Foutje bedankt! Eigenlijk wilde Renault de vierde generatie Clio pas morgen onthullen, maar door een fout(?) op hun eigen website hebben we de eerste foto al te pakken. Wat vinden we van de eerste (productie) Renault die is ontworpen door Laurens van den Acker?
Morgen zal Renault alle details vrijgegeven, maar we kunnen wel alvast verklappen dat we de 4e generatie Clio voor het eerst in levende lijve kunnen aanschouwen tijdens de autoshow van Parijs later dit jaar. Ook zien we aan het neusje duidelijk de lijn terug die we al jaren bij recente conceptcars zoals de Captur en DeZir tegenkomen.
Ook is er een duidelijke link met de elektrische Renault Zoe te ontdekken als je goed kijkt. (via: carscoop)
Hieronder nog even een spyshot van niet zo lang geleden.
jeffreym3 zegt
Mooie lijnen!
flipper zegt
Maar waar lekt ie dan zo? Ik zie het niet.. Wel onhandig, een nieuw model presenteren dat lekt.. Typisch frans..
WolfKrad zegt
Ik heb weinig met Renaults, maar moet bekennen: dit ziet er strak uit.
Edge zegt
Wauw! Niet te duur maken SVP, dan kan ik mijn Ibiza’tje samen met een paar euries achterlaten bij de Renault dealer!
norge zegt
Woho , mooi dingetje zeg . Nou nog een leuk intereurtje en de mooiste auto in dit segment komt uit Frankrijk.
norge zegt
@norge: Jaha plus een i
Hupke zegt
@norge:
Je bedoelt de DS3?
theblackstig zegt
Zo, dat is wel heel erg concept-achtig. Ik vind dat zelf juist een pluspunt, maar de leaserijders en andere serieuze volwassen kopers vinden dit design denk ik wat te gewaagd.
Van het design zelf vind ik de link met ronde en rechte vormen goed geslaagd. Zo zie ik dat de koplampen, grille en raampartij rechthoekig zijn ontworpen, terwijl met name de lijn in het front van de auto erg rond is.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@theblackstig: ach, als je hem in het grijs met wieldoppen ziet, zal het wel meevallen… ;)
OT: dikke plus 1 voor Renault! Mooie auto. Ben erg benieuwd hoe deze zich gaat verhouden tot de eeuwige rivaal, de 208. Aangezien Peugeot nu een hele andere weg is ingeslagen (kleiner, lichter). Deze.ziet er sowieso wat groter uit. Groeien uit elkaar die twee!
Ferry_76 zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
De 207 was ten opzichte van de concurrentie toch al 100 kilo te zwaar dus het verschil zal niet zo groot zijn denk ik.
kempenaer zegt
Ik vind het op het eerste gezicht zeker geen verkeerd ontwerp.
jrk68 zegt
Ziet er goed uit, best volwassen ook.
Wel heel erg jammer dat ze niet van plan zijn om hem ook als 3 deur te maken.
Zeker in het geval van de RS vind ik dat een min.
oxymoron zegt
@jrk68: Integendeel, een auto met twee rijen stoelen en vier zitplaatsen behoort vier deuren te hebben, zeker een Franse! Maar wie zegt dat een eventuele RS er niet maar twee heeft?
jrk68 zegt
@oxymoron:
Renault zelf.
robbie zegt
@oxymoron: een compleet andere carrosserie ontwikkelen voor die paar duizend RS’en die ze verkopen is niet echt economisch haalbaar.
maartenmercedes zegt
Komisch dat de Alfa deurgrepen na 15 jaar weer helemaal ‘hot’ zijn…
PeugeotGTI zegt
@maartenmercedes:
Haha inderdaad!
Veel auto’s hebben tegenwoordig ook van die kokers waar de tellers in zitten.
Da’s ook zo’n typisch Alfa 156 overblijfsel.
feboboy zegt
Strakkk!!! wat zal die rs dan dik worden!!
bonkers zegt
Ziet er mooi uit, maar wel heel hoekig
bozewolf zegt
Fransen zijn goed bezig laatste tijd. DS-Citro’s, nieuwe Renault lijn.
mashell zegt
En opeens is de Polo wel erg gedateerd. Maar de Alfa greepjes achter ogen goedkoop en wat moet dat rare element op de dorpel nou eigenlijk voorstellen?
sdk16420 zegt
Ik snap niet wat iedereen er zo mooi aan vindt, maar die voorkant lijkt wel van een of ander Chinees namaakhok.
waxweazel zegt
@sdk16420:
Er zullen altijd mensen zijn die geen smaak hebben …
PeugeotGTI zegt
Zozo het lijkt of de Fransen de aanval hebben ingezet op de Duitsers en de Koreanen.
Eerst de C3/DS3, toen de 208 en nu de Clio.
Ze laten de wereld even zien hoe je echt leuke auto’s maakt.
ThomasBol zegt
@PeugeotGTI: De C3/DS3 stamt alweer uit 2009. Binnenkort faceliftje? Haha
PeugeotGTI zegt
@ThomasBol:
Hehe ja de DS was de eerste.
Nouja de C5 is al voor de tweede keer gefacelift, dus het zou me niet verbazen…
brekkenbats zegt
Als deze clio ook door Van den Acker is ontworpen kan ik alleen maar zeggen: Chapeau! van den Acker. Je hebt geweldig werk afgeleverd!
klicko zegt
Ziet er prachtig uit, ben erg benieuwd hoe ‘ie er in ‘real-life’ uit ziet!
rvdwal1991 zegt
Ziet er goed uit… Van achter lijkt hij wel heel erg op een mitsubishi colt trouwens
SimonMc zegt
Hmmzzz…
potjak zegt
@SimonMc: ja deze is ook rood…
SimonMc zegt
@potjak: Ja weet ik, maar de scene lijkt ongeveer hetzelfde, en ik vraag me af of deze niet als basis heeft gediend voor de Renault foto, en dat er helemaal geen foto gelekt is, maar iemand heeft lopen klooien met photoshop.
Kijk maar naar de koplampen bv, de vorm is grofweg dezelfde ( alleen wat grotere koplampen bij de Renault), en de insnijding in de voorbumper ook.
Dan heb je ook nog het “heupwerk”.
Ben geen kenner, maar iets zei me dat hier iets niet klopte.
imdoctorbob zegt
@SimonMc: Het is ook altijd wel lastig, fabrikanten kijken toch altijd wel af bij elkaar.
Maar hier zie ik toch veel elementen uit de vorige Clio terug, met een vleugje Megane misschien. Vergeet niet dat het huidige clio model al 6 jaar oud ofzo is en het was nooit echt vooruitstrevend geweest kwa ontwerp.
Verder benieuwd naar het interieur, want hier loopt het huidige model hopeloos achter op de competitie.
potjak zegt
@SimonMc: geloof me als je de Astra als basis neemt voor je photoshop dan maak je het jezelf wel heel moeilijk. Ik zie je vergelijk, zoals de heupen en denk niet dat er enige relatie tussen beide beelden is.
potjak zegt
Laurens mag blijven! Wat een mooie wagen is dit geworden. De huidige heeft mij nooit weten te overtuigen qua design, deze maakt alles goed.
larsdbs9 zegt
En de rs versie (renault sport) reed ook al op good wood, op de hill climb geloof ik.
Ferry_76 zegt
Laurens heeft bij deze Clio alleen maar de puntjes op de i gezet, dit is zo’n beetje de laatste ‘le Quement’ volgens mij. Dit design was al grotendeels bevroren toen den Acker kwam.
Opzich een leuk ontwerp, maar die vouw in de dorpel is een beetje vreemd.
Vincent_van_B zegt
Ja, maar nee. Heb een allergie voor te laag geplaatste nummerplaten. Zijn ze er bij Peugeot eindelijk mee genokt, neemt Renault het over. Waarom?
Vincent_van_B zegt
Als je het kenteken nou net wat hoger doet…
tvrspeedsix zegt
Kunnen die kop/zijkant -lampen niet nog wat GROTER?? Goddawn! hoe lelijk!
Hupke zegt
Dan liever een golf/A-klasse of zelfs een DS3. De DS3 is sowieso stukken mooier. En of die 2 achterste miniskule luikjes nu zoveel praktischer zijn dan gewoon een fatsoenlijke deur vanvoor?
Ik denk dat ik voor de DS3 zou gaan. En moest ik een cent meer hebben de A-klasse. Dat is natuurlijk alleen als ik ooit in dit segment moet leasen. Anders ga ik natuurlijk voor een echte wagen.
eklasse zegt
@Hupke: Dit is geen Golf / A-klasse segment.
Hupke zegt
@eklasse:
Wat is het dan, het is toch een 5deurs zoals de golf en de a-klasse en de bmw e87.
waxweazel zegt
@Hupke:
Je bewijst wel dat je echt “veel” verstand hebt van de segmenten in autoland.
De A-klasse en Golf behoren tot een segment hoger/groter dan deze Clio of de DS3.
Hupke zegt
@waxweazel:
Ga je me nu verwijten dat ik slecht ben in hokjes denken? :p
Deze clio is toch een 5 deurs zoals de golf/a-klasse/bmw e87/…
De DS3 (of C30 ofzo) is wel maar een 3-deurs zoals de mini maar zitten die allemaal niet in het zelfde segment?
Je hebt zo het 1e segment met al die belachelijke wagentjes zoals een C3(pluriel), (oude)A-klasse, audi a2, polo, lupo,… Kortom al die dingen waar een normaal mens niet zou inpassen en die maar voor 2 personen geschikt zijn.
En dan daarboven heb je de hatchbacks waar je met 4 mensen (en vanchter dan iets kleinere) in kan eventueel met 5 deuren.
Of hoe zit het anders?
smoked zegt
@Hupke: De clio valt in de klasse van de Polo, B-segment.
De Megane hoort in de klasse van de Golf, namelijk C-segment.
flipper zegt
Wat zitten d’r bizar grote wielen op dat ding? En zie ik daar nou al roest op die spatborden??
ar156sw zegt
Dat wordt wat… m’n schoonmoeder rijdt in een Clio, maar die kan bij mij nooit de achterdeur open krijgen :P
kickass zegt
Die Fransen worden ooit nog eens goed met auto’s.