Dat Opel momenteel niet heel lekker draait zal je waarschijnlijk niet ontgaan zijn. Met de modellen die ze hebben is op zich niks mis, maar ze verkopen simpelweg te weinig, hebben teveel kosten en fabrieken die ver onder de maximale capaciteit opereren. Dus kan er een beetje ‘koudwatervrees’ ontstaan bij mensen die een nieuwe Opel willen kopen. En hoe neem je dat dan weg? Simpel! Kom met een ‘niet goed, geld terug’ actie. Succes gegarandeerd.
Als je in Duitsland een nieuwe Opel koopt dan krijg je de optie om je auto, als je niet tevreden bent, na 30 dagen of maximaal 3.000 kilometer terug te brengen. Uiteraard moet je wel eerst die auto volledig aftikken. Je kan het dus zien als een proefrit met een hoge borg.
Helemaal kosteloos is de actie niet, want Opel brengt wel een symbolisch bedrag in rekening. Als je na 30 dagen toch niet tevreden bent en je Opel terugbrengt dan moet je 0,76% van de retailprijs per duizend gereden kilometer. Stel dus dat je 3.000 kilometer hebt gereden in een Opel met een waarde van 20.000 euro dan moet je 402 euro betalen.
Er zijn overigens geen plannen om deze actie ook in Nederland te lanceren. Jammer? Of zat je er toch niet op te wachten? (via: automotive-online.nl)
Of voel je meer voor de actie die Hyundai enkele jaren geleden had in de VS? Toen had je de mogelijkheid om je auto gewoon weer in te leveren als je de aflossing niet meer kon betalen.
kaasboerin zegt
Aiiight, elke 30 dagen een nieuwe! Soort van goedkoop leasen.
Zal ongetwijfeld wel een ‘register’ voor worden aangemaakt uiteraard.
bobb zegt
@kaasboerin: Niet voordat je alle modellen hebt uitgeprobeerd toch?
stanny zegt
Knappe actie! Vrees enkel voor veel misbruik. Misschien een opel speedster eens testen voor 3.000 km :p
robbie zegt
@stanny: er zal ongetwijfeld de voorwaarde zijn dat je ff cash zo’n auto moet afrekenen. Er zullen weinig mensen zijn die dat zomaar kunnen.
Met het misbruik zal het wel meevallen.
PS En de Speedster is al héél lang uit productie. Die valt dus niet onder deze actie.
stanny zegt
@robbie: owkeej :) had inderdaad geen rekening gehouden met de cash betalingen
Simpson zegt
402 euro voor 3000km? da’s goedkoper dan huren!
(de ‘borg’ van 20k ff buiten beschouwing gelaten dan)
norge zegt
Oei, dat gaat geld kosten…
stanny zegt
@norge: valt goed mee, de eerste 3.000 km valt zo’n opel nog niet uit elkaar…
StijnB zegt
@stanny:
Ja, maar probeer ze als dealer maar eens tweedehands kwijt te geraken…
jolig zegt
@norge: Ze komen zelf de richel niet af, de klanten moeten ze kennelijk nog even dat duwtje in de rug geven.
kaasboerin zegt
Zou er ook gelijk een dashcam in plaatsen.
stanny zegt
Binnenkort veel jong tweedehands opels te koop in Duitsland?
kaasboerin zegt
“hoe waren de 30 dagen in deze opel meneer?”
“Ja, ik vond die sportstoelen van die andere toch lekkerder, die toch maar weer proberen :)”
racertje zegt
op zich een leuk bedachte (unieke?) actie van Opel.
Het werkt misschien wel. Waar iedere particulier of bedrijf tegenwoordig kiest voor een 13 in een dozijn Golf of Polo, kan Opel haar kwaliteit zo misschien bewijzen.
Qua innovatie en design doen ze best veel op ’t moment en motorisch zijn ze gewoon erg goed.
Omdat het imago van Opel van vroeger uit minder is, heeft Opel nog steeds zo’n stereotype imago.
Heb een tijd terug in zo’n nieuwe Astra gereden en geloof mij, die doet niet onder voor een VW…
(Zegt iemand die in een Golf (Audi A3) rijdt)
baasbas zegt
@racertje: Ik rijd nu anderhalf jaar Astra en ik ga hem niemand aanbevelen… :-/
W115 zegt
@racertje: ze maken het er niet beter op met de Adam
nibor zegt
@racertje: Juist motorisch vind ik de Opels toch wel wat minder dan de concurrentie hoor. De concurrenten zijn met het zelfde vermogen stuk voor stuk sneller en zuiniger. Ook zijn ze veel te zwaar, dat is ook gelijk een van de oorzaken van de mindere prestaties. Ik vind de laatste Opels wel weer mooie auto\’s, ook het interieur ziet er best goed uit tegenwoordig. Op die lelijke schermpjes voor de boordcomputer na dan…
risl zegt
@RRenault:
Qua betrouwbaarheid doen ze het anders een stuk beter dan de concurrentie.
desoper zegt
@RRenault: klopt, een 180pk insignia heeft voor mijn gevoel nauwelijks meer vermogen dan onze 140pk laguna.
racertje zegt
@ W115:
is even wachten wat het gaat worden met de Adam. Ik vind persoonlijk dat ze nog wat langer hadden moeten wachten totdat het ‘premium’ imago wat verder opgebouwd is (als dat nog ooit lukt)
Lukt Opel het om de merkidentiteit te verbeteren, kunnen zij ook een dergelijke weg in slaan, met een wat meer premium A-segmenter.
@RRenault: gewicht blijft een issue bij Opel. Feit. Zuinigheid worden wel grote vorderingen in gemaakt
pokerface zegt
Opel zal op ten duur wel uit het straatbeeld verdwijnen.
SCscreamGT2 zegt
Jammer dat het met opel zo slecht gaat. Mijn respect hebben ze met de nieuwe Zafira iig gewonnen.
awesome zegt
Gewoon een Insignia kopen in de meest lelijke kleur die er te krijgen is (geel of zo), met de minst gewilde motor er in en dan na een maand weer terugbrengen.
Succes er mee, meneer de dealer!
dubhead zegt
Goed idee misschien. Met de inschrijving enz… is het zowiezo niet handig om er misbruik van te maken alsof je even heel goedkoop een Opel huurt. Weinig mensen gaan besluiten om eruit te stappen – tenzij het echt geen plezante wagen is natuurlijk.
Het maakt de drempel om even voor een Opel te kiezen wat lager. Beetje aandacht, toont vertrouwen in uw product…
Opel is net als de Fransen al een tijdje uit mijn vizier. Misschien komt dat door autoblog.nl :-).
Als ze nu eens een Adam OPC Cup versie zouden verhuren (aan de ‘ring bvb – of aan studenten zonder auto en teveel zakgeld) met dikke logos erop. Schijnt dat het een lichtgewicht is. Rolkooi, trackdays,… maak een circuitje van een industrie terrein op zondag en nodig invloedrijke (algemene) bloggers/individuen etcetera uit voor een time trail…
Er zit marketing potentieel in art cars voor de niet sportief aangelegen oogballen. Ik zie in de zijbar dat ze er zich bewust van zijn. Ik wacht wel nog op een art car die daadwerkelijk een boodschap durft hebben en/of te koop is (Audi A1 komt dichtbij met hun stickers).
moveyourmind zegt
Leuk bedacht, maar een extra lange garantietermijn is voor veel mensen denk ik aantrekkelijker, en dat geeft echt aan dat de fabrikant vertrouwen in haar product heeft. Los van dat, jammer dat Opel niet beter scoort, hun auto\’s zijn er de afgelopen jaren erg op vooruit gegaan.
meneersander zegt
Probleem is dat je het geld wel moet hebben… De meeste mensen hebben hun auto op aflossing, en hebben hier dus vrij weinig aan.
mellie zegt
Vind het op zich wel ene goed idee. potentiële kopers stappen nu toch wel sneller in een opel met deze actie denk
Mpower zegt
20k op de bank voor een maand tegen 3% is toch ook al 50 euro met andere woorden opel vangt 452 euro voor 30 dagen. Nog steeds geen verkeerde actie overigens
renelipp zegt
Mijn ouders kochten hun eerste Opel in 1956. Hun laatste in 1971. Zelf heb ik nu vier Opels op rij gehad, Vectra’s en Astra’s. Allemaal occasies. Niet één keer stond ik met pech in de garage in het afgelopen decennium. De oudste uit de reeks was een Vectra van precies 20 jaar met meer dan 300d km op de teller. Van de Kadett zie je vrijwel àlle modellen nog rijden. Zouden de Opelbashers, die uiteraard ook recht hebben op hun mening, toch aub iets gematigder en vooral realistischer willen zijn in hun uitlatingen !