Niet raar opkijken als de vrachtwagencombinatie die voor je rijdt tussen 11:00 en 12:00 uur even lekker irritant 60 km/u gaat rijden. Dit doen ze niet voor de lol, wel om ACTIE te voeren tegen goedkope concurrentie uit Concurrentië, een land ergens in ’t oosten.
Vrachtwagenchauffeurs in Nederland, Denemarken en Zweden gooien massaal de rem er op om te protesteren tegen goedkope arbeidskrachten uit Oost Europa -voornamelijk Polen- die tegen een maandloontje van gemiddeld 500 euro ’s Heeren wegen onveilig komen maken. Verantwoordelijk voor de actie is VERN, de belangenorganisatie van kleine transportbedrijven. Ze strijden tegen “de inzet van goedkope, slecht gekwalificeerde Oost-Europese chauffeurs in het wegtransport”.
Ze hebben het zwaar. De hele dag zittend zitten, een mopje RadioNL door de speakers laten galmen en dan ook nog eens geteisterd worden door een mogelijk inhaalverbod. Tel daarbij op dat veel Nederlandse vrachtwagenchauffeurs worden ingeruild voor goedkopere arbeidskrachten uit Oost-Europa en de maat is vol, waardoor u zo meteen hinder ondervindt van hun landelijke actie.
De KLPD is op de hoogte van het aankomende verkeersinfarct en houdt een oogje extra in het zeil. Hun advies: goed op de verkeersinformatie te letten. Wie meer te weten wil komen over de Oost-Europese chauffeursproblematiek raden we aan dit PDF’je door te nemen van de laatste VERN-vergadering.
Arnoud zegt
En terecht. Als ik al in de knoei kom met een vrachtwagen (bijna nooit dus) dan is dat standaard een vrachtwagen met witte kentekenplaat maar dan niet een kenteken met een D op het blauwe vlak met gele sterren.
jzaero zegt
@Original_Arnoud: Vorige keer gewoon van de weg afgedrukt door een vrachtwagen. Ik zat niet in zijn dode hoek, niet in een gevaarlijke positie waar hij mij over het hoofd zou hebben gezien. Toch kwam die idioot zonder te kijken op mijn rijstrook. Zonder goed spiegelen en beseffen dat ik nog een rijstrook links over had, had ik onder die vrachtwagen gezeten met mijn auto uit 1990, want remmen zou te laat geweest zijn. Ik haalde hem netjes in met 105-110 km/u waar ik 100 mag, hij reed waarschijnlijk 80? Ik kom vaak in de knoei met vrachtwagens want ik rijd vaak op de A15, A16 en A20 waar vrachtverkeer gewoon veel aanwezig is. De situaties die hierdoor ontstaan zijn soms ronduit doodeng. Niemand wilt op een snelweg vol op de rem stampen. En guess what? Ik kijk in mijn spiegel na flink getoeterd te hebben en zie dat het een Pool of iets in die richting was.
jzaero zegt
@Original_Arnoud: Het ergste vind ik nog dat die vrachtwagen naar links kwam niet omdat hij die richting op moest (was voor een druk knooppunt), dan had ik het hem gegund als hij het netjes vroeg, maar puur om een andere vrachtwagen in te halen. Door zijn zogenaamde haast moest hij maar even naar links komen. Voor mij ruimte voor 5 vrachtwagens, achter mij reed niemand, toch moest hij mij hebben. Vervolgens zijn handen ophalen alsof er niets was gebeurd.
potver7 zegt
@jzaero: Ooit een keer hetzelfde meegemaakt terwijl de rijbaan links naast me NIET vrij was. Dat werd wel even heeeeeel krap! Het ging goed, met z’n drietjes op twee rijbanen (gelukkig had ik een vrij smal autootje toen :) ) maar na zoiets heb je toch iets teveel adrenaline dan goed voor je is!
FredT zegt
@potver7: Dat ik heb ik meegemaakt met mijn A4 van 2005, die niet zo smal is. Dan hou ik me niet in om voor die eikel op mijn remmen te gaan staan.
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@potver7: POTVER, dat ging maar net goed ;)
escort77 zegt
@Original_Arnoud:
Een woordvoerder van VERN gaf vanmorgen op de radio aan dat hun ergernis voor een groot deel zit in buitenlandse chauffeurs op Nederlandse vrachtwagens. Een geel kenteken is dus geen garantie voor een NL chauffeur.
kliko zegt
Pfff, nog langzamer rijden. De schurken! :lol:
Ik snap het wel hoor. Al die oostblokkers tegenwoordig op de weg. Volgens mij zijn ze totaal niet op te hoogte van de verkeersregels, spreken geen drol Nederlandsch en hebben overal schijt aan…
En maar scharen, vangrail kussen en onschuldige weggebruikers van de weg vegen! Of doen ze dat allemaal? :lol:
Alwood zegt
Bullshit, alle nationaliteiten proberen hun truck naar de linkerbaan te drukken waar het niet kan. Enkel de poolse en spaanse hebben volgens mij een wat ruimer afgestelde begrenzer.
Laat eerst dat totaalinhaalverbod met cameramonitorsysteem maar komen, vervolgens een verplichting om met radar-cruise control te rijden. Wie dan achter het stuur gaat zitten maakt echt niet meer uit.
Nog beter dondert al dat vervoer op naar spoor en water, enkel lokaal vervoer nog met vrachtwagens… kom je ze op de snelweg sowieso bijna niet meer tegen.
AudiQuatro zegt
@Alwood: ja dat denk ik ook, goed idee!! Haal jij dan even je brood op bij het station?? enig idee hoe jou winkels vol komen?? Je bent ook echt een genie he! Polen en spanjaarden hebben vooral een variabele snelheid, eerst komen ze met 110 voorbij, en daarna rijden ze 70. En als jij bij een inhaal verbod achter een truck zit, is dat 9 van de 10 maal een oosteuropeaan. En als dat niet zo is dan had de trucker een goede reden om naar de linkerbaan te gaan. bijvoorbeeld om een collega er tussen te laten.
Alwood zegt
@AudiQuatro: goh, als het je zelfs te moeilijk is 1 zin uit te lezen… daar kan ik weinig tegenin brengen inderdaad.
jzaero zegt
@AudiQuatro: In de meeste gevallen wanneer ik in de knoei kom met een vrachtwagen is het niet bij een oprit, waar ik best begrijp dat er geschoven moet worden om invoegers de ruimte te geven, maar vaak onderschat de vrachtwagenchauffeur in mijn gevallen zijn lengte waardoor ik bijvoorbeeld al met een halve auto voorbij de achterkant van zijn trailer ben, maar de chauffeur mij toch dwingt tot vol in de remmen te gaan omdat hij knipperlichten aanzet. Het schrikeffect hiervan leidt tot remmen, omdat ik vaak liever safe speel dan dat ik maar moet gokken of hij mij over het hoofd heeft gezien of dat hij om ruimte vraagt. In het ergste geval ben ik van mijn rijstrook afgedrukt terwijl ik al halverwege te trailer zat (niet in de dode hoek). Een ruk aan het stuur was de enige oplossing, remmen was te laat omdat er ook nog een snelheidsverschil van 30km/u in zat. Ik snap dat truckers een ‘gerespecteerde’ groep moet zijn, maar soms zit ik in situaties waarvan ik denk dat ze soms gewoon erg lastig zijn om ze te respecteren op die manier. Begrijp mij niet verkeerd, ik snap dat ze onder tijdsdruk rijden, dat ze veel minder wendbaar zijn en dat ze afhankelijk zijn van hun spiegels, maar het blijft gewoon verkeer waar je rekening met elkaar moet houden. Soms zit in ik zulke benauwde situaties dat ik daar toch wel aan twijfel of zij dezelfde mening delen.
heidekonijn zegt
@AudiQuatro: Leg eens uit, een vrachtwagen die van Marokko naar Zweden rijdt volgeladen met sperziebonen en daarvoor 7 landen doordendert. Hoe precies zorgt die ervoor dat mijn brood bij de bakker ligt? Hoe is dat te verantwoorden naar ecologie, infrastructuurkost en doden op de weg?
heidekonijn zegt
@Alwood: En dan vergeet je nog “verlies aan lading”. Bond van vrachtwagenchauffeurs geeft zélf toe dat dit meestal komt door “onachtzaamheid”, vrij vertaald “ik hoef het niet te betalen dus mij maakt het geen reet uit”. Zou levenslang rijverbod op moeten staan en vooral een monsterboete voor de transportfirma.
lincoln zegt
hallo ..
zet eens effe lekker de wegen dicht voor de hele week ..
tussen 11:00 en 12:00 .. ttssssss .. stelletje kneiers ..
lincoln zegt
@lincoln:
o,ja .. en dat gezeur over “ze kenne nie rije nie” kan je in je haar smeren ..
auto/vrachtwagen rijden behoren tot de simpelste handelingen die een mens maar kan verrichten ..
dat kan een chimpansee nog wel ..
bobb zegt
@lincoln: Goed idee, die werken nog goedkoper dan een Pool.
sdk16420 zegt
@bobb: +1
kaasboerin zegt
@bobb: Hahahahaha
V-Power zegt
@lincoln: Jij hebt nog nooit vrachtwagen gereden?
V-Power zegt
@V-Power: Als toevoeging: een vrachtwagenchauffeur mag dan ‘simpel’ werk verrichten, maar heeft wel een 30Ton aan moordwapen bij zich. Het is namelijk heel ‘simpel’ om 2 families die je raakt compleet aan puin te rijden. Wat een trieste uitspraak zeg…
lincoln zegt
@V-Power:
en waarom zou een chimpansee dat willen ??
en waarom zou een Poolse chauffeur dat willen ??
en waarom zou een NL chauffeur dat willen ??
weet wat pas triest is ..
je eigen financiele belang behartigen en met het het argument komen “wij zijn beter dan hunnie” ..
dat is pas triest ..
als je ballen hebt zeg je “dit is mijn weg en die ga ik nu de hele week blokkeren” ..
AudiQuatro zegt
@lincoln: kom jij even een dagje mee? Lekker met 40 ton en 18 meter door amsterdam? met een paar enorme dode hoeken, veel fietsers met haast, en automobilisten zoals JIJ die zich totaal niet kunnen inleven in een ander?? Misschien is het daarom dat je af en toe de kant in wordt gedrukt, omdat je dan een stomme actie uithaalt!
lincoln zegt
@AudiQuatro:
ik word nooit de kant ingedrukt ..
dat komt omdat ik vracht vervoer ALTIJD voorrang verleen ..
chimpansees kunnen trouwens ook slecht lezen ..
AudiQuatro zegt
@lincoln: misschien is een nederlandse trucker ook beter?? De jongens die voor mij rijden maken nooit brokken, maar elk weekend is er op het nieuws weer een of andere pool die met z`n dronken hasses op de snelweg probeerd de draaien. Dat zou zelfs een chimpansee niet in zijn hoofd halen!
lincoln zegt
@AudiQuatro:
nope .. NLers zijn beter uitgerust .. letterlijk en figuurlijk ..
maar daar wil de NL consument niet voor betalen ..
dus gewoon die wegen de hele week dicht knallen ..
als je langs de A4 gaat staan zorgt mevrouw Lincoln dat je te eten en te drinken hebt ..
ya314 zegt
@AudiQuatro: Auto’s zijn idd heel irritant, reed een aantal weken terug met een takelwagen met daarin een bakwagen beide uit de jaren 60. Dan is het al wat lastiger rijden en heb je weinig spiegels, komen ze er nog tussendoor. Er reed een begeleidings auto achter, reden op twee banen om de bocht te kunnen halen en jahoor even een auto er tussen. Scheelde echt een mm anders was de auto plat, bestuurder van die auto boos omdat we geen 50 reden en twee banen gebruikte. Zulke debielen op de weg…..
masterstig zegt
@lincoln: +1 :D , jouw reacties zijn altijd erg humorvol (en ook nog soms ook nog waar), ga zo door! :D
Hubert zegt
Leuk dat je tegen chauffeurs met lage lonen bent.
Maar NL staat meteen op zijn achterste benen als er weer een prijsverhoging van dagelijkse artikelen is doorgevoerd omdat de vervoerskosten weer eens zijn gestegen.
Bekend verhaal van iets met dubbeltje en eerste rang.
Kwaliteit kost geld en dat wordt nogal eens vergeten in NL.
Liever aziatische rotzooi door een roemeen in een oude truck bij de media markt gedumpt in plaats van dat we naar een speciaalzaak gaan.
griffendahl zegt
@Hubert: Wacht maar tot ze met zijn 10en in het koophuis naast het jouwe wonen. Kijken of je dan nog zo ruimdenkend bent ??
Joerek zegt
@griffendahl: Dat is weer een hele andere discussie…
griffendahl zegt
@Joerek: I wish, dat zijn helaas gewoon de randvoorwaarden van de feiten die genoemd worden.
Hubert zegt
@griffendahl:
Dan heb je me verkeerd begrepen.
Ook ik ben tegen al die ossies, maar helaas zijn er anderen die er wel gebruik van maken.
Zoals dus goedkoop vervoer en als ze niets te doen hebben gaan ze maar ergens stucken of een wandje plaatsen.
Maar dus niet in mijn huis.
En bij mij in de straat is momenteel ca. 20% een ossie…
heidekonijn zegt
@Hubert: Kip en het ei misschien? Euro wordt ingevoerd en prijzen gaan op een maand of drie maal twee? Komt dat door duurder vervoer denk je?
Wat dacht je van : prijzen gaan steeds omhoog, klant betaald steeds meer, en steeds meer tussenfiguren beginnen steeds meer te vragen waardoor het helemaal uit de klauwen loopt. Natuurlijk wordt iedereen daar piswoest van. Waar is de controle? Waar is de verantwoording?
disciplina zegt
Hallo, kapitalisme en de regels van een open markt,als ze willen concurreren, dan gaan ze voor minder geld moeten werken, of beter hun werk doen en als ze dat niet willen, huppel maar op, zoek een ander job,er zijn blijkbaar genoeg die hetzelfde voor minder kunnen doen.
Wtf,iedereen wil bescherming.. heren, dit is democratie,vrijheid om te kunnen kiezen en transparante markten…
Klojo’s
vale46 zegt
@disciplina: dus daarom moet je je zomaar laten doen?
Ik dacht het niet hoor!
Dan heb je er nog een pak werklozen bij, en dat komt de economie echt niet ten goede!
Democratie is iets anders dan dat jij denkt, laat het mij daar bij houden.
mashell zegt
@disciplina: in een transparante markt krijgt iedereen voor het zelfde werk ook ongeveer het zelfde betaald. Maar zolang die Polen bereid zijn te werken voor een appel, ei en een handvol Zlotties zitten de Nederlandse chauffeurs met de gebakken peren.
Alessio zegt
Spijtig dat ze zo ook het andere verkeer straffen.
Maar als je dit vergelijkt met bv acties van de nmbs in België, dan vind ik dit best wel nog een mooie actie. Ze leggen niet zomaar hun volledige sector stil, in tegenstelling tot wat ze bij het spoor wel doen. Daar zijn duizenden reizigers de dupe van hun acties.
Ik versta trouwens ook volledig hun standpunt, die oost-europese truckers zijn een gevaar op de weg.
Joerek zegt
Onze truckers zijn dus eigenlijk te duur. Het kan dus wel voor 500 euro per maand. Of willen ze eigenlijk dat die polen ook beter betaald krijgen? Die nederlandse truckers willen alle welvaart voor hunzelf houden. Als er iemand is die het voor minder doet, waarom zou je dan je spullen laten vervoeren door een dure nederlandse trucker??
Dat ze misschien niet voldoende zijn opgeleid, dan is dat een taak van de politie om ze erop te controleren.
upstream zegt
@Joerek: Ik weet niet welke job je doet, maar ik vermoed dat er best wel ergens een chinees bestaat die je job wil en kan overnemen voor 500 euro per maand of minder… Akkoord? Dan stuur ik hem nu langs…
Joerek zegt
@upstream: Nou, in mijn vakgebied (IT) gaat juist heel veel werk offshore. Er gaat echt heel veel naar India, Roemenie en Polen. Zij doen het gewoon voor minder en de kwaliteit en kwantiteit is per persoon gewoon minder, maar toch gaat daar werk heen. En zo is het ook, als zij het voor minder doen, terecht dat ze het dan door hen laat uitvoeren. Zo verdelen we de welvaart in de wereld. Waarom zouden alleen wij het werk moeten uitvoeren, terwijl iemand anders in de wereld hetzelfde werk ook kan doen die daar minder voor vraagt? Dan is het aan mij en een ander om je meerwaarde te tonen.
ya314 zegt
@Joerek: Als je al het werk door buitenlanders laat doen, waar kunnen we in Nederland dan nog geld mee verdienen?
ya314 zegt
@ya314: Oftwel in eerste instantie zijn de producten goedkoper, maar zonder geld kun je niets kopen.
Joerek zegt
@ya314: Waarom zou een pool iets niet mogen vervoeren maar een nederlander wel? Beetje hebzuchtig om al het werk door ons te laten doen voor een hoog bedrag omdat wij nou eenmaal een hogere levensstandaard hebben?
the-budel-guy zegt
Als wij met de aanhanger voor de zaak op pad zijn en dus 100 op de teller rijden. Worden we regelmatig door vrachtwagens ingehaald en 9 vd 10 keer een truck met een pools roemeense of wat dan ook kenteken. Die snapen blijkbaar niet dat als je met een vrachtwagen vol op de remmen gaat het wel even duurt voor je stil staat.
upstream zegt
Men zou veel strenger moeten zijn op vlak van cabotage (het continu uitvoeren van transporten in een ander land zonder terug te keren naar het land van oorsprong). In België verboden maar bijna geen controles, veel truckers blijven maanden in België/Nederland waar ze overnachten in de truck tijdens weekends. Wettelijk gezien moeten deze terug naar het land van oorsprong om van daaruit opnieuw te vertrekken….
metallizer zegt
@Joerek: Blijkbaar kan het voor 500 euro, als je lagere woonlasten hebt, minder aan energie en water betaald en de gemiddelde prijs van een product in he thuisland lager ligt dan in Nederland… Als onze chauffeurs te duur zijn, dan is Nederland dus ook te duur.
Waar het natuurlijk ook om gaat, en dat is niet alleen in de transport sector zo, is dat oost Europeanen voor een lager bedrag kunnen werken dan Nederlanders, omdat de Nederlanders simpelweg al hun lasten moeten kunnen betalen. Nu velen hun baan verliezen aan de “goedkopere” werknemers komen ze in de WW, of zelfs in de bijstand. Dat kost iedereen geld. Ze kunnen ander werk gaan doen, maar dat brengt bij lange na niet in het laatje wat ze nodig hebben.
Dan maar je huis verkopen als je al een koophuis hebt…
Samengevat, ik ben het er mee eens. Boycotten die zooi. Ze mogen best oost eruopeanen inhuren, maar tegen het tarief van een Nederlandse chauffeur, en de daarbij behorende vergoedingen. Hmm, misschien zijn die oost Europeanen toch niet zo interessant…
the-budel-guy zegt
@metallizer: Nederland Duur??? Ga is de wegen van Nederland en Poole vergelijken Of het stroom, bel en internet verkeer in dat soort landen.
Daaris het niet van zelf sprekend dat er warm water uit de kraan komt als je de kraan opendraait of dat je aaaifoon oplaad als je de stekker in het stopcontact stopt.
zo als hier al ergens in de reacties staat kwaliteit kost Geld.
Joerek zegt
@metallizer: Deels heb je een goed punt, dat het leven daar over het algemeen goedkoper is. Maar dan gaat het er wel om dat je reeele dingen vergelijkt. Belastingdruk is bijvoorbeeld wel een goed punt, maar dat woningen daar goedkoper zijn, omdat ze in ‘slechtere’ huizen wonen weer niet, dat is een keuze. Dat wij met onze hogere levensstandaard dus ook meer loon nodig hebben, kan je de polen niet aanrekenen.
Een andere goede reden om ze te weren is dat ze in ons land niet aan onze (veiligheids)regels voldoen. Maar dat is dan meer een kwestie van de politie om ze daaraan te laten houden. Hoge boetes en controles zal ervoor kunnen zorgen dat hun trucks wel van goede kwaliteit zijn, dus klaag daar dan over.
Is het ook zo dat er vooral poolse chauffeurs ook alleen in NL rijden, of internationaal (dus van NL naar Polen of andere landen). In het eerste geval (alleen binnen NL), vind ik het punt wat zwaarder wegen, in het geval van internationale ritten heb je mijn inziens geen enkele reden om bezwaar aan te tekenen.
Het blijft toch een vorm van hebzucht om te zeggen dat zij goedkoper zijn dan wij.
mashell zegt
@metallizer: “Ze mogen best oost europeanen inhuren, maar tegen het tarief van een Nederlandse chauffeur”
Dat is wat de Nederlandse wet zegt, maar via een Poolse vestiging of uitzendbureautje kunnen de transportbedrijven daar erg gemakkelijk omheen.
Stender zegt
“Change gear, change gear, change gear, murder a prostitute, change gear, change gear, murder. That’s a lot of effort in a day.”
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@Stender: Wel in het Pools hè: “Zmiana biegów, przek?adni zmiany biegów zmiany, morderstwa prostytutka, zmiany biegów, przek?adni zmiany, morderstwa. To bardzo du?o wysi?ku w ci?gu dnia.” Hoop alleen wel dat het klopt :)
realhustler zegt
In Nederland hebben we regels. Ik ben van mening dat iedereen die een teen over de grens zet, zich aan deze regels moet houden.
Dus ook minimumloon, opleidings eisen, emissie etc, de hele rataplan.
We hebben een chronisch begrotings tekort, dus laat ze maar eens heel strak de nederlandse wet handhaven, en dus alle verdachte vrachtwagens aan de kant, alles nakijken. Dikke boete als het niet klopt.
Dat iemand uit het oostblok hier geld komt verdienen, wordt veroorzaakt doordat er mogelijkheden toe zijn. Dus of een nederlander wil meer geld, of is te goed voor de baan. En blijkaar is er ook huisvesting…
10 volwassenen in een koophuis onderhuren dat moet ook verboden worden. Brandgevaar, overlast…
bobb zegt
@realhustler: Welke grens en regels? Polen hoort toch ook bij de EU.
ferrari94tr zegt
als er een ongeluk gebeurt met een vrachtwagen dan zijn het meestal oosteuropeanen. ken een verhaal van een pool die de container op zijn vlakke container chassis met een spanbandje heeft vastgezet. als er ook maar een ding gebeurt was waren er doden gevallen
desjonnies zegt
De argumenten die de bond voor vrachtrijders hanteert is gewoon heel erg grappig.
Ze hoeven maar 2 uur in een simulator (die dan staat afgesteld op een Antanov AN24 -als ik de media mag geloven) en daarna 2 rondjes over een parkeer terrein heen.
Vreemd, want bij 98% van mijn mede weggebruikers heb ik het idee dat ze de gele nummerplaat bij een pakje margarine hebben gekregen.
Daarnaast vraag ik me af hoeveel werklozen er thuis zitten die het vertikken om een baan als vrachtwagen chauffeur te accepteren ?
En transport heeft tegenwoordig geen toegevoegde waarde meer.
’t is een accountants-business geworden die geheel met rekenmachines wordt geregeerd.
En lease trucks.
En die begrenzers,die worden massaal omzeild, dat is internationale vrachtrijders sport nummer 1
escort77 zegt
@desjonnies:
“Daarnaast vraag ik me af hoeveel werklozen er thuis zitten die het vertikken om een baan als vrachtwagen chauffeur te accepteren ? ”
Veel te veel… De vraag is dan alleen of je de Polen moet weigeren, of dat je de werkweigeraars harder aan moet pakken. Hetzelfde geldt overigens ook voor aspergestekers, stucadoors enz.
lincoln zegt
@escort77:
gaat @desjonnies volgens mij meer om de romantiek ..
en die is totaal verdwenen omdat 1 of andere intrum-directeur vindt dat goede service en een vertrouwt gezicht minder waard is dan die 50 euro besparing per maand ..
desoper zegt
Vrachtwagenchauffeurs hebben alle vrijheid om voor een andere baan te kiezen. Wanneer oostblokkers mijn werk komen doen, ga ik wel wat anders doen.
Blijkbaar vinden werkgevers de kwaliteit van deze oostblokker-chauffeurs ook voldoende. Dit fenomeen wordt ook wel marktwerking genoemd.
the-budel-guy zegt
Toeter toeter toeter http://www.youtube.com/watch?v=tfF95PjAG4Q
masterstig zegt
@the-budel-guy: Hij blijft leuk! :D
the-budel-guy zegt
@masterstig: idd alleen voor mij zonder geluid daar zijn de speakers te duur voor :P
eduardovich zegt
@the-budel-guy: haha hilarisch filmpje.. Had ik maar zoveel lol in m’n werk!
cpw zegt
Ik denk al, wat is er aan de hand!
aaaaaaaap zegt
is tol betalen voor buitenlandse truckers een optie?
in ons naast gelegen moffen-landje doen ze dat namelijk ook, trouwens in veel Europese staten doen ze het. maar in NL zoals gewoonlijk weer niet. als het aan mij ligt mag een buitenlandse trucker pas NL in als hij/zij een paar hondert betaald, anders jammer voor hem.
eerst allemaal die oostblokkers hierheen halen, en over een paar jaar zijn NL’ers daar weer de dupe van en dus werkloos. is dat niet al eens eerder gebeurt? dacht het wel.
mashell zegt
@aaaaaaaap: EU wetten zeggen dat burgers en bedrijven in van elke EU land gelijk behandeld moeten worden, die tol helpt dan niet want die moet de Nederlandsche Chauffeur ook betalen. Net als de Duitse Chauffeurs in Duitsland trouwens.
norge zegt
Volgende week knijpen alle loodgieters de waterleiding dicht voor een dag ,uit protest tegen de goedkope loodgieters uit Polen .Schijten doe je maar op straat . :P
MrSkyline zegt
Ik ben zojuist ook weer bijna van de weg gedrukt op de a12 door een vrachtwagen op duits kenteken. Die malloot zwabberde alle kanten op, levensgevaarlijk.