We hebben eindelijk beeld van Toyota’s nieuwe feestnummer. Na een grote reeks concepten is de FT-86 klaar voor productie: met de naam GT 86.
Voorin een 2.0 boxermotor met directe injectie en een hoge compressieverhouding: 12,5:1 heeft Toyota ons verklapt. Die stuurt zijn 200pk en 205Nm via een 6 versnellings handbak of automaat (met flippers) naar de achterwielen. We hopen op een korte overbrenging want het maximum koppel komt er pas bij 6600 toeren in, het vermogen vervolgens bij 7000 tpm.
De boxermotor garandeert een laag zwaartepunt, het unique selling point van deze Toyota GT 86. Het ligt slechts 47,5 centimeter boven het asfalt. De auto zelf is 1,29 meter hoog en 4,24 meter lang.
McPherson veerpoten voor en dubbele draagarmen achter houden je op de weg. In extreme situaties helpen de ABS en VSC een handje. Die laatste (voor stabiliteit en tractie) kan je ook helemaal uitzetten.
Ondanks de focus op prestaties en spelerij belooft Toyota een laag normverbruik voor de GT 86. Het lage gewicht helpt daar zeker aan mee. Een laag verbruik betekent bovendien: lage CO2-belastingen en dus een bescheiden nieuwprijs. In het buitenland kost deze GT 86 tussen de 15k (US) en 32k (UK) euro.
rechercheur zegt
Leuk interieurtje, heeft wat weg van een Audi TT …. ;-)
Staat overigens wel erg hoog op z’n wielen, is het een offroad !?
alcantara zegt
@rechercheur: Ze moeten ook nog wat werk overlaten voor de tuningboys, want dat aan deze auto gesleuteld gaat worden laat zich wel raden.
rechercheur zegt
@alcantara:
Ik denk toch echt dat dit de offroad versie is, met 175/65-16″ bandjes …
Eigenlijk is’t ie dus gewoon behoorlijk lelijk. :-)
Carreza zegt
@rechercheur: Hopelijk ontwikkelt Subaru zo geen offroad versie want hun kennende…
heidekonijn zegt
@rechercheur: Echt wel. Daar was de proto toch andere koek.
In een interview een Pininfarina medewerker wel eens weten zeggen dat Japanners de neiging te hebben elk ontwerp, hoe mooi ook, “aan te passen” aan hun zin, meestal met gruwelijke gevolgen. Gemiste kans, maar des te beter voor de Europese competitie I guess.
rechercheur zegt
@heidekonijn:
Het prototype zag er 100x mooier uit, het uiteindelijke productie exemplaar is een #FAIL van de bovenste plank, heel erg jammer ….
Vanquish zegt
@rechercheur: Dat vind ik ook! :/ Ik had er wel naar uitgekeken, maar nu zie ik hier een gedrocht met veel te veel vormen en lijnen. Gemiste kans!
Supra1981 zegt
@rechercheur: gelukkig nog lang niet zo lelijk als de nieuwe 1-serie.
Northwestern zegt
@rechercheur: Nu je het zegt, het ziet er inderdaad niet uit.
KaCh1ng zegt
@rechercheur: wat dan ? buiten ‘versnellingsbakcirkel’
rechercheur zegt
Mmwhahahaha, ze gaan er bij voorbaat al van uit dat dit ding binnenkort in de hens zal staan …
:-)
Waar had ik dat toch eerder gezien ??
Ow ja, ik weet het al weer …
norge zegt
@rechercheur: Branden is premium hoor ,maar jij als vagger moet dat weten.
http://www.youtube.com/watch?v=vdnxWDp7mFE&feature=player_detailpage#t=8s
rechercheur zegt
@norge:
ik rijd BMW, dus waarom ben ik dan “vagger”, leg dat maar eens uit aan de kijkbuiskindertjes ….
:-)
norge zegt
@rechercheur: wat voor auto je rijdt veranderd net zo vaak als je avatar ,nietwaar zucht wat een gezeur ,theov of wat je jezelf ook noemt .
FredT zegt
@norge: wat ben jij een kakker zeg, zit jij telkens te wachten om commentaar te geven op wat rechercheur te zeggen heeft? Get a life!
super zegt
@rechercheur:
Bij mijn weten verdien je als rechercheur niet bijzonder veel, dus als je al bmw rijdt zal het er wel of een oude sjonniebak of een nieuwe met miniscule motor (116i oid) zijn. Aan de andere kant, misschien ben je wel corrupt en betaalt smeergeld je mooie nieuwe M5 (contant afgerekend) wel.
speedlimit zegt
@parkeerwacht:
Vagger vanwege je vorige baantje toevallig…maar nu op de fiets gedwongen bent.
Die degradatie heeft n reden: je wist t verschil niet tussen n golf en golf plus :)
Knap dat jij nu al kan zien dat t 16inch velgen zijn…al eens naast de opticien geweest?
speedlimit zegt
@speedlimit:
Naast = naar (aut. woordenboek doet vervelend)
rechercheur zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Carreza zegt
Ik word er niet wild van…
Mich zegt
Voorkant is wel goed gelukt, interieur gaat wel en de achterkant vind ik zum kotzen.
288gto zegt
Niet TE opvallend maar best ok! Als ze het goed aanpakken kan dit een tijdloze classic a la de MX-5/Miata worden. Goed interieur! Andere kleur en velgen a.u.b.
gschoots zegt
@288gto: Ik denk dat je hier echt een goed punt te pakken hebt, de lage prijs zal hier ook zeker aan meewerken. Wat me opvalt aan de foto’s is dat Toyota zich blijkbaar heeft laten inspireren door de eigen GT 2000, de auto die moest concurreren met de Jaguar E-type. Ik denk dat dit zomaar een enorm succes kan gaan worden…
wouteraerox zegt
Leuke spannende voorkant, en lijkt me leuke prijs/ prestaties/ kwaliteit verhouding.
Maar waaaaaaaat een achterkant. Hoe krijgen ze die zo lelijk?!
Rick-dos zegt
Lekker brede sloffen onder die sportwagen. Wat zal het zijn? 145/75/15 of 155/85/16?
En dan die velgen! Die velgen! Dat schreeuwt toch gewoon sportiviteit uit, of niet?
Het interieur maakt het natuurlijk helemaal af. Daaraan zie je dat je veel te veel betaald hebt voor deze auto…
speedlimit zegt
@Rick-dos:
Wees gerust…het zal niet onder je 1 serie passen…daar heb je 135 breed voor nodig ;)
norge zegt
Kan het beter als dit? sportiviteit en Toyota’s betrouwbaarheid samen in een mooi bakkie.
norge zegt
Prachtig
Tommy2 zegt
@norge: Vind die achterlichten er nu erg geodkoop en ’tuning’ uitzien.
bohica zegt
@norge: ja diesels bij bmw halen om betrouwbaarheid te waarborgen
norge zegt
wie wil er nou diesel ? alleen in Europa zijn ze zo dieselgek @bohica:
speedlimit zegt
@bohica:
Leg dan maar eens uit waarom mini de 1.4 d4d bij toyota inkocht ;)
MARS zegt
“In het buitenland kost deze GT 86 tussen de 15k (US) en 32k (UK) euro.”
Dus een dikke 50.000euro voor NL. :? (ik dacht dat deze betaalbaar zou worden)
Jochempie zegt
@MARS: Ze kunnen ook een betaalbare coupé maken, maar dan wordt het gewoon een platgeslagen Auris met een pittige dieselmotor. Wil je dat liever?
MARS zegt
@Jochempie: nee, maar ze bliezen zo hoog van de toren met een ‘betaalbare’ coupe.
Ik blijf bij de RSjes van Renault.
TSI-tje zegt
@MARS: Nog ff afwachten, het hoeft niet. In de US en de UK hebben ze die BPM bonus niet voor schone auto’s die wij hier (nog) wel kennen… het kán dus nog een betaalbare coupé worden.. ;)
560pkferrari zegt
Opzich een leuke auto voor niet te veel geld, aan sommige puntjes is dit ook te zien (smalle banden, interieur).
Even een offtopic vraagje: Waarom zijn alle auto’s in de USA stukken goedkoper dan in europa? Deze is kost maar de helft in de USA!! Is hier de belasting dan zo hoog?
smeck zegt
@560pkferrari:
basisprijs + transportkosten + invoerkosten + btw + bpm + co2 tax + slurptax (of was dat dezelfde).
Maar ze logen niet over het feit dat het een betaalbare sportauto zou zijn voor de jongere generatie…ze zeiden er alleen niet bij dat dit alleen in Amerika het geval is
jeroenvkr zegt
Gaaf bakkie:D #DoeMijDieGT86
deepep zegt
Ik wacht wel op de BRZ…
the-budel-guy zegt
Banden van een skelter ofzeu. Verder is hij gewoon lelijk.
jdmfan zegt
@the-budel-guy: nou, dan koop je d’r een set andere velgen bij.
love4sportcars zegt
de voorkant heeft wat weg van een LFA en de acherlichte van een….een (vorige generatie)Z4?
Mich zegt
@love4sportcars: Hallo vergelijkingsmongool! Het slaat ook echt kant noch wal :lol:
porsche911turbo2 zegt
Het concept vond ik echt gaaf, maar deze faalt best wel eigenlijk.
BobbyD zegt
Ik vond het concept ook gaaf, maar dit….
Voorkant net niet, zijkant is lelijk door rare rommelige lijnen dn het achterwiel lijkt veel te klein. En de achterkant, uhmmm tsja, dat is hierboven al vrij duidelijk beschreven
KaCh1ng zegt
10cm verlage +255’ers eronder
Supra1981 zegt
Ben erg benieuwd wanneer ze de exacte prijs voor NL bekend maken. Helaas dat de achterkant een beetje tegenvalt. Daar hadden ze veel meer mee kunnen doen. Die van de Sub zien er al beter uit.
rechercheur zegt
@Supra1981:
understatement van het jaar “helaas dat de achterkant een beetje tegenvalt” … ;-)
Supra1981 zegt
@rechercheur: gelukkig dat deze kont nog aangepast kan worden door een paar andere achterlichten en spoiler. Bij de 1-serie moeten ze er specifiek weer een nieuw model voor ontwerpen
rechercheur zegt
@Supra1981:
Denk je nu echt dat dit te redden is met een setje achterlichten en een plastic spoilertje? Ik verwacht dat er wat meer drastische maatregelen nodig zullen zijn ….
Supra1981 zegt
@rechercheur: jij misschien welk, maar jij verbouwt iedere auto zo dat deze er als een bmw uit komt te zien. Dat noemen ze een bord voor je kop hebben of alle bekijken door een roze bmw-bril.
rechercheur zegt
@Supra1981:
kun je die zin aub even opnieuw formuleren, beetje rommelig zo …. ;-)
Supra1981 zegt
@rechercheur: jij misschien wel, maar jij verbouwt iedere auto zo dat deze er als een bmw uit komt te zien. Dat noemen ze een bord voor je kop hebben of alles bekijken door een roze bmw-bril.
rechercheur zegt
Opvallend dat men het er vrijwel unaniem over eens is, dat de achterkant jammerlijk mislukt is, en onze Hyundai nerd loopt te fappen bij het zien van deze kont ….
norge zegt
Die kontjes doen me meer aan die lelijke 1 serie coupe denken.
rechercheur zegt
@norge:
Leer nu eens om een foto fatsoenlijk te posten, lutser. Resolutie is werkelijk crap!
norge zegt
@rechercheur: Gelukkig wel ja ,spaart de ogen een beetje .
En dan kan je misschien wel het verschil zien tussen een Golf en een Golf plus
rechercheur zegt
@norge:
Mmwwhahahaha, zegt degene die een foto plaatst van een 1M en het vervolgens een 1 serie coupe noemt …
#FAIL
autoblogpisser zegt
@rechercheur: lekker belangrijk pig. Heb je wel performance strepen op je beemer? Dan lijkt het nog wat he? Waar was bmw nou in de DTM en in de F1? Veel plezier in je zwijntje met hangbuik, petje op und freude am fahren.
speedlimit zegt
@parkeerwacht:
En daar heb jij 18 minuten voor nodig als fanboy…chapeau!
speedlimit zegt
@norge:
Haha heb je m door ;) +1
E34M5Touring zegt
Ik wacht wel op de Suba!
arias zegt
Whauww prachtig ,dit kan nog weleens me opvolger zijn van mijn 2011 Renault Megane Estate als ie maar in de 35.000 Euro kost
rechercheur zegt
@arias:
In het buitenland kost deze GT 86 tussen de 15k (US) en 32k (UK) euro, dus in Nederland waarschijnlijk zo’n € 40.000,-.
Helaas …. voor € 40k ga je niet in zo’n lelijk hok rijden, toch ?
Imom zegt
Het had iets kunnen worden,spijtig.
Nico94 zegt
Wow wat een mooie auto! Net zo mooi als de concepts.
Tommy2 zegt
Ziet er grappig uit. Maar dat schrale blokje kan echt iet. Evenveel koppel als een Polo 1.4 TSI. Schroef daar eens gauw een turbo op!
pikes83 zegt
@Tommy2: doen ze niet.
oxje zegt
Volgens mij is dit wel de meest slechte perskit evar, belachelijke renderings, crap foto’s (if any) waarin de auto zo slecht mogelijk weergegeven wordt, althans dat hoop ik dan maar :)
masterstig zegt
Ziet er redelijk uit, wel beter dan een standaard Toyota….
Supra1981 zegt
Het logo op het stuur komt me alleen niet bekend voor. Lijkt mij dat er een Toyota logo op moet staan als dit de persfoto’s zijn.
rechercheur zegt
@Supra1981:
moet je even aan norge vragen, hij heeft namelijk een mooi verhaal over persauto’s welke door fabrikanten worden meegegeven aan journalisten. Daar zou dit er dan ook eentje van zijn ….
:-)
norge zegt
@Supra1981: Denk dat het een slags FT symbool is ,staat ook op de zijkant.
lincoln zegt
.. een boxer-motor met een laag norm verbruik !!
de Jappen lopen weer 10 jaar voor op de Duitsers ..
vale46 zegt
@lincoln: De nieuwe Porsche motoren zijn best zuinig voor hun grootte en vermogen.
Laue zegt
McPherson is dat niet wat “old fashion” ?
baasbas zegt
:(
Ik had zoveel goede hoop hiervoor, maar ik vind het resultaat teleurstellend. Niet zo lelijk als die “getunede” witte die hier laatst gepost werd, maar nog steeds mag het productiemodel niet in de schaduw staan van de concept. Ik zag de eerste foto en het eerste wat in mij opkomt is “Hyundai”. En dat is niet positief.
rechercheur zegt
@baasbas:
+10
norge zegt
@baasbas: -10 maakt nul.
rechercheur zegt
@norge:
Mmhahahaha, je hebt het vandaag zwaar, net zoals gisteren …. ;-)
baasbas zegt
@norge: Vind jij het uiterlijk niet een enorme tegenvaller t.o.v. de concept dan?
Mijn eerste reacties zouden moeten zijn: Spannend, sportief, uitnodigend.
Maar een eerste aanblik roept op: overgestileerd, ik zie allemaal frutsels die me niet bevallen, wielkastvulling van een landcruiser.. alles opgeteld schreeuwt hij: trying too hard. En dat was precies wat ik dacht bij Hyundai Coupé’s. En dat is allemaal nog enigzins acceptabel, ware het niet dat Toyota mij lekker heeft gemaakt met prachtige concepts. Ik zou hem nu nooit meer kopen alleen al omdat ik weet hoe hij er ook uit had kunnen zien. Elke keer als je je garage openmaakt bekruipt je dan de teleurstelling :S En nou zijn bij die wagen de rijeigenschappen een usp. Maar komop. Al rijdt hij nog zo goed, aan een auto die associaties met een natte wind als de Paseo oproept zou ik nooit zoveel geld uit willen geven. 32k gbp, dat wordt duur hier?
Wie weet wordt die Subaru nog wat…
norge zegt
@baasbas: Ik vond het concept inderdaad mooier ,maar denk dat de defintiefe versie meer Europees is.Wil zelf trouwens wachten met een oordeel over het uiterlijk tot ik hem in het echt gezien heb.Maar bij deze auto gaat het om de rijeigenschappen.Als die ook maar een beetje lijken op de Corrola Gt die ik ooit gehad heb dan is dit een perfecte auto voor mij.
vwally zegt
Die achterlichten hangen veeeelste laag, doe mij dan maar een genesis coupe ;)
SCscreamGT2 zegt
Hallo Genesis Coupe.
norge zegt
@SCscreamGT2:Vind je dat het lijkt?
euro95 zegt
@norge: Neen, jouw plaatje is mooier. Het lijkt net een paradepaardje met die kont. Spuuglelijk! Echt een huppelkut :D
vale46 zegt
Deze bak schreeuwt om tuning!
Nu is hij zelfs lelijk zonder die sportieve extra’s.
Ik zie het al voor mij: 30mm verlaagd, 2 dikke rioolbuizen er onder, een turbo (meloen-size) er op, moddervette banden & velgen, een bodykit en om het af te maken kuipstoeltjes.
Pas dan word het een echt mooie sportieve bak.
Nu liggen er van die fietsbanden onder om het verbruik laag te houden en staat hij hoog op z’n poten voor het comfort.
Naargelang we dichter bij het uiteindelijke productiemodel komen (dit dus) werd hij steeds maar lelijker en lelijker :(
Vooral de achterkant is niet om aan te zien.
germancarsftw zegt
Toyota wou toch BMW diesels kopen? Hang hier dan maar de 35d motor in en schroef er eens heel snel brede banden onder met bbs velgen en een dito bodykit. Want dit ziet er niet uit. Wat @baasbas al zei: het is net Hyundai.
kempenaer zegt
In de VS zijn de burgers wat kritischer naar potverterende ambtenaren/politici die mooi weer spelen met andermans afgeperst belastinggeld. Dat verschil zie je terug in de nieuwprijzen van auto’s.
Onehp zegt
@liefhebbers van breed rubber en grote velgen: dit autootje is bijna gemaakt voor de tuning markt, je zal binnen de kortste keren de grootste keuze hebben velgen, van 17″ tot 20″ met 265 rubber.
Ja de concept modellen zien er “beter” uit, maar ze mist dan wel het grondidee van dit beestje: niet de snelste, niet het meeste grip of vermogen, maar gewoon heel leuk om rijden met veel feedback en speelsheid. Zet je er grote velgen en dikke rubbers onder, dan zal je onvermijdelijk aan het eenvoudige rijplezier inleveren. Tenzij je een fortuin aan gesmede superlichte 20″ velgen hebt uitgegeven, zullen je dempers te zwak geworden zijn om de zwaardere wielen in toom te houden, en hij staat toch te hoog, dus je koopt dan maar een verlagingsset. Weer meer grip, weer minder speelsheid en talent op slechte wegen. En vooral, met zoveel grip wordt het pijnlijk duidelijk dat je meer vermogen moet. Zo, duurt niet lang of er ligt een STI turbo die er zo in past – de tuningmarkt zal je er met plezier tot verleiden. Zo, nu is ie gaaf en veel sneller. Inderdaad, een snelle coupe, die hadden we nog niet. Zwaarder, minder speels. Een paar maanden gaan voorbij, en je beseft dat je een 2handse GT-R had kunnen kopen. Voor dezelfde moeite. Dat doe je dan maar, want sneller is beter. Het is leuk je maten mee te nemen de GT-R eerste maanden. WOOHOO. Maar, ie is wel zwaar zo en eigenlijk niet bijster leuk tenzij je voluit mag – en dat mag niet, je bent al verkeerd bezig als je je gaspedaal langer dan een seconde vol indrukt. Je wordt een paar keer gestopt door onze dienders – “ging een te beetje snel, niet?”, en dan begin je te denken, wil je je rijbewijs niet kwijt hoe veilig je ook rijdt dan kan er niet echt van genieten. Het is frustrerende om een snelle auto traag te moeten rijden en eigenlijk was de originele GT 86 het leukst om mee te rijden. Die mocht je nog naar het rood jagen, en in een bocht gooien zonder dat je gekke snelheden deed. Dat was genieten.
Dus schijt in hoe snel ie is en hoe bling ie er uit ziet, had je er maar afgebleven…
Onehp zegt
@Onehp: En hier is de voorganger.
Geen sportieve auto? Als ik de negatieve reacties lees zijn jullie te gebrainwashed om te begrijpen waarom je liever deze auto wilt dan pakweg een nieuwe Genesis coupe… autoblog =/= rijdersblog?!?
BananaFlip zegt
Die mag wel goede velgen, een sportpakket en een goede verlaging hebben. Maar dan heb je ook wat :)
d15b2 zegt
In Japan hebben ze de review al klaar liggen. Hier kan je mee-kijken, begrijpen is een ander punt.
http://www.youtube.com/watch?v=IPeHaDb36PM
integraturbo zegt
Toyota is het een beetje verleerd, mag duidelijk zijn. Desalniettemin is dit weer een stap in de goede richting.
Misschien gaat Toyota qua model aanbod Citroën (DS-serie) achterna, aan het logo op het stuur te zien en worden oude Toyota weer “tot leven” gewekt.
In dit model zit gewoon een geleende Subaru blok maar ik denk dat Toyota achter de schermen aan een nieuwe Supra werkt en daarvoor zelf een nieuw motorblok aan het ontwikkelen is..
En ben het helaas met de meesten eens dat de achterkant beter kon..
integraturbo zegt
@integraturbo: en worden oude Toyota MODELLEN weer “tot leven” gewekt.
integraturbo zegt
Vind het trouwens meer een opvolger van de Paseo dan de AE86:
Onehp zegt
@integraturbo: Paseo is als een Opel Tigra. FWD, all “show”, no go. Het wordt me hier trouwens pijnlijk duidelijk dat Top Gear het hun goed gelukt is een hele generatie te brainwashen. Er wordt hier enkel gesproken over hoe “mooooi” de auto is en hoeveel pks ie heeft.
Lelijk? Koop hem niet dan. Te traag? Idem. Genesis coupe beter? Be my guest.
Maar denk nu niet dat jullie dit fantastisch bakkie begrijpen, echt niet. Dit soort auto is duidelijk veel te lang afwezig geweest op de markt.
atakan zegt
De nieuwe generatie drifters zijn er klaar voor hoop ik!
Dimglor zegt
Doet me wat denken aan de Hyundai Genesis.. Enig verschil is dat die Genesis wel mooi is.. In tegenstelling tot dit…
Die achterkant is gewoon lelijk. Punt. Is net of er iemand ingereden is….
En met die voorkant is ook iets mis.. Is me iets te uitgerekt.. Ik weet het niet meteen….
Het interieur is dan weer niet mooi maar ook niet lelijk.. Ik vind het niet zo speciaal… Zou dan toch liever een Supra hebben… Die is toch een stuk mooier dan dit..
pdoteter zegt
te kleine velgen voor zo’n auto, voor de rest ziet hij er leuk uit
celicatwincam zegt
deze auto schreeeeeuwt om een verlagingssetje en dieetbehandeling, en driften maar
oxje zegt
oxje zegt
@oxje: url voor groter: http://i.imgur.com/3RA9V.jpg
zeevink zegt
@db15b2 thanks de video, toont aan de foto’s bagger zijn. Want op bewegend beeld in andere kleuren dan poep oranje is het een mooiere auto. Feit blijft achterlichten moeten rood en wielen min 2 maten groter in een ander design. En laten we het verlagen niet vergeten. Jammer want de concept was echt gruwelijk vet en had dit niet nodig.
love4sportcars zegt
@mich: Wie een opvoeding gehad heeft blijft beleefd, ook op het internet
tuning zegt
ja hoor toyota, kom je met een mooi concept verkl**t je het weer door het productiemodel te veranderen.
Typisch toyota, de wielen zelf zijn terug in de wielkassen getrapt zodat het als je goed kijkt er net niet mooi uit ziet. Er zitten achterlichten op die zo uit de halfords lijken te komen en het ergste is nog dat ze dat ding te hoog op zn poten zetten, waarom? Willen ze nou nooit serieus genomen worden qua designs?
Het interieur is dan wel weer mooi.
spark1337 zegt
hoe klein kunnen de schijfremmen zijn?! tis toch een “sport” auto, daar ga je toch geen 15″ velgen onder gooien!
Hupke zegt
T’is een lelijk ding maar dat tjoening volk zal er zijn weg wel mee vinden zeker?
Ben eens benieuwd hoe ze dit er ‘leuk’ gaan laten uitzien.
Op papier lijkt het in alle geval al een veelbelovend ding te zijn. Je zal de stoplichten in het oog moeten houden als je niet voor aap wil staan met je 530d touring.
speedlimit zegt
Dit zijn dan wel de vrijgegeven foto’s maar het blijven renders.
Iedereen die dus zit te klagen over bandjes dit en velgen dat…denk eens na.
We zullen zien wat het in real-life gaat doen.
Yeelen zegt
Hij ziet er wel lekker uit, echt een leuk speelijzer! Bredere bandjes en een spoliertje en hij is af! Kan nog een leuke weekendwagen worden voor later…
audicoupe84 zegt
Als ex eigenaar van 2 eerste modellen Celica (Ta28), en nu een Paseo: De kleur is fout, maar wel een mooie auto. Moet hem nog in t echt zien, dat wel.
diffus zegt
Pfff wat een druk ontwerp… Niet mooi
PyroZnype zegt
Spuit em maar in een mooi donkerrood kleurtje en ik neem hem graag mee :)
ferrari zegt
Celica tijden herleven. waarvoor hulde.
mashell zegt
Hier hebben we heel erg lang op moeten wachten, jammer dat ze al die tijd niet hebben gebruikt om er iets moois van te maken. Dat Peugeot de Audi TT als voorbeeld nam is begrijpelijk maar moest dit nou ze nodig op een oude Hyundai Coupe lijken? Gemiste kans.
The360box zegt
Goed gelukt in tegenstelling tot wat veel mensen zeggen maar wat verwacht je dan eigenlijk. Alleen hij is wel heel anders dan die concept maar die achterkant was ook om te walgen. Die achterkant doet me eigenlijk denken aan Holden HSV GTS.
baas14 zegt
baas14 zegt
zoek de verschillen !
Overgins vind ik dat hij er nu wel goed uitziet , na wat photoshoppen .