegt
vraag mij af hoe je nummer 3 vast stelt bij het voertuig dat voor je rijd. Of is het alleen het vermoeden.
jeffreyburn zegt
“7. (8) Op het laatste moment ritsen 78”
uhum.. Op veel plaatsen waar je MOET ritsen MOET je op het laatste moment ritsen. Dit bevorderd de doostroming namelijk.
Ik snap nu eindelijk waarom de Duitsers zeggen dat je na 3 keer zakken een gele kenteken krijg..
mbevo zegt
Daarvoor hebben we de Beverbus
TSI-tje zegt
Goh, spuug ik ook altijd van,…. van die bumperklevers vóór me… :D
johnny23 zegt
Punt 3 is natuurlijk belachelijk. Kun je nagaan wat voor volk er in NL achter het stuur mag kruipen … Of kan iemand me het geheim verklappen hoe je dat bij een ander constateert. Of zijn we met z’n allen zo de weg kwijt dat we het massaal zelf doen, en vervolgens een hekel aan onszelf krijgen?
Bumper kleven. Ja, heel irritant, maar wordt wel door de automobilist zelf veroorzaakt. Ik heb er nooit last van!
Waar ik wel vreselijk veel last van heb zijn die idioten die 60 rijden op een provinciale weg waar je 100 mag. En dan helemaal waar je niet in mag halen terwijl de weg 3 kilometer voor je helemaal leeg is!Dan vraag je toch echt zelf om bumperkleven! Gelukkig gaan ze in de meeste gevallen dan toch wel 85 rijden na een tijdje.
Dan inhaalverbod is er ook zo één. Ik ben volwassen en kan zelf wel nadenken of ik in kan halen of niet. Daar heb ik echt geen hersendode ambtenaar voor nodig die weer zo nodig een opdracht zocht voor een paar medewerkers van de sociale werkplaats.
En met stip op nummer 1:
De rotonde. De meest walgelijke, vertragende, gevaarlijke en milieu-onvriendelijke uitvinding van allemaal! Mijn brandstofverbruik is op woon-werk-verkeer met ruim 30% gestegen sinds er twee rotondes gelegd zijn op mijn route. 30%! Nee, dat is lekker milieuvriendelijk!
mashell zegt
@johnny23: haha rotondes vertragend en milieu onvriendelijk? De doorstroming wordt er meestal beter van. Vooral tov een verkeerslichtinstallatie.
EFB zegt
Ik heb nu zo’n 9 maanden mijn rijbewijs, en heb mezelf inmiddels al wel geleerd me niet zo snel meer te irriteren/ergeren aan mede-weggebruikers. Het heeft toch geen zin. Waar ik me nog wel aan irriteer zijn de mensen die levensgevaarlijke situaties creeren, zowel bij mijzelf als bij anderen..
wouter_the_great zegt
Ik heb ook vaak een typische lease auto op m’n achterbank zitten…
Hoewel ik nooit onnodig links rijd.
Als ik een rijtje van een vrachtwagentje of 10 inhaal tegen een mooie 125 en er een beemertje ongeduldig achter me zit de duwen begrijp ik niet wat hij wilt bekomen, dat ik me ff tussen 2 vrachtwagentjes prop die op 10 meter achter elkaar rijden tegen 90?
Hetzelfde geld wanneer de spits begint te opbouwen, allemaal autootjes op het linker baanvak (vooral als er maar 2 zijn) heel de boel vertraagd wat zodat je maar een kleine 100/110 rijdt, en nog proberen sommigen hun auto door die van mij te duwen.
Brains, where did they go?
wouter_the_great zegt
Looking for a grammar nazi to point out all the d/t errors…
I’m deeply ashamed…
schnitzerken zegt
Rechts inhalen.. Wil eigenlijk gewoon zeggen dat de persoon die links rijd, eigenlijk rechts moet rijden en dat die in fout is..!!