Ook al is de 370Z al sinds jaar en dag op de markt, en is Senner daar ook al overheen geklapt, zijn voorganger is ook nog even de werkplaats van Senner in gelokt. En als je een dergelijke dikke pijp onder de kap ziet zitten, dan weet je dat er ook aardig wat extra pk’s in het vat zitten.
Met maximaal 280 pk en 363 Nm uit de atmosferische 3,5 liter VQ35DE V6, gecombineerd met achterwielaandrijving is de de 350Z Roadster gewoon een leuke, rappe, sportieve tweezitter. Maar als je het idee hebt al het vermogen wel goed onder de knie te hebben en toe te zijn aan de volgende stap, dan helpt Senner je een handje. Hierbij wordt geen half werk geleverd, want na de modificaties stoempt de 350Z er dankzij een compressor 411 pk / 465 Nm uit.
Tot wat voor prestaties dit leidt is niet gemeten, maar natuurlijk zal deze schop onder de kont goed te merken zijn. De geproduceerde gassen vinden hun weg naar buiten via een Invidia Q300 RVS-uitlaatsysteem.
En als je toch bezig bent kan je ook meteen het wielspul eveneen update geven: onder de 350Z prijken 20 inch Barracuda Tzunamee velgen, met hier omheen Vredestein Ultrac Sessanta in 245/30 R20 90Y en 275/30 R20 97Y.
Kosten van dit alles: 23.900 euro. Wat de vraag oproept: moet je nog wel zo veel geld aansmijten tegen een tweedehands auto van zo’n 7 jaar oud? Dat is natuurlijk aan de eigenaar om te bepalen.
gerbie zegt
Klint vast lekker, ben wel benieuwd hoelang dat motorblok dan meegaat.
jmeverts zegt
@gerbie: heel lang
gedwongenleaser zegt
De 350 staat nog steeds op mijn lijstje, blijf die toch een stuk mooier vinden dan de 370. Deze versie mag er zijn alleen wat is er met die achterlichten gebeurd?
rrvliet zegt
@gedwongenleaser: Die hebben ze spuuglelijk gemaakt :)
dotternetta zegt
Hmmm..zo is ie wél lekker!
bonkers zegt
Is dat nou al retro?
petrolgirl zegt
Jammer dat het hier gaat om de Roadster en niet om de Coupé. Een opgedirkte NISMO zou de investering wel waard zijn. Of zelfmoord, want het monster zal zich dan waarschijnlijk nog lastig laten temmen.
jack_abarth zegt
Hmm een coldair intake maken die vervolgens circa 2m. lang boven een warme motor hangt en boven een hete compressor.
Dat zal toch zeker wel beter kunnen d.m.v. hoodscope of bij het wiel aanzuigen.
ramshoek zegt
@jack_abarth:
De air INtake kan ik niet zien.
De grote buis die je voor het blok langs ziet liggen is de buis die van de intercooler middels de blauwe slangen op het standaard inlaat spruitstuk is aangesloten.
Inderdaad, ze hadden misschien een korter en koeler pad kunnen bedenken voor het inlaat traject, maar dan hadden ze wel het een en ander aan het inlaatspruitsuk moeten verbouwen.
jack_abarth zegt
@ramshoek:
Whoop my bad, intercooler vergeten. Maar goed het pad is dan nog steeds niet gunstig inderdaad.
rechercheur zegt
Leuke auto, lelijke velgen … beetje jammer!
jordy14 zegt
Die mag er wezen!
meneersander zegt
Die velgen hebben bijna alle Golfjes uit de jaren negentig uit Almere ook…
peugeot zegt
Hebb0n!